Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihmeen hyvin se paska maistuu monelle pelaajalle tälläkin foorumilla. Rajoita joskus noita naurettavia kommenttejasi, teet itsestäsi pellen.

Seuraappa keskustelu ensimmäiseen viestiin asti niin josko alkaisi vanne löystymään.

Onko Wiin ohjaus nyt niin erilainen kuin mihin ollaan konsoleilla totuttu? Onko se edes parempi? Helpompi? Ei. Moni asia hoituu edelleen nappia painamalla sutjakkaammin. Wiin ohjaus on erilainen, muttei parempi. Miksi ostaa erilaisella ohjauksella varusteltu peli kun sen saa vanhallakin ohjauksella joka toimii aivan yhtä hyvin...

Puhutko nyt peleistä ylipäätään vai vain PES:sistä? Ainakin PES:sissä pitäisi Wiillä olla sarjan paras syöttelypeli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi ostaa erilaisella ohjauksella varusteltu peli kun sen saa vanhallakin ohjauksella joka toimii aivan yhtä hyvin, sekä bonuksena grafiikoilla on generaation välinen ero. Wii olisikin huomattavasti mielenkiintoisempi kapistus jos sen adiovisuaalinen tarjonta olisi edes verrattavissa kilpailijoihinsa. Nokan nyrpistys Wiille ei ole niinkään ennakkoluulot, vaan se ettei se tarjoa ohjauksensa lisäksi mitään muuta.

Koska voi hyvin olla olemassa ihmisiä joihin se padiohjaus ei ole vedonnut, ja PESin Wii-versio vetoaa kenties sarjalle täysin uusiin pelaajiin jotka ovat kiinnostuneet maksimaalisesta kontrollista. Arvioiden mukaan Wii mahdollistaa astetta korkeammalla tasolla olevan kontrollin, joka myös muuttaa pelin luonnetta selvästi. Kun sarja perustuu suunnilleen samaa vanhaa vuosipäivityksinä tarjoamiseen, saattaa kestää aikaa että tällainen uusi idea leviää tyypillisen early adopter -mallin kautta laajemmalle, ja hyvin todennäköisesti siihen ei riitä yksi peli. Toisaalta on myös mahdollista, että tämän tason kontrolli on pelaajille liian monimutkaista, että Wiin PES on yksinkertaisesti liian syvällinen peruspelaajalle.

Vastakommenttina nokannyrpistys HD-konsoleille on, että ne eivät tarjoa edes ohjausta, eli eivät mitään. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ennakkoasenteista olen koko ajan kirjoittanutkin. Oli vain niin hassua huomata siitä maininta henkilöltä jonka oman arvion muistin aikaisemmin lukeneeni joka tuki täysinpäinvastaista asiaa. Lähti väittely rönsyilemään, mutta sanani edelleen pitää.
EoJ:n tapauksessa ennakkoasenteet ovat ihan toinen juttu kuin PESin tapauksessa, joten ei siinä mitään hassua ollut. Ja kuten sanoin, heittoni, jonka otit esille, ei niinkään arvostellut EoJ:tä, vaan oli humoristinen (joskin osuva) vastaheitto foorumikaverille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Seuraappa keskustelu ensimmäiseen viestiin asti niin josko alkaisi vanne löystymään.



Puhutko nyt peleistä ylipäätään vai vain PES:sistä? Ainakin PES:sissä pitäisi Wiillä olla sarjan paras syöttelypeli.
Seuraappa omia kommenttejasi jokaikisessä ketjussa ja löysennä omaa vannettasi.

Syöttely ei tee pelistä maailman parasta jalkapallopeliä, siihen vaaditaan vähän muutakin. Mutta en kommentoi pelin pelattavuutta Wiillä, ennenkuin olen itse päässyt kokeilemaan. Uskon kuitenkin, että seabassin velhot ovat tehneet pelattavuudesta mainion myös wiille.

Kuten Solid fiksusti jälleen kerran totesi, pessissä on jo padilla niin hyvä kontrolli että...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Koska voi hyvin olla olemassa ihmisiä joihin se padiohjaus ei ole vedonnut, ja PESin Wii-versio vetoaa kenties sarjalle täysin uusiin pelaajiin jotka ovat kiinnostuneet maksimaalisesta kontrollista. Arvioiden mukaan Wii mahdollistaa astetta korkeammalla tasolla olevan kontrollin, joka myös muuttaa pelin luonnetta selvästi. Kun sarja perustuu suunnilleen samaa vanhaa vuosipäivityksinä tarjoamiseen, saattaa kestää aikaa että tällainen uusi idea leviää tyypillisen early adopter -mallin kautta laajemmalle, ja hyvin todennäköisesti siihen ei riitä yksi peli. Toisaalta on myös mahdollista, että tämän tason kontrolli on pelaajille liian monimutkaista, että Wiin PES on yksinkertaisesti liian syvällinen peruspelaajalle.

Vastakommenttina nokannyrpistys HD-konsoleille on, että ne eivät tarjoa edes ohjausta, eli eivät mitään. :rolleyes:

En nyt lähtisi vertaamaan HD:tä ja Wii:n ohjausta. Wii:n ohjaustapa on aikansa ilmiö, tekniikka tulee muuttumaan ja kehittymään varmasti täysin erilaiseksi kun mennään seuraavaan sukupolveen.
Mutta samalla Nintendo kuitenkin tuo myös konsolin jossa on HD-toisto ja tämänhän on jo muilla kilpailijoilla tässä sukupolvessa. HD on tulevaisuus, Wii:n ohjaimet eivät.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HD on tulevaisuus, Wii:n ohjaimet eivät.
Pakko tarttua. Wiin ohjaimet eivät ole ehkä sellaisenaan tulevaisuus, mutta sitä voidaan pitää jo aivan varmana että jokaisen konsolivalimistajan ohjaimet tulevat muuttumaan seuraavassa sukupolvessa. Uskoisin että kilpailijat kopioivat suoraan Wii Remotesta ainakin IR-ohjauksen. Samoin liikkeentunnistusta tullaan luultavasti näkemään jossain muodossa.

Kuten Solid fiksusti jälleen kerran totesi, pessissä on jo padilla niin hyvä kontrolli että...
...muilla ohjaustavoilla se ei voisi olla parempi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuten World Cupissa oli jo NES-aikaan.

Mutta periaatteessa sama pelimekaniikka. Tässä nyt puhutaan kuitenkin aivan erilaisista tilanteista kehityksen suhteen, joten jos tuon parempia näsäviisaita one-linereita et onnistu laukomaan, niin ole hiljaa.

Jonkinlaiseksi vertauksesi voisi ottaa sen asian, että ainakin gametrailersin pojat sanoivat Brawlin kohdalla, että kaivakaa vanhat gc-ohjaimenne kaapista...Kaikki vain ei toimi välttämättä paremmin uudella ohjausmetodilla. Brawlia en ole koskaan pelannut, mutta käsittääkseni se vaatii nopeita refleksejä, tarkkojja nappienpainalluksia, tarkkaa ja nopeaa liikkumista jne. ja kaikkia näitä tarvitaan myös enemmän tai vähemmän pessissä. Joten seabassin pojat kehittivät kokonaan erilaisen tavan pelata pessiä, jotta se olisi wiille sopiva. Se, että onko se parempi kuin padille tehty peli jää nähtäväksi ja on tietenkin myös makukysymys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pakko tarttua. Wiin ohjaimet eivät ole ehkä sellaisenaan tulevaisuus, mutta sitä voidaan pitää jo aivan varmana että jokaisen konsolivalimistajan ohjaimet tulevat muuttumaan seuraavassa sukupolvessa. Uskoisin että kilpailijat kopioivat suoraan Wii Remotesta ainakin IR-ohjauksen. Samoin liikkeentunnistusta tullaan luultavasti näkemään jossain muodossa.


...muilla ohjaustavoilla se ei voisi olla parempi?

Onhan se mahdollista, mutta uskoisin että liiketunnistuksen tulevaisuus on kameraohjauksessa IR:n sijaan. Se jotenkin vaikuttaisi järkevämmältä ja toisi täysin uudet mahdollisuudet.
IR on liiketunnistuksessa ollut käytössä jo 80-luvun coin-up peleissä(duck hunt etc) ja mitään varsinaista uutta ei Wii:n toteutus tuo tähän periaatteeseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On vai? Toimiiiko se perinteisten konsolipelien tapaan? Onko Wiin ohjaus nyt niin erilainen kuin mihin ollaan konsoleilla totuttu? Onko se edes parempi? Helpompi? Ei. Moni asia hoituu edelleen nappia painamalla sutjakkaammin. Wiin ohjaus on erilainen, muttei parempi. Miksi ostaa erilaisella ohjauksella varusteltu peli kun sen saa vanhallakin ohjauksella joka toimii aivan yhtä hyvin, sekä bonuksena grafiikoilla on generaation välinen ero.
No ainakin Pessin tapauksessa wiimotella pystytään tekemään asioita, jota normaali padilla ei vaan pystyisi tekemään. Kuten piirtämään valmiita juoksureittejä omille tekoäly pelaajille. Tämä muuttaa pelin luonteen lähes kokonaan, mutta jos se ei ole tarpeeksi ja otat mielummin vaan HD päivityksen niin mikäs siinä. Jotkut suosii grafiikoita pelattavuuden sijaan, toiset ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onhan se mahdollista, mutta uskoisin että liiketunnistuksen tulevaisuus on kameraohjauksessa IR:n sijaan. Se jotenkin vaikuttaisi järkevämmältä ja toisi täysin uudet mahdollisuudet.

Haluatko ruveta veikkaamaan? Pakollinen kamera tuskin kuulostaa kovin hyvältä kenenkään korviin jos jotain uutta ohjausmallia aletaan kehittämään.

Se, että onko se parempi kuin padille tehty peli jää nähtäväksi ja on tietenkin myös makukysymys.

Niinpä. Mutta kommentit, että miksi kehittää toimivaa mallia näkyvät silti aina kun Wiistä puhutaan. Ensimmäinen Wii PES tuskin vielä padia kepittää, mutta voisin ainakin kuvitella, että pointterilla suoritettavat syötöt olisivat aika kiistaton parannus padiin verrattuna.

Kuten piirtämään valmiita juoksureittejä omille tekoäly pelaajille.

Tämä myös.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tämä muuttaa pelin luonteen lähes kokonaan, mutta jos se ei ole tarpeeksi ja otat mielummin vaan HD päivityksen niin mikäs siinä. Jotkut suosii grafiikoita pelattavuuden sijaan, toiset ei.

Eli tämä "laadukas, uusi" ohjaustapa muuttaa pelin kuin pelin paremmaksi. HD on turhaa, kääntäkää aluksi vaikka Bioshock ja Uncharted Wiille, ovat sen jälkeen paljon laadukkaampia tekeleitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onhan se mahdollista, mutta uskoisin että liiketunnistuksen tulevaisuus on kameraohjauksessa IR:n sijaan. Se jotenkin vaikuttaisi järkevämmältä ja toisi täysin uudet mahdollisuudet.
IR on liiketunnistuksessa ollut käytössä jo 80-luvun coin-up peleissä(duck hunt etc) ja mitään varsinaista uutta ei Wii:n toteutus tuo tähän periaatteeseen.
No joo kameraohjaushan se Wiinkin pointteri on. Tässä tapauksessa kamera (optinen sensori) on vain rakennettuna Wii Remoten sisään. En kuitenkaan puhunut tekniikasta vaan käyttötarkoituksesta ja siinä Wii on kiistatta innovatiivinen. Ja nimenomaan uskon osoitinominaisuuden periytyvän seuraavalle sukupolvelle.

Unohdat muuten varmaan että Wiissä on sekä pointteri-ominaisuus että varsinaiset liikkeentunnistussensorit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä ne tehot tuovat muutakin kuin kaunista graffaa. Eikä kaunis grafiikka ole koskaan hyvää pelattavuutta pois sulkenut. Paitsi tietenkin nyt :rolleyes: Siinähän piirtelee juoksureittejä omalle joukkueella ja yrittää vielä seurata omaa pelaamistaan. Meneeköhän hiukan hankalaksi.

Zoukka, mitäs vikaa pakollisessa kamerassa? Onhan niitä pakollisia ohjaimiakin. Mikäs sen mukavampaa kuin röhnötää sohvalla eikä tarvi edes ohjainta päin nojautua sitä noukkimaan kun kamera tunnistaa liikkeet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka, mitäs vikaa pakollisessa kamerassa? Onhan niitä pakollisia ohjaimiakin. Mikäs sen mukavampaa kuin röhnötää sohvalla eikä tarvi edes ohjainta päin nojautua sitä noukkimaan kun kamera tunnistaa liikkeet.

Vissiin sama vika, mikä aiheuttaa itkua (varsinkin kilpailevissa leireissä) puhuttaessa XO:n mahdollisesti pakollisesta kovalevystä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Haluatko ruveta veikkaamaan? Pakollinen kamera tuskin kuulostaa kovin hyvältä kenenkään korviin jos jotain uutta ohjausmallia aletaan kehittämään.
QUOTE]

Jos ei veikkaa, ei voita.
No ei se kamera ole sen pakollisempi kuin se liiketunnistuskapulakaan. Miksi pakollinen liiketunnistimilla varustettu kapula olisi parempi kuin vaihtoehtoisesti liikkeen tunnistava kamera,joka asennetaan esim TV:n päälle?

Sony ja MS ei todellakaan ole jääneet katselemaan vierestä aihetta ja on ajan kysymys missä vaiheessa molemmat tuovat kameralla/kameraparilla toteutetun oman ratkaisun markkinoille.Ei se tule sen kalliimmaksi kuin kapulakaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä ne tehot tuovat muutakin kuin kaunista graffaa. Eikä kaunis grafiikka ole koskaan hyvää pelattavuutta pois sulkenut. Paitsi tietenkin nyt :rolleyes: Siinähän piirtelee juoksureittejä omalle joukkueella ja yrittää vielä seurata omaa pelaamistaan. Meneeköhän hiukan hankalaksi.

Zoukka, mitäs vikaa pakollisessa kamerassa? Onhan niitä pakollisia ohjaimiakin. Mikäs sen mukavampaa kuin röhnötää sohvalla eikä tarvi edes ohjainta päin nojautua sitä noukkimaan kun kamera tunnistaa liikkeet.

Wiillä pelaaminen on todella hankalaa niille "HC-pelaajille", jotka ovat tottuneet/oppineet käyttämään pelkästään silmä-sormi -koordinaatiota. Kun ranne ja käsivarsi tulee mukaan kuvioon vielä kahtena kappaleena, niin moni on aivan hukassa. Perinteistä padia ajattelee "maallikon silmin", on se erittäin monimutkainen monine nappeineen ja analogitikkuineen. Moni ei edes ymmärrä kuinka paljon aikaa he ovat elämänsä aikana käyttäneet perinteisen padin opetteluun. Joissakin tapauksissa Wiin ohjauksen opettelu saattaa olla yhtä vaikeaa ensi kertaa konsolilla pelaavalle kuin pitkän pelihistorian perinteisillä padeilla omaavalle. Ja sehän konkaria kismittää: "Ei kiinnosta huitoa", "Liikaa asiaa yhtäaikaa seurattavaksi", "Padi on paljon luonnollisempi" jne.

Entäpä jos ottaisitte asian haasteena? Opettelisitte pelaamaan uudelleen.

Itse uskon myös, että kamera tulee olemaan osa tulevaisuuden konsoleiden ohjaimia. Sen lisäksi ohjaimiin tulee myös liikesensorit. Mielenkiintoista nähdä miten valmistajat differoivat omat ohjaimensa Wiistä. (Sony ei kyllä nähnyt paljon vaivaa differoituakseen SNES-ohjaimesta)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No joo kameraohjaushan se Wiinkin pointteri on. Tässä tapauksessa kamera (optinen sensori) on vain rakennettuna Wii Remoten sisään. En kuitenkaan puhunut tekniikasta vaan käyttötarkoituksesta ja siinä Wii on kiistatta innovatiivinen. Ja nimenomaan uskon osoitinominaisuuden periytyvän seuraavalle sukupolvelle.

Unohdat muuten varmaan että Wiissä on sekä pointteri-ominaisuus että varsinaiset liikkeentunnistussensorit.

Muistin toki, onhan sitä tullut tahkottua. En vain valitettavsti voi nähdä sitä kovin innovatiivisena kaikesta huolimatta. Mielestäni se on hienosti toteutettu vedätys.Vanhaa kamaa uusissa kuoseissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiillä pelaaminen on todella hankalaa niille "HC-pelaajille", jotka ovat tottuneet/oppineet käyttämään pelkästään silmä-sormi -koordinaatiota. Kun ranne ja käsivarsi tulee mukaan kuvioon vielä kahtena kappaleena, niin moni on aivan hukassa. Perinteistä padia ajattelee "maallikon silmin", on se erittäin monimutkainen monine nappeineen ja analogitikkuineen. Moni ei edes ymmärrä kuinka paljon aikaa he ovat elämänsä aikana käyttäneet perinteisen padin opetteluun. Joissakin tapauksissa Wiin ohjauksen opettelu saattaa olla yhtä vaikeaa ensi kertaa konsolilla pelaavalle kuin pitkän pelihistorian perinteisillä padeilla omaavalle. Ja sehän konkaria kismittää: "Ei kiinnosta huitoa", "Liikaa asiaa yhtäaikaa seurattavaksi", "Padi on paljon luonnollisempi" jne.

Entäpä jos ottaisitte asian haasteena? Opettelisitte pelaamaan uudelleen.

Ajattelin lähinnä kun pitää piirtää reittejä ja samaan aikaan ohjata ukkoa ja jopa syöttää tai laukoa samaan aikaan, niin ei kenelläkään silmät saati ranneliikkeet siihen ehdi, PESsiä ajatellen. Siis eihän Wiin kakessa vikaa ole, vaan Nintendon pomojen päässä kun tehottoman konsolin rakensivat. Ohjaimella ei koskaan ole ollut mitään väliä, kaikella on opittu pelaamaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom