Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Kyllä se nyt vaan silti taitaa edelleen olla aika rankasti perässä.

On toki perässä, mutta saavuttaa koko ajan... Katsotaan tilanne uudestaan joulun jälkeen/ensi keväänä, kun pelimarkkinoille tulevat GTA 4, GT 5, MGS 4, Star Wars: The Force Unleashed jne... Kyllä se tästä :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GTA4 on multiplattari joka on boxilla parempi, eli eipä hirveästi vaikuta. GT ei taida kyllä ihan ensi keväänä ilmestyä :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
GTA4 on multiplattari joka on boxilla parempi, eli eipä hirveästi vaikuta. GT ei taida kyllä ihan ensi keväänä ilmestyä :p

Ja onhan tuo SW myös multiplattari?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
GTA4 on multiplattari joka on boxilla parempi, eli eipä hirveästi vaikuta. GT ei taida kyllä ihan ensi keväänä ilmestyä :p

No en nyt lähtisi sanomaan, että GTA 4 olisi XBOXILLA parempi... Väittäisin, että PS3:n suurempi teho on omiaan juuri tällaisissa peleissä. Ehkäpä julkaisua siirrettiin juuri sen takia, että PS3-versio saadaan optimoitua täysin, ken tietää... GT 5 pitäisi ilmestyä ensi vuoden alkupuolella(Japanissa ainakin), mutta katsotaan nyt sitten... Force Unleashed on myös multiplatteri, mutta uskon sen silti lisäävään PS3:n myyntiä verrattuna ainakin XBOXIIN, todelliset Star Wars friikit saattavat ostaa sen Wiille päästäkseen heiluttamaan "oikeasti" valosapelia... Itse olen tällainen friikki, mutten aio siltikään hankkia konsolia yhden pelin takia, vaan nautin Star Wars maisemista HD-grafiikalla ja äänellä höystettynä :) Ja ken tietää, vaikka PS3:n ohjaimen liikkeentunnistusta olisi hyödynnetty pelissä... Aika näyttää!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zamppa86 sanoi:
Ja ken tietää, vaikka PS3:n ohjaimen liikkeentunnistusta olisi hyödynnetty pelissä... Aika näyttää!

Jotenkin tuntuu että sitä ei ole hyödynnetty, koska ei Sixaxista heiluttamalla saa ainakaan illuusiota siitä että olisi Lightsaber kädessä. :p Noh kuten sanoit, aika näyttää...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zamppa86 sanoi:
On toki perässä, mutta saavuttaa koko ajan... Katsotaan tilanne uudestaan joulun jälkeen/ensi keväänä, kun pelimarkkinoille tulevat GTA 4, GT 5, MGS 4, Star Wars: The Force Unleashed jne... Kyllä se tästä :)
Itse asiassa PS3 ei saavuta Wiitä missään päin maailmaa. 360:stä se saavuttaa ainakin Japanissa, Euroopan tilastoista en ole varma. Joku tätä tarkemmin jo jossain analysoi, mutta koitanpa selventää. Otetaanpa vaikka tuo yksiselitteisempi PS3-Wii-vertailu:

PS3 on maailmanlaajuisesti myyntiluvuissa jäljessä. Lisäksi se myy tällä hetkellä vähemmän kuin Wii. Ainoa tilasto, jossa PS3 on ottanut Wiitä kiinni, on myyntilukujen ensimmäinen derivaatta, eli myyntilukujen muutos. Otetaan esimerkiksi vaikka myyntiluvut Japanista 4 viimeiseltä viikolta:

Koodi:
                                                  [B]Wii                        PS3[/B]
Tämä viikko                         26 181                  13 101
Edellinen                             29 088                  13 248
Toissaviikko                        39 371                  18 068
3 viikkoa sitten                    46 283                  16 393

Oheisesta kuvasta nähdään, että ensimmäisessä derivaatassa PS3 on selkeästi Wiitä edellä, vaikka notkahtaakin lomakauden loppuessa miinuksen puolelle sekin. Varsinaisissa konsolimyynneissä sen sijaan Wii porskuttaa eteenpäin johtoasemassa. Konkreettinen ero siis pikemminkin kasvaa kuin kutistuu. Mikäli puolestaan laskettaisiin myyntilukujen toinen derivaatta, Wii menisi todennäköisesti jo viimeisimmällä viikolla PS3:n ohi. Aiemmin PS3 oli sitä selkeämmin johdossa, mitä enemmän derivoitiin.

Kannattaa siis muistaa, että tilanne muuttuu ratkaisevasti siinä vaiheessa, kun konsolien viikottaiset (ja sitä kautta kuukausittaiset ja vuosittaiset) myyntiluvut ja -suhteet vaihtavat paikkaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbox 360 myynyt tällä hetkellä 11.6 miljoonaa game attach ratella 6.3: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=28866

Tuosta Kaz Hirain "nöyrästä" myöntämisestä (ettei PS3 ole myynyt odotetusti) löytyy sen verran hyvää, että herra sanoi Sonyn panostavan nyt uusiin peleihin. Ja sehän ei olisi tarpeellista edellisen sukupolven kaltaisessa ylivoimassa. Ja se näkyykin jo tänä vuonna PS3:n tarjonnassa, eli kova kilpailu tekee todella hyvää ja välillä jopa Sonyn pomoista edes melkein nöyriä poikia. :D Tuotantokustannuksiin vetoaminen melko noloa mutta hyvin japanilaista johtamiskulttuuria.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Kannattaa ottaa huomioon, että tuo määrä on myyty jälleenmyyjille, ei pelaajille.
Eikös toimitettujen konsoleiden määrä ollut tuolla tasolla jo joskus maaliskuussa? Uutisessa nimenomaan ei käytetty sanaa "shipped", jonka luulisi olevan tuolle sivustolle tuttu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Kannattaa ottaa huomioon, että tuo määrä on myyty jälleenmyyjille, ei pelaajille.

Muistelen lukeneeni siitä alkuperäisestä lehdistötiedotteesta, että tuo luku on nimenomaan nyt asiakkaille myyty määrä. Se oli erikseen mainittuna siinä lehdistötiedotteessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Itse asiassa PS3 ei saavuta Wiitä missään päin maailmaa.
Kerropa itse asiassa mistä sait Suomen myyntiluvut, kun niitä eivät edes maahantuojat kerro...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Lähdettä ei uutisessa lainattu kuitenkaan kiveen kirjoitettuna faktana, kuten jotkut tekevät mitä epämääräisempien huhujen kanssa.

Eli otsikkona ei ollut "Xbox 360 häviää konsolisodan!!!"

Aivan oikein toimittu, otsikot eivät tietenkään saa sisältää selkeästi umpivirheellistä tietoa, sen paremmin kuin uutisetkaan - tai konsolisota-argumentitkaan. Tämän periaatteen mukaan toimin minäkin omia viestejäni kirjoittaessani.

(Ja tämä viittaus Konsolifinin uutiseen oli tarkoitettu Pziuzin ojennukseksi, kuten seuraavasta toivon mukaan vielä selkeämmin selvenee.)

Mutta nyt kun kerran tulivat Konsolifinin uutiset puheeksi, niin eikös Japanin talouspiireistä lähtöisin olevat tiedot neuvotteluista, joita rahapulainen Sony käy oman kruununjalokivensä tuotannon myymisestä kilpailijalleen, ole vähintään saman verran uutisoinnin arvoisia kuin yhden yksittäisen analysaattorin keskenään maalailemat visiot siitä, että konsolisodassa ehkä joskus jossain vaiheessa saattaa kenties käydäkin jopa näin, vaikka siltä ei totisesti vaikutakaan? Jos et itse ehdi tuota Cellin myyntineuvotteluilla spekuloivaa uutista kirjoittaa, tarjoudun avuksi.

pziuz sanoi:
Lue oma postauksesi uudestaan. Se oli 100% väärässä.
Hinnan pudotusta ei julkistettu, ei myöskään karvalakkimallia....

Voi, nyt joudun kyllä pyytämään että sekä lukisit että ymmärtäisit viestini uudelleen, sillä jommassa kummassa vaiheessa sinulle on sattunut selkeä kömmähdys. Oma viestini oli nimittäin silkkaa totta, faktaa ja asiaa, kuten myös tämänkertainen missiivini - ja itse asiassa tämä tuoteseloste istuu muuhunkin kommunikaatiooni, kuten jo edeltä ilmenikin.

Jos sen sijaan itse pystyt esittämään vääjäämätöntä todistusaineistoa siitä, että Games Radarin toimitus todellakin sijaitsisi planeettaamme kiertävällä satelliitilla, olen toki omasta puolestani valmis ottamaan takaisin näkemykseni siitä, että oma viestisi sisälsi kutakuinkin 100-prosenttisesti epätotena pidettävällä aineistolla spekulointia...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Jos et itse ehdi tuota Cellin myyntineuvotteluilla spekuloivaa uutista kirjoittaa, tarjoudun avuksi.

Ööö. Ehkä tyhmä kysymys, mutta käsittääkseni Sony ei omista tuota Cell-tekniikkaa? Kuinka he voisivat sen myydä? (voin olla kyllä totaalisen väärässä, mutta semmoinen muistikuva olisi että IBM omistaisi sen)

Edit: no vaivauduin lukemaan linkinkin, tuossahan ollaan vain ulkoistamassa piirin valmistusta Toshiballe, joka on myös ollut Celliä kehittämässä. Käsitin vähän väärin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Kerropa itse asiassa mistä sait Suomen myyntiluvut, kun niitä eivät edes maahantuojat kerro...
Mututuntumalla tiskin takaa. Itse katsoin kuitenkin asiaa laajemmalla mittakaavalla, ja jos PS3 myy enemmän Suomessa kuin Wii, se tuskin vaikuttaa Euroopan myynteihin kovin rankalla kädellä. Vielä selvennykseksi: missään päin maailmaa = Amerikassa, Euroopassa tai Japanissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zamppa86 sanoi:
No en nyt lähtisi sanomaan, että GTA 4 olisi XBOXILLA parempi... Väittäisin, että PS3:n suurempi teho on omiaan juuri tällaisissa peleissä. Ehkäpä julkaisua siirrettiin juuri sen takia, että PS3-versio saadaan optimoitua täysin, ken tietää... GT 5 pitäisi ilmestyä ensi vuoden alkupuolella(Japanissa ainakin), mutta katsotaan nyt sitten... Force Unleashed on myös multiplatteri, mutta uskon sen silti lisäävään PS3:n myyntiä verrattuna ainakin XBOXIIN, todelliset Star Wars friikit saattavat ostaa sen Wiille päästäkseen heiluttamaan "oikeasti" valosapelia... Itse olen tällainen friikki, mutten aio siltikään hankkia konsolia yhden pelin takia, vaan nautin Star Wars maisemista HD-grafiikalla ja äänellä höystettynä :) Ja ken tietää, vaikka PS3:n ohjaimen liikkeentunnistusta olisi hyödynnetty pelissä... Aika näyttää!

360:n GTA4 tulee saamaan enemmän pelattavaa kuin PS3 -versio. Tulossa on kokonainen lisäosa, jota ei tulla näkemään PS3:lla. Kyllä tässä mielessä voidaan varmasti sanoa että 360 versiosta tulee parempi.
Ja onhan peli muutenkin tehty pitkälti 360:n ehdoilla, eli ei niillä PS3:n tehoilla pitäisi juuri olla merkitystä suuntaan tai toiseen.
Itse luulen että viive johtuu siitä, että piti keksiä keino saada se XO:n lisäosa jotenkin myös pelaajille joilla ei ole nettiyhteyttä. Lisäaika käytetään lisäosan valmisteluun ja mahdollisesti lisäosa tulee lisälevyllä pelin mukana.PS3:n versio kaipasi viilausta muuten vaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Pysyn edelleen kannassani. Games Radarilta virheellistä infoa.
Offina: Piikittely sopii sinulle muuten paremmin, kuin näsäviisaus (omamielipide).
 
Huokaus...

pziuz sanoi:
Pysyn edelleen kannassani.

Älä pysy, ellet sitten aio todistaa että minä olen Games Radar. Mutta jos aiot pysyä, väitä toki samalla, että Oliver ehti jo uutisoida, että Xbox 360 on hävinnyt konsolisodan.

Offina: niiden viestien lukeminen, joihin vastaa, sopii kaikille.

(Ehkä tämä riittää tältä erää tästä?)

Ketjun aiheeseen tiiviimmin liittyen ehdotan, että aloitusviestin otsikkoa muokataan nyt, kun on saatu jo ihan virallinenkin vahvistus sille, että PS3 vemppailee häntä koipien välissä pois taistelusta tämän sukupolven konsolisodan herruudesta ja siirtyy kisailemaan teknisiltä ratkaisuiltaan samassa sarjassa PS2:n kanssa.
 
Vastaus: Huokaus...

Xbugs sanoi:
Ketjun aiheeseen tiiviimmin liittyen ehdotan, että aloitusviestin otsikkoa muokataan nyt, kun on saatu jo ihan virallinenkin vahvistus sille, että PS3 pudottautuu pois tämän sukupolven konsolisodan herruudesta ja siirtyy kisailemaan teknisiltä ratkaisuiltaan samassa sarjassa PS2:n kanssa.

Eikös XO ja Wii mene samaan kastiin? Niistähän löytyy myös viime genin ratkaisuja? Kuten DVD... Live... Ei kovalevy tukea...Eikös tuo liikeohjauskin ole tässä ketjussa moneen otteeseen tuomittu jo vanhaksi jutuksi?
Noista löytyy ihan faktatietoa, kun googlettaa. Ei tarvitse edes raflaavia "uutisia".
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom