Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kiitos muuten vinkistä, pitääpä käydä kyseinen lehti poimimassa parempaan talteen :)
Ole hyvä vaan. Lehdessä on parin sivun yhdistelmäjuttu Toshiban HD-DVD -soittimesta ja Sonyn 46X2000 -televisiosta. Soitinta kokeiltiin myös 1024x768 -reson plasmalla.
Testilevyjä olivat muistaakseni Serenity ja Last Samurai.

Ihan ok juttu oli ja havainnot olivat selvät, joskin selvästi syvemmällekin olisi voitu mennä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Meikäläinen on ajatellut ostaa Wii:n & pelit käytettynä. Voin lompakollani antaa äänen, kun penniäkään ei mene kys. laitteiden & pelien tuottajille, mutta silti voin ruokkia videopelinarkomaanista puoltani pääsemällä pelaamaan Marioita ym. kumppaneita käytetyllä vehkeellä. :D

Mircrosoftia olen jo äänestänyt "kyllä" äänelläni, ja PS3:sta sitten ens vuoden puolella. ;d

MSoftin paras myyntivaltti oli se, että sen sai nyt.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ei se kyllä ole kiinni hifismistä, vaikka harjaantunut silmä tietysti on tarkempi. Eikä asia varsinkaan ole verrattavissa äänipuolen kaapelijuttuihin.

Kait silti saan olla sitä mieltä, että en nähnyt materiaalissa rahoille vastinetta? Laittakoot parempia HD trailereita sitten ladattavaksi, jotta saisivat minutkin vakuuttuman. Jos en näe itse eroa ja koe että "onpas selkeä ero" niin enpä nyt rahojani HD-asemaan sijoita vaikka hifi-lehti kirjoittaisi mitä. VHS:n ja DVD:n välillä jopa minä huomasin selvän eron. Siitä onko mulla sitten harjaantunut silmä vai ei niin en tiedä, en kuitenkaan usko että olisin ihan puusilmäkään. Toki pitäisi päästä näkemään vielä 1080p kuvaa mutta eipä ole tässä vaiheessa itselle mahdollista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kait silti saan olla sitä mieltä, että en nähnyt materiaalissa rahoille vastinetta? Laittakoot parempia HD trailereita sitten ladattavaksi, jotta saisivat minutkin vakuuttuman. Jos en näe itse eroa ja koe että "onpas selkeä ero" niin enpä nyt rahojani HD-asemaan sijoita vaikka hifi-lehti kirjoittaisi mitä. VHS:n ja DVD:n välillä jopa minä huomasin selvän eron. Siitä onko mulla sitten harjaantunut silmä vai ei niin en tiedä, en kuitenkaan usko että olisin ihan puusilmäkään. Toki pitäisi päästä näkemään vielä 1080p kuvaa mutta eipä ole tässä vaiheessa itselle mahdollista.

Niin mikäs sulla on näyttölaitteena?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Meikäläinen kyllä näkee eron heti kun hypätään 720p:hen 480p:stä tuolla 47" televisiolla. Jollain alle 30-tuumaisella vessatelevisiolla ei niin paljoa eroa näe, joten scatterbrain xo, minkä kokoisella televisiolla testailit?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Sen hankkii vain leffafriikit ja niistäkin ne, joilla innostusta ja rohkeutta riittää jo nyt tähän uuteen formaattiin ja HD:n. MS on ilmoittanut, ettei tälle formaatille tule koskaan pelejä.

Xbox 360 Premium 419 + HD DVD -asema 199.99 = 618.99 (Playstation 3 649 ). Hintaero on lähes olematon.


Täytyy kyllä kysyä, että miksi lisäät sen boxin hintaan sitten? 360 pysyy halvempana pelikoneena niin kauan kuin pelit pysyy DVD:llä, vaikka sitä miten vääntelisi ja kääntelisi.
Mutta eipä sillä ole väliä jos boxin pelit ei kiinnosta, niitähän tässä kannattaa vertailla eikä mitä löytyy ja mitä ei. Ainakaan minua ei millään lisukkeilla houkutella, PS3 ei kiinnosta sinisäteen, langattoman verkon tai isomman kovon yms takia, vaan pelien.
En usko että pleikan hinta on ongelma jos koneen oikeasti haluaa, eikä boxin "puutteet" ole ongelma jos koneen oikeasti haluaa. Ainakin jos on hommaamassa siihen pääkäyttöön eli pelaamiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kait silti saan olla sitä mieltä, että en nähnyt materiaalissa rahoille vastinetta? Laittakoot parempia HD trailereita sitten ladattavaksi, jotta saisivat minutkin vakuuttuman. Jos en näe itse eroa ja koe että "onpas selkeä ero" niin enpä nyt rahojani HD-asemaan sijoita vaikka hifi-lehti kirjoittaisi mitä. VHS:n ja DVD:n välillä jopa minä huomasin selvän eron. Siitä onko mulla sitten harjaantunut silmä vai ei niin en tiedä, en kuitenkaan usko että olisin ihan puusilmäkään. Toki pitäisi päästä näkemään vielä 1080p kuvaa mutta eipä ole tässä vaiheessa itselle mahdollista.

Teet niin kuin haluat, tietysti. :)

Kannattaa kuitenkin tutustua asiaan muuta kautta, jos et eroa vielä nähnyt. Ei taida mennä kauan, että oikeaa HD-DVD ja Blu-ray kuvaa pääsee kunnolla ihmettelemään kauppoihin.

Eniten minulla on kokemusta HD-kuvasta videokuvauksen yhteydessä. Siinä HD:n tuomasta erosta voisin vielä muutaman sanan kertoa. Minulla on 1080i -tarkkuuden HDV-kamera. Sen tarkka resoluutio on 1440x1080 ja koodekkina vanha MPEG-2. Kuvaa katson 1366x768-resoluution televisiolla. Ero normaaliin SD-kuvaan on todella selvä. Sen ovat havainneet myös kaverit ja vanhemmat. HD-DVD:n progressiivinen 1920x1080 -tarkkuus paremmalla VC-1 -koodekilla näyttää tietysti sitäkin paremmalta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Uuuh.. olisi pitänyt olla vain hiljaa :eek:

Töllö on siis Sharpin 32" Aquos GA9E.

Muokkaus: OmigauMee sanoi kaiken oleellisen paremmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Uuuh.. olisi pitänyt olla vain hiljaa :eek:

No niin olisi, tai ainakin voisit perehtyä asiaan hiukan enemmän. Nuo Marketplacella olevat 720p trailerit eivät ole TODELLAKAAN vertailukelpoisia HD DVD-levyjen kuvaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Marketplacella olevat 720p trailerit eivät ole TODELLAKAAN vertailukelpoisia HD DVD-levyjen kuvaan.

Mistä minulle ainakin herää kysymys, että miksi ihmeessä esim sellaisen kassamagneetin kun Pirates of the Carribean HD traileri annettaisiin laittaa sinne, jos se kerran ei TODELLAKAAN kerro mitään HD kuvasta tai ole vertailukelpoista?

No kerrotaan nyt vastapainoksi vielä toinen näkemys, eli toinen kaveri joka näki MI3:en trailerin sanoi (sekin 720p), että aistii kuvan olevan selkeästi parempi kun DVD:llä. Meitä on moneen junaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Pelikonsolin pitää olla kerralla sellainen, jonka tekniset valmiudet riittävät tulevaisuuteen. Minimiajaksi otetaan vaikka 5 vuotta. Jos pelikoneesta ryhdytään tarjoamaan montaa eri versiota, on siellä viiden vuoden päästä sitten niitä, joilta löytyy 50 Gb levymedia ja niiltä joilta sitä ei löydy. Tämä ei ole paras mahdolinen tilanne, parempi on kun kaikille on tässä mielessä lyöty sama rauta alle. Kehitys 5 1/4 tuuman, 360 Kb lerpuista näihin 4.7 Gb DVD-levyihin on osoittanut miten tilantarve on kasvava. Blu-ray -levystä tilaa löytyy myös peleille ja sitä siitä löytyy vielä 5 vuodenkin päästä.

Paitsi että Blu-Ray ehtii vanheta alle 4:ssä vuodessa "Multiplexed Optical Data Storage (Mods)"-tekniikalla valmistettujen 4 kerroksisten n. 1000 gigasten levyjen myötä joten tuosta 5 vuodesta on turha PS3:n suhteenkaan puhua. Eikä ne konsolipelitkään vielä ihan heti sitä 8,5gigaa ylitä joten tuo Dual Layer DVD:t kelpaa peli käyttöön tällähetkellä ihan siinä missä HD ja Blueraykin joten tämän puolesta on vaan hyvä asia ettei X0:ssa tuo HD-asema tule pakko ostoksena jokaiselle konsolin ostajalle. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tää on kyllä taas niin huumorihommaa tämä uskovaisten ähellys...

Pibe tänään XO:n ladattavasta lisäsisällöstä: sanoi:
Lisämatsku taasen on maksullista paskaa kovalevylle. Ei siinä tietenkän paljon tarvita tilaa levyltä kun on etukäteen suunniteltu, että tehdään maksullista tavaraa netistä jaettavaksi, jotta saadaan mahdollisimman paljon rahaa nyhdettyä faneilta. Jos nämä lisät on ilmaisia, on homma hyvä, muuten ei tod. En ole itse periaatteen takia ostanut mm. oblivioniinkan mitään lisiä.

Pibe sunnuntaina PS3:n ladattavasta lisäsisällöstä: sanoi:
Mielestäni aivan oiva tapa demota peliä. Ei ole pakko ostaa paljoa ja pääsee silti kokeilemaan hieman mitä tuleman pitää. Jos taas on rahamiehiä, pystyy nauttimaan "demosta" isona pelinä. Ihan jees-homma.
(http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=398076&postcount=48)

Onhan se tietysti tavallaan kätevää, kun omat näkemykset ja perustelut vaihtuu noin joustavasti aina sen mukaan, mistä minäkin päivänä tuulee...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo 8,5 gigaa mikä mainittiin ettei se ylity, niin taitaa ylittyä 12gigalla jo PS3n julkaisussa. Resistancen tapauksessa jos en nyt ihan väärässä ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
T
Onhan se tietysti tavallaan kätevää, kun omat näkemykset ja perustelut vaihtuu noin joustavasti aina sen mukaan, mistä minäkin päivänä tuulee...

Nuo ovat vaan täysin eri asioita. Gran Turismo HD on "peli", joka myydään muutamalla dollarilla ja se perustuu lataamiseen. Se ei siis sisällä mitään lisämatskua, vaan "peli" muodostuu matskuista mitä ladataan, ne eivät siis ole lisämatskua, et ole maksanut mistään (muusta kuin levystä ja ohjeista). Toisaalta, jokaiseen kokonaiseen peliin tuotavat matskut ovat nimenomaan lisämatskua ja maksullisena ne sukkaa. Ja kyllähän niitä tulee PS3:llakin. Se on perseestä. Esim. juuri autopelit tai räiskinnät. Joudut ostamaan näitä mappi/ratapakkeja, jos haluat pelata netissä muiden kanssa.

Ja itse pidän myös GT:HD enemmän demona. Siinä tulee mukaan 2 rataa ja 30 autoa GT5:stä ja mahdollisuus ladata itselleen pelattavaa GT4:HD. GT4 Prologue maksoi aikoinaan 30 euroa ja porukka osti hulluna. Nyt GT5:Prologuen saa muutamalla eurolla (ainakin IGN:n mukaan)

Ja olisi kannattanut quoteta tämä Piben kommentti, joka perustelee sen, miksi hänkin pitää GT:tä eri tapauksena kuin lisämatskuja ja samalla hän myös sanoo välttävänsä matskun latausta myös PS3:lla.:

Pibe sanoi:
GT HD ei ole peli, vaan demo. Periaatteessa. Demoukseen tämä on hyvä tapa.
Ja tottakai minua hatuttaa aivan samalla tavalla sekin, että PS3:lla "joutuu" ostamaan tavaraa netistä. Pyrin välttämään sitä mahdollisimman paljon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Tuo 8,5 gigaa mikä mainittiin ettei se ylity, niin taitaa ylittyä 12gigalla jo PS3n julkaisussa. Resistancen tapauksessa jos en nyt ihan väärässä ole.
Tällä logiikalla Blu-raykin on liian pieni, koska kaikki kovoni tavarat eivät mahdu yhdelle Blu-ray-levylle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta alkaa tuntua että Nintendo on lähtenyt tässä nyt jyrkähköön alamäkeen. E3-messuilla sillä oli mahtava show ja kaikki olivat aivan innoissaan Wiistä ja sen paljastetuista ominaisuuksista. E3:sta seurasi naurettava Games Convention 2006, jossa "Wii Prove Our Promise" -tilaisuudessa ei paljastettu yhtään mitään (no ok, BWii on semi-kiinnostava), joten kaikki katseet suuntautuivat 14. ja 15. päivän suuriin Nintendo-tapahtumiin.

Ja mitäpä siellä sitten paljastettiin? Konsoli ilmestyy otakasuttua myöhemmin (hyvä kuitenkin että lupausten mukaan maailmanlaajuisesti tämän vuoden aikana) ja hintapolitiikka ei todellakaan ole ihan sitä mitä luvattiin (huolimatta siitä, että hintaa laskevat tekijät kuten DVD-toisto ja monikanavaäänet on Wiistä poistettu), Metroid Prime 3 lykkääntyi ensi vuodelle, 3rd party -peleissä ei tosiaan ole online-mahdollisuutta ennen ensi vuotta, kovin kiinnostavia pelejä ei julkistettu (lukuunottamatta Far Cry: Vengeancea, jonka screenshotit näyttävätkin sitten suoraan Nintendo 64 -peliltä) eivätkä pelit loppujen lopuksi olekaan aluekoodittomia. Minulle ainakin jäi suuhun todella karvas maku, vaikkei se nyt ostopäätökseeni vaikuttanut.

Sen sijaan Sonyn ja Microsoftin leireissä pulikoidaan positiivisissa uutisissa: Halpa PS3 entistäkin halvempi ja HDMI-liitännällä varustettu, pelit aluekoodittomia, mahtavan näköisiä pelejä. XO-tapahtumassakin nopealla vilkaisulla oli joitain messeviä yksinoikeuksia ja HD-DVD -soitinkin on otaksuttua halvempi.

Pari Nintendolle positiivistakin asiaa toki tulee mieleen; puheiden mukaan näyttää todennäköiseltä, että Nintendo saa pohjois-Amerikkaankin yli kaksinkertaisen määrän konsoleita julkaisupäiväksi verrattuna Sonyyn ja aikoinaan Microsoftiin (Nintendo miljoona, Sony 400.000kpl, Microsoft 358.000kpl). Lisäksi Wiin myynti on käsittääkseni jo nyt kovaa, kun se rikkoo jotain Play.comin ennakkomyyntiennätyksiä, on CNETin TOP20-listalla sijalla 1 ja pääsi Toys 'r Usin Hot Toys -listalle. Siltikin aika usein saa lukea näiltä aktiivisimmilta Nintendo-sivuilta, GoNintendosta ja Codenamerevolutionista joidenkin pelitalojen tai vastaavien heppujen mietteitä, kun nämä vähitellen alkavat kääntää selkäänsä Wiille.

Ei tämä sinällään minun persettäni hetkauta, Wiin ostan joka tapauksessa julkaisupäivänä, ei siitä enää ole mitään sellaista paljastettavaa mikä ostopäätöstäni voisi muuttaa. Mutta saa kuitenkin pohtimaan, tekikö Nintendo huonoja ratkaisuja esimerkiksi tuon hinnoittelun suhteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Minusta alkaa tuntua että Nintendo on lähtenyt tässä nyt jyrkähköön alamäkeen. E3-messuilla sillä oli mahtava show ja kaikki olivat aivan innoissaan Wiistä ja sen paljastetuista ominaisuuksista. E3:sta seurasi naurettava Games Convention 2006, jossa "Wii Prove Our Promise" -tilaisuudessa ei paljastettu yhtään mitään (no ok, BWii on semi-kiinnostava), joten kaikki katseet suuntautuivat 14. ja 15. päivän suuriin Nintendo-tapahtumiin.

Ja mitäpä siellä sitten paljastettiin? Konsoli ilmestyy otakasuttua myöhemmin (hyvä kuitenkin että lupausten mukaan maailmanlaajuisesti tämän vuoden aikana) ja hintapolitiikka ei todellakaan ole ihan sitä mitä luvattiin (huolimatta siitä, että hintaa laskevat tekijät kuten DVD-toisto ja monikanavaäänet on Wiistä poistettu), Metroid Prime 3 lykkääntyi ensi vuodelle, 3rd party -peleissä ei tosiaan ole online-mahdollisuutta ennen ensi vuotta, kovin kiinnostavia pelejä ei julkistettu (lukuunottamatta Far Cry: Vengeancea, jonka screenshotit näyttävätkin sitten suoraan Nintendo 64 -peliltä) eivätkä pelit loppujen lopuksi olekaan aluekoodittomia. Minulle ainakin jäi suuhun todella karvas maku, vaikkei se nyt ostopäätökseeni vaikuttanut.

Sen sijaan Sonyn ja Microsoftin leireissä pulikoidaan positiivisissa uutisissa: Halpa PS3 entistäkin halvempi ja HDMI-liitännällä varustettu, pelit aluekoodittomia, mahtavan näköisiä pelejä. XO-tapahtumassakin nopealla vilkaisulla oli joitain messeviä yksinoikeuksia ja HD-DVD -soitinkin on otaksuttua halvempi.

Pari Nintendolle positiivistakin asiaa toki tulee mieleen; puheiden mukaan näyttää todennäköiseltä, että Nintendo saa pohjois-Amerikkaankin yli kaksinkertaisen määrän konsoleita julkaisupäiväksi verrattuna Sonyyn ja aikoinaan Microsoftiin (Nintendo miljoona, Sony 400.000kpl, Microsoft 358.000kpl). Lisäksi Wiin myynti on käsittääkseni jo nyt kovaa, kun se rikkoo jotain Play.comin ennakkomyyntiennätyksiä, on CNETin TOP20-listalla sijalla 1 ja pääsi Toys 'r Usin Hot Toys -listalle. Siltikin aika usein saa lukea näiltä aktiivisimmilta Nintendo-sivuilta, GoNintendosta ja Codenamerevolutionista joidenkin pelitalojen tai vastaavien heppujen mietteitä, kun nämä vähitellen alkavat kääntää selkäänsä Wiille.

Ei tämä sinällään minun persettäni hetkauta, Wiin ostan joka tapauksessa julkaisupäivänä, ei siitä enää ole mitään sellaista paljastettavaa mikä ostopäätöstäni voisi muuttaa. Mutta saa kuitenkin pohtimaan, tekikö Nintendo huonoja ratkaisuja esimerkiksi tuon hinnoittelun suhteen.
Julkaisuajankohdan tai varsinkaan hinnan kohdalla Nintendo ei ole puhunut paskaa missään vaiheessa. Unohdat nyt myös sen, että 249 euroon kuuluu Wii Sports. Lisäksi minun tietääkseni PS3:n huonompi huonousmalli maksaa länsimaissa edelleen vähintään 499, jos nyt tulee myyntiin kovin suurissa erissä ollenkaan. Jos taas puhutaan japsihinnoista, on aika outoa, että et ota sitä huomioon Wiistä puhuessasi, sillä Wii maksaa Japsilandiassa noin 169 euroa (johon tosin ei kuulu Wii Sports).

En tiedä mistä selänkääntäjistä puhut, minä en ole moisia nähnyt. Jos tarkoitat yleisemmin jotain pelinkehittäjien kommentteja eri kehitysalustoista, niin vastaavia löytyy joka koneelle. MP3:n viivästymistä ei tietenkään voi kieltää, mutta kauas se ei mennyt, ja hyvää pelattavaa löytyy kyllä siihen asti runsaasti.

Voin toki pastea tuon mielenkiintoisten pelien listan, minkä kasasin johonkin foorumiviestiin, mutta kyllä taidat ihan oikeasti jo tietää, että Wiillä noita mielenkiintoisia julkaisuja on odotettavissa melkoisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Julkaisuajankohdan tai varsinkaan hinnan kohdalla Nintendo ei ole puhunut paskaa missään vaiheessa. Unohdat nyt myös sen, että 249 euroon kuuluu Wii Sports. Lisäksi minun tietääkseni PS3:n huonompi huonousmalli maksaa länsimaissa edelleen vähintään 499, jos nyt tulee myyntiin kovin suurissa erissä ollenkaan. Jos taas puhutaan japsihinnoista, on aika outoa, että et ota sitä huomioon Wiistä puhuessasi, sillä Wii maksaa Japsilandiassa noin 169 euroa (johon tosin ei kuulu Wii Sports).

En tiedä mistä selänkääntäjistä puhut, minä en ole moisia nähnyt. Jos tarkoitat yleisemmin jotain pelinkehittäjien kommentteja eri kehitysalustoista, niin vastaavia löytyy joka koneelle. MP3:n viivästymistä ei tietenkään voi kieltää, mutta kauas se ei mennyt, ja hyvää pelattavaa löytyy kyllä siihen asti runsaasti.

Voin toki pastea tuon mielenkiintoisten pelien listan, minkä kasasin johonkin foorumiviestiin, mutta kyllä taidat ihan oikeasti jo tietää, että Wiillä noita mielenkiintoisia julkaisuja on odotettavissa melkoisesti.

Täytyy myöntää, en huomioinut Wii Sportsia. Enkä Wiin japsihintaa. Mutta se ero on, että jos PS3 todella on aluekooditon kuten uhotaan, niin sen voi porukka tilata Japanista hintaan 335e, Wiitä ei voi.

Noista selänkääntäjistä mainitsin ihan vaan juuri Codenamerevoltutionin yhden uutisoinnin perusteella, jossa sanotaan näin: "Looks like most people who were all excited about the Wii at E3 are slowly turning away. I cant blame them as much especially since TGS was just around the corner and PS3, even with the horrible keynote, dominated the show. Heck even Microsoft did a great job especially with the HD-DVD attachment announcement that has the Japanese listening." Sitä seuraa jokin 1up.comin "editor" (en tiedä suomennosta) mielipide. Muistan myös nähneeni joskus joitakin merkittävämpiä henkilöitä samoilla linjoilla. Linkki tuohon uutiseen: http://www.codenamerevolution.com/?p=1979

Kyllä Wiillä on paljon todella mielenkiintoisia pelejä tulossa. Niistä toivoisinkin lisää tietoa, kuvia ja videoita, on nimittäin aika hiljaista ollut sitten kuun puolivälin Nintendon pelirintamallakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
No kerrotaan nyt vastapainoksi vielä toinen näkemys, eli toinen kaveri joka näki MI3:en trailerin sanoi (sekin 720p), että aistii kuvan olevan selkeästi parempi kun DVD:llä. Meitä on moneen junaan.

HD-DVD:n laadusta sanottakoon, että reilut 2 metriä leveällä valkokankaalla ja 1080i resoluution jotakuinkin erottelevalla CRT-tykillä DVD:n ja HD-DVD:n eron näkemiseksi ei tarvita pätkääkään hifistiä. Ensimmäisiä HD-materiaaleja katseltuani käytännössä lopetin tavallisten DVD:iden ostelun ja aloin odottaa tätä seuraavaa sukupolvea. Ero on päivänselvä, kuten resoluutioerosta (720x576 vs 1920x1080) voisi olettaa. Pienemmillä näytöillä hyöty luonnollisesti vähenee, mutta niissäkin arvostan kovasti jo 720p:n tuomaa hyötyä vanhaan TV-tarkkuuteen nähden, varsinkin kun peleistä puhutaan.

- Jussi
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom