Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Jos olisikin jokin laaja kuningaspeli bluray:lle, niin mitä menettäisit jos se olisi bluray:n sijasta vaikkapa 3-4 DVD:llä? Edit: muuta kun levynvaihtamisen silloin tällöin.
Hmm... No enpä tiedä näistä asioista paljoa, mutta mitenkäs esim. Oblivion... Viekö paljon tilaa levyltä? Koska jos se vie tilaa paljon, vaikka siinä ei ole välidemoja, sen tyyppisissä peleissä (tai muuten vaan isoissa peleissä) siitä voi olla hyötyä, koska maailma on iso ja alueelta toiselle liikuttaessa levyn vaihto saattaisi alkaa nyppimään. Ja eikös siinä ole paikat aika saman näköisiä tilan puutteen takia, kun tekstuurimalleja ei saada enempää DVD:lle? Eli jos peli olisi vielä hieman laajempi ja siihen haluttaisiin paljon erilaisia ja eri näköisiä ympäristöjä, ei toteuttaminen onnistuisi DVD-vaihdoilla?

Kaikki mutua... En tiedä näistä asioista mitään, olen vain yksinkertainen pelaaja :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Tällä hetkellä bluray on minun silmiini vain Sonyn yritys pakottaa ko tekniikka markkinoille ja se herättää minussa vahvan vastareaktion.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Blu-Ray ei tuo minulle mitään lisäarvoa, enkä halua maksaa siitä yhtään ylimääräistä mitään laitetta hankkiessani. Sama pätee myös siihen toiseen, kilpailevaan formaattiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Minä olen kuluttaja, minä kulutan. Minua ei kiinnosta onko ostamani banaani kasvatettu Zairen pellolla vai tehtaassa, kunhan se maistuu hyvältä. Ihan sama vaikka konsoliini olisi käytetty platinaa ja mirhamia kunhan se pyörittää pelejä joista pidän. 351cid V8 moottori ja nelikurkkuinen Holleyn kaasutin kuluttaa bensaa yli sietokyvyn mutta mitä siitä, fiilis on tärkeintä. Sama juttu konsolissa..

Et tosiaan taida olla sieltä välkyimmästä päästä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vois tätäkin ketjua huvikseen sorkkia...


Wii. on. Jännä tapaus. Kone on houkutteleva paketti. Se on nätti, pieni ja julkaisussa mukaan saa yhden maailmanhistorian parhaita pelejä. Ja tulevaisuus on DS:n levittämällä punaisella matolla vähintääkin ruusuinen. Mutta kun lahjahevosen suuta availee niin alkaa karu totuus paljastua. Kone on 270 euroa johon päälle tottakai 60-70 euron Zelda. Eikä tämä vielä mitään vaan mukaan on ostettava joku helvetin välipalikka nettipiuhalle. Sekä odotettava virallista RGB-kaapelia ennenkuin mitään uskaltaa pelata. Sillä eihän Cuution kaapeli tietenkään käy.

Mullistava uusi pelaamistapakaan ei ole saanut minua liikkeelle. Wiimote on varmasti hauska patukka ja pari kaatoa Wii Sportsissa ovat takuulla kivaa säätöä. Mutta kun ajattelen lempipelisarjojani niin eipä niihin paljon Wiimote voisi tuoda. Toivo lepääkin täysin uusien pelikonseptien kehityksessä.

Wii tulee kuitenkin hankittua jossain vaiheessa jo siksi, että siihen on kiva keräillä Cube klassikot samaan pakettiin. Virtual Console on niin kallis, ettei se kiinnosta. Ja Nintendoa ei tueta, joten paketin hommaan käytettynä.




XO. On. Ruma. Taloudellinen. Hajuton. Pelottavan paskasti rakennettu.


360:sen hankintaa olen vasta ihan lähiaikoina alkanut tuumimaan, sillä minua kiinnostavia pelejä ei koneelle ole menneisyydessä näkynyt. Nyt lista alkaa kuitenkin olla jo aika makoisa. Dead Rising, Gears of War ja Oblivion. Sekä tulevista peleistä Mass Effect, Alan Wake ja ehkä jopa Halo 3. Kuitenkin suurin ongelma minun ja boxin rakkaussuhteessa on PS3. Koska Sonyn koneilla on reippaasti eniten minua kiinnostavia sarjoja ja koska olen köyhä, en usko, että tulen hommaamaan kahta HD masiinaa ihan heti. Eli odottelen kiltisti grilliä ja yritän pelailla XO klassikot lainokoneilla ja kavereiden luona.

Niin ja boxin osto pelottaa myös siksi, että niistä tuntuu suunnilleen puolet leviävän käsiin. Ja menossa on vielä koneen ensimmäinen vuosi... miltähän tilanne näyttää parin vuoden päästä :confused:



PS3. On. Iso. Kallis. Ja mukana tuputetaan jo uppoavaa Blue Ray tekniikka.

Mutta minua ei kiinnosta :p Ellei MGS4 hyppää jossain välissä boxille, on PS3:sen osto selviö. Oli hinta tai pelivalikoima mikä tahansa. Sonyn tilanteessa minua pelottaa nämä valmistusongelmat, sillä jos ei kohta massatuotanto ala niin PS3 saattaa hiipua kolmannelle sijalle lopullisesti. Ja näinollen sen pelivalikoima, sekä hinta/laatu suhde kärsisivät pahasti. Mutta ainakaan vielä tilanne ei näytä katastrofaaliselta. Mistä kertoo jotain se, että kymmenestä odotetuimmasta pelistäni ainakin 8 on tulossa tällä hetkellä grillille. Eikä itse konekaan mikä paska vehje ole, sillä tehoja löytyy ja ominaisuuksia myös. Myös latauspalvelu on jo pelkän Dark Resurrectionin ansiosta aivan toisissa ulottuvuuksissa kilpailijoihinsa nähden. Kunhan vain tahti jatkuu samana...



Eli mihinkäs Plese-fani raidoistaan pääsee... elämä muuttuu ja niin minäkin joten kuka tietää mitkä konsolit ensi vuonna telkun alla komeilee. Jos töitä löydän niin ehkä kaikki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Calathia sanoi:
Et tosiaan taida olla sieltä välkyimmästä päästä.
Nyt kun esitit moisen henkilökohtaisen väitteen ja kyseenalaistit pääkoppani sisällön, on minun pyydettävä sinua perustelemaan väitteesi.

Miksi minun pitäisi potea huonoa omatuntoa siitä, että nautin pienistä asioista? Jos saan mielihyvää siitä, miten elän ja mitä teen, miksi minun pitäisi pyydellä sitä anteeksi? Jos autoni kuluttaa bensiiniä enemmän kuin naapurini, pitäisikö minun kompensoida omaa elämääni jotenkin siitä hyvästä? Mitä sitten jos en osta luomutuotteita? Keneltä se on pois? Sinultako?

Tekeekö se minusta vähäjärkisen, jos kulutan bensiiniä, sähköä ja elintarvikkeita niin kuin haluan? Minä, yksi pieni ihminen? Niin kauan kun maailmassa on suuria yhtiöitä jotka sekunnissa kuluttavat resursseja ja kuormittavat maapalloa yhtä paljon kuin yksi ihminen koko elinikänsä aikana tekee, ei minun tarvitse kuunnella sinun kaltaisiasi ihmisiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
XO. On. Ruma. Taloudellinen. Hajuton. Pelottavan paskasti rakennettu.

Makuasioita.
Minun silmääni tuo hivelee kilpailijoita enemmän. Eroaa positiivisesti mustista monoliiteistä ja apple-estetiikasta. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä taistelevat jättiläisrobotit aina yhden kurarallin taakseen jättää. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itselle on aivan sama miltä tuo konsoli tuolla hyllyssä näyttä, mutta kyllä olisin todella onnellinen, jos XO olisi Wiin kokoinen. Nyt XO vie virtalähteineen yhden kokonaisen hyllyn kun samaan tilaan mahtuisi varmaan 3 Wiitä. Puhumattakaan nyt sitten PS3 järkyttävästä koosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Olen sanonut ennekin ja sanon vielä: minä ostaisin PS3:n jo julkaisussa, jos halvemman mallin saisi ilman bluray asemaa (jolloin hinta olisi vieläkin halvempi). Ne jotka aseman haluaisivat niin saisivat ostaa vapaasti paremman version.
Itse olen sitä mieltä, että on vain hyvä, että Bluray on alusta asti jokaisessa PS3:ssa; tuolloin ei ainakaan tule sitä mahdollista ongelmaa, että peli julkaistaan Bluraylla, jolloin se ei pyörikään niissä halvemmissa malleissa.

Lisäksi Sonylla ei tule varmasti olemaan minkäänlaista ongelmaa saada ensimmäistä viittä miljoonaa konsolia myytyä aika tyyriillä hinnalla, jonka jälkeen BD-piirien sarjavalmistus onkin jo saatu puristettua huomattavasti halvemmaksi. Tällöin ero DVD- ja BD-asemien valmistuskustannuksissa ei ole enää niin merkittävä, että se aiheuttaisi painetta pitää PS3 edelleen kolmesataa euroa kalliimpana kuin XO ja Wii.

Sony ei myöskään ajattele konsolin mahdollisuuksia tänään tai ensi viikolla tai edes vain kahden vuoden päästä; tällainen lyhytnäköisyys on länsimaisempaa tyyliä. Microsoft on ehkä tyytyväinen, että saivat pukattua oman konsolinsa markkinoille vuotta ennen kilpailijoita käyttämällä vakiintunutta teknologiaa, mutta tämä ratkaisu taas voi johtaa siihen, että tämänkään sukupolven elinkaari ei tule pääsemään puoleen ensimmäisen Playstationin vastaavasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nimimerkki jryi:n viestiin tulee täältä puumerkki alle. Pitkä elinkaari on se, joka erottaa ja kannustaa hankkimaan juuri Playstationin. Pelaajan lompakolla ei käydä liian tiiviisti uuden raudan saattelemana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Nimimerkki jryi:n viestiin tulee täältä puumerkki alle. Pitkä elinkaari on se, joka erottaa ja kannustaa hankkimaan juuri Playstationin. Pelaajan lompakolla ei käydä liian tiiviisti uuden raudan saattelemana.
250-400 4-5 vuoden välein, vai 600 5-6 vuoden välein? You do the math.

Täysin absurdia kuvitella PS3:lle mitään 10 vuoden elinkaarta. Kun MS julkaisee XBOX KOLMOSEN (<- Spider-Man -fontilla), niin Sonyn sekä Nintendon on pakko reagoida. On aivan turha koettaa kilpailla 5v vanhalla koneella uusilla ominaisuuksilla varustettuja tehomyllyjä vastaan.

"No niin mutta PS2 vs. Xbox 360 jaadajaada..." Ei, ei ja ei. Vastaavanlainen yksinvaltius (yli 70% markkinaosuus) ei tule toistumaan enää vähään aikaan, ja se on 100% varmaa ettei se toistu ainakaan tässä seitsemännessä konsolisukupolvessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Japanilaiset arvostelijat eivät nostaneet Motorstormia killeriksi: arvosanoja

Kiinnostavaa olisi kyllä lukea nuo Sonicin arviot.Esim gamespot antaa 4.4 pelille ja famitsu tempaisee 8!On siinä joko arvostelijoilla eri maut tai sitten:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jaa. PS1llä oli kymmenen vuoden elinkaari, ja sitä taidettiin lopussakin myydä paremmin kuin Cubea. PS2lla sama juttu. Tulee pysymään pitkään PS3n rinnalla.. Ja veikkaisin että PS3 tulee pysymään pitkään PS4n rinnalla. Siinä missä muut lopettavat konsoliensa tuotannon kun uusi tulee, niin Sonyn konsolit pysyvät tuotannossa jonkun aikaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Nyt kun esitit moisen henkilökohtaisen väitteen ja kyseenalaistit pääkoppani sisällön, on minun pyydettävä sinua perustelemaan väitteesi.

Miksi minun pitäisi potea huonoa omatuntoa siitä, että nautin pienistä asioista? Jos saan mielihyvää siitä, miten elän ja mitä teen, miksi minun pitäisi pyydellä sitä anteeksi? Jos autoni kuluttaa bensiiniä enemmän kuin naapurini, pitäisikö minun kompensoida omaa elämääni jotenkin siitä hyvästä? Mitä sitten jos en osta luomutuotteita? Keneltä se on pois? Sinultako?

Tekeekö se minusta vähäjärkisen, jos kulutan bensiiniä, sähköä ja elintarvikkeita niin kuin haluan? Minä, yksi pieni ihminen? Niin kauan kun maailmassa on suuria yhtiöitä jotka sekunnissa kuluttavat resursseja ja kuormittavat maapalloa yhtä paljon kuin yksi ihminen koko elinikänsä aikana tekee, ei minun tarvitse kuunnella sinun kaltaisiasi ihmisiä.

Ei tee vähäjärkistä mutta ajattelemattoman kyllä. Jokaisen tulisi kantaa kortensa kekoon ympäristön hyväksi. Nyt tarkoitan että ihmiset lajittelisi jätteensä, ostaisi ympäristöystävällisempiä tuotteita, ei ylikuluttaisi yms koska sillä on merkitystä. Sitten voi harraste pelinä ihan hyvin olla vaikka se hemi v-8 värkki koska sillä ei ole niin paljoa käyttöä että se oikeasti saastuttaisi. Jeesustelua ehkä, mutta niin turvataan tämän pallon tulevaisuutta.

Ja mitä tulee blu rayhin niin eiköhän se ole jo kyntensä näyttänyt: ei käytännön hyötyä mutta ihan vitusti haittaa valmistuksessa. Tuskin lyö itseensä läpi jos on NOIN hankala tehdä!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
No jaa. PS1llä oli kymmenen vuoden elinkaari, ja sitä taidettiin lopussakin myydä paremmin kuin Cubea. PS2lla sama juttu. Tulee pysymään pitkään PS3n rinnalla.. Ja veikkaisin että PS3 tulee pysymään pitkään PS4n rinnalla. Siinä missä muut lopettavat konsoliensa tuotannon kun uusi tulee, niin Sonyn konsolit pysyvät tuotannossa jonkun aikaa.
Kerrohan tarkemmin minkälaista kilpailua PS1:llä oli? PS2:lla vielä vähemmän. Mutta PS3:lla tilanne onkin aivan toinen, ja tilanne kokonaisuudessaan Sonylle on aivan uusi.

Unelmoi ihan rauhassa PS4:stä. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
No jaa. PS1llä oli kymmenen vuoden elinkaari, ja sitä taidettiin lopussakin myydä paremmin kuin Cubea. PS2lla sama juttu. Tulee pysymään pitkään PS3n rinnalla.. Ja veikkaisin että PS3 tulee pysymään pitkään PS4n rinnalla. Siinä missä muut lopettavat konsoliensa tuotannon kun uusi tulee, niin Sonyn konsolit pysyvät tuotannossa jonkun aikaa.

No saas nähä. Ilmestyihän SNESSILLEKKIN nhl 98 vielä, eli pitkään oli sekin konsoli tuettuna.. Ja kuis kävi nipalle?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom