Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tätä läpinää on tylsä lukea, palataan aiheeseen - eli kinaamaan konsoleista!

Epäilen että Wiin suosio alkaa laskemaan noin puolitoista vuotta julkistuksen jälkeen.
Syyksi esitän teollisuudenalan ja pelaajien kyllästymisen ohjaussysteemiin ja pelien teknisen
jälkeenjäämisen.


No minä vänkään vastaan! :)
Syyksi sen että ihmiset on tylsistyneet padilla pelaamiseen ja wiin uusi ohjain vastaa käyttäjien vaatimuksia erittäin hyvin. Wiin pelit ei kummiskaan puolentoista vuoden päästä ole muussa jäljessä kuin graffoissa ja silloinkin ero grafiikoissa 360:sen ja wiin välillä on paljon pienempi kuin nyt. Wiin menekki vaan yltyy ja konsolille tulee tulevaisuudessa tasaisesti pirun hyviä yksinpelejäkin.

Oma veikkaukseni ettei ps3 tule ikinä tarpeeksi halvaksi ja ote alkaa lipsua hiukan. Konsoli ei myy niin paljoa kuin pitäisi jotta pelintekijöitten mielenkiinto pysyisi yllä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tätä läpinää on tylsä lukea, palataan aiheeseen - eli kinaamaan konsoleista!

Epäilen että Wiin suosio alkaa laskemaan noin puolitoista vuotta julkistuksen jälkeen.
Syyksi esitän teollisuudenalan ja pelaajien kyllästymisen ohjaussysteemiin ja pelien teknisen
jälkeenjäämisen.


Kuule tuo kyllästyminen tulee varmasti PALJON aikaisemmin.
Tietty ihmiset on erinlaisia mutta itse olen saanut tarpeekseni jo 4:llä pelisessiolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
Melko heikolla pohjalla elämän tietämys jos luulee oikeinkirjoituksella olevan jotain väliä :D
Melko heikolla pohjalla liiketalouden ja markkinoinnin tuntemus jos luulee ettei oikeinkirjoituksella ole väliä, varsinkin jos on muka sellaisessa asemassa että voi kirjoituttaa toisilla puhtaaksi tekstejään. Ja sellaisessa asemassa oleva joutuu kirjoittelemaan liikekumppaneille, asiakkaille ja muille niin paljon meilejä päivittäin että oikeinkirjoitustaitoa tarvitsee jatkuvasti. Tekstisi taso on käyntikorttisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tätä läpinää on tylsä lukea, palataan aiheeseen - eli kinaamaan konsoleista!

Epäilen että Wiin suosio alkaa laskemaan noin puolitoista vuotta julkistuksen jälkeen.
Syyksi esitän teollisuudenalan ja pelaajien kyllästymisen ohjaussysteemiin ja pelien teknisen
jälkeenjäämisen.

Eikös tätä samaa vängätty jo DS/PSP kinassa? Ylläripylläri, että DS porskuttaa vieläkin vaikka onkin graafisesti "ruma" PSP peleihin verrattuna ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
Kuule ... tarvitsen erittäin harvoin oikeinkirjoitusta ja kun tarvitsen teen sen Word:lla tai kirjoitutan toisaalla puhtaaksi. Melko heikolla pohjalla elämän tietämys jos luulee oikeinkirjoituksella olevan jotain väliä :D
Minä olen tuosta asiasta eri mieltä kanssasi. Oikeinkirjoituksella kun on yllättävän paljonkin merkitystä. Kun täällä kasvottomina nimimerkin takaa keskustelemme, ei oikeastaan ole kuin kaksi asiaa, joiden avulla kukin muodostaa mielipiteen toisesta. Ensimmäinen on asia ja ajatukset. Toinen on tapa, jolla asia tulee esille. Eli oikeinkirjoitus. Siksi näkisin, että oikeinkirjoitukseen on syytä panostaa tai ainakin edes yrittää panostaa. Vaikka ajatukset olisivat kuinka hienoja, ei niitä kukaan lue jos teksti pitää tavata monta kertaa ennen kuin saa selville, mikä kirjoittajan perinpohjainen ajatus on.

Sama pätee muuallakin. Esim. työhakemus on asia, jossa oikeinkirjoituksella on suurikin merkitys.


Päätän tämänkertaisen lähetyksen sopivaan sanaleikkiin asian tiimoilta.

Vankia oltiin siirtämässä Siperiaan. Hän oli anonut armahdusta ja odotti vastausta armonanomukseensa. Vastaus saapui, ja sekä vanki että vankilanjohtaja lukivat lyhyen vastauksen: "ARMOA EI SIPERIAAN!"

Vanki juhli. "Armoa, ei Siperiaan!"

Vankilanjohtaja totesi "Armoa ei, Siperiaan!"

Jopa pienellä pilkullakin on siis väliä, se kääntää asiat joskus päälaelleen. Koska forumilla keskusteltavat asiatkin ovat niin perhanan vaikeita käsittää ja verrata, olisi mukava kun tulkinnanvaraa ei tulisi kirjoitusasusta. Siksi oikeinkirjoitus täällä on tärkeää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
Kuule tuo kyllästyminen tulee varmasti PALJON aikaisemmin.
Tietty ihmiset on erinlaisia mutta itse olen saanut tarpeekseni jo 4:llä pelisessiolla.

No paha sanoa kuin omasta ja kaverin puolesta, mutta kyllä wiillä pelasi pelkkää wiisporttia tunteja vain sen takia kuinka hyvä se ohjaus oikeasti on. En usko hetkeekään kyllästymiseen jos pelivirta jatkaa tasaisena wiille, niinkuin näyttäisi asianlaita olevan.

Muokkaus: AIvan samaa mieltä achiimin ja karman kanssa. Ajattelin antaa asian olla. noh :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Eikös tätä samaa vängätty jo DS/PSP kinassa? Ylläripylläri, että DS porskuttaa vieläkin vaikka onkin graafisesti "ruma" PSP peleihin verrattuna ;)
Ja yhä useampi isommistakin DS-julkaisuista sivuuttaa lähes täysin kosketteluojauksen.

Ja sitäpaitsi; missä vaiheessa on päätetty että pelaajat ovat kyllästyneet 'klassiseen' padiohjaukseen?
En minä ainakaan ole, se on juuri sopivan huomaamaton ja läpinäkyvä ohjausmuoto.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
[Melko heikolla pohjalla elämän tietämys jos luulee oikeinkirjoituksella olevan jotain väliä :D
Ei kuitenkaan kannata kuvitella, ettei oikeinkrjoituksella ole elämässä mitään väliä.
Aika moniin viranomaisiin ollaan nykyisin yhteydessä lähinnä sähköisesti ja pelkän oikeinkirjoituksen lisäksi vaaditaan kykyä ilmaista asiansa tekstimuodossa.
Duunissa voi päästä vähemmällä, mutta asiakkaalle on oikeakielisyydelle useinkin merkitystä.

Näiden asioiden vuoksi emme päästä insinöörikoulutuksen läpikäynyttä perheellistä webmasteriamme yleensä kirjoittamaan julkisuuteen mitään mietteittään, jotka oikolukemattomana vaikuttavat lähinnä saman perheen koiran jätöksiltä. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ja sitäpaitsi; missä vaiheessa on päätetty että pelaajat ovat kyllästyneet 'klassiseen' padiohjaukseen?
En minä ainakaan ole, se on juuri sopivan huomaamaton ja läpinäkyvä ohjausmuoto.
En minäkään, mutta itse olen sen verran utelias että haluan kokeilla uutta. Ja nyt kun Zeldassa on ritsan kanssa ammuskellut ja niittänyt vihulaisia kuin heinää heiluttaen ohjainta ja tähdäten ohjaimella, en ole kuin ääneenikin ihmetellyt: miten ihmeessä tätä muka ei ole aikaisemmin tehty näin?

Pad on hyvä tietyissä peleissä, siitä ei ole epäselvyyttä. Kuitenkin tuo Wiin ohjain + nunchaku on tarkemmin ajatellen ihan samanlainen kuin tavallinen ohjainkin, se on vain halkaistu kahtia ja liitetty johdolla yhteen. Pikku hiljaa ohjaimeen alkaa tottua. Nyt ohjaus tulee selkärangasta. Pelaaminen on paaaaljon mukavampaa, kun alusta asti tietää, että miekkaa lyödään tekemällä lyöntiliike ohjaimella eikä painamalla ristiohjainta vasemmalle + X.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse kyllästyin padiin viitisen vuotta sitten, joten jos wiimote-kyllästys iskee yhtä nopeasti, niin n. vuonna 2020 liikkeentunnistus alkaa olemaan tylsää. Tosin esimerkiksi näppäimistöllä on pelattu todella kauan ja se porskuttaa vieläkin, en ymmärrä miksi juuri liikkeentunnistus olisi se nopeiten tylsäksi käyvä ohjaustapa.

Tosin minulle pelikokemuksen miellyttävyyttä arvioitaessa juoni, pelattavuus ja tunnelma ovat aina olleet paljon tärkeämpiä kuin itse väline, jolla peliä kontrolloidaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Kuitenkin tuo Wiin ohjain + nunchaku on tarkemmin ajatellen ihan samanlainen kuin tavallinen ohjainkin, se on vain halkaistu kahtia ja liitetty johdolla yhteen. Pikku hiljaa ohjaimeen alkaa tottua. Nyt ohjaus tulee selkärangasta. Pelaaminen on paaaaljon mukavampaa, kun alusta asti tietää, että miekkaa lyödään tekemällä lyöntiliike ohjaimella eikä painamalla ristiohjainta vasemmalle + X.
Käsittääkseni Zeldassakin käytännössä uhrataan ensimmäiset pari tuntia ohjauksen opetteluun, jonka piti olla niin perkuleen intuatiivista, että se sujuu kaikilta luonnostaan.

Mites muuten onnistuu Wiimotella pelailu, kun pitää akkuja latailla. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Asento-/sijaintisensori ohjaustapana on tietenkin ihan kiinnostava ajatus, mutta tuollainen toteutustapa
on kyllä niin välivaiheen ratkaisu. Jos immersiota haetaan valjastamalla ihmiskehoa pelikäyttöön
niin kyllä katsetta/kameraa pitäisi pystyä liikuttelemaan päätä kääntämällä, eikä esim. ranneliikkeellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Mites muuten onnistuu Wiimotella pelailu, kun pitää akkuja latailla. ;)
? Toiset akut latautuu kun toiset on valmiina. Ja jos ostaa hyvän laturin ja hyvät akut, niin akut kestää pitkään ja laturi lataa reilussa puolessa tunnissa. Se puoli tuntia menee vaikka jumppa... eikun siis lepotaukoon jos ei raaski monia kappaleita ostaa.

Tai ehkä tarkoititkin akuilla jotain ihan muuta, minä vain satuin hankkimaan akkulaturin ja paristot mm. juuri Wiin kapuloita ajatellen ^_^ Ja digikameran takia tietysti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Jos immersiota haetaan valjastamalla ihmiskehoa pelikäyttöön
niin kyllä katsetta/kameraa pitäisi pystyä liikuttelemaan päätä kääntämällä, eikä esim. ranneliikkeellä.
Hys hys, Sony ei ole vielä näyttänyt kaikkia valttikorttejaan HD-kameraohjauksen saralta.
Tämäkin on ilmeisesti vasta esimakua: http://www.youtube.com/watch?v=ZwwbkzEACws
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Käsittääkseni Zeldassakin käytännössä uhrataan ensimmäiset pari tuntia ohjauksen opetteluun, jonka piti olla niin perkuleen intuatiivista, että se sujuu kaikilta luonnostaan.
No opetteluun, eipä oikeastaan. Samanlainen seesteinen alku tuossa uusimmassa on kuin kaikissa muissakin ennen. Opetellaan lyönnit ym. Minusta Wind Wakerissa keskityttiin enemmän ohjauksen opetteluun kuin Twilight Princessissä. Jopa ehkä enemmän kuin OoTissa.
Oliver sanoi:
Mites muuten onnistuu Wiimotella pelailu, kun pitää akkuja latailla. ;)
Ihan samoin kuin aikaisemminkin, samoja paristoja/akkuja se syö kuin X360n ohjain ja Cuben WaveBirdkin. Ja asuu kaukosäätimien ja langattomien ohjainten ja lelujen keskellä, on pikku hiljaa tullut hankittua kaikkiin kapuloihin ja ohjaimiin ja muihin ladattavia paristoja. Niin myös pikku Wiimoteen.

Kaikenlaisia akkuja pitää aina latailla. Hitto kun tarvitsee nukkua.:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onhan se toisaalta hyvä että tehdään erinlaisia ohjaustapoja kun mistäs sitä tietää vaikka joskus saataisiin parempi ohjain kuin Xbox360:ssä mutta se ohjain voi olla myös perusohian esim. "Xbox3":sen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Hys hys, Sony ei ole vielä näyttänyt kaikkia valttikorttejaan HD-kameraohjauksen saralta.
Tämäkin on ilmeisesti vasta esimakua: http://www.youtube.com/watch?v=ZwwbkzEACws
EyeToyssä ei ole kuin yksi tosi huono puoli. Se, että se vaatii valaistun tilan toimiakseen. Kun itse pelaan neljä kertaa viidestä sulkeutuneena kotiteatteriin pimeyden keskelle, en heti keksi, miten EyeToy tai vastaava kamerapohjainen laite voisi toimia ilman kohdevaloa?

Ja tuosta videosta. Kaunis ajatus ja mahdollistaa sitä sun tätä, mutta kivan lelun lisäksi en näe tuossa koukuttavaa peliä, vieläkään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
EyeToyssä ei ole kuin yksi tosi huono puoli. Se, että se vaatii valaistun tilan toimiakseen. Kun itse pelaan neljä kertaa viidestä sulkeutuneena kotiteatteriin pimeyden keskelle, en heti keksi, miten EyeToy tai vastaava kamerapohjainen laite voisi toimia ilman kohdevaloa?

Lämpökamera yhdistettynä laseretäisyysmittaukseen. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
EyeToyssä ei ole kuin yksi tosi huono puoli. Se, että se vaatii valaistun tilan toimiakseen.

Jos tämä uusi kamera, EyeToy HD ei sitä päivän valoa niinkään enään tarvitsisi, vaan hoitaisi liikehavainnoinin jotenkin toisin kuten infrapunalla?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Jos tämä uusi kamera, EyeToy HD ei sitä päivän valoa niinkään enään tarvitsisi, vaan hoitaisi liikehavainnoinin jotenkin toisin kuten infrapunalla?
IR ei (tietääkseni) saa aikaan kun mustavalkokuvaa, joten sitten pitäisi naama keinotekoisesti värittää (mikäli oman pärstän katsominen on kivaa, kuten tuosta HD-videosta tuli selväksi).
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom