Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Oliver sanoi:
Lähdettä ei uutisessa lainattu kuitenkaan kiveen kirjoitettuna faktana, kuten jotkut tekevät mitä epämääräisempien huhujen kanssa.
Eli otsikkona ei ollut "Xbox 360 häviää konsolisodan!!!"
Aivan oikein toimittu, otsikot eivät tietenkään saa sisältää selkeästi umpivirheellistä tietoa, sen paremmin kuin uutisetkaan - tai konsolisota-argumentitkaan. Tämän periaatteen mukaan toimin minäkin omia viestejäni kirjoittaessani.
(Ja tämä viittaus Konsolifinin uutiseen oli tarkoitettu Pziuzin ojennukseksi, kuten seuraavasta toivon mukaan vielä selkeämmin selvenee.)
Mutta nyt kun kerran tulivat Konsolifinin uutiset puheeksi, niin eikös Japanin talouspiireistä lähtöisin olevat tiedot neuvotteluista, joita rahapulainen Sony käy oman kruununjalokivensä tuotannon myymisestä kilpailijalleen, ole vähintään saman verran uutisoinnin arvoisia kuin yhden yksittäisen analysaattorin keskenään maalailemat
visiot siitä, että konsolisodassa ehkä joskus jossain vaiheessa saattaa kenties käydäkin jopa näin, vaikka siltä ei totisesti vaikutakaan? Jos et itse ehdi tuota Cellin myyntineuvotteluilla spekuloivaa uutista kirjoittaa, tarjoudun avuksi.
pziuz sanoi:
Lue oma postauksesi uudestaan. Se oli 100% väärässä.
Hinnan pudotusta ei julkistettu, ei myöskään karvalakkimallia....
Voi, nyt joudun kyllä pyytämään että sekä lukisit että ymmärtäisit
viestini uudelleen, sillä jommassa kummassa vaiheessa sinulle on sattunut selkeä kömmähdys. Oma viestini oli nimittäin silkkaa totta, faktaa ja asiaa, kuten myös tämänkertainen missiivini - ja itse asiassa tämä tuoteseloste istuu muuhunkin kommunikaatiooni, kuten jo edeltä ilmenikin.
Jos sen sijaan itse pystyt esittämään vääjäämätöntä todistusaineistoa siitä, että Games Radarin toimitus todellakin sijaitsisi planeettaamme kiertävällä satelliitilla, olen toki omasta puolestani valmis ottamaan takaisin näkemykseni siitä, että
oma viestisi sisälsi kutakuinkin 100-prosenttisesti epätotena pidettävällä aineistolla spekulointia...