Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihmettelen kans kyllä tuota 360:n pelien kritisointia. Itse olen hankkinut nyt 10 peliä koneelle ja kaikki ovat olleet Road to Fifa World Cupia lukuunottamatta laatukamaa. Tuokaan peli ei ollut huono (en ole pelannut näitä Pro Evolution Soccereita koskaan) mutta ei vain jaksanut kahden läpipeluun jälkeen innostaa. Olen saanut omasta mielestä paljon vastinetta rahoille.

Viva Pinata on omalla odotuslistallani korkealla. Dead Rising oli aihepiirinsä puolesta todella virkistävä ja puutteistaan huolimatta loistava peli. Oblivionia on turha vähätellä vaikka onkin ilmestynyt PC:lle. GRAW oli ja on vieläkin todella vaikuttavan näköinen peli, ja aika hyvä peli muutenkin. DOA4 on tehty ja nähty, mutta enpä ole parempaa mätkintää itse pelannut tähän saakka. Call of Duty 2 on putkijuoksua mutta 100% viihdettä alusta loppuun jos toinen maailmansota yhtään kiinnostaa. PGR3 on loistavaa katuautoilua vaikka ei varmaan oikeiden simujen ystäviä nappaakaan. NHL07 uudistaa lätkän (toivottavasti), ainakin tuo uusia tuulia. Ennen kun seuraava GTA tulee on vaihtoehtona varsin loistava Saint's Row. Kohta saa PES:in, Gears of Warin, Mass Effectin ja Bioshockin (joista toki jokainen voi olla floppi). Assasin's Creed tulee myös 360:lle. Rainbow Six Vegas vaikuttaa sekin loistavalta taktiselta ammuskelulta. Tammikuussa pitäisi tulla Alan Wake. Jne jne. Puhumattakaan jo muista mainutuista (julkaisu)peleistä. Kyllä 360:lle hyviä pelejä on saanut alusta asti ja saa varmasti myös jatkossa, etenkin kun MS on "sitoutunut" niin vahvasti myös PC pelaamiseen Vistan myötä. En tosiaan ymmärrä, miten joku voi olla sitä mieltä, että pelivalikoima olisi laimea 360:lle. En muista koko PC-pelaamisen aikana nähneeni yhtään tilannetta, jossa PC:lle olisi ollut/tullut näin lyhyen ajan sisään näin paljon laatutavaraa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

X360 kiinnostaa varsin paljon Bioshockin, Mass Effectin, Assassin's Creedin, Lost Planetin ja Live Arcadesta piakkoin(?) saatavan Castle Crashersin ansiosta. Harmittaa, ettei rahaa oikeastaan ole tällä hetkellä kuin yhteen konsoliin. Koska teräväpiirtotelkkaria en omista, tuntuu Wii selvältä valinnalta. Kunhan televisiotekniikka kehittyy ja halpenee, Microsoftin ja Sonyn tehomyllyjä voin sitten alkaa harkita.

Olisikohan kellään näkemyksiä siitä, miltä X360:n pelit näyttää SD-tv:stä katsottuna?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Olisikohan kellään näkemyksiä siitä, miltä X360:n pelit näyttää SD-tv:stä katsottuna?
Yleisesti ottaen pirun hyvältä. Itse pelannut julkaisusta asti SDTV:llä kun ei parempaan pysty vielä sijoittamaan, mutta eipä tässä ole kova kiirekään ollut. Usein käy jopa niinpäin, että pienet virheet peittyvät heikomman resoluution ansiosta. Vastapainona on tietysti se, ettei pääse nauttimaan yhtä tarkasta kuvasta, mutta jos vertailukohtana pitää Xbox, PS2, GC -akselin pelejä, on ero suuri. Varsinkin alussa saa silmiään keräillä huoneen pohjalta, mutta tietysti kaikkeen tottuu ajan kanssa.

Jos 360:llä pelaa SDTV:llä, kannattaa kuitenkin panostaa parikymppiä RGB-kaapeliin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Komppaan NvperO:ta, todella hyvältä näyttää tavallisellakin töllöllä. Molemmilla on tullut pelattua, nyt on 32 tuumainen HD tv ja ainoa asia missä eron todella selkeästi huomaa on tekstit. Joissain peleissä teksteistä ei meinaa saada selvää tavallisella tv:llä mutta näyttävää on silti. Sama sääntö tulee varmasti pätemään PS3:llekin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Omalla kohdallani jotakin XO:n pelivalikoimasta kertoo se, että mieluummin pelailen Haloja kuin noita uudempia pelejä. Hyllystä on parhaimmillaan löytynyt kymmenkunta peliä, tällä hetkellä kahdeksan, eikä yksikään niistä ole jaksanut kauheasti kiinnostaa. Oblivionin pelasin läpi, mutta sen jälkeen ei ole pahemmin tullut peliin koskettua. PDZ on mennyt pari kertaa läpi, mutta sitäkin jaksan pelata lähinnä co-opina. PGR3 on kyllä tarjonnut hupia koko rahan edestä, nykyään jaksan pelata lähinnä kavereiden kanssa (korkeintaan kerran viikossa). GRAWin pelasin viidenteen kenttään, kun kiinnostus viimein loppui, Condemnediä en senkään vertaan. Prey viihtyi laitteessani ehkä puoleenväliin, kunnes vein sen vaihtoon (tämä se vasta yliarvostettu peli olikin). NFS:MW:ia pelasin niin kauan, että sain kolme autoa ja sitten kyllästyin. DOA4:n jaksoin juuri ja juuri pelata kerran läpi kaikilla hahmoilla ja nyt se kerää pölyä. Kameoa jaksoin varmaan puoleenväliin ja nyt sekin kerää pölyä (tyttöystävä taitaa sitä aina välillä pelailla). Dead Risingia odottelin innolla, mutta alkuinnostuksen jälkeen en ole peliä jaksanut enää pelailla. Sotapelit (Haloja tuskin voi näiksi laskea) ja väkivaltapelit yleensä eivät kiinnosta yhtään, eivätkä myöskään urheilupelit, joten tässä voi siis miettiä mitä koneen valikoimasta jää jäljelle. Minulle ei juurikaan mitään, ainakaan ennen Halo 3:n ilmestymistä. Minun silmistä katsottuna XO:n pelivalikoima on ehkä kolmea peliä lukuunottamatta aika suolesta.
Muutenkin on jo vuosia tympinyt se, että sotaa tungetaan peleihin yhä enemmän ja enemmän, puhumattakaan teiniangstisynkistelystä ja väkivallasta. Luulisi sitä olevan muitakin aiheita ja noita muita aiheita juuri Nintendo käsittelee peleissään enemmän kuin muut. On eri asia olla lapsenmielinen kuin lapsellinen ja kun tuota angstilla ja väkivallalla mässäilyä peleissä katselee, ensimmäinen ajatus ainakin minun kohdallani on : "Lapsellista." Ehkä pelinkehittäjillä olisi syytä hieman kasvaa, ainakin henkisesti.


Edit: Ainakin minulla taitaa käydä niin, että Wii tulee tv:n alle ykköskonsoliksi XO:n viereen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloyf sanoi:
Minä muistelisin että lupasit nostaa viestiesi tasoa..

Jep, mutta tuo olikin laadukas viesti.

No ei vaan, minusta tämä on ihan naurettavaa että Wiifanit ovat ruvenneet paasaamaan että tehoja ei tarvita lisää, grafiikoille on ihan sama kunhan muuten pelittää. Ehkä he vain haluavat uskotella itselleen etteivät menetä mitään ostaessaan Wiin? No, nykyään on niin harvoin pelejä jotka eläisivät pelkällä juonellaan, kuten muinainen Final Fantasy VII, että siinäpähän paasaavat, kehityssuunta on se että peleistä pyritään tekemään graafisesti mahdollisimman realistisia, ja hyvä niin. Useimmissa peleissä kuitenkin se koukku on siinä mitä itse pääsee tekemään, ei siinä että jossain välianimaatiossa tyyppi kertoo että iso paha setä on ryöstänyt kaupungin X ja nyt sinun pitää mennä ampumaan se paha setä. Etenkin nyt nettipelien aikakautena, kun pelinkehittäjien juonisuoni on tukkiutunut, on turha uskotella ettei grafiikalla ole väliä. Mitä uutta Wii siis tarjoaa? Ohjaimen. Siinä kaikki.

Minä olen yhä sitä mieltä että Wii on halpa lelu jolla jonkin aikaa voi leikiskellä, mutta että Microsoft ja Sony on puskenut / puskee ne oikeat konsolit myyntiin. Sanokaa minua vaikka fanboyksi tai grafiikkahuoraksi (ellette parempaa keksi) mutta Wii on epätoivoinen yritys nostaa Nintendo kilpailemaan isojen poikien sarjaan, ja ainakin myyntilukujen kohdalla se saattaa onnistua, koska nyt on sellainen kiva alkuvillityskoukku Wiillä mukana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Ehkä he vain haluavat uskotella itselleen etteivät menetä mitään ostaessaan Wiin?
Mitä minä muka menettäisin ostaessani Wiin?

En yhtään mitään.


Eli edes hieman ajatusta viesteihin, kiitos ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta tuntuu että sony ja mikkisfanit ovat juuri niitä, jotka jaksavat tarttua tuohon uuteen ohjaimeen jatkuvasti. Itse ostaisin wii:n pelkästään nintendon 1st party pelien takia ihan vaikka siinä olisikin pelkkä perinteinen ohjain. Tuota 'oikean' konsolin virkaa minulla toimittaa pc.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Jep, mutta tuo olikin laadukas viesti.

No ei vaan, minusta tämä on ihan naurettavaa että Wiifanit ovat ruvenneet paasaamaan että tehoja ei tarvita lisää, grafiikoille on ihan sama kunhan muuten pelittää. Ehkä he vain haluavat uskotella itselleen etteivät menetä mitään ostaessaan Wiin? No, nykyään on niin harvoin pelejä jotka eläisivät pelkällä juonellaan, kuten muinainen Final Fantasy VII, että siinäpähän paasaavat, kehityssuunta on se että peleistä pyritään tekemään graafisesti mahdollisimman realistisia, ja hyvä niin. Useimmissa peleissä kuitenkin se koukku on siinä mitä itse pääsee tekemään, ei siinä että jossain välianimaatiossa tyyppi kertoo että iso paha setä on ryöstänyt kaupungin X ja nyt sinun pitää mennä ampumaan se paha setä. Etenkin nyt nettipelien aikakautena, kun pelinkehittäjien juonisuoni on tukkiutunut, on turha uskotella ettei grafiikalla ole väliä. Mitä uutta Wii siis tarjoaa? Ohjaimen. Siinä kaikki.

Minä olen yhä sitä mieltä että Wii on halpa lelu jolla jonkin aikaa voi leikiskellä, mutta että Microsoft ja Sony on puskenut / puskee ne oikeat konsolit myyntiin. Sanokaa minua vaikka fanboyksi tai grafiikkahuoraksi (ellette parempaa keksi) mutta Wii on epätoivoinen yritys nostaa Nintendo kilpailemaan isojen poikien sarjaan, ja ainakin myyntilukujen kohdalla se saattaa onnistua, koska nyt on sellainen kiva alkuvillityskoukku Wiillä mukana.
Hooah! Nyt on jo kaksi putkessa, saadaanko kolmatta? Anna palaa, uskon että pystyt siihen!

Urpo.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Metacriticissähän tuolla on 97...
Mutta tuo ei ollut PS2:n julkaisupeli vaan tuli about vuoden myöhemmin ja pelihän on kuitenkin paras Tony Haukka kautta aikojen ja on todellakin 9.4 väärti;) Vieläkin on sormet kipeänä kun ajattelee niitä sessioita mitä tuota tuli hakattua:)

Ei se meikäläisen mielestä tuntunut enää niin kivalta kun ykkösen ja kakkosen oli paukuttanut läpi. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Blah blah blah

Taas kerran Tuomas_M:n retard rodeo on vauhdissa. Minua on kyllä alkanut pikku hiljaa mietityttämään miten hän pystyy kirjoittamaan saman aikaisesti näppäimistöllä ja nielemään lamppuja siinä sirkuskaravaanin viimeisessä kärryssä jossa kaikki friikit asuvat. Noh, kai sekin onnistuu pienen harjoituksen avulla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Muistakaa se henkilökohtaisuuksiin meneminen. Tästä lähtien poistan jokaisen viestin, jossa mennään henkilökohtaisuuksiin, riippumatta viestin muusta sisällöstä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ei se meikäläisen mielestä tuntunut enää niin kivalta kun ykkösen ja kakkosen oli paukuttanut läpi. :)

THPS3 on se syy miksi minä en enää koske pitkällä tikullakaan sarjan peleihin. Kakkonen tuntui jo hieman puulta ja kolmosen jälkeen kuoli kaikki kiinnostus. Mitkään uudet tuulet eivät ole vaikuttannet hauskoilta sen jälkeen, mitä olen kaupassa tai kaverilla kokeillut...
Tuntuu, että jossain vaiheessa alettiin tahkoa liikaa osia peliin ja uudistuminen jäi rahanteon jalkoihin. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Muistakaa se henkilökohtaisuuksiin meneminen. Tästä lähtien poistan jokaisen viestin, jossa mennään henkilökohtaisuuksiin, riippumatta viestin muusta sisällöstä.

Joo, tuo on oikeasti perseestä! Annetaan kaikkien sanoa mielipiteensä ihan rauhassa. Kommentoida voi rakentavastikin. Kun laskee omasta mielestään hölmöjen kommenttien jälkeen kymmeneen, niin voi saada vastauksellaan toisen jopa näkemään asiat uudessa valossa. :)
Jos se laskeminenkaan ei auta, niin kannattaa sammuttaa selain ja yrittää uudestaan huomenna! :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Joo, tuo on oikeasti perseestä! Annetaan kaikkien sanoa mielipiteensä ihan rauhassa. Kommentoida voi rakentavastikin.

Tosin tässä tapauksessa henkilö on osoittanut selkeästi tekevänsä viestejä pelkästään ärsyttääkseen muita eikä välitä tippaakaan mitä vastapuoli sanoo. Miten tähän pitäisi suhtautua? Siinä ei rakentava kritiikki juurikaan auta kun henkilö ei jok. tapauksessa kuuntele. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Yleensä on järkevintä siinä tapauksessa olla hiljaa, koska mitäpä muuta silloin ollaan kerjäämässä kuin huomiota? Eikä siitä muutenkaan voi muuta odottaa kuin loppumatonta naljailuketjua, jos vastauslinjalle lähtee.

Sitten pian klassikoksi muodostuva lausahdus: Mutta tällähän ei taas konsolisodan kanssa ole tekemistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tosin kun henkilö on osoittanut selkeästi tekevänsä viestejä pelkästään ärsyttääkseen muita eikä välitä tippaakaan mitä vastapuoli sanoo, niin miten siihen pitäisi suhtautua? Siinä ei rakentava kritiikki juurikaan auta kun henkilö ei jok. tapauksessa kuuntele. :)

Silloinhan se henkilö on helppo unohtaa ja keskittyä vaan tähän asiaan, jota me täällä käsittelemme. Ei minuakaan kaikki mielipiteet ja tekstit miellytä, mutta en minä kuitenkaan lähde ketään mollaamaan sen takia. Pidä pää kylmänä vaan... :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kai tämäkin linja menee siihen, että jos viestissä käytetään yksikön toista persoonaa, teksti poistetaan automaattisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo, moinen trollaaminen vahentyy vanhetessa. et voi vaittaa ettet lapsena itsekin sortunut trollaamiseen :) Kylla minullekkin mukulana Nintendo oli lasten konsoli ja sita piti mollata vaikka todelisuudessa olisikin halunnut pelata silla.

edit: ei tarvitse edes menna kovin kauas typerien viestien etsimisessa, ensimmaiset mita tannekkin heitin oli aivan typeria vaikka siita on vain muutama vuosi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Kai tämäkin linja menee siihen, että jos viestissä käytetään yksikön toista persoonaa, teksti poistetaan automaattisesti.
Tottahan toki, sillä natsismi on ilomme.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom