Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
manmangler sanoi:
Taisi mennä kohta C ohi. Padi miehet puollustee hidastaja kömpelöä tähtäystä sillä että aseet on raskaita käsitellä. Kannattaa huomata että peleissä ollaan yleensä koulutettu tappokone ala supersotilas. Sellaiselle joku perusase ei ole raskas (No joo Half-lifessa ollaan tiedemies ja OPF perusmosuri).
Monessa paikkaa yleensä PADipelaajat puhuu realistisuudesa.
No esim PC:llä voit tehdä niin, että kun tähtää vaikka vasemmalla olevaa vastusta samaan aikaan kun vaikka oikealta oven takaa ilmestyy toinen frägitettävä, niin saat sekunnin murto-osassa headshotattua molemmat kaverit jos olet tarpeeksi tarkka, sulla on hyvä hiiri ja tarpeeksi resoa. Olen ollut antavana sekä ottavana osapuolena tommosissa tilanteissa ja se ei ole kovin kivaa, eikä realistista (sikäli että sillä realistisuudella mitään väliä oiskaan).
Kun taas Padilla, vaikka säädät minkalaiset sensitive asetukset tähtäysnopeudelle, et voi tehdä noin vaan joudut oikeasti siinä sekunnin murto-osassa päättämään mitä teet. Esim korkealla sensitivella voit kokeilla tappaa vaikka molemmat, pitää vain olla pirun tarkka ja tuuria, ehkä kehnompi vastustajakin. Hitaammalla tähtäämimsellä taas tiedät jo etukäteen, ettei kannata edes yrittää vaan vetäytyä ja mahdollisesti ampua. Tapatko sen kaverin vasemmalla (koska jos oikealla oleva kaveri on tarkka tulee sinun tapon jälkeen varmasti sinusta vainaa), suojaannutko samalla yrittäen lahdata sen oikealta tulleen kaverin jne. Paljon enemmän joutuu miettimään, tulee enemmän syvyyttä pelikokemukseen. Toki voisit noin tehdä ja miettiä hienoja strategioita PC:n hiirelläkin mutta arvaa mitä ne sun vastustajat tekisi? Ampuis ne headshotit 9500000 dpi hiirellä nanosekunnissa ja lollais päälle kun olet niin n00b.
Lost Planetissa tuli paljon vastaan (random) pelaajia jotka vain juoksi ekan nähnyt vihun perässä ja yritti tappaa sen, miettimättä sitä, että joku muu on taistelussa myös, mahdollisesti sun perseessä kiinni. Oli se nannaa olla siellä koko ajan top 3:ssa matseissa melkein pelkästään sen ansiosta että ei edes yrittänyt tappaa kaikkea näkemäänsä vaan tajusi myös vetäytyä silloin kun piti

Tuossa mielessä esim wiimote ammuskeluissa, se tekisi siitä helpompaa ja nopeampaa tähdätä varmasti kuten hiirelläkin, mutta sen vastapainona jotain muuta menetettäisiin. IMO.
Realistisuudesta on silti ihan turha puhua minkään ohjaimen kohdalla, ja yhtä turha on sanoa että padiohjaus on hidas ja kömpelö. Nopeuden saa melkein joka pelissä säädettyä niin nopeaksi, että jo näköä haittaa ja kömpelöä se on yleensä vain jos nappeja ei saa kustomoida.