Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

LBP:n kohdalla suurin syy on Microsoftin tarve hallita täydellisesti kaikkea Livessä liikkuvaa sisältöä. Little Big Planetia ei voisi toteuttaa, koska sillä luotuja kenttiä ei saisi koko muun yhteisön vapaasti latailtavaksi. Johan tämä nähtiin Unreal Tournament III:n kanssa.

Microsoftin XNA-projektihan on pioneeri tällä alueella, siellä sentään jaetaan kokonaisia pelejä,
ja yhteisöllä on työkalut pitää palvelu puhtaana epäsopivasta sisällöstä. (Ja pakko sanoa, maksullisuus
ylläpitää edes jonkinlaista tasoa, mutta tämä malli ei tietenkään sopisi LBP:na tapaisiin tapauksiin.)

Sonylle voi oikeasti tulla vaikeuksia tuosta sisällönhallinnasta, kuten olen jo aikoja sitten kommentoinut.
Käyttäjien hyvään tahtoon ei vain luottaa, kohta palvelu on pullollaan swastikoja ja goatseja. :/

LBP:n kohdalla suurin syy on Microsoftin tarve hallita täydellisesti kaikkea Livessä liikkuvaa sisältöä. Little Big Planetia ei voisi toteuttaa, koska sillä luotuja kenttiä ei saisi koko muun yhteisön vapaasti latailtavaksi. Johan tämä nähtiin Unreal Tournament III:n kanssa.

Uskaltaisin väittää, että Halo 3:ssa onnistuu yhtä irstaiden teosten tuottaminen kuin Little Big Planetissa. Karttojen jakaminen on onnistunut myös Far Cry Instinctsissä ja onnistuu pian julkaistavassa Far Cry 2:ssa, jos oikein muistan. En näkisi lainkaan mahdottomana, että Little Big Planetin kenttiä voitaisiin jakaa Livessä. Modit ovat ilmeisesti asia erikseen.

Huomatkaa sarkastinen hymiö perässä ja Paolon asiallinen suhtautuminen sarkastiseen kysymykseeni senkin tiukkapipot :D

Tämän takia tämä mahdollinen sanktio kiinnostaakin, sillä "henkilökohtaisuuksiin meneminen on kiellettyä" ja sitä ei poista se, että vastapuoli käyttäytyy asiallisesti tästäkin huolimatta ja hymiöt nyt eivät varsinkaan poista edesvastuuta tekemisistään. Foorumin juridiikka on mielenkiintoinen aihe (E: ja etenkin se miten sitä painettua sanaa tulkitaan) :cool:

Viimeksi muokannut moderaattori:

Paolo:
Sonylle voi oikeasti tulla vaikeuksia tuosta sisällönhallinnasta, kuten olen jo aikoja sitten kommentoinut.
Käyttäjien hyvään tahtoon ei vain luottaa, kohta palvelu on pullollaan swastikoja ja goatseja. :/

Hommahan hoituu kätevästi bannaamalla kyseisen typeryksen konsoli :D

Ja eikä nyt ruveta maalaamaan piruja seinille ennen kuin LBP on edes tullut ulos. Otaksun että viittasit juuri tähän peliin. Eiköhän pippeli ja muuta idiootti huumoria viljelevät tyypit saada aisoihin. Sitäpaitsi jo Betassa näkyy olevan tuo systeemi jonka avulla pelaaja yhteisö voi ilmiantaa epäsopivan kentän jne. Pieni kysymys tähän väliin: Onkos sinulla PS3? Ja oletko pelannut sillä pelejä? Minusta molemmilla konsoleilla(boxi ja ps3) pelit näyttävät aivan uskomattoman hyviltä! :D

Wiitä en voi kommentoida koska en ole sitä testannut millään lailla. Minusta ei ole muutenkaan järkevää arvostella laitetta jota en ole edes kokeillut. Haluan vain siis tietää että onko sinulla kokemusta tästä laitteesta kun aika hanakasti kritisoit ps3 joka on itse asiassa todella hyvä masiina niin kuin boxi.

Ja loppuun. En malta odottaa että pääsen käsiksi täysin valmiiseen versioon tästä pelistä(LBP)! Jo Betakin on niin loistava että silmät meinaa tippua päästä! :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mjuuh. Katsoin profiiliasi ja näyttäisihän teikäläisellä PSN tunnuksesta päätellen olevan Ps3 :D

Kyllä ne kammottavimmat lapset on kuuleman mukaan pelaamassa siellä Liven puolella ;)

Suurimmat erot näiden kahden koneen käyttäjien suhteen on se että boksilla ne "kakarat" pelaavat, pleikkarilla ne taas huutelevat eri foorumeilla PS3:n jumaluudesta.

Mutta voithan sä toki pönkittää täällä itseluottamustasi ylistämällä.

Aika hyvin sä vedät, jatka samaan malliin!

Mua muuten kiinnostaisi tietää, että mitä PlayStation/Sony on sinulle tehnyt, kun elämäntarkoituksesi tuntuu olevan se, että saat täällä haukkua kyseistä konsolia ja lafkaa milloin mistäkin.

Minä en ole Paolo (ja hän itseasiassa jo vastasikin viestiisi), mutta käytän tätä omaan avautumiseeni.

Meikäläiselle ei Sony ole tehnyt yhtään mitään. Kirjaimellisesti. Ohjainkin on se sama jo yli 10 vuotta vanha rimpula. Kone on kallis ja boksin omistajalle PS3 tuo hyvin vähän lisäetuja (joo, bluuray sitä ja bluuray tätä ym paskaa). Mutta, suurin ongelma mulle on äänekkäimmät PS3 fanaatikot, jotka ottavat kaiken Sonya ja Pleikkaria kohtaan suunnatun kritiikin henkilökohtaisena luokkauksena, aivan kuin he olisivat epävarmoja siitä että onko PS3 sellainen jumalkone (4d graffat@1080p x 2) kuin mitä Kutaragi messias kertoi sillon vuonna 2005. Hei herätkää ja katselkaa välillä pikkasen ympärille.

Kauntti kuittaa taas joksikin aikaa.

Juu. Ei se ps3 ole mikään Jumalkone mutta ei mikään huonokaan :D Ohjain on esimerkiksi paljon sopivampi meikäläisen käteen kuin xbox 360 vastaava. Pienikätinen ukkeli kun olen xD Ja tuo liikkeentunnistus on kanssa ihan mukava lisä, mutta yhdessä kentässä LBP pelatessa se hiukan häiritsee pistetilaston ykköseksi pääsyä. :D Mutta mä olen aina pitänyt haasteista!! xP

Suurimmat erot näiden kahden koneen käyttäjien suhteen on se että boksilla ne "kakarat" pelaavat, pleikkarilla ne taas huutelevat eri foorumeilla PS3:n jumaluudesta.

Aika hyvin sä vedät, jatka samaan malliin!

Minä en ole Paolo (ja hän itseasiassa jo vastasikin viestiisi), mutta käytän tätä omaan avautumiseeni.

Meikäläiselle ei Sony ole tehnyt yhtään mitään. Kirjaimellisesti. Ohjainkin on se sama jo yli 10 vuotta vanha rimpula. Kone on kallis ja boksin omistajalle PS3 tuo hyvin vähän lisäetuja (joo, bluuray sitä ja bluuray tätä ym paskaa). Mutta, suurin ongelma mulle on äänekkäimmät PS3 fanaatikot, jotka ottavat kaiken Sonya ja Pleikkaria kohtaan suunnatun kritiikin henkilökohtaisena luokkauksena, aivan kuin he olisivat epävarmoja siitä että onko PS3 sellainen jumalkone (4d graffat@1080p x 2) kuin mitä Kutaragi messias kertoi sillon vuonna 2005. Hei herätkää ja katselkaa välillä pikkasen ympärille.

Kauntti kuittaa taas joksikin aikaa.

Hei älähän vielä mene! Haluaisin sun vähän erittelevän tuota niin informatiivista ja asiasisältöistä lausuntoasi "bluuray ym paskaa".
Minä en koe kritiikkiä henkilökohtaisena loukkauksena, mutta jos sitä pitää vääntää milloin mistäkin kaivamalla ja kaivamalla, niin se ei ole enää kunnon kritisoimista vaan tarkoituksenmukaista dissaamista.
Lisäksi vetoaminen tuohon hypeen on aika turhaa, koska tottakai uudesta laitteesta ilmoitettaessa aina kerrotaan kaikkea ylihienoa, joka tuskin tulee sellaisenaan valmiiseen tuotteeseen. Nuo ensi-ideat PS3:lle olivat niin isoja, ettei suurella yleisöllä olisi varmaan ollut varaa laitteeseen, jos se tuollaisena oltaisiin toteutettu. Itse olisin sen ostanut silloinkin. Eikä tainnut X360:n esihypetkään muuten ihan sellaisenaan toteutua... ;)

Minäkin haluaisin kuulla vähän asiallisemman mielipiteen tämän ps3 mollaajan kohdalta. Tuo oli.... Hiukkasen lapsellinen.

Ajan hammas on lähinnä grafiikoiden näyttävyyttä syönyt (vaikka ovatkin silti hienot), mutta positiivisena puolena mitään ei ole pilattu järjettömällä bloomin käytöllä, jota Corruptionissa liian usein näkee käyvän.
Tuo on kyllä totta. En ymmärrä mitä järkeä käyttää bloomia noinkin paljon. Onneksi sentäs motion blurria ei ollut käytössä, toisin kuin monessa HD-pelissä.

Mitä itse MP3:n ohjaukseen tulee, kuulut varmasti hyvin pieneen vähemmistöön. Jokaisella kuitenkin oikeus mielipiteeseen. MP-MP2:een en ehkä minäkään kuitenkaan tarvitsisi Wii Remote -ohjausta. Pelit on kuitenkin rakennettu noiden rajoittuneempien kontrollien ympärille.

Joku Resident Evil 4 on sitten jo eri asia. Peli kärsi selvästi Cubella rajoittuneesta ohjauksesta, joten Wiimake oli paikallaan. Itse en ole Wii -versiota kokeillut, mutta voin hyvin kuvitella kuinka meno on parantunut.

Eikä tainnut X360:n esihypetkään muuten ihan sellaisenaan toteutua... ;)

Kannattaa ottaa selvää vaikka hankkimalla XO ja tutustumalla hypeen. Saatat yllättyä positiivisesti.

Ja ihan konsolisotaan voin sanoa, että:

Meillä XO:n omistajilla on nykyhetki.
Meillä PS3:n omistajilla on tulevaisuus.
Wiistä en tiedä, se on varmaan ikuisesti täydellinen.

Seuraavaa generaatiota voisi jo tullakin. Saataisiin uutta hypeä jolle naureskella julkaisujen jälkeen.

Onhan boksille tullut Tales Of Vesperiat sun muut japsiropet. Itse ainakin kiitän MS:a siitä että on alkanut tulemaan muitakin nimikkeitä kuin sitä pelkkää räiskintää, vaikka sitä(kin) tuleekin paljon pelattua. Fable 2:sta odotan myös innolla vaikka ykkösestä en niin perustanutkaan. Yksioikoiset kommentit siitä että boksille ei tule muuta kuin räiskintää on lähinnä harhaoppia. :)

Ja tän takia kiroan Sonyä, tuntuu että olisivat ottaneet täysin päinvastaisen linjan... IMO ennemminkin ottaisin yhden hyvän JRPG:n kuin 5 hyvää räiskintäpeliä..

Ja tän takia kiroan Sonyä, tuntuu että olisivat ottaneet täysin päinvastaisen linjan... IMO ennemminkin ottaisin yhden hyvän JRPG:n kuin 5 hyvää räiskintäpeliä..

Olet tervetullut kokeilemaan luokseni japsiropeja. :D

Olet tervetullut kokeilemaan luokseni japsiropeja. :D

Otan tarjouksesi kiittäen vastaan :D
Tosin näin alkuunsa odottelen josko saisin rahat kasaan ihan omaan Boxiin. Pääsis pelaan tosiaan niitä j-ropeja ja sais mahdollisesti vähä enemmän jalansijaa täällä väittelyissä, joillain kun on sellanen ideologia että jos herra X omistaa vain yhden tämän sukupolven konsolin, herra X:n mielipiteet ja lausumat faktat ovat kaikki täyttä beeässää.

Hankkimalla edullinen XO tuokin ongelma olisi helposti ratkaistu, kyllä kai nyt PS3:n omistajalla varaa lähes puolet halvempaan laitteeseen on :)

Hankkimalla edullinen XO tuokin ongelma olisi helposti ratkaistu, kyllä kai nyt PS3:n omistajalla varaa lähes puolet halvempaan laitteeseen on :)

Ne on ne periaatteet varmaan mitkä pistää vastaan enemmän kuin se, että siihen olisi varaa. Muutenhan maailma olisi täynnä PS3:n omistajia joilla olisi XO.

Ne on ne periaatteet varmaan mitkä pistää vastaan enemmän kuin se, että siihen olisi varaa. Muutenhan maailma olisi täynnä PS3:n omistajia joilla olisi XO.

Tässä ei periaatteista ole kyse, kuten tuossa viestissäni sanonkin. Oon tosiaan ala-ikänen, eli rahaa ei tule periaatteessa mistään kun failaan elämässäni enkä ole kesätöitä saanut, mutta se Boxi tulee vielä joskus ostettua. Varmaan ens kesänä jos saan töitä.

Itse taas haluan omistautua täysin yhdellä konsolilla pelaamiseen. En halua jakaa aikaani monelle konsolille ja pysyy pelaamisen kustannuksetkin paremmin kurissa, kun on vain yksi next-gen konsoli kotona.

Itse taas haluan omistautua täysin yhdellä konsolilla pelaamiseen. En halua jakaa aikaani monelle konsolille ja pysyy pelaamisen kustannuksetkin paremmin kurissa, kun on vain yksi next-gen konsoli kotona.

Aivan! Jää sitten aikaa muullekin elämälle ;)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom