Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
PS3 Demand slows.
http://arstechnica.com/news.ars/post/20070108-8574.html
:eek:

Sony sanoi, että 1miljoona pleikkaria toimitettiin viime vuonna.

Ilmeisesti niitä kuitenkin myytiin vain 750000

http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21958
Jos olisit lukenut tarkemmin linkkaamasi artikkelin, olisit huomannut, että kyseessä olivat luvut 25. joulukuuta mennessä. Joulupäivän jälkeen oli vielä paljon myyntiaikaa ennen kuin vuosi veti viimeiset henkäyksensä.

Jos useissa kaupoissa löytyy melkein 10 kpl laitteita, sehän on pelkästään hyvä asia ja merkki siitä, että laitteita on alkanut virtaamaan liikkeisiin hyvää tahtia ja kuluttajan todennäköisyys välttyä turhalta kauppareissulta vähenee.

Itsekin olin melkoisessa Wii-innostuksessa sosiaalisia tilanteita ajatellen ennen joulua, mutta kun niitä ei mistään löytynyt, tulin järkiini ja päätin jättää laitteen ostamatta kokonaan. Pari hauskaa kakenheiluttelupeliä eivät itselleni kuitenkaan loppupeleissä ole sen 270 euron arvoisia. Ennemmin säästän nekin rahat PS3:a varten. Ehkä sitten joskus myöhemmin, jos Wiille tulee joitakin aivan ylivoimaisia ja pitkäkestoisia huippukokemuksia tuottavia pelejä, voin harkita uudelleen, mutta tällä hetkellä epäilen.

Xbox 360 itseäni kyllä kiinnostaa (lähinnä GoW:n ansiosta), mutta sekin on niin kallis laite, hajoilee liian ahkerasti ja pitää meteliä, joten saa jäädä kaupan hyllylle. Sijoitan rahani siihen konsoliin, jolla on itseäni selkeästi eniten kiinnostavat pelit, ja koska ne sattuvat olemaan yksinoikeuspelejä, valinta on PS3. Jos XBox saisi ensijulkaisuun Socom 4:n, GranTurismo 5:n, MGS4:n, Tekken 5:n ja God of War 3:n, ostaisin ilman muuta sen (onhan se halvempikin).

Smirre sanoi:
Vuosi 2007 ei ole päässyt vielä edes alkuun kun Sony jo täräyttää alkuvuoden parhaan vitsin :D
Näinhän se... Oliskohan Nintendo vaivautunut puhumaan Sonyn ohjaimesta, jos itse edes vaivautuisivat ylipäätänsä puhumaan näistä asioista...

Sonyn markkinointiosasto oli hereillä ja Nintendon pojat saavat sitten myöhemmin (jos ollenkaan) mediaan enää pienen alaotsikon, joka todennäköisesti menee suurimmalta osalta ohi... Syyttäkööt itseään... (Ja oikeasti: ketä kiinnostaa... "Ne ovat vain tyhjiä kannuja" (Cars) Eiköhän ohjaimessa ratkaise ihan muut asiat kuin saadut palkinnot)

Edit: Onhan tuo nyt jaettunakin aikamoinen isku Nipafanien silmille...

karpaasi sanoi:
Isomman tallennuskapasiteetin puolesta:
http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=25291150

Jos tuo nyt paikkaansa pitää... Podcastia en itse kuunnellut.

Onko tämä Kojiman kommentointi oikeasti puolesta vai vastaan?Joskus tuntuu kun seuraa pidemmällä ajanjaksolla miehen kommentteja että on vähän kuulat sekaisin tai sitten joku vetelee oikeasti kulisseissa naruista aika voimakkaasti. MSG4:n tärkeyttä PS3:lle ei voi korostaa liikaa ja pohdin joskus sitä minkälaista painetta Sony lyökään kaverin niskaan. On pakko antaa kuva että nyt tulee jotain joka ei toimi ikinä millään toisella alustalla.Kohta tämä hypetys-läppä taas alkaa.

Mutta Kojimasta: Ensin mies antaa ymmärtää että ei edes blu-ray aihio riitä kun lähtee mopo käsistä kunnolla,pitää saada lisää tilaa lähes loputtomasti ja vain Sony voi tarjota jotain joka on edes lähellä. Seuraavalla viikolla Kojima lyttää koko teräväpiirron ja haikailee ääneen sitä että saisi projektin pois käsistä, jotta pääsisi työstämään pelejä Wii:lle.

Kojima:
Kyllä, haluan ehdottomasti tehdä sille jotain(Wii), kuten sanon joka päivä. Mutta ensin minun pitää kohdata Metal Gear Solid 4:n nimellä kulkeva jättiläinen. Ennen kuin se on valmis, en voi tehdä asialle mitään, Kojima jutusteli.

Kojiman mietteitä saattaa selittää se, ettei hän kuulu teräväpiirtoruutujen suurimpiin ihailijoihin. Emme me sano haluavamme HD:ta. En ole itse lainkaan kiinnostunut teräväpiirrosta, Kojima latasi. Metal Gear -peleihin ei paljon vaikuta, miten puhtaalta kuvasi näyttää. Itseasiassa teemme siitä tarkoituksella suttuisemman, jotta peli tuntuisi elävämmältä.
(juttu löytyy esim plazan e-domesta käännettynä)

Käy vähän sääliksi että miehen on tietysti pakko puhua BD:n puolesta, vaikka rivien välistä (eikä edes niin välistä enää)tulee vähän väliä esiin miehen sisäinen ristiriita asian suhteen.

Baron sanoi:
Näinhän se... Oliskohan Nintendo vaivautunut puhumaan Sonyn ohjaimesta, jos itse edes vaivautuisivat ylipäätänsä puhumaan näistä asioista...

Edit: Onhan tuo nyt jaettunakin aikamoinen isku Nipafanien silmille...

Tuo on totta, että niitä pressitiedotteita voisi kirjoitellakin jos on jotain voittanut.

Sonyakin taisi ottaa vähän pattiin, että palkinto tuli DualShockista eikä suinkaan tästä mullistavasta sixaXXXiksesta.

Tuolla Joystiqin linkissä oli tästä hauska kommentti: :D

So what do you do when you're caught in a lie? Keep lying.

"We decided to take the smart route and email our Sony PR representative. Here is what our contact had to say:

It was the SIXAXIS. The press release was correct."
http://www.gamersreports.com/news/4740/

Mahewcoro sanoi:
Näyttää hyvin todennäköiseltä, että Wii nousee uudeksi markkinajohtajaksi

Siis häh? :p Mihis tämä nyt perustuikaan? Myyntilukuihin?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Psyko sanoi:
Jos olisit lukenut tarkemmin linkkaamasi artikkelin, olisit huomannut, että kyseessä olivat luvut 25. joulukuuta mennessä. Joulupäivän jälkeen oli vielä paljon myyntiaikaa ennen kuin vuosi veti viimeiset henkäyksensä.

Aivan, hämmäännyin tuosta päiväyksestä. Vähän outoahan se olisi ollut, jos noin vähän niitä olisi myyty.

Bill Gates: Nintendo on kovin kilpailijamme

Microsoftin hallituksen puheenjohtaja Bill Gates ja Xbox-osaston johtaja Peter Moore olivat yllättävän suorasanaisella päällä viimeisimmissä haastatteluissaan.

"Nintendo on kovin kilpailijamme," Gates kertoo TV Tokyolle annetussa haastattelussa. Xbox 360:n kilpailutilannetta puidessaan maailman rikkain mies ei maininnut Sony PlayStation 3:a sanallakaan. Voit nähdä haastattelun täältä.

Peter Moore sen sijaan kertoi tuntemuksensa sen jälkeen, kun Sony oli lopettanut lehdistötilaisuutensa. Hänen mukaansa Sonylla tulee olemaan ongelmia nettipalvelun kehittämisessä.

"Sen kuntoon hoitaminen tulee viemään pari vuotta ja en ole varma onko heillä välttämättä tarvittavia kykyjä, tai sitten se [kykyjen puute] on sisäänkirjoitettu heihin yhtiönä."

"He kamppailevat joidenkin laiteongelmien kanssa ja ilmeisesti he tulevat tuottamaan seuraavat viisi miljoonaa konsolia seuraavan 90 päivä kuluessa. Tässä alassa on kuitenkin nykyään kyse laitteistosta, ohjelmistosta ja palveluista ja kuluttajat odottavat näitä asioita," Moore jatkoi.

"Tähän tilanteeseen pääseminen on vienyt Microsoftin kaltaiselta yhtiöltä neljä täyttä vuotta - kokemuksen rikkaus, kokemuksen yhtenäisyys, jatkuvasti päivittäen ominaisuuksia ja pitäen sen tuoreen tuntuisena - me olemme ohjelmistoyhtiö ja tämä on ohjelmistokysymys," Moore kuvaili.

"Homman käynnistämistä nollasta ei ole kirjoitettu Sonyn DNA:han," Moore pamauttaa.

Microsoftin pelinkehittämisyksikön johtaja Chris Satchell jakaa kollegansa mielipiteen: "Jos haluaisin tehdä nettipalveluni paremmin ja haluaisin antaa Sonylle hieman ohjeita, ne olisivat että kopioikaa Xbox Liveä hieman tarkemmin."

"Rehelisesti sanottuna se on aikamoinen katastrofi. He sanovat, että heillä on ilmainen palvelu, No, jos heillä ei ole mitään, totta kai se on ilmainen. Ja tiedätkö mitä? Mitä ilmaista on 600 dollarissa?"

Sony väitti omassa lehdistötilaisuudessaan, että PlayStation 3 on markkinoiden tehokkain konsoli.

Äänten painot kovenevat ja konsolisota osoittaa vakavia kuumenemisen merkkejä. Peter Mooren aiemmat kommentit Nintendo Wiistä saivat aikaan suoranaisen Wii60-ilmiön, jonka filosofiana on koneiden täydentävä vaikutus toisiinsa ja se, että yhdessä Xbox 360 ja Wii maksavat "vain" saman verran kuin PS3. Nyt itse Bill Gates pitää Nintendoa kovimpana kilpailijana. Hiekkalaatikon lapsukainen on kasvanut kokoa ja isommat pojat alkavat ottaa hänet tosissaan. Vuoden 2007 sodan ensimmäiset laukaukset on ammuttu.

Lähde: gamesindustry.biz
Suomennos: LiveGamers

edit: Paavi ehti ensin uutisia-osiossa :)

edit2: kumpa pääsis hoitamaan konsolivalmistaja x:n next's next genin PR-hommia :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Hieman huvittavaa toimintaa Moorelta. Aika rajua tuolla tavalla haukkua kilpailijaansa. Itse olen edellen sitä mieltä, että tuollaiset kommentit kuvastavat enemmän MS:n pelkoa Sonya kohtaan. Ei ole iskeä oman palvelunsa paremmuutta pöytään, jotan syytetään kilpailijaa kopionnista ja haukutaan sen tuotetta huonoksi. Itseäni jäi edelleen hämäämään tuo, että se olisi nyt se ratkaiseva tekijä, että palvelu on ilmainen.

Saataisiinpa se PS3 jo pian tänne, niin pääsisi itse ottamaan asiasta selvää.

pziuz sanoi:
Hieman huvittavaa toimintaa Moorelta. Aika rajua tuolla tavalla haukkua kilpailijaansa. Itse olen edellen sitä mieltä, että tuollaiset kommentit kuvastavat enemmän MS:n pelkoa Sonya kohtaan.

Tuolla logiikalla Sony on aivan paskat housuissa :D

sinappipipo sanoi:
Tuolla logiikalla Sony on aivan paskat housuissa :D
Sony ja Nipa eivät ole aivan noin räikeästi, ainakaan minun nähteni, kilpailijoitaan haukkuneet. Että semmoista logiikkaa... Vähättely ja haukkuminen on eri asia.

jwp sanoi:
Kojiman mietteitä saattaa selittää se, ettei hän kuulu teräväpiirtoruutujen suurimpiin ihailijoihin. Emme me sano haluavamme HD:ta. En ole itse lainkaan kiinnostunut teräväpiirrosta, Kojima latasi. Metal Gear -peleihin ei paljon vaikuta, miten puhtaalta kuvasi näyttää. Itseasiassa teemme siitä tarkoituksella suttuisemman, jotta peli tuntuisi elävämmältä.
(juttu löytyy esim plazan e-domesta käännettynä)

Käy vähän sääliksi että miehen on tietysti pakko puhua BD:n puolesta, vaikka rivien välistä (eikä edes niin välistä enää)tulee vähän väliä esiin miehen sisäinen ristiriita asian suhteen.
Siis johan nyt on helvetti. Ei se HD-kuva ole edelleenkän ainut asia mitä tehoilla ja BD-tilalla saavutetaan. Eikä Wiin haukkuminenkan pakosti tarkoita sitä, ettei haluaisi tehdä pelejä sille. Jos ei pidä toisesta osa-alueesta koneessa, voi toisesta silti pitää.

pziuz sanoi:
Sony ja Nipa eivät ole aivan noin räikeästi, ainakaan minun nähteni, kilpailijoitaan haukkuneet. Että semmoista logiikkaa... Vähättely ja haukkuminen on eri asia.

No Mikkisoftan ylimielisyys ei mun silmissä ole vielä mitään vrt. Sonyn suusta tulleisiin sammakoihin mutta mulla ehkä onkin fanipojan huurustuneet lasit.

Ihan yhtä paljon ne kaikki haukkuvat toisiaan.

pziuz sanoi:
Hieman huvittavaa toimintaa Moorelta. Aika rajua tuolla tavalla haukkua kilpailijaansa. Itse olen edellen sitä mieltä, että tuollaiset kommentit kuvastavat enemmän MS:n pelkoa Sonya kohtaan. Ei ole iskeä oman palvelunsa paremmuutta pöytään, jotan syytetään kilpailijaa kopionnista ja haukutaan sen tuotetta huonoksi. Itseäni jäi edelleen hämäämään tuo, että se olisi nyt se ratkaiseva tekijä, että palvelu on ilmainen.

Saataisiinpa se PS3 jo pian tänne, niin pääsisi itse ottamaan asiasta selvää.

Moorehan piti kommenttinsa jotenkin aisoissa mutta Satchellin kommenteissa ei ollut mitään muuta kuin mustamaalaamista. En ole edes ennen kuullut Satchellista mitään... antaisivat vaan Mooren hoitaa nuo PR puheet.

Ja kyllä se Sonykin osaa http://www.gameinformer.com/News/Story/200701/N07.0108.1833.15034.htm
4.kysymys

Tulee noista pomojen uhoamisista mieleen wrestling-matsin alun suunsoitto :D

Mitäs pahaa 4:ssä vastauksessa oli ? Kertoi vain että PS2 myy X360:sta paremmin..
Ainiin, eihän niin saa käydä, joten Sony on paha siinä tapauksessa.

jwp sanoi:
MSG4:n tärkeyttä PS3:lle ei voi korostaa liikaa ja pohdin joskus sitä minkälaista painetta Sony lyökään kaverin niskaan.
Mitäs paineita Kojiman tarvitsee ottaa tai Sonyn antaa? Luulisi että Kojima on siinä asemassa pelimaailmassa että se voi tehdä lähes mitä haluaa, eikä siinä Sonylla ole paljon sanomista - tai ainakin paljon vähemmän kuin muiden pelikehittäjien kohdalla.

Seuraavalla viikolla Kojima lyttää koko teräväpiirron
Missä Kojima on lytännyt sen? Jos tarkoitit tätä: "Emme me sano haluavamme HD:ta. En ole itse lainkaan kiinnostunut teräväpiirrosta...Metal Gear -peleihin ei paljon vaikuta, miten puhtaalta kuvasi näyttää. Itseasiassa teemme siitä tarkoituksella suttuisemman, jotta peli tuntuisi elävämmältä." niin eihän se mitään lyttäämistä ole. Minä ainakin ymmärrän Kojiman kannan ihan hyvin, SW Episode 1:n digiversiona teatterissa nähneenä ja liian tarkan kuvan takia suuresti pettyneenä - kun kaikki bluescreen-kohtaukset todellakin näyttivät juuri siltä että ne on kuvattu bluescreeniä vasten. Pehmeämmällä kuvalla olisi näyttänyt realistisemmalta.

Miltä riveiltä se ristiriita tulee esiin? Jos Kojima haluaisi vielä BD:täkin enemmän tallennustilaa MGS4:lle niin onko siinä joku ristiriita sen kanssa että Kojima pitää BD:tä nykyisissä oloissa parhaana tallennusmediana?

Snigge sanoi:
Mitäs pahaa 4:ssä vastauksessa oli ? Kertoi vain että PS2 myy X360:sta paremmin..
Ainiin, eihän niin saa käydä, joten Sony on paha siinä tapauksessa.

No ei nyt niin paha kuin Satchellin kommentit mutta loppuosa vastauksesta oli jo hieman mustamaalaamista. Ja Gamespotin videohaastattelussa tuo Dille laukoi muistaakseni hieman kovempia sanoja MS:lle. Ja *huoh tuohon jälkikommenttiisi.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom