Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin eli sama viesti mikä gametrailersin haastattelussakin. Ajan myötä voi muuttua. Eikä "muuttuu, kun tuodaan lisää palveluja", kuten Weldomite ilmaisi. Tähän vaan otin kantaa, koska tuota sanamuotoa Sony ei ole missään käyttänyt. Samalla tavalla voidaan sanoa, että ihan hyvin Live voi tulla maksamaan 300 euroa vuodessa tai PS3:n pelit voivat tulla maksamaan 100 euroa, mutta se käykö näin, on toinen juttu.

Väittäisin, että ainakin pelaaminen tulee olemaan aina ilmaista PS3:n networkissa joitain yksittäisiä nimikkeitä lukuun ottamatta (tyyliin jotkut MMORPG:t).

No mitenkäs Sony lausui mahdolliset hinnanalennukset muutamia viikkoja sitten: "Emme ole tekemässä hinnanalennuksia", "Hintaa ei ole tarvetta laskea tänä vuonna", "emme katso tarpeelliseksi laskea hintaa" ja "meillä ei ole suunnitelmia hinnanlaskun suhteen". Kuitenkin hintaa lasketaan tänä vuonna :)
Entäs rumble? Hyödytöntä, last-geniä, pelaajat eivät kaipaa etc.
Tietenkin saattaa olla, ettei maksullisuutta tule, mutta tuskin ne hyväntekeväisyyttä alkavat tekemään jos myynti on näin surkeaa ja palveluiden ylläpitäminen maksaa suhteellisen paljon.

Elä sinä toivossa, minä elän pelossa.

Weldomite sanoi:
Tietenkin suurin osa ihmisistä on ns. neitikorvia jotka eivät kestä mitään kovia ääniä, mutta me metallin kuuntelijat menetämme kuulomme asteittain joten mikään meteli ei meitä haittaa.
Kun se metalli on nyt niin pop-juttu, että jokapaikassa pitää soittaa jotain buudumia niin toivoisinpa, että myös me muut menettäisimme kuulomme.

Muuten Sony ottaa aikamoisen riskin Homen kanssa eli pahimmassa tapauksessa ihmiset "pelaavat" sitä eivätkä muita pelejä.
Ja omasta mielestäni niin kauan kuin Liven ja PSN ero palveluiden laajuudessa pysyy samana niin tulen maksamaan Liven kun Eliten saan, etenkin jos Liven hankin PC:llekin.
Hienot haastikset. Saa nähdä mitä E3:n tuo tullessaan..

Hämmästyin vain kuinka tuo Sonyn mies alkoi heti puolustelemaa, että PS3:n on tehokkain ja MS:llä on vuosi etumatkaa ja silti he pystyvät tuomaan samoja asioita PSN:n kuin MS Liveen. LOL tuolle. Sony varmaan itse keksi nuo kaikki ideat ihan itse matkimatta alkuperäisen Liven aikoja, etenkin kun Liven pari alkuperäistä suunnittelijaa on Sonyn leivissä nykyään.

P.S Warhawk *drool*

Weldomite sanoi:
No mitenkäs Sony lausui mahdolliset hinnanalennukset muutamia viikkoja sitten

Eli myöntää tai kieltää, on avaamatta suunsa tai avaa suunsa, jos kysytään jostain aiheesta, on lopputuloksena aina se negatiivisempi? Niin no, sata euroahan niiden pelienkin piti tulla maksamaan jokaisen internetissä liikkuvan haterin mukaan sen jälkeen (kertoo porukan järjen juoksusta jotain, kun tämäkin johtopäätös silloin oikeasti vedettiin ihan tosissaan), kun "ilmoitettiin" se haarukka 60-100 euroa.

Itse en yllättyisi, jos PSN:ssä aikanaan tulee voimaan jonkinlainen Gold/Silver systeemi, joka on Livessä, mutta perustoimintojen joihin pelaamisen lasken, uskon pysyvän ilmaisina.

Jeps. Enemmistö saattaa olla oikeassa ja Sony ei kehtaa pistää nettipelejä maksullisiksi. Tuo olisi kyllä sellainen temppu, että jos muu kuin pelaaminen maksaa niin kuka käyttää maksullisia palveluja? Eli tuo samalla tekisi kk-maksun vain turhan?!
Paperilla ja pomojen päässä PSN näyttää kivalta, mutta milloin sitä sitten aletaan saamaan sitten näitä paljon mainostettuja palveluita?!
Kai siellä Sonylla ollaan laskettu miljoona kertaa erilaisia toimintatapoja PSN kehittämiseen ja rahan tienaamiseen. Tosin tämä hiljainen eteneminen auttaa etenkin Servereiden kasvattamisessa ja tuessa paremmin kuin hypernopea ja yllättävä kasvu.

Solid Snake sanoi:
Kun se metalli on nyt niin pop-juttu, että jokapaikassa pitää soittaa jotain buudumia niin toivoisinpa, että myös me muut menettäisimme kuulomme.

Auts.

Mitäs kaikkea kivaa siihen Homeen on tulossa? Itselleni on jäänyt jotenkin Simsimäinen kuva koko hommasta.

Weldomite sanoi:
Tuo olisi kyllä sellainen temppu, että jos muu kuin pelaaminen maksaa niin kuka käyttää maksullisia palveluja? Eli tuo samalla tekisi kk-maksun vain turhan?!

No riippuu varmaankin niiden maksullisten palveluiden luonteesta ja laadusta. Esim. Homenhan kaikki uskoivat olevan maksullinen ennenkuin ilmoitettiin sen olevan ilmainen. Jospa Home olisi yksi tällainen tulevaisuudessa maksullinen palvelu PSN:ssä. Jos sellaisia nyt siis on tulossa. Tai siis kun. :p

cchaou sanoi:
Tämä yksi asia on pakko vielä kysyä. Te muut jotka omistatte PS3:sen ja X0:n, kummalle alustalle ostatte multiplattarin?

Ostan sille joka tarjoaa parhaimman version, mutta toistaiseksi kantani on XO-myönteinen:

1. Paras ohjain mitä millekään konsolille on tehty.
2. Toistaiseksi pelit tehdään XO:n mukaan ja ovat huomattavasti paremmin optimoituja XO:lle, kuin PS3:lle (esimerkkinä The Darkness ja kaziljoona muuta peliä). Miten on tulevaisuudessa, aika näyttää.
3. Online. Live vaan toimii niin paljon fiksummin kuin PSN, vaikka onkin ongelmia välillä. Ja mites on muuten (esimerkkinä) THP8:n laita? XO-versiossa on live-tuki, mutta PS3-versiossa ei kuulemma ole nettipeliä lainkaan.
4. Gamerscore. Se ei ole välttämättömyys, mutta jos toisella on pientä lisävirikettä tarjolla ja toisella ei, tarviiko kantaa kysyä?

Katellaan asiaa uudelleen vuoden päästä.

cchaou sanoi:
Itselläni on hyvä esimerkki juuri ilmestynyt Darkness. Peli himottaisi aivan saaatanasti, mutta odotan silti että se ilmestyy PS3:selle. En odota parempaa grafiikkaa, itseasiassa en ihmettelisi vbaikka se olisi vähän heikompaa. Tuo boxien hajonneisuus ratkaisee minulla sen ostanko pelin sille vai pleikkarille, pelien ollessa käytännössä identtiset. Ainoa?

Sanattomaksi vetää.

cchaou sanoi:
Tuo boxien hajonneisuus ratkaisee minulla sen ostanko pelin sille vai pleikkarille, pelien ollessa käytännössä identtiset. Ainoa?

En uskalla mennä ulos, koska pelkään että jään auton alle. Ainoa?

Multiplattari ostetaan sille mille se on ekana tehny tottakai. Perusteluna se että kääntäminen on vaikeaa :D

Kuinkahan moni asiaan vihkiytymätön tajuaa että tämä 3 vuoden takuu XBox360 konsolille koskeekin ainoastaan RROD ongelmasta johtuvaa hajoamista.

Voi sitä itq vinq ja leekojen kiristelyä kun Matti Meikäläinen ostaa XO konsolin käytettynä, ostajan luvatessa "Laitteella on 3 vuoden takuu". Laite hajoaa esim dvd-asemasta johtuvaan vikaan kahden vuoden ja yhden kuukauden päästä takuukuitin mukaisesta ostopäivästä.

"Mä ostin tän laitteen käytettynä ja mulle sanottiin että tässä on 3 vuoden takuu"...

Pasi85 sanoi:
En uskalla mennä ulos, koska pelkään että jään auton alle. Ainoa?

Otetaanpa sun mieliks vähän alakanttiin: Jääkö 1/4 ihmisistä auton alle?

cchaou sanoi:
Otetaanpa sun mieliks vähän alakanttiin: Jääkö 1/4 ihmisistä auton alle?

Eipä taida jäädä, mutta eipä ne alle jääneet saa myöskään uutta elämää menneen tilalle. :rolleyes:

Veikkaanpa että e3:ssa Microsoft julkaisee vihdoin 65nm version konsolistaan, jossa viat on korjattu.
Jotain ainakin on tapahtumassa, koska budjetti nykyisten laitteiden huoltamiseksi on määritelty.

Weldomite sanoi:
Paperilla ja pomojen päässä PSN näyttää kivalta, mutta milloin sitä sitten aletaan saamaan sitten näitä paljon mainostettuja palveluita?!

Kyllä ne kaikki kivat jutut vielä sieltä tulee ;) Vaikkakin aika hitaan puoleisesti, joten ei tämä sota lopu vielä vuoteen pariin kolmanteen.

E3 varmaan kertoilevat suunnitelmista, mutta todennäköisesti taitaa kaikki valmistajat muuten keskittää ilmoituksiaan Saksaan. E3 on niin pieni tapahtuma enään.

Mä en oikein älyä sitä, että jos omistaa molemmat konsolit ja ne toimivat, niin boxin hajonneisuus tarkoittaa sitä, että multiplattaria ei voi sille ostaa?? Ymmärsinkö minä tuon cchaussin viestin oikein?
"Tuo boxien hajonneisuus ratkaisee minulla sen ostanko pelin sille vai pleikkarille, pelien ollessa käytännössä identtiset. Ainoa?"
Vai tarkoittaako hän, että hän ei osta XO:ta sen takia, että joku multiplättäri olisi parempi boxilla?

Niin, tilanne on vähän sama kuin ostaisi nopean urheiluauton, mutta ei uskaltaisi ajaa sillä,
koska niin tappiin viritetty moottori ei vain kestä samalla tavalla kuin perus sedanissa. :rolleyes:

Rixa sanoi:
Kuinkahan moni asiaan vihkiytymätön tajuaa että tämä 3 vuoden takuu XBox360 konsolille koskeekin ainoastaan RROD ongelmasta johtuvaa hajoamista.

Voi sitä itq vinq ja leekojen kiristelyä kun Matti Meikäläinen ostaa XO konsolin käytettynä, ostajan luvatessa "Laitteella on 3 vuoden takuu". Laite hajoaa esim dvd-asemasta johtuvaan vikaan kahden vuoden ja yhden kuukauden päästä takuukuitin mukaisesta ostopäivästä.

"Mä ostin tän laitteen käytettynä ja mulle sanottiin että tässä on 3 vuoden takuu"...

Tai PS3:n, kun sen ostaja luulee saavansa kalliilla hinnalla laatua, ja BD-asemat rupeaa paukkumaan heti vuoden takuun loputtua ja korjaaminen maksaa enemmän kuin uusi konsoli...

Weldomite sanoi:
Mä en oikein älyä sitä, että jos omistaa molemmat konsolit ja ne toimivat, niin boxin hajonneisuus tarkoittaa sitä, että multiplattaria ei voi sille ostaa?? Ymmärsinkö minä tuon cchaussin viestin oikein?
"Tuo boxien hajonneisuus ratkaisee minulla sen ostanko pelin sille vai pleikkarille, pelien ollessa käytännössä identtiset. Ainoa?"
Vai tarkoittaako hän, että hän ei osta XO:ta sen takia, että joku multiplättäri olisi parempi boxilla?

Tarkoittaa varmasti sitä, että peliä ei paljoa tarvitse pelata hajonneen konsolin ollessa huollossa. XO:lla tilastojen valossa hajoaminen todennäköisempää, joten PS3 on varmempi valinta jos ei halua pitää pelaamisissaan pakollista taukoa.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom