Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Niin millä tavalla saat tuosta maantietoon liittyviä ongelmia aikaiseksi?

Eurooppa ei kuulu 'worldwide' -käsitteeseen? (Ei 5 kuukauden ero tarkoita samanaikaista)

no ehkä tuon lauseen voi ymmärtää monella tavalla. Eli puhuuko Kaz nyt 'jos'-tilanteesta vai ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Paitsi että PS3:n Virtua Tennis 3:een (joka ei koskaan ole ollut julkaisupeli) tulee myös verkkonelinpeli. Eli se siitä protestista.
Ja PS3:n verkko-ominaisuuksia on ollut kehittämässä mm. Sony Online Entertainment, jolla saattaa olla jotain kokemusta verkkopelaamisesta esim. EverQuestien muodossa.

Just just, piti olla julkaisupeli vielä viime kesänä. Tämä protesti on harvinaisen tosi, ehkä sony on joutunut tulemaan vastaan että saadaan peli joskus myyntiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tonza sanoi:
Eurooppa ei kuulu 'worldwide' -käsitteeseen? (Ei 5 kuukauden ero tarkoita samanaikaista)

no ehkä tuon lauseen voi ymmärtää monella tavalla. Eli puhuuko Kaz nyt 'jos'-tilanteesta vai ei.
Juu, mutta tarkoittiko tuo Hirai tuossa nyt kuitenkin Nintendoa? Näin ymmärsin. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Just just, piti olla julkaisupeli vielä viime kesänä. Tämä protesti on harvinaisen tosi, ehkä sony on joutunut tulemaan vastaan että saadaan peli joskus myyntiin.
Kerta se protesti on nyt niin tosi, niin laitappa jotain linkkiä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Vaikka henkilö ei osaisi tietokoneella muuta kuin simppeleitä perusasioita (netti, word, email) niin wlanin hän haluaa toimimaan heti koneen oston yhteydessä.

Macin kanssahan tämä olisi Next-OK tason vaativa puzzle ;)

Typerää toimintaa Microsoftilta mikäli eivät laita uudistettuun 360 wlania vakiovarusteeksi.

Ois ihan jees jos ois vakiona, mutta ei välttämättä kaikille. Kun laitoin itse wlanin, niin nörttikaverihan innostui kertomaan vaikka mistä vaaroista ja häiriöistä ja lagista yms, jota wlan aiheuttaa ja suositteli vetämään piuhat joka on kuulema "ainoa luotettava tapa" käyttää nettiä ja pelata verkossa..

Mac-kuvaelmastasi on pakko sanoa käytännön kokemus; kaveri jolla on kannettava iBook (tms, en muista tarkkaan mikä se oli) ei saatu toimimaan tuon adsl-tukiasemani kautta nettiä - ei sitten niin millään - vaikka hänkin juuri sanoi että onpa näppärää kun sulla on langaton yhteys niin ei tarvi piuhaa kaivella :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kun sellaisia hyviä pelejä kuten Katamari, tai vaikka Vina Pinata yms. myydään korkeista tuotantokustannuksista huolimatta perhanan vähän, ja taas huomattavasti alhaisemmin kustannuksin tehtyjä brändituotteita tai minipelejä myydään listoille asti kymmenien miljoonien voitolla, on yhtälö selvä ja vaikuttaa ihan jokaiseen, myös niihin jotka eivät sitä laitetta omista mille tämänkaltaisia pelejä tehdään.

Minä lasken Katamarin, Wariowaren ja Raving Rabbitsin samaan ryhmään: ne ovat niitä uudenlaisia, hauskoja pelejä. Katamarihan oli kehitetty pienellä budjetilla, jonka Namco antoi Keita Takahashille käyttöön tämän ensin esiteltyä heille yksinkertaisen demon konseptista. Sitten pelistä tulikin valtava ilmiö etenkin Japanissa, se oli pari vuotta sitten juuri tätä samaa Brain Training - ja Animal Crossing -sarjaa, joka myi viikosta toiseen normaalien pelitrendien vastaisesti. Mutta mitenkäs sitten kävikään? Minna Daisuki Katamariin satsattiin isommalla tuotantobudjetilla, mutta luoja ja pääsuunnittelija Keita Takahashi itse oli haluton muuttamaan Katamaria jatko-osatehtaaksi, ja suostui tekemään pelin vain, koska Namco olisi muutoin tehnyt sen ilman häntä. Pelin saamista kehuista ja suuremmasta tuotantobudjetista huolimatta ensimmäisen osan henki oli heikentynyt. PSP-versio Me & My Katamari saikin sitten yleisesti ottaen jo hyvin laimean vastaanoton, osaksi alustastakin johtuen. Siitä huolimatta Katamarille on povailtu jo useampaa jatko-osaa, niin että Katamari 4 ja 5 voisivat olla jo piakkoin tulossa.

Entäs Viva Piñata sitten? Yhdessä vaiheessa pelin kehitystä Piñatan maine koki kaksi kovaa kolausta: ensimmäinen aiheitui mikromaksujupakasta, joka laski pelaajien kiinnostusta merkittävästi, ja pian tuli toinen perään, kun Microsoft uhosi Piñatan yltävän pokemonmaiseen suosioon. Sellaiset puheet voivat helposti kääntyä itseään vastaan, ja pelaajat yhtaikaa pahastuivat Microsoftin laskelmoivaan asenteeseen mielenkiintoiselta vaikuttaneesta pelistä sekä menettivät entisestäänkin kiinnostusta Pokemon-vertauksen negatiivisten mielleyhtymien vuoksi. Pelin ennakko-odotukset eivät koskaan nousseet entiselle tasolleen, ja vasta nyt pelin julkaisun jälkeen jotkut ovat sanoneet, "Hei, tämä peli onkin oikeasti hyvä!" - mutta kuinka moni enää vakuuttuu tai innostuu pelistä tässä vaiheessa?

Viimeiset kymmenen vuotta pelit ovat muuttuneet yhä hitaammiksi, tarinapainotteisemmiksi ja kalliimmiksi tehdä, ja samalla moni entinen pelaaja on menettänyt kiinnostuksensa näihin uusiin "peleihin", jotka todellisuudessa ovat joillekin niitä "epäpelejä" - samoin kuin Katamari tai minipelirumbat toisille. Nyt voi tosiaan hyvinkin käydä niin, että viimeiset kymmenen vuotta vallalla ollut pelityyli alkaa hiipua, kun jälleen uudenlainen pelityyli valtaa alaa. Elokuvallisten "epäpelien" harrastajista tulee samanlainen vanhoja hyviä aikoja kaipaileva naavapartojen retrojoukko kuin 2D-pelien harrastajista viime vuosina - olisitko ollut valmis kieltämään 3D-pelit, vain jotta pelit pysyisivät loputtomiin 2D-pelien aikakaudella? Pelit muuttuvat, ja koskaan ei voida kaikkia pelaajia tyydyttää - toiset jäävät väistämättä paitsioon, ja siirtymäkaudet jättävät jälkeensä entisiä kultaisia aikoja haikailevia retrosetiä ja -tätejä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Just just, piti olla julkaisupeli vielä viime kesänä. Tämä protesti on harvinaisen tosi, ehkä sony on joutunut tulemaan vastaan että saadaan peli joskus myyntiin.
Virallisista tiedotteista:

25.4.2006: Virtua Tennis 3 is due for release on the Sony® PlayStation 3 and Microsoft Xbox 360 in Spring 2007.
23.8.2006: Virtua Tennis 3 is set for release on PS3, X360, PSP and PC in Spring 2007.

Yleensä on selkeästi mainittu "Launch titlestä" jos sellaisesta on ollut puhe.
Tiimin ilmoitus VT3:n verkkopelittömyydestä yli puolivuotta ennen julkaisua oli sikälikin hassu, että pari viikkoa aikaisemmin Segan toinen tiimi oli esitellyt täysin toimivaa PS3-verkkopeliä Full Auto 2:lla: http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=2804
Kunhan kitisivät.:p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Viimeiset kymmenen vuotta pelit ovat muuttuneet yhä hitaammiksi, tarinapainotteisemmiksi ja kalliimmiksi tehdä, ja samalla moni entinen pelaaja on menettänyt kiinnostuksensa näihin uusiin "peleihin", jotka todellisuudessa ovat joillekin niitä "epäpelejä" - samoin kuin Katamari tai minipelirumbat toisille.
Hmm, minä olen ainakin viimeisen kymmenen vuoden aikana pelannut pelejä kuten God of War,
Gears of War, Halo, GTA yms yms. Kyllä niissä sitä haettua meininkiä on piisannut, hitaus ja
tarinapainotteisuus ovat loistaneet poissaolollaan. Jaappanilaiset ovat ihastuneet Final Fantasyihin,
Zeldoihin yms. joissa tarinankuljetus jopa syö peliaikaa, ja tuokaan genre ei taida vielä olla
ihan kuolinkouristuksissaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Saattoipa hyvinkin olla. Olisi vain ollut kiva, jos jwp olisi itse linkkinsä laittanut.
jwp sanoi:
Just just, piti olla julkaisupeli vielä viime kesänä. Tämä protesti on harvinaisen tosi, ehkä sony on joutunut tulemaan vastaan että saadaan peli joskus myyntiin.
Eli, tuosta Paolon linkistä voisi päätellä, että homman nimi on se, että Sony ei ollut ilmoittanut aluksi kaikkia verkko-ominaisuuksia kehittäjille. Sellainen protesti. No, verkkopeli on nyt siis joka tapauksessa tulossa. :)
jwp sanoi:
Varmasti tulee ja siksi monet uudet PS3 pelit eivät edes sisällä verkkopeli mahdollisuutta.Esim siitä Ps3:n lauchin Tennispelistä pelitekijä jätti protestina verkkopelin pois, koska eivät uskoneet todeksi että Sony oikeasti meinasi jättää kaiken pelintekijöiden vastuulle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Saattoipa hyvinkin olla. Olisi vain ollut kiva, jos jwp olisi itse linkkinsä laittanut.

Eli, tuosta Paolon linkistä voisi päätellä, että homman nimi on se, että Sony ei ollut ilmoittanut aluksi kaikkia verkko-ominaisuuksia kehittäjille. Sellainen protesti. No, verkkopeli on nyt siis joka tapauksessa tulossa. :)

Kyllä,linkit olisi ok. Sori. Mutta tuossa siitä asiasta tosiaan puhutaan. Joskin aikalailla näköjään juttu muuttunut kun on saapunut julkisuuteen.

Noh, olen taipuvainen uskomaan että käynnistysongelmia nämä ovat.Pitää välillä vähän piikitellä sonya, kun ei tässä muutakaan voi.

Tietääkö rattimiehet pitääkö muuten paikkaansa se että PS3:ssa ei saada millään Force Feedbackia toimimaan? Kuulin ns luottolähteestä tämmöisiä ja asiaa on vaikea uskoa kun on FIA:n lisenssillä olevaa F1-peliä tulossa ja kaikkea.Ei next-gen F1-peliä voi toteuttaa ilman FF:ää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"Hauskat pelit"

Se tuntuu olevan ihan uusi pelityyppi.

Tosin, kun katsoo ko. pelejä, on hauskinta itse sanavalinta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
"Hauskat pelit"

Se tuntuu olevan ihan uusi pelityyppi.

Joo, tähän saakka se pelaaminen onkin tuntunut lähinnä ojankaivuulta.

"P*rkele, olipa raskas työpäivä. Ja sitten tarttis vielä kotona tiskata ja pelata gowia.

Voittaispa lotossa ni pääsis nuistakin..."

:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä tuohon verkkopelien ilmaisuuteen ja maksullisuuteen tulee, niin molemmissa on hyvät puolensa:

maksullinen
- no se maksaa
+ tietty toimintamalli, speksatut ominaisuudet, keskitetty sisällönjakelu
+ maksullisuus velvoittaa (ylläpito, valvonta)
+ laskutusinfrastruktuuri olemassa; mahdollistaa lisämyynnin (pelit, demot, lisäpalikat) ja käyttäjän henkilöllisyyden tunnistuksen

Ilmainen taas sitten, samat ominaisuudet mutta päinvastoin, suurin valtti tietenkin se, että se on ilmainen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kertoisitko mitä nämä isot harppaukset ovat ja miten ne peleissä näkyvät? Olen ilmiselvästi missanut jotain varsin oleellista (Resistance poikkeuksena joka vahvistaa säännön). Suurin osa Wii:n ostaneista tuskin edes pääsee verkkoon, Wlan kun ei ole kovin yleinen vaikka joillakin on kavereita 20, joista kaikilla on kotonaan Wlan (lähde: KonsoliFIN.net foorumit ;).
noin ihan yleisellä tasolla harppauksilla tarkoitin mm. sisäänrakennettuja verkkoyhteyksiä, toimivaa kauppapaikkaa, nettiselainta, ladattavia pävivityksiä ja vaikka pelaajaprofiileja. Jos jo konsolin julkaisupeliin saadaan niin hyvä moninpeli mikä (kuulemma) Resistancessa on niin ei sellaisen koodaaminen kovin vaikeaa voi olla. Wlanin hankkiminen ei ole enää nykyisillä hinnoilla mikään iso juttu, sellainen ostetaan jos tarvitaan ja Wiin omistajat sitä tarvitsevat.

Myöhemmin tässä ketjussa joku puhui Pertti Peruskäyttäjästä ja siitä että sillä ei ole Wlania, taulutv:tä, digiboksia, kännykkää jnejne. Ei kannata vielä Perttiä sekoittaa tähän, se osti juuri itselleen joululahjaksi vasta PS2:n ja uusimman änhooällän :D Uusia konsoleita ensimmäisten joukossa ostavat hiukan parempituloiset pelaamista aktiivisesti harrastavat tai muuten vaan tekniikasta kiinnostuneet nörtit :p

ps. Jos se Live on niin hieno ja olennainen osa XO:ta niin miksi vain vain puolet pelaajista sitä käyttää?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

loomis sanoi:
noin ihan yleisellä tasolla harppauksilla tarkoitin mm. sisäänrakennettuja verkkoyhteyksiä, toimivaa kauppapaikkaa, nettiselainta, ladattavia pävivityksiä ja vaikka pelaajaprofiileja. Jos jo konsolin julkaisupeliin saadaan niin hyvä moninpeli mikä (kuulemma) Resistancessa on niin ei sellaisen koodaaminen kovin vaikeaa voi olla. Wlanin hankkiminen ei ole enää nykyisillä hinnoilla mikään iso juttu, sellainen ostetaan jos tarvitaan ja Wiin omistajat sitä tarvitsevat.

Myöhemmin tässä ketjussa joku puhui Pertti Peruskäyttäjästä ja siitä että sillä ei ole Wlania, taulutv:tä, digiboksia, kännykkää jnejne. Ei kannata vielä Perttiä sekoittaa tähän, se osti juuri itselleen joululahjaksi vasta PS2:n ja uusimman änhooällän :D Uusia konsoleita ensimmäisten joukossa ostavat hiukan parempituloiset pelaamista aktiivisesti harrastavat tai muuten vaan tekniikasta kiinnostuneet nörtit :p

ps. Jos se Live on niin hieno ja olennainen osa XO:ta niin miksi vain vain puolet pelaajista sitä käyttää?


Ei siihen varmaan yhtä selvää syytä löydy, miksi puolet ei (vielä) ole Livettänyt XO:llaan.Ehkä yleisin syy on Core version ostajat, joilla ei mahdollisesti ole edes mahdollisuuksia päästä verkkoon.Puolet kuitenkin livettää jollain tapaa(=about 4.5-5milj tällä hetkellä)ja se on itse asiassa loistava startti palvelulle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Virallisista tiedotteista:

25.4.2006: Virtua Tennis 3 is due for release on the Sony® PlayStation 3 and Microsoft Xbox 360 in Spring 2007.
23.8.2006: Virtua Tennis 3 is set for release on PS3, X360, PSP and PC in Spring 2007.

Yleensä on selkeästi mainittu "Launch titlestä" jos sellaisesta on ollut puhe.
Tiimin ilmoitus VT3:n verkkopelittömyydestä yli puolivuotta ennen julkaisua oli sikälikin hassu, että pari viikkoa aikaisemmin Segan toinen tiimi oli esitellyt täysin toimivaa PS3-verkkopeliä Full Auto 2:lla: http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=2804
Kunhan kitisivät.:p

Mutta missä siitä online-tuesta on puhetta. Viimeisin uutinen, minkä olen lukenut on tuo IGN:n juttu:

"No Online for Virtua Tennis 3?
SEGA is keeping hope alive for PS3-owning racket fans.
by Kathleen Sanders


September 26, 2006 - Today, GameIndustry.biz reports that SEGA has announced that the PlayStation 3 version of the anticipated sports title, Virtua Tennis 3 was forced to scrap its online features.

However, when IGN contacted SEGA representatives, they were unwilling to confirm the loss of online play for the PS3 version of the game. A spokesperson for the company could only assure us that the Xbox 360 edition of Virtua Tennis 3 would ship with online features while not confirming its loss for the PS3 edition. Confused? So were we."


Onko myöhemmin tullut infoa, että nettipeli löytyiskin VT3:sta?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Linux pohjaisia moninpelejä on jo ihan kiitettävä määrä verkossa. Toivoa sopii, että niille löydettäisiin tuki PS3:lle.

No kun linux pyörii ps3:sessa 800mhz pena tehoilla niin voi olla vähän vaikeaa...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom