Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Tästä saattaa tulevaisuudessa johtua se että PS3:n multiplattari pelien määrä laskee. Perustan väitteeni siihen että on halvempaa tehdä se x0:lle ja wiille. Varsinkin kun tuo ps3:n myyntivauhti on mitä on. Eli ei tarvitsisi tehdä pelistä kuin kaksi versiota ja iso osa markkinoita jo katettu. Tosin en tiedä kuinka kallista on portata xboxilta ps3:Selle ja onko se kannattavaa. Luulen että tulevaisuudessa tulee wiillekkin lisää yleisiä pelimoottoreita ja kehitystyökaluja jotta porttaaminen wiille helpottuu/halpenee entisestään jolloin kate wiin porttauksille nousee jo melko houkuttelevaksi..
Solid Snake sanoi:Tottakai Nintendo kilpailee suoraan Sonyn ja MS:n kanssa. Nintendolla aina selitetään juttuja, että olemme kilpailun yläpuolella ja meidän ei tarvitse kilpailla kenenkään kanssa, mutta jokatapauksessa he kilpailevat Sonyn ja MS:n kanssa.
En tajua miksi Wii ei muka kilpailisi XO:n ja PS3:n kanssa. Kyllä se ohjainkin tehtiin vain markkinaosuuden suurentamista ajatellen, eritoten kun DS oli näyttänyt jo esimerkkiä. DS:n kaksoisruutukin oli todennäköisesti vastaveto PSP:lle, koska Nintendo ei halunnut kilpailla Sonyn kanssa samankaltaisella tuotteella, vaan erottua kilpailijastaan. Saman kaavan uskotaan nyt toimivan isojen laitteiden puolella. Tämähän jo osaltaan todistaa, että Nintendo kilpailee Sonyn ja MS:n kanssa. Tottakai he kilpailevat.
Tehoissa he eivät kilpaile, tai edes yritä kilpailla, koska heillä ei ole varaa siihen. Nyt näkisin Wiin kannalta huolestuttavana vain sen, että pelintekijöitä kiinnostaa enemmän tehot ja niiden mahdollistamat fysiikat ja grafiikat. DS ei loppujen lopuksi jää PSP:stä niin paljoa jälkeen kuin Wii jää omista kilpailijoistaan. Nähtäväksi jää riittääkö ohjain saamaan koodaajat innostuneiksi Wiistä. Tämän hetken ikävä trendi on tehdä ensin peli PS3:lle ja XO:lle kunnolla ja sitten kääntää PS2 tai jopa PSP versio rupuisesti Wiille käyttämättä ohjainta mitenkään ihmeellisesti. Toki kaikki on ihan alkutekijöissään, mutta onhan se toisaalta pelintekijöille liikaa, että he joutuvat koodaamaan kolmelle täysin toisistaan poikkeavalle konsolille peliä, kun taas pelkästään yhteen keskittyminen ei välttämättä ole kannattavaa. Vaikeat markkinat on edessä kaikilla.
Tästä saattaa tulevaisuudessa johtua se että PS3:n multiplattari pelien määrä laskee. Perustan väitteeni siihen että on halvempaa tehdä se x0:lle ja wiille. Varsinkin kun tuo ps3:n myyntivauhti on mitä on. Eli ei tarvitsisi tehdä pelistä kuin kaksi versiota ja iso osa markkinoita jo katettu. Tosin en tiedä kuinka kallista on portata xboxilta ps3:Selle ja onko se kannattavaa. Luulen että tulevaisuudessa tulee wiillekkin lisää yleisiä pelimoottoreita ja kehitystyökaluja jotta porttaaminen wiille helpottuu/halpenee entisestään jolloin kate wiin porttauksille nousee jo melko houkuttelevaksi..