Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
No tuo nyt riippuu vähän mitä tarkoittaa "HDTV-tuetulla". Tuota virallista HD-ready -leimaahan ei varmasti läheskään kaikki televisiot täytä digiliitännän puutteen vuoksi, mutta kyllä lähes jokainen markkinoilta löytyvä lcd-tv on resoluutionsa puolesta ainakin hd-kykyinen ja osaa näyttää hd-kuvaa vaikkapa komponentin tai vga:n kautta.

Totta, jonkin verran on tosin näitä vajaareso-plasmoja liikenteessä, mutta nekin varmaan hiljalleen poistuvat pois häiritsemästä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
mutta kyllä lähes jokainen markkinoilta löytyvä lcd-tv on resoluutionsa puolesta ainakin hd-kykyinen ja osaa näyttää hd-kuvaa vaikkapa komponentin tai vga:n kautta.

Ok, sain eri käsityksen kun äsken juuri palasin gigantista. Kuvaputkia ei ollu kuin 5% telkuista, mutta noin vajaa puolet taulutelkuista oli HDTV valmiita. En kyllä kattonu noita liitäntöjä, mutta luulin (luulisin?) että ainaskin osissa niistä toi reso on sitä, mitäs se on noissa halvemmissa tykeissä, jotain 800 x 480?... Siis ei tuo reso mutta ehkä samoilla sataluvuilla :) Noh, jos480p on HDTV niin olin sitten väärässä, hyvä kun täällä oppii jotain uutta. Mulle HDTV oli olis jotain 720p tai 1080i. Noh, sellainen ainaskin tulee kotiin toivottavasti keväällä :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Masi sanoi:
Ok, sain eri käsityksen kun äsken juuri palasin gigantista. Kuvaputkia ei ollu kuin 5% telkuista, mutta noin vajaa puolet taulutelkuista oli HDTV valmiita. En kyllä kattonu noita liitäntöjä, mutta luulin (luulisin?) että ainaskin osissa niistä toi reso on sitä, mitäs se on noissa halvemmissa tykeissä, jotain 800 x 480?... Siis ei tuo reso mutta ehkä samoilla sataluvuilla :) Noh, jos480p on HDTV niin olin sitten väärässä, hyvä kun täällä oppii jotain uutta. Mulle HDTV oli olis jotain 720p tai 1080i. Noh, sellainen ainaskin tulee kotiin toivottavasti keväällä :rolleyes:
HDTV-resoja ovat 720p, 1080i ja 1080p. Oikeastaan kaikki markkinoilla olevat lcd-telkkarit nykypäivänä ovat vähintään 1280x720 (eli 720p) resoluutiolla varustettuja, eli siis resoluutionsa puolesta hd-vermeitä. Plasmoja ja tykkejä vielä tosiaan löytyy jonkin verran vajaaresoluutioilla, mutta kyllä sanoisin että selvästi suurin osa littutelkkareista kaupoissa tukee hd-resoluutioita. Tuohon "HD-valmis" -merkintään kuuluu muistaakseni digitaalinen hdcp-suojattu liitäntä ja vähintään 720 pystypikseliä, sekä mahdollisuus vastaanottaa ainakin 720p- ja 1080i-kuvaa. Tämä tarkoittaa sitä, että myös myös ei-HD-valmis tv:kin voi kuitenkin pystyä hd-resoluutioihin - siitä puuttuu vain tuo "HD-ready" -merkintään vaadittava digitaalinen liitäntä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
Oikeastaan kaikki markkinoilla olevat lcd-telkkarit nykypäivänä ovat vähintään 1280x720 (eli 720p) resoluutiolla varustettuja, eli siis resoluutionsa puolesta hd-vermeitä.

Jos sallit vielä pienen vastaväitteen, niin sinänsä olen samaa mieltä että mun näkemyksen mukaan lähes kaikki uudet markkinoille tulevat lcd ja plasmat ovat HD-resoihin pystyviä. Mutta ei ne jotka ovat tänään kaupassa... Jos nyt menee telkku kauppaan niin kyllä siellä on vielä paljon niitä vanhemman mallisia telkkuja...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Masi sanoi:
Jos sallit vielä pienen vastaväitteen, niin sinänsä olen samaa mieltä että mun näkemyksen mukaan lähes kaikki uudet markkinoille tulevat lcd ja plasmat ovat HD-resoihin pystyviä. Mutta ei ne jotka ovat tänään kaupassa... Jos nyt menee telkku kauppaan niin kyllä siellä on vielä paljon niitä vanhemman mallisia telkkuja...
Voi olla näinkin. Tuon edellisen väittämän tein lähinnä nettikauppojen perusteella. Nimittäin esimerkiksi verkkokauppa.comin 26"+ kokoisten televisioiden joukosta en löytä montaakaan joka ei pystyisi vähintään tuohon 1280x720 resoluutioon. En sitten tiedä onko kivijalkakaupoissa enemmän vanhoja malleja varastoissa...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
HD-tuen pois jättämiseen on vähän monimutkaisemmat syyt kuin vain se ettei sitä tarvita. Jos Nintendo löisi koneeseen samanlaiset tehot kuin MS ja Sony, se tulisi maksamaan aivan helvetisti ja firmalta lähtisi kaikki rahat ja se vaarantaisi koko firman tulevaisuuden. Ilman vastaavia tehoja HD-tuki puolestaan olisi järjetön. Minulle kelpaa halpa konsoli jonka tehot jäävät alle muiden jos sen pelit ovat hyviä. Ostaisinko XbOn tehoisen konsolin Nintarilta? Toki. Ostan varmaan XbOnkin. Mutta mielestäni se olisi Nintendolta virhe lähteä tehokisaan mukaan. Noin bisnesmielessä.
Bisnesmielessä(kin) Revolution vaikuttaa näillä nykyisillä tiedoilla todella kovalta pelikoneelta. Kone on edullinen valmistaa ja sille on edullista tehdä pelejä. Sitä voi myydä voitollisesti edullisella hinnalla, joka mahdollistaa heti julkaisusta pääsyn massamarkkinoille. Markkinointiinkin Nintendolta löytyy rahaa ja resursseja aivan tarpeeksi, jos vain halua riittää. Kone on myös helppo väylä myydä netin kautta vanhoja pelejä, joille tuntuu edelleen kysyntää riittävän. Uusi ohjaustapa ja erilaiset pelit laittavat sen markkinarakoon jossa sillä ei ole suoria kilpailijoita. Ja samaan aikaan Sony ja Microsoft taistelevat verissäpäin ja polttavat rahaa avoliekillä lähes identtisillä laitteilla lyödäkseen toisensa kodinviihdekeskus-markkinoilla.
Bisnesmielessä(kin) Revolutionista voi tulla seuraavan sukupolven suuri voittaja, joka samalla kasvattaa merkittävästi myös koko pelialaa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Tekstissäsi on nyt aika pahasti ristiriitaa. Sanot, että pelaamisen pitäisi olla kaikkien ulottuvissa. Puhut kuitenkin pelien tekemisen edullisuudesta, et pelien halvasta hinnasta. Sitähän se vaatisi, jotta pelaaja hyötyisi.

Mmh, no eiköhän pelien alhaiset tuotanto kustannukset näy hintalapussakin. Alhaisista tuotantokustannuksista puhuin pelinkehittäjien yhteydessä...


Hex sanoi:
Tuota Nintendon päätöstä voi puolustaa ainakin taloudelliselta kannalta, mutta puhe grafiikan marginaalisesta erosta on roskaa. Jo XO:n julkaisupelit, sekä se mitä tulevasta on näytetty, on osoittanut, että ero on selvä.

Noo, tässäkin asiassa on toki eri näkemyksiä siitä että mikä on riittävä ero edelliseen sukupolveen nähden. Tähän en toki voi tässä vaiheessa sanoa sen enempää kun en tosiaankaan ole kuin nähnyt X360 julkaisupelit, enkä niihinkään ole perusteellisesti vielä perehtytnyt, mutta vain selvä ero ei riitä ainakaan minulle. Jos uusi konsoligeneraatio lanseerataan pääasiallisesti tuon ulkoasun varjolla, niin odottaisin vähintäänkin sellaista eroa kuin näimme 32bittisistä 128 bittisiin siirryttäessä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Mmh, no eiköhän pelien alhaiset tuotanto kustannukset näy hintalapussakin.
Ei välttämättä. Pelien hintalappu säädetään sen mukaan, millä hinnalla uskotaan myynnin tuovan eniten massia firman kassaan. Edes Nintendo ei pyöritä bisnestä hyväntekeväisyysmielellä.

Muutenhan Dance Dance Revolution 3 maksaisi vähemmän kuin Matrix Path of Neo, sillä tuotantokustannukset noilla peleillä lienevät hiukan eri luokkaa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä se parempi grafiikka auttaa, jos pelit ovat samaa huttua kuin tähänkin asti? Kun on aktiivisesti harrastanut konsolipelejä 20 vuotta (uskomatonta, kuinka vähän pelit ovat loppujen lopuksi tänä aikana kehittyneet muuten kuin ääniltä ja grafiikoiltaan), niin kyllä sitä jo vähitellen alkaa kaipaamaan muutakin kuin kovempia tehoja ja parempaa grafiikkaa ja tällä hetkellä Revo tuntuu jo pelkällä ohjaimellaan tarjoavan enemmän vaihtelua kuin kilpailijoiden konsolit yhteensä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Revo tuntuu jo pelkällä ohjaimellaan tarjoavan enemmän vaihtelua kuin kilpailijoiden konsolit yhteensä.

Niinpä, PC:llä on nähty samat jo vuosia mitä PS3 ja X0 tuovat nyt konsoleille. Nintendo tuo jotain uutta mitä ei ole vielä koskaan tehty missään samalla tavalla.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse olen jo vakavasti alkanut harkitsemaan Revoa viimeiseksi konsoliksi, jonka aion ostaa. Koventunut kilpailu on alkanut ärsyttää jo siinä mielessä, että koneiden elinkaari on lyhentynyt niin, että ennen kuin niistä on kaikkia resursseja ehditty edes käyttää, täytyisi olla jo ostamassa uutta konetta. Esim. tuleva Zelda näyttää miten kaunista grafiikkaa Cubellakin voi vielä tuottaa, kunhan koneelle osaa pelejä oikein kehittää. Eikä Doom 3 ole XBoxilla ollenkaan hullumman näköinen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Ei välttämättä. Pelien hintalappu säädetään sen mukaan, millä hinnalla uskotaan myynnin tuovan eniten massia firman kassaan. Edes Nintendo ei pyöritä bisnestä hyväntekeväisyysmielellä.

Muutenhan Dance Dance Revolution 3 maksaisi vähemmän kuin Matrix Path of Neo, sillä tuotantokustannukset noilla peleillä lienevät hiukan eri luokkaa.

Jep, mutta uskoisin että halvemmat pelit olisi nintendon mahdollisuus "lyödä jalkaa ovenväliin", aivan kuten DS:än kanssa...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Muutenhan Dance Dance Revolution 3 maksaisi vähemmän kuin Matrix Path of Neo, sillä tuotantokustannukset noilla peleillä lienevät hiukan eri luokkaa.

Itse asiassa.... Dancing Stage Fusion ja Dancing Stage Max maksavat muualla Euroopassa huomattavasti vähemmän kuin muut uutuuspelit. Esim. Britanniassa Dancing Stage Fusionin ja Maxin OVH on 25 puntaa, normaalin uutuuspelin taas 40 puntaa. Suomessahan homma ei ole koskaan toiminut oikein, vaan kauppaketjut vetävät pelifirman tarkoittaman hinnan pudotuksen omaan taskuunsa. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Itse asiassa.... Dancing Stage Fusion ja Dancing Stage Max maksavat muualla Euroopassa huomattavasti vähemmän kuin muut uutuuspelit. Esim. Britanniassa Dancing Stage Fusionin ja Maxin OVH on 25 puntaa, normaalin uutuuspelin taas 40 puntaa. Suomessahan homma ei ole koskaan toiminut oikein, vaan kauppaketjut vetävät pelifirman tarkoittaman hinnan pudotuksen omaan taskuunsa. :(

Ennen kuin kukaan tulee sanomaan että "eipäs" niin pakko sanoa että pelikauppiasaikoinani vedettiin todellakin kaikki halvat pelit täyshintaisiksi. Ja vieläpä niin että sovittiin muiden pelikauppiaiden kesken ettei sitä hintaa poljeta. Oi niitä aikoja kun ei vielä marketeissa juuri pelejä ollut ohjehinnoin. Kyllä vedettiin jotain järkyttäviä katteita ennen, mutta eivätpä volyymit olleet nykyisen luokkaa myöskään.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Ennen kuin kukaan tulee sanomaan että "eipäs" niin pakko sanoa että pelikauppiasaikoinani vedettiin todellakin kaikki halvat pelit täyshintaisiksi. Ja vieläpä niin että sovittiin muiden pelikauppiaiden kesken ettei sitä hintaa poljeta.

Tiedät kai että tuosta voisi nostaa kartellisyytteen? Minä olen oikeasti miettinyt että mikä helvetti niitä hintoja piti niin korkeana 90-luvulla, ja näemmä arvasin syyn oikein. :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tiedät kai että tuosta voisi nostaa kartellisyytteen? Minä olen oikeasti miettinyt että mikä helvetti niitä hintoja piti niin korkeana 90-luvulla, ja näemmä arvasin syyn oikein. :)

Kun on vaihtanut ammattia niin vanhat ammattisalaisuudet voi julkaista täällä interwebissä. Mutta hinnat piti korkeina tosiaan verraten huono kysyntä. Sillon revittiin tosin hyvät hillot kun siirryttiin SNESin ja MDn ajoilta Playstationiin ja kumppaneihin, ihmisillä kun kesti vähän aikaa tajuta että uudet pelit uusille konsoleille pitäisikin olla halvempia kuin ne vanhat kasetit :)

Parhaiten ihmisiä huijattiin Playstationin käytetyillä peleillä. Tekken 2sta hyvitin muistaakseni joskus 180 markkaa toiseen käyettyyn jossa oli 100 markan kate, myin tekkenin satasen voitolla jälleen jne. Laskepa tosin, uusi Tekken 2 maksoi ulos silloin 359 (tullessaan oli muuten 395 vaikka hankintahinta ei vaihtunut missään vaiheessa) ja siitä pois ALV, 280mk. Eli se käytetty myytiin tasan tarkkaan uuden hinnalla :D

Muistan myös kuinka käytettyjen hyllyssä oleviin SNESin FF3iin (kutosiin) lyötiin heti 200 markkaa lisää hintaa kun FF7 tuli ulos PSXlle. Kaikki meni silti kuin kuumille kiville.

Bisnestä :) Tamperelaiset, miettikää vaan kuinka monta kertaa ostitte 8 vuotta sitten allekirjoittaneelta pelejä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Kun on vaihtanut ammattia niin vanhat ammattisalaisuudet voi julkaista täällä interwebissä..
Hehee, ahneet perkeleet!
No seuraavan (next-next) sukupolven myötä pelikauppiaat saavat ansionsa mukaan kun kaikki
pelit ladataan maksua vastaan julkaisijan palvelimelta. Pois jää monta riistävää välikättä! HÄHÄHÄÄÄ!!! ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom