Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Isommilla tekstuureilla jotka eivät kuitenkaan mahdu PS3:n muistiin? :confused:

Ottamatta enempää kantaa miltä joku peli näyttää (Ps3:lla edelleen on komeita pelejä), niin silti tuo on kanssa yksi ihmeellinen fakta jota ei moni tunnu ottavan useinkaan huomioon. Ei aina auta Cellit ja Blue Rayt, jos laitteesta kuitenkin löytyy muita rajoituksia/pullonkauloja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Milläs tällaisessa pelissä hyödynnät BD:n kapasiteettia? Isommilla tekstuureilla jotka eivät kuitenkaan mahdu PS3:n muistiin? :confused:
Jos opettelisivat käyttämään hyväksi sitä Cellin 256 megaa XDR-muistia, joka on huomattavasti nopeampaa ja tehokkaampaa, kuin se varsinainen näytönohjaimelle varattu 256 megan GDDR3, niin ongelmia tuskin olisi.
Tosin muinaisarkkitehtuurille optimoitu koodi jouduttaisiin todennäköisesti rakentamaan kokonaan uusiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sivun 1000 aloittajan omistamasta konsolista tulee konsolisodan voittaja, sovitaan näin.
Tuleehan noita koneita enemmänkin omistettua jossakin vaiheessa kun hinnat saadaan sopivalle tasolle mutta tuskin sitä masiinaa joka on jo varma voittaja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XO ja PS3:n pelivalikoiman kannalta. Vaikka otetaankin huomioon erilaiset pelimaut.

Tai siis vain jos ei oteta huomioon erilaisia pelimakuja... ;)



Zoukalle vielä siitä Wii Sportsin kestävyydestä ja syvyydestä: Wii Sports olisi helppo kuvitella paljon yksinkertaisemmaksi. Vain yhdentasoiset vastustajat samoilla tekniikoilla, paljon pienempi liikevalikoima pelaajan opittavissa ja käytettävissä, ei Training-moodia eikä siitä johdettua Wii Fitness -moodia, eikä tietenkään Mii-hahmojen omia taitotasoja jotka kertovat pelaajan omasta Wii Sports -osaamisen tasosta. Tällöin peli oikeasti olisi tarpeeksi yksinkertainen jotta sitä voisi nimittää "tekniikkademoksi".

Kuinkas monelta "hardcore"-pelaajalta löytyy kultamitaleja ja Pro-tasoja muualtakin kuin keilaamisesta? Samaan tapaan kuin Marion tasot vaikeutuvat ja monimutkaistuvat pidemmälle pelatessa, myös Wii Sportsissa "tasot" monimutkaistuvat, niin ihmispelaajilla jotka pelaavat toisiaan vastaan kuin tietokonepelaajia vastaan pelatessa. Nämä tasot eivät vain ole kenttiä, joissa kuljetaan eteenpäin putkesta toiseen ja erilaisesta maailmasta toiseen, vaan Wii Sports tarjoaa yhden intuitiivisimmista tasonnousuista itse pelaajan omassa pelikokemuksessa, sen elämyksen, "Ahaa, palloa voi lyödä näinkin." Tämä jatkuva löytämisen riemu saa pelaamaan Wii Sportsia aina vain uudestaan, ja toisaalta yksinkertaisen eleganttia peliä on mukava pelata kerta toisensa jälkeen niinäkin aikoina, kun ei huomaa tekniikassaan erityistä parannusta. Training-moodin monipuoliset haasteet tarjoavat toisenlaista oppivan pelaamisen mielekkyyttä peruslajeihin, ja toistuvasti pelattava Fitness-moodi jälleen varioi niitä mielekkäästi.

Ei tämä välttämättä ihan kaikkiin päde, mutta niiden Sports-ruikulien pitäisi vähitellen päättää, onko Wii Sports 1) se ainoa Wii-peli jonka vuoksi laite ostetaan ja jota sitten pelataan kyllästymiseen asti, niin että muita pelejä ei osteta eikä pelata, vai, 2) pinnallinen ja paperinohut teknologiademo, jonka parissa kukaan todellinen pelaaja ei saa vietettyä kuin sen lyhyen kokeilun ja sitten mennään pelaamaan niitä todellisia laadukkaita kovispelejä kuten Twilight Princessiä ja Super Mario Galaxya, ja mitään muuta pelattavaa ei sitten oikein olekaan. Nerokkaat kovispelaajat yhdistävät kohdat 1 ja 2 ilmeisistä ristiriidoista huolimatta, jolloin ristiriita selitetään keksimällä uusi pelaajien ryhmä "satunnaispelaajat", eli idioottipelaajat, joille tällaiset järjenvastaiset epäpelit kelpaavat miljoonakaupalla. Tämä siis joitakin pahimpia kärjistyksiä mukaillen. Wii Sports on oikeasti vallankumouksellinen peli, ja moni asia jonka se tekee erityisen hyvin johtuu juuri siitä, että se rikkoo kovispelaajien odotukset. Heille "syvempi" peli tarkoittaa enemmän kenttiä tai tylsiä "realistisempia" hahmoja, ei itse pelikokemuksen syvällisyyttä tai Mii-hahmojen välittömyyttä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos opettelisivat käyttämään hyväksi sitä Cellin 256 megaa XDR-muistia, joka on huomattavasti nopeampaa ja tehokkaampaa, kuin se varsinainen näytönohjaimelle varattu 256 megan GDDR3, niin ongelmia tuskin olisi.


Et nyt ymmärrä kokonaiskuvaa; sitä muistia on kuitenkin vain yhteensä 512 megaa, miinus 32 MB käyttöjärjestelmä. Sinne ei paljoa tavaraa poljeta. ;)
Jos grafiikat laitetaan perus RAM:iin, niin minne itse pelikoodin vaatima data tungettaisiin? Näytönohjaimeen...?
Jo pelkästään 224 megatavua on tarpeeksi pieni tila pelikoodin heapille.

Lisäksi muisti on (muinaisarkkitehtuurin mukaisesti) jaettu erilliseksi keskusmuistiksi ja videomuistiksi.
Niihin ei roiskita tekstuureja ja 3D-malleja fiiliksen mukaan, vaan pitää ottaa huomioon GPU:n ja SPE:iden rajallinen pääsy kullekin muistialueelle.

Tosin muinaisarkkitehtuurille optimoitu koodi jouduttaisiin todennäköisesti rakentamaan kokonaan uusiksi.
Niin miten sen nyt ottaa, kokonaisuutena PS3 edustaa nimenomaan vanhakantaista ajattelua,
(CPU, RAM, GPU, VRAM), ja sisältää kolmedeekiihdyttimen jonka featuresetti on peräisin
2000-luvun alkupuolelta. :D (Unified shader architecture, anyone?)

On Sonyn ihan oma moka lyödä pelikonsoliin puolivillainen signaaliprosu, joka ei tue
pelimaailman standardeja. Siitä ratkaisusta kärsii kalliin pelikoneen ostajat visuaalisesti
kämäisten pelien muodossa, silti joutuvat maksamaan peleistään saman hinnan kuin oikeilla
pelikoneilla pelaavat.

(OT: Minä käyn henkilökohtaista sissisotaani ostamalla pleikalle pelit käytettynä, joskaan sille
en pahemmin pelattavaa ole löytänyt...)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Et nyt ymmärrä kokonaiskuvaa; sitä muistia on kuitenkin vain yhteensä 512 megaa, miinus 32 MB käyttöjärjestelmä. Sinne ei paljoa tavaraa poljeta. ;)
Jos grafiikat laitetaan perus RAM:iin, niin minne itse pelikoodin vaatima data tungettaisiin? Näytönohjaimeen...?
Jo pelkästään 224 megatavua on tarpeeksi pieni tila pelikoodin heapille.

Lisäksi muisti on (muinaisarkkitehtuurin mukaisesti) jaettu erilliseksi keskusmuistiksi ja videomuistiksi.
Niihin ei roiskita tekstuureja ja 3D-malleja fiiliksen mukaan, vaan pitää ottaa huomioon GPU:n ja SPE:iden rajallinen pääsy kullekin muistialueelle.


Niin miten sen nyt ottaa, kokonaisuutena PS3 edustaa nimenomaan vanhakantaista ajattelua,
(CPU, RAM, GPU, VRAM), ja sisältää kolmedeekiihdyttimen jonka featuresetti on peräisin
2000-luvun alkupuolelta. :D (Unified shader architecture, anyone?)

On Sonyn ihan oma moka lyödä pelikonsoliin puolivillainen signaaliprosu, joka ei tue
pelimaailman standardeja. Siitä ratkaisusta kärsii kalliin pelikoneen ostajat visuaalisesti
kämäisten pelien muodossa, silti joutuvat maksamaan peleistään saman hinnan kuin oikeilla
pelikoneilla pelaavat.

(OT: Minä käyn henkilökohtaista sissisotaani ostamalla pleikalle pelit käytettynä, joskaan sille
en pahemmin pelattavaa ole löytänyt...)

plaa plaaplaaalplaaplaalapalpalp...... aikamoista shittii tuli taas siinä tuutin täydeltä... kyllä mun silmään pleikan pelit näyttää aivan uskomattoman hienoilta, ainakin suurin osa... ja hyviä pelejä on enemmän kun jaksaa pelata... paskankaan välii vaikka muistii ois 3kb kunhan pelit toimii ja näyttää hyvältä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

25 000 viestiä vaikka vastauksen voi antaa kahdella lauseella :D

Voihan sen vastauksen vaan antaa yhdellä sanalla, "Wii". Myyntiluvut ovat ainoa mittari joka ei ole subjektiivinen joten pelit voi suosilla unohtaa laskuista.

Mutta nyt joku voisi kertoa miksi yhtäkkiä kiinassa XO:n hinta on noussut kolmanneksella ja kone maksaa sikäli enemmän kuin PS3? Onko XO:sta tullut jokin uusi versio millä ei voi pelata piraatteja ja sikäli nuo vanhojen hinnat ovat nousseet pilviin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kyllä mun silmään pleikan pelit näyttää aivan uskomattoman hienoilta, ainakin suurin osa...
Jos on ihan tyytyväinen siihen vähään mitä saa, niin onko tarpeellista kommentoida konsolisotaan...?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Et nyt ymmärrä kokonaiskuvaa; sitä muistia on kuitenkin vain yhteensä 512 megaa, miinus 32 MB käyttöjärjestelmä. Sinne ei paljoa tavaraa poljeta. ;)
Jos grafiikat laitetaan perus RAM:iin, niin minne itse pelikoodin vaatima data tungettaisiin? Näytönohjaimeen...?
Jo pelkästään 224 megatavua on tarpeeksi pieni tila pelikoodin heapille.

Lisäksi muisti on (muinaisarkkitehtuurin mukaisesti) jaettu erilliseksi keskusmuistiksi ja videomuistiksi.
Niihin ei roiskita tekstuureja ja 3D-malleja fiiliksen mukaan, vaan pitää ottaa huomioon GPU:n ja SPE:iden rajallinen pääsy kullekin muistialueelle.


Niin miten sen nyt ottaa, kokonaisuutena PS3 edustaa nimenomaan vanhakantaista ajattelua,
(CPU, RAM, GPU, VRAM), ja sisältää kolmedeekiihdyttimen jonka featuresetti on peräisin
2000-luvun alkupuolelta. :D (Unified shader architecture, anyone?)

On Sonyn ihan oma moka lyödä pelikonsoliin puolivillainen signaaliprosu, joka ei tue
pelimaailman standardeja. Siitä ratkaisusta kärsii kalliin pelikoneen ostajat visuaalisesti
kämäisten pelien muodossa, silti joutuvat maksamaan peleistään saman hinnan kuin oikeilla
pelikoneilla pelaavat.

(OT: Minä käyn henkilökohtaista sissisotaani ostamalla pleikalle pelit käytettynä, joskaan sille
en pahemmin pelattavaa ole löytänyt...)

Seliseliseli ja lässynlässynlää :D Heti voidaan todeta, että PS3:n pelit ovat ihan samalla viivalla multiplattarien osalta. Ammattilaiset sanovat X360:n grafiikan olevan terävämpää, mutta PS3:lla värimaailma on väitteiden mukaan pehmeämpää ja kylläisempää. On siis makuasia, kummasta pitää enemmän.
Toisekseen on ihan turha väittää, että PS3:n mekaniikka olisi jotenkin vanhahtavaa, tai että kyseisen konsolin omistajat jotenkin kärsisivät peleistään. Mitä myös olen noita uutisia lukenut, niin näyttää sille Paolon konsolille tulevan enemmän niitä "kämäsiä" pelejä, joita on hypetetty vaikka kuinka, mutta arvosteluissa saadaan sitten vaan tyyliin 6-7 arvosanoja.
Vai että oikeilla pelikoneilla pelaavat? :D Sä olet kyllä sellainen provoaja, ettei pahemmasta väliä :D Jaa ettei ole pelattavaa? Voisithan vaikka ostaa sen Bioshockin myös PS3:lle ja antaa sitten "asiantuntevan ja puolueettoman arvion" täällä meille! Itse ainakin haluaisin taas nähdä kootut selitykset ja PS3:n dissaukset. Niistä kun saa aina hyvän mielen, kun naurua ei voi pidättää...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin miten sen nyt ottaa, kokonaisuutena PS3 edustaa nimenomaan vanhakantaista ajattelua,
(CPU, RAM, GPU, VRAM), ja sisältää kolmedeekiihdyttimen jonka featuresetti on peräisin
2000-luvun alkupuolelta. :D (Unified shader architecture, anyone?)

Tälläinen vertaus selittää hiukan paremmin. Xenos(vai xenon??) on kuin joukko yleisurheilijoita jotka voivat osallistua joka kisaan. RSX taas on kuin joukko lajinsa parhaita. Molemmissa joukkueissa on yhtä paljon urheilijoita. X -urheilijat voivat osallistua joka kisaan, kun taas R-urheilijat voivat osallistua vain oman lajinsa kilpailuihin. X-urheilijat voivat saada eniten sijoituksia halutussa lajissaan, mutta se tarkoittaa sitä että muissa lajeissa ei niin paljon sijoituksia sitten tule. R-urheilijat taas vievät voiton ja mitalisijat joka lajissa. Jonkin lajin yhteispisteissä voi tulla takkiin, X-urheilijoiden suuren osallistuja määrän takia, kun taas toisessa murskavoitto kun yksinäinen X-urheilija yrittää pysyä vauhdissa mukana.

Halpahan ja helppo tuollainen jokapaikan shader systeemi on, mutta tulee sitten sen hinnalla ettei ole kovin laadukas.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos on ihan tyytyväinen siihen vähään mitä saa, niin onko tarpeellista kommentoida konsolisotaan...?
Se on edelleen kumma, että tuolla paskakonsolilla saadaan aikaiseksi esimerkiksi nyt uusimpana pelinä WipeoutHD:n tai Littlebigplanetin näköisiä pelejä, jotka pyyhkivät XO:n vastaavia graafisesti...(anna tulla vaan se vakiokortti...). En käy väittelemään kanssasi siitä, etteikö XO:lle olisi helpompi tai nopeampi kehittää, tai siitä että onko PS3:n arkkitehtuuri paska, koska onhan se. Mutta uskallan edelleen väittää, että isompien resurssien ja ajan jne myötä PS3:lle saadaan tehdyksi helvetin näyttäviä pelejä, näyttävämpiä kuin boksilla...

Mahe: Iso viskipullo hieman sekoitti ajatuksenjuoksua:p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Se on edelleen kumma, että tuolla paskakonsolilla saadaan aikaiseksi esimerkiksi nyt uusimpana pelinä WipeoutHD:n tai Littlebigplanetin näköisiä pelejä, jotka pyyhkivät XO:n vastaavia graafisesti...(anna tulla vaan se vakiokortti...). En käy väittelemään kanssasi siitä, etteikö XO:lle olisi helpompi tai nopeampi kehittää, tai siitä että onko PS3:n arkkitehtuuri paska, koska onhan se. Mutta uskallan edelleen väittää, että isompien resurssien ja ajan jne myötä PS3:lle saadaan tehdyksi helvetin näyttäviä pelejä, näyttävämpiä kuin boksilla...

Mahe: Iso viskipullo hieman sekoitti ajatuksenjuoksua:p

Mitä mitä? :rolleyes: Enkö mä olekaan täällä ainut, jota pännii tuon erään jatkuva provoaminen ja dissaus PS3:a kohtaan? :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

(OT: Minä käyn henkilökohtaista sissisotaani ostamalla pleikalle pelit käytettynä, joskaan sille
en pahemmin pelattavaa ole löytänyt...)

miks helvetissä sulla muuten on sit pleikka? koska sillä on paljon enemmän ja parempia pelejä? ite en kyllä ees hommaa xboxii vaan sen takii et sit voisin dissata sitä... yksinkertaisesti en osta sitä kun sille ei oo oikeesti kun n. 2 hyvää pelii, ja tuossakin luvussa taitaa olla puolet liikaa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

miks helvetissä sulla muuten on sit pleikka? koska sillä on paljon enemmän ja parempia pelejä? ite en kyllä ees hommaa xboxii vaan sen takii et sit voisin dissata sitä... yksinkertaisesti en osta sitä kun sille ei oo oikeesti kun n. 2 hyvää pelii, ja tuossakin luvussa taitaa olla puolet liikaa...
Vieläkään ei näköjään oo tajuttu, että mielipideasioista ei voi kiistellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

miks helvetissä sulla muuten on sit pleikka? koska sillä on paljon enemmän ja parempia pelejä? ite en kyllä ees hommaa xboxii vaan sen takii et sit voisin dissata sitä... yksinkertaisesti en osta sitä kun sille ei oo oikeesti kun n. 2 hyvää pelii, ja tuossakin luvussa taitaa olla puolet liikaa...

Kärjistäminen on rumaa ja suuttuminen turhaa. Boksille on yhtälailla hyvää materiaalia kuin PS3:lle. Jotenkin tuntuu nyt että kaveripiirissä kaikki on ostamassa boksia tai sitten ovat jo ostaneet. Siis tämä nyt ihan irrallisena ja ei provosoivana kommenttina. :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

miks helvetissä sulla muuten on sit pleikka? koska sillä on paljon enemmän ja parempia pelejä? ite en kyllä ees hommaa xboxii vaan sen takii et sit voisin dissata sitä... yksinkertaisesti en osta sitä kun sille ei oo oikeesti kun n. 2 hyvää pelii, ja tuossakin luvussa taitaa olla puolet liikaa...

Ja ihan näin ohimennen, niin mitä enemmän niitä koneita omistaa, sitä enemmän mielipiteillä on pohjaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom