Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Hex sanoi:
Sorminäppäryys ja tarkkuus on huipussaan siinä missä DS:ssä on digipäd ja muissa ohjaimissa ykköstatti.
Enpä tiedä onko näinkän, koska onhan mm. oikea tatti XO:n kakessa tähtäystattina melkein kaikilla, ja se on juuri alas sijoitettuna. Voi olla siis että nopeat liikkeet helpompi suorittaa siitä, missä DS:n digiohjain on. Tarkkuutta vaativat taas siitä missä kaikissa ohjaimissa oikea tatti on. Jos siis tähtää vasemmalla kädellä (kuten minä) on vasemman tatin sijoitus siis huono muissa ohjaimissa kuin DS:ssä.
Hex sanoi:
Makukysymys tietysti, mutta voi asiaa koittaa objektiivisestikin katsoa.
Kyllä, tämän takia kirjoitinkin omia kokemuksia tattien ja digin sijoituksesta.
Hex sanoi:
Muutakin parannettavaa keksii kun vertaa muihin ohjaimiin. Esim. tattien pyöreys, digipadin jäykkyys, liipaisimet pitkillä liikeradoilla ja yleinen muotoilu tulevat mieleen.
Kaikissa ohjaimissa on korjattavaa.
DS:ssä liipaisimet, tattien madallus mutta sama sijoitus.
XO:ssa päätynappuloiden pieni alaspäin laskeminen, vasemman tatin vaihto alas ja digin ylös ja samalla digin vaihto sellaiseksi että sillä voi pelata hyvin tappelupelejä sekä tony hawkia. Myös kuopat tateissa saisi pienentää saman kokoisiksi kuin originaalissa xboxin ohjaimessa.
Gamecubessa liipaisimet paremmiksi, A:n, B:n X:n ja Y:n uudelleen sijoittelu, neljäs päätynappula, vasemman tatin paikan vaihto ja digin muuttaminen sellaiseksi että sitä voi käyttää muuhunkin kuin aseen vaihtoon star warsissa.
Näin siis
omasta mielestäni.
Hex sanoi:
Mutta onhan monista parannustarpeista huolimatta DS edelleen ihan hyvä ohjain. Mitään suurta vikaa ei ole.
Mielestäni hyvät ohjaimet joissa ei suuria vikoja ole on DS, GC:n ohjain ja XO:n ohjain.
Parhaiten omissa käsissä eri pelityyppeihin sopivat ohjaimet:
Seikkailu: GC
Ajopelit: XO
Räiskinnät ja urheilut: PS2
Kaikki hyviä ja kaikissa korjattavaa.
(anteeksi tekstin vaikea ymmärrettävyys, olen palikka)
EDIT: Naurettavaa ohjainjupakassa mielestäni on se, että kaikki ohjaimet ovat hyviä ja silti kaikki yrittää lytätä toisten ohjaimet. Sama itse "konsolisodassa" sekä siihen liittyvissä peleissä.