Nisupulla
Jäsen / [FL]
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?
Kuitenkin tiedämme pelkästään jo yhden pleikkarin pelin keräävän enemmän online-pelaajia kuin koko xbox live yhteensä *. Lisäksi epäilen vahvasti kuinka moni jatkaa "ilmaisen" vuoden jälkeen. Pelaajien määrä vähenee varmasti maksun ajan koittaessa. Microsoftin keräämät tulot livestä ovat vain murto-osa siihen panostetuista rahoista. Ensimmäisen sukupolven tehtävä on tuoda firmalle kokemusta ja tietoa miten toimittaa maksullisia sisältöjä aktiiviselle teeveen käyttäjälle. Sitten jossain vaiheessa tämä monopoliin tähtäävä jättiläinen tulee sirtämään samoja kanavia pitkin elokuva, musiikkia, ohjelmia, pelejä, mainoksia, puheluita ja muita sisältöjä joista osalliseksi pääsevät hyvin maksavat asiakkaat. Muille tarjotaan ei-oota ja kehoitetaan poistumaan myymälästä
*Socom versus Xbox Live
Killi sanoi:Saanen kyseenalaistaa tämän väitteen? Myynneistä puhuttaessa Xbox Live on todennäköisesti tuottanut rahaa enemmän, koska se maksaa jokaiselle käyttäjälle ja useimmat ovat jo tilanneet toisen vuotensa. Lisäksi joihinkin peleihin on jo tullut ladattavaksi maksullista sisältöä, joista tulee myös pientä tuloa. Jos taas tarkoitit pelkästään määrällisesti niin kyllä, PS2 Online -pelaajia on hieman enemmän. Tosin suhteutettunahan Live on pärjännyt siinäkin paremmin, koska muistaakseni 1% PS2-käyttäjistä pelaa verkossa kun taas vastaava luku Xboxilla on 5%. Kokonaiskäyttäjämäärissähän on 35 miljoonan käyttäjän ero. Korjatkaa jos muistatte tarkat luvut.
Kuitenkin tiedämme pelkästään jo yhden pleikkarin pelin keräävän enemmän online-pelaajia kuin koko xbox live yhteensä *. Lisäksi epäilen vahvasti kuinka moni jatkaa "ilmaisen" vuoden jälkeen. Pelaajien määrä vähenee varmasti maksun ajan koittaessa. Microsoftin keräämät tulot livestä ovat vain murto-osa siihen panostetuista rahoista. Ensimmäisen sukupolven tehtävä on tuoda firmalle kokemusta ja tietoa miten toimittaa maksullisia sisältöjä aktiiviselle teeveen käyttäjälle. Sitten jossain vaiheessa tämä monopoliin tähtäävä jättiläinen tulee sirtämään samoja kanavia pitkin elokuva, musiikkia, ohjelmia, pelejä, mainoksia, puheluita ja muita sisältöjä joista osalliseksi pääsevät hyvin maksavat asiakkaat. Muille tarjotaan ei-oota ja kehoitetaan poistumaan myymälästä
*Socom versus Xbox Live