Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toiset haluaa realistisen kääntymisen, ja toiset heilauttaa hiirtä/wiimotea 180 astetta ja laittaa napin otsaan juoksevalle kaverille joka on pelikentän toisessa päässä. Ehkä kaikki ei haaveile siitä että hahmon saisi käännettyä über-nopeasti, myöskään infinite sprint ei ole haaveena. Meitä on moneksi.

Nimimerkki "medium asetukset fps-peleissä riittää tänk juu veri mats"

Ei Wiimote ohjaukseltaan kykene aivan samaan tarkkuuteen kuin hiirellä ja näppiksellä. Olen samaa mieltä, että hiiri/näppis on joskus liiankin tarkka. Tosin voittaa se minusta silti padiohjauksen kevyesti. Wiimote on minusta juuri sopiva. Tuntuu aidoimmalta tähtäykseltä. Harmi vain, ettei vielä ole montaa peliä, joissa tuo ohjaus on kohdallaan, mutta eiköhän se nyt ala olemaan laajemminkin kun se vihdoin muutamissa tapauksissa kohdalleen saatiin. Ja tosiaan esim Heroes 2:ssa voit säätää todella tarkkaan ohjauksen makusi mukaiseksi. Myös todella hitaaksi, jos siitä jostain syystä syttyy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oiskohan tuossa huhussa oikeastikin perää. Näyttää nyt muutkin saiti aloittaneen "uutisoinnin". Eipä sinänsä olisi yllätys, olisi vain todellista tylytystä nähdä Wii-peleistä portit suoraan XO:lla.

Ongelma on vain siinä, että kun Wiimoteja on liikkeellä jo kymmeniä miljoonia, niin wigglet ja wagglet joutuisi lähtemään nollista ja ne jouduttaisiin ostamaan erikseen normiohjaimen rinnalle. Eli käytännössä tommosien porttien kohdeyleisö olisi aika pieni HD-konsoleilla. Homma on siis melkosesti erilaatuinen kuin Wiillä.

Täysin eri asia on sitten seuraava konsolisukupolvi. Siinä nähdään varmasti dramaattisempia vetoja itse kultakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On se makeaa olla oikeassa, ja on se mukavaa olla voittajan leirissä. :D
Täh, miten niin?
PS3:lle ja XO:lle on kyllä muuten helppo tehdä tällaisia uudistuksia, mutta Wiin upgreidaaminen tehokonsoliksi onkin jo toinen asia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Täh, miten niin?
PS3:lle ja XO:lle on kyllä muuten helppo tehdä tällaisia uudistuksia, mutta Wiin upgreidaaminen tehokonsoliksi onkin jo toinen asia.

Saas nähdä kuinka hyvin homma onnistuu muilta, ne ohjaimet pitää myös myydä kansalle jotta ohjaimia tukevia pelejä alkaisi ilmestyä. Sekä ps3:n liikkeentunnistimesta päätellen myöskin tekniikka on lasten kengissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ongelma on vain siinä, että kun Wiimoteja on liikkeellä jo kymmeniä miljoonia, niin wigglet ja wagglet joutuisi lähtemään nollista ja ne jouduttaisiin ostamaan erikseen normiohjaimen rinnalle. Eli käytännössä tommosien porttien kohdeyleisö olisi aika pieni HD-konsoleilla. Homma on siis melkosesti erilaatuinen kuin Wiillä.

Täysin eri asia on sitten seuraava konsolisukupolvi. Siinä nähdään varmasti dramaattisempia vetoja itse kultakin.

Juuri näin. Saahan sitä ohjainta yrittää kopioida, mutta jos se ei tule konsolin mukana, vaan myydään lisävarusteena ei sitä myöskään tueta samassa mitassa. Sama homma kuin PS2:n tietovisaohjaimet tai monet muut lisätarvikkeet; Hyvä idea, mutta pelkkänä lisävarusteena ei yleisty tarpeeksi. Ohjaimen bundlaaminen taas ei auta tässä vaiheessa, kun XO ja PS3 ovat jo myyneet merkittäviä määriä.

Seuraavassa konsolisukupolvessa nähdään taas mielenkiintoisia ratkaisuja. Tosin, jos arvata pitää, niin Sony ja Microsoft pysyvät konservatiivisina tekemällä Wiimoten lisänapeilla ja -tateilla tms. pikkumodauksilla. Nintendo taas ottaa jälleen uuden askeleen eteenpäin (ja jos ei, niin sitten se "tekee GameCubet").
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

:p;):DSeuraavaan uutiseen olisi todella mukava kuulla lätinää etenkin Wii-fanien puolelta:
No enpä varsinainen wii-fani ole. Mutta tällä hetkellä löytyy imo parhaimmat pelit wiille, joten vastaanpa tähän kommenttiin.

Toi uutinen on sinällään hyvä jos se toteutuu, miksikäs ei? Ei se multa ainakaan oo pois jos Boxille portataan wiipelejä.

Homma on vaan nyt kiinni siitä, että "Xmote" on ylimääräinen ohjain joka pitää ostaa erikseen ja todennäköisesti sille ei aivan hurjasti portata pelattavia pelejä. Eipähän Wiinkään uus ohjausmekaniikka ois menestyny jos se ois ollu vain erikseen ostettava lisäohjain.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei Wiimote ohjaukseltaan kykene aivan samaan tarkkuuteen kuin hiirellä ja näppiksellä. Olen samaa mieltä, että hiiri/näppis on joskus liiankin tarkka. Tosin voittaa se minusta silti padiohjauksen kevyesti. Wiimote on minusta juuri sopiva. Tuntuu aidoimmalta tähtäykseltä. Harmi vain, ettei vielä ole montaa peliä, joissa tuo ohjaus on kohdallaan, mutta eiköhän se nyt ala olemaan laajemminkin kun se vihdoin muutamissa tapauksissa kohdalleen saatiin. Ja tosiaan esim Heroes 2:ssa voit säätää todella tarkkaan ohjauksen makusi mukaiseksi. Myös todella hitaaksi, jos siitä jostain syystä syttyy.

No joo, viittasin vaan tuohon nopeaan kääntymiseen, sellaista twitch-pelaamista en kaipaa kyllä tippaakaan konsoleille. Wiimoten ohjaus hyvin tehtynä fps pelissä kiinnostaa edelleen, mutta ei Heroes 2 saapuminen kauppoihin saanut vielä meikäläistä Wiitä hankkimaan. Niin paljon ollaan perässä laadullisesti näissä peleissä että ei mitään mielenkiintoa kyseistä teosta kohtaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hyvin se MOHH2:n ohjaus toimi (poislukien kikkailut), mutta onko se parempaa kuin esim. COD4:n pädiohjaus? Suorituskyvyltään luultavasti ei ihan. Fiilispuoli sitten erikseen. Itse en saa Wiimotella tetsaamisesta erityisiä viboja. Ihan kiva sitä oli kokeilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toi uutinen on sinällään hyvä jos se toteutuu, miksikäs ei? Ei se multa ainakaan oo pois jos Boxille portataan wiipelejä.
Mitä !?! Onko Wii-ihmiset kasvaneet vuosien saatossa aikuisiksi, kun näinkin kypsästi asiaan voidaan suhtautua. Toinen oli ääni kellossa kun Sony esitteli SIXAXIS-ohjaimensa ensimmäisen kerran. Silloin tuli kuultua kaikki synonyymit kopiokoneesta ja pahasta Sonysta täyslaidallisen myötä, mutta ilmeisesti elämä on tasaantunut kahden vuoden aikana ja paljon. Omasta mielestäni tämä on paljon härskimpää toimintaa kuin Sonyn SIXAXIS. Tosin Sonyn PS2-monopoli varmaankin aiheutti lievää kadehdintaa, joka sitten purkautui hiukan erikoisesti. Microsoftin viritys aiheuttaneenkin vain lievää myötähäpeän tunnetta...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä !?! Onko Wii-ihmiset kasvaneet vuosien saatossa aikuisiksi, kun näinkin kypsästi asiaan voidaan suhtautua. Toinen oli ääni kellossa kun Sony esitteli SIXAXIS-ohjaimensa ensimmäisen kerran. Silloin tuli kuultua kaikki synonyymit kopiokoneesta ja pahasta Sonysta täyslaidallisen myötä, mutta ilmeisesti elämä on tasaantunut kahden vuoden aikana ja paljon. Omasta mielestäni tämä on paljon härskimpää toimintaa kuin Sonyn SIXAXIS. Tosin Sonyn PS2-monopoli varmaankin aiheutti lievää kadehdintaa, joka sitten purkautui hiukan erikoisesti. Microsoftin viritys aiheuttaneenkin vain lievää myötähäpeän tunnetta...

Noo... Itse olin vain hieman ihmeissäni kun Sony ilmoitti Sixaxisissa olevan liikkentunnistuksen hieman Wiimoten jälkeen, en siis mitenkään vihainen. Tämä Microsoftin yritys kuulostaa kyllä jo hieman myöhäiseltä ja selvältä kopioimiselta, mutten ole edelleenkään vihainen kenellekään, miksi olisin, paitsi jos tämä viekin pelaajat Nintendolta ja firma menee konkkaan...:D No juu varmasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä !?! Onko Wii-ihmiset kasvaneet vuosien saatossa aikuisiksi, kun näinkin kypsästi asiaan voidaan suhtautua. Toinen oli ääni kellossa kun Sony esitteli SIXAXIS-ohjaimensa ensimmäisen kerran. Silloin tuli kuultua kaikki synonyymit kopiokoneesta ja pahasta Sonysta täyslaidallisen myötä, mutta ilmeisesti elämä on tasaantunut kahden vuoden aikana ja paljon. Omasta mielestäni tämä on paljon härskimpää toimintaa kuin Sonyn SIXAXIS. Tosin Sonyn PS2-monopoli varmaankin aiheutti lievää kadehdintaa, joka sitten purkautui hiukan erikoisesti. Microsoftin viritys aiheuttaneenkin vain lievää myötähäpeän tunnetta...

SIXAXIS on syystäkin vihattu, sillä puolivillaiset liikkentunnistukset laitettiin padiin, koska Sony ei suostunut maksamaan Immersionille royalteja. Tulos: muovinen ja ylivoimaisesti sukupolvensa huonoin padi. Pilattiinpa kokonaisia pelejäkin tämän virheen takia (esim. PS3:n messiaspeli Lair) Onneksi DS3 paikkaa tilannetta edes vähän, joskin vieläkin ollaan siinä hassussa tilanteessa, että third party ohjaimet pieksee Sonyn omat.

MIksi voi miksi pitää sen analogisen tatin vieläkin olla siinä huonommalla paikalla? Kyllähän kaikissa Sonyn puhelimissa ja kaukosäätimissäkin namiskat ovat peukalon alla, eivätkä hankalasti sivussa. Samoin Xboxin ohjaimessa, ja Wiin Nunchakussa, ja joystickeissä, niin oikeissa kuin pelikäytössä olevissa, ja Nokian tuotteissa ja Samsungin jne. jne... Samoin jostain merkillisestä syystä Dualshockin tatit ovat kuperat koveran sijaan. Ehkä jossain tosiaan on se peukalo vasemman kämmenen keskellä oleva kovera sormenpäinen pelaaja, jolle näitä padeja tehdään, mutta lähes sadalla prosenttia pelaajista peukalo on kämmenen lateraalipuolella, ja sen pää on kupera. Olisiko aika muistaa myös meitä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onneksi DS3 paikkaa tilannetta edes vähän, joskin vieläkin ollaan siinä hassussa tilanteessa, että third party ohjaimet pieksee Sonyn omat.

Noh tää on taas näitä ns. mielipide asioita. Ihmisillä kun on erilaiset kädet, ja erilaiset pädit sopii toiselle kun taas toinen vihaa. Eli jos sulle sopii joku 3rd party ohjain (itse en ole nähnyt vielä yhtään sen parempaa ku DS3) niin se ei tarkota että se pieksisi jonkun muun mielestä Sonyn ohjaimen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Omasta mielestäni tämä on paljon härskimpää toimintaa kuin Sonyn SIXAXIS.

Ja juuri se "härskiys" siinä on hyvää. Kunnon kapulaohjain liikkeentunnistuksella, osoittimella, kaiuttimella ja vielä mikrofonillakin. Siksakki oli niin käsittämättömän nolo tapaus juuri koska se kopiointi oli niin surkuhupaisan puolivillaista, päälle kaikki Sonyn katastrofaalinen PR ja koko Immersionin värinäjupakka. Microsoft on lähtenyt ihan eri asenteella peliin, Nintendon innovaatio käytännössä tunnustetaan suoraan ja ohjaimeen panostetaan myös pelipuolella - tuloksien luulisi olevan parempia kuin Lair. Toki paljon jää vielä nähtäväksi, mm. se, miten Microsoft lopulta hoitaa virallisen julkistuksen. Jos E3 olisi vanhalla paikallaan nurkan takana, niin tämä "vuoto" olisi tullut aika hyvään saumaan, nyt kuitenkaan Microsoftilla ei ole valmiiksi mitään suurta tapahtumaa lähietäisyydellä.

Paljon on vielä tietämättä - kuinka pian ohjain tulee, mitä pelejä julkaisun yhteydessä tulee, lisätäänkö vanhoihin peleihin yhteensopivuutta, tuleeko kapulalle Nuntsan tyylistä lisäohjainta, tuleeko ohjaimesta erityinen konsolipaketti tai lisätäänkö se kenties jopa vakiovarusteena kaikkiin tuleviin paketteihin. Mikään helppo tie Microsoftilla ei ole edessään Nintendoa vastaan kilpaillessa, mutta ainakin he ovat valmiita ottamaan askeleen oikeaan suuntaan. Jos Microsoftin kapulasta tulee varteenotettava varuste, tietää kilpailu vain hyvää liiketunnistavien pelien markkinoille. "Xmotesta" on kaikista vaikeuksista huolimatta mahdollisuus tulla vakavasti varteenotettava uudistus, joka onnistuessaan tietäisi menestystä luonnollisesti myös Xbox 360:lle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

SIXAXIS on syystäkin vihattu, sillä puolivillaiset liikkentunnistukset laitettiin padiin, koska Sony ei suostunut maksamaan Immersionille royalteja. Tulos: muovinen ja ylivoimaisesti sukupolvensa huonoin padi. Pilattiinpa kokonaisia pelejäkin tämän virheen takia (esim. PS3:n messiaspeli Lair) Onneksi DS3 paikkaa tilannetta edes vähän, joskin vieläkin ollaan siinä hassussa tilanteessa, että third party ohjaimet pieksee Sonyn omat.

Lair on ihan hyvä peli, huomattavasti mainettaan parempi. Käypäs lukemassa sen pelin ketjusta pari viimeistä sivua kun en jaksa toistaa itseäni. Sonyn ohjaimessa on huonoa liipasimien tunnottomuus ja minulle vasen tatti on väärässä paikassa, muuten ihan hyvä se on. Täytyy myöntää myös se, kun naureskelin (hiljaa itsekseni) täällä samuel6:lle ja joillekin muillekin kommenteista "ei niitä tärinöiden puuttumisia huomaa" että tottahan se on, ei sitä oikeasti huomaa tai tule ajatelleeksi :)

Ja jep, MS tosiaan lopetti rahavirran tulon mun lompsaan, niin Tretton otti heti yhteyttä ja minä olen nykyään Sonyfanboy. :cool:

Wii-kommenteihin: entä jos MS/Sony puskeen tuon ohjaimen jonkin pelin mukana ala Guitar Herot? Yhtäkkiä niitä ohjaimia alkaisikin olemaan aika paljon... Tietty pitäis keksiä joku killeripeli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3 vie, ;) on se vain niin hyvä grafiikkainen ja kaikkee muuta. Xtoosia en tue. :I
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toiset haluaa realistisen kääntymisen, ja toiset heilauttaa hiirtä/wiimotea 180 astetta ja laittaa napin otsaan juoksevalle kaverille joka on pelikentän toisessa päässä. Ehkä kaikki ei haaveile siitä että hahmon saisi käännettyä über-nopeasti, myöskään infinite sprint ei ole haaveena. Meitä on moneksi.

Nimimerkki "medium asetukset fps-peleissä riittää tänk juu veri mats"

Heh vaikka pidänkin pädiohjauksesta enemmän kuin hiirestä FPS:issä, niin kyllä Mote vie kuin pientä sikaa. Se luonnollinen pieni tärinäkin siinä tähtäimessä luo vain lisää tunnelmaa ja tähtäämiseen tarvitaan muutakin kuin napin vieminen vihollisen tasolle ja sitten joko liikkumalla sivuttain tai kääntämällä näkökenttää hedari. Se jos mikä on kliinistä.

Mitä !?! Onko Wii-ihmiset kasvaneet vuosien saatossa aikuisiksi, kun näinkin kypsästi asiaan voidaan suhtautua. Toinen oli ääni kellossa kun Sony esitteli SIXAXIS-ohjaimensa ensimmäisen kerran. Silloin tuli kuultua kaikki synonyymit kopiokoneesta ja pahasta Sonysta täyslaidallisen myötä, mutta ilmeisesti elämä on tasaantunut kahden vuoden aikana ja paljon. Omasta mielestäni tämä on paljon härskimpää toimintaa kuin Sonyn SIXAXIS. Tosin Sonyn PS2-monopoli varmaankin aiheutti lievää kadehdintaa, joka sitten purkautui hiukan erikoisesti. Microsoftin viritys aiheuttaneenkin vain lievää myötähäpeän tunnetta...

Kyllä tämä uutinen näköjään johonkin sattui ja kovaa :p

Ja kyllä se SIXAXIS oli se juttu mikä keräsi ja kerää vieläkin ne myötähäpeät. Luojan kiitos uudesta Dualshockista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3 vie, ;) on se vain niin hyvä grafiikkainen ja kaikkee muuta. Xtoosia en tue. :I

Erittäin hyvä argumentti ;) Täytyy nyt kuitenkin sen verran sinulle kertoa, että ei se "grafiikkaisuus" ole sen parempaa PS3:lla kuin Xboxillakaan aika tasoissa mennään lukuunottamatta muutamia yksinoikeuspelejä, jotka heiluttelevat vakaa puolen jos toiseen.

"ja kaikkee muuta." Jep kyllä PS3:ssa on ominaisuuksia joita Xboxilla ei ole, mutta voisiko asiaa katsoa myös toisinpäin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On se hauska, että joku oikeasti häpeää täällä jotain ohjaimia tai jotain... voi luoja :D. Ohjaimista sen verran, että itselle toi pleikka ohjain on aina sopinut "like a glove", selitti znoukka tai kuka vaan jostain kuperista ohjaimista ja tatin vääristä paikoista(sori oon varmaan vammanen nyt, kun mun sormi sopiiki tuohon?). Sixaxisin huonot puolet onkin täällä jo lueteltu moneen kertaan: Liipaisimet, sitten tuo liikkeentunnistus on kyllä aika karmea(tosin harvassa sitä käytetäänkin) ja tietysti tärinän puute, jonka DS3 korjaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom