Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Jotenkin sellanen kutina että seuraavassa sukupupolvessa jokaisella konsolilla on jonkinlainen oma versio "kakesta". Pädi saattaa olla sillon ikäänkuin eilistä päivää. Voi hyvinkin mennä vuosi tai kaksi ennenkuin wiin ohjaussysteemistä otetaan kaikki irti ja ohjaussysteemi tuntuu luonnolliselta.
Minulla on samanlainen kutina, mutta nähtäväksi jää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wii ainakin iski minuun kuin syvä piikki ja ei enää kuin muutama päivä ja silloin saan Wiin kotiin ja sitten pääsen sanomaan siitä jotain :)

Ainakin mitä Digiexpolla testasin PS3 se ei kuitenkaan minuun nyt niin iskenyt mutta joo kyllä se ps3 ehkä tulee hankittua.

Mutta joo minusta tietokoneella saa olla hyvät grafiikat ja konsolit on minulle konsoleita joiden grafiikka ei haittaa ja vaikka peli näyttäisi joltain hunolta ja pääasia on että pelattavuus on rautaa!

Mutta joo hyvät yöt :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Toivottavasti tekevät oman versionsa ja pistävät vielä astetta paremmaksi.

Niin tai vielä parempi olisi jos keksisivät jotain aidosti omaa ja alkuperäistä! Se se vasta hienoa olisikin! Voisivat olla oikein ylpeitä itsestään kun keksivät jotain ihan itse. Ansaitsisivat taputuksen päähän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Eliytres lainasi vain lauseen alkuosaa, josta syystä jouduin kirjoittamaan loppuosan uudelleen, kun ei mennyt kummallekaan jakeluun. Siinä Knightille sisältöä. ;)

Mitä Sonyn lainailu poistaa Eliytresin elämästä? Tällä foorumilla on useaan otteeseen toisteltu maailman kehittymisen malleja ja etenkin teknologian, mutta koska mikään ei tietyille tyypeille mene jakeluun, toistanpa vielä (turhaan), että kaikki kopioivat kaikkia, kaikessa. Niin se kehitys menee eteenpäin. Eliytresin mielestä kenenkään ei varmaan olisi pitänyt kopioida pyörää, autoa, tai jos mennään vielä kauemmas, vaikkapa tulentekotaitoa, jolloin istuisimme kaikki vieläkin kylmissä luolissa, paitsi se yksi onnellinen joka keksi miten tuli sytytetään :p

Hih, kirjoittakaa toki lisää kommentteja kopionnista, please..
Joo joo. Mieti nyt vähän itsekin. Eiköhän niitä innovaatioita synny sillä tavalla että panostetaan uuden kehittämiseen sen sijaan että panostetaan kopioimiseen.

Yksinkertaistettu esimerkki:

Firma A:n pomo keksii että tuulivoimalan avulla saadaan tuulivoimaa.

Firma B:n pomo huomaa Firma A:n toimet ja päättää rakentaa myös tuulivoimalan, lisätä siihen yhden ylimääräisen lisäsiivekkeen sekä maalata sen kusenkeltaiseksi. A-ha!

Firma C haistattaa pitkät molemmille ja päättää tutkia vesivoiman käyttömahdollisuuksia. Pian he huomaavat sen todella toimivaksi hommaksi, ja uusi vesivoimala valjastetaan käyttöön.

Miksei Firma C kopioi myös tuulivoimatekniikkaa käyttöönsä? Mitä järkeä panostaa uuden kehittämiseen, kun kopioiminen on paljon helpompaa? Miettikääpä sitä.

Jaa että mitä lainailu poistaa minun elämästäni? Kyse on periaatteesta. Yrittäjäperheen vesana tiedän kyllä millaista on kun suuremmat ja rahakkaammat yritykset sorsii pienempiään, joten olen automaattisest aina heikomman puolella, ja tässä tilanteessa se on Nintendo. Hyvä esimerkki Sonyn röyhkeydestä oli tapa millä he jyräsivät pienen lik-sangin; useita oikeusjuttuja vireille eri oikeusistuimissa, koska tiedossa oli ettei lik-sang pysty palkkaamaan asianajajia jokaiseen oikeusistuimeen -> lappu luukulle. Ja fanipojat taputtaa karvaisia käsiään; "ihanaa Sony, ihanaa!" Hyi, hyi ja vielä kerran oksennus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mordor sanoi:
Wii ainakin iski minuun kuin syvä piikki ja ei enää kuin muutama päivä ja silloin saan Wiin kotiin ja sitten pääsen sanomaan siitä jotain :)

Täällä on pitkä rivi tiedonjanoisia odottelemassa teidän ensiaallossa koneensa saavien kokemuksia ja tunnelmia. Perjantai ei ole enään mahdottoman kaukana :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Niin tai vielä parempi olisi jos keksisivät jotain aidosti omaa ja alkuperäistä! Se se vasta hienoa olisikin! Voisivat olla oikein ylpeitä itsestään kun keksivät jotain ihan itse. Ansaitsisivat taputuksen päähän.

Kuvittele autoteollisuus ilman toisten innovaatioiden hyödyntämistä. Haluaisitko oikeasti sitä?

Kaikki lainaavat kaikkia ja sehän on vain pelaajien eduksi. Fanipojat ovat sitten erikseen ja ymmärretään kyllä jos pipo kiristää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kuvittele autoteollisuus ilman toisten innovaatioiden hyödyntämistä. Haluaisitko oikeasti sitä?

Kaikki lainaavat kaikkia ja sehän on vain pelaajien eduksi. Fanipojat ovat sitten erikseen ja ymmärretään kyllä jos pipo kiristää.
Autoteollisuus jossa eri valmistajia ja merkkejä on satoja, on verrattavissa kolmen konsolivalmistajan peliteollisuuteen tarkalleen millä tavalla?

Mieluummin näkisin jokaisessa konsolisukupolvessa 3 uudistusta/innovaatiota/keksintöä sen sijaan että näen yhden ja sen jälkeen kaksi kopiota. Tai no oikeastaan viime aikoina trendi on ollut kaksi valmistajaa, kaksi uudistusta jotka kolmas sitten kopioi itsellensä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

frozen9999 sanoi:
:)

The cost of Sony and Immersion force feedback litigation... $90 million.
One Pelican PlayStation controller bought off eBay... $5.
Proving that the motion-sensing technology and rumble feature worked together ten years ago... priceless.

http://www.ps3fanboy.com/2006/06/26/the-truth-will-set-you-free-old-vibes-and-new-tech/
Jumalanpilkkaa! Mutta kun Sony sanoi...

Aika läppä kyllä tuo koko juttu. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Ihmetyttää miten tämä "minipeli" juttu tuntuu olevan huonojen graffojen lisäksi ainoa seikka mihin nintendon dissaajat osaavat enää tässä vaiheessa takertua kun kaikenmaailman spekulaatiot ohjaimen toimimattomuudesta, ylenpalttisesta huitomisesta, väsyneistä ranteista ja tiedä mistä ovat jo todistautuneet paikkaansapitämättlömiksi. Nyt alkaa kuule oleen aika ryhtyä keksimään pikkaisen parempia provoja :)
Prerenderöityjen demopätkien ja latausaikojen määräkö sen määrittelee että mitkä ovat minipelejä ja mitkä ei?
En ole ikinä sanonut Wiin kaken toimimattomuudesta ja vioista mitään. En ikinä.
Pidän Nintendon vanhasta koneesta ja olen jo pitkään kirjoittanut epäileväni Wiin pelisuunnan olevan minipelimäinen. Olen myös kirjoittanut, että jos näin ei käy, ostan koneen.


Enkä ole yleinen Nintendon dissaaja. Cube on helvetin hyvä kone. N64 ja DS taas ovat todella huonoja, samoin pelkään käyvän Wiille. Katsotaan nyt vuoden päästä millainen tilanne on, mutta tällä hetkellä ei minulle näytä hyvältä koneelta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Heh, ennen sentään provottiin että pysytään edellisen generaation tehoissa, rohkeimmat ehkä väitti että alle vanhan xboxin suoritustehon, mutta nyt palataan jo "Tetris-kaudelle" mikä käsittääkseni oli Gameboyn aikaa...
Aika väsyneeksi alkaa tuo plegepojujen Wiin mustamaalaminen menemään...
Jos viittaat plegepojulla minuun, et voisi olla enempää väärässä. Olen pelaaja, en fanittaja. Kotoa löytyy koneita vaikka muille jakaa ja jos olen ollut koneeseen epätyytyväinen, olen myynyt sen (tähän mennessä olen myynyt vain Nintendo DS:n)

Ja tetrisaikakaudelle palaamisessa en puhunut missään mielessä tehoista, vaan pelien tyylistä. Parhaiten epäillykseni voi ilmaista kuten moni on tehnyt; "Kaken heiluttelua"
Ja tämäkin toteamukseni on keretty sanoa typeräksi, mutta syy miksi en usko Wiin hyvään pelitarjontaan on ... DS (vihaan DS:ää ja sitä, että olin liian typerä ostamaan sen)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lisää suolaa soppaan!

Nyt pieni pyyntö, brändifanittajat: isot fanilippikset päähän ja kertokaa faktoihin perustuen, miksi juuri se oma konsoli on kaikkein paras? Miksi PS3 on parempi kuin X360? Miksi Wii on parempi kuin PS3? Miksi X360 pyyhkii kaikilla pöytää?

Areena on teidän. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Nyt pieni pyyntö, brändifanittajat: isot fanilippikset päähän ja kertokaa faktoihin perustuen, miksi juuri se oma konsoli on kaikkein paras? Miksi PS3 on parempi kuin X360? Miksi Wii on parempi kuin PS3? Miksi X360 pyyhkii kaikilla pöytää?

360 sen takia, että sille on tällä hetkellä paras pelivalikoima minun makuuni ja tulevista julkaisuista löytyy sen verran monta helmeä, että en tällä hetkellä näe tarvetta hankkia muita. Ja kun tuli tuo DS:kin ostettua (OT: en käsitä miten pibe ei ole löytänyt sille hyvää pelattavaa) niin rahastakin se on kyllä vähän kiinni, jos ois paljon extra pätäkkää taskussa niin varmaan ostaisin sekä PS3:n että Wii:n myös.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
360 sen takia, että sille on tällä hetkellä paras pelivalikoima minun makuuni ja tulevista julkaisuista löytyy sen verran monta helmeä, että en tällä hetkellä näe tarvetta hankkia muita.
Väärä vastaus. Ei "minun mielestäni". Ei kelpaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Lisää suolaa soppaan!

Nyt pieni pyyntö, brändifanittajat: isot fanilippikset päähän ja kertokaa faktoihin perustuen, miksi juuri se oma konsoli on kaikkein paras? Miksi PS3 on parempi kuin X360? Miksi Wii on parempi kuin PS3? Miksi X360 pyyhkii kaikilla pöytää?

Areena on teidän. :)

Öö! 360:sen saa kaupasta! Muita ei! ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Frogger sanoi:
Öö! 360:sen saa kaupasta! Muita ei! ;)
Tämä on jo hyvä pointti.

Se, miksi kysyin koko asiaa, on ihan vain se, että koneita ei voi vertailla keskenään juuri mitenkään. Käytännössä kaikki on kiinni peleistä ja pelaajista. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Siksi ainoa mittapuu koneiden paremmuuden mittaamiseen on se, mitä itse kukin pitää parhaana ja taas toiselta kantilta mitattuna se, mikä kone myy eniten ja näin tuottaa valmistajalleen eniten rahaa. Näin ollen täällä on ihan turha tapella koko asiasta.

Vaikka pitääkin tunnustaa, on hauska seurata kiihkofanien taistelua :)

Hex, joko keksit, mitä ajoin takaa tuolla amatöörimäisellä kyselylläni? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saa nähdä kuinka paljon PS3:sia tulee Eurooppaan. Jos kerta Amerikka+Japani tarvitsevat lisää konsoleita koko ajan niin milloin niitä aletaan tehdä Eurooppaa varten?
Valmistusmäärät on sen verran pieniä mitä tulee markkinoille (30-40k/viikko) niin tätä vauhtia Eurooppa-launchi vedetään vieläkin huonommin tai sitten lykätään.

PS3:n on kuulemma luokaton jopa linuxille ja 800 pena voittaa sen kevyesti. Saa nähdä milloin saavat otettua vähän enemmän tehoja irti Cellistä, mutta muistinmääräkin luo kuulemma esteitä ohjelmille.

2010 Sonyn mielestä on sopiva aika julkistaa uusi PS4 (tai mitä epäilen niin PS3-slim). Miettikää 4 vuotta tästä ja Eurooppa ei ole edes saanut PS3:sia. Meinaako noi Sonyn henkilöstö taas yrittää hypettaa seuraavaa konsolia niin paljon ettei Nintendon ja MS:n seuraavaa ostetattaisi.
Lisäksi ennen 2010 PS3:n on luvassa "suuria" uudistuksia. Mitä järkeä on sitten ostaa nyt kun saa parin vuoden päästä paremman?

Tälläiset mietteet tänä aamuna kun kävin lukemassa PS3 foorumit englannista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
...mutta syy miksi en usko Wiin hyvään pelitarjontaan on ... DS (vihaan DS:ää ja sitä, että olin liian typerä ostamaan sen)
Unohdit Cuben hyvä mies... Oma uskomukseni Wiin pelitarjonnasta tulee olemaan se, että sille tulee kaikki samat pelit kuin Cubelle. Paitsi, että peleistä voidaan jättää numerointi väliin ja laittaa tilalle yksinkertaisesti Wii. (ála ei tulekaan Mario Party 8 vaan tulee yksinkertaisesti Mario Party Wii... Repikää siitä huumoria...) Mä syön hattuni, jos Wiille ei tule Mario Kartia, Mario Golfia, Mario Tennistä, Mario Baseballia, Pokemon Wiitä, Brain Training Wiitä tai jne...

Tuohduin kaksi vuotta sitten, kun eräs pelialan vaikuttaja totesi Saturo Iwata lausunnosta ("Nintendolla on pelaajan sydän"), että hän "haluaisi nähdä kenen pelaajan rinnasta se on revitty." Nyt ymmärrän mitä hän tarkoitti sillä. Nintendo ei aja pelialan kehitystä mitenkään muuten eteen päin kuin pyrkimällä jauhamaan samaa sontaa uudessa kuosissa eteen päin. Toisaalta miten se eroaa kilpailijoistaan sitten ? Ei mitenkään, mutta turha väittää muutakaan...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom