Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Aika erikoista että täältä karsitaan noita pahimpia offtopic-viestejä, mutta silti sekaan jätetään tämänkaltaisia "lekkeripelleily"-provosointeja, jotka nimenomaan aiheuttavat näitä offtopic-viestejä. Miksi?
Siihen oli kuitenkin Scatterbrain XO:n fiksu vastaus, joka palautti keskustelun raiteilleen. Kannattaa ottaa oppia.

Olisi tyhmää poistaa viesti, mihin toinen vastaa (EDIT>) ellei sitten poista niitä molempia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sain tuohon kyllä ihan asiallisen vastauksenkin. Minunkin viestejäni poistettiin sieltä välistä.
Sinähän se offtopikkia tässä jatkat.

EDIT: Oliver kerkesi ensin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kauan olen miettinyt uuden vehkeen hankintaa, mutta nyt päädyin Xbox 360:n. Muutamia järkisyitä hankinnalle löytyi, verrattuna muihin tämän hetken uutuuskonsoleihin.

PS3: kiinnostaa helvetisti, mutta julkaisussa hinta menee liian korkeaksi. Itse konsoli + peli päälle, niin niin mennään käsittääkseni 700 euroon. Mistä päästäänkin sitten boxiin:

Koska blu-ray ei tällä hetkellä kiinnosta, xbox360 antaa yksinkertaisesti saman ja enemmän PUOLEEN hintaan kun sitä verrataan PS3:n. Tarkoitan tällä sitä, että boxille on enemmän pelejä kuin PS3:lle, enkä usko että pleikkarilla tullaan näkemään mitään silmät tiputtavaa erikoisuutta ensimmäiseen vuoteen. Vaikka yksi jeesuspeli tulisikin, se ei vaikuta siihen että hinta tosiaan on liian kova. Boxin live toimii paremmin arvioiden mukaan. Eli mulle Xbox360 on ikäänkuin PS3:n korvike - graafisesti suunnilleen samaa mutta puoleen hintaan, enemmän (moninkertaisesti!) pelejä, parempi nettisysteemi ym.

Wii: Ei kiinnosta, lähinnä sen vuoksi että tekniikka venyy ja paukkuu. Vaikka itse pelit onkin pääasia, tykkään että ne on myös graafisesti nättejä. Uusi ohjaustapa ei kiinnosta tällä hetkellä kauheasti, tykkään lojua sohvalla, lihottaa itseäni ja nauttia hienoista audiovisuaalisista kokonaisuuksista :D

Tilasin Gears Of War -bundlen sekä Saints Rowin :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Ehkä se pointti on juuri siinä, että sitä eroa ei näe. Ja se on se asia mikä tässä vaiheessa merkitsee eniten. Miksi ostaa PS3 jos Xbox360 näyttää täsmälleen yhtä hyvältä? Tehoeroa voi olla, mutta niin kauan kuin lopullinen grafiikkaloisto ruudulla on sama ja toinen laitteista maksaa huomattavasti vähemmän, niin kyllä se pistää tavallista ei-hard-core-ostajaa mietityttämään pari kertaa... 360:n hyväksi.

Eikä välttämättä ainoastaan sunnuntaipelaajille, vaan myös hardcore-pelaajille. Miksi ylipäätään tällä hetkellä/julkaisussa ostaa PS3, paitsi blu-rayn vuoksi? Mitä se julkaisuhetkellä antaa pelaajalle? Pelejä on kuitenkin kourallinen, ne eivät käytä tehoja hyväksi, eivätkä eroa Xbox360 peleistä graafisesti. Tarkoitan tällä sitä, että eikö esim vuosi kannattaisi pelata 360:llä ja odottaa että PS3 halpenee.. Näin ainakin itse teen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
--jossain oli joskus juttua, että yksi nextgen konsoli vie valmistuessaan luonnonvaroja yhden öljytynnyrin verran. Joten jos ostat kolme, niin poltat kolme tynnyrillistä öljyä savuna ilmaan. Ei ole muuten pieni savupilvi.

Jos tältä kannalta lähtee niin silloinhan Wii on se automaattisesti paras vaihtoehto. Wiin tuottama ekologinen kuormitus ei ole suinkaan sama kuin Xbox 360:n ja etenkin PlayStation 3:n, jolla etenkin nyt alkuvaiheessa kuluu materiaaleja jo pelkästään uusien tekniikoiden suureen hukkaprosenttiin. Materiaaleja ja energiaa kuluu myös itse PS3:n ja Xbox 360:n valmistuksessa varmasti moninkertaisesti Wiihin verrattuna, ja se näkyy myös hinnassa ja kustannuksissa valmistajalle.

Sitten myös itse konsolin virrankulutuspuolella Wii on luonnollisesti se energiankulutuksen kannalta paras vaihtoehto, ja todennäköisesti Wiissä rutistetaankin eniten tehoa koskaan pelikonsolissa watteihin nähden. Samaten hukkalämpö on minimoitu. Ohjaimissakin on selvä ero: Wiihin saa ladattavat akkuparistot, joita voi Wii-käytön lisäksi tai jälkeen käyttää myös missä tahansa muussa laitteessa. PlayStation 3 -ohjaimessa sen sijaan on vain sitä ohjainta varten suunniteltu akku, ja Sony on jopa väläyttänyt mahdollisuutta, että ohjain heitettäisiin menemään, kun akku on menettänyt kapasiteettinsa. Sony on tarjoamassa akunvaihtopalvelua ja yritteliäät voivat tehdä sen itsekin, mutta laiskempi väestönosa saattaa hyvinkin heittää ohjaimen menemään ja ostaa uuden, koska se on "helpointa".

Lisäksi vielä se iänikuinen HDTV-pulma, eli Xbox 360 ja PS3 kannustavat ostamaan turhia ja energiasyöppöjä uusia televisioita, kun taas Wii-kuva näyttää erinomaiselta millä tahansa televisiolla, joka käyttäjältä jo löytyy.

Eli jos joku haluaa tehdä konsolivalintansa ekologisuuden mukaan, niin Wiille on aika paha sanoa vastaan ellei halua hylätä uusia pelejä kokonaan. Tämän vuoksi on sinänsä ihmeen kätevää, että Wii sattuu olemaan uusista konsoleista myös se ylivoimaisesti hauskin ja kekseliäin, ja tämä on huomattu myös maailmalla. Wii on synnyttänyt valtavasti kysyntää ja innostusta, jollaista ei ole nähty Nintendon kotikonsolilla sitten Super Nintendon. Kauppoihin toimitettavat uudet erät viedään koko ajan käsistä, ja Wii on lähtenyt vauhdikkaaseen Xbox 360:n takaa-ajoon. Xbox 360 ylittää 10 miljoonan myydyn konsolin rajan ensinnä, mutta Wii ottaa sen nopeasti kiinni - ja menee ohi. Se menestys, jota Wiille hiljalleen on alettu ounastella kuluneen vuoden aikana, on nyt toteutumassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro ihan hyviä pointteja tossa, mutta totuus on, että ehkä 0.1% kuluttajista ostaa konsolin sen ekologisuuden takia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Jos tältä kannalta lähtee niin silloinhan Wii on se automaattisesti paras vaihtoehto. Wiin tuottama ekologinen kuormitus ei ole suinkaan sama kuin Xbox 360:n ja etenkin PlayStation 3:n, jolla etenkin nyt alkuvaiheessa kuluu materiaaleja jo pelkästään uusien tekniikoiden suureen hukkaprosenttiin. Materiaaleja ja energiaa kuluu myös itse PS3:n ja Xbox 360:n valmistuksessa varmasti moninkertaisesti Wiihin verrattuna, ja se näkyy myös hinnassa ja kustannuksissa valmistajalle.

Sitten myös itse konsolin virrankulutuspuolella Wii on luonnollisesti se energiankulutuksen kannalta paras vaihtoehto, ja todennäköisesti Wiissä rutistetaankin eniten tehoa koskaan pelikonsolissa watteihin nähden. Samaten hukkalämpö on minimoitu. Ohjaimissakin on selvä ero: Wiihin saa ladattavat akkuparistot, joita voi Wii-käytön lisäksi tai jälkeen käyttää myös missä tahansa muussa laitteessa. PlayStation 3 -ohjaimessa sen sijaan on vain sitä ohjainta varten suunniteltu akku, ja Sony on jopa väläyttänyt mahdollisuutta, että ohjain heitettäisiin menemään, kun akku on menettänyt kapasiteettinsa. Sony on tarjoamassa akunvaihtopalvelua ja yritteliäät voivat tehdä sen itsekin, mutta laiskempi väestönosa saattaa hyvinkin heittää ohjaimen menemään ja ostaa uuden, koska se on "helpointa".

Lisäksi vielä se iänikuinen HDTV-pulma, eli Xbox 360 ja PS3 kannustavat ostamaan turhia ja energiasyöppöjä uusia televisioita, kun taas Wii-kuva näyttää erinomaiselta millä tahansa televisiolla, joka käyttäjältä jo löytyy.

Eli jos joku haluaa tehdä konsolivalintansa ekologisuuden mukaan, niin Wiille on aika paha sanoa vastaan ellei halua hylätä uusia pelejä kokonaan. Tämän vuoksi on sinänsä ihmeen kätevää, että Wii sattuu olemaan uusista konsoleista myös se ylivoimaisesti hauskin ja kekseliäin, ja tämä on huomattu myös maailmalla. Wii on synnyttänyt valtavasti kysyntää ja innostusta, jollaista ei ole nähty Nintendon kotikonsolilla sitten Super Nintendon. Kauppoihin toimitettavat uudet erät viedään koko ajan käsistä, ja Wii on lähtenyt vauhdikkaaseen Xbox 360:n takaa-ajoon. Xbox 360 ylittää 10 miljoonan myydyn konsolin rajan ensinnä, mutta Wii ottaa sen nopeasti kiinni - ja menee ohi. Se menestys, jota Wiille hiljalleen on alettu ounastella kuluneen vuoden aikana, on nyt toteutumassa.

Ihan kiva, että kannustat Wiitä tälläkin saralla, mutta nuo asiat pitäisi silti oikeasti laskea. Wiitä on helppo pitää ekologisena, koska se on pienin ja edullisin. No, H&M:nkin vaatteet ovat pieniä ja edullisia, mutta kovin ekologisia tai maailmaasyleileviä ne eivät ole. Kannattaa muistaa, että monet tuotteista, jotka ovat edullisia, eivät välttämättä ole niitä ekologisimpia. Suurin osa halvoista hinnoista tuotetaan köyhien maiden selkänahasta.
Mikäli sinulla on jotain muutakin, kuin omaa pähkäilyäsi Wiin ekologisuuden tueksi, niin voitko laittaa hieman lukuja ja linkkejä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On tää konsolisota mennyt aika epätoivoiseksi kun nyt pitää jo alkaa tappelemaan siitä, mikä konsoli vie vähiten luonnonvaroja ja on tehty ekologisimmin ja niin pois päin. Ihan sama, ei kiinnosta pätkääkään. Minä olen kuluttaja, minä kulutan. Minua ei kiinnosta onko ostamani banaani kasvatettu Zairen pellolla vai tehtaassa, kunhan se maistuu hyvältä. Ihan sama vaikka konsoliini olisi käytetty platinaa ja mirhamia kunhan se pyörittää pelejä joista pidän. 351cid V8 moottori ja nelikurkkuinen Holleyn kaasutin kuluttaa bensaa yli sietokyvyn mutta mitä siitä, fiilis on tärkeintä. Sama juttu konsolissa.

Tiedän, olen kaikkea muuta kuin viherpiipertäjä ja ekologinen henkilö mutta minua kompensoi jossain Itävallassa asuva 32-vuotias nainen joka kutoo vaatteensa itse hampusta ja villakoirista ja syö pelkkiä itse kasvattamiaan ituja ja luomuruokaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Ihan kiva, että kannustat Wiitä tälläkin saralla, mutta nuo asiat pitäisi silti oikeasti laskea. Wiitä on helppo pitää ekologisena, koska se on pienin ja edullisin. No, H&M:nkin vaatteet ovat pieniä ja edullisia, mutta kovin ekologisia tai maailmaasyleileviä ne eivät ole. Kannattaa muistaa, että monet tuotteista, jotka ovat edullisia, eivät välttämättä ole niitä ekologisimpia. Suurin osa halvoista hinnoista tuotetaan köyhien maiden selkänahasta.
Mikäli sinulla on jotain muutakin, kuin omaa pähkäilyäsi Wiin ekologisuuden tueksi, niin voitko laittaa hieman lukuja ja linkkejä?

Ei taida olla myöskään vaatetehtaisiin vertailu aivan relevanttia tässä yhteydessä. Komponenttivalmistajat ja elektroniikan kokoonpanolinjat toimivat kuitenkin aika eri periaatteella. En kuitenkaan epäili että ei silläkin alalla olisi kunnon ay-liikkeelle tilausta.
Olisi tosiaan mielenkiintoista lukea ihan faktaa asiasta, vaikka se ei omaan ostokseeni vaikuttaisikaan. Ellei sitten jokaisen bluerayaseman tai wiimoten valmistukssa vammaudu yksi pakistanilaislapsi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phl sanoi:
Ei taida olla myöskään vaatetehtaisiin vertailu aivan relevanttia tässä yhteydessä. Komponenttivalmistajat ja elektroniikan kokoonpanolinjat toimivat kuitenkin aika eri periaatteella. En kuitenkaan epäili että ei silläkin alalla olisi kunnon ay-liikkeelle tilausta.
Olisi tosiaan mielenkiintoista lukea ihan faktaa asiasta, vaikka se ei omaan ostokseeni vaikuttaisikaan. Ellei sitten jokaisen bluerayaseman tai wiimoten valmistukssa vammaudu yksi pakistanilaislapsi.
No, ei ollut paras mahdollinen vertaus, mutta sama idea on kaikessa, mitä tuolla maailmalla havalla tuotetaan, joku kärsii. Tämä myös komponenttien valmistuksessa. Kyllä nuo kaikki konsolitkin tehdään Kiinassa tai vastaavassa paikassa, missä palkka on todennäköisesti jotain huonon vitsin tasoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
On tää konsolisota mennyt aika epätoivoiseksi kun nyt pitää jo alkaa tappelemaan siitä, mikä konsoli vie vähiten luonnonvaroja ja on tehty ekologisimmin ja niin pois päin. Ihan sama, ei kiinnosta pätkääkään. Minä olen kuluttaja, minä kulutan. Minua ei kiinnosta onko ostamani banaani kasvatettu Zairen pellolla vai tehtaassa, kunhan se maistuu hyvältä. Ihan sama vaikka konsoliini olisi käytetty platinaa ja mirhamia kunhan se pyörittää pelejä joista pidän. 351cid V8 moottori ja nelikurkkuinen Holleyn kaasutin kuluttaa bensaa yli sietokyvyn mutta mitä siitä, fiilis on tärkeintä. Sama juttu konsolissa.

Tiedän, olen kaikkea muuta kuin viherpiipertäjä ja ekologinen henkilö mutta minua kompensoi jossain Itävallassa asuva 32-vuotias nainen joka kutoo vaatteensa itse hampusta ja villakoirista ja syö pelkkiä itse kasvattamiaan ituja ja luomuruokaa.

Mitäköhän tuohon nyt voisi sanoa. Maailma hukkuu paskaan. Tiedän, ettei tämä ole mikään "pelastakaa äiti maa" -keskustelu, mutta itse uskon siihen, että jokaisen olisi hyvä yrittää edes jollain teoillaan, tukea kestävää kehitystä. En nyt sano, että se pitäisi aloittaa peli-harrastuksesta, mutta joku voi niin haluta tehdä.
Eikä tässä mitään kinaamista ole. Kunhan pohditaan sitä, missä nuo konsolit siellä vihreällä viivalla sijoittuvat. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
On tää konsolisota mennyt aika epätoivoiseksi kun nyt pitää jo alkaa tappelemaan siitä, mikä konsoli vie vähiten luonnonvaroja ja on tehty ekologisimmin ja niin pois päin. Ihan sama, ei kiinnosta pätkääkään.
Pitäisikö keskustella vain sellaisista asioista jotka sinua kiinnostaa? :confused:
Monia kuitenkin - onneksi - kiinnostaa ympäristön tila koska se vaikuttaa meidän kaikkien elinolosuhteisiin ja -tasoon. Voi silmät pitää suljettuinakin mutta ei se poista niitä uhkatekijöitä joita meillä on edessä (ja jo käsissäkin) jos nykyisen kaltaista luonnonvarojen ylikulutusta ei lopeteta piakkoin. Asia koskettaa meitä kaikkia, halusimme tai emme.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Lisäksi vielä se iänikuinen HDTV-pulma, eli Xbox 360 ja PS3 kannustavat ostamaan turhia ja energiasyöppöjä uusia televisioita, kun taas Wii-kuva näyttää erinomaiselta millä tahansa televisiolla, joka käyttäjältä jo löytyy.
Wii on varmasti hyvä konsoli ja tulee myymään paljon, mutta pidetäänpäs nyt kuitenkin faktat faktoina. Oma mielipiteesi HD:n turhuudesta on tietysti oma mielipiteesi, mutta Wii ei näytä erinomaiselta HD-materiaaliin verrattuna. Se on fakta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Pitäisikö keskustella vain sellaisista asioista jotka sinua kiinnostaa? :confused:
Ei tietenkään pidä, enkä sitä halua, vaadi, edellytä tai edes toivo. En varmaankaan kuitenkaan ole ainoa tällä forumilla, joka ei laske konsolisodan voittajataisteluun yhdeksi vaikuttavaksi tekijäksi sitä, kuinka paljon tai vähän konsolin valmistaminen kuluttaa luontoa. Minusta kaikki kolme ovat kuitenkin niin lähellä toisiaan; komponentteja, muovia, sähkönkulutusta - lisäksi ohjaimiin tulevia paristoja, akkuja, lisätarvikkeisiin käytettyjä kaapeleita, HD-televisioita ja niiden käyttö/rakennuskuluja, konsolipelaamisesta aiheutuneita makuuhaavoja, rasitusvammoja jne jne jne, että en ihan heti ymmärrä moisen pointin mukaan ottamista.
Karma sanoi:
Monia kuitenkin - onneksi - kiinnostaa ympäristön tila koska se vaikuttaa meidän kaikkien elinolosuhteisiin ja -tasoon. Voi silmät pitää suljettuinakin mutta ei se poista niitä uhkatekijöitä joita meillä on edessä (ja jo käsissäkin) jos nykyisen kaltaista luonnonvarojen ylikulutusta ei lopeteta piakkoin. Asia koskettaa meitä kaikkia, halusimme tai emme.
Joo, tottahan tuo, mutta epäilen mihinkään faktoihin väitettäni perustamatta, että yhden päivän aikana aika moni meistä nykyisillä elintavoillaan kuluttaa luontoa ihan tasan tarkkaan yhtä paljon huomaamattaan kuin mitä eri konsolien valmistuskustannuksien ero on. Jo pelkästään se, käytämmekö autoa vai polkupyörää, hissiä vai portaita, pidämmekö valoja päällä vaikuttaa jonkin verran. Ja se on se pointti jota ajan takaa, tässä tapauksessa ero on minusta niin naurettavan pieni että halusin osoittaa, ettei ekologisilla ominaisuuksilla ole mitään osaa tässä leikissä. On muitakin tapoja säästää luontoa kuin valita konsoli. Minun mielestäni.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jeps, achiim, näin silmissäni vain sanan "konsolisota" ja suljin silmäni ketjun nimeltä, joten ihan valid point :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Wii on varmasti hyvä konsoli ja tulee myymään paljon, mutta pidetäänpäs nyt kuitenkin faktat faktoina. Oma mielipiteesi HD:n turhuudesta on tietysti oma mielipiteesi, mutta Wii ei näytä erinomaiselta HD-materiaaliin verrattuna. Se on fakta.

Ei näytä ei, mutta wiin hommaajalla ei tule niin helposti tarvetta ruveta päivittelemään telkkariaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuluttamisella pidetään kansantalouden pyörät pyörimässä. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Konsolisota keskustelu nyt haarautuu tässä ketjussa vähän vaikka mihin. Minun mielestä ainut asia mikä on "tappelun" arvoista, on pelivalikoima. Ja siitä ei ole ollut keskustelua pitkään aikaan.

Ja muutenkin juttelut PS3:sta on vähintäänkin outoja. Jos koneessa on Blu-ray, ei siitä ole tuon rahan arvoista hyötyä mikä jää väliin muihin koneisiin verrattuna. Ei myöskään HDMI-liitännällä. Eikä sillä että mukaan tulee ohjain jossa on sekä normaali ohjaus, että lisättynä liikkeen tunnistus. Ei myöskään koneen hiljaisuus vaikuta. Eikä kovalevy joka on jokaisessa mallissa senkin takia, että sitä voidaan hyödyntää peleissä. Eikä sillä, että sillä voi pelata melkeinpä kaikkia edellisen koneen pelejä. Myöskään nettikauppa, josta saa ostettua pienellä rahalla arcadepelejä jotka voivat olla jopa kunnollisia pelejä koon suuresta rajoituksesta johtuen. Eikä 1080p-tuki jo julkaisussa olevissa peleissä, saati tulevaisuudessa, vaikuta mitään.
Ja nämä kaikki ovat asioita jotka vaikuttavat pelaamiseen. Moni kun tuntuu vaan sanovan, ettei koneeseen voida lisätä tuollaiseen hintaan noin paljon ominaisuuksia jotka eivät vaikuta pelaamiseen. "Ei kaikki halua multimediahärpäkettä, vaan pelikoneen" Tähän lisäksi vielä kaikki jutut, jotka tekevät koneesta multimedialaitteen, tai jopa melkein PC:n.

Ei tämäkään sillä, että kone olisi pakosti se paras. Ei sille tule pakosti sitä parasta pelivalikoimaa. Minua vaan ärsyttää kuinka moni esittää yleisenä faktana sitä, kuinka PS3 ei ole hintansa väärti. Se on minun mielestäni jo ihan pelkästään pelikoneena tuon hinnan arvoinen vehje. Samoin Xbox360 on hintansa arvoinen vehje. Wiistä en itse ole niinkään varma, koska kone+ 1 peli ja RGB-kaapeli menee jo pitkälle yli kolmen sadan, melkein saman hintaiseksi kuin Xbox360+peli. Ja boxissa tulee mukaan kaapeli jolla saa pelattua HD-tasolla. (ei sillä, että tämä kaikkia auttaisi, koska kaikilla ei ole HD-töllöä)

Itse olen edelleen sitä mieltä, että Wii ei ole hintansa väärti, mutta PS3 ja Xbox360 ovat.

EDIT: Loppuun vielä sellainen lisäys, että kantani Wiistäkin voi muuttua jos pelitarjonta paranee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Ja muutenkin juttelut PS3:sta on vähintäänkin outoja. Jos koneessa on Blu-ray, ei siitä ole tuon rahan arvoista hyötyä mikä jää väliin muihin koneisiin verrattuna.

Olen samaa mieletä listastasi, esim hiljaisuuden isomman kovon yms juttujen suhteen, mutta tämä bluray on sellainen juttu, että en vain ole vieläkään saanut keneltäkään yhtään järkevää perustelua sille, miksi tämä bluray pitäisi nähdä hyvänä asiana *molemmissa* PS3-malleissa.

Olen sanonut ennekin ja sanon vielä: minä ostaisin PS3:n jo julkaisussa, jos halvemman mallin saisi ilman bluray asemaa (jolloin hinta olisi vieläkin halvempi). Ne jotka aseman haluaisivat niin saisivat ostaa vapaasti paremman version. Resistance taitaa olla ainoa peli joka tarvitsee tilan joka ei suoraan DVD:lle olisi mahtunut, mutta tästäkin on spekulaatiota ja peli olisi ilmeisesti mennyt DVD:lläkin.

Muutan tämän mielipiteeni heti, jos PS3:lle alkaa tulla pelejä jotka eivät oikeasti olisi ilman tuota mahdollisia, mutta tämmöistä faktaa ei taida vielä kenelläkään olla esittää, joten pakko odottaa. Tällä hetkellä bluray on minun silmiini vain Sonyn yritys pakottaa ko tekniikka markkinoille ja se herättää minussa vahvan vastareaktion.

Lupaukset ennennäkemättömistä peleistä kuitenkin näyttämättä yhtään ainoaa oikeaa tuotetta on markkinamiesten puhetta kunnes toisin todistetaan. Jos esim. Ridge Racer 7 tekeminen PS3:lle maksaa n. 6.6 miljoonaa ja peliä pitää myydä 500k kappaletta ennen kun se on tuottanut voittoa, niin kannattaa miettiä, että moniko firma voi näitä laajoja ja ennennäkemättöämiä cabable-with-bluray-only -pelejä tehdä. Se kun tarkoittaisi hyvin vahvasti myös sitä, että moista peliä ei voisi järkevästi tuoda myöhemmin Wii:lle tai XO:lle (ja jos tuotaisiin useamman levyn DVD:nä, niin sitten voi aina esittää vasta-argumentin että olisihan voitu tehdä PS3:llakin useammalla levyllä).

Square Enix antoi jo hyvän myrskyvaroituksen mitä tulee kysymykseen profiitin maksimoinnista.

Jos olisikin jokin laaja kuningaspeli bluray:lle, niin mitä menettäisit jos se olisi bluray:n sijasta vaikkapa 3-4 DVD:llä? Edit: muuta kun levynvaihtamisen silloin tällöin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom