Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse pidän välivideoista (hyvistä sellaisista), jotka vievät tarinaa eteenpäin.. Mutta jokin roti se olla pitää. 30 minsaa alkuvideo. 10 minsaa peliä, 45 minsaa välivideo, 5 minsaa peliä, 30 minsaa välivideota... Juu ei kiitos.

Pahin mahdollinen keissi: 30 minsaa alkuviteo, 5 minsaa peliä, 90 minsaa välivideo, 2 minsaa peliä, 45 minsaa väliviteo...

No jaa, pelkkä kurkkaaminen nurkan takaa ja seuraavaan siirtymien vie jo nuo pari minuutia, sitten pari tulitasitelua ja pikkaisen hiivintää... ei nyt aleta liioittelemaan kuinka vähän pelattavaa välinäytösten vaihtuessa on. Sitä pelattavaa kun on vähintään kymmenkertaisesti välinäytöksiin nähden.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jaa, pelkkä kurkkaaminen nurkan takaa ja seuraavaan siirtymien vie jo nuo pari minuutia, sitten pari tulitasitelua ja pikkaisen hiivintää... ei nyt aleta liioittelemaan kuinka vähän pelattavaa välinäytösten vaihtuessa on. Sitä pelattavaa kun on vähintään kymmenkertaisesti välinäytöksiin nähden.

Juuh, Dragon's Lair 1 & 2 ja Space Acekin sisältävät sikamaisesti pelattavaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse pidän välivideoista (hyvistä sellaisista), jotka vievät tarinaa eteenpäin.. Mutta jokin roti se olla pitää. 30 minsaa alkuvideo. 10 minsaa peliä, 45 minsaa välivideo, 5 minsaa peliä, 30 minsaa välivideota... Juu ei kiitos.

Pahin mahdollinen keissi: 30 minsaa alkuviteo, 5 minsaa peliä, 90 minsaa välivideo, 2 minsaa peliä, 45 minsaa väliviteo...

Jees, Janus osui tässä kyllä naulankantaan. Jos noin olisi, niin se olisi ainakin omakohtaisesti todellinen kauhuskenaario. Tässä on kuitenkin pohjimmiltaan pelaamisesta kyse, vaikka ne välivideot julmetun hienoja ja hyvin toteutettuja ovatkin. Siis onhan se kumma, että MGS on niin pyhä sarja, että sitä kohtaan ei saa esittää minkäänlaista kritiikkiä, vaan eriävien mielipiteiden tullessa julki ollaan heti ristiinnaulitsemassa porukkaa vääräuskoisuuden varjolla.

Edelleen toistan täällä samaa, eli kukaan edes kovimmista MGS- fanaatikoista ei ole koskaan saanut/joutunut todistamaan tommoisia maraton välivideoita ja ehkäpä hyvä niin. Edellisistä MGS- sarjan peleistä olen pitänyt erittäin paljon ja jos pelaaminen pysyy suunilleen samassa suhteessa välivideoiden kanssa kuin niissä, niin silloin olen itse erittäin tyytyväinen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Se ettei MGS videoiden päälle ymmärrä on oma häpeänsä. Kun jotkut ovat valmiita tekemään saman asian toistoa esm. WoWissa tai muussa nettiropessa tuntikausia, niin onpa kamala ja puuduttavaa istua perseelleen nauttiakseen Kojiman neroudesta. IMOtkaa ihan niin paljon kuin haluatte, mutta ei tarvitse alkaa siitä itkemään ja valittamaan jos joku esittääkin eriävän näkemyksen. Kieltämättä välillä tekisi mieli mennä vastapainoksi IMOilemaan peli threadeihin, jotka eivät voisi kiinnostaa niin halon vertaa, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Ei turhaan provota jaksa vaikka hyvät naurut voisi saadakin.

Taidat unohtaa sen, että puhut toistosta pelaamisen kannalta ja sitten vertaat sitä välidemojen katseluun. Ihan eri asioista taas puhutaan. Kuitenkin kyseessä on peli jota pitäisi pelata eikä katsella. Ja jos välidemot rikkovat sen pelaamisen pahasti niin mitä intoa niitä on katsella loputtomiin. Onneksi ne ovat skipattavia eli ekan kerran katsoo ja sen jälkeen ne vaan hypätään yli aivan kuten alkuintrot etc. pakolliset ihmettelyn aiheet.

Mikään juoni edes elokuvissa ei kestä oikeastaan yli 20 minuuttia koska yleisö tylsistyy, sen takia puheen vastapainoksi pitää esittää toimintaa tai jotain mikä keskeyttää sen plaa plaa jutustelun. Aivan kuten elokuvissa pelin pitää viedä juonta myös pelillisesti eteenpäin eikä vaan istuttaa se pelaaja tuijottomaan ruutua.

MGS-sarja on legendaarinen näiden välidemojen ja juonikuvioiden takia ja se pitääkin ymmärtää, mutta liiallisuuksiin voidaan mennä.

" Ei turhaan provota jaksa vaikka hyvät naurut voisi saadakin."

Mikäs tässä poikkeaa sinun normaalista provoamisesta joka asiassa?

EDIT: Taas on kotakussa joku pelifirmojen arvostelukeskiarvo-taulukko-helvetti
http://kotaku.com/393104/the-big-publishers-metacritic-averages
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Argh toki MGSn välidemoja saa kritisoida, mutta koska ne ovat olennainen osa pelisarjaa, en näe valitusten pointtia? Kuten edellisessä viestissäni totesin on peli syytä skipata jos joku pelin avain-elementti ei kiinnosta.

Jos demot eivät olisi viihdyttäviä niin valittaisin itsekin. Mutta kun ne sattuvat olemaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sais olla niissä semmonen kirjanmerkkitoiminto.. Lopeta leffan katsomine (eiku siis pelaaminen), niin se peleffa (peli leffa) jatkuu siitä, mihin se jätettiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sais olla niissä semmonen kirjanmerkkitoiminto.. Lopeta leffan katsomine (eiku siis pelaaminen), niin se peleffa (peli leffa) jatkuu siitä, mihin se jätettiin.

Siis sehän (lehva) jatkuu siitä mihin jäi..:confused:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Argh toki MGSn välidemoja saa kritisoida, mutta koska ne ovat olennainen osa pelisarjaa, en näe valitusten pointtia? Kuten edellisessä viestissäni totesin on peli syytä skipata jos joku pelin avain-elementti ei kiinnosta.

Jos demot eivät olisi viihdyttäviä niin valittaisin itsekin. Mutta kun ne sattuvat olemaan.

Jaahas, että näin siis tällä kertaa. Pidän itsekin MGS:n välivideoita viihdyttävinä, mutta 90 min yhtäjaksoista videota olisi kyllä ollut liikaa. Sinä et siis näe sitä liian pitkänä kertapläjäyksenä? Siis noin pitkät videot eivät todellakaan ole olleet MGS- sarjan peleissä mitään tavallista kauraa. Veikkaan, että jos näin olisi ollut, niin jopa Kojimalla olisi saattanut olla vaikeuksia pitää ne loppun asti kiinnostavina. Sitten on olemassa myös tuo Januksen "kauhuskenaario", jossa lähennellään enemmän jo interaktiivista elokuvaa.

Kukaan täällä ei siis ole kritisoinut MGS- sarjan yleistä välivideopanoitteisuutta, vaan tuota uutisoitua huhua(homma vaikutti menneen överiksi), joka ei onneksi näytä edes pitävän paikkaansa. En siis oikein ymmärrä, että mistä täällä enää edes väännetään. Olen tähän mennessä ollut sarjan kova fani ja nauttinut välidemoista pelaamisen lomassa täysin siemauksin, mutta rajansa kaikella, siis oikeasti. No juu, mutta menee sen verran saman toistoksi, että omalta osaltani on varmaan paras lopettaa tähän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse pidän rajojen rikkomisesta, mutta ymmärrän toki, että 90 minuuttia on monille liikaa. Se ei vain valitettavasti kiinnosta. Mutta epäilen itsekin vahvasti jutun pohjaa... kyllä se tunti riittää ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sais olla niissä semmonen kirjanmerkkitoiminto.. Lopeta leffan katsomine (eiku siis pelaaminen), niin se peleffa (peli leffa) jatkuu siitä, mihin se jätettiin.
Pelastaisi jo aika paljon. Kyllähän muutkin leffat voi laittaa stopille ja jatkaa siitä mihin jäätiin. Ja näiden elokuvien katselu vielä aloitetaan silloin kuin itselle sopii...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelastaisi jo aika paljon. Kyllähän muutkin leffat voi laittaa stopille ja jatkaa siitä mihin jäätiin. Ja näiden elokuvien katselu vielä aloitetaan silloin kuin itselle sopii...

Mielestäni mikään ei pilaa leffaa niin tehokkaasti kuin se, että pistetäänpä nyt poikki ja jatketaan vaikka huomenna.... En näe miksi asia olisi jotenkin paremmin peleissä. Mutta makunsa tietenkin jokaisella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Menee iteltäki tää kitänä ohi... Jos jossai pelissä on typeriä ratkaisuja tai muuta mikä ärsyttää paljon niin jätän pelin suosiolla ostamatta. En ala narisemaan siitä minkä takia jätin sen ostamatta.

Metal geareissahan on yleensä leffat sitä parasta kamaa ja pelaaminen sitten jotain millä päästään kattelemaan lisää tarinaa.

Ainakin omasta mielestä mgs2 pelillisesti oli aika skeidaa. Jos siitä olis otettu tarina pois ja vaan ammuskeltu pahiksia ei siitä olis saanu juuri mitään irti.

Toki 90min video on pitkä en sitä kiellä, jos se kuitenkin on toteutettu yhtä hyvin kuin aiemmissa osissa kattoo sen ihan mielellään. Ja tämähän snaken tarinan loppu joten päätetään se sitten kunnolla eikä hosumalla. Sitä itse räiskintäähän saa sitten sen onlinen puolella niin paljon kuin sormissa riittää puhtia.

Sekin ettei aika riitä on melkoista tuubaa. Oikeesti vaikka käy töissä on penskat ja pitää kokata jne, jos sieltä ei löyty edes viikonloppusin kunnon paussia milloin voi tota pelia nautiskella niin kannattaa miettiä onko siinä omassa touhussa enää mitään järkeä.
Tota peliä ei kuitenkaan tarvii pelata uudestaan ja uudestaan läpi joten pari viikonloppua kun varaa pelaamiseen niin eiköhän se ole sillä selvä.

Eli jos peli ei jaksa kiinnostaa jättäkää se hyllyyn ja ostakaa jotain nopeeta räiskintää tai kaahailua joka täyttää tarpeenne paremmin. Jos kuitenkin ostatte pelin niin skipatkaa ne tarinat sitten ohi kun on niin hätä hätä hätä ettei kerkee kattomaan. Mitä väliä sillä on jos jää juoni näkemättä eihän sen pitäisi teitä muutenkaan kiinnostaa jos on niin kiire ?

Oli pakko avautua koska toi valitus alko menemään sen verran järjettömäksi -_-
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja kuka yleensäkään pelaa jotain juonivoittoista peliä kolme kuukautta 15 minuuttia illassa? Minä ajoitain ainakin sellaset pelit, jotka pidempiä putkia vaatii aina sillä tavalla, että tietää, että nyt pystyy tämän pelaamaan.

Mutta suoraan sanottuna eipä tämä itkeminen yllätä pätkääkään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ne kenellä on pieniä lapsia. :rolleyes:
Tosin tuo 15 min on hieman liioiteltua.
Minulla sielunveljiä täällä ! Edellinen juonellinen peli, jonka olen saanut loppuun on... God of War tai Fahrenheit?

P.S. Eikä kannata unohtaa niitä vaimoja jotka haluavat osansa siitä 15 minuutin "vapaasta ajasta" päivässä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Juuh, Dragon's Lair 1 & 2 ja Space Acekin sisältävät sikamaisesti pelattavaa.

Pointtisi?? On hiukan erilainen rakenne&tarkoitus noilla peleillä joten en aivan ymmärrä...

Taidat unohtaa sen, että puhut toistosta pelaamisen kannalta ja sitten vertaat sitä välidemojen katseluun. Ihan eri asioista taas puhutaan. Kuitenkin kyseessä on peli jota pitäisi pelata eikä katsella. Ja jos välidemot rikkovat sen pelaamisen pahasti niin mitä intoa niitä on katsella loputtomiin. Onneksi ne ovat skipattavia eli ekan kerran katsoo ja sen jälkeen ne vaan hypätään yli aivan kuten alkuintrot etc. pakolliset ihmettelyn aiheet. [/URL]

Eikö välinäytökset muka kuulu peleihin tarinaa esittävänä joka on vähintään tärkeämpi kuin yhden asian toisto jossain pelissä josta ei välttämättä ole edes hyötyä? Mikäs sinä olet pelien määritelmät säätämään? Miksi näytökset rikkoisivat pelaamisen? Eivät ne ole ennenkään rikkoneet.

Mikään juoni edes elokuvissa ei kestä oikeastaan yli 20 minuuttia koska yleisö tylsistyy, sen takia puheen vastapainoksi pitää esittää toimintaa tai jotain mikä keskeyttää sen plaa plaa jutustelun. Aivan kuten elokuvissa pelin pitää viedä juonta myös pelillisesti eteenpäin eikä vaan istuttaa se pelaaja tuijottomaan ruutua. [/URL]

Kyllä sen juonen saa lyhkäseltä kuulostamaa kun sen paperille rustaa.
Kuinka pitkä juoni on sarjoissa? MGSssä kun on enemmän tarinaa kerrotavaksi kuin missään elokuvassa. Luuletko että MGSn välikkeet ovat pelkkää puhetta eikä sitä täytetä ollenkaan toiminnalla? Kaikkia asioita kun ei voi esittää pelilisesti, esm aikoja sitten nähty pätkä jossa Raiden lahtasi niitä geareja. Pelissä tapahtuvana näkymänä se ei olisi lähellekän yhtä vaikuttava ilmestys. Erilaiset pelit taitavat olla vieläkin kovin vaikeä käsitys, ellei niissä satu olemaan paska grafiikka.

MGS-sarja on legendaarinen näiden välidemojen ja juonikuvioiden takia ja se pitääkin ymmärtää, mutta liiallisuuksiin voidaan mennä.

" Ei turhaan provota jaksa vaikka hyvät naurut voisi saadakin."

Mikäs tässä poikkeaa sinun normaalista provoamisesta joka asiassa?

EDIT: Taas on kotakussa joku pelifirmojen arvostelukeskiarvo-taulukko-helvetti
http://kotaku.com/393104/the-big-publishers-metacritic-averages

Pätisipä sama asenteesi myös muihin peleihin.

Vai provoan minä joka asiassa? Voi lollero.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos nyt lähdetään miettimään tätä MGS4-porua pelisuunnittelun periaatteiden kannalta niin eiväthän nuo 90 minuutin välinäytökset miltään kovin hienolta kuulosta. Lähtökohtana peleille on, että tarina tukee pelattavuutta eikä pelattavuus tarinaa. Pelin tulee viihdyttää interaktiivisuutensa ansiosta, sillä se on juuri tälle medialle uniikkia. Pelisuunnittelijan mantra on "Play it, display it, say it", jota valtavat 90 minuutin välinäytökset eivät oikein noudata. Esimerkiksi Joe Staten valitteli kovin Halon kommenttiraidalla jo sitä, että yksi välinäytöksistä kesti yli kuusi minuuttia. Kun asioita selitetään välinäytöksissä, viedään kontrolli ja päätökset pelaajalta. Pelaaja ei ole enää aktiivinen osa peliä. Uskon, että aika moni peruspelaajista ei osta peliä katsoakseen valtavia juoniosuuksia vaan kirjoittaaksen itse oman tarinansa pelaamalla ja olemalla aktiivinen osa kokemusta. Jos peli kirjoitetaan ja suunnitellaan hyvin, tuntee pelaaja todellakin luovansa omaa tarinaa. Osoitus sujuvasta kerronnasta on Half-Life, joka ei ehkä loista räiskinnällään tai muilla ominaisuuksillaan, mutta peli etenee jouhevasti ilman erillisiä välinäytöksiä. Tarinaa voidaan kertoa muutenkin kuin lätkäisemällä se päin naamaa.

En kuitenkaan aio väittää, että pitkät välinäytökset olisivat väistämättä huonoja. MGS4 on vain yksi sarja monien joukossa, ja poikkeukset sääntöön sallitaan aina. Kojiman tyylitajun ansiosta olen nauttinut jokaisesta Metal Gear Solidista. Ilman välinäytöksiä kolmonen olisi luultavasti jäänyt kokonaan kesken. Pitkät välinäytökset ovat sarjan tavaramerkki. Faneille tällainen suuntaus on vain palvelus ja osoitus uskollisuudesta.

Muistetaan silti, että pelit ovat pelejä ja elokuvat elokuvia. En todellakaan haluaisi, että kaikissa peleissä siirryttäisiin Metal Gear Solid -linjalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mun mielestä peleillä ei ole mitään raja-aitoja enkä jaksa ymmärtää miten vieläkin porukka jaksaa selittää ettei peleissä saisi tehdä jotain, "kun niitten tarkotus on olla pelejä". Pelejä on mahdollisuus luoda loputtomilla eri lähestymistavoilla ja juuri sen ansiosta on sellaisia täysin erilaisia kokemuksia kuin vaikkapa nyt käsitellyt Half-life ja MGS tai vaikka Wiifitit jne ja juuri siksi pelit on niin hieno media. Niissä voidaan sekottaa kaikkia tarinankerronnan eri tyylejä, oli se sitten Oblivionin, Half-lifen, MGS:n, Wiifitin, Lost Odysseyn tai ihan jonkin muun tyyli.

Eikä sillä ole mitään väliä mitä moni peruspelaaja tai hc-pelaaja lähtee hakemaan peliltä. Vain sillä on väliä mitä itse kehittäjä haluaa tehdä ja haluaako kukaan ottaa vastaan kehittäjän luomaa teosta.

MGS:ää ei ikinä voitaisi esittää yhtä tehokkaasti ja vaikuttavasti Half-lifen tyylillä ja toisaalta Half-lifeäkään ei voitaisi toteuttaa MGS:n tyylillä. Ne on kehitetty kuten ne on kehitetty. Oikeaa tapaa kertoa tarina pelissä ei ole olemassa. On vain hyvin toteutettuja ja huonosti toteutettuja pelejä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karibu: pointti noissa Bluthin peleissä oli se, että ne oli piirrettyjä joita "pelattiin". Missään ei kerrottu, että videosta siirrytiin peliin ja pelistä pois. Niitä oli kiva katsella, mutta karmeita pelata, justiinsa sen takia, että ne olivat vain oikeastaan videoita joita mainostettiin peleinä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom