Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: 5*0=0

Jos et nyt oikeasti tajunnut pointtiani, niin poikkeuksellisen armollisesti ilmaisen sen nyt aivan suorasanaisesti: PS3 on narahtanut siitä, että BD-levylle on tallennettu täysin samat tiedostot moninkertaisesti uudelleen ja uudelleen, jotta BD-aseman hakuaikoja saataisiin tällä kikkailulla parannettua.

Tajusin pointin, mutta vastaushan olikin "Pötyä!", kuten vasta-argumentin loistavasti perustelin. :cool:

BD-levyn täyteentulo-uutinenhan on merkityksetön. Aivan turhaaa spekuloida tuota tilan viemistä tässä vaiheessa, kun ei tiedetä mitä sinne levylle on edes tungettu.
 
Vastaus: 5*0=0

Jos et nyt oikeasti tajunnut pointtiani, niin poikkeuksellisen armollisesti ilmaisen sen nyt aivan suorasanaisesti: PS3 on narahtanut siitä, että BD-levylle on tallennettu täysin samat tiedostot moninkertaisesti uudelleen ja uudelleen, jotta BD-aseman hakuaikoja saataisiin tällä kikkailulla parannettua.

Taisipa olla Oblivion joka tuota systeemiä yksinään käytti? Ja sekös ketuttaa kun PS3lla on nopeammat latausajat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dark Sector jatkaa Virtua Fighterin ja muiden viitoittamaa tietä, ja tarjoaa PS3:n omistajille karsittua versiota pelistä. Ehkä Blu-Raylle ei mahtunut tai siten PSN-verkko ei taipunut. Mielelläni maksaisin PS puolellakin sen pari euroa kuussa, jos saisin vastineeksi toimivat verkkopelit.

http://kotaku.com/362938/dark-sector-multiplayer-gimped-on-ps3

Olen jo luopunut toivosta että Sony saisi koskaan pelin aikaista viestittelyä, peliin liittymisiä, peliin kutsuja, demoja, pelejä ja lisäsisältöä samalle tasolle kuin boxi puolella. Nykyinen tilanne PSN puolella on kuitenkin täysin sietämätön, ja jopa Wiin nettiominaisuudet pieksevät PSN:n. Ei näin Sony!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dark Sector jatkaa Virtua Fighterin ja muiden viitoittamaa tietä, ja tarjoaa PS3:n omistajille karsittua versiota pelistä. Ehkä Blu-Raylle ei mahtunut tai siten PSN-verkko ei taipunut. Mielelläni maksaisin PS puolellakin sen pari euroa kuussa, jos saisin vastineeksi toimivat verkkopelit.

http://kotaku.com/362938/dark-sector-multiplayer-gimped-on-ps3

Olen jo luopunut toivosta että Sony saisi koskaan pelin aikaista viestittelyä, peliin liittymisiä, peliin kutsuja, demoja, pelejä ja lisäsisältöä samalle tasolle kuin boxi puolella. Nykyinen tilanne PSN puolella on kuitenkin täysin sietämätön, ja jopa Wiin nettiominaisuudet pieksevät PSN:n. Ei näin Sony!

jiiihaaa!!! That's my boy!!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olen jo luopunut toivosta että Sony saisi koskaan pelin aikaista viestittelyä, peliin liittymisiä, peliin kutsuja, demoja, pelejä ja lisäsisältöä samalle tasolle kuin boxi puolella. Nykyinen tilanne PSN puolella on kuitenkin täysin sietämätön, ja jopa Wiin nettiominaisuudet pieksevät PSN:n. Ei näin Sony!

Johan tuota on vihjailtu tulevaksi kesän aikana.

Miksi käännät tuon PS3:n ongelmaksi? Kun kerran esim. NHL08 ja monet muut pelit tarjoavat noita leaderboardeja ym mitä tuossa jutussa mainittiin, niin katse kannattaa kyllä kääntää jonnekin muualle kuin PSN:ään tai Sonyyn
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kazi:
"Pötyä! Millaisen "elämyksen" X0 tarjoaisi MGS4:stä: 18 prosenttisen, tilan puolesta. Mitä teet pelillä joka tarjoaa vain viidesosan mitä oikea versio siitä, PS3:lla? Vastaus: pelaisit sitä ehkä, vakuutellen itsellesi, että kyllä Livestä saa siihen lisämateriaalia (hintaan 4e/kk + erillinen maksu lisäsisällöstä). Pleikkarilla pelaavat sentään kokevat Solid Snaken paluun sellaisena, kuin se on tarkoitettu pelattavankin."

"Totta puhuen: MGS4 on konkreettinen esimerkki siitä, että DVD on auttamatta liian pieni formaatti HD-grafiikkaa sisältävälle pelille, ainakin jos se sisältää paljon videokuvaa. Xbox 360:lle on kyllä laajoja pelejä, en sitä kiellä. Mutta tulevaisuudessa uskon, että pelifirmat joutuvat turvautumaan esimerkiksi RPG peleissä useampaan DVD-levyyn boksilla. Entä muuten vapaat hiekkalaatikkopelit? Niissä voidaan kohdata todellisia ongelmia, mutta tulevaisuus näyttää."

Ihan vaan lopulliseksi selvennykseksi kaikille:

HD-grafiikka riippuu pelimoottorista EI formaatista jolle se pistetään. Valmiiksi purkitetut HD-välidemot (JOITA on 100% varmuudella myös MGS4:ssa), laadukkaampi musiikki (Josta ei ole pelaajille hyötyä) vievät tilaa ihan turhankin paljon.

9gb:stä siirryttiin 25gb++ vähän yli vuodessa. Mutta vieläkään esim. MGS4:n EI ole 1080p grafiikoita nähnytkään, 720p on rampautettuna tuossa pelissä esillä.

BD ei ole tuonut peleihin yhtään lisää pelattavaa tai yhtään mitään uutta siis radikaalista muutosta!!! Ei mitään muutaman sekunnin lataustaukojen poistamista vaan pelillisesti ja pelikokemukseen vaikuttavia tekijöitä.

Ja MGS4:n PS3:lla EI ole se mitä Kojima halusi, koska eivät saaneet mahdutettua peliä 50gb:n!!! Anna pikkusormi pelinkehittäjälle ja se vie koko käden ja seuraavaksi kinuaa jo lisää.

Eikä tämä tarkoita sitä etteikö DVD riittäisi vielä mainiosti peleille!! Mutta tämä Sonyn harrastama "painostus" ja vääriin asioihin panostaminen on saanut suurimman osan PS-fanipojista luulemaan, että XO:n pelit on paskoja, koska ne on DVD:llä. Valitettavasti vielä parin vuoden ajan joutuvat PS-pojut tyytymään siihen tilanteeseen, että PS3:n peleissä EI ole mitään erikoista XO:n versioon nähden. Se, että peli vie 5 kertaa enemmän tilaa PS3:lla ei ole mikään saavutus josta kannattaa ylpeillä, kun lopulta pelikokemukselliset erot ovat minimaalliset.

Toivottavasti MGS4:n ei ala tekemään ensiasennusta, muuten ei tuota voi ottaa tosissaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olen jo luopunut toivosta että Sony saisi koskaan pelin aikaista viestittelyä, peliin liittymisiä, peliin kutsuja, demoja, pelejä ja lisäsisältöä samalle tasolle kuin boxi puolella. Nykyinen tilanne PSN puolella on kuitenkin täysin sietämätön, ja jopa Wiin nettiominaisuudet pieksevät PSN:n. Ei näin Sony!
Ylläpidossa ollaan myös luovuttu toivosta, että osaisit tarjota KonsoliFIN-yhteisölle jotain muutakin kuin tätä samaa asenteellista trollaus-osastoa kuin mitä tarjoilit ennen edellistä jäähyäsi. Nyt mietitään laitetaanko jäähyksi puoli vuotta, vuosi vai enemmän.

Sama muille vinkiksi: väkeviä ja maaliin osuvia näkemyksiä saa asiallisesti kirjoitettuna laittaa esille ihan vapaasti tässä ketjussa, mutta sen jälkeen kun niiden takaa paljastuu aina sama osoite ilman rakentavaa jatko-ajatusta, ollaan tarkoitushakuisen trollauksen suunnalla. Tällöin kannattaa suosiolla lopettaa, laajentaa näkövinkkeliä tai vaihtaa keskustelupalstaa ennen kuin sille laitetaan ylläpitäjien toimesta stoppi.

Aiheesta: ottaen huomioon Sonyn PSN-verkkopelipuolen maksuttomuuden suhteessa Microsoftin maksulliseen Liveen, PSN:n sisältöä, toimintoja sekä ominaisuuksia on jokseenkin nurinkurista odottaa täsmälleen samalle tasolle Liven kanssa. Kriittisiä huomioita PSN toteutuksensa osalta ansainnee muiden kanssakilpailijoidensa mukana, mutta silloinkin järkevästi suhteutettuna.

------------
Weldomitelle:
DVD on jo näyttänyt pysyvänsä hyvin HD-aikakauden pelipuolella kyydissä mukana ja onkin ollut hienoa nähdä monta huippujulkaisua tyylikkäin lopputuloksin boksilla. Mutta se, ettei BD:tä ole toistaiseksi hyödynnetty parhaalla mahdollisella tavalla nykyisissä PS3-peleissä, ei tarkoita etteikö lisätilaa pystyttäisi tulevaisuudessa hyödyntämään näkyvämmin. Toki nykyinen tilanne voisi BD:n tarjoaman lisätilan pelihyödyntämisessä olla tehokkaampikin, no doubt.

PS. PS-fanipojilla (tai Xboteilla) sohiminen on yleisesti tarpeetonta. Postauksesi löytää kyllä kohteensa muutenkin. Tämä lisäyksenä ylläpidon hellään "provot vähemmäksi" -kampanjaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tiedä sitte harmittaako sweettiä, että se jäi ilman ps3 vai mikä oikein pännii ....

Vai liekö hinnassa vika, tai siinä että pelejä ei ole? Sanokaa nyt joku vielä perkele nuo 2 asiaa joita on jauhettu koko PS3:sen olemassaolon ajan... Ei voi muuta sanoa kuin että on porukan pelimaku aika kapea tai sitten ollaan köyhiä kuin kirkon rotta.

Ehkä jopa sopivasti molempia?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ylläpidossa ollaan myös luovuttu toivosta, että osaisit tarjota KonsoliFIN-yhteisölle jotain muutakin kuin tätä samaa asenteellista trollaus-osastoa k.

On kyllä merkillistä miten konsolisota palastalla Sonyn kritisoimisesta tulee banaania, mutta kun Xboxfin puolella Sony miehet uhkailevat väkivallalla/tappamisella, moderaattoreja ei näy missään? Vaiko onko kyseessä yksinkertaisesti se, että pääsponsorin aiheellinenkin kritisointi on konsolifinissä kielletty, kun taas kilpailijoiden mollaaminen jopa suotavaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On kyllä merkillistä miten konsolisota palastalla Sonyn kritisoimisesta tulee banaania, mutta kun Xboxfin puolella Sony miehet uhkailevat väkivallalla/tappamisella, moderaattoreja ei näy missään? Vaiko onko kyseessä yksinkertaisesti se, että pääsponsorin aiheellinenkin kritisointi on konsolifinissä kielletty, kun taas kilpailijoiden mollaaminen jopa suotavaa?

Komp.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

5....4....3....2....

Meenoolippu, meenoolippu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On kyllä merkillistä miten konsolisota palastalla Sonyn kritisoimisesta tulee banaania, mutta kun Xboxfin puolella Sony miehet uhkailevat väkivallalla/tappamisella, moderaattoreja ei näy missään? Vaiko onko kyseessä yksinkertaisesti se, että pääsponsorin aiheellinenkin kritisointi on konsolifinissä kielletty, kun taas kilpailijoiden mollaaminen jopa suotavaa?

Järki käteen... Nyt alkaa jo säälin tunteet heräämään... Oispa muuten kiva mielenkiinnon vuoksi nähdä kuka on tappo-uhkauksia ladellut? Varmasti niistä olisi ylläpidolle raportoitu ja bannit olisi annettu, se on varma. Eli pistäs linkkiä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On kyllä merkillistä miten konsolisota palastalla Sonyn kritisoimisesta tulee banaania, mutta kun Xboxfin puolella Sony miehet uhkailevat väkivallalla/tappamisella, moderaattoreja ei näy missään? Vaiko onko kyseessä yksinkertaisesti se, että pääsponsorin aiheellinenkin kritisointi on konsolifinissä kielletty, kun taas kilpailijoiden mollaaminen jopa suotavaa?

Jos joku heittelee tappouhkauksia niin ilmoita niistä ylläpidolle äläkä valita, ettei modeja näy missään. Ei niillä oo aikaa joka viestiä käydä läpi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On kyllä merkillistä miten konsolisota palastalla Sonyn kritisoimisesta tulee banaania, mutta kun Xboxfin puolella Sony miehet uhkailevat väkivallalla/tappamisella, moderaattoreja ei näy missään? Vaiko onko kyseessä yksinkertaisesti se, että pääsponsorin aiheellinenkin kritisointi on konsolifinissä kielletty, kun taas kilpailijoiden mollaaminen jopa suotavaa?
Edelleenkin report post -namiskaa saa käyttää, jos havaitsee jotain huomauttamisen arvoista. Samalla tavalla reagoidaan kaikkiin suuntiin. Tuohon esimerkkiisi voisit privalla ja laittaa linkkiä, niin tarkistetaan asia. Mitä tulee tuohon loppuosaan, niin toivoisin että osaisit toimia ensin itse objektiivisesti ennen kuin alat opettamaan muita sen suhteen.

Postaushistoriasi mukaan "aiheellinen kritisointi" koskee vain yhtä konsolialustaa ja usein tarkoitushakuisella ja provosoivalla sävyllä maustettuna. Tätä trollausta on ihan turha harrastaa tällä boardilla. Ja jos ei yhteiset pelisäännöt kiinnosta, niin etsi itsellesi toinen keskustelualue, jossa tämä on sallittua. Hyvin simppeliä.

YS666 voi jatkaa keskustelua aiheesta privateitse tai yhteisen alueen jäähy-ketjussa jos haluaa purnata oikeuksistaan. Tämä lienee tällä selvä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HD-grafiikka riippuu pelimoottorista EI formaatista jolle se pistetään. Valmiiksi purkitetut HD-välidemot (JOITA on 100% varmuudella myös MGS4:ssa), laadukkaampi musiikki (Josta ei ole pelaajille hyötyä) vievät tilaa ihan turhankin paljon.

9gb:stä siirryttiin 25gb++ vähän yli vuodessa. Mutta vieläkään esim. MGS4:n EI ole 1080p grafiikoita nähnytkään, 720p on rampautettuna tuossa pelissä esillä.

BD ei ole tuonut peleihin yhtään lisää pelattavaa tai yhtään mitään uutta siis radikaalista muutosta!!! Ei mitään muutaman sekunnin lataustaukojen poistamista vaan pelillisesti ja pelikokemukseen vaikuttavia tekijöitä.

Ja MGS4:n PS3:lla EI ole se mitä Kojima halusi, koska eivät saaneet mahdutettua peliä 50gb:n!!! Anna pikkusormi pelinkehittäjälle ja se vie koko käden ja seuraavaksi kinuaa jo lisää.

Eikä tämä tarkoita sitä etteikö DVD riittäisi vielä mainiosti peleille!! Mutta tämä Sonyn harrastama "painostus" ja vääriin asioihin panostaminen on saanut suurimman osan PS-fanipojista luulemaan, että XO:n pelit on paskoja, koska ne on DVD:llä. Valitettavasti vielä parin vuoden ajan joutuvat PS-pojut tyytymään siihen tilanteeseen, että PS3:n peleissä EI ole mitään erikoista XO:n versioon nähden. Se, että peli vie 5 kertaa enemmän tilaa PS3:lla ei ole mikään saavutus josta kannattaa ylpeillä, kun lopulta pelikokemukselliset erot ovat minimaalliset.

Toivottavasti MGS4:n ei ala tekemään ensiasennusta, muuten ei tuota voi ottaa tosissaan.

HD grafiikka on osiensa summa. BD + pelimoottori > DVD + pelimoottori. Kunnon tekstuurit vievät oikeasti sitä tilaa. Unchareted on tästä hyvä esimerkki, ei sumeutta missään nähtävissä ja jokainen paikka oli eri näköinen kun tekstuureja ei kierrätytty loputtomiin. Ja mitä ihmettä voi kenelläkään olla vastaan laadukkaita ääniä? Monesti kuuluu valitusta "tuhnuista äänistä", mistäköhän voisi johtua? Onhan se jo nähty että DVDn rajat tuovat harmaita hiuksia pelinkehittäjille. PGRn kehittäjät ovat sanomisiaan joutuneet painostuksen alla perumaan. Eii kukaan väitä että DVDllä olevat pelit on paskoja, mutta kovin rampauttavasti pieni kapasiteetti vaikuttaa. Sehän olisikin kamalaa jos MGS4 asentelisi jotain kovolle, PS3lla kun on niin paljon pelattavaa koko ajan ettei sinne tuollaisella keskinkertaisella telkeleellä olisikaan mitään oikeutta. Sonyhän tässä onkin Kojimaa painostanut levyä täyttämään vai mitä oikein selität?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Masentavaa tekstiä pojat. Viimeiset 700-800 sivua on ollut sellaista rimanalitusta, että ihan hävettää. 903. sivu oikeastaan kulminoi tämän toiminnan luokattomuuden ja tason osoituksen.

Nyt sitä ryhtiä kehiin ja spedeilyt seis tai toimintaa tasa-arvoisemmaksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HD grafiikka on osiensa summa. BD + pelimoottori > DVD + pelimoottori. Kunnon tekstuurit vievät oikeasti sitä tilaa. Unchareted on tästä hyvä esimerkki, ei sumeutta missään nähtävissä ja jokainen paikka oli eri näköinen kun tekstuureja ei kierrätytty loputtomiin. Ja mitä ihmettä voi kenelläkään olla vastaan laadukkaita ääniä? Monesti kuuluu valitusta "tuhnuista äänistä", mistäköhän voisi johtua? Onhan se jo nähty että DVDn rajat tuovat harmaita hiuksia pelinkehittäjille. PGRn kehittäjät ovat sanomisiaan joutuneet painostuksen alla perumaan. Eii kukaan väitä että DVDllä olevat pelit on paskoja, mutta kovin rampauttavasti pieni kapasiteetti vaikuttaa. Sehän olisikin kamalaa jos MGS4 asentelisi jotain kovolle, PS3lla kun on niin paljon pelattavaa koko ajan ettei sinne tuollaisella keskinkertaisella telkeleellä olisikaan mitään oikeutta. Sonyhän tässä onkin Kojimaa painostanut levyä täyttämään vai mitä oikein selität?

*hermot kireällä*

Miten se pienempi kapasiteetti on pelejä rampauttanut? Kerro minulle. "tuhnut äänet" eli perseelleen tehdyt äänet ei laadulla parane. Tehdään paskaa = saadaan paskaa. Hyvin tehty pakattu ääni vs pakkaamaton ja tuskin yksikään täällä oleva huomaa eroa.

Uncharted on iloinen poikkeus PS3:n tarjonnassa. Erinomainen grafiikka, mutta sitten muihin osa-alueisiin ei ole panostettu yhtä paljon. Pelillisesti se ei tarjoa mitään riemuvoittoa vaikka viihdyttävä peli olikin. XO:n vastaava löytyy Bioshock:sta. Pelillisesti puuduttavaa, graafisesti ihan ok (vesiefektit erinomaisia).

Mitä nyt tulee tekstuurien kokoon niin hyvin tehty pelimoottori ei tarvitse suuria tekstuureja, ihmeitä kun tehdään pienissä paketeistakin. Kovinkaan moni peli kun ei ole natiivisti edes 720p PS3:lla tai XO:lla joten skaalaamalla saadaan aikaan illuusio. Skaalauksen rinnalle vähän AA:tä ja blurria niin kukaan ei huomaa mitään :)

Tietenkin jossain vaiheessa BD:n tuoma kapasiteetti kääntyy sitä vastaan. Käytetään suuria tekstuureja jotka aiheuttavat BD:n siirtokyvyn ja PS3:n muistikapasiteetin kanssa ongelmia, jotka ratkaistaan kovalevyllä, onneksi PS3:n on kokonaisuudessa hieman varmempi kuin XO. XO:lla varmaan sama jatkuu: turbiini huutaa ja mikään ei muutu. Elleivät MS:n mulkut osaa heivata sitä Arcadea pois markkinoilta ja ottaa sen silmän käteen ja huomata miten kusessa ovat DVD:n kanssa.

Peleissä vaan ratkaisee enemmän se sisältö kuin grafiikat, tai nyt se on kääntynyt siihen, että Wii:n peleissä grafiikat eivät merkitse, XO:n grafiikoita aina haukutaan ja PS3:n ylistetään vaikka jokaisen näiden kolmen peli olisi silkkaa paskaa ja pelaaminen itsensä kiduttamista. Ja kun ollaan vielä kaukana niistä natiiveista 720p, 1080p 60fps peleistä niin eipä tuolla ole merkitystäkään. Multiplatformit ovat molemmilla konsoleilla täysin samoja ellei kukkaroa avata. Tämä sitten toivottavasti muuttaa tilannetta niin, että Sonykin alkaisi vähän ostamaan lisäsisältöä, koska MS sen varmasti tekee.

GTA4:n on kai se ensimmäinen todellinen "täydellinen" multiplatform konsolien tehojen vertailussa. Jos XO-versio pysyy edes lähellä PS3:n versiota niin kyllä se DVD ainakin tämän vuoden kestää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GTA4:n on kai se ensimmäinen todellinen "täydellinen" multiplatform konsolien tehojen vertailussa. Jos XO-versio pysyy edes lähellä PS3:n versiota niin kyllä se DVD ainakin tämän vuoden kestää.

DVD-kapasiteetille luotu peli todennäköisesti pysyy toisen version mukana aika helpolla. Varsinkin kun peli on luotu 360-specsien mukaan kun peliä on alettu kehittämään. Aika outoa olettaa että ps3 versio jollain tapaa olisi erilainen. DVDn koko tulee ongelmaksi ajan myötä vaikka kuinka vänkäisi vastaan. Jos näin ei olisi niin pelit pakattaisiin edelleen cdlle koska uuden tilan tarve on turha. Taikka sitten dvd on kehityksen päätepiste, ja muuta ei tarvita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

*hermot kireällä*

Miten se pienempi kapasiteetti on pelejä rampauttanut? Kerro minulle. "tuhnut äänet" eli perseelleen tehdyt äänet ei laadulla parane. Tehdään paskaa = saadaan paskaa. Hyvin tehty pakattu ääni vs pakkaamaton ja tuskin yksikään täällä oleva huomaa eroa.

Menikö PGR esimerkki ohi? Voi kyllä sen eron kuulee, tosin en pelaakaan pelkillä TVn tuotamilla äännähdyksillä.

Uncharted on iloinen poikkeus PS3:n tarjonnassa. Erinomainen grafiikka, mutta sitten muihin osa-alueisiin ei ole panostettu yhtä paljon. Pelillisesti se ei tarjoa mitään riemuvoittoa vaikka viihdyttävä peli olikin. XO:n vastaava löytyy Bioshock:sta. Pelillisesti puuduttavaa, graafisesti ihan ok (vesiefektit erinomaisia).

Niin, puhe olikin siitä HD laadusta, ei siitä mitä mieltä Unchartedista kukin on.

Mitä nyt tulee tekstuurien kokoon niin hyvin tehty pelimoottori ei tarvitse suuria tekstuureja, ihmeitä kun tehdään pienissä paketeistakin. Kovinkaan moni peli kun ei ole natiivisti edes 720p PS3:lla tai XO:lla joten skaalaamalla saadaan aikaan illuusio. Skaalauksen rinnalle vähän AA:tä ja blurria niin kukaan ei huomaa mitään :)

Mikä ihmeen pelimoottori lisää yksityiskohtia tekstuureihin? Ei huonot tekstuurit millään parane skaalaamalla. Ei mitään silmän iloa katsella myöskään itseään toistavaa maailmaa. COD4 vaikka nätti onkin, niin huonot tekstuurit paistavat välillä niin selvästi että masentaa. Toki jos pelimottorinlla tehty peli on sellainen että ei missään vaiheessa pääse lähellekään mitään kohdetta jossa tekstuurit näkisi selvästi. Vaikka joku Tekkeni tai vastaava, jolloin huonot tekstuurit eivät paukahda silmille.

Tietenkin jossain vaiheessa BD:n tuoma kapasiteetti kääntyy sitä vastaan. Käytetään suuria tekstuureja jotka aiheuttavat BD:n siirtokyvyn ja PS3:n muistikapasiteetin kanssa ongelmia, jotka ratkaistaan kovalevyllä, onneksi PS3:n on kokonaisuudessa hieman varmempi kuin XO. XO:lla varmaan sama jatkuu: turbiini huutaa ja mikään ei muutu. Elleivät MS:n mulkut osaa heivata sitä Arcadea pois markkinoilta ja ottaa sen silmän käteen ja huomata miten kusessa ovat DVD:n kanssa.

Onneksi BDn tiedonsiirot on vakio, jolloin kehittäjät voivat hyvinkin tarkkaan päättää mitä missäkin vaiheessa PS3lle lykkäävät syötäväksi. Streemaus kun ei ole kovin uusi keksintö, ja sitä PS2 aikanakin on jo käytetty menestyksekkäästi. Taas esimerkkinä Uncharted jossa lataus ruutua tarvitsi vain alussakatsoa ja sen jälkeeen se olikin katkotonta vuoristorataa audiovisuaalisella tykityksellä.

Peleissä vaan ratkaisee enemmän se sisältö kuin grafiikat, tai nyt se on kääntynyt siihen, että Wii:n peleissä grafiikat eivät merkitse, XO:n grafiikoita aina haukutaan ja PS3:n ylistetään vaikka jokaisen näiden kolmen peli olisi silkkaa paskaa ja pelaaminen itsensä kiduttamista. Ja kun ollaan vielä kaukana niistä natiiveista 720p, 1080p 60fps peleistä niin eipä tuolla ole merkitystäkään. Multiplatformit ovat molemmilla konsoleilla täysin samoja ellei kukkaroa avata. Tämä sitten toivottavasti muuttaa tilannetta niin, että Sonykin alkaisi vähän ostamaan lisäsisältöä, koska MS sen varmasti tekee.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Sisältö on hyvinkin pelaaja kohtaista, kun taas grafiikka ei. En edelleenkään käsitä miksi se on joko tai, kun kauniita pelejä hienolla sisällöllä on paljon. Wiin pelit ovat kulahtaneita nyt ja ovat tulevaisuudessakin. Ei paljon innosta kapulalla huitoa kun koko ajan mieleen hiipii ajatus että saman kokemuksen olisi saanut pelkästään Cubelle ostetulla lisäohjaimella.

GTA4:n on kai se ensimmäinen todellinen "täydellinen" multiplatform konsolien tehojen vertailussa. Jos XO-versio pysyy edes lähellä PS3:n versiota niin kyllä se DVD ainakin tämän vuoden kestää.

Sehän tästä vielä puuttusikin että GTA4 olisi PS3n ehdoilla tehty. Vähän sama kuin pyytäisi jääkiekossa Canadaa pelaamaan Mexikoa vastaan tasapelin. Totta kai se DVD riittää, se riittää niin kauan kuin MS jaksaa XOta tukea. Yksinkertaisesti siksi ettei muita vaihtoehtoja ole. Wiillekin on pakko kökömpi graffa kelvata, se ei XOn ja PS3n tasolle ikinä yllä. PS3nkin on pakko tulla toimeen mitä sillä on, sillä nyt vain sattuu olemaan enemmän annettavaa kuin muilla. Ei GTAkaan kerro mitään XOn ja PS3n tehoeroista, kertoisi jos se olisi molemmille koneille erikseen räätälöity.

Multilätyt tuskin koskaan tulevat olemaan toisiaan huopmattavasti parempia. Sehän nyt on selvä koska peliä pitää saada myytyä, ja harvempi ostaisi selvästi heikomman tuotteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

COD4 vaikka nätti onkin, niin huonot tekstuurit paistavat välillä niin selvästi että masentaa. Toki jos pelimottorinlla tehty peli on sellainen että ei missään vaiheessa pääse lähellekään mitään kohdetta jossa tekstuurit näkisi selvästi. Vaikka joku Tekkeni tai vastaava, jolloin huonot tekstuurit eivät paukahda silmille.

Ei nyt unohdeta sitä että tekstuurien laadun pullonkaulana toimii GPU:n muistin määrä, ei tallennusmedia.

Molemmissa tehokonsoleissa on aivan liian vähän muistia jotta voisi välttyä kompromisseilta.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom