Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Namco, Konami, Kojima Productions, Square-Enix... Onhan näitä japanilaisia pikkufirmoja vaikka kuinka, jotka tukevat enemmän sitä yhtiötä (Nintendo tai Sony), joka pitää valtikkaa hallussaan nousevan auringon maassa. Sitä kautta Japanissa johtava konsoli saa enemmän tukea japanilaisilta valmistajilta, ja näin ollen mm. näitä P-Amerikassa ja Euroopassakin suosittuja JRPG-pelejä päätyy länsimaisille markkinoille nimenomaan tälle johtavalle alustalle.

Tuo koko kappale perustuu olettamukseen joka ei mielestäni ole ollenkaan kiistaton. Mainitsemasi
yhtiöiden pelit myyvät kyllä koko maailmassa ja haluaisin kuulla perustelut, että miksi heidän tarjoama pelituki on yksinomaan Japanin konemyynnin aikaansaamaa? En toki väitä että sillä ei olisi mitään merkitystä mutta mielestäni liioittelet asiaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Coca Cola light sanoi:
Mikä lainauksesi pointti oli?

Jos et ymmärtänyt niin tarkoitin että Japania (japanilaisia kuluttajia) tarvita että konsoli menestyisi.
Jos konsoli ei kiinnosta japanilaisia kuluttajia, niin se ei myöskään kiinnosta japanilaisia pelitaloja. Menestystä voi tulla jossain määrin, mutta markkinajohtoon asti se ei taida riittää, sillä vaikka Xboxille hyviä nimikkeitä onkin tulossa, niin japanilaisten tekemien huippupelien tuleminen kilpailijoiden alustoille syö liikaa asiakkaita siltä.

Dr Evil sanoi:
Tuo koko kappale perustuu olettamukseen joka ei mielestäni ole ollenkaan kiistaton. Mainitsemasi
yhtiöiden pelit myyvät kyllä koko maailmassa ja haluaisin kuulla perustelut, että miksi heidän tarjoama pelituki on yksinomaan Japanin konemyynnin aikaansaamaa? En toki väitä että sillä ei olisi mitään merkitystä mutta mielestäni liioittelet asiaa.
Ymmärtääkseni japanilaiselle pelifirmalle menestyminen kotimaassa on kaikkein tärkein asia. Epäonnistumista kotimaan kamaralla ei suvaita missään nimessä, vaikka menestystä tulisi muualla maailmassa. PS2 on huono esimerkki siinä mielessä, että se on myynyt erittäin hyvin muuallakin kuin Japanissa, mutta sen menestyksen siivittämänä japanilaiset pelitalot kehittävät pelejään ensisijaisesti PS2:lle, ja Xbox/GC-versiot tehdään jos resurssit antaa myöten.

DS Lite lienee parempi esimerkki siitä, kuinka japanissa hyvin myyvä pelikonsoli saa erityisen paljon huomiota juuri japanilaisilta pelitaloilta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
http://vgcharts.org/japtotals.php?name=&maker=&console=DS

DS:n menestys ei kuitenkaan ole tarkoittanut kolmansien osapuolien menestystä alustalla.
Tähän on selvä syy: Nintendon omat pelit ovat yksinkertaisesti liian kovia. Listaa katsoessa näyttää siltä, että Nintendon omat pelit syövät 3rd party-pelit elävältä. Toki 3rd party-yrittäjiä riittää entistä enemmän, sillä DS Liten suurempi omistajakunta = suurempi potentiaalinen ostajaryhmä.

Totuutta en sitten tiedä, mutta PSP:lle ja DS:lle tulevia pelejä verratessa voi melko huoletta todeta, että kaikki suuret japskipelit (kuten FF:t ja DQ:t) tulevat sille menestyneemmälle alustalle. PSP:n pelit näyttävät valitettavasti olevan lähinnä PS2-porttauksia LocoRocoa lukuunottamatta. Koskakohan muuten tulee Grand Theft Auto: San Andreas City Stories? :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Näytäpä vielä kolmannen osapuolen -hyvä- peli mikä ei ole menestynyt. Taitaa olla menestyksen puute pitkälti laaduttomuutta.

Älä nyt. Miten edes voit pilkata Pac-Pixiä, Ping Palsia, Burnouttia tai King Kongia? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ymmärtääkseni japanilaiselle pelifirmalle menestyminen kotimaassa on kaikkein tärkein asia. Epäonnistumista kotimaan kamaralla ei suvaita missään nimessä, vaikka menestystä tulisi muualla maailmassa. PS2 on huono esimerkki siinä mielessä, että se on myynyt erittäin hyvin muuallakin kuin Japanissa, mutta sen menestyksen siivittämänä japanilaiset pelitalot kehittävät pelejään ensisijaisesti PS2:lle, ja Xbox/GC-versiot tehdään jos resurssit antaa myöten.

DS Lite lienee parempi esimerkki siitä, kuinka japanissa hyvin myyvä pelikonsoli saa erityisen paljon huomiota juuri japanilaisilta pelitaloilta.

No aika ihmeellisiä asioita saisi mielestäni tapahtua, että esim Final Fantasy siirtyisi PS3:lta Wii:lle
eli siis en tarkoita mitään spin-offeja jne. Vaikka Wii valloittaisikin markkinat Japanissa niin luulen monen pelisarjan juurien olevan niin syvällä, että ne eivät muuta sieltä minnekkään, esim Tekkenit tulevat aivan varmasti jatkossakin Playkkarille jne. Ja noista japsiyhtiöistä vielä, että mitä isommiksi ne tulevat niin ne myöskin monikansallistuvat samalla ja tästä syystä Japanin markkinoiden merkitys pienenee myös heidän silmissään, kyllä hekin kasvua ajattelevat siinä missä muutkin.

Käsikonsolit ovat mielestäni eri maailma jossa vallitsee erilaiset lainalaisuudet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ero konsolimaailmassa ja käsikonsolimaailmassa on se, että käsikonsoleissa on ollut aina vain yksi valtias. Mielestäni käsikonsolien herruudessa on ollut ratkaisevana tekijänä laitteen käyttöikä (akkukesto) ja yleinen näppäryys. Nintendo on menestynyt, koska kilpailevilla laitteilla on ollut poikkeuksetta (paljon) lyhyempi akkukesto. Muutoin en usko että "lainalaisuudet" ovat sen kummempia kuin tavallisten konsoleiden osalta: jos laite myy selkeästi paremmin kuin muut vastaavaan käyttöön tarkoitetut laitteet, niin sille myös julkaistaan ne suuret nimikkeet.

DS on ollut niin suuri menestys, että PS2:n ja DS:n myydyimpien pelien vartailussa (käyttäen tuota vgcharts.org -sivustoa) vain yksi PS2:n peli on myynyt paremmin kuin DS:n kaksi myydyintä peliä: Dragon Quest VIII on myynyt PS2:lla 3 609 000 ja sitten perään tulevat DS:n Animal Crossing (3 250 500) ja Brain Training 2 (3 168 750). Nämä ovat myös laitteiden kahdenkeskeisessä vertailussa ainoat kolmen miljoonan myydyn pelin rajan ylittäneet pelit. Ainoastaan GBA:n Pokémonit ovat myyneet nykyisin vielä myynnissä olevien konsolien pelitilastoissa paremmin. Nämä tietysti vain Japanin tilastoja katsoen, ei maailmanlaajuisesti.

Dr Evil sanoi:
No aika ihmeellisiä asioita saisi mielestäni tapahtua, että esim Final Fantasy siirtyisi PS3:lta Wii:lle
Miksi siirtoja ei voisi tapahtua? Ovathan PlayStationin Japanissa kautta aikain ykkössijoja hallinneet pelisarjat olleet alun perin Nintendon konsolin valttikortteja: SNESillä korkeilta myyntisijoilta löytyvät Dragon Quest VI (ykkösenä) ja Final Fantasy VI (neljäntenä). Sitten tapahtuu se siirto: PSonen myydyimmät pelit ovat Dragon Quest VII, jonka perään tulee kaikki kolme PSonen Final Fantasya. Sama on tapahtunut PS2:n kohdalla, Dragon Quest VIII ykkösenä ja sitten kolme Final Fantasy -peliä.

Mikä on mielestäsi se seikka, joka tekee siirtymisen laitteelta toiselle (lähes) mahdottomaksi? Mitä jos PS3 ei myykään pitkällä tähtäimellä läheskään yhtä hyvin kuin Wii? Onko esimerkiksi Square Enix tehnyt sitovan sopimuksen Sonyn kanssa, että Final Fantasyt ja Dragon Questit julkaistaan tiettyyn versioon asti vain Sonyn konsoleilla?

Tietysti Final Fantasy XIII ilmestyy PS3:lle, siitä ei ole tässä vaiheessa epäillystä. Mutta jos se myisi huonosti, en ihmettelisi ollenkaan jos XIV ilmestyisikin Wiille. PS3:lle ja Sonylle se tietäisi kuitenkin kovaa menetystä, sillä Final Fantasy on hyvin vahva nimike maailmanlaajuisesti katsottuna; pelisarja kun myy (paljon) laitteitakin. Ainakin meillä PS2 löytyy lähes yksinomaan Final Fantasyjen takia; minä tosin olen pettynyt PS2:n osiin, mutta siskolle ne ovat maistuneet paremmin; PS2 ja FF:t matkaavatkin siskon mukana.


Muoks
Ehkä se suurin kysymys on: riittääkö FFXIII takaamaan PS3:lle korkeat myyntiluvut? Ylittääkö halu saada uusi FF maksukynnyksen kyllin monella?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Miksi siirtoja ei voisi tapahtua? Ovathan PlayStationin Japanissa kautta aikain ykkössijoja hallinneet pelisarjat olleet alun perin Nintendon konsolin valttikortteja: SNESillä korkeilta myyntisijoilta löytyvät Dragon Quest VI (ykkösenä) ja Final Fantasy VI (neljäntenä). Sitten tapahtuu se siirto: PSonen myydyimmät pelit ovat Dragon Quest VII, jonka perään tulee kaikki kolme PSonen Final Fantasya. Sama on tapahtunut PS2:n kohdalla, Dragon Quest VIII ykkösenä ja sitten kolme Final Fantasy -peliä.

Mikä on mielestäsi se seikka, joka tekee siirtymisen laitteelta toiselle (lähes) mahdottomaksi? Mitä jos PS3 ei myykään pitkällä tähtäimellä läheskään yhtä hyvin kuin Wii? Onko esimerkiksi Square Enix tehnyt sitovan sopimuksen Sonyn kanssa, että Final Fantasyt ja Dragon Questit julkaistaan tiettyyn versioon asti vain Sonyn konsoleilla?
Olet aivan oikeassa, noita siirtojahan tässä näyttääkin olevan tuloillaan, sillä Wiillehän tulee Final Fantasy ja Dragon Quest heti launchiin (tosin molemmat ovat spin-offeja). Silti näitten pelien vaikutusta Japanin Wii-myynteihin ei missään nimessä kannata väheksyä, sillä Wii tulee moneen japanilaiseen kotiin noiden pelien siivittämänä. DS:lle ja GBA:lle on tullut tai on tuloillaan sekä FF- että DQ-sarjaa.

Lisäksi tuore huhu EGM-lehdessä kertoi seuraavan "oikean" Dragon Quest-pelin olevan Wiin yksinoikeuspeli, mikäli DS:n ja Wiin tulevat DQ-spin-off-pelit myyvät vähintään kohtuullisesti. Japanilaiset tuntien tästä ei liene pienintäkään epäilystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ah, nuo Nintendolla menestyneet pelisarjat, Metal Gear, Dragon Quest, Final Fantasy... Kummasti vaan siirtyivät nuo aikanaan Playstationille. Final Fantasyn siirtymistä pidettiin sillon aivan mahdottomana ajatuksena, ei hemmetissäkään Nintendolla 6 osaa julkaistu menestynyt pelisarja siirry Playstationille! Onhan Nintendon uusi kone tehokkaampikin.

Paitsi että siirtyi. Väite etteivät pelisarjat kuten Tekken, FF, tai DQ lähde mihinkään Playstationilta on perusteeton. Sille tehdään pelit millä niitä eniten myydään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Microsoft omistaa joulun.

Well have an installed base of around ten million plus before they launch, a bullish McGill told MCV.

Kovat on puheet. Vielä pitäisi noin 6 miljoonaa ennen marraskuuta myydä..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Microsoft omistaa joulun.



Kovat on puheet. Vielä pitäisi noin 6 miljoonaa ennen marraskuuta myydä..
Hyviä pelejähän sieltä on tuloillaan, joten en usko että ainakaan kauhean kauas jäävät tuosta tavoitteesta. Vielä kun hyvän pelibundlen työntävät joulumarkkinoille kuluttajaystävälliseen hintaan, niin avaimet tavoitteen saavuttamiseen on olemassa.

Jos ihan realistisia ollaan niin PS3 on liian kallis kenelle tahansa muulle kuin innokkaimmille Sony-faneille, eikä Sony kuitenkaan pysty toimittamaan tarvittavaa määrää konsoleja joulumarkkinoille, että edes fanien tarpeet tyydytettäisiin. Lisäksi PS3:n julkaisupelilista näyttää heikolta; ei yhtään todellista pakkohankintaa verrattuna esimerkiksi Xbox 360:n Gears of Wariin tai Wiin Zeldaan ja Metroidiin. Veikkaan että tulevan joulun hitti on Wii, Xbox 360 tulee hyvänä kakkosena ja perää pitää PS3.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo wii on kyllä merkillinen tapaus.. kovasti kaikki ovat tyytyväisiä koneen esittelyyn jne, mutta forumien ulkopuolella en kyllä ole kuullut kenenkään edes mainitsevan koneesta.. Miksei tietysti kun laite kauppojen hyllyille eksyy, niin eiköhän moni tuon jo ihan hintansa puolesta kotiaan raahaa..

Silti xbox360:n hiljainen myynninkasvu viittaa mielestäni siihen, että porukka odottelee mitä ps3:n tarjoaa, ja vaikka sitä hintaa valitellaan, uskon kyllä sonyn vakuuttavan ihmiset siitä, että kone on hintansa väärti. Saa sitten nähdä miten asiassa tulee käymään.. Ehkäpä sitten olen niitä innokkaimpia sony-faneja.. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Microsoft omistaa joulun.



Kovat on puheet. Vielä pitäisi noin 6 miljoonaa ennen marraskuuta myydä..


Eikös Xbox360:ntä ole myyty ainakin 5 miljoonaa kpl...uutista ei enään LG:n sivulla ollut mutta näin vahvasti muistan että asia olisi ollut ja 5miljoonaa oli siis myyty jo viimekuussa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nintendo on aika hyvin kyllä onnistunut siinä mielessä, että munkin kaltainen ole skool Nintendo-vihaaja olisi kiinnostunut kokeilemaan sillä kaukosäätimellä huitomista. Muutenkin Wii on ainoa konsoli, jossa on hinta kohdallaan. PS3:n hinta taas on aika helvetin suolainen. Uskoisin että jää aikalailla todellisten HC-pelaajien leluksi pariksi ensimmäiseksi vuodeksi, ennen hinnan laskeutumista inhimilliselle tasolle. Toisaalta ostaisin 360:n, vaikka pleikkaria saisikin samaan hintaan, johtuen boxin paremmasta pelitarjonnasta ja PS3:n ohjaimen vanhentuneesta ja käsille sopimattomasta muotoilusta. Kunpa vaan hinta putoisi jouluksi muutamalla kympillä ja tulis joku kiva bundle tyyliin Oblivion & Saint's Row.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Microsoft omistaa joulun.
Kovat on puheet. Vielä pitäisi noin 6 miljoonaa ennen marraskuuta myydä..
Maailman suurimmilla pelimarkkinoilla (eli USA:ssa) PS2 edelleen myy paremmin kuin Xbox360 :rolleyes:

"On the hardware front, June 2006 saw $297.8 million in sales, far above the $200.7 million in sales in June 2005. The Xbox 360 came back from its May slump, with monthly sales increasing 26 percent to reach 277,000 units. But while the 360 shortages are now a thing of the past, the PlayStation 2 remained the best-selling console for the month--it sold over 311,900 units at $129.99 a pop. "

Kalan fanipojat löytävät varmaan tältäkin myyntilistalta useamman kuin yhden Xbox 360 pelin :p

"TOP 10 CONSOLE GAMES, JUNE 2006
1) New Super Mario Bros. (DS, Nintendo)
2) Grand Theft Auto: Liberty City Stories (PS2, Rockstar/Take-Two)
3) Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day (DS, Nintendo)
4) Cars (PS2, THQ)
5) Hitman: Blood Money (Xbox 360, Eidos)
6) Cars (Game Boy Advance, THQ)
7) FIFA World Cup 2006 (PS2, Electronic Arts)
8) Big Brain Academy (DS, Nintendo)
9) Hitman: Blood Money (PS2, Eidos)
10) Cars (GameCube, THQ)"

Lähde: videogames.yahoo.com
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Maailman suurimmilla pelimarkkinoilla (eli USA:ssa) PS2 edelleen myy paremmin kuin Xbox360 :rolleyes:

"On the hardware front, June 2006 saw $297.8 million in sales, far above the $200.7 million in sales in June 2005. The Xbox 360 came back from its May slump, with monthly sales increasing 26 percent to reach 277,000 units. But while the 360 shortages are now a thing of the past, the PlayStation 2 remained the best-selling console for the month--it sold over 311,900 units at $129.99 a pop. "

Kalan fanipojat löytävät varmaan tältäkin myyntilistalta useamman kuin yhden Xbox 360 pelin :p

"TOP 10 CONSOLE GAMES, JUNE 2006
1) New Super Mario Bros. (DS, Nintendo)
2) Grand Theft Auto: Liberty City Stories (PS2, Rockstar/Take-Two)
3) Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day (DS, Nintendo)
4) Cars (PS2, THQ)
5) Hitman: Blood Money (Xbox 360, Eidos)
6) Cars (Game Boy Advance, THQ)
7) FIFA World Cup 2006 (PS2, Electronic Arts)
8) Big Brain Academy (DS, Nintendo)
9) Hitman: Blood Money (PS2, Eidos)
10) Cars (GameCube, THQ)"

Lähde: videogames.yahoo.com


Mitenkäs tuo myyntitavoitteisiin liittyy?

Xbox360:hän savutti 4-6 miljoonan myynti tavotteensa kesällä eli myynt oli silloin 5 miljoonaa kpl.

10 miljoonan kpl etumatka on siis täysin realistinen saavuttaa ja se on paljon se.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Coca Cola light sanoi:
Xbox360:hän savutti 4-6 miljoonan myynti tavotteensa kesällä eli myynt oli silloin 5 miljoonaa kpl.

10 miljoonan kpl etumatka on siis täysin realistinen saavuttaa ja se on paljon se.

5 miljoonaa toimitettu. Ei myyty.

USA:ssa myyty kesäkuuhan mennessä NPD:n mukaan 2.1M, Japanissa 150k. Eurooppaan toimitettu 1.3M. Myyntitilastoja Euroopan osalta ei ole saatavilla.

Jopa 4M myytynä saattaa olla optimistinen arvio tässä vaiheessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Coca Cola light sanoi:
Mitenkäs tuo myyntitavoitteisiin liittyy?

Xbox360:hän savutti 4-6 miljoonan myynti tavotteensa kesällä eli myynt oli silloin 5 miljoonaa kpl.
10 miljoonan kpl etumatka on siis täysin realistinen saavuttaa ja se on paljon se.
Niin savuttikin. Taidokkaasti se Microsoft silti edelleen onnistuu häviämään myynnissä 5 vuotta vanhalle PS2:lle, vaikka myyntivalttina on uuden sukupolven "suuri ja mahtava" Xbox 360, jolla on paljon huippumahtavia pelejäkin :rolleyes: Luepa noita lukuja tuolta alta ja mieti tosissasi, onko 10 miljoonaa kpl paljon maailman konsolimarkkinoilla. Ai niin, olisihan se paljon, jos Xbox 360 kilpailisi pelkästään vaikkapa esim. käsikonsoli PSP:tä vastaan ;)

Worldwide Hardware Sales (End of June 2006)
PS2 - 106.23 million
Xbox - 24.5 million (unofficially estimated)
GameCube - 21 million
Xbox 360 - 5 million
Game Boy Advance - 75.81 million
Nintendo DS - 21.27 million
PSP - 19.05 million
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Niin savuttikin. Taidokkaasti se Microsoft silti edelleen onnistuu häviämään myynnissä 5 vuotta vanhalle PS2:lle, vaikka myyntivalttina on uuden sukupolven "suuri ja mahtava" Xbox 360, jolla on paljon huippumahtavia pelejäkin :rolleyes: Luepa noita lukuja tuolta alta ja mieti tosissasi, onko 10 miljoonaa kpl paljon maailman konsolimarkkinoilla. Ai niin, olisihan se paljon, jos Xbox 360 kilpailisi pelkästään vaikkapa esim. käsikonsoli PSP:tä vastaan ;)

Worldwide Hardware Sales (End of June 2006)
PS2 - 106.23 million
Xbox - 24.5 million (unofficially estimated)
GameCube - 21 million
Xbox 360 - 5 million
Game Boy Advance - 75.81 million
Nintendo DS - 21.27 million
PSP - 19.05 million


Kyllä se 10 000 000kpl vaan on paljon koska se on (etumatkaa) kun et näköjään aikisemmi n tajunnut ja jo se olsii paljon muutnekin koska se olisi puolet esim. Gamecuben koko myynniin määrästä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom