Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuluttaminen virtuaalitodellisuudessa voisi olettaa olevan luonnolle vähemmän kuormittavaa kuin heittää samat eurot menemään jossain ostoshelvetissä. Nyt varsinkin joulun alla, kun suurta kulutusjuhlaa kansalaiset pääsevät viettämään. Kuvitelkaa se lahjapaperin, pahvin ja muovin määrä itse lahjoista puhumattakaan. Kaikki se virtuaalisesti, joka sinne voidaan viedä ja luonto kiittää (ehkä) :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eiköhän myöskin valmistajat olisi jo riemuissaan ottamassa nettijakelua vastaan. Välistä jäisivät prässikustannukset, kuljetukset, tukut ja jällenmyyjät. Jäisi aika paljon isompi siivu itselle vaikka hintaa pudottaisikin sen pari euroa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos tuo MGS4 ilmestyy boksille, niin siinä poistuisi suurin tarve hommata PS3. Tämä olisi kyllä todella hyvä juttu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Lisää huhuja Metal Gear Solid 4:n tulosta myös 360:lle.

Eipä olisi ihme, jos pelin tuotantokulut tähän asti jo yli 20 miljoonaa eikä peli ole edes vielä valmis.
Tuo olisi huono asia PS3:n kannalta. Blu-Rayn osien valmistus on osoittautunut pleikan Akilleen kantapääksi toistaiseksi. Kuten GoW 2:n kohdalla huomasimme (eivät julkaisseet peliä PS3:lle, koska PS2:n asiakasryhmän koko on täysin eri sfääreissä kuin olisi PS3:lla), julkaisijat eivät tällä hetkellä hihku innosta sitoa peliään PS3 only -tuotteeksi, koska asiakaskunta on verrattain pieni niin kauan kuin tuotanto-ongelmat jatkuvat. Loppupeleissä raha kuitenkin on aina tärkeintä mille tahansa kaupalliselle yritykselle, varsinkin itsenäiselle pelitalolle, jolla ei välttämättä ole varaa pyörittää puljuaan tappiolla vuositolkulla.

Toivottavasti niihin tuotantohihnoihin löytyy pian turbovaihde, ennen kuin Sony menettää liian monta yksinoikeuspeliä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Metal Gear Solid 2 oli niin suuri menestys Xboxilla että porttaus kannattaa ehdottomasti tehdä. Tosin ei ehkä vuotta myöhemmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ties vaikka kehittäisivät koko ajan rinnalla XO buildia tuosta MGS4:stä, pukkaavat ulos sitten jos/kun tarve vaatii.

Onkos muuten Konamilta tullut ikinä mitään muuta XO-nimikettä...?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ties vaikka kehittäisivät koko ajan rinnalla XO buildia tuosta MGS4:stä, pukkaavat ulos sitten jos/kun tarve vaatii.

Onkos muuten Konamilta tullut ikinä mitään muuta XO-nimikettä...?

Live Arcadeen on ainakin yksi nimike eksynyt. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Jos tuo MGS4 ilmestyy boksille, niin siinä poistuisi suurin tarve hommata PS3. Tämä olisi kyllä todella hyvä juttu.
Pelin tuominen X360:lle olisi melko järkevää, koska se varmasti erottuisi edukseen X360:n pelitarjonnasta ja sitä kautta möisi varmaankin muutaman miljoonan kappaletta. Kun pelinkehityskustannukset nousevat kokoajan suuremmiksi, nousevat MS:n hyvien pelinkehitystyökalujen edut esille, sillä X360:lle pelin PS3:lta kääntäminen ei ole ilmeisesti hirveän kallista.

Mikäli oikein muistan, PS3:n julkaisuun tulleet pelit tehtiin nimenomaan ensin PS3:lle ja sitten käännettiin X360:lle. Korjatkaa ihmeessä jos muistan väärin! Tämä todistaa työkalujen soveltuvuuden tähän tarkoitukseen hyvin, sillä laatu ei kärsinyt käännöksessä.

En tiedä sitten mihin kaikkeen sitä rahaa on mennyt MGS4:n kehityksessä, sillä kuuleman mukaan PS3:nkaan kehitystyökalut eivät ole mitään surkeita. Tämä taitaa olla nykypäivän trendi, että pelit on pakko tehdä mahdollisimman monille alustoille kehityskustannusten kattamiseksi. Ainakin minulle tuo asia on pistänyt silmään ihan selkeästi, sillä yksinoikeuspelit ovat vähentyneet yleisesti viimeisen vuoden aikana. X360:n vuoden etumatka näyttää osoittautuvan nyt kuitenkin sitten positiiviseksi asiaksi joka ratkaisee monen hyvän pelin tulemisen alustalle.

Melko iso laitekanta + hyvät työkalut pelien kehitykseen --> tehdään peli myös X360:lle/yritetään saada Sony maksamaan yksinoikeudesta jotta kehityskustannukset saadaan peitettyä. Toisaalta Sony tuskin suostuu maksamaan niin suuria summia mitä olisi saatavissa X360:n omistajilta pelimyynnillä. Ja lisäksi se, että MS saattaisi vielä maksaa lisäksi ruhtinaallisesti että saa pelin laitteellensa. Kohtuullisen vaikea päätös on yrityksen jättää mahdollisuus käyttämättä.

Pari esimerkkiä:
GTA4 --> MS maksoi ruhtinaallisesti jotta sai pelin itselleen ja varmasti konsolin omistajat peliä ostavat miljoonittain. Silloin varmaan Gearsin ennätykset rikotaan. Kaikki voittaa.

Assassin's Creed --> en tiedä onko MS maksanut pelin saamisesta myös itselleen vai onko pelintekijän päätös tuoda peli myös MS:n konsolille.

Fatal Inertia --> melko varmasti ei ole saanut MS:ltä korvausta.

Ja seuraavaksi UT2007? Yllätyn jos peliä ei nähdä lainkaan X360:llä, koska grafiikkamoottorin toimivuus on todistettu myös X360:llä. Taitaa olla vain siitä kiinni, maksaako Sony yksinoikeudesta.

Tällaista puintia tällä kertaa.:)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Onkos muuten Konamilta tullut ikinä mitään muuta XO-nimikettä...?

Mm. Gamefaqsin julkaisulistoiltahan tuon voi tarkistaa:
http://www.gamefaqs.com/features/company/10626.html

Kyllähän noita on jonkin verran ollut, Lezlien mainitseman Pro Evolution Soccer 6:n lisäksi ainakin Rumble Roses XX, jokin vain Japanissa julkaistu peli ja sitten Live Arcade -tavaraa. Ensi vuodeksi on julkistettu Dance Dance Revolutionin XO-versio ja multiplattari Hellboy. Perinneboksin puolelta Konamin pelejä löytyy sitten enemmänkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itseäni ottaa päähän tuo seikka, että yksinoikeuspelit ovat vähentyneet. Yleensä homma toimii niin, että Peli tehdään yhdelle alustalle ja käännetään sitten toisille. Lähes aina yhden alustan versio samasta pelistä on ollut parempi, kuin muiden. Tämä on vähintäänkin raastavaa. Itse toivon, että Wii, X360 ja PS3 saavat kaikki mielekästä pelattavaa yksin oikeudella ja toivon, että pelitalotkin lähtevät tähän rohkeasti mukaan. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Itseäni ottaa päähän tuo seikka, että yksinoikeuspelit ovat vähentyneet. Yleensä homma toimii niin, että Peli tehdään yhdelle alustalle ja käännetään sitten toisille. Lähes aina yhden alustan versio samasta pelistä on ollut parempi, kuin muiden. Tämä on vähintäänkin raastavaa. Itse toivon, että Wii, X360 ja PS3 saavat kaikki mielekästä pelattavaa yksin oikeudella ja toivon, että pelitalotkin lähtevät tähän rohkeasti mukaan. :)

Palveleeko se sitten oikeasti kuluttjan etuja? Tietenkin jos usealle alustalle sama peli ilmestyy, niin löytyyhän sieltä aina se heikoin versio. Mutta itse ainakin mielummin pelaisin vaikka hieman heikompaa versiota MGS4 boksilla, kuin ostaisin ensin PS3 ja pääsisin näin pelaamaan "virallista versiota".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Itseäni ottaa päähän tuo seikka, että yksinoikeuspelit ovat vähentyneet. Yleensä homma toimii niin, että Peli tehdään yhdelle alustalle ja käännetään sitten toisille. Lähes aina yhden alustan versio samasta pelistä on ollut parempi, kuin muiden. Tämä on vähintäänkin raastavaa. Itse toivon, että Wii, X360 ja PS3 saavat kaikki mielekästä pelattavaa yksin oikeudella ja toivon, että pelitalotkin lähtevät tähän rohkeasti mukaan. :)
nothing sanoi:
Palveleeko se sitten oikeasti kuluttjan etuja? Tietenkin jos usealle alustalle sama peli ilmestyy, niin löytyyhän sieltä aina se heikoin versio. Mutta itse ainakin mielummin pelaisin vaikka hieman heikompaa versiota MGS4 boksilla, kuin ostaisin ensin PS3 ja pääsisin näin pelaamaan "virallista versiota".
Niin... Parastahan se olisi, jos Sony ja Nintendo siirtyisivät 3rd party valmistajiksi ja jättäisivät Microsoftin "palvelemaan" kuluttajien "etua"... Se oliskin mielenkiintoinen kokeilu Windowsin oikeuskäyntien jälkeen... Ei tule tapahtumaan ihan seuraavassa sukupolvessa, toivottavsti. Ja ei tästä sitten tämän enempää...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Niin... Parastahan se olisi, jos Sony ja Nintendo siirtyisivät 3rd party valmistajiksi ja jättäisivät Microsoftin "palvelemaan" kuluttajien "etua"... Se oliskin mielenkiintoinen kokeilu Windowsin oikeuskäyntien jälkeen... Ei tule tapahtumaan ihan seuraavassa sukupolvessa, toivottavsti. Ja ei tästä sitten tämän enempää...

Jotta liittyi sitten mitenkä tuohon aikaisempaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
Mikäli oikein muistan, PS3:n julkaisuun tulleet pelit tehtiin nimenomaan ensin PS3:lle ja sitten käännettiin X360:lle. Korjatkaa ihmeessä jos muistan väärin! Tämä todistaa työkalujen soveltuvuuden tähän tarkoitukseen hyvin, sillä laatu ei kärsinyt käännöksessä.

Ei tunnu loogiselta siihen nähden että pelien 360-versioita esiteltiin ahkerasti mutta PS3-versiot tuotiin näytille vasta viime tipassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Niin... Parastahan se olisi, jos Sony ja Nintendo siirtyisivät 3rd party valmistajiksi ja jättäisivät Microsoftin "palvelemaan" kuluttajien "etua"... Se oliskin mielenkiintoinen kokeilu Windowsin oikeuskäyntien jälkeen... Ei tule tapahtumaan ihan seuraavassa sukupolvessa, toivottavsti. Ja ei tästä sitten tämän enempää...
PS3:n kehittäjillä ei varmaankaan ole ongelmia enää vuoden-kahden päästä kun PS3:n laitekanta on tarpeeksi vahva. Ongelma on siis ainoastaan alkupään pelien kehittäjillä jotka joutuvat kärsimään pienistä konsolimääristä ja silti yhtä suurista kehityskustannuksista. He ottavat pahasti takkiinsa jos eivät tee peliä mahdollisimman monelle alustalle, mutta asia korjaantuu ajan mittaan kun konsoleita on enemmän. Luultavasti siis yksinoikeuspelejä tulee alustoille paljon enemmän kun laitekanta vahvistuu ajan mittaan. Alkuvaiheessa sellaisen tekeminen ei ole järkevää kuin 1st. party-pelinkehittäjiltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Ei tunnu loogiselta siihen nähden että pelien 360-versioita esiteltiin ahkerasti mutta PS3-versiot tuotiin näytille vasta viime tipassa.
Ei niin. Tämä tieto olikin peräisin joltakin foorumilta kun ohimennen silmäilin. Voisi oikeastaan yrittää kaivella jossakin vaiheessa asiaa enemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=152210

The internet was aflutter with rumours this weekend, as reports speculated that the massive PlayStation 3 Metal Gear Solid instalment, Guns of the Patriots was stealthing its way over to Xbox 360 - rumours that Konami has since debunked to CVG.

"Konami has no plans to bring Metal Gear Solid 4 to the Xbox 360 at this time," a Konami representative told CVG, reiterating that the Hideo Kojima stealth-em-up was still "exclusive to PlayStation 3."

The original internet report pointed at the MGS instalment branching-out onto multiple platforms due to Konami's concerns that there won't be enough PS3s in gamers' hands by the time it hits shelves.

Though going by the company's official word, it looks like there'll be no Solid Snake action on Microsoft's console for the time being. We wouldn't totally rule out a 360 version in the long term, but you can bet the game will be exclusive to PS3 for at least a year.

We'll be sure to pipe up if Konami flips its stance.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Taitaa mennä kategoriaan "Vuodeksi maksettu exclusive"...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Palveleeko se sitten oikeasti kuluttjan etuja? Tietenkin jos usealle alustalle sama peli ilmestyy, niin löytyyhän sieltä aina se heikoin versio. Mutta itse ainakin mielummin pelaisin vaikka hieman heikompaa versiota MGS4 boksilla, kuin ostaisin ensin PS3 ja pääsisin näin pelaamaan "virallista versiota".
En tiedä, ei varmaan palvele, mutta tämä onkin mielipidejuttu. Itse näkisin mieluusti enemmän yksinoikeuksia. Kyllä se on edellisessä sukupolvessakin monta kertaa ottanut päähän, kun on omalle konsolille sattunut se "väsätään nyt tuollekin jotain äkkiä"-versio. Toki se on kiva, että on laajaa pelivalikoimaa, mutta mikä pointti siinä enää alkaa olla, että on kolme konsolia markkinoilla, jos niillä on samat nimikkeet kaikilla?:confused:
Mikäli omistaisin X360:n ja ostaisin tuon MGS4:n sitten, kun se Boksille saapuu ja huomaisin sen olevan huonompi versio (ei ihan niin hieno grafiikka, ei pyöri ihan niin sulavasti jne.), kuin PS3, vaikka siinä olisi bonuksena joku "Snake raiskaa apinan"-minipeli, niin kyllä itsellä tulisi Konamia kohtaan sellainen fiilis, että olisi voitu nyt sitten oikeasti panostaakin tähän juttuun. Halvempaahan se on toki ostaa huonompi versio, kuin kokonaan uutta konsolia, mutta minun mielestäni kaikkilla koneilla ei tarvitse päästä pelaamaan kaikkia pelejä. :rolleyes:
Voi olla tyhmää ajattelua, mutta niin vain ajattelen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom