Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voi omg, huomaan että täällä arvostellaan pelit ja konsolit myyntilukujen perusteella. Joo heippa meni mielenkiinto keskustelusta! Koska eihän sille konsolille jonka myynti on vain 40% kokonaisuudesta voi tulla yhtään hyvää peliä, se on mahdotonta koska myyntiluvut sanovat niin. Voi hyvää päivää... Ei Linux voi olla parempi kuin Windows koska Windows on paaljon yleisempi. Ei Porche voi olla parempi kuin Toyota koska Toyota on paaljon yleisempi...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Voi omg, huomaan että täällä arvostellaan pelit ja konsolit myyntilukujen perusteella. Joo heippa meni mielenkiinto keskustelusta!

Et ole kuitenkaan vieläkään vastannut yhteenkään sinulle esitettyyn kysymykseen. Tietenkin keskustelusta meni heti mielenkiinto pois kun pitäisi oikeasti vastata sen suhteen mitä suustaan päästää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
No onko sinulla nyt jotkin perustelut sille miksi nimenomaan PS3:lle mielestäsi tulee ne parhaat pelit? Ja jos PS2 on mielestäsi tämän sukupolven paras konsoli niin miten tehoilla voi olla merkitystä koska kone on kuitenkin sukupolvensa hitain lukuunottamatta Dreamcastia? En nyt koita väittää vastaan varsinaisesti mutta jos selittäisit vähän tuota logiikkaasi.

On perustelut, sillä tiedän että sille tulee Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, Formula One 2006, Final Fantasyt jne.

Niin ja eikö se ole itsestäänselvyys että vaikka jokin peli on hyvä huonoilla grafiikoilla niin se voi olla paljon parempi hyvillä grafiikoilla. Mieluummin pelaisin Final Fantasy seiskaa PS2 tasoisilla grafiikoilla kuin PS1 tasoisilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
On perustelut, sillä tiedän että sille tulee Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, Formula One 2006, Final Fantasyt jne.

Sitten kun vielä ymmärrät että nuo ovat vain sinun mielestäsi parhaita pelejä niin asiat näyttävät hieman paremmilta, ei niin etteikö useat olisi samaa mieltä kanssasi (tosin eipä nuo Formulat nyt kovin kummoisia ole olleet...)

hieman toivoisin että postauksesi sisältäisivät ihan asiaakin, ainakin pikkaisen nykyistä enemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
On perustelut, sillä tiedän että sille tulee Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, Formula One 2006, Final Fantasyt jne.
Tietääkseni Gran Turismo 5:n, Metal Gear Solid 4:n, ja PS3:n Final Fantasyjen teknisestä tasosta ei ole kovin tarkkaa tietoa tällä hetkellä? Formula One 2006:sta saattaa tietoa löytyä, mutta formulapeli on formulapeli. Toki tekoälyä voi parantaa, mutta siellä pohjalla on se sama peli, joka tulee PS2:llekin.
Tuomas_M sanoi:
Niin ja eikö se ole itsestäänselvyys että vaikka jokin peli on hyvä huonoilla grafiikoilla niin se voi olla paljon parempi hyvillä grafiikoilla.
Ei. Ellet viittaa multiplattareihin. Otan vertauksen elokuvamaailmasta. Onko Matrix Revolutions parempi kuin alkuperäinen Matrix, koska siinä on vitusti enemmän tietokone-efektejä? Ei. Kuorrutus on yksi asia, sisältö on toinen. Valitettavasti ulkonäön kehittämisellä on joskus hintansa, ja monesti pelinautinto jää laimeaksi, vaikka silmänruokaa olisikin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sitten kun vielä ymmärrät että nuo ovat vain sinun mielestäsi parhaita pelejä niin asiat näyttävät hieman paremmilta, ei niin etteikö useat olisi samaa mieltä kanssasi (tosin eipä nuo Formulat nyt kovin kummoisia ole olleet...)

hieman toivoisin että postauksesi sisältäisivät ihan asiaakin, ainakin pikkaisen nykyistä enemmän.

No voinko luetella parhaita pelejä muuta kuin oman mielipiteeni mukaan? Tottakai minä olen edustamassa täällä omaa mielipidettäni, en sinun enkä kenenkään muun. Ymmärrä se. (Ja tuokin on sinun mielipiteesi että ne Formulat eivät ole olleet kummoisia, minun mielipiteeni on ihan eri. Pitäisikö minun nyt teloittaa sinut kun mielipiteesi on eri? No ainakin jos mennään tämän foorumin sääntöjen mukaan.)

Tietääkseni Gran Turismo 5:n, Metal Gear Solid 4:n, ja PS3:n Final Fantasyjen teknisestä tasosta ei ole kovin tarkkaa tietoa tällä hetkellä? Formula One 2006:sta saattaa tietoa löytyä, mutta formulapeli on formulapeli. Toki tekoälyä voi parantaa, mutta siellä pohjalla on se sama peli, joka tulee PS2:llekin.

Metal Gear Solid nyt on 100% varma jos yhtään tietää mistään mitään, Gran Turismo kieltämättä vähän epävarma ja Final Fantasyt 95% varma. Ja huomaan että sinä et pahemmin ole formuloihin perehtynyt. Tottakai tekoäly on yksi tärkeä osa-alue joka vaatii tehoa, mutta formulapeleissä fysiikkamallinnus, kolarimallinnus ja grafiikan ja yksityiskohtien luoma tunnelma ovat todella tärkeässä osassa. Rajoittuneilla tehoilla ei voi yhtäaikaa olla pelissä sentintarkasti hajoavia autoja, tarkkaa ja eloisaa yleisöä, luonnollisen näköistä sadetta, täydellisesti liikkuvia varikkohenkilöitä, peilejä, auton likaantumista, kanssapelaajien yksityiskohtaisia liikkeitä (ohjaamossa), täydellistä fysiikkamallinnusta jne. Itseasiassa yksi Formula One 06:n suunnittelijoista kertoi että Playstation 3 versiossa on aivan uskomattomat yksityiskohdat, autot hajoavat kerrankin luonnollisesti ja esim sivuilmanottoaukko voi hajota niin että reunaan tulee reikä ja sisältä näkyy kaikki sisuskalut, jotka nekin voivat hajota kovemmassa iskussa. Playstation 2:n tehoilla sivuboxi joko on paikoillaan tai kokonaan irti. Sama pätee konsolien väliseen sotaan. Tehokkaammalla konsolilla enemmän yksityiskohtia, vaikkei ero olekaan lähellekään luokkaa ps2 -> ps3.

Ei. Ellet viittaa multiplattareihin. Otan vertauksen elokuvamaailmasta. Onko Matrix Revolutions parempi kuin alkuperäinen Matrix, koska siinä on vitusti enemmän tietokone-efektejä? Ei. Kuorrutus on yksi asia, sisältö on toinen. Valitettavasti ulkonäön kehittämisellä on joskus hintansa, ja monesti pelinautinto jää laimeaksi, vaikka silmänruokaa olisikin.

Pelintekijä päättää, mutta jos konsolin tehot ovat esteenä niin silmänruoka pelejä hyvällä sisällöllä ei voi saada
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Metal Gear Solid nyt on 100% varma jos yhtään tietää mistään mitään, Gran Turismo kieltämättä vähän epävarma ja Final Fantasyt 95% varma. Ja huomaan että sinä et pahemmin ole formuloihin perehtynyt. Tottakai tekoäly on yksi tärkeä osa-alue joka vaatii tehoa, mutta formulapeleissä fysiikkamallinnus, kolarimallinnus ja grafiikan ja yksityiskohtien luoma tunnelma ovat todella tärkeässä osassa. Rajoittuneilla tehoilla ei voi yhtäaikaa olla pelissä sentintarkasti hajoavia autoja, tarkkaa ja eloisaa yleisöä, luonnollisen näköistä sadetta, täydellisesti liikkuvia varikkohenkilöitä, peilejä, auton likaantumista, kanssapelaajien yksityiskohtaisia liikkeitä (ohjaamossa), täydellistä fysiikkamallinnusta jne. Itseasiassa yksi Formula One 06:n suunnittelijoista kertoi että Playstation 3 versiossa on aivan uskomattomat yksityiskohdat, autot hajoavat kerrankin luonnollisesti ja esim sivuilmanottoaukko voi hajota niin että reunaan tulee reikä ja sisältä näkyy kaikki sisuskalut, jotka nekin voivat hajota kovemmassa iskussa. Playstation 2:n tehoilla sivuboxi joko on paikoillaan tai kokonaan irti. Sama pätee konsolien väliseen sotaan. Tehokkaammalla konsolilla enemmän yksityiskohtia, vaikkei ero olekaan lähellekään luokkaa ps2 -> ps3.
Taidat nyt sekoittaa kaksi eri asiaa: se, miltä teoriassa peli voisi näyttää, ei ole sama asia kuin se, miltä peli näyttää.

Azurikinkin kehittäjät kertoilivat aikanaan pelistään kaikennäköistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Muistaakseni Xboxin MechAssaultissa pystyi ampumaan kerrostalon seinään reiän niin, että "sisuskalut" näkyivät. Tuollainen on loppujen lopuksi hyvin helppo toteuttaa. Kannattaa myös muistaa, ettei autojen vaurioita tehdä tehoilla, vaan rahalla. Autovalmistajat haluavat korvauksia siitä, että heidän autonsa A) pintapuolisesti ja B) sisäisesti vaurioituu peliä pelatessa. Sehän olisi huonoa PR:ää tai ainakin henkisesti loukkaavaa Ferrarille, jos Enzo menisi kahtia lampputolppaan ajettaessa. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Sehän olisi huonoa PR:ää tai ainakin henkisesti loukkaavaa Ferrarille, jos Enzo menisi kahtia lampputolppaan ajettaessa. :p

Samalla tavalla NHL käski EA:ta aikoinaan rajoittamaan tappeluiden määrän yhteen per ottelu, ettei lajista tulisi liian väkivaltainen kuva. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Se on silti helkutin surkeasti ja kertoo myös Sonyn ei osaa hoitaa uuden laitteen lanseerausta mallikkaasti. Paskalla lanseerauksella toki ei ole väliä kun ei ole todellisia kilpailijoita, mutta tällä kertaa niitä on.

En tiedä missä kohtaa Sony mokasi PS2-lanseerauksessa, voinet kenties hieman selventää? Ainoa asia joka nyt tulee mieleen, oli valtavan kysynnän vuoksi syntynyt paikottainen laitepula. Lanseerauksen yhteydessä oli vahva next-gen fiilis, joka täyttyi sitten jo heti ensimmäisten pelien kohdalla. Samalla saatiin myös pätevä dvd-soitin. Itse ainakin olin tyytyväinen koneeseen eikä lanseeraus jättänyt pahaa verta. Valaises nyt tyhmää vähän mistä on kysymys?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
En tiedä missä kohtaa Sony mokasi PS2-lanseerauksessa, voinet kenties hieman selventää?

Seitsemän* peliä Japanin julkaisussa, joista hyviä pelejä oli vain kolme. Laite hajosi monilla käteen tuotantovirheiden takia. Laitetta ei ollut tarpeeksi tarjolla koska valmistamiseen ei oltu valmistuttu tarpeeksi aikaisin. Laitteen julkaisussa tapahtuneen pienen teknisen mokan vuoksi 3D-kortissa oleva antialias ei toiminut. Ensimmäisen version biossisa olevien virheiden takia ensimmäiset laitteet ei edes enää toimineet kaikien uudempien PS2-pelien kanssa. Kahdeksan kuukauden ero eri markkinoiden välillä**.

* DrumMania, Eternal Ring, FantaVision, Kessen, Stepping Selection, Street Fighter EX3, Ridge Racer V

** Tämän kaltaista aikaeroa ei todellakaan voi enää hyväksyä 2000-luvulla, kun lanseerataan todella korkean profiilin tuotetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Seitsemän* peliä Japanin julkaisussa. Laite hajosi monilla käteen tuotantovirheiden takia. Laitetta ei ollut tarpeeksi tarjolla koska valmistamiseen ei oltu valmistuttu tarpeeksi aikaisin. Laitteen julkaisussa tapahtuneen pienen teknisen mokan vuoksi 3D-kortissa oleva antialias ei toiminut. Ensimmäisen version biossisa olevien virheiden takia ensimmäiset laitteet ei edes enää toimineet kaikien uudempien PS2-pelien kanssa. Kahdeksan kuukautta eri markkinoiden välillä**.

* DrumMania, Eternal Ring, FantaVision, Kessen, Stepping Selection, Street Fighter EX3, Ridge Racer V

** Tämän kaltaista aikaeroa ei todellakaan voi enää hyväksyä 2000-luvulla

Enpä ole kuullutkaan moisista suurenluokan virheistä :confused: Laitteiden hajoamista on varmasti tapahtunut, se nyt ei ole mikään ylläri, mutta onko mittasuhde sitä luokkaa, että se teki lanseerauksesta kokonaisuudessaan paskan? Ovatko nämä virheet esiintyneet euro-versiossa, joka ilmestyi reilut puolivuotta Japanin jälkeen vai kenties muutaman kuukauden aiemmin ilmestyneessä jenkki-versiossa? Kuka sai nyt maistaa scheissea Sonyn lapioimana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No olihan Sonylla hirveitä valmistusongelmia PS2:n julkistuksen aikoihin vaikka toki myös kysyntä oli suurta niin laitteita tippui markkinoille todella nihkeästi ja myyntiluvutkin olivat aluksi sen takia hieman vaatimattomampia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS2n julkaisu oli kyllä aika järkyttävä. Eipä silti onnistuttu sillä pilaamaan mitään koska kilpailu oli olematonta ja ennakko-odotukset taivaissa. PS3n kanssa tuskin kämmitään julkaisua, virheistä yleensä opitaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En PS2-julkaisun aikaan lukenut uutisia, saati foorumeita, mutta omalle kohdalle julkaisu onnistui kiitettävästi. Koneen sain heti, koneessa ei ollut vikoja ja pelejä oli juuri omaan makuun heti julkaisussa.
En ole jaksanut perehtyä koneen julkaisun onnistumiseen jälkikäteenkän, koska hyvin se näyttää menestyneen.

PS3-julkaisussa uskon ongelmiin sen verran, että on varmasti hankalaa saada tarpeeksi koneita markkinoille. Toivottavasti markkinoille saadut koneet toimivat hyvin...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
PS2n julkaisu oli kyllä aika järkyttävä. Eipä silti onnistuttu sillä pilaamaan mitään koska kilpailu oli olematonta ja ennakko-odotukset taivaissa. PS3n kanssa tuskin kämmitään julkaisua, virheistä yleensä opitaan.
Ja se julkaisun jälkeinen pelitarjonta.... :(

Launchiin sentään Euroopassa oli kohtalaiset pelit (vaikkei mitään Mario 64:sta tai Haloa), mutta sen jälkeinen aika ennen GT3:sta oli aikamoisen mitäänsanomatonta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ja se julkaisun jälkeinen pelitarjonta.... :(

Launchiin sentään Euroopassa oli kohtalaiset pelit (vaikkei mitään Mario 64:sta tai Haloa), mutta sen jälkeinen aika ennen GT3:sta oli aikamoisen mitäänsanomatonta.

Eli vähän sama homma kuin X360:n suhteen tällä hetkellä. Itse olen tässä Oblivionin jälkeen odotellut seuraavaa hankinnan arvoista peliä, jota ei vielä ole tullut vastaan (Prey oli melkoinen pettymys). Julkaisussa oli joitakin kiinnostavia nimikkeitä, mutta sen jälkeen ovat kyllä olleet varsin harvassa. Urheilu- ja sotapelejä harrastamattomalle tarjonta käytännössä lähes puolittuu (mikä toisaalta on ongelma melkein kaikkien konsoleiden kohdalla).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Eli vähän sama homma kuin X360:n suhteen tällä hetkellä. Itse olen tässä Oblivionin jälkeen odotellut seuraavaa hankinnan arvoista peliä, jota ei vielä ole tullut vastaan (Prey oli melkoinen pettymys). Julkaisussa oli joitakin kiinnostavia nimikkeitä, mutta sen jälkeen ovat kyllä olleet varsin harvassa. Urheilu- ja sotapelejä harrastamattomalle tarjonta käytännössä lähes puolittuu (mikä toisaalta on ongelma melkein kaikkien konsoleiden kohdalla).

Miten niin sama homma? XbOllehan oli julkaisun jälkeen piakkoin monta hyvää (no, kohtuullista) peliä. Tällä hetkellä ei niin paljoa mutta hommahan ei kuitenkaan ole sama vaan päinvastainen :confused:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei yhtään 1st-party peliä vuoteen. Hyvin se MS vetää. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Miten niin sama homma? XbOllehan oli julkaisun jälkeen piakkoin monta hyvää (no, kohtuullista) peliä. Tällä hetkellä ei niin paljoa mutta hommahan ei kuitenkaan ole sama vaan päinvastainen :confused:

Tässä se nyt nähdään, mikä on kenestäkin hyvä peli. Lanseerauksen jälkeen ainoa minua kiinnostanut peli oli Oblivion, enkä sen jälkeen ole nähnyt yhtäkään ostamisen arvoista, eikä lähitulevaisuuskaan kauhean innostavalta näytä. Preyn ostin, mutta se ei todellakaan ollut (minun mielestäni) hintansa arvoinen sijoitus.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom