Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Killi sanoi:
Saanen kyseenalaistaa tämän väitteen? Myynneistä puhuttaessa Xbox Live on todennäköisesti tuottanut rahaa enemmän, koska se maksaa jokaiselle käyttäjälle ja useimmat ovat jo tilanneet toisen vuotensa. Lisäksi joihinkin peleihin on jo tullut ladattavaksi maksullista sisältöä, joista tulee myös pientä tuloa. Jos taas tarkoitit pelkästään määrällisesti niin kyllä, PS2 Online -pelaajia on hieman enemmän. Tosin suhteutettunahan Live on pärjännyt siinäkin paremmin, koska muistaakseni 1% PS2-käyttäjistä pelaa verkossa kun taas vastaava luku Xboxilla on 5%. Kokonaiskäyttäjämäärissähän on 35 miljoonan käyttäjän ero. Korjatkaa jos muistatte tarkat luvut.

Kuitenkin tiedämme pelkästään jo yhden pleikkarin pelin keräävän enemmän online-pelaajia kuin koko xbox live yhteensä *. Lisäksi epäilen vahvasti kuinka moni jatkaa "ilmaisen" vuoden jälkeen. Pelaajien määrä vähenee varmasti maksun ajan koittaessa. Microsoftin keräämät tulot livestä ovat vain murto-osa siihen panostetuista rahoista. Ensimmäisen sukupolven tehtävä on tuoda firmalle kokemusta ja tietoa miten toimittaa maksullisia sisältöjä aktiiviselle teeveen käyttäjälle. Sitten jossain vaiheessa tämä monopoliin tähtäävä jättiläinen tulee sirtämään samoja kanavia pitkin elokuva, musiikkia, ohjelmia, pelejä, mainoksia, puheluita ja muita sisältöjä joista osalliseksi pääsevät hyvin maksavat asiakkaat. Muille tarjotaan ei-oota ja kehoitetaan poistumaan myymälästä :)

*Socom versus Xbox Live
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kuitenkin tiedämme pelkästään jo yhden pleikkarin pelin keräävän enemmän online-pelaajia kuin koko xbox live yhteensä *. Lisäksi epäilen vahvasti kuinka moni jatkaa "ilmaisen" vuoden jälkeen. Pelaajien määrä vähenee varmasti maksun ajan koittaessa. Microsoftin keräämät tulot livestä ovat vain murto-osa siihen panostetuista rahoista. Ensimmäisen sukupolven tehtävä on tuoda firmalle kokemusta ja tietoa miten toimittaa maksullisia sisältöjä aktiiviselle teeveen käyttäjälle. Sitten jossain vaiheessa tämä monopoliin tähtäävä jättiläinen tulee sirtämään samoja kanavia pitkin elokuva, musiikkia, ohjelmia, pelejä, mainoksia, puheluita ja muita sisältöjä joista osalliseksi pääsevät hyvin maksavat asiakkaat. Muille tarjotaan ei-oota ja kehoitetaan poistumaan myymälästä :)

*Socom versus Xbox Live

Nyt kiinnostaisikin tietää kuinka montaa muuta PS2:n peliä pelataan aktiivisesti netissä. Täytyy myös muistaa että Xbox Liven ja PS2 Onlinen käyttäjämääriä on aika vaikea verrata suoraan keskenään, sillä kuten tiedetään PS2:n konekanta on huomattavasti suurempi. Vertailu prosenttien avulla antaisikin paremman kuvan tilanteesta ja Sony ei tuossa tiedotteessaan puhunut mitään prosenteista, en tiedä johtuiko siitä että koki ne turhiksi vai siitä että asetelma olisi voinut kääntyä Liven eduksi. Itse veikkaan jälkimmäistä lähinnä siksi, että noilla firmoilla on tapana kehua saavutuksiaan kaikin mahdollisin sanoin ja luvuin.

Itse en usko että livettäjien määrä pienenee, kasvu voi hidastua. Sillä uusia tilaajia tulee varmasti lisää suht. tasaisella syötöllä (Halo 2:n ja muiden syksyn/talven hittien jälkeen varmaan on kiva piikki) ja toisaalta laajakaistat yleistyvät antaen useammalle Xboxin omistajalle mahdollisuuden Liven hankintaan.

Mitä tulee siihen että MS on satsannut Liveen. Itse näen sen MS:n ja Xboxin etuna, siis sen että Live on nyt jo toimiva järjestelmä ja sinänsä valmis vaikkakin parannuksia tulee. Sillä uskoisin että Sony työntää samankaltaisen pihalle PS3:n yhteydessä ja tällöin MS:n (ja Xbox 2/Next/what ever:n) etuna tulee olemaan se että Livellä on jo valmiiksi paljon maksavia asiakkaita jotka eivät heti vaihda toiseen systeemin mikäli aikaisemmin käyttöön otettu pysyy hinta/laatu/ominaisuus-suhteeltaan kilpailukykyisenä. Ja kuten itsekkin sanoit, MS:n satsaus Xboxiin ja Liveen on heidän päässä katsottu kannattavaksi satsaukseksi tulevaisuuteen. Nykyisellä koneella vain luodaan se kestävä kivijalka konsolimaailmaan jonka päälle seuraavan koneen on hyvä jatkaa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kuitenkin tiedämme pelkästään jo yhden pleikkarin pelin keräävän enemmän online-pelaajia kuin koko xbox live yhteensä *. Lisäksi epäilen vahvasti kuinka moni jatkaa "ilmaisen" vuoden jälkeen. Pelaajien määrä vähenee varmasti maksun ajan koittaessa. Microsoftin keräämät tulot livestä ovat vain murto-osa siihen panostetuista rahoista. Ensimmäisen sukupolven tehtävä on tuoda firmalle kokemusta ja tietoa miten toimittaa maksullisia sisältöjä aktiiviselle teeveen käyttäjälle. Sitten jossain vaiheessa tämä monopoliin tähtäävä jättiläinen tulee sirtämään samoja kanavia pitkin elokuva, musiikkia, ohjelmia, pelejä, mainoksia, puheluita ja muita sisältöjä joista osalliseksi pääsevät hyvin maksavat asiakkaat. Muille tarjotaan ei-oota ja kehoitetaan poistumaan myymälästä :)

*Socom versus Xbox Live

Korjaisin hiukan tekstiä siis tiedämme VAIN yhden tuo socom ylistys menee jo siirappi asteelle eikä yksi huippu peli tee koko onlinestä parempaa...kun boxilla on ainakin tusina huippu pelejä livessä
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Halo2 toki lisää Liven käyttäjiä, mutta myös Sony saa omat pelinsä, jotka lisäävät PS2 Onlinen käyttäjiä. Gran Turismo 4 on yhtä varma hitti kun on Halo2 ja potentiaalia löytyy myös Killzonesta. Kolmas Socomikin on muistaakseni tekeillä (en mene nyt takuuseen tuosta). Laajakaista on jo varsin yleinen, enkä usko että sen yleistyminen mitenkään enää vaikuttaa käyttäjälukuihin, ainakaan niin suuresti, että se olisi jotenkin huomattavaa. Prosenteilla Live saadaan näyttämään paremmalta, mutta prosentit eivät kuitenkaan kerro kuin sen, miten iso osa kunkin konsolin käyttäjämäärästä käyttää nettipalveluja. XB:n käyttäjänmäärä on sen verran pienempi, ettei prosenttien laskeminen ole siinä mielessä reilua.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
...Prosenteilla Live saadaan näyttämään paremmalta, mutta prosentit eivät kuitenkaan kerro kuin sen, miten iso osa kunkin konsolin käyttäjämäärästä käyttää nettipalveluja. XB:n käyttäjänmäärä on sen verran pienempi, ettei prosenttien laskeminen ole siinä mielessä reilua.
Tuolla ajattelutavalla jos ajatellaan niin PS2:n kokonaiskäyttäjämäärä on tosiaan sen verran suurempi (~35milj.) ettei verkkopelaajien kokonaismääränkään vertaaminen Xboxin vastaavaan ole reilua. Tosiasia on kuitenkin se, että vaikkakin erot ovat niinkin suuret käyttäjämäärissä, niin Live ei ole kuitenkaan jäänyt verkkopelaajien määrässä kovinkaan paljoa PS2 Onlinen jälkeen vaikkakin on maksullinen ja vaatii luottokortin. Tässä valossa voisin sanoa Liven onnistuneen konsoliverkkopelien saralla vaikkakin suurista taloudellisista panostuksista puhutaan. Maksavatko nämä panostukset sitten tulevaisuudessa itsensä takaisin? Sitä en tiedä.

Moni on myös ylistänyt Socomia ja tuskin syyttä. Tästä ehkä johtuu myönteinen ajattelutapa PS2 Onlinea kohtaan. Muita konsolin verkkopelejä ei sitten mainitakaan yleensä keskusteluissa. Mistäköhän tämä johtuu? :rolleyes: Xboxilla on suuri verkkopelitarjonta, joista lähes jokainen etsivä löytää omansa. Tulevaisuus näyttää myös valoisalta tulevien pelien julkaisulistaa vilkaistessa sekä Liven kehittyessä. Uusimmassa RS3:BA-pelissä saamme jo ensimakua uusista Live 3.0 -ominaisuuksista muun muassa mahdollisuus lähettää ääni- ja tekstiviestejä pelaajien välillä sekä klaani-/turnaustoiminnot. Toimivia uudistuksia molemmat.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Killi sanoi:
Tuolla ajattelutavalla jos ajatellaan niin PS2:n kokonaiskäyttäjämäärä on tosiaan sen verran suurempi (~35milj.) ettei verkkopelaajien kokonaismääränkään vertaaminen Xboxin vastaavaan ole reilua. Tosiasia on kuitenkin se, että vaikkakin erot ovat niinkin suuret käyttäjämäärissä, niin Live ei ole kuitenkaan jäänyt verkkopelaajien määrässä kovinkaan paljoa PS2 Onlinen jälkeen vaikkakin on maksullinen ja vaatii luottokortin. Tässä valossa voisin sanoa Liven onnistuneen konsoliverkkopelien saralla vaikkakin suurista taloudellisista panostuksista puhutaan. Maksavatko nämä panostukset sitten tulevaisuudessa itsensä takaisin? Sitä en tiedä.

Moni on myös ylistänyt Socomia ja tuskin syyttä. Tästä ehkä johtuu myönteinen ajattelutapa PS2 Onlinea kohtaan. Muita konsolin verkkopelejä ei sitten mainitakaan yleensä keskusteluissa. Mistäköhän tämä johtuu? :rolleyes: Xboxilla on suuri verkkopelitarjonta, joista lähes jokainen etsivä löytää omansa. Tulevaisuus näyttää myös valoisalta tulevien pelien julkaisulistaa vilkaistessa sekä Liven kehittyessä. Uusimmassa RS3:BA-pelissä saamme jo ensimakua uusista Live 3.0 -ominaisuuksista muun muassa mahdollisuus lähettää ääni- ja tekstiviestejä pelaajien välillä sekä klaani-/turnaustoiminnot. Toimivia uudistuksia molemmat.

Vertailu on hankalaa, koska mitään vertailutyyliä ei hyväksytä. Prosentteja ei hyväksytä, muttei suoria käyttäjälukujakaan. Itse hankin Liven sitten kun saan Halo2:n ja Sonyn Online paketin, kunhan saan GT4:n. Tai no, myönnän noiden olevan tekosyitä, hankin onlinepaketit sitten kun saan omaan kämppääni netin. Ja tietokoneen. Jos prosentteja vertaillaan niin XB:n pelit pärjäävät aika hyvin myynneissä PS2:n peleille. Spekulointia tämä on, mutta jos XB:n käyttäjä kunta olisi yhtä iso kuin PS2:n vastaava, olisiko Livepelaajia silti prosentuaalisesti yhtä paljon?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Laajakaista on jo varsin yleinen, enkä usko että sen yleistyminen mitenkään enää vaikuttaa käyttäjälukuihin, ainakaan niin suuresti, että se olisi jotenkin huomattavaa.

Prosenteilla Live saadaan näyttämään paremmalta, mutta prosentit eivät kuitenkaan kerro kuin sen, miten iso osa kunkin konsolin käyttäjämäärästä käyttää nettipalveluja. XB:n käyttäjänmäärä on sen verran pienempi, ettei prosenttien laskeminen ole siinä mielessä reilua.

Laajakaistaa ei ole vielä jokaisessa taloudessa. En tiedä euroopan tilannetta, mutta:
Suomalaisista kotitalouksista noin 17 prosentilla on laajakaistayhteys. Kaikista Internet-liittymistä laajakaistan osuus on noin 28 prosenttia.
Lähde: http://www.talentum.com/doc.ot?d_id=102971
Joten löytyy niitä laajakaistattomiakin vielä. Vielä kun ottaa huomioon että tuskin kaikki laajakaistan omistajat omistavat konsolin, mutta voivat vielä tulevaisuudessa sellaisen hankkia.

Nimen omaan, kyse on siitä kuinka suuri osa kunkin koneen käyttäjistä käyttää myös sen Online-ominaisuutta. Eihän noita voidakkaan mitenkään muuten mitata. Prosentithan esittävät suhteita. Sinun väitteesi mukaan esim. Suomalaiset ovat erittäin huonosti koulutettuja koska USA:sta koulutettuja löytyy huomattavasti enemmän. Tuo taas johtuu puhtaasti siitä että USA:ssa on huomattavasti enemmän kansalaisia, joten luvut on pakko suhteuttaa kansalaisten määrään jotta nähdään moniko kansalaisista on kouluttamaton ja moniko koulutettu ja tuo taas tapahtuu laskemalla näiden kahden ryhmän (koulutetut/koulutamattomat) suhteet ja sitten voidaan vertailla kahta maata keskenään, nuo suhteet puolestaan ilmoitetaan luvuin joiden perässä on %-merrki. (Oletko nähnyt viinapulloa? Miksi luulet että alkoholin määrä kerrotaan prosentteina? Voisiko johtua siitä että erikokoisia pulloja on vaikea vertailla keskenään jos pullot ovat erikokoisia, alkoholin määrä ilmoitetaan ml:ssa ja on tarkoitus ostaa vahvaa ainetta vaikka booliin.)

Toki aina kun vertaillaan jotain tälläisiä prosenttimääriä niin mukaan astuu virhemarginaali (+- X%), mutta tässä tapauksessa kun konekannan koko ja Online/Live-pelaajien määrä tiedetään suhteellisen hyvin, on tuo virhemarginaali erittäin pieni.

Näihin lisätään se että Xbox kilpailee suoraan PS2:n kanssa samoista markkinoista. Päädytään siihen että ainoa oikea vertailutapa on suhteellinen/prosenttuaalinen -vertailu, muuten luvuilla ei tee mitään, niillä ei ole mitään informaatioarvoa, niillä on ainoastaan arvoa hypetyksessä ja markkinoinnissa kun fanit uskovat kaiken ajattelematta itse asiaa.

En ymmärrä miten Xboxin konekanta voi olla liian pieni. Jos määrä tiedetään, niin suhteet voidaan laskea. Toisaalta Xboxin konekanta on niin suuri että se riittä moneen kertaan tarpeeksi suuren näytteenottoon.

Solid Snake sanoi:
Vertailu on hankalaa, koska mitään vertailutyyliä ei hyväksytä. Prosentteja ei hyväksytä, muttei suoria käyttäjälukujakaan.
Kerro vielä miksi prosentteja ei hyväksytä (niillähän esitetään aina kaikki tilastot, mutta eivät ole päteviä vai?). Minä kerroin jo miksi suora vertaus ei toimi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Laajakaista on jo varsin yleinen, enkä usko että sen yleistyminen mitenkään enää vaikuttaa käyttäjälukuihin, ainakaan niin suuresti, että se olisi jotenkin huomattavaa.

Ilmeisesti ajattelet nyt Suomen tilannetta. Muualla tilanne on toinen.

Ja luulen, että suurin osa Liven käyttäjistä jatkaa toiselle vuodelle kun edellinen vuosi on mennyt sujuvasti Liven parissa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Slaisser sanoi:
Laajakaistaa ei ole vielä jokaisessa taloudessa. En tiedä euroopan tilannetta, mutta:

Joten löytyy niitä laajakaistattomiakin vielä. Vielä kun ottaa huomioon että tuskin kaikki laajakaistan omistajat omistavat konsolin, mutta voivat vielä tulevaisuudessa sellaisen hankkia.

Nimen omaan, kyse on siitä kuinka suuri osa kunkin koneen käyttäjistä käyttää myös sen Online-ominaisuutta. Eihän noita voidakkaan mitenkään muuten mitata. Prosentithan esittävät suhteita. Sinun väitteesi mukaan esim. Suomalaiset ovat erittäin huonosti koulutettuja koska USA:sta koulutettuja löytyy huomattavasti enemmän. Tuo taas johtuu puhtaasti siitä että USA:ssa on huomattavasti enemmän kansalaisia, joten luvut on pakko suhteuttaa kansalaisten määrään jotta nähdään moniko kansalaisista on kouluttamaton ja moniko koulutettu ja tuo taas tapahtuu laskemalla näiden kahden ryhmän (koulutetut/koulutamattomat) suhteet ja sitten voidaan vertailla kahta maata keskenään, nuo suhteet puolestaan ilmoitetaan luvuin joiden perässä on %-merrki. (Oletko nähnyt viinapulloa? Miksi luulet että alkoholin määrä kerrotaan prosentteina? Voisiko johtua siitä että erikokoisia pulloja on vaikea vertailla keskenään jos pullot ovat erikokoisia, alkoholin määrä ilmoitetaan ml:ssa ja on tarkoitus ostaa vahvaa ainetta vaikka booliin.)

Toki aina kun vertaillaan jotain tälläisiä prosenttimääriä niin mukaan astuu virhemarginaali (+- X%), mutta tässä tapauksessa kun konekannan koko ja Online/Live-pelaajien määrä tiedetään suhteellisen hyvin, on tuo virhemarginaali erittäin pieni.

Näihin lisätään se että Xbox kilpailee suoraan PS2:n kanssa samoista markkinoista. Päädytään siihen että ainoa oikea vertailutapa on suhteellinen/prosenttuaalinen -vertailu, muuten luvuilla ei tee mitään, niillä ei ole mitään informaatioarvoa, niillä on ainoastaan arvoa hypetyksessä ja markkinoinnissa kun fanit uskovat kaiken ajattelematta itse asiaa.

En ymmärrä miten Xboxin konekanta voi olla liian pieni. Jos määrä tiedetään, niin suhteet voidaan laskea. Toisaalta Xboxin konekanta on niin suuri että se riittä moneen kertaan tarpeeksi suuren näytteenottoon.


Kerro vielä miksi prosentteja ei hyväksytä (niillähän esitetään aina kaikki tilastot, mutta eivät ole päteviä vai?). Minä kerroin jo miksi suora vertaus ei toimi.

No kaippa se sitten on niin. Ei se silti kerro sitä kenellä on eniten käyttäjiä. Ja kuten sanoin, jos XB:llä olisi samanverran käyttäjiä kun on PS2:lla, mikä tuo prosenttiluku olisi silloin? Spekulointiahan tuo on, mutta silti.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
No kaippa se sitten on niin. Ei se silti kerro sitä kenellä on eniten käyttäjiä. Ja kuten sanoin, jos XB:llä olisi samanverran käyttäjiä kun on PS2:lla, mikä tuo prosenttiluku olisi silloin? Spekulointiahan tuo on, mutta silti.

Ei niin, se kertoo kummalla on suhteessa enemmän käyttäjiä. Ja vain tuohan voi olla jotain merkitsevä seikka kun konekantojen koko poikkeaa niin paljon toisistaan. Toki suuri käyttäjämä määrä ihan lukuna on siksi tärkeää että MS/Sony voi olla tyytyväinen rahan tulon suuruuteen. Mutta noita raakoja ("käyttäjämäärä")lukuja ei voi verrata keskenään, vaan (,toistoa,) ne on pakko suhteuttaa.

Mikäli Xboxilla olisi yhtä suuri konekanta kuin PS2:lla, mutta livettäjien määrä pysyisi ennallaan niin prosenttiluku olisi pienempi kuin nyt. Tosin on aika vaikea uskoa että Xboxeja myydään, mutta liveä ei ja tämä aiheuttaa sen että suhde pysyy aika hyvin ennallaan, kasvaa hieman, tai laskee hieman, mutta tuskin tapahtuisi mitään merkittävää muutosta. Mutta tämä on vain spekulointia, nykyinen tilanne on faktaa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Slaisser sanoi:
Ei niin, se kertoo kummalla on suhteessa enemmän käyttäjiä. Ja vain tuohan voi olla jotain merkitsevä seikka kun konekantojen koko poikkeaa niin paljon toisistaan. Toki suuri käyttäjämä määrä ihan lukuna on siksi tärkeää että MS/Sony voi olla tyytyväinen rahan tulon suuruuteen. Mutta noita raakoja ("käyttäjämäärä")lukuja ei voi verrata keskenään, vaan (,toistoa,) ne on pakko suhteuttaa.

Mikäli Xboxilla olisi yhtä suuri konekanta kuin PS2:lla, mutta livettäjien määrä pysyisi ennallaan niin prosenttiluku olisi pienempi kuin nyt. Tosin on aika vaikea uskoa että Xboxeja myydään, mutta liveä ei ja tämä aiheuttaa sen että suhde pysyy aika hyvin ennallaan, kasvaa hieman, tai laskee hieman, mutta tuskin tapahtuisi mitään merkittävää muutosta. Mutta tämä on vain spekulointia, nykyinen tilanne on faktaa.

Mielestäni ei voida sanoa, että prosentit ovat jollain tavalla ainoa mahdollisuus. Esimerkiksi pelinkehittäjä tuskin ajattelee prosentteja, vaan sitä yksinkertaista käyttäjämäärää. Varmaankin ymmärrättekin miksi. Myöskään nettipelaajalle en uskoisi prosenttien merkitsevän mitään. Se on juuri niin, että mitä suurempi on pelaajien lukumäärä, sitä helpompaa on löytää peliseuraa ja ihmisiä joista pitää. Myöskin omaa tasoa olevien pelaajien löytäminen on helpompaa suuuremmalla pelaajakunnalla. Kenelle tarkkaanottaen prosenttiluku antaa olennaista tietoa? Mielestäni ylipäätänsäkkin ainoa sen välittämä viesti on se, kumpi palvelu houkuttelee tehokkaammin potentiaalisia käyttäjiä käyttämään itseään. Onhan tälläinen kiva brassailun aihe toki, mutta en näe sillä oikein mitään kummoisempaa merkitystä. Ehkäpä joku voi valaista minua.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Rife:
Nimenomaan puhuin siitä että kun vertaillaan kumpi palvelu kahdesta on suositumpi, pitää ottaa huomioon se että kuinka monella on mähdollisuus käyttää kumpaakaan palveluista. Muuten tulokset eivät ole vertailukelposia.

Mutta kuten sanoit, toki pelifirmoille absoluuttinen käyttäjämäärä on tärkeämpi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Vielä on aika paha sanoo, kuka sattuu voittaa... Mutta Voisin uskoa, että xbox 2 & PS3 taistelee ykkös ja kakkos sijoista ja N5 korjaa rippeet...

Mutta XB2 Voi olla ennakko suosikki monessakin asiassa, mutta eihän PS3 ole tullut vielä mitää huomattavia uutisia, että katsotaan katsotaan miten koneiden käy... ;)

P.S N5 voi tosin kyllä yllättää XB2 & PS3:sen...
P.S.S Liian aikainen topickki... Odotetaan vuosi ja katellaan asiaa uudestaan... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

SamppaX sanoi:
Mutta XB2 Voi olla ennakko suosikki monessakin asiassa, mutta eihän PS3 ole tullut vielä mitää huomattavia uutisia, että katsotaan katsotaan miten koneiden käy... ;)

P.S N5 voi tosin kyllä yllättää XB2 & PS3:sen...
P.S.S Liian aikainen topickki... Odotetaan vuosi ja katellaan asiaa uudestaan... :rolleyes:

Juu, vähän aikaistahan tästä on keskustella, mutta Sony varmaan taas keksii jotain kivaa hypetettävää ja kaikki fanipojat uskoo kaikken täysin ja vannoo pyhän kolminaisuuden, Pleisteissön kolme, Sony ja Pyhä Hype, nimeen. MS saattaa lähteä markkinoinnin kanssa samoille poluille, mutta silti povaan Sonyn voittoa Hypen uskottavuuden (ehkä paremmin toimivuuden) ja määrän kohdalla. Tämä siksi että Sony on onnistunut luomaan itselleen uskottavamman ja koleemman imagon kuin mitä MS, joka on ennemminkin nörttien vihaama softafirma.

N5:n en usko yllättävän vaikka koneena olisikin jotain uutta ja mahtavaa. Nintendo tuntuu olevan liian vanhoillinen ja luottaa liikaa itse pääasiaan, eli pelaamisen. Eikä heidän markkinointi muutenkaan tunnu olevan sellaista että se saisi massamarkkinat mukaansa.

Joka tapauksessa, ainut seikka mitä tuntuu tällä hetkellä edes vähän varmalta, on se että kuilu eri koneiden myyntimäärän kesken tulee kapenemaan, ainakin kahden ensimmäisen, joiden veikkaisin olevan PS3 ja Xbox 2, mikäli laitteiden valmistajat jatkavat samoilla linjoilla kuin tähän asti.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Slaisser sanoi:
Juu, vähän aikaistahan tästä on keskustella, mutta Sony varmaan taas keksii jotain kivaa hypetettävää ja kaikki fanipojat uskoo kaikken täysin ja vannoo pyhän kolminaisuuden, Pleisteissön kolme, Sony ja Pyhä Hype, nimeen. MS saattaa lähteä markkinoinnin kanssa samoille poluille, mutta silti povaan Sonyn voittoa Hypen uskottavuuden (ehkä paremmin toimivuuden) ja määrän kohdalla. Tämä siksi että Sony on onnistunut luomaan itselleen uskottavamman ja koleemman imagon kuin mitä MS, joka on ennemminkin nörttien vihaama softafirma.

N5:n en usko yllättävän vaikka koneena olisikin jotain uutta ja mahtavaa. Nintendo tuntuu olevan liian vanhoillinen ja luottaa liikaa itse pääasiaan, eli pelaamisen. Eikä heidän markkinointi muutenkaan tunnu olevan sellaista että se saisi massamarkkinat mukaansa.

Joka tapauksessa, ainut seikka mitä tuntuu tällä hetkellä edes vähän varmalta, on se että kuilu eri koneiden myyntimäärän kesken tulee kapenemaan, ainakin kahden ensimmäisen, joiden veikkaisin olevan PS3 ja Xbox 2, mikäli laitteiden valmistajat jatkavat samoilla linjoilla kuin tähän asti.

Historia ei toista itseään loputtomiin. MS saattaa pilata asemansa liialla hätäilyllä ja Nintendo liian vähällä markkinoilla. Enpä näkisi tällä hetkellä mitään syytä siihen miksi Sony menettäisi asemansa, mutta jos Sony julkistaa PS3:n jonka jälkeen Nintendo näyttää laitteensa joka pesee PS3:n kaikissa ominaisuuksissa saattaa Sonylle käydä Dreamcastit. Toisaalta taas asetelma on kinkkinen. Nintendo pihtaa tietoja Revolutionista, liekö tietoja olemassakaan vielä, MS uhoaa ja lupaa pesevänsä Sonyn ja Sony luottaa omaan isoon käyttäjäkuntaansa. Nintendo ja MS ovat haastajan asemassa, enkä usko heidän tyytyvän kakkostila taisteluun. Oikeastaan tällä hetkellä mikä tahansa on mahdollista. Uskaltaisin kuitenkin sanoa sen, että Nintendo ei voi nyt luottaa Zeldaan ja Marioon, niinkuin aikaisemmin ovat tehneet.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Uusien tulevien konsoleiden perinteinen spekulointi täydessä vauhdissa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Minun mielestäni on päivänselvää, että Sony voittaa vielä ainakin seuraavan sukupolven jo pelkästään vahvan momentumin ansiosta. Suuri massa vaan menee ja ostaa PS3:n, koska heillä oli jo PS ja PS2. Hyvä ja turvallinen valinta jolle tulee eniten pelejä. Itse ostan varmaan Ps3:n ja MS:n masiinan, mikäli kiinnostus konsoleihin on vielä kova 2006-.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Minun mielestäni on päivänselvää, että Sony voittaa vielä ainakin seuraavan sukupolven jo pelkästään vahvan momentumin ansiosta. Suuri massa vaan menee ja ostaa PS3:n, koska heillä oli jo PS ja PS2. Hyvä ja turvallinen valinta jolle tulee eniten pelejä. Itse ostan varmaan Ps3:n ja MS:n masiinan, mikäli kiinnostus konsoleihin on vielä kova 2006-.

Tämä on kyllä sanottu ennenkin...
NESsin ja SNESsin jälkeen Nintendon voitto piti olla selvä ja kuinka kävi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Decrepify sanoi:
Uusien tulevien konsoleiden perinteinen spekulointi täydessä vauhdissa.

Mikäs sen mukavampaa :D

Dr Evil sanoi:
Minun mielestäni on päivänselvää, että Sony voittaa vielä ainakin seuraavan sukupolven jo pelkästään vahvan momentumin ansiosta. Suuri massa vaan menee ja ostaa PS3:n, koska heillä oli jo PS ja PS2. Hyvä ja turvallinen valinta jolle tulee eniten pelejä.

Mielestäni ei ole lainkaan selvää että suurin massa ostaa PS3:n. Toisaalta Sonyn markkinointikoneisto osaa kyllä asiansa. Enkä pitäisi lainkaan varmana asiana sitä että PS3:lle tulee eniten pelejä. Mikäli tulevat koneet julkaistaan samaan aikaan, eikä PS3 saa todella vahvaa lähtöä muihin verrattuna ja Sony vieläkin pitää koneen ohjelmoimista toisarvoisena ja eksoottista rakennetta ensarvoisena, en yhtään ihmettele vaikka pelitalojen tuki siirtyisi enemmän mitä todennäköisimmin tutumman raudan taakse, Xbox 2:n. Lyhentäähän se kehityskuluja ja näin nostaa mahdollisten voittojen määrää.

Solid Snake sanoi:
Tämä on kyllä sanottu ennenkin...
NESsin ja SNESsin jälkeen Nintendon voitto piti olla selvä ja kuinka kävi.
Kukas kirjoitti tähän threadiin näin: "Historia ei toista itseään loputtomiin."? Toisaalta, millaisella syklillä se toistaa itseään, on eri juttu.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Slaisser sanoi:
Mielestäni ei ole lainkaan selvää että suurin massa ostaa PS3:n. Toisaalta Sonyn markkinointikoneisto osaa kyllä asiansa. Enkä pitäisi lainkaan varmana asiana sitä että PS3:lle tulee eniten pelejä. Mikäli tulevat koneet julkaistaan samaan aikaan, eikä PS3 saa todella vahvaa lähtöä muihin verrattuna ja Sony vieläkin pitää koneen ohjelmoimista toisarvoisena ja eksoottista rakennetta ensarvoisena, en yhtään ihmettele vaikka pelitalojen tuki siirtyisi enemmän mitä todennäköisimmin tutumman raudan taakse, Xbox 2:n. Lyhentäähän se kehityskuluja ja näin nostaa mahdollisten voittojen määrää.

Jep, mutta jos laitetaan faktat paperille, niin mielestäni Ps3:n voitto näyttää todennäköisimmältä:

-PS2-omistajia paljon enemmän kuin kilpailijoiden koneilla.
-Sonylla murskaava track record.
-Sonyn hype-osaston työ uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.
-Jos koneet julkaistaan samaan aikaan niin Sony ei enää kärsi tehottomimman konsolin maineesta. Vaikka varaslähtö hyöty tällä lähteekin pois, niin hyvää lähtöä tuo silti tuskin estää, mielestäni pikemminkin päinvastoin, kun Sony pystyy syömään muiden myyntejä heti day1.
-Edelleen mainitsen vahvan momentumin, Playstation nimisellä aallolla on mukavaa ratsastaa, kun siitä on oikeastaan tullut yleisnimi pelikonsolille.
-Sony taatusti vahva kaikilla alueilla vs MS Japanissa?.
-MS ja Nintendo ovat haastajia ja haastajan täytyy olla vahvempi muuten mestari säilyy.

En nyt väitä, että mikään on varmaa, mutta omassa kristallipallossani ei näy Sonyn kompurointia. Ainoastaan massiviiset rautaongelmat, kuten että konetta ei saada toimimaan tai, että se viivästyy vuosilla voisi mielestäni aiheuttaa Sonyn kukistumisen.

Mielestäni ei ole kovin vahvoja faktoja puolustamaan muuta kuin Sonyn voittoa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom