Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Formaattisota voidaan uusimpien tietojen mukaan unohtaa kun Sony ja Toshiba ovat päättäneet kehittää yhteisen median.

Saattaa viivästyttää PS3:n julkaisua..
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Formaattisota voidaan uusimpien tietojen mukaan unohtaa kun Sony ja Toshiba ovat päättäneet kehittää yhteisen median.

Saattaa viivästyttää PS3:n julkaisua..

He siis yrittävät päästä sopuun, mitään ei ole vielä sovittu. Ainakaan ei ole julkstettui.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

http://news.teamxbox.com/xbox/8111/Xbox-360-Graphics-Chip-Patent/

Onko tuosta jauhettu mitään täällä?

"So what does all this mumbo jumbo mean? It means well get games running at 720p HDTV resolution, that is 1280x720, with full screen anti-aliasing and almost no impact on framerate. Imagine Project Gotham Racing 3 or those badass Unreal Engine 3-powered games running at some 60 FPS, with full screen anti-aliasing and anisotropic filtering taken to the max!"

Helvetin hyvä juttu jos tulee toimimaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei ehkä kaikkien odottama demo uusien konsoleiden grafiikasta mutta antanee jotain osviittaa PS3:sen kyvystä pyörittää useita prosesseja samaan aikaan. Saanen huomauttaa että kyse on vasta demosta joka on nopeasti ja helposti kyhätty eikä kaikkia resursseja ole edes yritetty käyttää.

Niin ja tässä maddenin pätkä jos joku ei ole sattunut näkemään.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Toi Maddeni kyllä taitaa olla esirendattua leffaa, ei moottorilla tehtyä. Jos on pelimoottori niin huh.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Helmikuussa protona esitelty IBM:n, Sonyn ja Toshiban yhdessä kehittämä Cell-prosessori on osoittautumassa todella tehokkaaksi suorittameksi. Nikkei Electronics -lehden mukaan Cell pystyy purkamaan 48 yhtäaikaista mpeg2-videokanavaa.Toshiba esittelee Cell-prosessorin laskentatehoa Cool Chips -tapahtumassa Yokohamassa. Demossa kiintolevylle oli tallennettu 48 mpeg2-videota, jotka Cell-prosessori luki, dekoodasi ja toisti 1920 x 1080 pikselin näytöllä.
Lähde: www.tietokone.fi
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja tuo em. demo kuormitti vain seitsemää Cellin kahdeksasta ytimestä. Yksi siis idlasi koko demon ajan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Onko tuo rankkakin testi? Miten esim. joku 3 gigahertsinen AMD 64 tai uusi Pena tuosta suoriutuisi?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Ja tuo em. demo kuormitti vain seitsemää Cellin kahdeksasta ytimestä. Yksi siis idlasi koko demon ajan.

8/9 Cellissähän on 1 pääcore ja kahdeksan apucorea. Toivottavasti E3:ssa saadaan vähän jotain makua tuosta pelikäytössä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Lukiko kukaan teistä minun edellistä postausta :p Siinähän oli linkki tuohon demoon.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hifi_Mies sanoi:
Lukiko kukaan teistä minun edellistä postausta :p Siinähän oli linkki tuohon demoon.

:) Minä näin sen, tosin olin nähnyt sen jo aikaisemminkin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Gore sanoi:
Beyond3d vai mitä Dr Evil :)

Paljon mahdollista. Siellä kun tulee käytyä aika usein rimpuilemassa. :) , saattoi siitä kyllä olla jossain uutinenkin, en oikein muista.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikohan myos rahalla ole paikkansa, jos esim Nintendo tekisi niinkuin nyt hinnanalennuksen jalkeen eli toisi n. puolet halvemman konsolin markkinoille samaan aikaan kuin X2 ja Ps3 olisivat saatavilla, niin Nintendon konsolia voitaisiin hyvinkin myyda suuria maaria.

Toinen juttu on pelien hinta, jos jokin konsolivalmistajista saisi tehtya sellainen konsolin, etta sille olisi helppoa ja nopeaa seka halpaa kehittaa peleja, ja oltaisiin tilanteessa, jossa kahden konsolin pelit maksaisivat sen n. 60e mutta yhden konsolin vain 30e, niin tilanne voisi olla aika mielenkiintoinen.

Itselle ainakin tuli Cubesta vaihtoehto vasta sen hinnanalennusksen jalkeen, eika nytkaan innostaisi ostaa uuden teknologian konsolia esim 400e hintaan jos samalla olisi joku toinen uuden teknologian konsoli esim 200e hintaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nykyään tuo pelien kehitys on enemmän kuin helppo koodattava. Pahimmillaan se on soundtrackin kasaamista, hirveästi graafikkoja, animaattoreita, jopa näyttelijöitä ja motion capturea, teknillistä mallinnusta, lisenssit... Mille tahansa konsolille on helppo ja halpaa kehittää peliä. Sitten kun aletaan kehittämään hitti peliä... Se maksaa, oli alusta miten helppo ja halpa vaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Nykyään tuo pelien kehitys on enemmän kuin helppo koodattava. Pahimmillaan se on soundtrackin kasaamista, hirveästi graafikkoja, animaattoreita, jopa näyttelijöitä ja motion capturea, teknillistä mallinnusta, lisenssit... Mille tahansa konsolille on helppo ja halpaa kehittää peliä. Sitten kun aletaan kehittämään hitti peliä... Se maksaa, oli alusta miten helppo ja halpa vaan.

Ei todellakaan ole halpaa tuottaa pelejä. Sehän tässä juuri on se ongelma kun pelien tuottaminen on nykyään niin kallista että pelien yleisöä ei tahdo riittää niin että pelien tekeminen olisi tuottoisaa. Yllättävän moni viimevuosien hittipeli on tuottanut huomattavasti vähemmän kun ollaan odotettu ja jopa tappiota. Vain tietyt tahot tienaavat pelien kehittämisellä odotetusti...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Jeps. Mutta myöskään isojen laitteiden pelit eivät voi olla enää variaatiota 2D hypipompipeleistä. Paljon ja ihan hyviä pelejä voidaan tehdä halvalla, mutta toisaalta tällöin mainosbudjettikin on pieni, ja se taas näkyy myynnissä. Mitä hienompi ja näyttävämpi peli on, sitä helpompi se on kaupata kaupoille. Tätä varten franchise pelit ovat kannattavin ala. Samaa peliä on helppo kierrättää, kustannukset pysyvät kurissa, jne. Kun tuot uutta, on sen oltava joltakin osa-alueelta loistava. Muuten ei myy. Ns. halvat ja helpot ovat loppupeleissä keskikastia, jotka myyvät vasta alelaareissa. Nintendon käsikonsoleilla asia on toisin. Halpaa ja helppoa ja ihan hyvää löytyy roppakaupalla. Toisaalta, mitä olen nähnyt hintoja... Ei ne siltikään niin kauhean halpoja ole kuluttajille. Ainoastaan PC peleissä hinta/laatusuhde on kohdallaan omasta mielestäni.

Hinnat kasvavat, ja kuluttajien vaatimukset kovenevat jotka taas johtavat hinnan kasvuun uudestaan. Sitten olemme me hardcore pelaajat jotka pitävät pelistä vaikka se ei niin mahtava ole, kunhan pelattavuus ja pelin 'ilmapiiri' toimivat.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nykyäänhän pelien kehitys on siinä mielessä helpompaa, että koodia ei väännetä alusta loppuun, vaan erilaisia valmissysteemejä ja pankkeja on valtavasti kehittäjien käytettävissä, mikä leikkaa kehitysaikoja huomattavasti. Toisaalta se aika mikä näissä voitetaan, menee juuri aina vain yksityiskohtaisempien ja näyttävämpien hahmomallien, kenttien, animaatioiden ym. väsäämiseen. Ensi konsolisukupolvella kehittäjien urakka on jo käsittämätön, jos meinaavat ottaa tehoista kaiken irti. Yleensähän oletetaan aina tehojen loppuva kesken, mutta tiettyyn pisteeseen päästäessä loppuvat kesken kehittäjien resurssit ennen kehittäjien mahdollisuuksia.

EDIT: Täytyy sanoa, että olen tulevaan konsolisotaan hiukan pettynyt jo nyt. Onko koskaan ennen sukupolvesta toiseen siirryttäessä kilpailua osattu ennakoida näin? Ei uusia tulokkaita, vain vanhaa hienommin. Revolution on asia erikseen, mutta tiedä sitten kuinka paljon se eroaa kilpailijoistaan. Nintendo yrittää, toiset pelaavat liian varman päälle. Vanhat tekijät ottavat revanssin, MS kehittyy suhteessa enemmän kuin Sony ja Nintendo vetää omaa tyylipuhdasta linjaansa loppuun asti. Sanokaa minun sanoneen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Vanhat tekijät ottavat revanssin, MS kehittyy suhteessa enemmän kuin Sony ja Nintendo vetää omaa tyylipuhdasta linjaansa loppuun asti. Sanokaa minun sanoneen.
Nintedo ilmeisesti tosiaankin tulee porskuttamaan omia linjojaan ja vastakkain ovat lähinnä MS ja Sony.
Sony kuitenkin puskee nytkin teknologiaa enemmän eteenpäin, kuten edelliselläkin kierroksella, vaikka silloin tehoissa hiukan hävittiinkin (ja olihan MS:lla hiukan aikaa ajaa ohi). Mielenkiintoisinta ainakin itselleni on nähdä Sonyn vastaus Xboxin Liveen ja Xbox360:n verkkopelisysteemeihin. Jotain alustavaahan on jo maalailtu (linkki), mutta mitään tietoahan ei vielä käytännössä ole. Ainakin monet asiantuntijat pitävät verkkopelaamista seuraavan sukupolven avainjuttuna ja ilmeisesti se sitä onkin, jos kerran Nintendokin väittää lähtevänsä siihen tällä kertaa tosissaan mukaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom