Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Konsolisota on välillä ihan rattoisaa lueskeltavaa. Ihmisten mielipiteistä ja mieltymyksistä.

Wii voitti konsolisodan. Ainakin jos pelaa myyntilukupeliä. Mutta jos pelaa vaikka ihan pelejä pelikonsolillaan, niin voi tuudittautua siihen että wiiltä löytyy myyntiluvuistaan huolimatta vähiten hyviä pelejä esim. metacritic mittarilla mitattuna. Jos siitä joku jotain kiksejä saa. Mutta toisaalta tottakai XO:lla on eniten pelejä kun se on ollut markkinoilla pisimpään. Tällä hetkellä on kaikilla jo riittävästi tarjontaa ettei pelaaminen kesken lopu miltään konsolilta.

Jokaiselta konsolilta löytyy omat pelit levyiltä ja digitaaliset jakelukanavat kanssa ja kaikissa niissä on eroja. Psn on ilmainen, mutta Live ei ole kallis. Mutta psn:ssa ei ole materiaalilla kokorajoitusta, mutta Livessä on enemmän sälää. Mutta wiillä ei ole edes demoja jaossa, mutta siellä on se tetris. Super Mario ja Bubble Bobble on loistopelejä vieläkin. :)

Markkinointihypeä löytyy kanssa ihan kaikilta jos jaksaa vähänkään nettiä kaivella. Se on sitä markkinointimiesten bs-lässytystä ei siihen kannata vakavasti suhtautua. XO rrod - we don't have a problem. Wii ohjainhype. PS3 2xHdmi 6xUsb 1920x1080 Fullhd and full backwards compatibility.

Jostain pysäytyskuvista pikseleiden laskeminen on aika naurettavaa, kun liikkeessä multiplattarit näyttävät kummallakin hd-konsolilla aivan hienoilta. Wii on sitten ihan omassa sarjassaan grafiikoiden suhteen, mutta läpsäyttää uudella ohjaintyylillään kangistuneita kilpailijoitaan persuksille mistä pääsemmekin...

Ohjaimiin. PS3 liipasimet on ihan paskat, mutta XO:n d-pad paskempi. Osa ohjaimista syö vielä tänä päivänä pattereita, mutta wiin motion sensors ei oo tarpeeksi tarkka. Mutta ir-tähtäily helvetin kiva. Mitä minä antaisinkaan Metroid Prime 3:sta hd-graffoilla, ir-tähtäilyllä ja toimivalla liiketunnistuksella (motionplus en oo kokeillu vielä). :D

Loistavan multiplattaritarjonnan ansiosta XO+WII ja PS3+Wii yhdistelmillä pääseekin jo tutustumaan suurimpaan osaan tämän sukupolven pelitarjonnasta ja hd-materiaalista yleensäkin. Kaikki kolme konsolia omistavilta tuntuu tulevan yleensä useimmin fiksuimmat kommentit, joten mun puheisiin ei kannata hirveän vakavasti suhtautua kun löytyy vielä vasta kaksi. ;)



En provo mielessä tuota lässytystä kirjoittanut jos joku haluaisi herneitä nokkaansa vedellä vaan joku juoni taustalla ehkä oli...
Eli vaikka kaikki kolme ovatkin pelikonsoleita, niin kaikki kumminkin niin erilaisia keskenään. Ja jokaisesta pelaamiseen ja pelikonsoliin liittyvästä aihealueesta löytyy jokaiselta vekottimelta jotain negatiivista ja jotain positiivista. Mikä luo loistavan tilanteen väitellä ihan mistä tahansa pelikonsoliin liittyvästä asiasta, kun jokaisella on kumminkin ne omat mielipiteet mitkä ovat itselleen tärkeimpiä asioita.

Loistava tämä seitsemäs konsolisukupolvi kun kaikille löytyy jotain. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihan turhaan te täällä soditte. 360 voitti sodan jo ajat sit. Ylivoimaisesti paras pelivalikoima ja ohjain, voiko enempää enää toivoa.

Metacritic kertoo seuraavaa laatupelien määrästä (80pts):

360 - 112
Ps3 - 67
Wii - 30
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta XO olisi voitu suunnitella RROD ongelman takia uudelleen. Ja käyttää samalla tilaisuus hyödyksi tekemällä laitteesta hieman pienemmän. SLOT-IN DVD asema (SLIM malli), 2.5" kovo sisälle, uusi emo (olisi samalla vähentynyt noita ongelmia), ulkoinen virtalähde ja homma on valmis. Ehkei vielä nyt mutta jossain vaiheessa olisi mukava kuulla tuollainen uutinen MS:n suunnalta. Eikös ensi vuodelle suunniteltu sitä CPU+GPU:n yhdistävän mallin tulemista?

VGchatz antaa mielenkiintoisia lukemia XO:n myynneistä USA:ssa:
XO: 242,044
VS muut:
PS: 57,713
Wii: 141,527
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihan turhaan te täällä soditte. 360 voitti sodan jo ajat sit. Ylivoimaisesti paras pelivalikoima ja ohjain, voiko enempää enää toivoa.

Metacritic kertoo seuraavaa laatupelien määrästä (80pts):

360 - 112
Ps3 - 67
Wii - 30

... Tarviiko tälläseen ees kommentoida? PS3-pelaaja, älä vaivaudu :P
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ne on niitä "ennustuksia".
Prediction League
America Chart Average Predictions, 04th October 2008

Olisiko siis kysymys vain hinnanlaskusta johtuvasta pienestä myynnin nousemisesta? Vai pikemminkin toiveajattelusta?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo on kyllä totta. En ymmärrä mitä järkeä käyttää bloomia noinkin paljon. Onneksi sentäs motion blurria ei ollut käytössä, toisin kuin monessa HD-pelissä.

Tuosta bloomin käytöstä näyttää muutenkin tulleen jonkin asteinen villitys, tai ainakin hieman tällainen fiilis on jäänyt. En tosin tiedä mikä tilanne tämän sukupolven tehokonsoleilla on, kun en niitä omista. HDR on valaistusmuotona paljon hienompi, kun kaikki ei loista jatkuvasti kuin Naantalin aurinko, mutta Wiillä ei taida tehot riittää tämän käyttöön?

Mitä itse MP3:n ohjaukseen tulee, kuulut varmasti hyvin pieneen vähemmistöön. Jokaisella kuitenkin oikeus mielipiteeseen. MP-MP2:een en ehkä minäkään kuitenkaan tarvitsisi Wii Remote -ohjausta. Pelit on kuitenkin rakennettu noiden rajoittuneempien kontrollien ympärille.

Jep, ja tuon takia ne juuri toimivatkin niin hyvin. Corruption on jo niin toimintapainotteinen (joka on putkimaisuuden lisäksi syy miksi pidän tätä sarjan heikoimpana, vieläkään en ole pelannut läpi), ettei Cuben ohjaustapa siihen enää kovin hyvin sopisikaan. Etenkin ensimmäinen Prime on kumminkin niin seikkailu- ja tutkimispainotteinen, että sitä pelaa mieluummin rennosti normaali ohjain kädessä ilman jatkuvaa huolehtimista suunnasta, johon ohjain osoittaa.

Joku Resident Evil 4 on sitten jo eri asia. Peli kärsi selvästi Cubella rajoittuneesta ohjauksesta, joten Wiimake oli paikallaan. Itse en ole Wii -versiota kokeillut, mutta voin hyvin kuvitella kuinka meno on parantunut.

Sanoisin, että Resident Evil 4 on malliesimerkki hyvästä ohjauksesta Wiillä. Se toimii erittäin hyvin eikä liikkeentunnistusta käytetä pakonomaisesti täysin typerillä tavoin. Ilmeisesti RE4 Wii Editionista löytyy myös tuki vanhalle ohjaustavalle, mutta itseäni ei ole kiinnostanut edes tutkia, miten tämä onnistuu, saati sitten testata sitä (en siis ole peliä Cubella tai PS2:lla pelannut).

Twilight Princessin normaali miekalla lyönti on taas hyvä esimerkki täysin älyvapaasta liikkeentunnistuksen käytöstä. Miksi ihmeessä pelaaja on pakotettu heiluttamaan ohjainta, kun tämä haluaa lyödä? Se saattaa olla hauskaa parit ensimmäiset minuutit, mutta kun peli kestää useamman kymmentä tuntia ja ohjaimesta löytyy 99% ajasta tyhjänpanttina oleva iso A-näppäin, niin homma alkaa vaan leipiinnyttämään. Pitää vaan toivoa, että tuo on julkaisupelien typeryyksiä, eikä tuollaisia enää uusissa peleissä nähtäisi. Toisaalta paljon uudemmassa Okamissa (Wii-versio siis) on juurikin samanlainen ärsyttävä ohjaimen ravistelua vaativa normaalilyönti, joten näyttää jotkin pelinkehittäjät vieläkin olevan pihalla siitä, millä tavoin motea tulisi hyödyntää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Twilight Princessin normaali miekalla lyönti on taas hyvä esimerkki täysin älyvapaasta liikkeentunnistuksen käytöstä. Miksi ihmeessä pelaaja on pakotettu heiluttamaan ohjainta, kun tämä haluaa lyödä? Se saattaa olla hauskaa parit ensimmäiset minuutit, mutta kun peli kestää useamman kymmentä tuntia ja ohjaimesta löytyy 99% ajasta tyhjänpanttina oleva iso A-näppäin, niin homma alkaa vaan leipiinnyttämään.

Päinvastoin, tästä ohjausjärjestelmästä saatavat parhaat hetket nähdään nimenomaan pelin loppupuolella esim. Celestian lohharipomossa ja lopulta Ganon-taistelussa.

Kuitenkin koko pelin aikana heilautus on paljon mielekkäämpi tapa kuin napinpainelu miekankäyttöön, koska Zeldassa se on tehty niin sulavasti. Sivallukset irtoavat pelaajan kädestä kevyesti ja täsmällisesti, juuri silloin kuin haluaa, eikä puolen sekunnin viiveellä kuten esim. Marvel Ultimate Alliancen purkitetut animaatiot. Kun tällainen yksinkertainen elepohjainen liikkeentunnistusohjaus toteutetaan hyvin, on tuntuma aivan eri tasolla kuin napinpainelussa. Kyllä Twilight Princess olisi ollut heikompi peli, jos olisi koko pelin ajan joutunut naputtelemaan Wiikaken A-nappia samanlaisella tuntumalla kuin aikaisemmissa Zeldoissa.

Lisäksi vetoaminen tuohon hypeen on aika turhaa, koska tottakai uudesta laitteesta ilmoitettaessa aina kerrotaan kaikkea ylihienoa, joka tuskin tulee sellaisenaan valmiiseen tuotteeseen. Nuo ensi-ideat PS3:lle olivat niin isoja, ettei suurella yleisöllä olisi varmaan ollut varaa laitteeseen, jos se tuollaisena oltaisiin toteutettu. Itse olisin sen ostanut silloinkin. Eikä tainnut X360:n esihypetkään muuten ihan sellaisenaan toteutua... ;)

PS3:n hype-BS oli tässä sukupolvessa yksi merkittävä tekijä, ja se lähti suoraan sieltä hevosen suusta, Sonyn korkeimpien pomojen sekoilusta. Hanki kaksi työtä PS3:a varten, Sony uudistaa peliohjauksen Siksakilla, taaksepäinyhteensopivuus on PlayStationin vakio-ominaisuus, Killzone 2 -traileri, PS3:n elinkaari on kymmenen vuotta, 120 fps 1080p kahdelle näytölle kahdesta HDMI-lähdöstä ja ties mitä muuta. Sony veti älyttömän hypen potin kotiin, valitettavasti vain tämä ei oikein liittynyt peleihin eikä pelaajia kiinnostaviin ominaisuuksiin, ja harhateille ajautuneen suunnittelun kruunasi katastrofin hinta sekä pelaajille että Sonylle.

MS ja Nintendo olivat paljon selväjärkisempiä ja toteuttivat lupauksensa, lisäksi Wiin hype syntyi suureksi osaksi käyttäjiltä ja pelaajilta, joille Wii viimein tarjosi jotain sellaista jota entinen mestari Sony ja haastaja MS eivät tajunneet tarjota.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihan turhaan te täällä soditte. 360 voitti sodan jo ajat sit. Ylivoimaisesti paras pelivalikoima ja ohjain, voiko enempää enää toivoa.

Metacritic kertoo seuraavaa laatupelien määrästä (80pts):

360 - 112
Ps3 - 67
Wii - 30

Kaipa niitä yli 80-pisteen pelejä on enemmän, jos laite on ollut markkinoilla tuplasti kilpailijaa kauemmin ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihan turhaan te täällä soditte. 360 voitti sodan jo ajat sit. Ylivoimaisesti paras pelivalikoima ja ohjain, voiko enempää enää toivoa.

Metacritic kertoo seuraavaa laatupelien määrästä (80pts):

360 - 112
Ps3 - 67
Wii - 30
Moniko noista PS3:n laatupeleistä on julkaistu myös 360:lle? (Ei, en jaksa laskea.)

Muoks

No okei, laskin: PS3:n 66:sta Metacriticissä vähintään 80 pistettä saaneesta pelistä (MotorStorm on tuolla listattu kahdesti) on pikaisten laskelmieni mukaan PS3-yksinoikeuksia 17 (tässä laskettu omiksi peleikseen MGO ja Tekken 5: DR). Näistä muutama on sitten julkaistu myös PSP:lle ja/tai Windowsille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Moniko noista PS3:n laatupeleistä on julkaistu myös 360:lle? (Ei, en jaksa laskea.)

Muoks

No okei, laskin: PS3:n 66:sta Metacriticissä vähintään 80 pistettä saaneesta pelistä (MotorStorm on tuolla listattu kahdesti) on pikaisten laskelmieni mukaan PS3-yksinoikeuksia 17 (tässä laskettu omiksi peleikseen MGO ja Tekken 5: DR). Näistä muutama on sitten julkaistu myös PSP:lle ja/tai Windowsille.

Mitäs väliä sillä on jos noita pelejä löytyy myös toiselta konsolilta..?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Moniko noista PS3:n laatupeleistä on julkaistu myös 360:lle? (Ei, en jaksa laskea.)

Muoks

No okei, laskin: PS3:n 66:sta Metacriticissä vähintään 80 pistettä saaneesta pelistä (MotorStorm on tuolla listattu kahdesti) on pikaisten laskelmieni mukaan PS3-yksinoikeuksia 17 (tässä laskettu omiksi peleikseen MGO ja Tekken 5: DR). Näistä muutama on sitten julkaistu myös PSP:lle ja/tai Windowsille.

niin kauan kuin Tekkeni pysyy pleikkarin yksinoikeuspelinä niin kaikki on hyvin... tulkoon poxille vaikka MGSFFMarioFitHalo über-peli kunhan Tekkeniä ei vie!!! prkl... vaikka sekin päivä on todennäköisesti vielä edessä... todnäk Tekken 21 tulee myös poxille
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

niin kauan kuin Tekkeni pysyy pleikkarin yksinoikeuspelinä niin kaikki on hyvin... tulkoon poxille vaikka MGSFFMarioFitHalo über-peli kunhan Tekkeniä ei vie!!! prkl... vaikka sekin päivä on todennäköisesti vielä edessä... todnäk Tekken 21 tulee myös poxille

Tätä ajattelumallia en kyllä tule ikinä ymmärtämään. On pelaajien edun mukaista että potentiaalinen ostajakanta on mahdollisimman laaja suhteessa kehityskustannuksiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tätä ajattelumallia en kyllä tule ikinä ymmärtämään. On pelaajien edun mukaista että potentiaalinen ostajakanta on mahdollisimman laaja suhteessa kehityskustannuksiin.

Sekin vähän riippuu. Itseäni ainakin harmittaa jos multiplattari väännetään selkeästi heikoimman alustan mukaiseksi. Esimerkiksi tämä cod 5 jää ihan varmasti hankkimatta. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

niin kauan kuin Tekkeni pysyy pleikkarin yksinoikeuspelinä niin kaikki on hyvin... tulkoon poxille vaikka MGSFFMarioFitHalo über-peli kunhan Tekkeniä ei vie!!! prkl... vaikka sekin päivä on todennäköisesti vielä edessä... todnäk Tekken 21 tulee myös poxille

Eikös siitä jo vahvasti huhuiltu, että seuraava Tekken olisi multiplattari?

Sekin vähän riippuu. Itseäni ainakin harmittaa jos multiplattari väännetään selkeästi heikoimman alustan mukaiseksi. Esimerkiksi tämä cod 5 jää ihan varmasti hankkimatta. :)

Niin koska se väännetään wiin tasolle?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös siitä jo vahvasti huhuiltu, että seuraava Tekken olisi multiplattari?



Niin koska se väännetään wiin tasolle?

ai kutonen jo? :eek: goddammit! noniin viimeinenkin toivo on kadotettu, plösö joutaa romukoppaan
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom