Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
Tämä hemmetinmoinen kitinä hyvän pelin saamista hyvistä arvosteluista naurattaa. Jos Metacriticin random-käyttäjäarvosteluilla on enemmän painoarvoa jonkun mielestä kuin itse kriitikoiden tekemillä arvosteluilla niin tässä on yksi jumalpeli lisää Xbox 360:lle: http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/flatoutultimatecarnage?q=flatout ultimate

No mutta tuohan on yksi tämän vuoden rallitteluista ikinä! (ihan aikuisten oikeasti! :D)
Samoilla linjoilla muutoin, lievästi sanottuna naurettavaa puuttua pelien arvosanoihin, joita ei ole edes ikinä nähnyt saati pelannut. "Sen on pakko olla paska, kun ei tuu mun koneelle. Se on kuulemma lyhytkin!" Viimeaikaisina esimerkkeinä tietenkin Heavenly Sword ja Halo3.
Fanipojat voisivat kasvaa aikuisiksi, keskittyä pelaamaan omaa jumalpeliään ja lopettaa huutelun vieraisiin pöytiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
...tuntuu että toisen konsolin pelin lyttääminen on tärkeämpää kuin se, että viihtyy oman laitteensa pelien parissa arvosanoista (ja niiden keskiarvoista) huolimatta.

Täytynee vetää sellainen johtopäätös että tämän generaation pelit ovat niin tyhjänpäiväisiä että
jopa konsolisodinta on parempaa viihdettä... :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jos ei Halo kelpaa esimerkistä sitä_samaa_vanhaa_laatua, niin pistetään toinen esimerkki:

Itse olen suunnaton GP-sarjan fani.. Minulle Geoff Crammond on yhtä kuin koodava jumala... GP2 oli yli 10 vuotta sitten paras autopeli maailmassa. Piste. Kun kuulin ensimmäiset huhut GP3:sta, niin jumaleisson... Sehän maailman paras peli ja sillä siisti... Julkaisupäivänä peli koneeseen ja eikun pelaamaan... Arvatkaa vaan olinko pettynyt... Se oli sama peli pikkuisen paremilla grafiikoilla, mutta pelin perusrunko oli täysin sama... Sitten tuli GP4... Innoissani juoksin taas julkaisupäivänä kauppaan ja peli koneeseen... Taas oli astetta parempi peli kyseessä, mutta yhä edelleen kyseessä oli pettymys...

Oma vilpitön mielipiteeni tuosta sarjasta on, että GP2 oli yli 90:n pisteen arvoinen peli. GP3 ja 4 menevät jonnekin 80-85 välille... Laatutuotteita, mutta uudistu tai tuhoudu oli lopputulos... Ja mitä kuuluu Microproselle ja Geoffille tänään ? Päättivät tuhoutua...

PC:llä järjen käyttö oli ilmeisesti sallittua pelejä arvostellessa, koska kenelläkään ei ollut lukkarin rakkautta mitään konetta/alustaa kohtaan. Vain pelit merkitsivät, mutta tänä päivänä messias on messias ja siitä pidetään kiinni, vaikka kyseessä on samaa vanhaa laadukkaammalla toteutuksella...

Itse kyseenalaistan jo voimakkaasti tulevan Gran Tourismon arvosanan... Se tullee olemaan jossain yli 90:ssä, vaikka sekin on vain sitä samaa vanhaa...

Edit: Lezlie mainitsi GRAW:n... Halo on varmasti laadukkaampi tuotos kuin GRAW, mutta GRAW on varmasti laadukkaampi tuotos kuin Perfect Dark Zero, joka vetäisi julkkarina arvosanoinaan 9,0... Eli onko ongelma siinä, että alkujaan alettiin keskinkertaisia pelejä arvostamaan liian korkealle ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
veit sanat suustani nothing, tuntuu että toisen konsolin pelin lyttääminen on tärkeämpää kuin se, että viihtyy oman laitteensa pelien parissa arvosanoista (ja niiden keskiarvoista) huolimatta.
Taitaa olla tämän ketjun teemana se, että haukutaan vain muita konsoleita, mutta totta, voitaisiin vain keskittyä siihen omaan konsoliinsa.


Täälläkin erään nimeltämainitsemattoman käyttäjän lempipuuhia on Sonyn mollaaminen, pikemminkin kuin oman konsolinsa kehuminen...

Kaiken kruunaa propagandamainen kirjoitustyyli:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Niin no täällä eivät kaikki tunnu kuitenkaan ihmettelevän, että miksi HS saa joissain paikossa 10 arvosanaa vaikka metassa komeilee 80.
Siis onko Metacritickin keskiarvo nyt jokin fakta, josta ei pidä liikaa poiketa?
Onko peliarvostelijoilla jokin universaali mittataulukko, jolla pelejä mitataan?
Onko se järkyttävän kamalaa, jos arvostelija oikeasti pitää pelistä?

Eihän leffat ja pelitkään välttämättä kerää mitään yhtenäistä ylistyslaulua ympäri maapallon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Niin no täällä eivät kaikki tunnu kuitenkaan ihmettelevän, että miksi HS saa joissain paikossa 10 arvosanaa vaikka metassa komeilee 80.
Siis onko Metacritickin keskiarvo nyt jokin fakta, josta ei pidä liikaa poiketa?
Onko peliarvostelijoilla jokin universaali mittataulukko, jolla pelejä mitataan?
Onko se järkyttävän kamalaa, jos arvostelija oikeasti pitää pelistä?

Eihän leffat ja levytkään välttämättä kerää mitään yhtenäistä ylistyslaulua ympäri maapallon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
No jos ei Halo kelpaa esimerkistä sitä_samaa_vanhaa_laatua, niin pistetään toinen esimerkki:
Eiku se meni näin: GP1 oli paras autopeli ennenkuin kakkonen tuli. Grafiikat ja radat yms. olivat kuin toiselta planeetalta kakkosessa. GP3 ja 4 eivät sitten parantaneetkaan niin paljon kuin kakkonen ykkösestä. Hyviä pelejä kaikki, though.

Baron sanoi:
Perfect Dark Zero, joka vetäisi julkkarina arvosanoinaan 9,0
Senkin arvosteli Tuomas "hal(k)o" Honkala. Paska peli, jonka lopetin kolmanteen kenttään. Arvosana siihen astisesta n.7.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Siis onko Metacritickin keskiarvo nyt jokin fakta, josta ei pidä liikaa poiketa?
Onko peliarvostelijoilla jokin universaali mittataulukko, jolla pelejä mitataan?
Onko se järkyttävän kamalaa, jos arvostelija oikeasti pitää pelistä?

Eihän leffat ja levytkään välttämättä kerää mitään yhtenäistä ylistyslaulua ympäri maapallon.

Niin no voi ja herranjestas. Täällä nyt ihmetellään, että miten Halo3 voi kerätä niin hyviä arvosanoja, että metan keskiarvo on 96, kun joku jossain on sanonut pelin olevan paska.

Niin on se vaan järkyttävää jos arvosteljat pitävät halosta, mutta ei kyllä sen on oltava salaliitto kuitenkin kun arvosanat ovat noinkin hyviä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Niin no täällä eivät kaikki tunnu kuitenkaan ihmettelevän, että miksi HS saa joissain paikossa 10 arvosanaa vaikka metassa komeilee 80. Onko se niin kova paikka, kun "vihollislaitteen" peli myy ja kerää kovia arvosanoja.

En minä ainakaan Halo3:n pisteistä ole purnannut, varmasti ansainnut jokaisen pointsinsa, mutta sitä ääneen ihmettelen, että useampikin foorumin tunnettu xbox kannattaja oli ensimmäisten joukossa teilaamassa jryi:tä kun hän sattui arvostelussaan pitämään HS:stä tolkuttoman paljon. Ja kyseessä on peli joka pyörii vain koneessa jota äänekkäimmät protestoijat eivät edes omista. Eli onko se niin kova paikka jne.
Toisin sanoen, arvostelijalla ei nykypäivänä juuri ole varaa olla eri mieltä valtavirran kanssa tai kasvojenmenetys on väistämätön aina niin avarakatseisen foorumikansan keskuudessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Edit: Lezlie mainitsi GRAW:n... Halo on varmasti laadukkaampi tuotos kuin GRAW, mutta GRAW on varmasti laadukkaampi tuotos kuin Perfect Dark Zero, joka vetäisi julkkarina arvosanoinaan 9,0... Eli onko ongelma siinä, että alkujaan alettiin keskinkertaisia pelejä arvostamaan liian korkealle ?

Tämä on oikeasti varmaan yksi asia joka hilaa arvosanoja ylöspäin. Sama koskee kyllä muitakin alustoja. Esim Twilight Princess on tällä hetkellä Wiin "paras" peli (95p siellä perhanan metacriticissä). Se ei kuitenkaan ole uudistunut samalla tavalla kuin MP3, ja vaikka en ole Metroidia päässytkään vielä kokeilemaan, uskon sen olevan TP:tä parempi.

Jos sitten ajatellaan vuosi eteenpäin, niin mitä arvosaoja mahtaa saada esim. Super Mario Galaxy, SSBB ynnä muut mahdolliset huippupelit. Ja sama ilmiö tietenkin muilla alustoilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
En minä ainakaan Halo3:n pisteistä ole purnannut, varmasti ansainnut jokaisen pointsinsa, mutta sitä ääneen ihmettelen, että useampikin foorumin tunnettu xbox kannattaja oli ensimmäisten joukossa teilaamassa jryi:tä kun hän sattui arvostelussaan pitämään HS:stä tolkuttoman paljon. Ja kyseessä on peli joka pyörii vain koneessa jota äänekkäimmät protestoijat eivät edes omista. Eli onko se niin kova paikka jne.
Toisin sanoen, arvostelijalla ei nykypäivänä juuri ole varaa olla eri mieltä valtavirran kanssa tai kasvojenmenetys on väistämätön aina niin avarakatseisen foorumikansan keskuudessa.
Mutku se NFS:carbon arvostelu... Jos se on 9:n peli, niin PGR3 on 11 peli. Ihan sama kuin Vampire Rainille annettaisi reilu 9, ihan sen takia, kun se on vaan ihan jees ja poikkeaisi muiden arvostelijoiden valtavirrasta. Olisiko se oikein? En usko.

Mutta minun kaaliin ei myöskään mahdu Halojen yli 9:n pisteet...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikö tämä arvostelu väittely ala olla jo aika väsynyttä läppää?
Arvosteluiden idea on kuitenkin kertoa Simoille ja Tiinoille ympäri Suomen onko peli ostamisen arvoinen vaiko eikö. Ei siis toimia konsolisodan ratkaisijoina, vai olenko käsittänyt jotain väärin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
Eikö tämä arvostelu väittely ala olla jo aika väsynyttä läppää?
Arvosteluiden idea on kuitenkin kertoa Simoille ja Tiinoille ympäri Suomen onko peli ostamisen arvoinen vaiko eikö. Ei siis toimia konsolisodan ratkaisijoina, vai olenko käsittänyt jotain väärin?

Mutta eikös ostamisen arvoiset pelit juuri määritä onko joku kone ostamisen arvoinen vai ei :)
No joo on se aika väsynyttä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Mutta minun kaaliin ei myöskään mahdu Halojen yli 9:n pisteet...

Minä olen sitä mieltä, että Microsoftin mukaantulo konsolibisnekseen ei ole tehnyt sille (konsolibisnekselle) mitään hyvää. Microsoftilla on niin paljon rahaa ja markkinointivoimia tehdä tälläkin saralla tuhoja.

Surullisena ennustan tulevaisuuden jossa Sony on tippunut pelikonsolikilvasta ja Microsoft ja Nintendo taistelevat, jonka Nintendo pienemmillä tuloillaan häviää. Microsoft on taas saavuttanut monopolin.
 
Vastaus: Karvalakki-PS3 nurkan takana

Xbugs sanoi:
Sony on nyt antamassa käsitteelle vapourware ihan uutta syvyyttä, jos se tosiaan rekisteröi pelkkiä ja huhuja ja spekulointeja yhdysvaltalaisviranomaisille:

Asiahan on hyvinkin selkeä, ja vaporware syytökset pitääkin sysätä Andre Vrignaudin suuntaan, joka meni lupaamaan 40GB PS3:n $399 hintaan heinäkuussa. Herra löytyy tittelillä Strategy Director,
Xbox Division, Microsoft.

Tässä faktat tähän asti:
- uusi PS3 malli on hyväksyntätesteissä USAn radiokommunikaatioviranomaisilla (FCC)
- FCC testiraporteissa mainitaan testatuksi WLAN ja Bluetooth toiminnallisuudet
- WLAN ja Bluetooth antennit ovat raportin perusteella tehokkaampia kuin aiemmin
- raportin perusteella tämä malli vie 0.2A vähemmän virtaa
- testitilanteessa PS3:een on kytketty 2 USB laitetta (peliohjain ja PSP)

Tässä taas hevosmiesten huhuosasto:
- uudessa mallissa on 40GB kiintolevy (huhun lähde: Microsoft)
- uudessa mallissa ei ole USB portteja (huhun lähde: Pocket Lint)
- uudessa mallissa ei ole PS/PS2 yhteensopivuutta (huhun lähde: Pocket Lint)

Tähän tietoonhan on viitattu jo aiemminkin tässä ketjussa, mutta nyt on tarjolla jopa kuvallista todistusaineistoa.

Tuo mainio todistuaineisto aukottomasti osoittaa sen, miten ja mitä laitteita PS3:een oli kytkettynä testitilanteessa. Siitä ei selviä mm. näitä asioita:

- USB porttien määrä
- muistikorttilukijoiden olemassaolo
- kiintolevyn koko
- laitteen hinta
- laitteen julkaisupäivämäärä
- onko laite karsittu malli vai ei

FCC:n julkiset dokumentit uudesta PS3 laitemallista löytyvät täältä. Ja kyllä, ne ovat tylsiä, eivätkä kerro mitään mielenkiintoista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
No jos ei Halo kelpaa esimerkistä sitä_samaa_vanhaa_laatua, niin pistetään toinen esimerkki:

Itse olen suunnaton GP-sarjan fani.. Minulle Geoff Crammond on yhtä kuin koodava jumala... GP2 oli yli 10 vuotta sitten paras autopeli maailmassa. Piste. Kun kuulin ensimmäiset huhut GP3:sta, niin jumaleisson... Sehän maailman paras peli ja sillä siisti... Julkaisupäivänä peli koneeseen ja eikun pelaamaan... Arvatkaa vaan olinko pettynyt... Se oli sama peli pikkuisen paremilla grafiikoilla, mutta pelin perusrunko oli täysin sama... Sitten tuli GP4... Innoissani juoksin taas julkaisupäivänä kauppaan ja peli koneeseen... Taas oli astetta parempi peli kyseessä, mutta yhä edelleen kyseessä oli pettymys...

Oma vilpitön mielipiteeni tuosta sarjasta on, että GP2 oli yli 90:n pisteen arvoinen peli. GP3 ja 4 menevät jonnekin 80-85 välille... Laatutuotteita, mutta uudistu tai tuhoudu oli lopputulos... Ja mitä kuuluu Microproselle ja Geoffille tänään ? Päättivät tuhoutua...

PC:llä järjen käyttö oli ilmeisesti sallittua pelejä arvostellessa, koska kenelläkään ei ollut lukkarin rakkautta mitään konetta/alustaa kohtaan. Vain pelit merkitsivät, mutta tänä päivänä messias on messias ja siitä pidetään kiinni, vaikka kyseessä on samaa vanhaa laadukkaammalla toteutuksella...

Itse kyseenalaistan jo voimakkaasti tulevan Gran Tourismon arvosanan... Se tullee olemaan jossain yli 90:ssä, vaikka sekin on vain sitä samaa vanhaa...

Edit: Lezlie mainitsi GRAW:n... Halo on varmasti laadukkaampi tuotos kuin GRAW, mutta GRAW on varmasti laadukkaampi tuotos kuin Perfect Dark Zero, joka vetäisi julkkarina arvosanoinaan 9,0... Eli onko ongelma siinä, että alkujaan alettiin keskinkertaisia pelejä arvostamaan liian korkealle ?


Älä pliis ota Geoffin GP-sarjaa tähän ketjuun esimerkiksi. Pelisarjahan loppui siihen että formula lisenssi päätyi sonylle yksinoikeudella. Paha Geoffin erilaista formulapeliä sen jälkeen on tehdä kun lisenssiä ei ole.

Hienoja pelejä, GP3 ja GP4 on vieläkin omalle koneelle asennettuna :o
 
Vastaus: Karvalakki-PS3 nurkan takana

hartzu sanoi:
Asiahan on hyvinkin selkeä, ja vaporware syytökset pitääkin sysätä Andre Vrignaudin suuntaan, joka meni lupaamaan 40GB PS3:n $399 hintaan heinäkuussa.

Tosin täytynee nyt tässä yhteydessä mainita, että tuo maanmainio englannin verbi "bet" ei yleisessä kielenkäytössä tarkoita lupaamista vaan ihan vedon lyömistä. (Mutta haitannevatko tällaiset mitättömät detaljit argumentointia?)

Taisi tuo vapourware-viittaus osoittaa lähinnä Sonyn lausuntoon uuden mallin olemassaolosta.


hartzu sanoi:
Tuo mainio todistuaineisto aukottomasti osoittaa sen, miten ja mitä laitteita PS3:een oli kytkettynä testitilanteessa.

Väärin meni taas kerran - itse asiassa tuo valokuva ei osoita mitään noista väittämistäsi seikoista...

Sen sijaan sitä voinee pitää jonkinlaisena osoituksena siitä, että uusi PS3-malli on kuin onkin tulossa myyntiin lähiaikoina, ihan Sonyn "huhuja ja spekulaatiota"-puheista huolimatta. Jokainen voikin sitten ihan itse tykönään pohtia, kannattaako Sonyn lanseerata uusi mallinsa

a) entistä kalliimpaan hintaan
b) samaan hintaan
c) halvemmalla kuin nykyhinta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Älä pliis ota Geoffin GP-sarjaa tähän ketjuun esimerkiksi. Pelisarjahan loppui siihen että formula lisenssi päätyi sonylle yksinoikeudella. Paha Geoffin erilaista formulapeliä sen jälkeen on tehdä kun lisenssiä ei ole.

Hienoja pelejä, GP3 ja GP4 on vieläkin omalle koneelle asennettuna :o

Ei ensimmäisessä F1GPssä ollut lisenssiä. Itse sait mukana tulleen F1 historiikin mukaan naputella tallit, sponsit, kuskit ja vastaavat peliin sisään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Ei ensimmäisessä F1GPssä ollut lisenssiä. Itse sait mukana tulleen F1 historiikin mukaan naputella tallit, sponsit, kuskit ja vastaavat peliin sisään.


Haa! Olenkohan edes gp1 peliä pelannut? Todennäköisesti en kun en tuommoista muista.

Bioshock saattaa olla tulossa ps3 ja wii-konsoleille joskus vuoden 2009 tienoilla, ainakin jos analyytikkoon on uskomista. En sinällään vastaanhangoittelisi jos näin tapahtuisi. Tokkopa sentään kuitenkaan. Ja linkkiä:
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=172655
 
Vastaus: Karvalakki-PS3 nurkan takana

Xbugs sanoi:
Tosin täytynee nyt tässä yhteydessä mainita, että tuo maanmainio englannin verbi "bet" ei yleisessä kielenkäytössä tarkoita lupaamista vaan ihan vedon lyömistä. (Mutta haitannevatko tällaiset mitättömät detaljit argumentointia?)

Ei haittaa yhtään, tarkoitus pyhittää keinot, ja uutiset referoidaan luovasti, sehän on huomattu itse kunkin kohdalla jo aiemmin ;)

Taisi tuo vapourware-viittaus osoittaa lähinnä Sonyn lausuntoon uuden mallin olemassaolosta.

Vaan Sonyn edustajan uutisoidaankin sanoneen, että 40GB karvalakkimalli on spekulointia, kuten onkin, "entry level 40 GB PlayStation 3 is just "rumour and speculation"", ei kieltäneen uuden laitemallin tuloa.

Väärin meni taas kerran - itse asiassa tuo valokuva ei osoita mitään noista väittämistäsi seikoista...

Ei mennyt. Kyllä se kuva juuri ne asiat osoittaa, kaavion muodossa, eli käytetyn testikokoonpanon, mitä laitteita oli mukana ja miten ne oli toisiinsa kytketty. Kaikki muu päätelmöinti siitä menee taasen sinne hätiköidyt johtopäätökset sektorille.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom