Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No tuossahan ei ollut mitään uutta paitsi vanhan toistoa... Piti tuolle nyt sitten vielä lähde löytää... On se taitava :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Toki ei pädikään mihinkään häviä.

Tästä ei tarvitse huolehtia, niin kauan kuin Sony valmistaa konsoleita (pädejä). Saamme jatkossakin nähdä uraauurtavan innovatiivisen ja edelleen pygmien suunnitteleman pädin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PSFinistä jo löytyy päivän jymyuutinen, mutta on syytä mainita täälläkin, että Sony on tehnyt sopimuksen Immersionin kanssa, ja ilmeisesti tärinä on tulossa takaisin PlayStationille. Nyt PS3:n ensiostajilla on entistäkin ongelmallisempi tilanne: saako tärinättömän ohjaimen tilalle myöhemmin tärinällisen, vai joutuuko ostamaan ohjaimen uusiksi ja jättämään värinättömän nurkkaan lojumaan varaohjaimeksi? USA- ja Japani-koneiden ostajia tämä saattaa jo askarruttaa, mutta nyt jännätään, ehtivätkö tärinä-Siksakit PS3:n Euroopan-julkaisuun. Se olisi sinällään hieno temppu Sonylta, vaikka muistissa on yhä kuluneen vuoden "teknologisesti mahdotonta toteuttaa", "haluamme säästää kuluttajien rahoja" ja "tärinä on loppuunkulunut juttu" -kommentit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos tärinämoottorit merkittävästi lisäävät ohjaimen massaa, pidän kyllä mielelläni höyhenen keveät tärinättömät "kakkosohjaimina".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
mutta nyt jännätään, ehtivätkö tärinä-Siksakit PS3:n Euroopan-julkaisuun.

Eivät voi mielestäni mitenkään ehtiä. PS3 paketit ovat jo "kovaa" vauhtia tulossa laivoilla Eurooppaan. Nyt tämän tuoreen sopimuksen jälkeen pitäisi vielä ehtiä ehkä hieman suunnittelemaan ohjainta, valmistaa, lähettää ja uudelleenpakata ainakin miljoona pakettia ja saada kaikki valmiiksi kauppojen hyllyille kolmessa viikossa = Ei ole tapahtumassa...
Ja mitäs niille vanhoille jo paketeissa oleville tehdään? Heitetään roskiin tai puretaan ja laitetaan värinäpallerot sisään? tuskin kumpaakaan. Toivoa sopii, että kuitenkin suht nopealla aikataululla kauppoihin ja uusin paketteihin saadaan kunnon DS3:et.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Menee kyllä vähän liian härkiksi jo tuos SIXSUX saa tärinät ? Mutta luulen, että nuo neuvottelut ja sopimukset eivät välttämättä liity SIXAX:ikseen mitenkään. Uskon kun se virallisesti ilmoitetaan.

Ja innolla odotellaan, että miten se "menneisyyden tekniikka" Sonylle yhtäkkiä kelpasikaan ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Immersionillahan on patentteja huomattavasti kehittyneempiinkin tekniikoihin, joten (lähes) mikä tahansa on mahdollista, esim: http://www.immersion.com/3d :)

EDIT: Silleen vakavammin ottaen, nuo Immersionin "puuhastelut" mm. lääketieteen ja teollisuuden alueella voisivat poikia kivoja sovelluksia pelimaailmaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Immersionillahan on patentteja huomattavasti kehittyneempiinkin tekniikoihin, joten (lähes) mikä tahansa on mahdollista, esim: http://www.immersion.com/3d :)

EDIT: Silleen vakavammin ottaen, nuo Immersionin "puuhastelut" mm. lääketieteen ja teollisuuden alueella voisivat poikia kivoja sovelluksia pelimaailmaan.

Tai vaikkapa tämä

edit: toimiiko nyt? http://www.immersion.com/gaming/video_pc/next-gen/index.php

Edit2: Eli uusi TouchSense voisi olla kiva. Myöskin jos yhdistetään teknologiaa, niin miksei Immersionin sairaalasimuja. Esmes tekohengityksen antaminen Fahrenheitissa olisi ollut vinkeä kokemus kun painat rintaa liikuttamalla ohjainta, ja samaan aikaan tunnet pulssit ja muut.

Edit3: (Viimeinen). Myöskin nuitten graffojen mukaan voisi olla mahdollista tuoda force feedback pädeille. Kyllähän sekin kelpaisi. Itse luulin viimeiseen asti, että Sixaxisissa olisi ollut gyroskooppi, jolla nuo rumblet olisi saatu aikaiseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Linkki ei toimi suoraan, mutta teksti on siis tämä:
Immersion TouchSense® technology can transform any gaming experience into a more thrilling and realistic encounter by letting the player Feel the Game through their sense of touch. If youre not taking advantage of Immersion products and technology for computer and console gaming platforms; arcade and simulation products; and casino and mobile gaming, youre probably not giving users the best gaming experience possible. Let Immersion work with you to add a whole new dimension to your products.

We can also apply our expertise to help you design touch-enabled devices and touch effects into your products quickly and inexpensively. Our solutions include turn-key engineering, authoring tools, application programming interfaces, and the wide use of industry standards.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt jopa Financial Times on päättänyt kommentoida Sonyn väitteitä PS3:n kysynnästä:

Sonys prediction that supplies of PlayStation 3 consoles would catch up to demand in May was declared baffling by analysts in Tokyo who pointed out that the machine was being discounted in stores across Japan and could be bought online in the US for about $100 less than its official retail price.

http://www.ft.com/cms/s/11cf0c6e-c787-11db-8078-000b5df10621,Authorised=false.html
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Jos tärinämoottorit merkittävästi lisäävät ohjaimen massaa, pidän kyllä mielelläni höyhenen keveät tärinättömät "kakkosohjaimina".

Itse pidän nuo kevyet ohjaimet ihan ykkösohjaimina ja tärinäohjaimella pelataan sitten ne harvat (luultavasti MGS, Assassins) sitä oikeasti hyödyntävät pelit. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Itse pidän nuo kevyet ohjaimet ihan ykkösohjaimina
Siksi siinä olikin lainausmerkit. :p
Uskailtaisko melkein sanoa, että ainakin vanhalle PS-pelaajalle nuo ohjaimet melkein katoavat käsiin ja kaikki on vaan luonnollista. Tosin esim. Motorstorm aiheuttaa ongelmia, sillä kaasupoljin hoidetaan R2-liipaisimella ja X-nappulalla (joka on PS-pelien perinteinen kaasu) annostellaan buustia, joka liikaa käytettynä räjäyttää auton. "Muutaman" kerran on kulkuneuvo pamahtanut, kun on jäänyt nojaamaan äksään. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Itse pidän nuo kevyet ohjaimet ihan ykkösohjaimina ja tärinäohjaimella pelataan sitten ne harvat (luultavasti MGS, Assassins) sitä oikeasti hyödyntävät pelit. :p

Sonyn aivopesu toimii!

(älä ota henkilökohtaisesti, äläkä ala tilittämään miten hyödytön rumble on)

;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Sonyn aivopesu toimii!

(älä ota henkilökohtaisesti, äläkä ala tilittämään miten hyödytön rumble on)

;)

Rumble ON hyödytön 99,9%:ssa peleistä.;) Ja joissain räiskinnöissä jopa haittaava.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Rumble ON hyödytön 99,9%:ssa peleistä.;) Ja joissain räiskinnöissä jopa haittaava.
Huoh, turha mielipideasioista on alkaa vääntämään. Väittäisin, että suurin osa pitää sitä tärinöitä hyvänä lisänä ja hyödyllisenä ominaisuutena.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Huoh, turha mielipideasioista on alkaa vääntämään. Väittäisin, että suurin osa pitää sitä tärinöitä hyvänä lisänä ja hyödyllisenä ominaisuutena.

Niin niin, tiedän kyllä ja olen aiemmin sanonutkin, että monen kannalta Sonyn vanha päätös oli hölmö, mutta minulle itselleni rumblet ihan oikeasti ovat 99,9%:ssa peleistä turhat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
minulle itselleni rumblet ihan oikeasti ovat 99,9%:ssa peleistä turhat.

Oletko varma, että olet edes pelannut noin montaa tärinää tukevaa peliä?...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Rumble ON hyödytön 99,9%:ssa peleistä.;) Ja joissain räiskinnöissä jopa haittaava.

No ihan samaa voi sanoa vaikkapa Blu-ray:sta.

En ole koskaan vertaillut esim. PS2 vs XO padien rumbleja, mutta rumble on juuri niin hyödyllinen kuin pelintekijä sen haluaa olevan.
Sony oli ainoa valmistaja joka luuli sen olevan hyödytön.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dublinissa kävin parissa isojen ketjujen pelikaupassa ja siellä oli hyvän oloiset vaihtotarjoukset päällä XO360:een: tuo vaihdossa psp/ds/ps2 ja siihen 4 peliä, niin saat coren 99,- eurolla tai premiumin 199,- eurolla. Kaikki ikkunat mainostivat tuota. Sisällä liikkeissä XO:n, Wiin, PSP:n ja DS:n osastot olivat huomattavasti isompia kuin PS2:n, eli ainakin tuolla Irlannissa yrittävät liikkeet kovasti siirtää asiakkaitaan seuraavalle konesukupolvelle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Rumble ON hyödytön 99,9%:ssa peleistä.;) Ja joissain räiskinnöissä jopa haittaava.
Jos se on 99,9% hyödytön niin miksi Sony sitten sopi jutun?
Kuitenkin 2 päivää aikaisemmin sanottiin:
Ei rumblea tarvita se ei ole enää tätä geniä,
rumble ei tule PS3:n ja silti oikeudenkäynnin jälkeen oltiin iloisia ja halukkaita katsomaan mitä immersionilla on tarjolla PS3:lle :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom