Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Yhdyn Oliverin mielipiteeseen. Vaikka -mic- pitääkin konsolisotaa parhaana viihteenä, se yleensä johtuu siitä että katsoo maailmaa fanilasien läpi ja uskoo vahvasti siihen että oma konsoli on se ainoa oikea tie valoon. Tehdään asia yksinkertaisemmaksi kuten Oliver sanoi ja verrataan vaikka Madden 2008 versioita keskenään, vaikkakin ne tulevat olemaan samanlaisia aika suurella todennäköisyydellä. Ja RR6 ja 7 vertaus on mielestäni erittäin järkevä, koska molemmat ovat saman sarjan pelejä ja molempien konsolien julkaisupelejä tai ensimmäisen sukupolven julkaisupelejä,miksi sitä nyt haluat kutsuakin. Itse ainakin tulen omistamaan kaikki konsolit koska haluan pelata kaikkia hyviä pelejä, toisin kuin uskoa pimeästi oman konsolini tuotteeseen ja uskoa että kaikki pelit sille ovat ylivertaisia muuhun tarjontaan .
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Katsellaan sitten vaikka ensi jouluna tarkemmin, miten EA:n ja Ubin multiplättärit toimivat milläkin alustalla.

Ehei, silloinkin kehittäjillä on ollut vuosi enemmän aikaa tutustua XO:n saloihin! Näinpä XO:n ja PS3:n pelien vertaaminen ei tule koskaan olemaan mahdollista...

(Enää jää ongelmaksi se, miten ostopäätöstä punnitsevan kuluttajan saisi muistamaan, että myöhemmin ilmestyneelle konsolille pitää aina muistaa antaa säälipisteitä, eikä valintaa saa tehdä itse pelin perusteella.)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jestas, edellinen postaus oli jo niin herkullisen huono että niistin vahingossa kaurapuurooni.. :D Ei kukaan halua säälipisteitä, ainostaan sitä että peliin on käytetty tarpeellinen aika eikä sitä ole hosuttu markkinoille raakileena. Koska näinhän ei käynyt yhdellekään 360 pelille, eihän??
 
Muista sitten lusikoida kaurapuuro loppuun saakka...

samuel6 sanoi:
Ei kukaan halua säälipisteitä, ainostaan sitä että peliin on käytetty tarpeellinen aika eikä sitä ole hosuttu markkinoille raakileena.

Ensi vuonnakin taitaa olla vain 365 päivää, joten tuskin ne softaprojektien aikataulut radikaalisti muuttuvat, eli vuoden odottaminen ei kyllä takaa loppuun hosuttujen projektien ehtymistä.

(Sulta jäi nyt viestini varsinainen pointti vähän pimentoon, ja minä sen kuin vaan jatkan harhaanjohtamista, sorry...)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Ehei, silloinkin kehittäjillä on ollut vuosi enemmän aikaa tutustua XO:n saloihin! Näinpä XO:n ja PS3:n pelien vertaaminen ei tule koskaan olemaan mahdollista...
Isoin hyppäys nähdään yleensä kuitenkin ensimmäisten vuosien aikana ja kun X360 on niin unelman helppo ohjelmoitava, niin eiköhän siitä ole jo kohta kaikki mehut puristettu, kun taas kärsivällinen koodaaja heruttaa PS3:sta aina vaan loistavampaa graffaa vuosienkin päästä. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
X360 on niin unelman helppo koodattava, niin eiköhän siitä ole jo kohta kaikki mehut puristettu, kun taas kärsivällinen koodaaja heruttaa PS3:sta aina vaan loistavampaa graffaa vuosienkin päästä. ;)

Hei, eiks se ollutkaan niin, että vaan onnettomat PC-koodaajat kitisevät PS-koodaamisen vaikeutta... ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jaa että RR6:n ja RR7:n vertailu on joidenkin mielestä täysin validi vertailu... :D Hyvät naurut sain mutta samalla surettaa eräiden heikko logiikka ja käsitys NextGen-pelintekoprosessiin vaikuttavista tekijöistä.

Kannattaa muistaa se, että X360 on edelläkävijä kaikissa multiplättäripelejä tuottavissa firmoissa vuotta aikaisemman julkaisunsa vuoksi, ja saa siten kärsiä suurimmista ongelmista kun lähdetään tekemään peliä tyhjältä pöydältä uuden sukupolven alustalle.

Kun RR7-projektia on lähdetty tekemään, on pohjalla VALTAVA MÄÄRÄ tietämystä uuden sukupolven pelinkehityksestä, ja tässä asiassa RR6 on auttanut valtavasti.

Kannattaa myös ottaa huomioon se, että kuten aikanaan uutisoitiin, PS3:n kehitysyksiköt saatiin huomattavasti aikaisemmin pelinkehittäjille kuin X360:n. Sillä on iso merkitys pelintekoprosessissa.

Yhteenveto: tehdään sitten vaikka vertailuja kun tulee GTA4. Esim. Gears of Warin vertaaminen Resistanceen graafisesti on myös hieman epäreilua Resistancea kohtaan. Call of Duty 3:n eri versioiden vertaaminen keskenään on ok jos laskuista jätetään pois nettipeli jota ei PS3:lle saatu aikaiseksi ja pysyttäydytään pelkässä grafiikassa samaa liitäntää käyttämällä (komponentti vs. HDMI).



Edit: Forza 2:sta ja Motorstormia voisi jollakin tavalla vertailla keskenään vaikka ovatkin vähän erityylisiä. Suunnilleen samaan aikaan taitavat ilmestyä. Edit 2: nojaa. Forza 2:sta kyllä auttaa kokemus PGR3:sta joten oletettavasti sen pitäisi olla kivemman näköinen peli kuin Motorstorm vaikken siihen aivan usko.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-mic- sanoi:
No PS3 digiexpo fiilistely ketjussa arvostelin PS3:n ja pelien vaiheessa oloa ottaen huomioon, että konsoli julkaistaan parin vkon sisällä. Tätä oltiin suuresti vastaan, koska PS3 julkaistaan vasta maaliskuussa, eikä ennen sitä voi tai saa sanoa peleistä tai konsolista mitään negatiivista.
:rolleyes:

Siinähän nyt oli ihan eri asiasta kyse. Motorstorm oli vanhaa koodia. Tämän takia siitä ei voinut todellakaan sanoa mitään lopullista, kun taas NBA2k7:sta voidaan sanoa parin viikon päästä jotain, kun siitä on ihan se lopullinen versio kaupassa. Se, että Euroopan julkaisusta ja sen myöhäisyydestä puhuttiin, liittyi taas siihen ettei Sonyllä välttämättä ole prioriteettina vielä tuoda tänne satoja demokoneita ja uusimpia koodeja peleistä, ei siihen kuinka vaiheessa pelit ovat kun julkaisu on kuukausien päässä (tai näin ainakin muistelisin, itse en pahemmin kirjoitellut, luin vaan muiden juttuja)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
JHyvät naurut sain mutta samalla surettaa eräiden heikko logiikka ja käsitys NextGen-pelintekoprosessiin vaikuttavista tekijöistä.

Kannattaa muistaa se, että X360 on edelläkävijä kaikissa multiplättäripelejä tuottavissa firmoissa vuotta aikaisemman julkaisunsa vuoksi, ja saa siten kärsiä suurimmista ongelmista kun lähdetään tekemään peliä tyhjältä pöydältä uuden sukupolven alustalle.

Kun RR7-projektia on lähdetty tekemään, on pohjalla VALTAVA MÄÄRÄ tietämystä uuden sukupolven pelinkehityksestä, ja tässä asiassa RR6 on auttanut valtavasti.

Aivan totta. Kun XO:lle lähdettiin tekemään pelejä, oli moniydinarkkitehtuurin hyödyntäminen
pelimaailmassa uusi tieteenala, ja koodareilla sormi suussa. Tuo oli yksi tärkeimpiä aiheita
viime GDC:n tekkiluennoilla. Nyt tietotaitoa alkaa olla, vaikka siinä(kin) riittää sitä herutettavaa
vielä vuosiksi.

Ja vaikka Ps3 julkaistaan vuotta myöhemmin, ei se tarkoita sitä etteikö julkaisuikkunan pelejä olisi
alettu tekemään jopa aikaisemmin kuin joitan XO-pelejä. Ilman lopullisia devikittejäkin saa
melkoisesti aikaiseksi, ei se pelikoodaaminen ole 100%:sesti mehujen puristamista raudasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

RR pelejä ei voi verrata mutta GOW ja Resistancen vertaus on vain "hieman" epäreilua ?? :D Aivan uskomaton kommentti. Verrataanko parin viikon päästä Table tennistä ja NBA2k7kaa..?Nekin on molemmat urheilupelejä :p
EDIT : Sonyn kovalevy rikkoo laitteen, 1080p on turha, blurayn lisätila on turha, pelejä on tehty kauemmin kuin 360n, ja launch-ikkunan pelejä ei voi verrata keskenään koska se on mahdotonta 360n tullessa vuotta aikaisemmin markkinoille. Mutta resistancea voi verrata Gowiin....Vetäydyn keskustelusta ja olen onnellinen että omistan enemmän kuin yhden konsolin ja fanilasit ei ole aivan totaalisessa sumussa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mäksä sanoi:
lähinnä oli vitsi, sillä toi peli idea on niin naurettava ja ennenkaikkea epärealistininen, oli vaan helpompi toteuttaa wiillä toi alamäki sydeemi ku normaali tony haukka
Tämä "normaali tony haukka" on tulossa myös Playstation 2:lle ja se on siis jo valmiiksi hyvin cross-platformia, joten en oikein ymmärrä mikä siinä Wiillä olisi nyt niin kovin vaikeaa. Ja tunnetusti ne "normaalit tony haukat" ovat hyyyvin realistisia. Kannattaa kokeilla realism modea jossain Tonyssa jossa sellainen on (kakkosessa ainakin oli, onkohan uudemmissa), johan loppuvat Kuun tasoisen painovoiman avulla tehdyt lentelyt ;-)

Sen sijaan Tony Hawk's Downhill Jam näyttää pelinä hyvin paljon SSX:ltä skeittilaudoilla, mikä minusta ei ole mitenkään huono idea jos toteutus on yhtä hyvin hallussa kuin SSX:ssä. Laitteen teknologiaa enemmän uskon inspiraationa olleen ajatukset ohjaimen käytöstä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Verrataanko vaikka vuoden kuluttua; otetaan oikein kattava setti tunnettujen, kokeneiden tiimien
multiplattariväännöksiä, ja sitten tihrustetaan suurennuslasilla pikseleitä (eri telkkareilla, ihan
vaan varmuuden vuoksi), kellotetaan fps:t ja analysoidaan äänetkin puhki. Miten olis?

Tai sitten pysytään faktoissa; viimeksi kauppoihin tuleva laite on tietysti paras, sitähän on kasattu
pisimpään. Miten se voisi olla huonompi? Kaikilla maailman teknisillä vempeleillä ja niitä teke-
villä tahoillahan on aivan identtiset suunnittelu- ja tuotantoprosessit, joten julkaisupäivämäärällä
voidaan valita voittaja. Eiks nii? Hä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo joo, vertaillaan. Jokaisessa mestasta raportoidaan frameratet. Oliko siinä vesiputouksella millanen framerate siitä kuvakulmasta ja millanen se oli toisen konsolin versiossa. Oliko HDR samannäköstä ja miltä se näytti tolla kaapelilla. Kuinka kirkas aseen ääni oli toisessa versiossa ja kuinka heikko tekstuuri oli siinä yhessä seinässä toisessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
Call of Duty 3:n eri versioiden vertaaminen keskenään on ok jos laskuista jätetään pois nettipeli jota ei PS3:lle saatu aikaiseksi ja pysyttäydytään pelkässä grafiikassa samaa liitäntää käyttämällä (komponentti vs. HDMI).
Olenko nyt totaalisesti missannut jotain, vai missä välissä tuo nettipeli putosi PS3-versiosta pois?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Konsolisota.:D

Onneksi saadaan PS3 vihdoinkin kauppohin, niin saadaan uutta verta tähänkin keskusteluun. Mielenkiintoista on että siinä missä Sony karsii ominaisuuksia konsolistaan, MS upgreidaa ja kehittelee uusia juttuja koko ajan. Esimerkkeinä vaikkapa 1080p-resoluutio ja videolatausysteemit.

Japanissa on ainakin vielä hiljaista.:confused:

http://www.kotaku.com/gaming/ps3/ps3-japan-launch-line-watch-empty-213492.php
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eiköhän noita päivityksiä tule Sonyllekin,varsinkin online-systeemiin kunhan kone saadaan ensin ulos. Japanissa muuten on pääosin voimassa "lottosysteemi", eli julkaisupäivän aamuna saa hakea arpalipun, ja jos nappi napsahtaa paikalleen saa luvan ostaa koneen.
http://ps3.ign.com/articles/744/744967p1.html siinä vielä linkki tuohon lottosysteemiuutiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Siinähän nyt oli ihan eri asiasta kyse. Motorstorm oli vanhaa koodia. Tämän takia siitä ei voinut todellakaan sanoa mitään lopullista. Se, että Euroopan julkaisusta ja sen myöhäisyydestä puhuttiin, liittyi taas siihen ettei Sonyllä välttämättä ole prioriteettina vielä tuoda tänne satoja demokoneita ja uusimpia koodeja peleistä, ei siihen kuinka vaiheessa pelit ovat kun julkaisu on kuukausien päässä

Kiitos, juuri tätä yritettiin saada mahtumaan eräille kaaliin. Siinä kuitenkaan onnistumatta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PingKing sanoi:
Mielenkiintoista on että siinä missä Sony karsii ominaisuuksia konsolistaan, MS upgreidaa ja kehittelee uusia juttuja koko ajan. Esimerkkeinä vaikkapa 1080p-resoluutio ja videolatausysteemit.
Niin, esimerkiksi juuri nuo systeemit ovat olleet selviöitä PS3:lle jo vuoden ajan, eli suuri edelläkävijä tulee jälleen perässä.
Varsin sopivaa firmalle jonka johtajan vuonna 1995 julkaistussa 300-sivuisessa kirjassa mainittiin internet peräti seitsemän kertaa. Luonnollisesti kirjaa päivitettiin jo aika pian ensimmäisen painoksen jälkeen.
Päivitys on hienoa. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PingKing sanoi:
p.o. "upskeidaa". HTH.

Oliver sanoi:
Niin, esimerkiksi juuri nuo systeemit ovat olleet selviöitä PS3:lle jo vuoden ajan, eli suuri edelläkävijä tulee jälleen perässä.
Eräs "kopiointi" -termiin fiksaation saanut olisi ehkä taas kerran käyttänyt sitä (vaikka epäilen ettei kuitenkaan tässä tapauksessa) mutta oletan että olet täysin kyllästynyt sen ylikäytön aiheuttamaan inflaatioon ja sen takia asettelit sanasi toisin? :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Niin, esimerkiksi juuri nuo systeemit ovat olleet selviöitä PS3:lle jo vuoden ajan

Aivan, samoin kuin kaksinkertainen 1080p-näyttöjen tuki, neliulotteiset pelit ja julkaisu viime keväänä. On se häpeällistä, miten ihmiset eivät tunnista edelläkävijää vaikka se tulisi jälkijunassa! :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom