Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Tuo 8,5 gigaa mikä mainittiin ettei se ylity, niin taitaa ylittyä 12gigalla jo PS3n julkaisussa. Resistancen tapauksessa jos en nyt ihan väärässä ole.

Toisaalta se voi johtua siitäkin ettei insomniacin porukka oikein osaa pakata pelejänsä sillä en usko että tuo peli nyt FPS:nä mitenkään äärettömän pitkä voisi olla. Paljon pitkiä välivideoita varmaan löytyy tuosta väitetystä 22gigasta mutta graafinen puoli näyttäisi kuvien mukaan olevan sitä samaa vanhaa mihin jo X0:lla ollaan totuttu. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo että insomniacin pojat ei osaa pakata on sitten kanssa kakkaa. Ei sitä tietääkseni millään välivideoilla olla pakattu täyteen, niinkuin pelintekijä omassa blogissaankin sanoi. Samoin Lairissa se demotaso oli 4gigaa, miksi siitä pitää valittaa tai olla eri mieltä? Eikö isompi tila voi mahdollisesti mahdollistaa laajempia pelikokemuksia ja maailmoja??Tuolla logiikalla 15-20gigaa tilaa vievät pelit ei tarjoa mitään uutta tehoiltaan, vaan ovat vaan huonosti pakattuja kun pelintekijät ei osaa. Yeah right...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

mattilaj sanoi:
HD-DVD:n laadusta sanottakoon, että reilut 2 metriä leveällä valkokankaalla..

No hyvä, mutta arvaa onko minulla (tai monella muullakaan) mahdollisuutta hankkia 2 metriä leveää valkokangasta asuntooni? Tuo vertaus on lähellä sitä mitä alunperinkin tarkoitin "osta 300 eurolla kultakaapelia niin kuuluu paremmin" -ajattelusta. Kunnioitan niitä, jotka arvostavat laatua ja satsaavat, mutta minulle kelpaa DVD ainakin vielä.

Salmari sanoi:
Minusta alkaa tuntua että Nintendo on lähtenyt tässä nyt jyrkähköön alamäkeen.

Jos vertaa Sonyyn tai MS:ään niin Nintedo selviää aika puhtain jauhoin.. Ainoa mikä huolestuttaa Wii:ssä on tuo ohjaus. En tuomitse sitä ennen kun pääsen kokeilemaan. Mutta toivon, että suurin osa peleistä tulisi toimimaan "normaalillakin" ohjaustavalla. Esim. PDA touch laitteiden suunnittelu ja implementointi on pirun vaikeaa niin että oikeasti ovat käytettäviä. Liiketunnistus on varmasti vielä haastavampi homma kun factoreita on niin paljon enemmän. Lisäksi itselläni on esim. pelatessa sellainen tapa, että jos vaikka hyppää tai tulee jokin "tiukka" tilanne niin ohjain heiluu automaattisesti kädessä vähän miten sun sattuu. Jos liiketunnistin esim. luulee että se heiluminen on tarkoituksellista, niin aika äkkiä menee varmaan hermot. Varmaan esim. Golfin tyylisessä pelissä joka on rauhallista niin aika helposti sen lyönnin oppii ja on varmasti kivaa, mutta taas tasohyppelyissä tai vastaavissa ei olekaan ehkä niin helppoa. Semmoisia pelejä haluaisin päästä ohjaimella kokeilemaan. Videoissa (esim metroidin) ovat kyllä saaneet ohjauksen näyttämään helpolta, mutta käsi ei ohjaajalla tärise mihinkään suuntaan..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Oiskohan jouduttu pakkailemaan ääniä tilan puutteen takia? Ei pakosti joudu kymmenien gigojen kokoisilla levyillä tekemään tätä.

Tämä on nyt taas tätä. Otetaan vertailukohta vaikka tuolta audio puolelta.

Voihan audio-cd levyt ripata koneelle FLAC-muodossa, jolloin levyllinen vie tilaa 250-400 megaa. Sama levy MP3 tai OGG muodossa veisi arvioilta 60-120 megaa. Biisit on pakattu, mutta onko se huono asia tai välittääkö ihmiset siitä? Jos tekisit kyselyn niin 99,9% ihmisistä sanoisi, että ei ole eikä välitä.

Ei kannata viljellä tietoa, että pakkaaminen olisi huono asia (kuluttajille). Liika pakkaaminen on, tottakai.

Pelintekijöiden kannalta se on hyvä asia, koska voidaan lätkäistä täysin optimoimattomat grafiikat/äänet ym.. levylle niin kauan kun tilaa riittää. Kehityskulut ym. pienevät, mutta tämä ei siirry kuluttajien maksamaan pelinhintaan. Ei pelaajat ole ennenkään pitkin hampain puolustanut pelinteköiden voittojen maksimointia. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
No hyvä, mutta arvaa onko minulla (tai monella muullakaan) mahdollisuutta hankkia 2 metriä leveää valkokangasta asuntooni? Tuo vertaus on lähellä sitä mitä alunperinkin tarkoitin "osta 300 eurolla kultakaapelia niin kuuluu paremmin" -ajattelusta. Kunnioitan niitä, jotka arvostavat laatua ja satsaavat, mutta minulle kelpaa DVD ainakin vielä.
Kyllä jaksat vängätä.....

Ei siihen mitään isoa valkokangasta tarvita, mutta HD-kuvaa on katsottava lähempää kuin SD-kuvaa, jotta selvä ero tulee esiin. Tai oikeamminhan kyse on kuvan suhteesta katseluetäisyyteen. Kyllä se HD:n tarkkuus tulee esiin sinun 32-tuumaisellakin, mutta sitä on katsottava aika läheltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Tuo että insomniacin pojat ei osaa pakata on sitten kanssa kakkaa. Ei sitä tietääkseni millään välivideoilla olla pakattu täyteen, niinkuin pelintekijä omassa blogissaankin sanoi. Samoin Lairissa se demotaso oli 4gigaa, miksi siitä pitää valittaa tai olla eri mieltä? Eikö isompi tila voi mahdollisesti mahdollistaa laajempia pelikokemuksia ja maailmoja??Tuolla logiikalla 15-20gigaa tilaa vievät pelit ei tarjoa mitään uutta tehoiltaan, vaan ovat vaan huonosti pakattuja kun pelintekijät ei osaa. Yeah right...

Niinno periaatteessa voisi ajatella että kyseinen peli ei ole kooltaan kuin noin 5 kertaa suurempi kuin saman firman ratched & clank joten ei siihen peliin hirveän paljoa jää kun uudet graffat ja äänet vievät siitä suurimman osan. Ei insomniac ole aikaisempienkaan pelejen suuresta tilan viennistä pelin kokoon nähden välittänyt enkä usko että tämäkään tapaus poikkeuksena tulisi. Varmasti PS3:n julkaisupeleissäkin tullaan näkemään muita suurempia ja kauniimpia pelejä kuin tämä vaikka muut pelit eivät yhtä paljoa tilaa veisikään. Kyllähän tuo uusi levy suuremmille peleille mahdollisuuksia antaisi mutta näiden pelejen tekeminen kestää kuitenkin aika kauan enkä usko että tälläisiä pelejä ainakaan kolmea enempää vielä ensivuoden jouluun mennessä näemme (Jos ei lasketa mahdollisia kokoelmia). ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Tämä on nyt taas tätä. Otetaan vertailukohta vaikka tuolta audio puolelta.

Voihan audio-cd levyt ripata koneelle FLAC-muodossa, jolloin levyllinen vie tilaa 250-400 megaa. Sama levy MP3 tai OGG muodossa veisi arvioilta 60-120 megaa. Biisit on pakattu, mutta onko se huono asia tai välittääkö ihmiset siitä? Jos tekisit kyselyn niin 99,9% ihmisistä sanoisi, että ei ole eikä välitä.

Ei kannata viljellä tietoa, että pakkaaminen olisi huono asia (kuluttajille). Liika pakkaaminen on, tottakai.

Pelintekijöiden kannalta se on hyvä asia, koska voidaan lätkäistä täysin optimoimattomat grafiikat/äänet ym.. levylle niin kauan kun tilaa riittää. Kehityskulut ym. pienevät, mutta tämä ei siirry kuluttajien maksamaan pelinhintaan. Ei pelaajat ole ennenkään pitkin hampain puolustanut pelinteköiden voittojen maksimointia. :D

Samaa mieltä. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Tuo että insomniacin pojat ei osaa pakata on sitten kanssa kakkaa. Ei sitä tietääkseni millään välivideoilla olla pakattu täyteen, niinkuin pelintekijä omassa blogissaankin sanoi. Samoin Lairissa se demotaso oli 4gigaa, miksi siitä pitää valittaa tai olla eri mieltä? Eikö isompi tila voi mahdollisesti mahdollistaa laajempia pelikokemuksia ja maailmoja??Tuolla logiikalla 15-20gigaa tilaa vievät pelit ei tarjoa mitään uutta tehoiltaan, vaan ovat vaan huonosti pakattuja kun pelintekijät ei osaa. Yeah right...
Mitenhän te selitätte sitten sen, että minun Steam-kansioni vie alta kymmenen gigaa, ja sisältää kumminkin Half-Life 2:n, Half-Life: Sourcen, Darwinian, Darwinia-modien, Codename Gordonin, Hidden: Sourcen, Half-Life Deathmatch: Sourcen, CS: Sourcen, HL2: Lost Coastin, HL2: Episode Onen, HL2: Deathmatchin sekä Hypercube: Sourcen? Jengi, joka ei tiedä mistään mitään, luulee tilantarpeen kasvavan jotenkin eksponentiaalisesti vuosittain tai jotain. Totta munassa Insomniac on tehnyt pelistään ihan naurettavan tilasyöpön, kun sen ei ole tarvinnut tehdä mitään mahduttaakseen peliä pienempään tilaan. Tosiasia on, että Resistance mahtuisi aivan varmasti yksipuolisellekin DVD:lle, jos se pantaisiin mahtumaan. Esimerkiksi Doom III:n asennuskansio vie koneellani 1,94 gigaa tilaa.

Muokkaus

Tietenkään PC-puolen "vanhat" pelit eivät ole suoraan verrannollisia uusiin PS3-peleihin, mutta antaa toki jotain perspektiiviä.

Muokkaus

Mainittakoon vielä, että Steam-kansio sisältää tietty myös itse Steamin, joka ei HL2:n tavoin ole mikään kevyt keijukainen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Tää on kyllä taas niin huumorihommaa tämä uskovaisten ähellys...



(http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=398076&postcount=48)

Onhan se tietysti tavallaan kätevää, kun omat näkemykset ja perustelut vaihtuu noin joustavasti aina sen mukaan, mistä minäkin päivänä tuulee...
Katsos GTHD on periaatteessa demoamista tulevaa GT5 varten. Ostat todella halvan levyn, jossa saat Premiumin, missä saat alkukuvaa GT5stä. Samalla voit ostaa vaikka 30e:llä tavaraa, että pääset kokeilemaan nettipeliä. Näin kokonaiseksi pelin hinnaksi on tullut palttiarallaa 35, jossa pääset pelaamaan netissä ja kokeilemaan GT5 alkutunnelmia.

Ja kuten sanoin, en tule PS3:llakan lataamaan kokonaisiin peliin lisäominaisuuksia.

Ja uskovaisten ähellys? Se, että en pidä ladattavasta sisällöstä missään muodossa kokonaisiin peleihin, ei tee minusta "konsoliuskovaista".
Konsoliuskovaisuuteni tällä hetkellä rajoittuu Wiitä kohtaan oleviin epäillyksiin. En näe siinä laitteessa paljoakan hyvää tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Ei kannata viljellä tietoa, että pakkaaminen olisi huono asia (kuluttajille). Liika pakkaaminen on, tottakai.
Niin ja ilmeisesti tätä joudutaan tekemään DVD:llä olevissa peleissä, koska monissa peleissä äänenlaatu on aivan karmeata. Parhaimpina esimerkkeinä esim. Killzone ja Forza. Kun muu peli vie paljon tilaa, joudutaan ääniä pakkaamaan liikaa. Jos taas äänet halutaan hyviksi, joudutaan muusta karsimaan. Sama jokaisessa pelin osa-alueessa, lisäesimerkkinä vaikkapa vaihtelevat tekstuurit.

Jos pelille on paljon levytilaa, ei kompromisseja jouduta tekemään niin paljoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Kun muu peli vie paljon tilaa, joudutaan ääniä pakkaamaan liikaa. Jos taas äänet halutaan hyviksi, joudutaan muusta karsimaan.

Jos pelille on paljon levytilaa, ei kompromisseja jouduta tekemään niin paljoa.

Älä viitsi. Hyvin pakatun musiikin ja pakkaamattoman eroa et kuule. Miten se on karsimista, jos kukaan ei huomaa eroa?

Pakatun materiaalin käyttö ei ole kompromissin tekemistä, se on optimoimista joka on suositeltavaa oli sitä tilaa tai ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niin ja ilmeisesti tätä joudutaan tekemään DVD:llä olevissa peleissä, koska monissa peleissä äänenlaatu on aivan karmeata. Parhaimpina esimerkkeinä esim. Killzone ja Forza. Kun muu peli vie paljon tilaa, joudutaan ääniä pakkaamaan liikaa. Jos taas äänet halutaan hyviksi, joudutaan muusta karsimaan. Sama jokaisessa pelin osa-alueessa, lisäesimerkkinä vaikkapa vaihtelevat tekstuurit.

Jos pelille on paljon levytilaa, ei kompromisseja jouduta tekemään niin paljoa.


No miksi ei voi käyttää vaikka kahta dual layer-dvd:tä sitten jos yksi ei riitä ja äänestä ei haluta tinkiä.... Se olisi edelleen huimasti halvempaakin kuin blu-ray, koska ainahan on kysymys kumminkin rahasta. Pidän jonkinlaisena saavutuksena jos peli vie yli 8 gigaa, siinä ei takuulla ole kaikki optimoitu, jopa voi väittää että huonosti tehty koko roska. Yhtään huippupeliä ei muistu mieleen joka noin paljoa tilaa veisi. Ressu 4:nenkin mahtui esim alle 3 gigalle. (yksi hyvä esimerkki tilankäytöstä)


Muokkaus: Jaa, smirre ehti ensiksi
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jos killzonen tai forzan äänenlaatu on muka huonoa niin on joka armoton hifi kultakorva tai omistaa paskat äänentoisto vehkeet.

forzan moottoriäänet ovat kyllä aivan munattomia mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä äänenlaadun kanssa.

edit:

bf-man sanoi:
Pidän jonkinlaisena saavutuksena jos peli vie yli 8 gigaa, siinä ei takuulla ole kaikki optimoitu, jopa voi väittää että huonosti tehty koko roska. Yhtään huippupeliä ei muistu mieleen joka noin paljoa tilaa veis.i. Ressu 4:nenkin mahtui esim alle 3 gigalle. (yksi hyvä esimerkki tilankäytöstä)

no metal gear solid2: substance vie muistaakseni 7,3 gigaa, eli ei ihan tuo 8 gigaa ylity mutta liki ollaan jo.
ja kyseessähän on huippu peli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ennemminkin jos noiden pelien ääniä pitää hyvänä, on puurokorva :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Jos pelille on paljon levytilaa, ei kompromisseja jouduta tekemään niin paljoa.

Tähän vielä sellainen pointti että lopullisessa optimoinnissa joudutaan ottamaan huomioon myös
isojen tiedostojen hitaampi latautuminen levyltä. Eli joudutaan tekemään kompromissi sen suhteen
että hukataanko aikaa levyltä lukemiseen vai pakatun materiaalin purkamiseen. Pakatun median
purkaminen ei dedikoidulla nykyraudalla taida olla enää niin iso juttu, mutta noilla DVD/Br/HD
asemilla se lukeminen ei edelleenkään ole aivan reaaliaikaista.

Mutta tämä onpi ongelma lähinnä striimaaville peleille, joissa enimmät lataukset hoidellaan
taustalla pelin aikana...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Katsos GTHD on periaatteessa demoamista tulevaa GT5 varten. Ostat todella halvan levyn, jossa saat Premiumin, missä saat alkukuvaa GT5stä. Samalla voit ostaa vaikka 30e:llä tavaraa, että pääset kokeilemaan nettipeliä. Näin kokonaiseksi pelin hinnaksi on tullut palttiarallaa 35, jossa pääset pelaamaan netissä ja kokeilemaan GT5 alkutunnelmia.

Ja kuten sanoin, en tule PS3:llakan lataamaan kokonaisiin peliin lisäominaisuuksia.

Ja uskovaisten ähellys? Se, että en pidä ladattavasta sisällöstä missään muodossa kokonaisiin peleihin, ei tee minusta "konsoliuskovaista".
Konsoliuskovaisuuteni tällä hetkellä rajoittuu Wiitä kohtaan oleviin epäillyksiin. En näe siinä laitteessa paljoakan hyvää tällä hetkellä.

"You download a car for 50 - 100 yen (0.34-0.67 + eurooppalisä) and a course for 200 - 500 yen (1.34 - 3.36 + eurooppalisä). Over 750 cars (yht. 255,00-502,50 + eurooppalisät) and 50 tracks (yht. 67,00-168 + eurooppalisät) are available for purchase."

Ei ihan halpaa pelaamista ainakaan omasta mielestäni. Autoja nyt ei tarvi muutenkaan hirvumontaa hankkia mutta nuo radat tulevat aika kalliiksi verrattaen siihen että ostaisi kokonaisen pelin ja lataisi siihen joitain pieniä lisäominaisuuksia. En ainakaan itse olisi valmis pulittamaan yli 30 että pääsen kokeilemaan jonkin pelin demoa.;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Älä viitsi. Hyvin pakatun musiikin ja pakkaamattoman eroa et kuule. Miten se on karsimista, jos kukaan ei huomaa eroa?
Kyllä sen joku aina kuulee. Jos musiikki on tosiaan hyvin ja laadulla pakattu (yli 192kbps/44KHz) niin menee vaikeammaksi mutta kyllä pakkaamattoman ja pakatun musiikin laadussa on isojakin eroja.

Niin, kuten aina, asiat tietenkin riippuvat monestakin jutusta mutta jos kaiuttimina on markettistereot ja "musiikkina" jotain syntikkasontaa on ihan sama paljonko pakataan. Jos taas alkuperäinen äänite on laadukas ja dynaaminen eikä laitteistossa ole heikkoja lenkkejä niin pakkauksen kuulee vertaillessa melko helpostikin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niin ja ilmeisesti tätä joudutaan tekemään DVD:llä olevissa peleissä, koska monissa peleissä äänenlaatu on aivan karmeata. Parhaimpina esimerkkeinä esim. Killzone ja Forza. Kun muu peli vie paljon tilaa, joudutaan ääniä pakkaamaan liikaa. Jos taas äänet halutaan hyviksi, joudutaan muusta karsimaan. Sama jokaisessa pelin osa-alueessa, lisäesimerkkinä vaikkapa vaihtelevat tekstuurit.

Jos pelille on paljon levytilaa, ei kompromisseja jouduta tekemään niin paljoa.
Onko sinulla tietoa, että kertomasi äänenlaatuongelmat johtuvat liiallisesta pakkaamisesta?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Ennemminkin jos noiden pelien ääniä pitää hyvänä, on puurokorva :D


Joo, mutta lieneeköhän tekejöitten vika se että pelissä on paskat äänet, ei formaatin. En oikeasti ole törmännyt YHTEENKÄÄN autopeliin joka kuulostaisi munakkaalle. En yhteenkään. Kun taas metroid primessa ja re4:sessa on loistava äänimaailma(molemmat cuben pelejä). Nämä vain yhtenä esimerkkinä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, et ilmeisesti siis omistanut mm. GT Prologueta. Sehän oli muistaakseni lähemmäs 40e maksava "demo". GTHDlla pääsee kokeilemaan enemmän asioita, luultavasti halvemmalla.

En itse luultavasti tule ostamaan GTHDta, koska olen samaa mieltä kanssasi, ei ole järkevää maksaa demosta yli kolmea kybää. Monelle silti hyvä homma.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom