Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pedros sanoi:
Silloinhan se henkilö on helppo unohtaa ja keskittyä vaan tähän asiaan, jota me täällä käsittelemme. Ei minuakaan kaikki mielipiteet ja tekstit miellytä, mutta en minä kuitenkaan lähde ketään mollaamaan sen takia. Pidä pää kylmänä vaan... :)

Näin!

Tepolle vielä sen verran, että mietipä oletko itse sen parempi, mikäli alat toista mollaamaan? Vaikkakin hieman paremmalla artikulaatiolla, kyseessä on täysin sama asia. Tai no, erona se, että sinun viestisi kohdistui yhteen tiettyyn, jopa nimeltä mainittuun, henkilöön. Se ei ole oikein mukavaa. Eihän?

Tuomaksen kommentit ovat aika kärkkäitä, mutta kaverilla on kuitenkin pointtinsa noissa teksteissä. Kuinka objektiivinen näkökulma hänellä on, on jo toinen juttu. Hermojaan ei nyt kenenkään kannata menettää.
Minä vaikenen nyt tästä asiasta, ettei mene aivan offtopikiksi.
Rauhaa! :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Tepolle vielä sen verran, että mietipä oletko itse sen parempi, mikäli alat toista mollaamaan? Vaikkakin hieman paremmalla artikulaatiolla. Kyseessä on täysin sama asia. Tai no, erona se, että sinun viestisi kohdistui yhteen tiettyyn, jopa nimeltä mainittuun, henkilöön. Se ei ole oikein mukavaa. Eihän?

Yhteen ihmiseen kohdistuva nimittely on pienempi paha kuin kokonaiseen ryhmään kohdistuva nimittely sillä silloinhan kyseessä olisi rasismi jonka pitäisi olla foorumeilla kiellettyä. ;)

Toisaalta mistähän tästäkin tekstistä pitäisi jokin muu pointti löytää kuin se että joku nuorempi PS-fanboy haluaisi purkaa sydäntään huomattuaan PS3:n julkaisun siirtyvän ensivuoden puolelle. :D
"Mitä, pelaatko sinä Boxilla? Ei niin saa tehdä, siinä ei ole edes tarpeeksi huonoja grafiikkoja ja huiskis-ohjainta, olet siis grafiikkahuora joka ei ymmärrä pelaamisen päälle mitään! Ja onhan se Boxin pelivalikoima aika huono, kun ei löydy yhtään Mariota, Zeldaa tai Pokemonia. Hyh hyh, osta ennemmin Gameboy Color!"

..Ja kiitos centaurille takaisin oikeaan aiheeseen palaamisesta. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Alkuperäiseen aiheeseen:

En osaa ennustaa maailmanlaajuista tulosta enkä mitään muuta kuin mitä meidän perheessä tulee tapahtumaan: X360 on luvattu lapsille (tyttöjä) kun Viva Pinata ilmestyy ja itselle tulee Wii (toki sitä lapsetkin pelaavat kavereiden kanssa). PS3'sta ei tule näillä näkymin koskaan, koska hyvin ilmeisesti nuo kaksi konsolia vanhojen konsoleiden ja tietokoneen kanssa riittävät pelipuolelle ihan varmasti ja meillä konsoleita käytetään vain pelaamiseen, elokuvat katsellaan aina erillislaitteilla.

Lasten kavereiden 'pikkupoikaparlamenttia' kuunnellessa tilanne on se, että näistä lähialueen perheistä ei yksikään ole ainakaan vielä hankkimassa PS3'sta tai X360'sta, mutta ainakin kaksi isää aikoo ostaa Wiin jouluksi. Näissä tutuissa perheissä kaikki lapset pelaavat omissa huoneissaan, eikä niihin ole aikomustakaan hankkia taulutelkkareita. Lisäksi näille tutuille isille tuo Wiin ennakoitu hinta on ihan ehdoton katto, mitään 500,- he eivät ole valmiit laittamaan uuteen konsoliin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei kaikkien tarvitse allekirjoittaa Nintendon näkemystä peliteollisuuden seuraavasta askeleesta. Sen voi aivan hyvin ilmaista omalla persoonallisella tavallaan ja ehkä hieman karrikoidenkin, ilman että muiden tarvitse vetää herneet ja mennä kirjoittajan henkilöön.

PS3 > Nintendo Wii < XBOX360 :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
PS3 > Nintendo Wii < XBOX360 :D

Ainakin hinnan suhteen tuo menee noin, tähän taas joku kuittaa, "Että halvalla harvoin saa hyvää". Itse olen sitä mieltä, että turha kuitenkaan ostaa sikaa säkissä kauheeseen hintaan. Minusta vaan jotenkin tuntuu tällä hetkellä, että PS3 ei tarjoa mitään uutta ja mullistavaa. Mitä sitten tulee MS:n tarjoamaan pelikoppaan, niin Windowsin kanssa olen jo tapellut tarpeeksi ja koitan tukea tuota hirmua mahdollisimman vähän. Toisaalta, eipä sielläkään mitään kummempaa ole tarjolla, joka tekisi tästä pakko-ostoksen.

Wii nyt tuntuu vaan hyvältä, halpa ja tuore. (Tosin mistä sen toimivuuden vielä tietää, mutta hyvä fiilis on silti)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Ei kaikkien tarvitse allekirjoittaa Nintendon näkemystä peliteollisuuden seuraavasta askeleesta. Sen voi aivan hyvin ilmaista omalla persoonallisella tavallaan

...koska oma mielipide saa eniten huomiota silloin kun se ei miellytä muita. Nytkin minun viestiäni on päivitelty kohta kokonaisen sivun verran, joten ainakin olen saanut ääneni kuuluville. ^-^

Tämä Konsolifin on hyvä paikka purkaa paineita haukkumalla Wiitä jotta voi sitten kiinnostavemmilla foorumeilla keskustella asiallisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Tämä Konsolifin on hyvä paikka purkaa paineita haukkumalla Wiitä jotta voi sitten kiinnostavemmilla foorumeilla keskustella asiallisesti.

Oiskohan Tuomaan syytä sit siirtyä sellaisen huomaan, URLiksi Tilt piirtyä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Tämä Konsolifin on hyvä paikka purkaa paineita haukkumalla Wiitä jotta voi sitten kiinnostavemmilla foorumeilla keskustella asiallisesti.

Eli siis myönnät tulleesi tänne vain ja ainoastaan tahallisesti trollaamaan.? Siinä tapauksessa voisit pysyä tältä laudalta kokonaan poissa, ymmärtääkseni tämä on muuhun tarkoitukseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Tämä Konsolifin on hyvä paikka purkaa paineita haukkumalla Wiitä jotta voi sitten kiinnostavemmilla foorumeilla keskustella asiallisesti.

Tämä lause yhdistettynä kaverin aikaisempaan tuotantoon menee kyllä jo sellaiseen kategoriaan, että itseäni ei ainakaan harmittaisi, vaikka nimimerkki Tuomas_M ei enää täällä kirjoittelisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Näissä tutuissa perheissä kaikki lapset pelaavat omissa huoneissaan, eikä niihin ole aikomustakaan hankkia taulutelkkareita.
Tässä on hyvä pointti, joka yleensä on ihmisiltä tällä foorumilla jäänyt huomioimatta. Muistan kun itse aikoinaan ostin oman ensimmäisen konsolini (Nes), pelaaminen tapahtui omassa huoneessani pienestä 14 tuumaisesta televisiosta. En oikein minäkään jaksaisi uskoa, mikäli perheellä on käytäntönä antaa lastensa pelata omissa huoneissaan, että lastenhuoneisiin aletaan hdtv:tä hankkimaan, mikä sitten saattaa vaikuttaa siihen, mikä konsoli sinne Teron huoneeseen ostetaan. Muutenkaan varmaan ei kauheasti ole hyötyä hankkia kovin nuorille lapsille XO:ta tai PS3:a HD-DVD:eineen ja Blue Rayneen jo sen takia, ettei konsolien lisäominaisuuksista ole lapsille juurikaan hyötyä, puhumattakaan kyseisten laitteiden pelivalikoimista. En minä ainakaan lapsilleni (jos sellaisia olisi siunaantunut) kaupasta mitään GTA:ta, Saint's Rowta tai Dead Risingia kantaisi.


Edit: typo
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tosin tässä tapauksessa henkilö on osoittanut selkeästi tekevänsä viestejä pelkästään ärsyttääkseen muita eikä välitä tippaakaan mitä vastapuoli sanoo. Miten tähän pitäisi suhtautua? Siinä ei rakentava kritiikki juurikaan auta kun henkilö ei jok. tapauksessa kuuntele. :)
Paitsi, että vaikka jotkut kommentoisi & kritisoisi asiallisesti, niin herneitä tuntuu silti menevän nenään enemmän kuin laki sallii. Tuntuu välillä, että erään nimeltä mainitsemattoman firman tekemisiin pitäisi suhtautua vain ihailevasti ja kaiken hyväksyen. Pitäen heitä uusina messiaina. Reality checkkiä koko porukka kehiin ja ei tartuta niihin selviin provoihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Muistan kun itse aikoinaan ostin oman ensimmäisen konsolini (Nes), pelaaminen tapahtui omassa huoneessani pienestä 14 tuumaisesta televisiosta.
Itse ostin ensimmäisen konsolini, Dreamcastin, vasta 23-vuotiaana. Eivät kaikki aloita konsolipelailua teininä. Se lykättiin suoraan kiinni olohuoneessa silloin majailleeseen 32" laajakuvaan. PC oli teiniaikaan kova sana, silloin konsoleista ei ollut oikein vastusta pelirintamalla. LucasArt, Sierra ja Microprose tarkoittavat minulle samaa kuin täällä useimmalle Nintendo, Square/Enix ja muut konsolipuolen veteraanit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Itse ostin ensimmäisen konsolini, Dreamcastin, vasta 23-vuotiaana. Eivät kaikki aloita konsolipelailua teininä.
En minäkään aloittanut pelaamista teininä, vaan 20 vuotta sitten ollessani seitsemän :) . Silloin tuli pelailtua MSX:llä, C64:llä ja Nesillä kavereiden luona ja tulipa välillä Nes vuokrattua videovuokraamoista parin pelin kera. Ensimmäisen konsolini sitten ostin ollessani 12-vuotias. Kaikki eivät myöskään aloita tietokoneella pelaamista lapsena/teininä ja siirry vanhemmalla iällä konsoleihin, kuten sinun kohdallasi on tapahtunut. Esim. PS1 oli varmasti aikoinaan monelle ala-asteikäiselle se ensimmäinen kosketus pelaamisen maailmaan. Ainakin omassa tuttavapiirissä on perheitä, joiden lapsilla konsoli oli se ensimmäinen laite, jonka he saivat jo nuorella iällä ja pelaaminen tapahtui nimenomaan heidän omissa huoneissaan, ei olohuoneen telkkarin ääressä.

Edit: LucasArtsin ja Sierran vanhat pelit herättävät minussakin edelleen lämpimiä tunteita, valitettavasti samaa ei voi sanoa lafkojen nykytuotannosta.
Edit2: Myös pentuna kavereiden luona pelaillessa se tapahtui yleensä kavereiden omissa huoneissa, eikä olohuoneissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Tämä Konsolifin on hyvä paikka purkaa paineita haukkumalla Wiitä jotta voi sitten kiinnostavemmilla foorumeilla keskustella asiallisesti.

Laitetaanhan jäähylle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Straawberry sanoi:
Minusta vaan jotenkin tuntuu tällä hetkellä, että PS3 ei tarjoa mitään uutta ja mullistavaa.

Ehkä tämä sinällään aivan rehellinen tunne on vain seurausta Sonyn tiukasta tiedotuspolitiikasta (juuri mitään ei kerrota/näytetä ennen TGS) tai sitten seuraavalta sukupolvelta odotetaan jotain vähintään maanpinta-tsunamin kaltaista uusien ideoiden vyörytystä :) Kyllä tämänhetkisen tiedon perusteella ja pienen hypen saattelemana; sieltä on tulossa uusia ideoita viedä konsolipelaamista eteenpäin. Ehkä joku ilkeämielinen voisi väittää ainakin osan näistä olevan vain plagiointia kilpailevalta merkiltä, mutta jätetään nämä vääräleuat omaan arvoonsa :o

Nintendo ei ole ensimmäistä kertaa tuomassa mullistavaa peliohjainta ja uutta henkeä. Omat kokemukset ovat kuitenkin sen verran karvaat, ettei vielä pelkkä kapulan lykkääminen kouraan varmista ostopäätöstä. Vain pelit ratkaisevat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kyllä tämänhetkisen tiedon perusteella ja pienen hypen saattelemana; sieltä on tulossa uusia ideoita viedä konsolipelaamista eteenpäin.
Kerro pois.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Reality checkkiä koko porukka kehiin ja ei tartuta niihin selviin provoihin.

Se mikä keskiverrossa anti-Nintendo tyypissä inhottaa on yksinkertaisesti se, että hän ei ole yleensä edes koskenut Nintendon uusiin konsoleihin tai oikeasti tiedä niiden pelivalikoimasta mitään. Tässäkin threadissa on esimerkiksi muutama tyyppi jotka ovat myöntäneet etteivät omista Gamecubea, mutta ovat innolla tehneet "syväluotaavaa" analyysia sen peleistä. Sama juttu myös DS:n suhteen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Se mikä keskiverrossa anti-Nintendo tyypissä inhottaa on yksinkertaisesti se, että hän ei ole yleensä edes koskenut Nintendon uusin konsoleihin

ja harvemmin vanhempiinkaan
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mutta nyt toiseen asiaan....

Onko kukaan muu nähnyt tätä uutista? Näyttäisi siltä että Microsoft on tuomassa joulun ajaksi uuden Preminium bundlen, jossa on kaksi langatonta ohjainta sekä PGR3. Hinta pysyy samana. Mielestäni todella hyvä paketti, mutta Yahoon uutisten mukaan sitä ei tule tarjolle kaikkiin liikkeisiin. :(
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Se mikä keskiverrossa anti-Nintendo tyypissä inhottaa on yksinkertaisesti se, että hän ei ole yleensä edes koskenut Nintendon uusiin konsoleihin tai oikeasti tiedä niiden pelivalikoimasta mitään. Tässäkin threadissa on esimerkiksi muutama tyyppi jotka ovat myöntäneet etteivät omista Gamecubea, mutta ovat innolla tehneet "syväluotaavaa" analyysia sen peleistä. Sama juttu myös DS:n suhteen.

No onhan se vähän niin ja näin. :rolleyes:
Ei kai sitä pidä ottaa tuolla tavalla hernettä nenään. Antaa muiden puhua. Jos joku pokerilla voi haukkua jonkun koneen kaikki pelit huuhaaksi ilman, että on edes kyseiseen laitteeseen koskenut, niin ei kai siinä voi kuin hymyillä? :)
Itse omistan GC:n, mutta kovin paljoa sitä ei tule pelailtua. Windwakerin sain tuossa kesällä, mutta siihenkin pääsin jotenkin turtumaan. Itseni kohdalla on semmoinen tilanne, että GC on jäänyt "ihan kiva"-asteelle. Sitä pelataan aina joskus. Ilmeisesti heijastan tätä näkemystä myös Nintendon tulevaan laitteeseen, Wiihin. Lisäksi en innostunut DS:n kosketusnäytöstä (jeps olen friikki. Se ei ole mielestäni mikään hauska tai ihmeellinen). Joten uusi ohjainkaan ei saa minua, ainakaan tässä vaiheessa, lämpiämään.
Haluan toki päästä Wiitä testaamaan, heti kun se vain on mahdollista, mutta en silti itse kovasti usko sen vetovoimaan. Mitenkä Wii pärjää maailmalla, niin senhän sitten aika näyttää. :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom