Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minä itseasiassa ihmettisin, jos Wiitä ennakkotilattaisiin enemmän kuin PS3:a. Empivä asiakas menee kauppaan, vertailee, ja ottaa Wiin matkaan :D

Se provoilusta. Ennakkotilaajat ovat kuitenkin (lähes) kaikki sellaisia ihmisiä, jotka pelaavat jo ennestään, joten minusta ei ole ihmekään että PS3:a ennakkotilataan enemmän. On PS2:n omistajia sen verran enemmän kuin GameCuben omistajia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Minä itseasiassa ihmettisin, jos Wiitä ennakkotilattaisiin enemmän kuin PS3:a. Empivä asiakas menee kauppaan, vertailee, ja ottaa Wiin matkaan :D

Se provoilusta. Ennakkotilaajat ovat kuitenkin (lähes) kaikki sellaisia ihmisiä, jotka pelaavat jo ennestään, joten minusta ei ole ihmekään että PS3:a ennakkotilataan enemmän. On PS2:n omistajia sen verran enemmän kuin GameCuben omistajia.
Jos nyt oikein muistan niin Nintendo on aina onnistunut julkaisuissaan sen verran hyvin, ettei ennakkotilauksiin ole tarvetta. Johtuuko se sitten siitä että ostajia on niin vähän, vai siitä että koneita tosiaan on tarjolla riittävä määrä halukkaille, on taas asia erikseen, vaikka itse kallistunkin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Enkä myöskään usko, että keplottelijat ostavat itsellensä Wii-konsoleja useita kappaleita myydäkseen ne törkeillä hinnoilla eBayssa ja muissa nettihuutokaupoissa, kuten PS3:n kohdalla tulee käymään (samoin kuin kävi Xbox 360 kanssa).

Myös kaikki PS3:n valmistusta koskevat uutiset viittaavat siihen, että Sony saa hyvin vähän konsoleita markkinoille ennen vuodenvaihdetta, joten faneille ennakkotilaaminen on käytännössä ainoa vaihtoehto saada konsoli käsiinsä ennen vuotta 2007, ja innokkaita faneja varmasti riittää. All in all, ei mikään ihme vaikka PS3:n ennakkotilaukset olisivat kymmenkertaiset Wiihin nähden, mutta jossain vaiheessa todelliset myyntiluvut saattavat keikahtaa aivan toisenlaisiksi, mikäli Nintendon "joka kodin kakkoskonsoli"-strategia onnistuu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voisi silti kuvitella, että juuri Amazonin ennakkotilaukset kertovat ennakkotilaustilastoista ja kiinnostuskyselyistä kaikkein eniten. Amazon on ennakkotilauspaikoista varmaankin eniten tavisten paikka, nettikauppojen Anttila.

Kuinka paljon se silti oikeasti kertoo, on aika paha sanoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja onhan se vähän nihkeää (ainakin meikäläisen mielestä) ennakkotilata tuotetta jolla ei ole vielä virallista hintaa ja julkaisupäivää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"At its autumn games preview on July 13, for instance, traditional Sony ally Electronic Arts spent far more time showing off innovative Nintendo games than it did titles for the PS3," emphasized BusinessWeek. "EA announced six Nintendo Wii launch titles and showed long working demos for two of those. But it offered only a short clip of a car-racing game for PS3. EA says it's still testing the potential of the PS3."

cant.stop.laughing.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Minua kiinnostaa markkinaosuudet yhtä paljon kuin lehmän pieru. Minulle on merkitystä vain sillä että konsolille tulee parhaat pelit parhaalla laadulla, jotta voin nauttia pelaamisesta.

Ja tuosta kun on puhuttu paljon että tehot eivät määrää onko peli hyvä, niin yhtenä hyvänä esimerkkinä siitä että kyllä ne hyvin pitkälle määräävät, on Formula one 06. Luin jostain pelin suunnittelijan haastattelun, ja siinä oli kymmeniä kohtia tyyliin

"tuleeko ps2 versiossa olemaan ominaisuus x? Se lisäisi kovin paljon sisältöä ja tunnelmaa peliin.

Ei, valitettavasti se tulee vain ps3 versioon, sillä yksinkertaisella syyllä että ominaisuus veisi paljon välimuistia ja prosessoritehoa, ps2 ei yksinkertaisesti jaksa pyörittää sitä. Mutta Playstation 3 -versiossa ominaisuus todellakin on, ja vieläpä todella herkulliseksi kuorrutettuna! Odottakaapa kun näette!"

No onko sinulla nyt jotkin perustelut sille miksi nimenomaan PS3:lle mielestäsi tulee ne parhaat pelit? Ja jos PS2 on mielestäsi tämän sukupolven paras konsoli niin miten tehoilla voi olla merkitystä koska kone on kuitenkin sukupolvensa hitain lukuunottamatta Dreamcastia? En nyt koita väittää vastaan varsinaisesti mutta jos selittäisit vähän tuota logiikkaasi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Minua kiinnostaa markkinaosuudet yhtä paljon kuin lehmän pieru. Minulle on merkitystä vain sillä että konsolille tulee parhaat pelit parhaalla laadulla, jotta voin nauttia pelaamisesta.
Oletko tosissasi? Etkö ymmärrä markkinaosuuksien ja parhaiden pelien yhteyttä? Jos esimerkiksi Xbox 360 hankkii itselleen suurimman markkinaosuuden, niin suuri osa pelinkehittäjistä (pois lukien tietysti Nintendon ja Sonyn alaiset pelitalot) siirtyy kehittämään pelejä tälle alustalle. Miksi? Suurin markkinaosuus = eniten konsoleja markkinoilla = suurin potentiaalinen ostajaryhmä.

Pitääkö selventää? Luettele huviksesi Gamecubelle tulleet 3rd partyjen tekemät yksinoikeuspelit, jotka menestyivät myös arvosteluissa. Ei tainnut tulla pitkä lista? Luettele sen jälkeen PS2:n vastaavia. Hieman eri luokkaa, eikö? Miksi näin? PS2:n markkinaosuus on noin 70% kilpailijoiden (Microsoft ja Nintendo) jakaessa jäljelle jäävän 30%:n osuuden, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos jokin pelitalo aloittaa kehittämään peliä, niin siitä varmasti tulee myös PS2-versio, koska potentiaalisia ostajia on valtavan paljon enemmän kuin jos peli tehtäisiin vain vaikkapa pelkästään PC:lle, Xboxille ja Gamecubelle. Ja mikäli pelejä tulee tietylle alustalle paljon (esimerkiksi juuri PS2), niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä mukaan eksyy myös todellisia helmiä, eli näitä "parhaita pelejä parhaalla laadulla".

Ja tuosta kun on puhuttu paljon että tehot eivät määrää onko peli hyvä, niin yhtenä hyvänä esimerkkinä siitä että kyllä ne hyvin pitkälle määräävät, on Formula one 06. Luin jostain pelin suunnittelijan haastattelun, ja siinä oli kymmeniä kohtia tyyliin

"tuleeko ps2 versiossa olemaan ominaisuus x? Se lisäisi kovin paljon sisältöä ja tunnelmaa peliin.

Ei, valitettavasti se tulee vain ps3 versioon, sillä yksinkertaisella syyllä että ominaisuus veisi paljon välimuistia ja prosessoritehoa, ps2 ei yksinkertaisesti jaksa pyörittää sitä. Mutta Playstation 3 -versiossa ominaisuus todellakin on, ja vieläpä todella herkulliseksi kuorrutettuna! Odottakaapa kun näette!"
Vai että tehot määräävät onko peli hyvä? Osaisitko sitten perustella miksi PS2 heikkotehoisimpana nykysukupolven konsolina myi eniten, ja sille tuli paljon todella hyviä pelejä, vaikka visuaalisesti pelit olivat sekä Xboxia että Gamecubea heikompitasoisia? Miksi esimerkiksi joku Guitar Hero tai vaikkapa Brain Training myy älyttömän hyvin? Eihän niissä ole HD-grafiikoita, tuoreimpia heijastustekniikoita tai muitakaan graafisia kikkoja. Miksi tehoiltaan ylivertainen PSP jää jatkuvasti heikomman DS:n jalkoihin sekä kone- että pelimyynneissä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vastataan tänne vielä hinnoista.... Monet PS2-fanit uhoavat ettei sillä hinnalla ole mitään väliä. Miksi sitten PS2:lla kesti 21 kuukautta saavuttaa maailmanlaajuisesti kahdentoista miljoonaan laitteen konekanta? Olisikohan korkealla hinnalla ollut mitään tekemistä asian kanssa? Ja tämä siis tapahtui ympäristössä jossa kilpailjoita ei ollut lainkaan ja joka oli paljon armollisempi virheiden suhteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ota huomioon heikko pelitarjonta sekä Gamecubella että Dreamcastilla. Molemmat kärsivät huonosta, tai täysin olemattomasta 3rd party-tuesta. PS3 kalliina ja hankalana alustana ei houkuttele pelinkehittäjiä, joten pelitarjonta tulee olemaan selvästi edeltäjiänsä heikompaa. Euroopassa ja USA:ssa merkittävä EA on siirtymässä tukemaan Wiitä entistä vahvemmin, ja Dragon Quest IX on menossa yksinoikeuspeliksi Wiille vain muutamia merkittävimpiä uutisia mainitakseni. Jos yhtään pelimaailmaa seuraat, niin tiedät varmasti hyvin, että DQ-sarja on Japanissa jopa suositumpi kuin FF-sarja (eli todellinen system seller). EA on puolestaan muistaakseni maailman toiseksi suurin pelitalo tällä hetkellä, joten mistään hällä väliä-jutuista ei todellakaan ole kyse.

Tiedätkö, miksi Wiille dumpataan SSX:ää ja Godfatheria? Koska pelimoottorit voidaan portata suoraan nykyisiltä konsoleilta. EA:n uusista next-gen-sarjoista Wii on toistaiseksi saamassa 0 kappaletta.

Dragon Quest IX ei mene millekään alustalle moneen vuoteen. EGM-huhuihin voit uskoa ihan vapaasti. :D

Nintendon alustoilla pahin vihollisesi on Nintendo, näin sanoi Namco Bandai. 3rd-partyt ovat todennäköisesti myös Wiillä vaikeuksissa Nintendon oman tuotannon kanssa.

Jaa, vai "myi se PS2 kuin leipä" tuolla hinnalla? Heh heh, tuletpa näkemään karun totuuden PS3:n kohdalla. On hyvinkin eri asia ilmoittaa konsolin myyntihinnaksi 299$ kuin 499$/599$, etenkin kun muistetaan, että PS2:n 500€:n hintalappu Euroopassa oli jälleenmyyjien hatusta nykäisemä. Sen sijaan merkittävämmillä alueilla, eli Japanissa ja USA:ssa PS2:n hinta oli kuitenkin kuluttajienkin mielestä kohtuullinen 299$ heti julkaisussa.

Hatusta nykäisemä? Virallinen Sonyn hinta. http://www.youtube.com/watch?v=VgZl0zlka08&search=ps2%20france

Kylmä totuus on, että Wii (ja Nintendo) tulee olemaan markkinajohtaja Japanissa seuraavan konsolisukupolven ajan, halusitpa sinä sitä tai et. Japanilaisille pitää olla tarjolla pientä ja siroa, eikä pelien visuaalinen anti saati konsolin tehot ole se merkittävin tekijä, kuten länsimaissa useimmiten on. Huomattavan edullinen hinta kilpailijaansa nähden on tuskin myöskään haitaksi, vai mitä luulet?

Kylmä totuus on se etten usko Japanilaisten jättävän miljoonia myyviä pelisarjoja väliin. Mutta ehkä he siirtyvät pelaamaan uusinta PESsiä tai GT-sarjaa Wiille.

Uskon molempien konsoleiden myyvän Japanissa erittäin hyvin.

Mitä muuhun maailmaan tulee, niin eikö sinua lainkaan mietitytä, miksi PS2 lyö yhä USA:N konsolimyynneissä Xbox 360:n? Vaikka Xbox 360 on huomattavasti tehokkaampi ja HD-tuki ynnä muut hienoudet löytyy, niin onko PlayStation-brandi sitten niin vahva? Voin vastata että ei ole, sillä suurimmat syyt ovat PS2:n suurempi pelivalikoima ja merkittävästi alhaisempi hinta..

XO:n pitäisi myydä tällä hetkellä paremmin. PS2:n kanssa sillä ei ole mitään tekemistä koska laitteita ostavat aivan erilaiset henkilöt.

Vastataan tänne vielä hinnoista.... Monet PS2-fanit uhoavat ettei sillä hinnalla ole mitään väliä. Miksi sitten PS2:lla kesti 21 kuukautta saavuttaa maailmanlaajuisesti kahdentoista miljoonaan laitteen konekanta? Olisikohan korkealla hinnalla ollut mitään tekemistä asian kanssa? Ja tämä siis tapahtui ympäristössä jossa kilpailjoita ei ollut lainkaan ja joka oli paljon armollisempi virheiden suhteen.

Johtuisikohan siitä että laite oli 8kk saatavilla pelkästään Japanissa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Johtuisikohan siitä että laite oli 8kk saatavilla pelkästään Japanissa?

Se on silti helkutin surkeasti ja kertoo myös Sonyn ei osaa hoitaa uuden laitteen lanseerausta mallikkaasti. Paskalla lanseerauksella toki ei ole väliä kun ei ole todellisia kilpailijoita, mutta tällä kertaa niitä on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Kylmä totuus on se etten usko Japanilaisten jättävän miljoonia myyviä pelisarjoja väliin. Mutta ehkä he siirtyvät pelaamaan uusinta PESsiä tai GT-sarjaa Wiille.
Uusin PES tulee saataville myös PC:lle, DS:lle, Wiille ja Xbox 360:lle. Gran Turismoista ainoastaan ensimmäinen on myynyt yli 2 milj. kappaletta (2,5milj. tarkalleen) mitä pidetään menestyksekkään pelin rajana Japanissa, ja GT4 myi enää 1,1milj. kappaletta, joten mistään system sellereistä noidenkaan kanssa on enää turha puhua. Final Fantasy ja MGS näyttävätkin jäävän tällä erää ainoiksi todellisiksi huippumyyjiksi Japanissa, ja kumpikaan noista ei ole tulossa kauppoihin vielä pitkään aikaan.

Uskon molempien konsoleiden myyvän Japanissa erittäin hyvin.
Ai nyt uskotkin molempien myyvän Japanissa erittäin hyvin, vaikka aiemmin sanoit ettei PS3:lla ole edes kilpailua Japanissa?

XO:n pitäisi myydä tällä hetkellä paremmin. PS2:n kanssa sillä ei ole mitään tekemistä koska laitteita ostavat aivan erilaiset henkilöt.
Erilaiset henkilöt? Eiköhän se Xbox 360:nkin tähtäin ole niissä hardcore-pelaajissa, aivan kuten Xboxilla, PS2:lla ja Gamecubellakin.

(Edit: Ylläolevat luvut siis Japanin myyntilukuja)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Gran Turismo 3 myi yhteensä 14.3 miljoonaa maailmanlaajuisesti, mutta tässä oli hyvin paljon sitäkin että pelivalikoima oli tuohon aikaan hieman niukahko. Gran Turismo 4 jäi jonnekin viiden miljoonan tietämiin. Myös Metal Gear Solid sarjan suosio on sen verran laskenut, että Solid 3:n myyntiluvut jäivät puoleen Solid 2:n vastaavista. Devil May Cry taas ei ole koskaan ollut niin kauhean suuri hitti, vaikka sillä on oma, sangen kiihkeä fanikuntansa. Ensimmäinen osa myi 2.6 miljoonaa kappaleeseen, kolmonen jäi 1.6 miljoonaan kappaleseen (tosin hirvittävä kakkososa vaikutti tässä paljon).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Gran Turismo 3 myi yhteensä 14.3 miljoonaa maailmanlaajuisesti, mutta tässä oli hyvin paljon sitäkin että pelivalikoima oli tuohon aikaan hieman niukahko. Gran Turismo 4 jäi jonnekin viiden miljoonan tietämiin.

Gran Turismo 4 on tällä hetkellä varmaan lähempänä 7:ää miljoonaa, mikä on kuitenkin aika hyvin peliltä, joka ei käytännössä tarjoa mitään GT3:een nähden, GT5 tulee mitä todennäköisemmin myymään nelosta enemmän, koska ainakin grafiikka varmasti hyppää reippaasti eteenpäin.

Eliytres sanoi:
Erilaiset henkilöt? Eiköhän se Xbox 360:nkin tähtäin ole niissä hardcore-pelaajissa, aivan kuten Xboxilla, PS2:lla ja Gamecubellakin.

(Edit: Ylläolevat luvut siis Japanin myyntilukuja)

Noh ihmiset ketkä ostaa konsoleita julkaisun yhteydessä ovat ehkä enemmän hardcore-pelaajia kuin he, jotka ostavat koneen 6-vuotta julkaisun jälkeen.

Pakko vielä tuosta Japanin tilanteesta mainita sen verran, että ei pidä unohtaa, että se markkina-alue on enää noin 20% kokonaismarkkinoista, joka osaltaan vaikuttaa siihen, että ratkaisevaa taistelua Wiin ja PS3:n välillä ei käydä siellä, vaan muualla ja itse näen PS3:n mahdollisuudet Japanin ulkopuolella erittäin vahvoina, koska ei se hinta tule kuitenkaan loputtomiin pysymään siellä 600e:ssä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Uusin PES tulee saataville myös PC:lle, DS:lle, Wiille ja Xbox 360:lle. Gran Turismoista ainoastaan ensimmäinen on myynyt yli 2 milj. kappaletta (2,5milj. tarkalleen) mitä pidetään menestyksekkään pelin rajana Japanissa, ja GT4 myi enää 1,1milj. kappaletta, joten mistään system sellereistä noidenkaan kanssa on enää turha puhua. Final Fantasy ja MGS näyttävätkin jäävän tällä erää ainoiksi todellisiksi huippumyyjiksi Japanissa, ja kumpikaan noista ei ole tulossa kauppoihin vielä pitkään aikaan.

http://www.vgcharts.org/japtotals.php

Menestyksekkään pelin raja 2 miljoonaa? Ok..

Siirtyvätkö esim. miljoona PES-pelaajaa PS2:lta Wiille tai X360:lle ja jättävät PS3:n pois kokonaan.. Ostavatko japanilaiset Biohazard 5:n PS3- vai X360-version? Nähtäväksi jää.

PSP:llä ei ole pelejä. PS3:lla vastaavasti on, joten aika kova temppu Nintendolta jos DS-PSP-asetelma toistuu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
PS3:lla vastaavasti on, joten aika kova temppu Nintendolta jos DS-PSP-asetelma toistuu.
Öö, missä PS3:lla on pelejä? En minä ainakaan näe. Kyllä PSP:lläkin "oli pelejä" neljä kuukautta ennen julkaisua.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom