Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
Tosin, minua kyllä huvittaa miten sinä yrität puolustaa Wiin pelitilannetta.

Mikä ihmeen ongelma sinulle on Wiin pelivalikoima? Mene ja osta sellainen konsoli jossa on sulle sopivat pelit....

kodor sanoi:
Mikä ihmeen ongelma sinulle on Wiin pelivalikoima? Mene ja osta sellainen konsoli jossa on sulle sopivat pelit....

Monia varmaankin ärsyttää Wiissä sen huikea menestys kehnosta pelivalikoimasta huolimatta, mielelläänhän sitä näkisi myyntilistojen kärjessä sellaisia konsoleita ja pelejä jotka ovat ansainneet paikkansa siellä laadukkaan sisällön avulla. Wii myy koska se on erilainen ja trendikäs, ei sen takia että sen tarjoama sisältö olisi laadukasta. Ja tämäkös jurppii pelaamista pitkään harrastanutta henkilöä. Tavallaan hieman samankaltainen tilanne kuin DC:n ja PS2:n kohdalla aikoinaan, PS2 jyräsi vaikka sen silloiset pelit olivat paljon huonompia kuin DC:n. Laatu ei ratkaissut vaan porukka osti sen konsolin joka oli trendikäs.

Onhan se kieltämättä aika heikkoa kun Jenkkien toukokuun myydyin konsolipeli oli Mario Party 8, jos kyseessä on pitkäikäinen trendi niin pelialan tulevaisuus ei vaikuta kovinkaan hyvältä. Viime aikoinahan monet pelitalot ovat ilmoittaneet siirtävänsä fokustaan Wiin:n ja jos lopputuloksena on tähän asti nähtyjen pelien kaltaisia "pikku näppäriä räpellyksiä" niin johan alkaa ottaa ainakin allekirjoittanutta urakalla pannuun. Pelitalot toki tekevät sellaisia pelejä jotka myyvät. Nintendon rohkeus toteuttaa asioita eri tavalla on kunnioitettavaa, mutta tähän mennessä "pelattavuuden riemuvoitto tekno-hömpästä" on ollut paremminkin halvalla tehdyn roskan riemuvoitto.

kauppari sanoi:
Miksei kukaan postannut viime viikon japanin myyntejä? No jos joku sattuu tietämään ne niin olisin kiitollinen jos ne postattaisiin tähän ketjuun.

Saamasi pitää :)

Japanin myynnit 11.-17.6. eli edelliseltä viikolta, viime viikon luvut saadaan perjantaina.

01./02. [NDS] Practice by Observing: DS Observation Training (Nintendo) - 63,439 / 220,810
02./00. [360] Trusty Bell ~Chopin's Dream~ (Bandai-Namco) - 49,334 / NEW
03./00. [PS3] Ninja Gaiden Sigma (Tecmo) - 46,307 / NEW
04./05. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 34,223 / 1,721,611
05./08. [NDS] More Brain Age (Nintendo) - 24,901 / 4,374,525
06./09. [WII] Wii Play (Nintendo) - 22,161 / 1,399,060
07./10. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo) - 19,297 / 4,539,176
08./06. [NDS] Moero! Nekketsu Rhythm Damashii: Osu! Tatakae! Ouendan 2 (Nintendo) - 16,879 / 156,867
09./12. [NDS] More English Training (Nintendo) - 15,855 / 288,570
10./15. [NDS] Brain Age (Nintendo) - 15,405 / 3,467,764

11./17. [NDS] Prof. Layton and the Mysterious Village (Level 5)
12./01. [PS2] Hisshou Pachinko/Pachislo Capture Series, Vol. 10: CR Neon Geneses Evangelion (D3 Publisher)
13./13. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)
14./00. [PS3] Call of Duty 3 (Spike)
15./14. [NDS] Momotarou Dentetsu DS: Tokyo & Japan (Hudson)
16./20. [NDS] Animal Crossing Wild World (Nintendo)
17./19. [NDS] Yoshi's Island DS (Nintendo)
18./18. [NDS] English Training (Nintendo)
19./21. [WII] Super Paper Mario (Nintendo)
20./29. [NDS] Common Knowledge Training (Nintendo)
21./23. [NDS] Kanji Brain Test 2M (IE Institute)
22./03. [PSP] Dragon Ball Z: Shin Budokai - Another Road (Bandai-Namco)
23./04. [PSP] Final Fantasy II (Square-Enix)
24./22. [PSP] Final Fantasy Tactics: The Lion War (Square-Enix)
25./26. [WII] Big Brain Academy: Wii Degree (Nintendo)
26./27. [NDS] Phoenix Wright 4 (Capcom)
27./28. [NDS] Kekkaishi: Tale of the Raven Forest (Bandai-Namco)
28./07. [WII] Harvest Moon: Tree of Peace (Marvelous Interactive)
29./16. [NDS] Kurikin: Nano Island Story (Nintendo)
30./33. [NDS] Pokémon Diamond (Pokemon)
31./11. [WII] Resident Evil 4: Wii Edition (Capcom)
32./31. [PSP] Monster Hunter Portable 2nd (Capcom)
33./39. [NDS] Kanji Test (Rocket Co.)
34./37. [NDS] Pokémon Pearl (Pokemon)
35./35. [NDS] Final Fantasy XII: Revenant Wings (Square-Enix)
36./32. [NDS] Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis (Nintendo)
37./00. [NDS] Middle School English Vocabulary Target 1800 DS (IE Institute)
38./47. [NDS] Big Brain Academy (Nintendo)
39./38. [NDS] Dragon Quest Monsters Joker (Square-Enix)
40./00. [360] Dead Rising (Capcom)
41./30. [NDS] Detailed World History B Total Training (Bandai-Namco)
42./41. [NDS] Word Puzzle Mojipittan DS (Bandai-Namco)
43./24. [NDS] Detailed Japanese History B Total Training (Bandai-Namco)
44./00. [WII] Negima!? Neo Pactio Fight!! (Marvelous Interactive)
45./36. [PSP] Bleach: Heat the Soul 4 (Sony)
46./42. [NDS] Tetris DS (Nintendo)
47./44. [NDS] Suujin Taisen (Nintendo)
48./00. [NDS] Panel de Pon DS (Nintendo)
49./00. [NDS] Daito Giken Official Pachislo Simulator DS: Ledendary Treasure; Osu! Banchou; Yoshimune (Paon)
50./00. [NDS] Cooking Navi (Nintendo)

NDS - 33
WII - 7
PSP - 5
PS3 - 2
360 - 2
PS2 - 1

Code:
Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD
1. NDS - 118,684 | 117,228 | 3,650,120 | 17,655,799
2. WII - 65,521 | 64,529 | 1,815,351 | 2,734,994
3. PSP - 33,359 | 24,711 | 1,011,858 | 5,543,987
4. PS2 - 11,974 | 11,097 | 392,095 | 20,546,954
5. PS3 - 9,481 | 8,776 | 471,436 | 928,994
6. 360 - 7,583 | 2,533 | 112,060 | 376,762
7. GBA - 867 | 799 | 39,818 | 15,337,897
8. NGC - 223 | 167 | 8,226 | 4,177,694

Trusty Bell ja Ninja Gaiden Sigma tekivät hienon tuloksen, joka näkyi selvästi 360n laitemyynnissä, mutta ei samoissa määrin ps3n myynneissä. pspllä hieno nousu ilman merkittäviä pelijulkaisuja.

Seuraavan viikonkin luvut ovat mielenkiintoisia, sillä kauppoihin tulivat Folkssoul (ps3), Shadowrun (360) ja Itadaki Street sekä Phantom Hourglass ds'lle.

hartzu sanoi:
Wiin aiempaa epätavallisempi kohdeyleisö voi kyllä tuottaa yllätyksen varsinkin 3rd party pelikehittelijöille jatkossa, kun pelien attach rate onkin helvetin pieni, ja Wii omistaja ostaakin keskimäärin vain yhden pelin vuodessa. Wiin myynnin salaisuus, eli ne perinteiset ei-pelaajat eivät todennäköisesti montaa peliä osta, ja alkuinnostuksen jälkeen Wii voikin jäädä pölyttymään leipäkoneen viereen yhtenä hohtonsa menetteneenä vehkeenä. Yhtä nopeasti kun vehje heräteostoksena on hankittu, yhtä nopeasti casual pelaaja unohtaa sen ja vaihtaa kiinnostuksensa johonkin muuhun. Ne, joille Wii toimii gateway huumeena rankempaan pelaamiseen, vaihtanevat jossain välissä tehokkaampiin laitteisiin. Samaten Wiin kohderyhmä myydään loppuun nopeamalla vauhdilla kuin high-end konsolien kohderyhmä, mikä taas johtaa siihen että myyntikäyrä alkaa loiventua ja lopulta kääntyy laskuun, samalla kuin high-end konsolien myynti jatkaa loivempaa mutta tasaista nousuaan. Itse veikkaan tähän menevän vuosi-kaksi.

Anyway, Wii on tuonnut pelien piiriin paljon uuttaa yleisöä, enkä usko että Wiin myynti on lopulta pois keneltäkään, vaan enemmänkin aiemmin myymättä jäänyt kohderyhmä. Esim. Euroopassa Wiin myynti ei ole mitenkään hidastanut ainakaan PS3 myyntiä, Japanissa ja USAssa sen sijaan sitä on ollut havaittavissa, tosin väitän että myynnit tasoittuvat molemmissa kahden vuoden kuluessa.

Miten Wii on myynnyt Suomessa? En ole nähnyt siitä mitään lukuja. Japanit luvut on mielestäni aivan yhdentekeviä, sillä niin erikoinen maku japseilla on muutenkin.

Tätä käsitystä ei tuo ainakaan peli/kone myyntilukemat. Wiille on ostettu lähes yhtä paljon pelejä kuin x0:lle. Ei ihan yhtäpaljon, mutta aika likelle. Ja onhan nintendo itsekkin sanonut että heille se tärkein ryhmä on edelleen ne pelaajat, casualit on hyvä lisä siinä.

Väitän että suurin syy wiin myynteihin hinnan ohella on se ohjain, osa ihmisistä on niin pirun kyllästyneitä pädeihin. Ja tähän väliin voi heittää sen mitä sonypojat viljelee että kyllä se myynti paranee kun tulee pelit xxx ja xxx ja xxx ja xxxxx4 markkinoille. Sama homma wiilä, syksyllä tulee ensimmäinen iso nintendon oma peli+tukku suht laadukkaita 3rd party pelejä. Tuskin myynti ainakaan himmenee näistä johtuen. 2 vuoden päähän on jo hankalampi ennustaa mutta jos ds:n menekkiä katselee niin ...

Edittiä:
Tässä on tietoja SC:Legendsistä:
Soul Calibur Legends

- Veterans from Soul Calibur series are working on this project
- vertical/horizontal slashing(+stabs) + parry(Impact Guard) and power ups(Soul Charge)
- controls work well
- 16:9, 60 fps is development team goal. They will do their best to make the game look as great as possible.
- more characters to be unveiled
- Direction of slashes (left-right, right-left, top-bottom, bottom-top) will matter

Otettu NipaPowerista. En rupeaisi vielä projektia hautaamaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:

@h sanoi:
Onhan se kieltämättä aika heikkoa kun Jenkkien toukokuun myydyin konsolipeli oli Mario Party 8, jos kyseessä on pitkäikäinen trendi niin pelialan tulevaisuus ei vaikuta kovinkaan hyvältä.

@h sanoi:
mutta tähän mennessä "pelattavuuden riemuvoitto tekno-hömpästä" on ollut paremminkin halvalla tehdyn roskan riemuvoitto.

Minä olen pelannut vuodesta 89 ja näen pelimaailmassa muutoksen parempaan Nintendon myötä. Minä pidän Mario Partystä, Animal Crossingista ja Harvest Moon peleistä. Mitä eroa on "halvalla roskalla" kalliiseen roskaan, jota EA ja kumppanit ovat työntäneet NextGen sukupolven täyteen?

Kyse taitaakin olla vaan siitä, että oma konsoli ei ole kärjessä kuin "pelaajana huolehtiminen". Ei ne aivottomat putkiräiskinnät minnekkään lopu on niille kuitenkin kysyntää niinkuin myös muillekkin konsoleille. Wii osui vaan "jackpottiin" ja siitä pitää nostaa hattua.

Onhan pelialan historia osoittanut kuka se alan edelläkävijä ja innovaattori on - Nintendo.

Jooseppi sanoi:
Väitän että suurin syy wiin myynteihin hinnan ohella on se ohjain, osa ihmisistä on niin pirun kyllästyneitä pädeihin.

Raju väite. Itse en ole kyllästynyt hiireen, näppikseen enkä padeihin vaikka pelannut yli 20 vuotta ja osa on ollut ihan hirveitä muotoiluiltaan/kädessä (kunhan vain pelattavuus on ollut kohdallaan niin pelistä kun pelistä olen silti osannut nauttia ohjaimesta riippumatta). En myöskään ole kyllästynyt emäntääni, eikä tee mieli ruohoa aidan toisella puolella. ;)

Tylsiin peleihin olen pettynyt ja kyllästynyt sitäkin enemmän. Alustasta riippumatta.

Jooseppi sanoi:
Tätä käsitystä ei tuo ainakaan peli/kone myyntilukemat. Wiille on ostettu lähes yhtä paljon pelejä kuin x0:lle.

Missä niitä lukuja pääsee näkemään? Wiin laitekanta maailmalla on kuitenkin paljon suurempi X0:hon verrattuna, joten eikö tuo ole jo huolestuttavaa, jos tässä vaiheessa, kun hype on kuumimmillaan, pelit eivät myy enempää?

Väitän että suurin syy wiin myynteihin hinnan ohella on se ohjain, osa ihmisistä on niin pirun kyllästyneitä pädeihin.

Kyllästymisestä en tiedä, mutta uutuuden viehätys on varmasti yksi tekijä. Sen takia Wiitä ostavat paljon myös ne, jotka eivät aiemmin ole pelaamisesta tai konsoleista kiinnostuneet, heille Wiin party-pelit ovat se juttu, ja ne taas eivät ole mitenkään pitkäikäisiä, joka voi johtaa kiinnostuksen lopahtamiseen. Uutuuden viehätykseen perustuva kiinnostus kuolee yhtä nopeasti kun syntyy, jolloin heräteostajien/casual pelaajien mielenkiinto voi laantua nopeastikin, joka ei tietenkään näy suoraan laitemyynneissä ainakaan kovin nopeasti, mutta softamyynti kärsii varmasti. Homman ratkaisee lopulta se, kuinka moni Wiin ostajista on "oikeita" pelaajia, ja kuinka moni ohikulkijapelaajista rupeaa sellaiseksi, ja pysyy jatkossakin Wii leirissä.

kodor sanoi:
Minä olen pelannut vuodesta 89 ja näen pelimaailmassa muutoksen parempaan Nintendon myötä. Minä pidän Mario Partystä, Animal Crossingista ja Harvest Moon peleistä. Mitä eroa on "halvalla roskalla" kalliiseen roskaan, jota EA ja kumppanit ovat työntäneet NextGen sukupolven täyteen?

Kyse taitaakin olla vaan siitä, että oma konsoli ei ole kärjessä kuin "pelaajana huolehtiminen". Ei ne aivottomat putkiräiskinnät minnekkään lopu on niille kuitenkin kysyntää niinkuin myös muillekkin konsoleille. Wii osui vaan "jackpottiin" ja siitä pitää nostaa hattua.

Onhan pelialan historia osoittanut kuka se alan edelläkävijä ja innovaattori on - Nintendo.

Aivoton putkiräiskintä tyyliin Gears of war = bad, Mario party = good?? On tullut kanssa pelattua +20 vuotta, pahemmin ei padi haittaa jos peli on hyvä ja ohjaus paikallaan. Ja jos ajatellaan pitkäkestoista peliä tyyliin Oblivion, Gears of war, ei Wiin ohjain voisi vähempää kiinnostaa. +100 tuntia kun hinkkaa peliin ei kovasti kiinnosta rasittaa itseäni heilumalla, Wii sports-tyyliset pelit joita pelaa hetkittäin onkin sitten toinen juttu ja hauskaa pikkuviihdettä. Ja toisen jackpot on toisen gimmick. Sama innovaattori kun vielä saisi jotain muuta tungettua markkinoille kun samoja pelejä vuodesta toiseen, niin ehkä tuon innovaation voisi ottaa vakavissaan. Nintendohan sen liikkeentunnustimenkin on varmaan keksinyt ensimmäisenä :rolleyes:

samuel6 sanoi:
Aivoton putkiräiskintä tyyliin Gears of war = bad, Mario party = good??

Gears Of War ei tarjoa mitään mitä Quake 1 ei tarjoaisi (itseasiassa Quake1 tarjoaa enemmän). Idea ei ole muuttunut mihinkään. Mario Party on taas hupia koko perheen kesken ja siinä on ero Gears of wariin, eri kohderyhmä.

samuel6 sanoi:
Wii sports-tyyliset pelit joita pelaa hetkittäin onkin sitten toinen juttu ja hauskaa pikkuviihdettä.

Näin se sopiikin ainakin minulle, ei minulla ole aikaa istua telkkarin ääressä tunti tolkulla.

samuel6 sanoi:
Nintendohan sen liikkeentunnustimenkin on varmaan keksinyt ensimmäisenä :rolleyes:

Jonkun asian keksiminen ei riitä innovaatioksi. Innovaatio syntyy vasta sitten kun on jotain oikeasti olemassa hyvin toteutettuna oikeassa paikassa.

kodor sanoi:
Jonkun asian keksiminen ei riitä innovaatioksi. Innovaatio syntyy vasta sitten kun on jotain oikeasti olemassa hyvin toteutettuna oikeassa paikassa.

Saivartelua, mutta innovointi on nimenomaan sitä keksimistä. Innovaatioksi voi kyllä kelvata jonkun vanhan asian hyödyntäminen täysin uudella tavalla, mutta sitä Nintendo ei ole sinänsä tehnyt, vaan osannut tuotteistaa ja kaupallistaa aiemmat muiden tekemät innovaatiot paremmin.

Liikkeentunnistus, puheentunnistus tai kosketusnäytöt eivät ole mitään uutuuksia edes pelialalla, eivätkä varsinkaan Nintendon innovaatioita.

hartzu sanoi:
Saivartelua, mutta innovointi on nimenomaan sitä keksimistä

Missä on muut "innovaatiot" liikkeentunnistusohjauksesta samassa mittakaavassa (pelikonsolit,käsikonsolit)?

Pelkkä idea ei riitä innovaatioksi, eikä aina ensimmäinen toteutuskaan. Innovaatioksi sanotaan myös idean lainaamista ja parantelua.

Wikipediassa on mielenkiintoista luettavaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Innovaatio

Nuo näyttävät pitävän paikkaansa Wiin kohdalla.

kodor sanoi:
Gears Of War ei tarjoa mitään mitä Quake 1 ei tarjoaisi (itseasiassa Quake1 tarjoaa enemmän). Idea ei ole muuttunut mihinkään. Mario Party on taas hupia koko perheen kesken ja siinä on ero Gears of wariin, eri kohderyhmä.

Mario party 8 ei myöskään eroa millään tavalla sarjan 1. pelistä. Eikä Monopolista tai Settlers of catanista. Itse asiassa Trivial pursuit tarjoaa paljon enemmän kuin Mario party 8.

kodor sanoi:
Missä on muut "innovaatiot" liikkeentunnistusohjauksesta samassa mittakaavassa (pelikonsolit,käsikonsolit)?

No, esim. Microsoft toi liikkeentunnistuksen omaan Freestyle Pro peliohjaimeensa jo 90-luvulla, ja esim. kosketusnäytöt taas ovat ollet yleisiä PDA laitteissa jo ainakin 10 vuotta. Sony puolestaan patentoi peliohjaimiin liittyvää liikkeentunnistusteknologiaa jo 1999.

Pelkkä idea ei riitä innovaatioksi, eikä aina ensimmäinen toteutuskaan. Innovaatioksi sanotaan myös idean lainaamista ja parantelua.

Kuten sanoin, aiemmin keksityn hyödyntäminen täysin uudelle tavalla on myös innovaatiota, mutta Nintendon kohdalla siitä ei suoranaisesti ole kyse.

No niin, Nintendo ei siis ole innovatiivinen, mutta se osaa laittaa rahoiksi toisten innovaatioilla.

Jatketaan muilla aiheilla.

kodor sanoi:

Kyse taitaakin olla vaan siitä, että oma konsoli ei ole kärjessä

Animal Crossing ja Harvest Moon ovatkin kelpo tavaraa, eivät vain iske minuun mutten myöskään ala väittämään niitä roskaksi. Mario Partyt sen sijaan saisi jo minun puolestani heittää mäkeen. Roska on roskaa, olipa se halpaa tai kallista. Ei siinä tekijällä mitään väliä ole. En minäkään kuuluu EA:n faneihin, enpä edes äkkiseltään muista milloin viimeksi olen ostanut heidän pelejään.

N64:n julkaisusta asti on tullut pelattua kaiken aikaa konsolilla joka ei ole ollut markkinajohtaja. Siihen tottunut eikä hopea/pronssi-mitalistilla pelaaminen minua haittaa. Pääasia että konsoli myy sen verran että sille saadaan tasaiseen tahtiin hyviä julkaisuja.

Minä näen Wiin kaksiteräisenä miekkana. Uuden ohjaustavan tuominen ja halpa hinta ovat ehdottomasti positiivisia asioita. Huono tekniikka (jep, minä pidän hyvästä grafiikasta ja haluan että pelini näyttävät hyvältä) ja ainakin tällä hetkellä jonkinnäköisessä muodissa olevat pilipali-pelit ovat huono asia. Toivottavasti kehitys kääntyy pelien suhteen hyvään suuntaan. Tällä hetkellä Wii on ensimmäinen Nintendon kotikonsoli joka minulta on jäänyt ostamatta, ja syynä on nimenomaan laatupelien puute.

Toki on Nintendo on monessa asiassa ollut edelläkävijä, muttei kuitenkaan kaikessa (esim. online-pelaaminen jonka edellä kävijä konsolipuolella on MS).

hide sanoi:
Menee nahan alle kun ei pysty käsittämään miten joku kehtaa puolustaa tällaista pelien raiskaamista ja pelaajien vähättelyä. En turvaudu tuollaisiin pilipali-puolustuksiin, minulla ei ole tässä mitään puolustettavana. Tosin, minua kyllä huvittaa miten sinä yrität puolustaa Wiin pelitilannetta.
Aika rankka heitto, olitko jo aiemmin perustellut?

hartzu sanoi:
Missä niitä lukuja pääsee näkemään? Wiin laitekanta maailmalla on kuitenkin paljon suurempi X0:hon verrattuna, joten eikö tuo ole jo huolestuttavaa, jos tässä vaiheessa, kun hype on kuumimmillaan, pelit eivät myy enempää?
Ei ole vielä, katsellaan kesän lopussa uudestaan.

kodor sanoi:

Pikemminkin sen puute. Valitettavasti olen jo ostanut kaikki tämän sukupolven konsolit, mutta kiitos hyvästä ajatuksesta.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom