Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Niin, että se on huono homma vai, että pelitekijät voivat toteuttaa nettipelinsä juuri täysin niin kuin haluavat? Jos et tiennyt, niin MS on asettanut rajoja nettipeliominaisuuksiin Livessä. Eikös tämän takia mm. jotkut Tony Hawkit ole nettipelittömiä Xboxilla? Ei päästy sopivaan yhteisymmärrykseen mm. Create-a-skater - ukkojen jaossa ja kenttien tekemisessä ja jaossa, sun muussa.jwp sanoi:No se verkon maksuttomuus Sonyn kohdalla on mielestäni vitsi. Sony vain sälytti koko homman vastuun pelintekijöiden ja pelitalojen vastuulle.Pesi itse kätensä koko jutusta käytännössä, mutta kun ei ole softa hallussa niin ei ole...
Siis mitäh...?jwp sanoi:Tuleeko pelitalojen ylläpistämistä serverisysteemeistä kirjava paletti? Varmasti tulee ja siksi monet uudet PS3 pelit eivät edes sisällä verkkopeli mahdollisuutta.
Ai kuten BF ja Resistance? Keräävät huimia maksuja servujen ylläpitämisestä? Ja eihän niitä dedikoituja servuja ole pakko pitää, vaan toteuttaa systeemi samalla tavalla kuin vaikkapa tämän hetken yhdestä suosituimmista, ellei suosituimmassa konsolinettipelissä, Halo 2:ssa.jwp sanoi:Minä en usko että tämä johtaa hyvään lopputulokseen koska eivät pelitalot ainakaan kauan ilmaiseksi niitä servereitä ylläpidä.
Eivät nämä nyt ihan pikkujuttuja ole... Nettipelaaminen on itselleni ainakin tärkeää ja haluan mahdollisimman toimivia ratkaisuja. XO:lla on toimiva netti ja PS3:lla tulee luultavasti toimiva netti. Erot näiden kahden kesken eivät mielestäni ole niin isoja, mitä monet väittävät ja luulevat. Kummallakin on omat hyvät sekä huonot puolensa.jwp sanoi:Nämä asiat ovat kuitenkin ihan pikkujuttuja loppupeleistä ja toivon kaikille alustoille ja niiden omistajille hyviä pelihetkiä! Juttu vain on niin että koen olevani voittaja kun pelitalot ottavat XO:n ykkös kehitysalustaksi PS:n sijaan, ja voi pojat että näyttää nyt olevan tämän asian suhteen pullat hyvin uunissa. Millään muulla ei ole minulle merkitystä kuin sillä, kumman alustan pelitalot valitsevat ykkösalustaksi. Tämmöiset maksetut yksinoikeudet alkavat olemaan historiaa ja ei kiinnosta saada jotain portattuja pelejä jotka aina mättää jotenkin verrattuna alkup.versioon.
jwp sanoi:Tuleeko pelitalojen ylläpistämistä serverisysteemeistä kirjava paletti? Varmasti tulee ja siksi monet uudet PS3 pelit eivät edes sisällä verkkopeli mahdollisuutta.Esim siitä Ps3:n lauchin Tennispelistä pelitekijä jätti protestina verkkopelin pois, koska eivät uskoneet todeksi että Sony oikeasti meinasi jättää kaiken pelintekijöiden vastuulle. Minä en usko että tämä johtaa hyvään lopputulokseen koska eivät pelitalot ainakaan kauan ilmaiseksi niitä servereitä ylläpidä.
Tiukkaa ennustustaNisupulla sanoi:Sony pesee kilpailijansa myös verkkopeleissä. Ilmaisuus sen parhaimpana valttina.
Oliver sanoi:PS2:llahan on jo monessa pelissä voinut pelata yhdessä PC-pelaajien kanssa, joten on ihan hyvä että tuo suuri edelläkävijäkin on siihen vihdoin herännyt ja todennut täysin suljettujen ympäristöjen toimimattomuuden.
Tosin olen aika varma, että MS on kaikessa monopolisuudessaan keksinyt jotain kiusaa ja yrittää estää Vistalla ja PS3:lla pyörivien verkkopelien välisen yhteyden. Oikeudenkäyntiä odotellessa...
Ja mihinköhän perustuu uskomus, ettei PS3:lle tulisi kuin pieniä virhepäivityksiä? Esim. PSP:n versio on jo 3.02 ja uusia ominaisuuksia on tullut paljon alkuperäiseen verrattuna.
Ja PS3:llahan voi pyörittää myös muita käyttöjärjestelmiä oman lisäksi, eli uusia ominaisuuksia on varmasti odotettavissa myös siltä puolelta.
Smirre sanoi:Kannettavia tietokoneita myydään paljon kovempaa tahtia kuin pöytäkoneita. Onko sinulle yllätys jos paljasta suuren salaisuuden, että wlan taitaa olla vakiona jo kaikissa kannettavissa tietokoneissa mitä on markkinoilla. Joku sitä wlania taitaa kuitenkin käyttää?
pziuz sanoi:(GC oli muuten ensimmäinen viime sukupolven koneista, joilla pääsi verkkoon pelaamaan, että tässäkin joku muu taisi olla edellä kävijä, kuin MS)
pziuz sanoi:(GC oli muuten ensimmäinen viime sukupolven koneista, joilla pääsi verkkoon pelaamaan, että tässäkin joku muu taisi olla edellä kävijä, kuin MS)
Sitä ei lasketa!Count_M sanoi:Saanen sen verran korjata, että edellisen sukupolven koneista Dreamcast oli se jolla ensimmäisenä pelattiin verkossa.
jwp sanoi:Tuleeko pelitalojen ylläpistämistä serverisysteemeistä kirjava paletti? Varmasti tulee ja siksi monet uudet PS3 pelit eivät edes sisällä verkkopeli mahdollisuutta
Scatterbrain XO sanoi:Suurin osa ihmisistä ei osaa tehdä tietokoneella edes perusasioita wlanista puhumattakaan.
Itselläni wlan löytyy ja kaikki laitteet toimivat sulassa sovussa, mutta kiitos silti ilmaisten purkkien mainostamisesta. Valitettavasti minulla ei ole esittää tilastoja käytössä olevista Wlan tukiasemista, mutta täällä esitettyihin "ja niin monta ihmistä tunne ja kaverillakin on" -lukuihin en ainakaan usko.
pziuz sanoi:niin se näyttää laitteena ja ominaisuuksiensa, niin raudan, kuin softankin puolesta, kaikista vähiten kiinnostavalta laitteelta.
Tästä olen eri mieltä siinä mielessä, että ainoat Wiin kiinnostavat nimikkeet siirrettiin myöhemmälle julkaisuajankohdalle. Tiedossa ei ole yhden ainutta peliä keväällä, mikä herättäisi minun mielenkiinnon. Tai ainakaan en muista tällä hetkellä. Boxilla on ollut ja tulee olemaan kyllä paljon huippupelejä. PS3:lle on tulossa myös monia pelejä heti julkaisuun, jotka kiinnostavat. Hieman myöhemmin on tulossa vaikka mitä.pziuz sanoi:Aino asia, mikä tällä hetkellä olisi ostamisen arvoista Boksissa, on pelit. Niitä sillä on hyviä ja enemmän, kuin kilpailijoillaan. Tässä asiassa se on edellä kahta muuta konetta.
Uskon kuitenkin, että tämäkin asia korjaantuu Nintendon ja Sonyn kohdalla ennen vuodenvaihdetta.
Nisupulla sanoi:....nyt Raren perustajien jättäessä pelitalon. Luovuus, se on herkkä asia.
He also seemed to suggest that had Sony gone the Nintendo route and released a marginally more powerful console, the launch would have gone much smoother. "A worldwide launch for any console is quite ambitious. In fact, it has never been done before. I suppose if we had simply done a mild upgrade to the PS2 and not pushed the envelope so hard, it would have been easier on ourselves. However, if we did that every time, we wouldn't be Sony."
Jep jep, sanoinkin ennen vuoden vaihdetta. Tarkoitan, että ei mennä varmaankaan nimikkeissä yli Boksin, mutta kiinnostavia pelejä alkaa olla sen verran, että ei sitä Boksia kaipaa.Pibe sanoi:Tästä olen eri mieltä siinä mielessä, että ainoat Wiin kiinnostavat nimikkeet siirrettiin myöhemmälle julkaisuajankohdalle. Tiedossa ei ole yhden ainutta peliä keväällä, mikä herättäisi minun mielenkiinnon. Tai ainakaan en muista tällä hetkellä. Boxilla on ollut ja tulee olemaan kyllä paljon huippupelejä. PS3:lle on tulossa myös monia pelejä heti julkaisuun, jotka kiinnostavat. Hieman myöhemmin on tulossa vaikka mitä.
Niin millä tavalla saat tuosta maantietoon liittyviä ongelmia aikaiseksi?Tonza sanoi:Kaz Hirailla ongelmia maantiedossa? http://gear.ign.com/articles/753/753710p1.html
Sori, ajatuskatkos. Vuosihan vaihtui jopziuz sanoi:Jep jep, sanoinkin ennen vuoden vaihdetta. Tarkoitan, että ei mennä varmaankaan nimikkeissä yli Boksin, mutta kiinnostavia pelejä alkaa olla sen verran, että ei sitä Boksia kaipaa.![]()
Lynx sanoi:Tässä hieno osoitus theinquirer sivuston juttujen laadusta, ossa väitetään esim. PS3 ilmestyisi euroopassa vasta kesällä...
pziuz sanoi:Jep ja tuossa Inquirerin jutussa huvitti se, että taas oli MS myynyt 10,4 milj. konetta. Eli ihan kaikki toimitetut ovat käyneet kaupaksi...![]()
Go MS!![]()
nothing sanoi:Ei varmaan jokaisella Pentti Peruskäyttäjällä vielä löydy, mutta sanoisin, että max vuosi niin useammalla on kun ei.
Vaikka henkilö ei osaisi tietokoneella muuta kuin simppeleitä perusasioita (netti, word, email) niin wlanin hän haluaa toimimaan heti koneen oston yhteydessä. Joko sen laittaa toimimaan liike, tuttu tai naapuri niin se laitetaan silti toimimaan vaikka muu tietokoneen käyttö olisikin retuperälläScatterbrain XO sanoi:Suurin osa ihmisistä ei osaa tehdä tietokoneella edes perusasioita wlanista puhumattakaan.
täällä esitettyihin "ja niin monta ihmistä tunne ja kaverillakin on" -lukuihin en ainakaan usko.
Niin no tuo nyt on vähän makuasia. Minä suosin edelleen perinteistä piuhaa laitteilla joilla suoritetaan raskaampia downloadauksia. (Ja eritoten laitteilla joita ei ole tarkoitus liikutella)Smirre sanoi:Typerää toimintaa Microsoftilta mikäli eivät laita uudistettuun 360 wlania vakiovarusteeksi.