Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Home/Mii, MS lähti surutta kopioimaan Avatarinsa ulkonäköä myöten Mii hahmoista. Avatarien frendi alueet ja muut kanssakäymiset ovat kalpea varjo Homesta. MS yritti löytää kultaisen keskitien, mutta epäonniostui pahasti.

Singstar/Buzz/EyeToy, Scene it ja Lips ovat niin surullisen suoria kopioita ettei niitä tunnistaisi toisistaan. MS EyeToy kopio ei poikennut mitenkään edeltäjästään.

Omasta mielestäni MS on onnistunut erinomaisesti. Uusi Dashboard ottaa Miit, kehittää niitä eteenpäin (lisää vaihtoehtoja, vaatteet yms. mahdollistavat mikrotransaktiot, hyvä bisnesidea) ja yhdistää niihin Homen oleelliset puolet (voice chat, party-systeemi peleihin/peleistä). Ei turhaa tilpehööriä, vaan kaikki tarpeellinen.

Lips kehittää Singstaria. Langattomat mikrofonit, jotka toimivat tamburiinina sekä oman musiikkikokoelman laulaminen ovat mielestäni huomattavia kehitysaskelia.

You're In The Movies puolestaan tekee juuri sen, missä EyeToy on epäonnistunut: antaa jonkin syyn heilua hölmönä kameran edessä. Kauhistuin itsekin, kun huomasin aidosti kiinnostuvani "pelistä".

Kuten näemme, voi kilpailijastakin löytää hyviä puolia, jos ei oikein ole etsimättä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MS on kopioinut aika hyvin koska saa omansa liikkeelle samaan aikaan kuin Homen Beta kai alkaa. Ja vieläpä yksinkertaisen kauniisti kopioitu. Avataria ei ole kai pakko käyttää (mikäli oikean kuvan olen saanut tuosta hommasta).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Omasta mielestäni MS on onnistunut erinomaisesti. Uusi Dashboard ottaa Miit, kehittää niitä eteenpäin (lisää vaihtoehtoja, vaatteet yms. mahdollistavat mikrotransaktiot, hyvä bisnesidea) ja yhdistää niihin Homen oleelliset puolet (voice chat, party-systeemi peleihin/peleistä). Ei turhaa tilpehööriä, vaan kaikki tarpeellinen.

Lips kehittää Singstaria. Langattomat mikrofonit, jotka toimivat tamburiinina sekä oman musiikkikokoelman laulaminen ovat mielestäni huomattavia kehitysaskelia.

You're In The Movies puolestaan tekee juuri sen, missä EyeToy on epäonnistunut: antaa jonkin syyn heilua hölmönä kameran edessä. Kauhistuin itsekin, kun huomasin aidosti kiinnostuvani "pelistä".

Kuten näemme, voi kilpailijastakin löytää hyviä puolia, jos ei oikein ole etsimättä.

Jos mahdollista niin uusi dashboard näyttää entistäkin sekavammalta. Avatarit ovat kovin yksinkertainen juttu eivätkä ole kokemuksena edes verrattavissa Homeen. Ruma ja todella amatööriyttä huokuvatuotos avatarit on jos ei mitään muuta. Kanssakäyminen muiden pelaajien kanssa rajoittuu chattaamiseen, kun taas homessa löytyy vaihtoehtoja.

Mitenköhän oman musiikki kokoelman laulaminen onnistuu? Pitänee aika hyvin sanat osata, kun tuskin Lips niitä näyttää. Tuollainen systeemi myös tarkoittaa sitä että musiikki voi olla epäsynkaassa pahastikin sen kanssa mitä peli odottaa pelaajan laulavan. Taputetaanko sitä mikkiä samalla kun lauletaan, voi olla aika rasittavaa, vai toinenko pelaaja tekee sitä odottaessaan vuoroaan?

Ihmettelenpä jos jotakuta You're In the Movies kiinnostaa 5min kauempaa, sellaista sontaa se tulee olemaan. Peliliset elementit ovat kovin vähissä ja ketä kiinnostaa katsoa elokuvia joissa joku tuntematon heiluu samoissa leikkeissä kuin itse? En ihmettelisi jos 'peli' ei tulisikaan myyntiin. Eye Create sentään antaa vapat kädet tehdä vaikka animaatiota tai mitä itse haluaa. Sattuu olemaan vielä ilmainenkin. Onneksi Eyetoy ei ole rajoittunut kameran edessä heilumiseen, vaikka se on kaikesta huolimatta onnistunut siinäkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos mahdollista niin uusi dashboard näyttää entistäkin sekavammalta. Avatarit ovat kovin yksinkertainen juttu eivätkä ole kokemuksena edes verrattavissa Homeen. Ruma ja todella amatööriyttä huokuvatuotos avatarit on jos ei mitään muuta. Kanssakäyminen muiden pelaajien kanssa rajoittuu chattaamiseen, kun taas homessa löytyy vaihtoehtoja.

Mitenköhän oman musiikki kokoelman laulaminen onnistuu? Pitänee aika hyvin sanat osata, kun tuskin Lips niitä näyttää. Tuollainen systeemi myös tarkoittaa sitä että musiikki voi olla epäsynkaassa pahastikin sen kanssa mitä peli odottaa pelaajan laulavan. Taputetaanko sitä mikkiä samalla kun lauletaan, voi olla aika rasittavaa, vai toinenko pelaaja tekee sitä odottaessaan vuoroaan?

Ihmettelenpä jos jotakuta You're In the Movies kiinnostaa 5min kauempaa, sellaista sontaa se tulee olemaan. Peliliset elementit ovat kovin vähissä ja ketä kiinnostaa katsoa elokuvia joissa joku tuntematon heiluu samoissa leikkeissä kuin itse? En ihmettelisi jos 'peli' ei tulisikaan myyntiin. Eye Create sentään antaa vapat kädet tehdä vaikka animaatiota tai mitä itse haluaa. Sattuu olemaan vielä ilmainenkin. Onneksi Eyetoy ei ole rajoittunut kameran edessä heilumiseen, vaikka se on kaikesta huolimatta onnistunut siinäkin.

Kovin on varmaa puhe, vaikka peleistä ei ole nähty vielä mitään. Sama pätee toki pr-bullshittiin, mutta itse ainakin odotan siihen asti, että pääsen kokeilemaan pelejä ennen niiden dumaamista. Tarkoitatko Homen vaihtoehdoilla pelikohtaisia hubeja, joissa voi odottaa sitä pääasiaa? Vai kenties sitä kokouspaikalle kävelyä, joka on peliajasta pois? Vai huimaa biljardisimulaatiota?

Omalla kohdallani nettipelaamisessa tärkeintä on se pelaaminen kavereiden kanssa. Totta kai esimerkiksi Forzan parissa tuli turistua myös aulassa, mutta enimmäkseen se läpän heitto tapahtuu pelin aikana. Pelien välissä voi riidellä siitä, mitä seuraavaksi pelataan, mutta en näe itseäni sanomassa "hei, pelataas vielä pari erää biljardia, ja siirrytään Little Big Planetiin vasta sen jälkeen". New Xbox Experience ottaa ne Homen nettipelaamisen kannalta oleellisimmat osat ja yhdistää ne pelkistettyyn ulkoasuun. Omasta mielestäni erittäin onnistunutta benchmarkkausta.

Edit: Tarkoituksenani ei ole sanoa, että Home on jotenkin epäonnistunut tekele. Sitä varten pitäisi ensin testata Homea. Tällä hetkellä se vaikuttaa kuitenkin tarpeettoman monimutkaiselta näennäiseen tarkoitukseensa nähden.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos mahdollista niin uusi dashboard näyttää entistäkin sekavammalta. Avatarit ovat kovin yksinkertainen juttu eivätkä ole kokemuksena edes verrattavissa Homeen. Ruma ja todella amatööriyttä huokuvatuotos avatarit on jos ei mitään muuta. Kanssakäyminen muiden pelaajien kanssa rajoittuu chattaamiseen, kun taas homessa löytyy vaihtoehtoja.

Mitenköhän oman musiikki kokoelman laulaminen onnistuu? Pitänee aika hyvin sanat osata, kun tuskin Lips niitä näyttää. Tuollainen systeemi myös tarkoittaa sitä että musiikki voi olla epäsynkaassa pahastikin sen kanssa mitä peli odottaa pelaajan laulavan. Taputetaanko sitä mikkiä samalla kun lauletaan, voi olla aika rasittavaa, vai toinenko pelaaja tekee sitä odottaessaan vuoroaan?

Ihmettelenpä jos jotakuta You're In the Movies kiinnostaa 5min kauempaa, sellaista sontaa se tulee olemaan. Peliliset elementit ovat kovin vähissä ja ketä kiinnostaa katsoa elokuvia joissa joku tuntematon heiluu samoissa leikkeissä kuin itse? En ihmettelisi jos 'peli' ei tulisikaan myyntiin. Eye Create sentään antaa vapat kädet tehdä vaikka animaatiota tai mitä itse haluaa. Sattuu olemaan vielä ilmainenkin. Onneksi Eyetoy ei ole rajoittunut kameran edessä heilumiseen, vaikka se on kaikesta huolimatta onnistunut siinäkin.

Ehdotan karibulle Konsolifinin 'Vuoden vasta-argumentoija' -palkintoa. 'Nuff said.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyh, parempi (ei ehkä selkeämpi) tuo 360-dash on minun mielestäni ollut aina, tästä nykyisestä ei vielä osaa sanoa mitään, ehkä LIIKAAKIN PS-vaikutteita minun makuuni. Harmillista kun menevät vaihtamaan tuon, tykästyin vanhaan ehkä liikaakin. Mutta eipäs vielä sanota mitään kun ei ole kokeiltu. Tuo pelien lataaminen kovolle on hiukan kaksipiippuinen juttu. Ei miellytä, mutta toisaalta jos on toimiva + latausajat lyhenee huomattavasti JA pelit pyörii jouhevammin niin pakkohan se on alkaa sitäkin tekemään. :( Tai ehkäpä laitan eukon siihen hommaan. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos mahdollista niin uusi dashboard näyttää entistäkin sekavammalta. Avatarit ovat kovin yksinkertainen juttu eivätkä ole kokemuksena edes verrattavissa Homeen. Ruma ja todella amatööriyttä huokuvatuotos avatarit on jos ei mitään muuta. Kanssakäyminen muiden pelaajien kanssa rajoittuu chattaamiseen, kun taas homessa löytyy vaihtoehtoja.

Mitenköhän oman musiikki kokoelman laulaminen onnistuu? Pitänee aika hyvin sanat osata, kun tuskin Lips niitä näyttää. Tuollainen systeemi myös tarkoittaa sitä että musiikki voi olla epäsynkaassa pahastikin sen kanssa mitä peli odottaa pelaajan laulavan. Taputetaanko sitä mikkiä samalla kun lauletaan, voi olla aika rasittavaa, vai toinenko pelaaja tekee sitä odottaessaan vuoroaan?

Ihmettelenpä jos jotakuta You're In the Movies kiinnostaa 5min kauempaa, sellaista sontaa se tulee olemaan. Peliliset elementit ovat kovin vähissä ja ketä kiinnostaa katsoa elokuvia joissa joku tuntematon heiluu samoissa leikkeissä kuin itse? En ihmettelisi jos 'peli' ei tulisikaan myyntiin. Eye Create sentään antaa vapat kädet tehdä vaikka animaatiota tai mitä itse haluaa. Sattuu olemaan vielä ilmainenkin. Onneksi Eyetoy ei ole rajoittunut kameran edessä heilumiseen, vaikka se on kaikesta huolimatta onnistunut siinäkin.
PS3 on täydellinen, vai mitä?:)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3 on täydellinen, vai mitä?:)

Sitä kun alkaa olla ahtaalla, niin pitää yrittää puolustautua? Saas nähdä milloin tuo karibu kilahtaa, siihen malliin vaahtoaa. :D ;) Olisihan se surullista, jos pakkopaidassa joutuisi huutamaan "argumenttejaan", (huom ;) ;) ;)) mutta toisaalta hyvinkin hauska ajatus. :D :D Tämä kaikki on siis fiktiivinen vaihtoehto tulevaisuudesta, eikä sillä ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. :D:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Omituista kun porukka puhuu paljolti tuosta että sony näytti vain 2009 puolen pelejä. Minä ainakin näin joukossa mm Motorstorm2, Resistance2, Littlebigplanet, Socom confrontation sekä lisäksi vielä useat pelit Ps2:lle ja Psp:lle. Toki moni on voinut unohtaa ettei Sony voi pyhittää koko omaa E3 aikaansa pelkän Ps3:n tämän vuoden julkaisuihin, joita sisäisiltä firmoilta tulee tänävuonna luultavasti kolmikosta eniten? ja tähän vielä lisätä ne monialusta julkaisut (yms Fallout, Soul calibur, Bioshock, Mercenaries, Pure, Bionic commando etc etc) niin eiköhän tuo vuosi 2008 ole kohtis pulkassa ja paukkuja kannattaa säästää vähän myös ensivuoteen.

Microsoft voi rauhassa taas kuluttaa koko 90 minuuttisensa XO:n tulevien pelien sekä päivitysten ohjelmistoon.

Mielestäni olisi ollut myös typerää nostaa esille samoja pelejä joita microsoft esitteli, tai antaa kolmannen osapuolen peleille vielä enemmän aikaa kun heilläkin osalla oli oma pressinsä, sekä osastot jossa näitä pelejä pääsisi pelaamaan. Miksei siis ottaa myös ensivuoden nimikkeitä myös esittelyyn ja kiusata myös pienellä GOWIII teaserilla siinä samalla.

Microsoftin kopiointiin en ota mitään kantaa, sillä tämä on jo yritykseltä tuttua puuhaa, mutta en voi sanoa että Sony:kaan aivan puhtailla hansikkailla olisi liikenteessä.
Mutta kahden pelin idean lähes suora kopionti, lisättynä vielä Mii60@Gottage systeemi vetää kyllä ylitse siitä mitä Sixaxis E3 06:lla, ja paljon :o
sanoi viherlaseilla varustetut mitä vain.

Silti, normaaleja kuluttajia ei tälläiset kopiointi väitökset/uutiset heilauta suuntaan eikä toiseen.
Heille ne ovat vain pelejä/ominaisuuksia muiden joukossa riippumatta siitä kuka ne kehitti ensimmäisenä. Kilpailu on karua mutta se tuo väriä valikoimaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Omituista kun porukka puhuu paljolti tuosta että sony näytti vain 2009 puolen pelejä. Minä ainakin näin joukossa mm Motorstorm2, Resistance2, Littlebigplanet, Socom confrontation sekä lisäksi vielä useat pelit Ps2:lle ja Psp:lle. Toki moni on voinut unohtaa ettei Sony voi pyhittää koko omaa E3 aikaansa pelkän Ps3:n tämän vuoden julkaisuihin, joita sisäisiltä firmoilta tulee tänävuonna luultavasti kolmikosta eniten? ja tähän vielä lisätä ne monialusta julkaisut (yms Fallout, Soul calibur, Bioshock, Mercenaries, Pure, Bionic commando etc etc) niin eiköhän tuo vuosi 2008 ole kohtis pulkassa ja paukkuja kannattaa säästää vähän myös ensivuoteen.

Niin ja miksi ylipäätään kannattaa keskittyä peleihin jotka julkaistaan puolen vuoden sisällä, kun joka tapauksessa suurinosa konsolin omistajista on tietoisia niiden julkaisusta? Ja eiköhän kuitenkin muu pelimedia pidä huolta siitä, että näistä tänä vuonna julkaistavista peleistä puhutaan. Ja eikös se yleensä ole niin, että pelimessuilla ei puhuta peleistä joista on näytetty jo teaser, trailer1, trailer2 ja trailer3, vaan niistä joista ihmisillä on vähemmän tietoa? Itseäni ainakin kiinnostaa huomattavasti enemmän esimerkiksi inFamous:iin liittyvät jutut kuin esimerkiksi 10 minuutin presentaatio Resistance 2:sta (vaikka sitä odotankin) ja ihan vain siksi, että Resistance 2:sta on jo pidemmän aikaan vähintääkin kerran kuukaudessa tullut jotain uutisia, inFamous taas on ollut täysin uutispimennossa. Ja ottaen huomioon, että kuinka rajallista tuo aika on esitellä tulevat uutukaiset, niin eikös se ole viisainta näyttää mitä vielä on luvassa niiden lisäksi jotka ovat anttilan kuvastossa parin kuukauden sisällä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No ei se oikea pelikuva tuosta "ilmaisnäytönsäästäjän" grafiikasta eroa, mitä nyt on tarkempaa ja yksityiskohtaisempaa, kun ei ole pakattua sontaa...

Ei eroa ja sitten heti perään sanot, että eroaakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei eroa ja sitten heti perään sanot, että eroaakin.

itQ vinQ

Kai tuli kuitenkin asia esille noiden kahden kuvan perusteella, pakko siitäkin on vielä yrittää itkeä ja pillittää.

Mariokin on komea, mutta ei lähelläkään HD konsolien tarjoamaa silmäkarkkia.
Ja sinua varten yksinkertaisemmin: Mario = fugly verrattuna Drakeen.

nuff said
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Grafiikalla ei aina tarkoiteta sitä teknisyyttä. Onhan se totta ettei Mario ole teknisesti lähellekään HD-konsolien hienoimpien pelien tasoa, mutta se on siitä huolimatta minustakin yksi upeimman näköisistä peleistä tällä sukupolvella.

Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Okami. Kyseinen peli oli graafisesti hienoimpia tekeleitä viime sukupolvella ja sitä se on edelleen tänäkin päivänä, kaikkien HD-pelien keskellä. Teknisyyden lisäksi on olemassa sellainen hauska juttu kuin artstyle. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiimote, Sixaxis(jos tämä edes kopiointia alunperin olikaan), liikeentunnistus ja varmuus pelata kaikkia pelejä yhtävarmasti kuin ennenkin. Parannus edelliseen ja tarpeeksi erilainen uin Wiimote.

Tämä on kyllä paras. Pitänee laittaa talteen :)

Sanokaapa muuten miksi:

MS kopioi ideat muilta. Kun Sony tekee samaa, se innovoi ja kehittää?

Ja Sonyn Home ja LPB ovat HC:ta ja mahtavaa, Xboxin Viva Pinata ja Avatarit niin HC:ta että, mutta Wiin Miit, SMG ja Mario Kart on niin pahaa Casualia että?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3 on täydellinen, vai mitä?:)

On se hyvä, että muutkin alkaa täällä ymmärtämään tämän asian :) Vielä kun nuo muutama maailmaa sokeasti M$:n lasien takaa tuijottava kaveri tämän ymmärtäisi, niin maailma olisi niin paljon parempi paikka elää ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom