Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Ei vamasti ole, mutta monet julkaisuista pyrkivät lähinnä erottumaan silmiä hivelivillä grafiikoilla, eikä se ole varmasti koneen vaan julkaisijoiden vika. Eikä se koske ainoastaan uusia konsoleita, pelien tylsistyminen ja laskelmoitu tekeminen on ollut nähtävillä jo pitkään. Todella harvoin näkee enää mitään kovinkaan paljon erillaista, tehdään jatko-osille jatkoa koska ne tuntuvat myyvän. Kyllä kaikkien pelien kohdalla laskelmoidaan kovasti, Wiinkin pelien, mutta ohjain voi tarjota erilaisia ratkaisuja jotka ainakin näennäisesti ovat erillaisia ja erottuvat muista versioista. Tiedä sitten tarttuvatko pelintekijät tähän koukkuun ihan kunnolla. Ja kuten yläpuolella sanottiin. laskentahetot voisivat lisätä jotain uutta, mutta onko sitä tehoa vielä jäljellä jos pelaajat vaativat HD grafiikkoja vakiona. Jostain luin aikoinaan, että PS3ssa ja X360ssa jopa puolet laskentahosta menee teräväpiirron ylläpitoon, ja jos HD otetaan pois, myykö peli enää siihen tottuneelle? Vaikka olisi kuinka hieno fysiikkamoottori joka voisi mallintaa kaiken nesteistä auton korin taipumiseen mutkissa, voisi olla vaikea taivuttaa ketään sitä peliä ostamaan. Eikä fysiikkamoottoreidenkaan teko ole halpaa puuhaa
jryi sanoi:Tässä on yksi sellainen väite, jonka perusteita en kykene ymmärtämään: miksi Wii on ainoa näistä uusista konsoleista, jolle pystytään kehittämään jotain sellaista, mikä ei ole "samaa laskelmoitua tuubaa"? Onko Xbox360:ssä ja PS3:ssa jokin mekaaninen rajoitin, joka estää uudenlaisten pelien kehittämisen niille?
Ei vamasti ole, mutta monet julkaisuista pyrkivät lähinnä erottumaan silmiä hivelivillä grafiikoilla, eikä se ole varmasti koneen vaan julkaisijoiden vika. Eikä se koske ainoastaan uusia konsoleita, pelien tylsistyminen ja laskelmoitu tekeminen on ollut nähtävillä jo pitkään. Todella harvoin näkee enää mitään kovinkaan paljon erillaista, tehdään jatko-osille jatkoa koska ne tuntuvat myyvän. Kyllä kaikkien pelien kohdalla laskelmoidaan kovasti, Wiinkin pelien, mutta ohjain voi tarjota erilaisia ratkaisuja jotka ainakin näennäisesti ovat erillaisia ja erottuvat muista versioista. Tiedä sitten tarttuvatko pelintekijät tähän koukkuun ihan kunnolla. Ja kuten yläpuolella sanottiin. laskentahetot voisivat lisätä jotain uutta, mutta onko sitä tehoa vielä jäljellä jos pelaajat vaativat HD grafiikkoja vakiona. Jostain luin aikoinaan, että PS3ssa ja X360ssa jopa puolet laskentahosta menee teräväpiirron ylläpitoon, ja jos HD otetaan pois, myykö peli enää siihen tottuneelle? Vaikka olisi kuinka hieno fysiikkamoottori joka voisi mallintaa kaiken nesteistä auton korin taipumiseen mutkissa, voisi olla vaikea taivuttaa ketään sitä peliä ostamaan. Eikä fysiikkamoottoreidenkaan teko ole halpaa puuhaa