Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Eli siis konsoleilla tehdään tappiota useimmin vain elinkaaren alussa.
Näinhän se on useimmissa tapauksissa tähän mennessä mennyt, mutta pitää muistaa että
Microsoft pystyy kattamaan ainakin osan tappioista Liven kuukausi-/vuosimaksuilla, ja muilla
uuden sukupolven bisnesmalleilla. (Live arcade, leffamyynti jne.)

Voitollisestikin myydyistä konsoleista käteen jäävä summa on varsin pientä verrattuna muuhun myyntiin.

Nyt jokaisen uutukaisen koneen omistajana on pakko laittaa oma pieni tikku ristiin tämän keskustelun hyväksi. Ajattelin listata oman mielipiteeni koneiden hyvistä ja huonoista puolista, suhteellisen lyhyesti mutta napakasti.

Aloitetaan siitä mikä oli ensimmäisenä:

X0 +
Koneeseen löytyy juuri sellaista pelattavaa, jota itse haluan pelata. Uusi NHL oli ehkä omalla kohdallani SE peli, minkätakia kone hankittiin. Hinta on ja on ollut jo pitkään suhteellisen huokea, ja kone yllättää jatkuvasti tehoillaan. Uusi CoD näyttää kuvissa niin hyvältä, että en olisi uskonut kuin PS3:sen jos senkään, kykenevään sellaiseen grafiikkaan. Jatkanee huushollini "ykköskoneena" vielä vuoden päivät ainakin. Oma koneeni on säilynyt täysin kompuroimatta koko reilun vuoden elinkaarensa.

X0 - Pelko persiissä hajonneisuudesta. Saattaa jopa olla syy, miksi konsoli ei myy enää niin paljoa. Luotettavuus syö todella paljon myyntiä. Konsolin melutaso on hermoja riipivä, maksullinen Live, sekä pieni kiintolevy rajoittaa käyttöä jonkinverran. Miinuksenä myös lasken multimediaominaisuuksien puutteet, joskaan niitä koneen melun takia ei edes mielellään käyttäisi. Wlanin puute iso miinus.

PS3 +
Kone on myynneistä huolimatta vahva ja luotettavan tuntuinen. Ne pelit mitä olen ostanut, ovat toimineet junan vessan tavoin, ja koneen vielä piilevä potentiaali tulee toivottavasti näkymään lähiaikoina. Hinta pelaavalle kansalle on liian suuri, elokuvakäytössä itselläni myös laite on, joten hinta ei sinäänsä tuntunut niin pahalta. Toisto-ominaisuudet, wlan, muistikorttipaikat sekä todella hyvin kestävät ohjaimien akut. Tulevat pelit Gran Turismo etunenässä antavat odottaa itseään vesi kielellä. Tämä tosin on vähän miinuskin. Luotettavuus ja (liiltavasti) ylivoimainen teho saavat itseni toivomaan että tämä musta möhkäle olisi sodan voittaja. Koneen tärkein ominaisuus, pelit, kun saadaan kohdalleen, niin olisi Sonyn aika jo nousta suosta.

PS3-
Omalta kantilta hinta ei niinkään este ole, mutta pelaavan kansan mielestä on. Vuosi markkinoille möhässä käytännössä vielä kehnommilla peleillä kuin harmaa kisailijansa. Ei hyvin alkanut. Miinukseksi myös liian kepeä ohjain, sekä itseään odottavat hittipelit. Itse koneesta on paha sanoa mitään huonoa, parhaiten sitä kuvaa sanonta "piilevä potentiaali". Tosien harmi, ja toisen juhla, jos sitä ei päästä koskaan sopuhintaan näyttämään.

Wii +
Eukko tykkää. Tämä oli SE kone joka meillä sai pelaamisen hyväksynnän. Kone häviää jurripelinä ainoastaan änärille, ja on parhaimmillaan ja pahimmillaan todella addiktoiva. Lisäksi Residen Evil 4 oli minulle uutena kokemuksena ehkä paras peli vuoteen. Näpärä koko ja hinta ei kirpaise.

Wii -
Tehot. Itse pidän että pelit näyttävät hyvältä. Tapauksissa, kuten RE4 voi tinkiä jo kuvasta, kun laatu on niin häikäisevää. Ongelmaksi muodostuu tulevaisuudessa LOISTAVIEN yksinoikeuspelien vähyys, kahdesta neljään peliä vuodessa ei riitä mihinkään, kun kaiken muun saa käytännössä paremman näköisenä toiselle laatikolle. Vaara jäädä parin pelin koneeksi, jota toinen osapuoli enemmän pelaa.

Itse toivon että konsolisodan voittajaksi nousisi tuhkista ja tuskista PS3. Laite on luotettavin,ja siltä olisi odotettavissa pisin elinkaari tehojensa suhteen. X0 todella hyvä kakkosvaihtoehto, mutta luotettavuus painaa todella paljon. Mietityttää vain paljonko boxeja rupeaa putoamaan kun konetta todella ruvetaan vetämään äärirajoille. Wii luultavimmin tulee myymän jatkossakin miljuunaa, vaikka itse toivon sen olevan tähdenlento. Kone olisi loistava hupikoneena, mutta pelikoneeksi toivon että se ei kaikelle kansalle päädy. Pelintekijöiltä toivon isoa panostusta mielummin kahteen muuhun.

My two cents.

cchaou sanoi:

Todella hyvät ajatukset. Mukavaa lukea ksodasta vaihteeksi ajatuksella kirjoitettua tekstiä ainaisen nälvimisen sijaan mitä hyvin monet kirjoittajat harrastavat.

Aika moni ihminen ottaa XO:n hajonneisuuden negatiivisuutena vaikka itseltänsä se ei olisi hajonnut.
Itse olen omistanut 3kpl XO:ta ja nyt odottelen Eliten saapumista.
XO kuitenkin tarjoaa rahalle vastinetta, ylivoimaisesti parhaimman pelitarjonnan ja 3 vuoden takuu on hyvä asia.
Minulta itseltäni on hajonnut PS3:n, se hajotti mitä ilmeisimmin samalla minun Sonyn Full-HD LCD:n jota Sony ei antanut pistää takuukorjaukseen vaikka selvät yhteydet näiden kahden hajoamisella oli.
Nyt minulla on Japanista ostettu PS3:n ja Samsungin Full-HD LCD ja hyvin toimii :)

Juurikin tämän takia sanoinkin että X0 tulee luultavimmin olemaan kämpän kuningas vielä vuoden päivät.

Tämä yksi asia on pakko vielä kysyä. Te muut jotka omistatte PS3:sen ja X0:n, kummalle alustalle ostatte multiplattarin? Itselläni on hyvä esimerkki juuri ilmestynyt Darkness. Peli himottaisi aivan saaatanasti, mutta odotan silti että se ilmestyy PS3:selle. En odota parempaa grafiikkaa, itseasiassa en ihmettelisi vbaikka se olisi vähän heikompaa. Tuo boxien hajonneisuus ratkaisee minulla sen ostanko pelin sille vai pleikkarille, pelien ollessa käytännössä identtiset. Ainoa?

Weldomite sanoi:
Aika moni ihminen ottaa XO:n hajonneisuuden negatiivisuutena vaikka itseltänsä se ei olisi hajonnut.
Itse olen omistanut 3kpl XO:ta ja nyt odottelen Eliten saapumista.
XO kuitenkin tarjoaa rahalle vastinetta, ylivoimaisesti parhaimman pelitarjonnan ja 3 vuoden takuu on hyvä asia.
Minulta itseltäni on hajonnut PS3:n, se hajotti mitä ilmeisimmin samalla minun Sonyn Full-HD LCD:n jota Sony ei antanut pistää takuukorjaukseen vaikka selvät yhteydet näiden kahden hajoamisella oli.
Nyt minulla on Japanista ostettu PS3:n ja Samsungin Full-HD LCD ja hyvin toimii :)

Uskoisin tuon hajoamisen paremmin jos kirjoittaja olisi joku muu :rolleyes: Surullista että näin on käynyt jos tuo on totta, tietty jos tuolla viittaat että Boksi on jollain tapaa luotettavampi niin huh huh.

EDIT Ja tuolla PS-puolella on threadi jonne voit ilmoittaa hajonneen koneesi. Olisi myös kiva kuulla miten PS sai hajoitettua televisiosi...?

Weldomite sanoi:

Ohops! Mullakin pamahti PS3n takia Walkman, PSP ja vanha Betamax nauhuri jolla tykkäsin katsella Teletappeja. Aivan selvän yhteyden näin tässäkin tapauksessa, pistetäänkö ryhmäkanne vetämään... :rolleyes:

samuel6 sanoi:
Uskoisin tuon hajoamisen paremmin jos kirjoittaja olisi joku muu :rolleyes: Surullista että näin on käynyt jos tuo on totta, tietty jos tuolla viittaat että Boksi on jollain tapaa luotettavampi niin huh huh.
EDIT Ja tuolla PS-puolella on threadi jonne voit ilmoittaa hajonneen koneesi. Olisi myös kiva kuulla miten PS sai hajoitettua televisiosi...?
Samuel6 loukkaantuisin jos tuon sanoisi joku muu kuin sinä.
En ole ilmoittanut omia entisiä XO:ta tänne enkä ilmoita PS3:stakaan.
PS3:n mitä ilmeisimmin pisti vähän boostia jännitteeseen HDMI:n kautta LCD:n. Tämä ihan virallisen korjausraportin mukaan. Virtapiikkejä ei kotona ole pahemmin ollut, koska muut laitteet on pysyneet kunnossa joten en tiedä mitä vittua oikein tapahtui. Sony ei lähettänyt PS3:n raporttia minulle vaikka sen pyysin, mutta LCD:n lähetin eri paikkaan(Koska sitä ei suostuttu korjaamaan maahantuojalla), jossa todettiin, että hajoamisen aiheutti suurijännite, mutta se ei tullut virtajohtoa pitkin
Itselläni ei ole ollut boxien kanssa ongelmia joten luotettavampi se on ollut kuin PS3:n. Eli ei kaikille noita ongelmia tule.

Weldomite sanoi:
Samuel6 loukkaantuisin jos tuon sanoisi joku muu kuin sinä.
En ole ilmoittanut omia entisiä XO:ta tänne enkä ilmoita PS3:stakaan.
PS3:n mitä ilmeisimmin pisti vähän boostia jännitteeseen HDMI:n kautta LCD:n. Tämä ihan virallisen korjausraportin mukaan. Virtapiikkejä ei kotona ole pahemmin ollut, koska muut laitteet on pysyneet kunnossa joten en tiedä mitä vittua oikein tapahtui. Sony ei lähettänyt PS3:n raporttia minulle vaikka sen pyysin, mutta LCD:n lähetin eri paikkaan(Koska sitä ei suostuttu korjaamaan maahantuojalla), jossa todettiin, että hajoamisen aiheutti suurijännite, mutta se ei tullut virtajohtoa pitkin
Itselläni ei ole ollut boxien kanssa ongelmia joten luotettavampi se on ollut kuin PS3:n. Eli ei kaikille noita ongelmia tule.
Eli olet ostanut kolme kertaa XO:n , eikä yksikään ole hajonnut? Ehkäpä Samuel kyseenalaistaa teikäläisen aika selvästä syystä. Aika paljon olet PS3:n suuntaan piikitellyt, joten miksi omistat sellaisen?Tuntuu vain koomiselta, että joku maksaa yli 600 euroa laitteesta, jota ei pidä arvossa. Tai sitten olen käsittänyt kantasi täysin väärin ja pahoittelen tätä väärinkäsitystä! Ei kukaan kuitenkaan konetta tässä vaiheessa osta sen takia, että haluaa sen Jaguarin seuraksi konsolikokoelmiinsa. Mutta mutta, uskon että tuo on mahdollista, mitä tulee jännitteen kasvuun...Itelläni ei ole kone muutamaan kertaan suostunut työntämään käynnistettäessä HD-kuvaa töllöstä ulos, vaan lyönyt 576p ruutuun. Töllönä KDL-S2000...

karpaasi sanoi:
Eli olet ostanut kolme kertaa XO:n , eikä yksikään ole hajonnut? Ehkäpä Samuel kyseenalaistaa teikäläisen aika selvästä syystä. Aika paljon olet PS3:n suuntaan piikitellyt, joten miksi omistat sellaisen?Tuntuu vain koomiselta, että joku maksaa yli 600 euroa laitteesta, jota ei pidä arvossa. Tai sitten olen käsittänyt kantasi täysin väärin ja pahoittelen tätä väärinkäsitystä! Ei kukaan kuitenkaan konetta tässä vaiheessa osta sen takia, että haluaa sen Jaguarin seuraksi konsolikokoelmiinsa. Mutta mutta, uskon että tuo on mahdollista, mitä tulee jännitteen kasvuun...Itelläni ei ole kone muutamaan kertaan suostunut työntämään käynnistettäessä HD-kuvaa töllöstä ulos, vaan lyönyt 576p ruutuun. Töllönä KDL-S2000...
Olen omistanyt 2 modattua (toinen mökillä, toinen kotona) ja yksi Liveä varten. Kaikki olen myynyt toimivina eteenpäin eikä ainakaan minulle ole ilmoitettu, että olisivat hajonneet.
Miten minä haukuin kun kerroin, että PS3:n hajosi? mutta esim. XO:t eivät?
No en minäkään osaa selittää miten se pääsi hajottamaan molemmat koska Sony ei ole pahemmin toimittanut PS3:n korjausraporttia minulle vaikka olen a) soittanut b) lähetellyt viestejä.
P.S en maksanut PS3:sta 600 euroa koska ostin sen Japanista. Tullin kanssa meinasi tulla ongelmia, mutta halvemmalla sain kuin Suomesta :)
Tottakai minä piikittelen PS3:sta koska moni täällä piikittelee XO:ta vaikka itse ei sitä omistaisi tai omistaisi täysin toimivan version.

Weldomite sanoi:
Tottakai minä piikittelen PS3:sta koska moni täällä piikittelee XO:ta vaikka itse ei sitä omistaisi tai omistaisi täysin toimivan version.
Piikittelyä on monenlaista.. Mutta erittäin hyvä pointti teikäläiseltä:p

cchaou sanoi:
Te muut jotka omistatte PS3:sen ja X0:n, kummalle alustalle ostatte multiplattarin?
Olen itse juuri alkanut miettiä ihan samaa. Todennäköisesti tulen hankkimaan ne PS3:lle kahdesta syystä:

1. Ääni. XO on ihan jumalattoman äänekäs. Ensimmäistä kertaa sen käynnistäessäni ajattelin, että ei tämä nyt niin pahalta kuulosta. Sitten heitin pelilevyn sisään ja ymmärsin. XO on ensimmäinen konsolini, jota en voi pelata aamuvarhaisella tai iltamyöhällä, koska se häiritsee vaimon unia. Enkä muutenkaan viitsi vääntää telkkarin volyymejä kaakkoon kuullakseni pelin äänet.

2. Liven maksullisuus. Mulla nyt on ensimmäiseksi vuodeksi Gold, jotta pääsen pelaamaan GRAWeja ja Gears of Waria (kunhan nyt saan sen hankittua), mutta toivottavasti tuon vuoden jälkeen PS3:n multiplattarit ovat kilpailukykyisiä XO:n kanssa. Verkkopelaaminen ei vain yksinkertaisesti ole sellainen asia, josta viitsisin maksaa mitään, kun ilmaiseksikin pystyy. Toistaiseksi en ole Xboxin verkkopelejä edes ehtinyt testaamaan (yritin kylläkin Settlers of Cataniassa päästä ranked-peliin, mutta ei löytynyt vastustajia), joten en tiedä, miten ylimaallisesta kokemuksesta on kyse verrattuna Resistanceen.

Boxin suuntaan kyllä vetävät achievementit, mutta ehkä niistäkin joskus hohto katoaa. Toistaiseksi ei kyllä ole kadonnut...

jryi sanoi:
Olen itse juuri alkanut miettiä ihan samaa. Todennäköisesti tulen hankkimaan ne PS3:lle kahdesta syystä:

1. Ääni..

2. Liven maksullisuus. ...

Nuo painavat vaakakupissa enemmän kuin parempi online, paremmat grafiikat, parempi pelattavuus ja enemmän sisältöä:eek: ?

Useamman konsolin omistamisen etu on yksioikeuspelien lisäksi se, että saa ostaa multiplattareista sen parhaan version. En kyllä käsitä mitksi kukaan hankkisi Wii tai PS3 version jos on boxi kotona...

jryi kannattaa lukea Sonyn Networkin vastaavan pomon puheita siitä, että kun palvelut kehittyvät niin Sonynkin pitää ottaa kk-maksu mukaan eli tämä mitä me nyt nautimme ei ole pysyvää.
Eikä tuo maksullisuus niin paha ole etenkin jos on pelannut wowia (huono vertaus). JA PC:n Liven kanssa hintahan "puolittuu".
Minulle XO:n äänekkyys ei ole ollut ongelma. Tietenkin olisihan se ollut mukavampi, että se olisi hiljaisempi, mutta minkäs voit. PS3:n asema kun pyörii vain 2x niin ei siitä pahemmin ääntä pääse.
Mutta jos minun avovaimoni pystyi nukkumaan kun pelaan XO:lla yön putkeen samassa huoneessa niin meidän kotona ei ollut haittaa.
Tietenkin suurin osa ihmisistä on ns. neitikorvia jotka eivät kestä mitään kovia ääniä, mutta me metallin kuuntelijat menetämme kuulomme asteittain joten mikään meteli ei meitä haittaa.
Lisäksi sitä yllättäin kyllä tottuu kun tarpeeksi pitkään kuuntelee samaa juttua, aivan kuten olen tottunut avokkini huutoihin, ne menevät toisesta korvasta ulos heti.
PS3:n on minun korvaani lähes äänetön.

Weldomite sanoi:
Tietenkin suurin osa ihmisistä on ns. neitikorvia jotka eivät kestä mitään kovia ääniä, mutta me metallin kuuntelijat menetämme kuulomme asteittain joten mikään meteli ei meitä haittaa.
Rock! :D

jryi kannattaa lukea Sonyn Networkin vastaavan pomon puheita siitä, että kun palvelut kehittyvät niin Sonynkin pitää ottaa kk-maksu mukaan eli tämä mitä me nyt nautimme ei ole pysyvää. Eikä tuo maksullisuus niin paha ole etenkin jos on pelannut wowia (huono vertaus). JA PC:n Liven kanssa hintahan "puolittuu".

Voi kuinka reilua... :D
Minulle tuo maksullisuus on nimenomaan kynnyskysymys. Liven saama suosio rohkaisee muitakin laittamaan nettinsä maksulliseksi mikä on erittäin huono juttu. Wii on toistaiseksi ilmainen ja hyvä niin. Toivottavasti Sony ei lähde tuolle linjalle.

Se olisi taas yksi niitti lisää PS3:n arkkuun, kun muutenkin ne myyntivaltit alkavat olla ohuita.

Weldomite sanoi:
jryi kannattaa lukea Sonyn Networkin vastaavan pomon puheita siitä, että kun palvelut kehittyvät niin Sonynkin pitää ottaa kk-maksu mukaan eli tämä mitä me nyt nautimme ei ole pysyvää.

Ja missäs tällaista on puhuttu? Älä sano gametrailersin haastattelua, siinä ei ainakaan. Itse en ole tuollaista lausuntoa kyllä kuullut Sonyn suunnalta.

m_vierimaa sanoi:
Voi kuinka reilua... :D
Minulle tuo maksullisuus on nimenomaan kynnyskysymys. Liven saama suosio rohkaisee muitakin laittamaan nettinsä maksulliseksi mikä on erittäin huono juttu. Wii on toistaiseksi ilmainen ja hyvä niin. Toivottavasti Sony ei lähde tuolle linjalle.
Se olisi taas yksi niitti lisää PS3:n arkkuun, kun muutenkin ne myyntivaltit alkavat olla ohuita.
Siis tuossa ei ole yhtään kyse siitä, että XO:lla on maksullinen network. Muutenhan Sony olisi heti alussa pistänyt kk hinnan.
Se on vaan raaka tosiasia, että serveritila ja yhteyksien laajentaminen maksaa etenkin, kun PSN on vasta lastenkengissä tällähetkellä verrattuna Liveen. Home+lukuisten ladattavien HD-elämysten ylläpito maksaa, sitä ei tiedetä miten paljon sponsorit tuovat Sonylle, mutta kalliiksi se tulee.
Livehän tuottaa rahaa MS:lle joten siellä on onnistuttu löytämään hyvä keino saada ylimääräistä, mutta kuinka kallis PSN:stä tulee? Lisäksi MS:llä on jo ihan omasta takaa valtavat serverit ja tietotaito tehdä nämä asiat, mitä Sonylla taas ei ole, ainakaan vielä. Siihen vielä alkuperäisen xbox:n Liven tuoma kokemus. Kilpailu kovenee ensi vuonna se kai voidaan jo sanoa.
Tietenkin jos jokaiseen peliin tai ladattavaan sisältöön saada sponsorit tai Sony laskuttaa niiltä jotka haluavat jotain sinne niin ehkä PSN pysyy maksuttoman pitkäänkin.

Cyrus1 sanoi:
Ja missäs tällaista on puhuttu? Älä sano gametrailersin haastattelua, siinä ei ainakaan. Itse en ole tuollaista lausuntoa kyllä kuullut Sonyn suunnalta.

Tuosta oli Sonyn lausunnot muistaakseni kuukausi/kaksi sitten. Siinä Sonyn hemmo sanoi ihan suoraan, että heidän nettipalvelunsa on ilmainen ainoastaan tällä hetkellä, mutta jatkossa tilanne tulee muuttumaan. Yritän löytää sinulle sen haastattelun.

Mutta eihän tuo nyt kai kenellekään mikään yllätys ole, eihän? Sillä vaikka kuinka itseään pettäisi, niin ilmaisia lounaita ei vaan ole olemassa. Tällä hetkellä heidän nettipalvelunsa (kuten myös Nintendon vastaava) ovat ilmaisia mutta hei, eihän niistä oikeasti kehtaisi kukaan rahaa pyytääkään?

"PlayStation Network voi muuttua maksulliseksi
Tiistai 19.06.2007 - Oliver

PlayStation Networkin toimintaa johtavan Eric Lempelin mukaan PSN sekä Xbox Live tarjoavat kuluttajille pitkälti samoja asoita.

"Mielestäni palveluiden tarjonnassa ei ole kuluttajan kannalta suuria eroja... Me emme veloita palvelustamme. Se on suurin eroavaisuus", Lempell sanoi. "Tällä hetkellä se on toimintamallimme. Ajan myötä kaikki voi muuttua, mutta tällä hetkellä olemme siihen tyytyväisiä."

Lempelin mukaan Sonyn suunnitelmissa on tuoda joitakin Liven ominaisuuksia, kuten eri pelien väliset kutsut, päävalikkoon pääsy pelistä sekä saavutukset myös PS Netwokiin. Lempel ei kuitenkaan vielä kertonut yksityiskohtia ominaisuuksien toteutuksesta, mutta ne ovat varmasti tulossa, sillä niitä käyttäjät haluavat.

Paljon muutakin on tulossa ja tarkoitus on muodostaa PS Networkista yhteisö kaikille PlayStation-laitteille, ei vain PS3:lle.
Lähde: Next-Gen.biz"

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom