Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tämä ainakin osaltaan selittäisi Microsoftin passiivisuutta tässä konsolisukupolvessa (ei hinnantiputuksia, ei aggressiivisia pelihankintoja).

Mitäh? Xboxin hinta on tippunut jo vaikka kuinka useaan otteeseen. Minkä hintaa MS ei ole tiputtanut?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikö Red Faction ykkösessä ollut ihan naurettavan vahva auto-aim? On sen läpäisystä toki aikaa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jaa-a. Minkäslaisia ne aggressiiviset pelihankinnat olisivat, jos entiset yksinoikeudet Sonylle, jotka Microsoft hankki tässä sukupolvessa, eivät tätä adjektiivia kuvaa?

Sonyn haluttomuus käyttää rahaa yksinoikeuksiin (GTA4), XO oli vuoden etuajassa playstation 3:ea, XO:lle on halvempaa, helpompaa ja nopeampaa kehittää pelejä kuin PS3:lle ja ihan yksinkertaisesti pelimarkkinoiden muutos (JRPG suosion lasku japanissa, kasvaneet kehityskustannukset, Sonyn hölmöily). Eli Microsoftin ei ole tarvinnut käyttää rahaa pelihankintoihin, ainakaan sitä määrää mitä monet sinilasit omistajat väittävät (en väitä etteikö MS olisi käyttänyt rahaa).

Vanki sanoi:
Mitäh? Xboxin hinta on tippunut jo vaikka kuinka useaan otteeseen. Minkä hintaa MS ei ole tiputtanut?

Käytetään jenkkihintoja esimerkkinä (ihan vaan siksi, että XO:n hintahistoria löytyy helpoiten sieltä):

Core: hinta julkaisussa $299, nykyään paranneltu paketti ja hinta $279.

Premium: hinta julkaisussa $399, hinta tiputettiin $349 joskus viime vuoden puolella, 20gb malli poistumassa ale hinnalla $299, tilalle tulee 60gb malli hinnalla $349

Elite: hinta julkaisussa $479, hinta nyt $449.

Yleisin malli XO:sta on premium, ja sen hinta on 2.5 vuodessa tippunut $50. Ei tätä hintakehitystä kovin aggresiivisena voi pitää, eteenkin kun verrataan siihen pahimpaan kilpailijaan. Vertailun vuoksi otetaan vaikkapa playstation 2, jonka hinta tippui vajaassa kahdessa vuodessa $100 ($299 26.10.2000 -> $199 17.5.2002).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ykkönen oli aikanaan rautaa, kakkonen sitä ihteään.

Ykkönen oli kyllä yksinpelinä huomattavasti kakkosta parempi ja geo-mod oli huomattavasti suuremmassa osassa peliä. Mutta kakkosessa oli onnistuttu saamaan yllättävän hyvät kontrollit sekä splitscreen moninpeli. Tuli sitä varmaan vuodenpäivät nelikkona yläasteella jauhettua. Loppupuolella olikin sitten Railgun ja snipusotaa vallan kun taidot olivat karttuneet :|

Eikö Red Faction ykkösessä ollut ihan naurettavan vahva auto-aim? On sen läpäisystä toki aikaa...

oli
ja jos sen otti pois, niin pelin pelaaminen oli kutakuinkin samaa kun pelaisi ensimmäistä unrealia tai CSS:ää padilla mikroskooppisella tähtäimellä, jota oltaisiin vielä kuorrutettu tajuttoman korkealla herkkyydellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kehuin Redfaction2:sen kontrolleja, en ykkösen

Tosin jos ruvetaan saivartelemaan, joka tässä ketjussa kuuluu olennaisesti asiaan, Red Faction 2 ei toteuta Zampan alkuperäistä väitettä.

Zamppa86 sanoi:
Oliko Halo3 ensimmäinen X360 FPS, jossa oli pelattavat kontrollit? Siis käyttäjäystävällinen peli? Kyllä PS2:lla oli vastaavanlaisia(pelattavuudeltaan siis) pelejä, ennen kuin Haloista oltiin edes kuultu

Halon julkaisun aikaan ei tainnut muistaakseni oikein muuta vielä olla kuin ensimmäinen Red Faction, eka Timesplitters ja Half-Lifen PS2-käännös.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tosin jos ruvetaan saivartelemaan, joka tässä ketjussa kuuluu olennaisesti asiaan, Red Faction 2 ei toteuta Zampan alkuperäistä väitettä.



Halon julkaisun aikaan ei tainnut muistaakseni oikein muuta vielä olla kuin ensimmäinen Red Faction, eka Timesplitters ja Half-Lifen PS2-käännös.

vastasinkin enempi alla olevaan, kuin Zampan parin-neljän viime sivun möläytyksiin.

Ps2:n padi ei edes sovellu räiskintään. :) Toisekseen, puhuin Halo ykkösestä. :)

Eli Ps2 padi soveltuu räiskintään siinä missä muutkin, mutta ei tehdä tästä ohjain tappelua sillä ne aiheet on käyty varmaan täällä jo niin moneen kertaan läpi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Totuus(tm) on se että Microsoft integroi ensimmäisenä konsolin verkkoon, loi pelaajayhteisön (jo edellisessä sukupolvessa, huom!) ja rakensi integroidun verkkokauppabisneslogiikan - Muut vain seurasivat esimerkkiä.
Minä arvasin sen !!!

Microsoftia on siis kiittäminen siitä, että kaikki konsolit ja pelit voidaan nykyisin julkaista keskeneräisinä koska niitä voidaan "päivitellä" myöhemmin. Hitto, että on ikävä PS2- ja Cube-sukupolvea kun konsolit ovat vieläkin samoissa käyttöjärjestelmissä kuin julkaisupäivinään.

Konsolit verkossa :mad: Microsoft toi ja avasi konsoleille sellaisen Pandoran lippaan Windows maailmastaan, että olisi voinut jättää tulematta. Minua ainakin henkilökohtaisesti ottaa pannuun jatkuva päivittely, jotka joko rikkkovat koneita, huonontavat ominaisuuksia, antavat mahdollisuuden julkaista keskeneräistä roskaa, antavat mahdollisuuden kierrättää 100 vuotta sitten tehtyjä pelejä ylihintaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minä arvasin sen !!!

Microsoftia on siis kiittäminen siitä, että kaikki konsolit ja pelit voidaan nykyisin julkaista keskeneräisinä koska niitä voidaan "päivitellä" myöhemmin.
No eipä ole taakaan asiat aivan noin yksinkertaisia. Laiteet ja niiden ohjelmointi ovat PIKKASEN monimutkaistuneet viimesukupolvesta. Mitäs luulet, kuinka kauan tämän sukupolven pelien tekeminen täysin bugittomaksi kestäisi (jos nyt yleensäkään olisi edes mahdollista), ja kuinka monella julkaisijalla olisi halua maksaa moiset viulut?

Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa mahdollisuudesta patchata ja laajentaa pelejä. Päin vastoin.

Ja konsolin ominaisuuksien laajentaminen päivityksillä on kuninkaallista. Saa jo maksettuun laitteeseen lisää kivaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja konsolin ominaisuuksien laajentaminen päivityksillä on kuninkaallista. Saa jo maksettuun laitteeseen lisää kivaa.
Nimenomaan. Ja varsinkaan PS3:n omistajilla ei pitäisi olla mitään valittamista, kun miettii, miten paljon uusia ominaisuuksia pleikkariin on ilmestynyt viimeisen puolentoista vuoden aikana.

Tietysti ne "improves compatibility with some PS3 titles" -päivitykset saisivat lentää jordaaniin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No eipä ole taakaan asiat aivan noin yksinkertaisia. Laiteet ja niiden ohjelmointi ovat PIKKASEN monimutkaistuneet viimesukupolvesta. Mitäs luulet, kuinka kauan tämän sukupolven pelien tekeminen täysin bugittomaksi kestäisi (jos nyt yleensäkään olisi edes mahdollista), ja kuinka monella julkaisijalla olisi halua maksaa moiset viulut?.

Jep ja eipä nuo pelit ole olleet bugittomia varmaan koskaan. Koko ajan bugien löytäminen ja tappaminen vain hankaloituu.

Toisaalta olen samaa mieltä Baronin kanssa siitä, että päivitykset konsoleilla eivät minuakaan lämmitä vaikka kivaa ekstraa tulisikin - etenkin jos(kun) päivittäminen on hidasta. Myös jokainen steppi PC:n suuntaan kirvelee.. Nieleehän tämän vielä kunhan tärkin eli itse pelit pysyisivät mahdollisimman toimivina ja mitään hiiriä ja näppäimistöjä ei aleta väkisin tunkemaan kurkusta alas. Jryi:llä kyllä hyvä pointti, että kuinka paljon PS3 olisikaan myöhästynyt ilman mahdollisuutta päivittää tai sitten jos ei olisi myöhästynyt, miten paljon hyviä ominaisuuksia olisi jäänyt saamatta. Sama homma XO:lla monessa asiassa, joita syyspäivitykset lisänneet. Tässä mielessä Wii on kyllä pysynyt perinteisimpänä ja myös helpoimpana konsolina omistaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nojoo, pakkohan se on minunkin myötää, että kolikolla on myös se valoisampi puolensa, mutta silti... Kyllä minua hiukan kirvelee, että askel PC:n suuntaan on ollut näinkin suuri verkkopalveluiden tulon myötä. Ja nyt puhutaan pitkässä juoksussa vasta ensiaskelista verkon kanssa elämisestä. 10-20 vuotta, niin asiaa ei ehkä enää ajattelekaan.

Ja suurimmat ongelmat päivittelyiden kanssa ovat olleet siellä Sonyn suunnalla (2.40->2.41 jne sekoilut). Microsoftin kokemus softatalona näkyy tässäkin suhteessa, mutta Sony on ollut hyvä oppipoika. Kunhan ei vain mihinkään Windows-päivittelyyn päädytä...

Tässä mielessä Wii on kyllä pysynyt perinteisimpänä ja myös helpoimpana konsolina omistaa.
Toisaalta monet import harrastajat ovat varmaankin erittäin kiitollisia Nintendon toimista pitää aluekuria yllä verkon avulla. Samoin Sonyn toimet PSP:n kanssa ovat oikein... Hmm... Kuluttajaystävällisiä (PR-bullshittiä)... Verkko antaa suhteettoman suuren vallan pitää pelaajat valmistajien otteessa. Isoveli valvoo jokaista peliäsi. Lohdullista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt en ymmärrä? Mitä bugeja paroni tarkoittaa? Minulla kaikki omistamani 360:n pelit on toimineet normaalisti ja yhtäkään peliä en ole "päivittänyt" kuten sanoit. :)

Ja vastaus padi-juttuun, en todellakaan ala sanomaan että Ps-ohjain olisi huonompi, sanoin että 360:n ohjain toimii paremmin FPS-peleissä oman mielipiteeni mukaan. :) Ps-ohjain on jotenkin liian herkkä, mutta kuten edelläkin mainitsin, siihenkin tottuu. :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt en ymmärrä? Mitä bugeja paroni tarkoittaa? Minulla kaikki omistamani 360:n pelit on toimineet normaalisti ja yhtäkään peliä en ole "päivittänyt" kuten sanoit. :)

Sinulla ei sit taida olla kovin montaa peliä.. kyllä noissa on bugeja riittänyt, omalla boxilla pelatessa niitä ei niin paljoa ole huomannut mutta nyt kun pelailin kaverin boxilla joka ei ole käynyt koskaan verkossa niin noitahan oli yllättävän paljon.

Quoteen liittymättä:

En ymmärrä miten ihmiset voivat valittaa kun saavat lisäarvoa (ominaisuuksia) ilmaiseksi konsoleilleen. 360 ainakin hoitaa nuo päivitykset mukavasti, ei mitään ongelmia niiden suhteen. Pleikkarista en osaa sanoa, jospa sony ei vaan osaa. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sinulla ei sit taida olla kovin montaa peliä.. kyllä noissa on bugeja riittänyt, omalla boxilla pelatessa niitä ei niin paljoa ole huomannut mutta nyt kun pelailin kaverin boxilla joka ei ole käynyt koskaan verkossa niin noitahan oli yllättävän paljon.

Niin, enhän omista kuin vaivaiset 30 peliä 360:lle ja yhteismäärällisesti ehkä jotakin 40 päälle on ollut. Joissakin on ehkä ollut joskus joku kaatuminen ja satunaisia grafiikkabugeja, mutta yhtä kaikki, mitään päivityksiä en ole nettipalvelusta ladannut. ;) Ihan hyvin toimii ilman päivittelyäkin. :D En toki sano, että ei olisi mahdollista, että joissakin peleissä ei olisi niitä mahdollisia yliampuvia mokia. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tämä sota se on kyllä kivaa :)

Tulee ihan mieleen vanha Amiga (ja PC) peli Nuclear War - hirveää rähinää ja uhoa, ja loppujen lopuksi voittajaa ei taida saada selville, on pelkkiä häviäjiä, kun lopputulos yleensä oli että koko maapallo pistettiin sileäksi.

Linkki vielä viittaamaani peliin:
http://www.thehouseofgames.net/index.php?t=10&id=49

Sitten itse sotaan. IMHO kyllä julkaisijoiden pitäisi senverran suunnitella, että julkaisevat pelit vasta sitten kun ne ovat toimivia, ettei jälkeenpäin tarvitsisi päivitellä. PC puolella on jo arkipäivää, että pelit tuupataan ulos siinä kunnossa että ne ovat lähes pelikelvottomia ilman jotain megapäivitystä. Ja valitettavasti tämä sama suuntaus on pahasti tulossa konsolipuolelle entistä helpomman päivittelyn ansiosta, ei toki yhtä pahana mutta kuitenkin tulossa. TOIVOTTAVASTI olen väärässä, ja konsolijulkaisijat pitäisivät jonkunsortin laatukriteerit mielessään.

Konsolin pitää olla helppo pelilaite, ostan pelin kaupasta, kurvaan kotiin, tökkään levyn asemaan ja peli on käynnissä noin 3 minuutissa. Jos menee tuota pitempään, se on heti miinusta (eli, jos asentelee kovalevylle, pitäisi asennella alkudemon tms. aikana ettei tarvi nimenomaisesti odotella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pleikkari-fanipojan mietteitä muutaman Xbox 360 Elite -kuukauden jälkeen... Eli ensimmäinen blogaukseni aiheesta PS3 vs. X360.

PS. Jättäkää kommentit mieluummin blogin puolelle, koska tarkoitus ei todellakaan ole lietsoa konsolisotaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom