Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Edit: Tarkennetaan. Itselläni on työn puolesta PS3. Tämän takia minulla on aika kovat NDAt päällä, joten paljon en saa kertoa. Sen verran sanon että olen käyttänyt PS3a jo parisen kuukautta. Yksi on itselläni kotona ollut jo parisen viikkoa.

Jaa no nyt alkaa vähän selvitä taustoja miksi olet erityisen kiihkeä Playstationien tukija.

Yhtä hyvin olisin voinut kyrsiintyä Pleikkaan.

Näiden uusien paljastustesi pohjalta et voisi.

Kuten sanoin, minulla on monta syytä olla ostamatta Nintendon laitteita. Suurin osa on se, että tylsistyin näihin ärsyttävimpiin ääniin.

Niin on ja suurin syy onkin se kenelle tekee töitä/keneltä saa (ilmaiseksi) tuotteita. Petät itseäsi kun keksit noita syitä miksi et pidä kuin yhden firman koneista..

Nooh, jokainen taaplaa omalla tyylillään.

Nimenomaan.

maagiset sanoi:
Ei kai kukaan nyt oikeesti uskonut, että peli näyttäisi tolta E3:ssa esitetyn pätkän näköiseltä. Hyvältä toi aito pelikuvakin näyttää ainakin omaan silmääni.
:D Kyllä sitä vaan surullisen moni uskoi. Ei siinä, hyvältähän tuo aito pelikuvakin näyttää.

maagiset sanoi:
Ei kai kukaan nyt oikeesti uskonut, että peli näyttäisi tolta E3:ssa esitetyn pätkän näköiseltä. Hyvältä toi aito pelikuvakin näyttää ainakin omaan silmääni.

Kyllä muuten uskoi ja moni, niin huvittavalta kun se kuullostaakin. Mielestäni tuo aito pelikuva näyttää muuten aika munattomalta. Mahtaa olla haastavaa saada maaperä näyttämään siltä kuin se olisi kiveä ja hiekkaa kun aina se vain näyttää muoviselta ja vielä kiiltää kaupan päälle.

GameFreak sanoi:
Aa nyt tajusin sigustasi tuon "HD my ass" eli sinulla ei ole tainnut olla varaa hankkia HDTV:tä tai edes laajakuva monitoria ja sitten itket HD kuvan tarpeettomuutta. Tuo ei ole kuin itsepetosta. HD tarkkuus on todella hyvä ja mukava lisä peleihin.

Ei se kuule varoista ole kiinni, vaan enemmänkin siitä että mitä olen valmis moisesta maksamaan. HD tarkkuus on hyvä ja mukava lisä peleihin todellakin, mutta juuri nimenomaan lisä, ei ehto laatupelaamiselle.

maagiset sanoi:

Kyllä todellakin uskoi moni ja siis se suurin osa joka ei niin paljoa peleistä tietoa etsi, puhu foorumeilla jne.

Tiltissä kun videoita näkyi monet kavereistani ja tutuistani alkoivat empiä oliko Xbox360 sittenkään tarpeeksi tehokas mutta olen heille kyll äselittänyt asian.

Mutta on se suurin joukko joilta ne massitkin saadaan joka vieläkin luulee ja uskoo miltei kaiken markkinahöpinän ja minun tuntemani ihmiset ovat aikalailla skaalalla 19-35 vuotiaita.

xevious sanoi:
Ei se kuule varoista ole kiinni, vaan enemmänkin siitä että mitä olen valmis moisesta maksamaan. HD tarkkuus on hyvä ja mukava lisä peleihin todellakin.

200:lla saa laadukkaita 19" laajakuvamonitoreja.

GameFreak sanoi:
Tiltissä kun videoita näkyi monet kavereistani ja tutuistani alkoivat empiä oliko Xbox360 sittenkään tarpeeksi tehokas mutta olen heille kyll äselittänyt asian.

Mutta on se suurin joukko joilta ne massitkin saadaan joka vieläkin luulee ja uskoo miltei kaiken markkinahöpinän ja minun tuntemani ihmiset ovat aikalailla skaalalla 19-35 vuotiaita.
Luulee mitä? Yksi pyyntö, panosta hiukan kirjoittamiseen, jooko. Nyt näistä sinun kirjoituksistasi ei oikein tahdo saada mitään selvää. Kauniita sanoja, epämääräisiä sanajärjestyksiä. Aivan kuin yrittäisit kirjoittaa aikuisemmin ja fiksummin kuin osaat.

On hauskaa seurata tätä tiettyä porukkaa jolle peli itsessään vaikuttaa olevan täysin merkityksetön, kunhan se vain näyttää ja kuulostaa hyvältä. Viis siitä millaista sitä on pelata tai onko siinä juonta. SD, HD, ihan sama, vaikka olisi 16 väriä jos peli vain on hyvä. Totta kai näyttävä ja hyvältä kuulostava peli on aina kaunis katsella mutta ei saa käydä niin että paska peli naamioidaan kauniin ulkoasun alle.

Sikseen, tehoilla ei tee yhtään mitään. Hauska seurata kiihkofanaattisten konsolifanien tappelua siitä, onko PS3 vai X360 tehokkain. :D

keiu sanoi:
Kyllä muuten uskoi ja moni, niin huvittavalta kun se kuullostaakin. Mielestäni tuo aito pelikuva näyttää muuten aika munattomalta. Mahtaa olla haastavaa saada maaperä näyttämään siltä kuin se olisi kiveä ja hiekkaa kun aina se vain näyttää muoviselta ja vielä kiiltää kaupan päälle.

Tottahan tuo varmasti on, että aika isokin osa porukasta lankeaa hypeen. Itse olen kyllä vuosien varrella oppinut todella varovaiseksi pelien hypen suhteen. Tällöin ei karvaita pettymyksiäkään tule pelien kohdalla niin paljoa.

ingraver sanoi:
Ensimmäinen hyvä konsolistrategia taitaapi IMO olla advance wars GBA:lle.
GameFreak sanoi:
Käsikonsoleista en puhu mitään koska niillä en tykkää pelata mitään.
Tosin Advance Wars-sarja alkoi jo Famicomilla (Famicom Wars, ja sillä nimellä se edelleen jatkakaa Jaappanissa), ja IMO ihan mainio peli jo silloin.

karpaasi sanoi:
Vähän on yhdyttävä samuelin mielipiteeseen, ja jos kaveri on ostanut itse C64:n aikoinaan, niin ikää olisi oltava about 26 vuodesta eteenpäin.Juttujen taso kyllä ei tuonne ikäluokkaan millään tahdo yltää...
Ja C64:ltä pitäisi muistaa loistavia strategiapelejä (kuten Theater: Europe, jota vieläkin pelailen), joka on siis toteutettu koneen tarkkusgrafiikkatilassa (320*200 pikseliä), kuudellatoista värillä. Ei tarvi strategiapeli hienoa grafiikkaa. Mieti vaikka Shakkia.

Viimeksi muokannut moderaattori:

GameFreak sanoi:
En usko minäkään mutta eri syistä.
Tuossa mainitsemassasi jutussa ei ole mitään niin ihmeellistä...tosin monilla nuorilla on ihme käsitykset etä me vanhemmat ihmiset olisimme sitten niin fiksuja/käyttäytyisimme kunnolla joka tilanteessa. Asia ei todellakaan ole näin ja sen vasta vanhempana/elämän kokemusta kunnolla saatuaan tajuaa. Voin ymmärtää että tietyt vanhemmatkaan ihmiset eivät tätä tajua jos ihmistuntemus ei ole laajaa jne.

Syy miksen usko tuota on se että tuskin kukaan kehtaisi tuolla asialla kehuskella tai edes mainita sitä tosissaan.

Miten tuo elämänkokemuksesi tulee esille? Ei ainakaan onnettoman kirjoittamisesi kautta? Et myöskään todellisuudessa pysty uskomaan Januksen omistavan ps3sta, syy todennäköisesti on siinä että et pysty uskomaan ensimmäistäkään positiivista lausetta mitä kyseisestä laitteesta sanotaan. "Mutta sehän sytyttää talon tuleen kun ei pysy viileänä" :P
Jos elämänkokemuksella tarkoitat sitä että olet päässyt omalla autolla kauppaan ensimmäisen kerran valitsemaan että kumman otat, kevytmaidon vai rasvattoman, niin ei sitä kokemusta sitten vielä turhan paljoa ole kertynyt. Kirjoittelusi taso on nimittäin sitä luokkaa että ainakin äidinkielen tunnit on jäänyt jossain vaiheessa väliin ja pahasti. Järki käteen, sitten vasta kynä...tahi näppäimistö sinun tapauksessasi.

EDIT : Achiim, loistava kuva tuossa sun nimesi alla!

Vähän on yhdyttävä samuelin mielipiteeseen, ja jos kaveri on ostanut itse C64:n aikoinaan, niin ikää olisi oltava about 26 vuodesta eteenpäin.Juttujen taso kyllä ei tuonne ikäluokkaan millään tahdo yltää...

makedin sanoi:
Tosin Advance Wars-sarja alkoi jo Famicomilla (Famicom Wars, ja sillä nimellä se edelleen jatkakaa Jaappanissa), ja IMO ihan mainio peli jo silloin.

Ja C64:ltä pitäisi muistaa loistavia strategiapelejä (kuten Theater: Europe, jota vieläkin pelailen), joka on siis toteutettu koneen tarkkusgrafiikkatilassa (320*200 pikseliä), kuudellatoista värillä. Ei tarvi strategiapeli hienoa grafiikkaa. Mieti vaikka Shakkia.

En muista tuollaista peliä ja uskon etten sellaista pelannutkaan.
Shakki on hyvä peli mutta kuitenkin jos strategia pelin ostan haluan sen olevan joka osaalueella hyvä kuten esim. AOE3.

samuel6 sanoi:
Miten tuo elämänkokemuksesi tulee esille? Ei ainakaan onnettoman kirjoittamisesi kautta? Et myöskään todellisuudessa pysty uskomaan Januksen omistavan ps3sta, syy todennäköisesti on siinä että et pysty uskomaan ensimmäistäkään positiivista lausetta mitä kyseisestä laitteesta sanotaan. "Mutta sehän sytyttää talon tuleen kun ei pysy viileänä" :P
Jos elämänkokemuksella tarkoitat sitä että olet päässyt omalla autolla kauppaan ensimmäisen kerran valitsemaan että kumman otat, kevytmaidon vai rasvattoman, niin ei sitä kokemusta sitten vielä turhan paljoa ole kertynyt. Kirjoittelusi taso on nimittäin sitä luokkaa että ainakin äidinkielen tunnit on jäänyt jossain vaiheessa väliin ja pahasti. Järki käteen, sitten vasta kynä...tahi näppäimistö sinun tapauksessasi.

Elämänkokemusta minulla on paljon eri asioista mutta kirjoitus ei tosiaan ole minun juttuni ... Ylä - Asteella numero taisi olla 5 päästötodistuksessa.
Olen huomannut myös sen että juuri yksipuoliset/nuoret ihmiset jaksaa justiinsa jostain niinkin turhasta kun kirjoitusvirheistä jankuttaa ja sillä päteä :D

karpaasi sanoi:

Itseasaissa ikää on 27.
Tuohon "juttujen taso kyllä ei tuonne ikäluokkaan millään tahdo yltää " en jaksa pahemmin kommentoida kun olen jo siitä aikaisemmin maininnut jo aika tarkasti.

GameFreak sanoi:
Olen huomannut myös sen että juuri yksipuoliset/nuoret ihmiset jaksaa justiinsa jostain niinkin turhasta kun kirjoitusvirheistä jankuttaa ja sillä päteä :D
Kai minä sitten olen noista kahdesta vaihtoehdosta se yksipuolinen kun olen sinua kuusi vuotta vanhempi ja jankutan ja päden.

Annas kun vanhemman oikeudella annan sinulle pienen vinkin. Kirjoitusvirheistä naputtaminen ei ole tyhmää, varsinkin kun koko persoonasi ja sanomasi täällä on niistä kiinni. Siksi tulisi aina pohtia, mitä haluaa sanoa ja sen jälkeen pukea sanoma kirjaimiksi ja sanoiksi. Jos hutiloit, käy helposti niin että kukaan ei ymmärrä, mitä tarkoitat. Kun kukaan ei ymmärrä sanomaasi, syntyy väärinymmärryksen kautta kiistoja jotka johtaavat caps lockin käyttämiseen ja myöhemmin siihen, että joku saa bannia tai ikuiset vihat niskoilleen.

Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää, että kirjoittaa huolellisesti ja oikeasti antaa keskusteluun jotain sisältöä. Kun näin teet, sinun mielipiteitäsi kunnioitetaan ja arvostetaan. Sama juttu toimii myös oikeassa elämässä; jos puhut mitä sylki suuhun tuo, sinua pidetään ennen pitkää tyhjänpuhujana.

No, se siitä.

Mielenkiintoista, muuten. Paikallisesti alkaa Wiit olemaan loppu. Anttilassa ei enää oteta varauksia vastaan eikä ole ihan tarkkaa tietoa siitä, montako konetta tulee paikan päälle - ei olla varmoja, onko koneita tarjolla varausten lisäksi hyllyyn asti. Prismassa (ilmeisesti) sunnuntaiapulainen ei oikein osannut sanoa sitä eikä tätä, vaan kuitenkin ystävällisesti ja kohteliaasti kertoi että kannattaa soitella alkuviikosta. Hyvin tuntuu koneet käyvän kaupaksi, mutta näyttää myös siltä, että kauppoihin on tulossa ennätyksellisen pieni erä koneita julkaisupäiväksi.

Nimeltä mainitsematon Amolainen kirjoitti eräälle jälleenmyyjälle näin:

"Valitettavasti julkaisupäivän määrämme on niin pieni, ettemme saa tavaraa riittämään kaikille halukkaille.
Joudumme toimittamaan koneita, niille joilla on markkinointia koneista.
Tästä johtuen kykenemme toimittamaan sinulle koneita 15.12. erästä 2 kpl.
Loput koneet jäävät ensi vuoden toimituksiin."

Onni on pelata Wiillä ennen joulua?

samuel6 sanoi:

Älykästä arvioida toista ihmistä ja tämän persoonaa kirjoitustaidon perusteella, kun kuitenkin tiedetään että meitä on täällä maapallolla joka junaan ja osa jää vielä asemallekin. Tiedätkö mikä on lukihäiriö? Oppimisvaikeudet? Jne.

En sano että GameFreak kärsisi mistään näistä, eikä asia minulle edes kuulu, mutta hyvin ymmärrettävästi kyseinen kirjoittaja on saanut sanomansa perille, ainakin minun päähäni.

Vähän järkeä noihin kirjoitteluihin.

Vastaus: OT Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:

Loistava kuva loistavasta näyttelijästä. Kiitän kehuista.

Todellakin, yksi parhaista!

Eliytres, hyvä että olet saanut tuon sanoman päähäsi, me muut emme. Kirjoitustaito on yksi asia, sisältö ja järjenkäyttö se toinen. Hyvä että jaksat puolustaa henkeen ja vereen fanaattista konsolinsa puolustajaa, mutta lähinnä peräänkuulutan sitä järjenkäyttöä mitä itsekin viestissäsi toivot. Lukihäiriö kun ei ikävä kyllä riitä syyksi aikaisempiin Gamefreakin postauksiin ja niiden sisältöihin (nro.6452-6479 viestit esim jos jaksat kelata tätä aihetta taaksepäin). Jos haitari heittelee sen mukaan että esitetään omia uskomuksia totena, ja kun ne sitten jossain vaiheessa todetaan vääräksi niin missään tapauksessa sitä ei tulla myöntämään, keksitään sitten jotain muita mahdollisia ratkaisuja/ongelmia joilla ne voisi sepittää tyyliin Seppo Räty (Saksa on paska maa jne.). Osaan jo kuvitella jos Motorstorm on kivan näköinen peli ja niin hyväksi kuin sitä on hehkutettu jo monella pelisivustolla, niin tod.näk. Gamefreakin mielestä tämä tulee johtumaan Sonyn ylihintaisista televisioista ja kyseessä on vain optinen harha. Itse kun en fanita mitään konsolia vaan olen iloinen jokaisesta hyvästä pelistä mitä saan pelata, en ymmärrä kyseisen kirjoittajan lähes epätoivoista oman konsolin hehkuttamista ja muiden (varsinkin Sonyn) alentamista. Eli kiitos palautteesta Eliytres, toivon myös että tähän kirjoitteluun ja sen sisältöön tulisi järkeä. Siinä sentään olemme samaa mieltä.

Jonkun aikaa olen seurannut tätä jännää flamesotaa täällä, ja nyt en malta enää olla vastaamatta alkuperäiseen ketjun otsikon kysymykseen, eli kuka siis vetää sen pisimmän korren ja voittaa maailman kapitalististen kansojen sydämet puolelleen. Jos laitettaisiin kaikki fanitus ja tunneperäinen brändien perässä pokkurointt sivuun, voitaisiin asioita katsoa hieman rationaallisemmin. En tiedä onko sitä tässä ketjussa koitettu yrittää, mutta ainakin muutoman edellisen sivun perusteella vaikuttaa aika epätodennäköiseltä.

Jos tällä hetkellä katsotaan arvioutuja myyntilukuja näyttää siltä, että Wii on erittäin vahvoilla. Alle kolmessa viikossa on myyty jo yli miljoona konsolia, ja Eurooppassa ei ole vielä edes aloitettu. Wiin etu on ehdottomasti sen hinta, tuoreus ja helppo lähestyttävyys. Nintendo on tehnyt mielestäni ovelan liikkeen laajentamalla kohderyhmää tavallisiin tallaajiin. Koska kaikkihan tietävä , että sodan voittaa se joka myy eniten konsoleita, ei siksi että se olisi e-peniksen kannalta tärkeää, vaan koska se on elintärkeää bisnekselle ja konsolille. Pelivalmistajat eivät ole kiinnostuneita alustoista joilla kukaan ei pelaa, rahan saanti ratkaisee. Raha ja pelit ovat oleellinen osa kamppailusta ns. voitosta. Peliteollisuus on murroksessa, kutstannukset nousevat, eikä vähiten juuri uuden sukupolven HD vaatimusten takia, ei haluta myöskään ottaa riskejä ja olla persoonallisia tappioiden pelossa. En jaksa uskoa, että julkaisijat ja valmistajat jaksavat olla pitkään kiinnostuneita alustoista, joilla on hankala tehdä oikeaa tuottoa. Wii on halpa, ja tarttuu helpommin tavallisenkin shoppaajan kainaloon, ainakin sitten kun niitä tänne kylmään takapajulaan joskus saadaan enemmänkin. HD tason grafiikat eivät herätä intohimoja kun niissä paatuneissa alan harrastajissa jotka täälläkin pyörivät, ja ei välttämättä heissäkään.

Katsoopa asiaa miten tahansa, ja millaisten kakkuloiden läpi hyvänsä, on tästä sodasta tulossa lähinnä Wii vs. HD kahina. Tällä hetkellä näyttäsi, että Microsoft vie lopulta voiton. Sonyn taistelu on tietysti vasta alussa, mutta kone on yksinkertaisesti liian kallis ja Microsoftilla on vuoden etulyöntiasema. HD taistelun häviäjä voi olla lopulta todella heikoilla. En usko että muilla kun EAlla riittää rahaa kehittää kahta HD versioita monialustajulkaisuista. Ja ilman pelejä konsolit eivät myy, ja ilman konsoleita ei ole kunnon pelejä. Xbox on saanut jalansijaa ja turvannut pelikyllyyden ainakin joksikin aikaa, hankala sanoa miten käy jos Sony saa pakettinsa kasaan alkuvaikeuksiensa jälkeen. Wii & HD kamppailu voi olla tiukka, mutta täytyy muistaa että Nintendo on tällä hetkellä ainoa, joka rehellisesti väittää myövänsä konsoliaan ilman tappiota, joka tietenkin tarkoittaisi enemmän rahaa elintärkeisiin ja pelaakia kiinnostaviin peleihin. Toivotaan kuitenkin, että saadaa oikeasti hyviä pelejä alustasta riippumatta, sehän se tässä olisi tärkeintä.

En tiedä onko tämä sitten neutraali mielipide, mutta parastani koitin laittaa vaikka jäävi olenkin, koska Wii on ollut tilauksessa jo elokuusta lähtien :p

ps. pahoittelen mahdollista pilkkujen väärikäyttöä

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom