Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Miksi ihmeessä? Maalitolppia siirtelemällä pystyy aina selittelemään, miksi kaikinpuolin vastaava laite on ihan erilainen kuin se, jota ollaan tarkastelemassa. Jos esimerkiksi tuo Xavix olisi käytössä jopa tarkempi ja toimivampi kuin Wii, niin Wiimoten innovatiivisuutta voisi perustella sillä, että Xavixille ei ole tehty peliä, jossa voi kaivaa nenää.Pyramidhead sanoi:Jonkinmoisia liikkentunnistus ohjaimia on ollut, mutta näytä minulle ohjain joka toimii lähellekään siinä mittakaavassa tai niin hyvin kuin Wiin ohjain.
Ymmärrän tuskasi: voi olla todella turhauttavaa yrittää saada toista ymmärtämään omaa kantaansa, vaikka kuinka sitä perustelee tokaluokkalaisella "tiks lukkoon avaimet aurinkoon" -argumentoinnilla. Itse taas turhaudun siksi, että ketään ei kiinnosta kertoa, miksi esimerkiksi Xavixin ohjaus on ihan eri asia kuin Wiin.Ja ennen kaikkea näytä minulle pelejä, jotka on tehty ennen Wiitä kunnon liikkeentunnistusta varten ja toimivat. Jos näitä olisi, jutuissasi saattaisi olla jokin pointti. Nyt siinä ei sitä ole.
Ei varmaan sitten. Kukaan ei aikaisemmin keksinyt tehdä liiketunnistavaa ohjainta Nintendon laitteeseen (paitsi N64:ään, mutta sitä ei lasketa, koska se on eri asia.)Vaikka olisi Wiin tehoista tai peleistä mitä mieltä tahansa niin Wii innovatiivisuutta laitteena ei voi kieltää, vaikka kuinka kiertelee ja kaartelee.
Paolo sanoi:Vieläkö jaksetaan jauhaa tuosta 'innovatoiivisuudesta'...?
Mitenkäs ne pelit? Köyhältä näyttää. Mutta voi lohduttautua sen minipelikokoelmansa kanssa että kyllä on innovatiivista, muut pelaa vaan tavallisia pelejä.
Joopa joo.
jryi sanoi:Miksi ihmeessä? Maalitolppia siirtelemällä pystyy aina selittelemään, miksi kaikinpuolin vastaava laite on ihan erilainen kuin se, jota ollaan tarkastelemassa. Jos esimerkiksi tuo Xavix olisi käytössä jopa tarkempi ja toimivampi kuin Wii, niin Wiimoten innovatiivisuutta voisi perustella sillä, että Xavixille ei ole tehty peliä, jossa voi kaivaa nenää.
Minä olen perustellut omaa kantaani esittelemällä laitteita, joissa on nähty liiketunnistus. En oikein tiedä, millä kaikki Wiin innovatiivisuudesta kohkaavat ovat perustelleet omaansa muuten kuin sanomalla että "mutta kun se on erilainen". Jos Wiimote on niin innovatiivinen, niin käykää ihmeessä päivittämässä Wiin sivua tuolla Carnegie Mellonin yliopiston peli-innovaatiotietokannassa, sinne on pääsy ihan kenellä tahansa, mutta ainakaan toistaiseksi Wiimotea ei ole kukaan siellä väittänyt innovaatioksi.
Ymmärrän tuskasi: voi olla todella turhauttavaa yrittää saada toista ymmärtämään omaa kantaansa, vaikka kuinka sitä perustelee tokaluokkalaisella "tiks lukkoon avaimet aurinkoon" -argumentoinnilla. Itse taas turhaudun siksi, että ketään ei kiinnosta kertoa, miksi esimerkiksi Xavixin ohjaus on ihan eri asia kuin Wiin.
Sitten tuostakin voi olla monta mieltä, että kuinka hyvin se liiketunnistus toimii Wiin peleissä, oma kokemukseni on, että ainakin tarkkuudessa ja reaktiivisuudessa olisi paljonkin parannettavaa.
Ei varmaan sitten. Kukaan ei aikaisemmin keksinyt tehdä liiketunnistavaa ohjainta Nintendon laitteeseen (paitsi N64:ään, mutta sitä ei lasketa, koska se on eri asia.)
Zoukka sanoi:Annettaanko sitä aikaa vähän enemmän kuin pari kuukautta ? Nähtiinkö XO:n julkaisussa mitään PS2:sesta poikkeavaa ? No korkeampi resoluutio sentään...
Kyllä se uusi ohjaus on kuitenkin suurempi haaste kehittäjille kuin next-tehot.
Paolo sanoi:Vieläkö jaksetaan jauhaa tuosta 'innovatoiivisuudesta'...?
Mitenkäs ne pelit? Köyhältä näyttää. Mutta voi lohduttautua sen minipelikokoelmansa kanssa että kyllä on innovatiivista, muut pelaa vaan tavallisia pelejä.
Joopa joo.
nothing sanoi:Ja ihan vaan toteamuksena... ensimmäinen ostamisen arvoinen peli 360 oli Oblivion (jonka myötä kone taloon tulikin) ja paljonkos siinä vaiheessa oli kulunut julkaisusta?
Ei...eihän sitä muillekkaan anneta.Zoukka sanoi:Annettaanko sitä aikaa vähän enemmän kuin pari kuukautta ?
Paolo sanoi:Taitaa se Wiin 'innovaatio' olla siinä että tehdään urheilupeleistä näppärämpiä pelata. (eli = xavix)
Onhan siinä potentiaalia kun suurin osa myydyistä videopeleistä on juurikin sitä urheiluhuttua.
Ei kyllä kiinnosta kyseinen genre allekirjoittanutta pätkääkään.
Paolo sanoi:Taitaa se Wiin 'innovaatio' olla siinä että tehdään urheilupeleistä näppärämpiä pelata. (eli = xavix)
Onhan siinä potentiaalia kun suurin osa myydyistä videopeleistä on juurikin sitä urheiluhuttua.
Ei kyllä kiinnosta kyseinen genre allekirjoittanutta pätkääkään.
nothing sanoi:Okei tosi pieniä juttuja, mutta kuten mainittu lisää sitä kuuluisaa "siellä olemisen tuntua".
nothing sanoi:Niin väität ettei ole eri asia esim. Zeldaa pelatessa napin painamisen sijasta heilauttaa miekkaa ohjainta heilauttamalla ja tähtääminen tatin sijaan osoittamalla. Okei tosi pieniä juttuja, mutta kuten mainittu lisää sitä kuuluisaa "siellä olemisen tuntua". Ja varsinkin kun kyseessä ei ole Wiille suunniteltu peli. Itse ainakin odotan innolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Pako sanoi:Ei...eihän sitä muillekkaan anneta.
Minusta ko. peli oli kylläkin aika tylsä ja kankea tekele, joka ei jaksanut vetää minua mukaansa missään vaiheessa ja peli päätyikin lopulta paikallisen pelikaupan käytettyjen hyllyyn. No, mutta mitäpä minä tietäisin, kun olenkin vain Wiillä minipelejä pelaileva pikkulapsi.Paolo sanoi:Edellisessä viestissäni mainitsin Condemnedin, joka onnistui paikoitellen luomaan uskomattoman
sisäänsäupottavan maailman fysiikalla, valoilla ja varjoilla, ja ennenkaikkea uskottavilla maanläheisillä
ympäristöillä.
Siinä unohti nopeasti pitelevänsä peliohjainta käpälässä.
Zeldan takia. En ole koskaan pelannut yhtään Legend of Zeldaa, ja ajattelin, että kun tuossa kerran pyörii Cuben pelit suoraan, vanhemmat löytyvät Virtual Consolesta ja uusin on Wiin julkaisupeli, niin what the heck, eipä tuo paljon maksanut. Enemmän käyttöä sillä on tähän mennessä ollut kuin DS Litella.Zanis Dust sanoi:Ja Jryi, tunnut postaustesi perusteella (mikäli oikein muistan, voin olla väärässäkin) inhoavan Wiitä jo ennen sen ostoa, niin miksi ihmeessä sen sitten menit ostamaan?