Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Arkistojen aarteita, jotka valottavat hyvin asiantuntemustani konsolibisneksestä:

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=460516#post460516

-Keskustelua jossa mm. ennustan Blu-Ray aseman hitauden pakottamaan monet pelit kovolle asennettaviksi, pleikkafanit raivostuvat ajatuksesta => vuotta myöhemmin yhä suurempi joukko PS3-pelejä vaatii pakollisen asennuksen, joka saattaa olla jopa kymmeniä minuutteja.

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=466818#post466818

Ennustan ennen Halo3:n julkaisua Halo 3:n myyvän vuonna 2007 enemmän, kuin PS3-konsolin. Uskomattoman rohkeaa ennustusta pidetään mielipuolisena ja sekopäisenä => ennustus toteutuu.

Huomenna postailen analyysit kuluvalle vuodelle. Pahoin pelkään, että herkimmät saattavat jälleen pahoittaa mielensä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Arkistojen aarteita, jotka valottavat hyvin asiantuntemustani konsolibisneksestä:

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=460516#post460516

-Keskustelua jossa mm. ennustan Blu-Ray aseman hitauden pakottamaan monet pelit kovolle asennettaviksi, pleikkafanit raivostuvat ajatuksesta => vuotta myöhemmin yhä suurempi joukko PS3-pelejä vaatii pakollisen asennuksen, joka saattaa olla jopa kymmeniä minuutteja.

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=466818#post466818

Ennustan ennen Halo3:n julkaisua Halo 3:n myyvän vuonna 2007 enemmän, kuin PS3-konsolin. Uskomattoman rohkeaa ennustusta pidetään mielipuolisena ja sekopäisenä => ennustus toteutuu.

Huomenna postailen analyysit kuluvalle vuodelle. Pahoin pelkään, että herkimmät saattavat jälleen pahoittaa mielensä.

Sä oot kyllä hauska kaveri. Kaveri heittänyt jo tässä mun aikana, kun olen seurannut viimeset kuukaudet enemmän niin jo sataviiskyt veikkausta siitä ja siitä ja sitten kun pari osuu niin ollan niin tietäjää. Haha :D

EDIT: Odotan jo huomista. Toivottavasti postaat aamulla niin ehtii ennen töihin lähtöä lukea. On kiva lähteä hymy suunpielessä töihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Arkistojen aarteita, jotka valottavat hyvin asiantuntemustani konsolibisneksestä:

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=460516#post460516

-Keskustelua jossa mm. ennustan Blu-Ray aseman hitauden pakottamaan monet pelit kovolle asennettaviksi, pleikkafanit raivostuvat ajatuksesta => vuotta myöhemmin yhä suurempi joukko PS3-pelejä vaatii pakollisen asennuksen, joka saattaa olla jopa kymmeniä minuutteja.

Huomenna postailen analyysit kuluvalle vuodelle. Pahoin pelkään, että herkimmät saattavat jälleen pahoittaa mielensä.
Pelaajat raivostuvat kovoajatuksesta...? Niin ja kaiken lisäksi tuo eka sun postaushan on täynnä sitä kuuluisaa epäfaktaa skeidaa, kuten jengi kommentoikin myöhemmin. Tuossa vaiheessa oli kyllä ihan kohtalaisessa tiedossa että kovopelejä tulee. Oma kommentti hieman myöhemmin http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=460564&postcount=12098
Ja muutkin kommentoi kovoa
"Oma mielipiteeni on, että olisi saanut olla suurempikin kovalevy vakiona. "
"Paljonkahan tuleva GT vie tilaa kiintolevyltä?"

Ja kukakohan oli älynväläystäsi vastaan?

Se, että asioihin perehtymätön superfanittaja käy itkemään ei anna paljon pohjaa sun analyyseille. Taitaa jäädä itkupotkuraivarianalyysit lukematta. Et sä niillä muuta yritä kuin saada oloasi paremmaksi kun sigi ei pidäkään paikkaansa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Arkistojen aarteita, jotka valottavat hyvin asiantuntemustani konsolibisneksestä:

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=460516#post460516

-Keskustelua jossa mm. ennustan Blu-Ray aseman hitauden pakottamaan monet pelit kovolle asennettaviksi, pleikkafanit raivostuvat ajatuksesta => vuotta myöhemmin yhä suurempi joukko PS3-pelejä vaatii pakollisen asennuksen, joka saattaa olla jopa kymmeniä minuutteja.
http://multiplayerblog.mtv.com/2008...es-mandatory-installations-as-far-as-we-know/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kylläpä piristi taas aamua kivasti käydä lukemassa noita YS 666:n juttuja. Jaksaa taas lukea tenttiin, kun tuli saatua aamun naurut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?


Tuon artikkelin kommentteja lukiessa alkoi taas itkettää ihmisten tietämättömyys.
Kivenkovaa väitetään että 360 ei osaa 1080p:ta jne. Tuollaisten harhaluulojen pohjalta
sitten tehdään ostopäätöksiä?

Muutenhan tuo artikkeli ei ole kummoinenkaan, kukaan haastatelluista ei uskalla sanoa
ääneen että miksi dataa pitää asentaa kovolle ja duplikoida levylle.

"Nonetheless, weve been getting close to an answer, and everything comes back to a
developer spending enough time to understand the unique characteristics of Blu-ray.
Its Blu-rays fault, but not because its slow tech. Its just different tech."

Niin? Ja tuo devaajien ymmärrys BR:n "uniikeista ominaisuuksista" siis korjaa ongelman
juurikin datan duplikoinnilla. BR:n hitaus ei siis ole ongelma, vaan uniikki ominaisuus?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuohon aiempaan tehot vastaan ohjaus -aiheeseen kantaa ottaakseni, eikö olisi aika tylsää jos seuraavan sulupolven koneet olisivat Wiin innoittamana kaikki samanlaisia? Mielestäni tällä hetkellä on hyvä että koneet ovat erilaisia. Jos Nintendokin olisi tehnyt tehokkaamman koneen ilman uudenlaista ohjausta, niin mitä järkeä siinä olisi ollut, että markkinoilla on kolme erilaista samanlaista? Nyt Wiillä voi pelata pelejä uudella tavalla, ja PS3:lla ja X0:lla paremmilla grafiikoilla sekä raskaammalla fysiikalla ja tekoälyllä. Tietenkin olisi hyvä jos samassa koneessa olisi sekä kovat tehot että uusi ohjaus, mutta silloin hinta lähentelisi jo PC:n tasoa, eikä tällainen konsoli luultavasti menestyisi, mikäli markkinoilla olisi samaan aikaan huokeampia vaihtoehtoja joita "tavalliset" pelaajat ostaisivat, ja se tehotykki löytyisi vain HC pelaajien hyllystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Arkistojen aarteita, jotka valottavat hyvin asiantuntemustani konsolibisneksestä:

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=460516#post460516

-Keskustelua jossa mm. ennustan Blu-Ray aseman hitauden pakottamaan monet pelit kovolle asennettaviksi, pleikkafanit raivostuvat ajatuksesta => vuotta myöhemmin yhä suurempi joukko PS3-pelejä vaatii pakollisen asennuksen, joka saattaa olla jopa kymmeniä minuutteja.

OI EI, olit muuten väärässä tämän kanssa. Esim. etusivulla on juurikin juttu jossa tuosta "ongelmasta" kerrotaan.

Peliähän ei ole pakko kovolle asentaa, jos vaan jaksaa pelintekijä nähdä vähän vaivaa :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Outo tämä viimeisin mantra; "Homman x voi tehdä hyvin jos pelin tekijä jaksaa nähdä vaivaa".

Vaivannäöstä se ei ole kiinni, kyllähän devaaja ihan mielellään hinkkaisi hengentuotteestaan
särmiä pois vaikka loppuelämänsä ajan. Vaan realiteetti on kuitenkin aina se että pelistä tulee
juuri sellainen mikä mahtuu annettuun budjettiin. Jos alustalle y ei saa tehtyä ominaisuutta x
järkevällä effortilla, se jätetään tekemättä, ja aika käytetään pelin kannalta oleellisempien
ominaisuuksien kehittämiseen.

Vastuuta ei siis kannata kaataa kehittäjien niskoille, he joutuvat sompailemaan rajallisten resurssien
ja paskan raudan välissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vastuuta ei siis kannata kaataa kehittäjien niskoille, he joutuvat sompailemaan rajallisten resurssien ja paskan raudan välissä.

Tää on tärkein syy miksi meikä diggailisi niiiiiin paljon standardoitusta pelialustasta. Saisi tehdä just semmosia pelejä kuin osaa ja mihin taidot piisaa, pelejä pelaajille ilman että joutuu miettimään muutaman vuoden sykleissä aina ensiksi sitä, mitenhän tämä uus rauta sitten taas toimikaan, mihin tehdä purkkaviritelmät jne... Kaikki se aika ja opettelu on pois siitä, mitä pelaajalle jää kouraan. Puhumattakaan siitä, että kustannukset kasvavat koko ajan, samoin myös pelaajien vaatimukset. Mahdoton yhtälö tulevaisuudessa. Ellei kaikki tee wiitä -> toivon todellakin ettei niin käy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onhan porukalla jo nyt mahdollisuus tehdä Pc pelejä mutta konsolit näyttää auraavan tietä vaikka niille joutuukin näkemään enemmän vaivaa.

Itse olen tyytyväinen, että on vaihtoehtoja. Jos olis vaan yksi kone ja se olis sattunu olemaan tällä kertaa Wii niin olisin ainakin itse ollut hyvin pettynyt. En hauku Wiitä paskaksi tai muuta typerää, se ei kuitenkaan ole se mitä kaipaan konsolilta.

Joten siinä vaiheessa kun konsolit muuttuu pc klooneiksi siirryn suosiolla takaisin pc puolelle. Olkoon kuinka helppoa koodata yhtenäiselle alustalle tai antakoot se muuta taloudellista hyötyä kehittäjälle niin ei se silti ole oikea suunta konsoleille. Jos porukka jaksaa oikeesti nähdä vaivaa ja niillä on tarpeeksi taitoa niin ei se rahoitus tai aika näytä olevan ylitsepääsemätön este.

Tekemisen helppous ja edullisuus johtaisi luultavasti jämäpelien lisääntymiseen eikä nostaisi hittien määrää kovinkaan paljoa. Ne ketkä osaa tehdä hyviä pelejä osaa tehdä ne myös eri alustoille. Ja ainahan sitä voi keskittyä vain yhteen koneeseen jos ei halua repeytyä joka suuntaan. Jos peli on oikeesti hyvä eikä mitään kuraa niin saa siitä hyvin rahaa ilman multiplattariakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-Keskustelua jossa mm. ennustan Blu-Ray aseman hitauden pakottamaan monet pelit kovolle asennettaviksi, pleikkafanit raivostuvat ajatuksesta => vuotta myöhemmin yhä suurempi joukko PS3-pelejä vaatii pakollisen asennuksen, joka saattaa olla jopa kymmeniä minuutteja.

Ja minä sain ensimmäisen tietokoneen eli C-64:sen 80-luvulla. Silloin test driven lataamista odotettiin kasettiasemalla tunnin verran ja kasetin puoltakin piti jossain vaiheessa kääntää. Kaiken lisäksi latauskerrat epäonnistuivat usein, jolloin kaikki piti aloittaa alusta ;)

Ihme ininää nykyään...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saisi tehdä just semmosia pelejä kuin osaa ja mihin taidot piisaa, pelejä pelaajille ilman että joutuu miettimään muutaman vuoden sykleissä aina ensiksi sitä, mitenhän tämä uus rauta sitten taas toimikaan, mihin tehdä purkkaviritelmät jne...

Mitenkä se älytön ajatus yhdestä standardikonsolista poistaisi konsolisukupolvien kehityksen? Poistaisiko se kaiken kehityksen kun mitään ei tarvitsisi enää opetella ja ei tulisi uusia ominaisuuksia kuten liiketunnistusta tai universaaleja muokattavia pelihahmoja hyödynnettäväksi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kiitäjä, en minäkään haluaisi konsoleita mihinkään SDO:hon standardoitavaksi, mutta kerrohan järkevä syy, miksi jotain asiaa saisi standardoida ja konsoleita ei... ilman standardeja et esim. kirjoittaisi tänne foorumille - tiesitkö sitä?

Syyt jotka ei kelpaa koska ovat todistettavissa vääräksi (jos nyt edes vaivaudut vastaamaan):
1- pelien hinnat nousee
2- konsoleiden hinnat nousee
3- monopoli jollekin firmalle
4- persoonallisuus menee
5- konsolipelaamisesta tulee pc-pelaamista
6- konsoleista tulee kuten pc on
7- teknologinen kehitys loppuu ja kuolee
8- innovaatio loppuu ja kuolee

Nämä syyt on kaikki enemmän tai vähemmän jengin tietämättömyyttä ja arveluita. Standardointi kun ei kuulu peruskoulun yleissivistykseen.

Perustelut yllä olevaan:
1. pelien hinnat pysyy samana tai laskee kilpailun ja laskeneiden tuotantokustannusten sekä kasvavien markkinoiden ansiosta: EA ja Ubisoft kilpailevat samoista yksistä markkinoista, hinta on yksi kilpailutekijä. Kilpailuviranomaisten tehtävä on tietty huolehtia siitä, kuten muillakin aloilla, ettei mitään kartelleja synny.

2. konsoleiden hinnat keskimäärin laskevat samoista syistä, mutta yhtä hyvin voisi olla saatavilla kalliita luksuskonsoleita. Massoja kiinnostaisi kuitenkin halvemman hintaluokan tuotteet.

3. standardien yksi pääkriteeri on technology lock-inin välttämisen lisäksi varmistaa nimenomaan, ettei markkinoille pääse syntymään monopoleja. Kuka tahansa, vaikka Huittisen Makkara OY voisi alkaa tekemään omaa konsolibrändiään standardoidulla alustalla. Se lisää kilpailua, alentaa hintoja ja sitä rataa.

4. Mikään ei estä persoonallisuuden lisäämistä esim. ulkonäön, ominaisuuksien, ohjaimen tai minkään muunkaan, vaikka konsolin logon tai wii-nimen kaltaisen hauskuuden osalta. Standardi määrittelee lähes aina vain frameworkin, ei sisältöä. Konsolin osalta ratkaisevat elementit olisivat luultavimmin prossu(t), luku- ja tallennusmedia, näytönohjain ja muistin määrä. Kaikki muu olisi enemmän tai vähemmä vapaasti kustomoitavaa valmistusmateriaalista aina kondensaattoreista ohjaimen muotoiluun ja verkkopalveluihin tai muuhun sisältöön - kaikki voi olla valmistajakohtaista, kustomoitua, erinäköistä jne.

5. ja 6. millä tavalla sen enempää kuin nykyäänkään? Osia ei voi päivittää, paitsi peliohjaimen, ehkä muistikortin/kovalevyn, mutta siinä se. Alusta (softa ja minimivatimukset) pysyvät samana ja konetta ei mennä itse aukoilemaan ja päivittämään.

7. Standardien yksi päätarkoituksia on teknologiakehityksen järkevä jatkumo. On muitakin, kuten taaksepäinyhteensopivuus jne. Käyttäjät (suurin osa, eikä meistäkään kovin moni) ole valmis päivittämään tuotteitaan jatkuvasti, etenkään sellaislla homogeenisillä markkinoilla kuten pelimarkkinatkin perinteisesti ovat olleet. Tästä on olemassa akateemiset todisteet: puhutaan network, techonology tai vendor-lock-in -nimisestä ilmiöstä. Kuluttaja ja tuottaja ei kumpikaan ole valmis sijoittamaan uuteen jos sitä tulee liikaa ja liian nopeasti. Toisaalta voi käydä niin, että lock-in on sitä, että paska tekniikka rulettaa ja uudet ei mene läpi -> standardit pyrkii estämään tuon kaltaisen negatiivisen kehityksen ja onnistuvat siinä hyvin. Lisäksi perinteinen kehitys on käytännössä sitä, että uutta pukataan markkinoille kun vanha ei enää tuota. Siksi esim DS->DS lite, PS2->PS2 slim. Teknologia voi kehittyä tuossakin, vaikkapa pienempi viivanleveys prosessorissa. Sukupolviharppauksissa taas konsolit on aina jäljessä sen hetken huipputekniikkaa. Konsoleiden standardointi ei jarruttaisi NVIDIAn, Intelin, IBM:n, ATI:n tai AMD:n R&D:tä yhtään sen enempää kuin nytkään.

8. Päinvastoin. Kuten yllä on mainittu, tuotekehitys ei koskaan kuole siihen, että jotain standardoitaan, päinvastoin. Voi käydä myös niin, että standardien ansiosta voidaan kehittyä olennaiseen, esim siihen firman omaan liiketoiminnan ytimeen. Konsoleista puhuttaessa kehittäjät voisi keskittyä pelien tekemiseen. Pelit ja niiden sisältö on sitä, miksi me pelataan; ihan sama onko se sisältö Horzesin hevosella ratsastusta vai tiukkaa CoD4 campingia.

Puolileikillään heitän vielä, että moni pelkää koko asiaa vain siksi, että (luulevat) konsolisodan loppuvan siihen paikkaan. Paskat, tulisi vain lisää sodittavaa. Tämänkin ketjun otsikko olisi niin pitkä, että huh huh. Kuka vie pisimmän korren? LG ei ainakaan...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitenkä se älytön ajatus yhdestä standardikonsolista poistaisi konsolisukupolvien kehityksen? Poistaisiko se kaiken kehityksen kun mitään ei tarvitsisi enää opetella ja ei tulisi uusia ominaisuuksia kuten liiketunnistusta tai universaaleja muokattavia pelihahmoja hyödynnettäväksi?

Standardointi ei tarkoita, että "mitään ei tarvitsisi enää opetella". Ei tarvisi vain opetella kolmea eri systeemiä kuten nyt on Wii, PS3 ja XO -> riittää kun opettelisi yhden. Jos sivutuotteena joutuisi opetelemaan bonuksena kaksi eri ohjainta, olisi se silti 100 kertaa parempi/helpompaa kun kokonaisten nykysysteemien opettelu. Guitar Herotkin toimii sitä paitsi niin padilla, kun kitaralla. Näin esimerkkinä.

Liiketunnistuksella ei ole väliä - eikä innovaatiota tapeta. Ohjain on vain laite joka kommunikoi jonkin tietyn (kommunikointi)protokollan ja/tai rajapinnan kautta. Ei se standardi sinua estäisi wii-motea tekemästä.

Tuota jälkimmäistä kohtaasi en tajua yhtään, "universaalit muokattavat pelihahmot?" poistuisivat, siis mitkä poistuisivat ja mihin?

Ja miksi ajatus yhdestä standardikonsolista on älytön?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kiitäjä, en minäkään haluaisi konsoleita mihinkään SDO:hon standardoitavaksi, mutta kerrohan järkevä syy, miksi jotain asiaa saisi standardoida ja konsoleita ei... ilman standardeja et esim. kirjoittaisi tänne foorumille - tiesitkö sitä? jatkuu...........

Juuri näin! Jos seuraava sukupolvi olisikin standartoitu olisi pelaajilla aika mukavat oltava :) Kaikki pelit olisivat nimittäin yksinoikeuksia :D Tätä odotellessa........
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

:p;):DSeuraavaan uutiseen olisi todella mukava kuulla lätinää etenkin Wii-fanien puolelta:

Eli Xbox 360:lle tulossa "wii-ohjain" mm. seuraavin periaattein:

Microsoft ei kommentoi asiaa, mutta lähteen mukaan projekti on ollut täyttä törttöilyä. "Microsoftin markkinointi vain haluaa aikaiseksi jotain, jolla pystyy näyttämään, että X360 vastaa myös Wiin ominaisuuksia. Materiaalissa korostetaan sitä, kuinka helppoa Wii-pelien porttaaminen X360:lle olisi."

Olisi mahtavaa saada pitää normi HD-pelit ja saada suorat horzes yms. porttaukset boksille. Eihän niillä graffoilla mitään tee, joten sama se vaikka olisikin suoria porttauksia. Ja kukaan epähifisti ei kuitenkaan nää eroa ja boksin saa halvemmallakin ja kjäh kjäh Nintendo TUHOUTUU! Loppukaneettina: ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Horsez ja Acme Arsenal samalla konsolilla? :O

Sehän olisi täydellinen pelikone!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oiskohan tuossa huhussa oikeastikin perää. Näyttää nyt muutkin saiti aloittaneen "uutisoinnin". Eipä sinänsä olisi yllätys, olisi vain todellista tylytystä nähdä Wii-peleistä portit suoraan XO:lla.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom