Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

KenSu sanoi:
Mitä iloa linux-mahdollisuudesta on pelikonsolissa tai viihde-elektroniikkatuotteessa? Kohdemarkkina näillä laitteilla on kuitenkin suuri kuluttajamassa, eikä suurta massaa linux lämmitä pätkääkään. Joskus ihmetyttää tämä linux-uskovaisuus.
No voi vaikka katsoa divx:iä tai käydä lukemassa sähköpostin, ilman että siirtää ahterin pc:n luo. Kannettavallahan tuo onnistuisi, mutta kyllä se n. 2-4 kertaa isompi ruutu on aika lailla mukavampi. Saishan sen kuvan vietyä sinne tv:seen ja sitten siinä olis johto välissä, mutta kaiken pitää olla langatonta, ainakin mun mielestä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

J2 sanoi:
No voi vaikka katsoa divx:iä tai käydä lukemassa sähköpostin, ilman että siirtää ahterin pc:n luo. Kannettavallahan tuo onnistuisi, mutta kyllä se n. 2-4 kertaa isompi ruutu on aika lailla mukavampi. Saishan sen kuvan vietyä sinne tv:seen ja sitten siinä olis johto välissä, mutta kaiken pitää olla langatonta, ainakin mun mielestä.

Tuon e-mailinhan pitäisi onnistua konsolin perus nettiselaimellakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

J2 sanoi:
No voi vaikka katsoa divx:iä tai käydä lukemassa sähköpostin, ilman että siirtää ahterin pc:n luo. Kannettavallahan tuo onnistuisi, mutta kyllä se n. 2-4 kertaa isompi ruutu on aika lailla mukavampi. Saishan sen kuvan vietyä sinne tv:seen ja sitten siinä olis johto välissä, mutta kaiken pitää olla langatonta, ainakin mun mielestä.
Ei siihen Linuxia tarvitse. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen juuri MULTIMEDIAKESKUS-ominaisuuksiin. Sopivalla ohjelmalla PC:ltä streamautuvat kaikki videot ja musat suoraa PS3:lle. Eitarvitse alkaa edes sinne kovolle niitä siirtää, saati leikkiä USB-kovon kanssa. Se on kätevää se.
Linux mahdollisuus on vain, no, Linux mahdollisuus. Sillä keinoin koneesta saadaan tietokone (tosin Linux ei vielä tue kaikkia PS3:n ominaisuuksia, mutta avoimen koodin plussa puoli on se, että parannuksia tapahtuu koko ajan) ja todella moni Linux-harrastaja on ollut tästä ominaisuudesta innoissaan. Osa tutuistani on juuri tästä syystä päätynyt PS3:een, eikä kilpailijoihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Kommentissa olisi ehkä ollut jotain järkeä, jos ideaa olisi ensimmäisen kerran käytetty R&C:ssä, mutta kun sitä on käytetty lukemattomia kertoja aikaisemmin, mm Sonic sarjan peleissä. Muutenkin R&C on ainoastaan surkea kopio Conkerista.

"There's evidence all around us I think, of certain games that have borrowed from Ratchet and Clank. One that we're even extremely flattered by is Super Mario Galaxy, with their spherical worlds; we did spherical worlds in Going Commando, and Up Your Arsenal." Mitä kohtaa tästä et ymmärtänyt?

Tämähän tapaus on kuin Wii mote <-> Sixaxis väittely.

tuota liiketunnistusta kun on nähty jo 90 luvun alussa.

Super mario galaxy voi ehkä lainata Rachetista pallon päälle sijoittuvilla kentillään mutta ei siinä vakavaa ole jos sen toteuttaa nintendon uudella tuoreella tyylillä. Ei peleistä samankaltaisia tule. Imsomniac vain on iloinen nähdessään että niinkin suuri nimi konsolipelaamisessa kuin nintendo käyttää heiltä lähtenyttä ideaansa.

Tuskinpa niissä silti on rakennettu kokonaisia kenttiä yhden pallon päälle.

Taitaa Ratchet olla vahvasti se mitä conker halusi olla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Viper7 sanoi:
Super mario galaxy voi ehkä lainata Rachetista pallon päälle sijoittuvilla kentillään mutta ei siinä vakavaa ole jos sen toteuttaa nintendon uudella tuoreella tyylillä. Ei peleistä samankaltaisia tule. Imsomniac vain on iloinen nähdessään että niinkin suuri nimi konsolipelaamisessa kuin nintendo käyttää heiltä lähtenyttä ideaansa.

Uskomatonta, että tällaisesta asiasta yleensäkään tulee jotain kohua, koska ensinnäkin kyseessä on itsessään (ilman muita lisäyksiä ideaan kuten Galaxyn painovoimakikkailut) niin simppeli idea, että kuka tahansa sen voisi keksiä ja toisekseen eihän tässä edes syytetty ketään mistään kopioinnista vaan ylpeiltiin aiheella. Voisihan tämän toki tulkita naamioiduksi kopiointi syyttelyksi tai kunnian ottamiseksi Galaxyn ideoista, mutta tuollaisia johtopäätöksiä nyt on aivan turha vetää ilman suurempia viitteitä asiaan.

Eipä tuo idea tosin Ratchetissakaan ole ensimmäistä kertaa ollut varmasti esillä enkä uskokaan että Mario Galaxyyn on tuosta otettu niitä vaikutteita. Tuollaisesta pallomaisesta kentästä itseasiassa nähtiin 2d-versio jo Yoshi's Islandissa, jossa yksi kohtaus näyttääkin hämmästyttävän paljon Galaxylta. Sen lisäksi tuollainen pallomainen kenttäsuunnittelu on aikaisempien Miyamoton haastattelujen mukaan peruja Mario 128:sta noin vuodelta 2000, jolloin projektista irroitettiin muitakin osia omiksi peleikseen. Esimerkkinä tästä on mainittu mm. Pikmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Kopio Conkerista ?

No pelitti se Ratchet sentään sulavammin.

"Taitaa Ratchet olla vahvasti se mitä conker halusi olla."

Siis... Ratchet on kopio Conkerista, ja Conker halusi olla kuin Ratchet?
Luikko lauseen liian nopeeta, vai kuinka voit vielä olla Conkerin puolella?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Muntu sanoi:
"Taitaa Ratchet olla vahvasti se mitä conker halusi olla."

Siis... Ratchet on kopio Conkerista, ja Conker halusi olla kuin Ratchet?
Luikko lauseen liian nopeeta, vai kuinka voit vielä olla Conkerin puolella?

Conker tuli eka ? Mutta melko turha läpänvääntö viestini kyllä oli.

Eka Ratchet oli ihastuttava tapaus ja yksi ensimmäisistä peleistä jotka alkoivat myydä PS2:sta grafiikkatehtaana. Harmi, että jatko-osissa meno hiipui.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

J2 sanoi:
No voi vaikka katsoa divx:iä tai käydä lukemassa sähköpostin, ilman että siirtää ahterin pc:n luo. Kannettavallahan tuo onnistuisi, mutta kyllä se n. 2-4 kertaa isompi ruutu on aika lailla mukavampi. Saishan sen kuvan vietyä sinne tv:seen ja sitten siinä olis johto välissä, mutta kaiken pitää olla langatonta, ainakin mun mielestä.
PS3:llako sinä sitten viet kuvan langattomasti sinne tv-ruudulle?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

m_vierimaa sanoi:
PS2:sen omistavien suuri massa ei ole vielä käynyt lisäostoksilla.
Mikähän ihme saa ihmiset ajattelmaan, että jantasa joka omistaa pleikkari kakkosen ostaa automaattisesti myös kolmosen?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
Mikähän ihme saa ihmiset ajattelmaan, että jantasa joka omistaa pleikkari kakkosen ostaa automaattisesti myös kolmosen?

Zappahan sanoi, että vedyn sijaan maailman yleisin aine on tyhmyys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
Mikähän ihme saa ihmiset ajattelmaan, että jantasa joka omistaa pleikkari kakkosen ostaa automaattisesti myös kolmosen?

Se olisi luonnollisin (helpoin) siirtymä: ohjain tuttu, pelit tuttuja, itsellä olevaa pelikirjastoaan pystyy pelaamaan uusien pelien lisäksi yhdellä konsolilla, valtava olemassa oleva (ps2)pelikirjasto halpispeleineen jne...

Fordikuski ostaa helpoiten uuden Fordin, vaikka muutkin olisivat ihan yhtä hyviä periaatteessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Conker tuli eka ? Mutta melko turha läpänvääntö viestini kyllä oli.

Eka Ratchet oli ihastuttava tapaus ja yksi ensimmäisistä peleistä jotka alkoivat myydä PS2:sta grafiikkatehtaana. Harmi, että jatko-osissa meno hiipui.
IMO R&C:t vaan parani paranemistaan, ja kolmonen on aika heevetin hyvä peli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Se olisi luonnollisin (helpoin) siirtymä: ohjain tuttu, pelit tuttuja, itsellä olevaa pelikirjastoaan pystyy pelaamaan uusien pelien lisäksi yhdellä konsolilla, valtava olemassa oleva (ps2)pelikirjasto halpispeleineen jne...

Fordikuski ostaa helpoiten uuden Fordin, vaikka muutkin olisivat ihan yhtä hyviä periaatteessa.

Paitsi että tuki puuttuu tulevaisuudessa.


Ja ohjaimesta, monelle on ollut syynä ostaa wii koska ohjain on uudenlainen. Eli tuo vanha ohjain on aika kaksiteräinen miekkka, joitakin dualshock miellyttää ylitse muiden kun taas osa porukkaa ottaa sen freesin vaihtoehdon. Eli rehellisesti sanottuna en tiedä onko se massoja ajatellen kilpailuetu vai nou.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mikähän ihme saa ihmiset ajattelmaan, että jantasa joka omistaa pleikkari kakkosen ostaa automaattisesti myös kolmosen?

Yhtä hyvinhän vaihtoehto voi olla Wii tai XO mutta pointtini oli että suuri PS2 massa ei ole VIELÄ tehnyt valintoja. Ja kun se alkaa tehdä valintoja niin näemme mihin markkinat heilahtavat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://www.v2.fi/uutiset/pelit/1130...sista-Halvempi-PS3-Suomeen/?quotecomment=4011
Odotukset myynnille ovat kovat. Sonyn tiedotteessa Verkkokauppa.com:in tuotepäällikkö Aki Järvinen toteaa: "Odotamme myyvämme loppuvuonna PlayStation 3 -konsolia 5 6 kertaa enemmän kuin X-Box 360:a ja Nintendo Wii:tä."
Itse en kehdannut tuota uutiseen laitaa, kun kommentithan olisivat varmasti levinneet käsiin. :)
Verkkokauppa on kuitenkin varsin merkittävä yksittäinen myyjä Suomessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hei, pelataan hauskaa Buzz-peliä: se joka tietää seuraavan lainauksen alkuperäisen sanojan, nostaa toisen käden pystyyn ja toisella painaa nenäänsä.

"Are there two versions of the Xbox 360 that people want to buy...when I look at those formats, I think it just confuses the audience. They don't know which one to buy, developers don't know which one to create for, and retailers don't know which one to stock."

"Backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices -- PSOne, PS2, and now PS3. If the developer wrote the game according to our technical requirements checklist, we will have what we believe will be almost perfect backwards compatibility. There will be some exceptions, there always are, but we believe those will be very few and far between. Even less so than we saw from PSOne to PS2."

Vastaus: Phil Harrison, SONY, 2007

Seuraava kysymys:

"the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one. I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this. It's costly in terms of hardware, but we'd rather invest firmly on compatibility from the beginning, rather than to have issues later on."

Vastaus: Ken Kutaragi, SONY

"All those words will be lost in time, like tears in rain."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jos huhut siitä, että 40gb malli jää ainoaksi Eurooppaan niin Sony kusee aika tavalla niskaan :)
5-kertainen myynti mahdollistuu helposti kun ihmiset ostaa paniikissa kaikki bundlet pois..Mutta en usko, että 40gb malli saa kovinkaan suurta kannatusta..
Sony: Lupaa paljon, antaa vähän ja ottaa lähes kaiken pois vähän ajan päästä..
Sonyn mitä seuraavaksi vähennetään? PS1-pelin taaksepäin toimivuus?
Onneksi rumblepadit tulevat ENSI vuonna :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Phil Harrison sanoi:
They don't know which one to buy, developers don't know which one to create for, and retailers don't know which one to stock.
Phil on oikeassa kahdessa kohdassa kolmesta. Itse en tosin tuota riisuttua mallia ostaisi, mutta ostaahan joku XO-corea, ja siinä on selkeä ero Premiumiin. Samoin jälleenmyyjillä voi mennä parikin kuukautta, ennen kuin pystyvät tekemään jonkinlaisia päätelmiä siitä, mikä malli myy kuinkakin paljon.

Kehittäjille sen sijaan tuolla ei ole merkitystä. Tietääkseni yksikään PS3-peli ei tähän mennessä ole hyödyntänyt PS2-pelien yhteensopivuutta, muistikorttipaikkoja tai vähintään kolmea USB-porttia. Kaikki pelit (käsittääkseni) toimivat yhtä lailla 40 ja 60 gigan malleissa.

Kenillä on myös vissi pointti: alaspäin yhteensopivuus olisi ollut kiva juttu. Sony pissii kuluttajaa rankasti silmään viemällä lopunkin PS2-tuen, jo aiempien euromallien karsittu tuki oli kova pala nieltäväksi. Ei auta muu kuin pitää vanha sotaratsu kuluttamassa yhtä video-input-paikkaa komponentti-kytkimessä, kun uusi konsoli ei voi korvata sitä täysin. Itse olisin ollut maksamaan vaikka satasen enemmän sellaisesta PS3-mallista, jossa olisi ollut täysin PS2-tuki, mutta moista vaihtoehtoa ei ollut edes tarjolla.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom