Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Jos olisi XOMote tai PSMote, niin ostaisitko jomman kumman noista konsoleista (oletetaan että sinulla ei olisi Wiitä koska aiemmin sanoit että yksi konsoli per sukupolvi piisaa)?

Vastaanpa minäkin. Edellyttäen että Wiitä ei olis talossa, niin ostaisin. Kun on tuo pädivamma niin ohjaus potkii munille kun sitä käyttää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hämmästyttävää, että ainakin jopa kolme olisi jopa valmista hankkimaan jonkin muun koneen jos olisi mote. Omat Wii testaukseni ovat hyvin rajallisia ja vaihtelevia -> en olisi pelkän ohjaimen takia valmis vaihtamaan Wii:hin. Wii:n tenniksessä ohjain toimi esim todella hyvin. Wii:n Toiseen ääripäähän taas: esim Mortal Kombattia en ole tietenkään testannut (ei ole vielä tainnut ilmestyäkään), mutta se mitä olen siitä lukenut ja nähnyt videota on esim sellaisen oloinen peli, että pelaisin sitä paljon mieluumin joko padilla tai vanhalla kunnon arcade stickillä kun kakella. Mutta onneksi taas ainakin Nintendo itse tajuaa pointin, eikös super smash brawliin ole esim tulossa classic padin tuki (vai oliko peräti kokonaan sillä toimiva?). Niin, hämmästyttävää sen on ennen kaikkea siksi, että itse en ole kyllästynyt millään vehkeellä pelaamiseen vielä, joten tuntuu että on aika rajua jos pystyy sanomaan että padi on suurin syy miksei ole muista konsoleista kiinnostunut.

Tuo Joosepin visio edellisellä sivulla on sinänsä mielenkiintoinen ja jos Wii nousee tämän sukupolven voittajaksi, niin on toki helppo arvata mitä muut apinoivat (elleivät sitten keksi jotain todella uutta sitten next-geniin). Tällöin WiiMoten kaltainen ilmestys vois hyvinkin olla bundlattuna konsolin mukana padin kera. Toivon silti, että sitä ei aleta väkisin tunkemaan sellaisiin paikkoihin mihin se ei sovi. DS on hyvä esimerkki siitä, millaista paskaa touchilla ratsastaessa on voitu tehdä ja jopa monessa muuten huippupelissä on (pelaamisen ja pelikokemuksen kannalta) aivan turhia/turhauttavia/huonosti tehtyjä touchikikkailuja. Tai sitten jos aletaan, pitäisi aina tarjota se perinteinen tapa ennemmin kun väkisin vääntää (imo jos pelattavuus pelissä kusee hitusenkin, saattaa jäädä koko peli pelaamatta - niinkin yksinkertainen asia kun että ei voi customoida näppäimiä saattaa jo vaikuttaa tähän omalla kohdalla).

Edit:
"Count_M: Uskallan myös ennustaa, että seuraavan sukupolven koneilta löytyvät myös jonkin sortin GS/Achievement-systeemi "

Tämä systeemi saisi tulla kyllä kaikille koneille. Ainakin itselläni se on nostanut monen pelin ikää ja aina harmittaa kun DS:lläkin pelailee, että oispa jotain uutta saavutettavaa niin jaksais taas..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Snigge sanoi:
Paolo sanoi:
Minä arvostan sitä että saan laitteen jossa on pelejä, pelit pyörii ja näyttää hyvältä, ja kaikki tämä järkevään hintaan.
Ihan hyvin ne pelit ovat pyörineet PS3:lla ja ei grafiikassakaan mitään vikaa ole.

No täsmennetään, jotta vittuilu ymmärretään;
Minä arvosta sitä että saan laitteen jossa on enemmän ja parempia
pelejä kuin pleikassa, pelit pyörii paremmin ja näyttää paremmalta
kuin pleikassa, ja kaikki tämä järkevämpään hintaan kuin pleikassa.

Tietty kompromissina voi käydä niin että laitetta joutuu kierrättämään
valmistajalla, mutta hei, vaakakuppi jää silti runsaasti voitolliselle
puolelle. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Niin, hämmästyttävää sen on ennen kaikkea siksi, että itse en ole kyllästynyt millään vehkeellä pelaamiseen vielä, joten tuntuu että on aika rajua jos pystyy sanomaan että padi on suurin syy miksei ole muista konsoleista kiinnostunut.

Kun on vamma niin on vamma. Esim muuten loistava Zelda: Ocarina of Time sai repimään hiukset päästä kun pädillä piti tähtäillä tarkkuusammuntaa liikkuviin maaleihin tai hevosen selästä.

Tai, kun yritin Haloa pelata Xboxin muuten ihan hyvällä pädillä. Se vaan ei toimi mulla. Myöhemmin pelailin Haloa kyllä PC:llä, ja hiirellähän tähtäily toki toimi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Kun on vamma niin on vamma. Esim muuten loistava Zelda: Ocarina of Time sai repimään hiukset päästä kun pädillä piti tähtäillä tarkkuusammuntaa liikkuviin maaleihin tai hevosen selästä.

Tai, kun yritin Haloa pelata Xboxin muuten ihan hyvällä pädillä. Se vaan ei toimi mulla. Myöhemmin pelailin Haloa kyllä PC:llä, ja hiirellähän tähtäily toki toimi.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. AInoa peli jota olen pelannut Padilla jopa kenttää pidemmälle on Black. FPS-pelit on hirveätä pelattavaa padilla. Jotku perustelee tuntumaa. Okei liipasimet tuo tuntumaat mutta tähtäys ei ole kivaa. Oikeasti tähtäys on realistisemman tuntusta Hiirellä. Jos joku pädi tähtäys on realistista niin:
A. Ei ole ampunut ikinä
B. Jos on ampunut ei kyllä osaa tähdätä (Ampuminen laskentaan näillä räiskinnäksi)
C. On joku superheikko nörtti jolle maitopurkkikin on raskas

Siis todellisuudessa kun käy kunnolla ampumaradalla ampumassa niin tietää mitä tähtäys on. Siinä jos joutuisi tähtäilemään pädi tyyliin loppuisi aika tietyissä ampumistyyleissä (Muutama sekunti aikaa ampua tietty määrä panoksia).

Offtopic. Miksi peleissä aseet on hitaita. Esimerkiksi pistooli ja varsinkin revolverit on hitaita todellisuuteen nähden. (Nimimerkillä Smith & Wesson kuudestilaukeava rullarevolveri)

Tässä Wiin systeemi puollustaa paikkaansa. Sääli vaan että resoluutio ja lapsimainen grafiikka on itsellä takaraivossa estämässä konsolin hankintaa (Tiedän se on asennevamma)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler sanoi:
Offtopic. Miksi peleissä aseet on hitaita. Esimerkiksi pistooli ja varsinkin revolverit on hitaita todellisuuteen nähden. (Nimimerkillä Smith & Wesson kuudestilaukeava rullarevolveri)

Peleissä monesti realismi uhrataan pelattavuuden alttarilla. Pistoolit ovat peleissä huomattavasti tarkempia mitä oikeasti joten parempi tehdä niistä vastapainoksi hitaampia. FPS-pelaajilla menisi usein hermo jos liikkuessa olisi pistoolilla osuminen vähänkin kauemmas lähinnä tuurista kiinni kuten oikeastikin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler sanoi:
Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. AInoa peli jota olen pelannut Padilla jopa kenttää pidemmälle on Black. FPS-pelit on hirveätä pelattavaa padilla. Jotku perustelee tuntumaa. Okei liipasimet tuo tuntumaat mutta tähtäys ei ole kivaa. Oikeasti tähtäys on realistisemman tuntusta Hiirellä. Jos joku pädi tähtäys on realistista niin:
A. Ei ole ampunut ikinä
B. Jos on ampunut ei kyllä osaa tähdätä (Ampuminen laskentaan näillä räiskinnäksi)
C. On joku superheikko nörtti jolle maitopurkkikin on raskas
Siis jos ainut asia mitä räiskinnöiltä haluat on realistinen tuntu, mene mieluummin ampumaradalle.

Padi sopii enemmän kuin hyvin tähtäämiseen. Ei sillä tietenkään pysty sotimaan näppis&hiiri-kombolla pelaavia vastaan, mutta jos laitetaan tilanteeksi padi vs padi (niinkuin konsolipeleissä noin yleensä on), on tilanne todella mielenkiintoinen ja se kellä sormet pelittää, voittaa. Aivan varmana on isompia eroja tähtääjien välillä konsoliräiskinnöissä kuin PC:llä, koska näbällä ja hiirellä voi tähdätä hyvin melkein kuka vain. Ohjaimella se vaatii paljon pelikohtaista reenaamista ja kun ohjauksen oppii ja hallitsee tähtäimen, on nautinto suuri kun pystyy ampumaan päähän.

Näin kyllä kieltämättä märkiä unia Wiin räiskintäpeleistä ennen konsolin ilmestymistä, mutta en enää. Nettipelien suosio ei aivan varmasti tule nousemaan niin ylös, että saisi kilpailua aikaiseksi, joten ei kiinnosta enää. (ja kaiken lisäksi julkaisuikkunassa näkyy tasan pyöreät 0 peliä mikä kiinnostaisi tässä mielessä) Räiskinnät olisivat tietenkin mahtavempia, jos boxille tai pleikkarille olisi moteohjaus. Tehojakin alkaa olla sen verran paljon, että voi vain kuvitella millaista olisi pelata suosittuja nettipelejä motella. Nyt nämä Wii-unelmoinnit on siis siirtyneet seuraavan genin odottamiseen ja silloinkaan en halua, että moteohjaus tai joku vastaava systeemi olisi kaiken korvaava. Mukana pitäisi olla myös normaali hyvin muotoiltu ohjain ja sitä tukevia pelejä, koska en halua hylätä "vanhoja" pelityyppejä kokonaan.

manmangler sanoi:
Siis todellisuudessa kun käy kunnolla ampumaradalla ampumassa niin tietää mitä tähtäys on. Siinä jos joutuisi tähtäilemään pädi tyyliin loppuisi aika tietyissä ampumistyyleissä (Muutama sekunti aikaa ampua tietty määrä panoksia).
Puhutaanko me peleistä ja pelimekaniikasta, vai sinun ampumaratavisiiteistä...?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler sanoi:
Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. AInoa peli jota olen pelannut Padilla jopa kenttää pidemmälle on Black. FPS-pelit on hirveätä pelattavaa padilla. Jotku perustelee tuntumaa. Okei liipasimet tuo tuntumaat mutta tähtäys ei ole kivaa. Oikeasti tähtäys on realistisemman tuntusta Hiirellä. Jos joku pädi tähtäys on realistista niin:
A. Ei ole ampunut ikinä
B. Jos on ampunut ei kyllä osaa tähdätä (Ampuminen laskentaan näillä räiskinnäksi)
C. On joku superheikko nörtti jolle maitopurkkikin on raskas

Armeijan käyneenä ja muutaman kerran muutoinkin ampumaradalla käyneenä pakko sanoa, että hieman huvittaa tämä kommentti. Onko se nyt sen realistisempaa vedellä muovipatukkaa ylösalaisin matolla vai heilutella tikkua ylös ja alas? Ottamatta kantaa siihen, kummalla on mukavampi pelata, yksi asia on varma: molemmat ovat yhtä kaukana tosielämän tähtäämisestä ja hyvä niin! :D
Ja mitä kohtaan C tulee, en ymmärrä miten on raskaampaa hinkata hiirtä kuin padia..
Sorry jos meni offtopic linjoille, mutta oli pakko kommentoida näin hulvatonta viestiä. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Padi sopii enemmän kuin hyvin tähtäämiseen.

Pädi ei sovi tähtäämiseen ollenkaan. Ei sitten yhtään. Ei millään. Ei koskaan. Yhtään tähtäilyä vaativaa peliä en tule enää koskaan hankkimaan, jos pelissä pädillä toimiva tähtäily. Ja kyseisten pelejen arvostelujen pistemäärästä vähennän pädikäytön takia 30-50% pisteistä.

Pibe sanoi:
Näin kyllä kieltämättä märkiä unia Wiin räiskintäpeleistä ennen konsolin ilmestymistä, mutta en enää. Nettipelien suosio ei aivan varmasti tule nousemaan niin ylös, että saisi kilpailua aikaiseksi, joten ei kiinnosta enää. (ja kaiken lisäksi julkaisuikkunassa näkyy tasan pyöreät 0 peliä mikä kiinnostaisi tässä mielessä)

Kunhan kunnon FPS tulee Wii ohjailelle, niin sehän on ensimmäinen FPS pitkään aikaan minkä voisi edes ajatella hankkivansa, on tuo FPS peligenre sen verran paikallaan viimeaikoina junnannut.

Miksi nettipelien suosio ei nousisi??? Vastahan ensimmäiset nettipelit Wiille on tulossa
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
No ei minkään konsolin silmäkarkkipelit ole ensimmäisten joukossa tulleet. Ootappa vuan, metroid kolme ja syyskuu ;)


*mumisee itsekseen: Driverkin näyttää jo aika hyvälle*
No sitähän on helppo vertailla, kun se löytyy jo prev-gen koneilta. Kammottava multiplattaripläjäyshän se oli. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Pädi ei sovi tähtäämiseen ollenkaan. Ei sitten yhtään. Ei millään. Ei koskaan. Yhtään tähtäilyä vaativaa peliä en tule enää koskaan hankkimaan, jos pelissä pädillä toimiva tähtäily. Ja kyseisten pelejen arvostelujen pistemäärästä vähennän pädikäytön takia 30-50% pisteistä.

Kunhan kunnon FPS tulee Wii ohjailelle, niin sehän on ensimmäinen FPS pitkään aikaan minkä voisi edes ajatella hankkivansa, on tuo FPS peligenre sen verran paikallaan viimeaikoina junnannut.

Miksi nettipelien suosio ei nousisi??? Vastahan ensimmäiset nettipelit Wiille on tulossa

Tähän ei oikein voi todeta mitään muuta kuin Sää Et Vaan Osaa...

Muistan kyllä edelleen ensikosketukseni pädillä pelattavaan fps peliin (ps1 Quake) sen jälkeen ajattelin ettei koskaan enää tarvitse tälläisiäkään pelata kun on se hiiri ja näppis niin paljon parempi. Mutta kun myöhemmin tuli vastaan parempia pelejä, niin ei siinä muu auttanut kuin ottaa pädi ei niin kauniiseen käteen ja opetella.

Nykyään sujuu kiitettävästi jo pelit ja vaikka ei se ole lähelläkään oikeaa ammuntaa niin voi se silti olla helvetin hauskaa.

manmanglerin viesti nyt on lähinnä surkuhupaisaa beeässää...

Jotta nyt voisi sanoa ampuneensa, niin pistetään vaikka pätkä matskua muutaman viikon takaa. K-18 (pardon my french).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Pädi ei sovi tähtäämiseen ollenkaan. Ei sitten yhtään. Ei millään. Ei koskaan. Yhtään tähtäilyä vaativaa peliä en tule enää koskaan hankkimaan, jos pelissä pädillä toimiva tähtäily. Ja kyseisten pelejen arvostelujen pistemäärästä vähennän pädikäytön takia 30-50% pisteistä.
Mitäköhän tähän sanoisi? Et vaan osaa? :D


Vanki sanoi:
Miksi nettipelien suosio ei nousisi??? Vastahan ensimmäiset nettipelit Wiille on tulossa

Nettiominaisuudet ja netin markkinointi on niin pientä. Voihan sitä tietysti nettikulttuuri edes hieman nousta, jos konsolille tulee joku vastaavanlainen peli kuin PS2:lla SOCOM. Kaikki pelasi sitä ja pieni marginaaliryhmä muita pelejä. Voisihan vaikka joku smash bros olla tällainen.

En silti jaksa uskoa, että nettipelaaminen nousisi samanlaiseksi mitä se on jo XO:lla (pelaajia riittää mihin vain peliin. fiiliksen mukaan voi heittää minkä vaan pelin sisään ja aina on pelaajia) ja tulee olemaan PS3:lla. Tai itseasiassa PS3:lla se on jo myös hieman sen suuntaista ja kehittyy enemmän vain, kunhan saadaan XMB pyörimään pelaamisen aikana ja hieman enemmän käyttäjiä ostamaan koneita. Syksyllä tulee ainakin SOCOM, Warhawk, Haze, Killzone, Tekken ja GT prologue, jotka nostavat nettipelaajien määrää enemmän kuin huimasti. Ja eikös Burnouttikin ole tulossa? Sekinhän keräsi edes kohtalaisesti pelaajia PS2:lla.

Ja pelaajien riittämisellä tarkoitan siis suomalaisia tykittäjiä. Ei jaksa pelailla joidenkin randomien ulkomaalaisten kanssa.

EDIT:
nothing sanoi:
Tähän ei oikein voi todeta mitään muuta kuin Sää Et Vaan Osaa...
Hahah, sieltäkin tuli juuri oikea kommentti :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:

Ollapa ampuminen yhtä sujuvaa ja realistista peleissäkin :) FPS-pelejä pelatessa on kyllä ihan turha itkeä realistisuudesta kun kaveri hyppii 3 metriä korkealta tasolta maahan singot ja rynkyt selässä ilman että edes polvet notkahtaa. Lisäksi muutaman osuman voi ottaa mukisematta kunhan poimii maasta healtpackin ja armoria välillä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanin pelimyynnit viikolla 18.-24.6., konsolimyynnit huomenna:

01. [NDS] The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Nintendo) - 303,000 / NEW
02. [NDS] Itadaki Street DS (Square-Enix) - 149,000 / NEW
03. [NDS] Practice by Observing: DS Observation Training (Nintendo) - 44,000 / 265,000
04. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 34,000 / 1,756,000
05. [PS2] Growlanser VI (Atlus) - 27,000 / NEW
06. [WII] Hajime no Ippo: Revolution (AQ Interactive) - 25,000 / NEW
07. [WII] Wii Play (Nintendo) - 22,000 / 1,421,000
08. [PS2] Mana-Khemia: The School Alchemists (Gust) - 21,000 / NEW
09. [NDS] More Brain Age (Nintendo) - 20,000 / 4,395,000
10. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo) - 18,000 / 4,557,000

11. [PS3] FolksSoul (Sony)
12. [NDS] Moero! Nekketsu Rhythm Damashii: Osu! Tatakae! Ouendan 2 (Nintendo)
13. [NDS] More English Training (Nintendo)
14. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)
15. [NDS] Prof. Layton and the Mysterious Village (Level 5)
16. [NDS] Brain Age (Nintendo)
17. [NDS] Animal Crossing Wild World (Nintendo)
18. [NDS] Welcome for NANA Live Staff Applicants (Konami)
19. [PS3] Ninja Gaiden Sigma (Tecmo)
20. [NDS] Middle School English Vocabulary Target 1800 DS (IE Institute)
21. [NDS] English Training (Nintendo)
22. [NDS] Momotarou Dentetsu DS: Tokyo & Japan (Hudson)
23. [NDS] Yoshi's Island DS (Nintendo)
24. [WII] Super Paper Mario (Nintendo)
25. [360] Saints Row (THQ Japan)
26. [NDS] Kanji Brain Test 2M (IE Institute)
27. [NDS] Pokémon Diamond (Pokemon)
28. [NDS] Kekkaishi: Tale of the Raven Forest (Bandai-Namco)
29. [NDS] Cooking Navi: All-Empire Hotel (Koei)
30. [NDS] Common Knowledge Training (Nintendo)

NDS - 21
WII - 4
PS2 - 2
PS3 - 2
360 - 1


IMO käsiZeldalta kova suoritus, saanee Japanissakin tosi hyvät myyntiluvut ajan mittaan. NSMB lähestyy 5 milj. rajapyykkiä kovaa vauhtia, Trusty Bell katosi listalta mutta sen sijaan Ninja Gaiden sinnitteli vielä tämän viikon. Joidenkin tahojen kovasti hypettämä ps3 FolksSoul floppasi hirveästi, myynti alle 18 000 kpl :eek: Sillä ei kateta edes kotelon päälimuovien valmistusta, saati itse pelin kehityskustannuksia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
Armeijan käyneenä ja muutaman kerran muutoinkin ampumaradalla käyneenä pakko sanoa, että hieman huvittaa tämä kommentti. Onko se nyt sen realistisempaa vedellä muovipatukkaa ylösalaisin matolla vai heilutella tikkua ylös ja alas? Ottamatta kantaa siihen, kummalla on mukavampi pelata, yksi asia on varma: molemmat ovat yhtä kaukana tosielämän tähtäämisestä ja hyvä niin! :D
Ja mitä kohtaan C tulee, en ymmärrä miten on raskaampaa hinkata hiirtä kuin padia..
Sorry jos meni offtopic linjoille, mutta oli pakko kommentoida näin hulvatonta viestiä. :rolleyes:

Itse asiassa hiiri on lähempä jos puhutaan tähtäimen siirtämisestä paikasta a paikkaan b. Tätä yleensä kompensoin tietyissä yksinpeleissä PC:llä poistamalla tähtäimen ruudulta, jolloin pitää silmääräisesti arvella minne ammuksen menee.

Taisi mennä kohta C ohi. Padi miehet puollustee hidastaja kömpelöä tähtäystä sillä että aseet on raskaita käsitellä. Kannattaa huomata että peleissä ollaan yleensä koulutettu tappokone ala supersotilas. Sellaiselle joku perusase ei ole raskas (No joo Half-lifessa ollaan tiedemies ja OPF perusmosuri).

Monessa paikkaa yleensä PADipelaajat puhuu realistisuudesa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ajattelin, että FolksSoul voisi yltää top5:een, mutta ei. Saa nähdä onko vielä ensi viikolla listoilla. Ninja gaiden sentään pysyi vielä. Mielenkiinnolla kyllä odottaa syksyä yleensä myyntilistoilla, kun alkaa tulemaan pelejä kaikille koneille.

Miksi tänne muuten postataan koko ajan pelimyyntejä ja vain pelkästään jaappaniasta? Eikö muualta tehdä listoja?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Miksi tänne muuten postataan koko ajan pelimyyntejä ja vain pelkästään jaappaniasta? Eikö muualta tehdä listoja?

Ei taida oikein löytyä mitään kattavia muualta. Jos jollain on tiedossa edes yhtään epätarkkoja, niin kiinnostaisi myös kovasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Ei taida oikein löytyä mitään kattavia muualta. Jos jollain on tiedossa edes yhtään epätarkkoja, niin kiinnostaisi myös kovasti.

Pelit lehden sivulta löytyy Virallinen lista. Ongelma vaan että siinä on pelit. MultipalttariPelien myyntiä eri alustoille ei ole eritelty.

Tyyliin
Pirates Of The Caribbean 3 (PS2, PS3, PSP, Wii, Xbox 360)

Muuten jokohan Wiille on tullut tai koska tulee

Realistisia Asereplikoita johon pultataan Wiimote kiinni. Taitaisi aseenvaihtokin mietityttään kun joutuisi irrottaan Wiimoten pistoolista ja laittaan kiinni rynnäkkökivääriin (Niin ja Tärinät mukaan niin saadaan kivaa rekyylit yms.). Jos ihmiset ostaa sadan euron GuitarHeroja niin tuollainen Pistooli ja Rynkkypakkaus Wiille voisi olla menestys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler sanoi:
Taisi mennä kohta C ohi. Padi miehet puollustee hidastaja kömpelöä tähtäystä sillä että aseet on raskaita käsitellä. Kannattaa huomata että peleissä ollaan yleensä koulutettu tappokone ala supersotilas. Sellaiselle joku perusase ei ole raskas (No joo Half-lifessa ollaan tiedemies ja OPF perusmosuri).

Monessa paikkaa yleensä PADipelaajat puhuu realistisuudesa.

No esim PC:llä voit tehdä niin, että kun tähtää vaikka vasemmalla olevaa vastusta samaan aikaan kun vaikka oikealta oven takaa ilmestyy toinen frägitettävä, niin saat sekunnin murto-osassa headshotattua molemmat kaverit jos olet tarpeeksi tarkka, sulla on hyvä hiiri ja tarpeeksi resoa. Olen ollut antavana sekä ottavana osapuolena tommosissa tilanteissa ja se ei ole kovin kivaa, eikä realistista (sikäli että sillä realistisuudella mitään väliä oiskaan).

Kun taas Padilla, vaikka säädät minkalaiset sensitive asetukset tähtäysnopeudelle, et voi tehdä noin vaan joudut oikeasti siinä sekunnin murto-osassa päättämään mitä teet. Esim korkealla sensitivella voit kokeilla tappaa vaikka molemmat, pitää vain olla pirun tarkka ja tuuria, ehkä kehnompi vastustajakin. Hitaammalla tähtäämimsellä taas tiedät jo etukäteen, ettei kannata edes yrittää vaan vetäytyä ja mahdollisesti ampua. Tapatko sen kaverin vasemmalla (koska jos oikealla oleva kaveri on tarkka tulee sinun tapon jälkeen varmasti sinusta vainaa), suojaannutko samalla yrittäen lahdata sen oikealta tulleen kaverin jne. Paljon enemmän joutuu miettimään, tulee enemmän syvyyttä pelikokemukseen. Toki voisit noin tehdä ja miettiä hienoja strategioita PC:n hiirelläkin mutta arvaa mitä ne sun vastustajat tekisi? Ampuis ne headshotit 9500000 dpi hiirellä nanosekunnissa ja lollais päälle kun olet niin n00b.

Lost Planetissa tuli paljon vastaan (random) pelaajia jotka vain juoksi ekan nähnyt vihun perässä ja yritti tappaa sen, miettimättä sitä, että joku muu on taistelussa myös, mahdollisesti sun perseessä kiinni. Oli se nannaa olla siellä koko ajan top 3:ssa matseissa melkein pelkästään sen ansiosta että ei edes yrittänyt tappaa kaikkea näkemäänsä vaan tajusi myös vetäytyä silloin kun piti :) Tuossa mielessä esim wiimote ammuskeluissa, se tekisi siitä helpompaa ja nopeampaa tähdätä varmasti kuten hiirelläkin, mutta sen vastapainona jotain muuta menetettäisiin. IMO.

Realistisuudesta on silti ihan turha puhua minkään ohjaimen kohdalla, ja yhtä turha on sanoa että padiohjaus on hidas ja kömpelö. Nopeuden saa melkein joka pelissä säädettyä niin nopeaksi, että jo näköä haittaa ja kömpelöä se on yleensä vain jos nappeja ei saa kustomoida.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom