Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noita julkkaripelejä tsekkaillessa (Wiitä meinaan), niin ei siellä kauheasti mitään oikeasti kiinnostavaa ollut.

Sportsiin ei mulla ole tarvittavan isoa pelialuetta... Red Steel oli kiinnostava.. Kauhean kankea..

Joten oikeasti kiinnostavat pelit ovat tuon virtual consolen vanhat pelit. Eli siis ostan uuden laitteen jotta voin pelata vanhoja pelejä. Lähinnä nuo pelit mitä niin hehkutettiin ovat party pelejä... Joten miksi EyeToy ei saanut samanlaista hehkutusta? Tanssimatot? Taiko? GH on saanut PS2 puolella innostusta... Miksi SingStar ei saanut kauheasti innostusta? Outoa, sanon minä. Onhan se ohjain kiinnostava, mutta loppujen lopuksi kun katsoo pelejä, niin ei siellä kauheasti itseäni kiinnostavia ole. Wanhat Mariot. Öööö... Okei. Ehkäpä ostan koneen käytettynä. 250-300e on aika paljon Super Mario Bros 1sestä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Noita julkkaripelejä tsekkaillessa (Wiitä meinaan), niin ei siellä kauheasti mitään oikeasti kiinnostavaa ollut.

Sportsiin ei mulla ole tarvittavan isoa pelialuetta... Red Steel oli kiinnostava.. Kauhean kankea..

Joten oikeasti kiinnostavat pelit ovat tuon virtual consolen vanhat pelit. Eli siis ostan uuden laitteen jotta voin pelata vanhoja pelejä. Lähinnä nuo pelit mitä niin hehkutettiin ovat party pelejä... Joten miksi EyeToy ei saanut samanlaista hehkutusta? Tanssimatot? Taiko? GH on saanut PS2 puolella innostusta... Miksi SingStar ei saanut kauheasti innostusta? Outoa, sanon minä. Onhan se ohjain kiinnostava, mutta loppujen lopuksi kun katsoo pelejä, niin ei siellä kauheasti itseäni kiinnostavia ole. Wanhat Mariot. Öööö... Okei. Ehkäpä ostan koneen käytettynä. 250-300e on aika paljon Super Mario Bros 1sestä.
En oikein tajua tämänkään vuodatuksen ideaa. Ei kai kukaan sinua käske ostamaan konetta, eikä Wiitä tietenkään kannata ostaa jos se ei kiinnosta.

Tosin, vaikka en tiedäkään, miten hyvin olet Wiin tulevaan pelitarjontaan tutustunut, tekstistäsi minulle jäi sellainen vaikutelma, ettet ihan ole sisäistänyt Virtual Consolen ideaa. Pelejä nimittäin pitäisi olla saatavilla melkoisesti niin Nintendolta kuin muiltakin julkaisijoilta.

Minun pitäisikin kaivaa tuo kaavailtu julkaisupelilista ja siihen kaveriksi vielä lista vielä tämän vuoden puolella saapuvista Wii-peleistä, niin voisin sitten kysellä januseilta "Eikö muka tämäkään kiinnosta?! :o"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Noita julkkaripelejä tsekkaillessa (Wiitä meinaan), niin ei siellä kauheasti mitään oikeasti kiinnostavaa ollut.

Sportsiin ei mulla ole tarvittavan isoa pelialuetta... Red Steel oli kiinnostava.. Kauhean kankea..

Joten oikeasti kiinnostavat pelit ovat tuon virtual consolen vanhat pelit. Eli siis ostan uuden laitteen jotta voin pelata vanhoja pelejä. Lähinnä nuo pelit mitä niin hehkutettiin ovat party pelejä... Joten miksi EyeToy ei saanut samanlaista hehkutusta? Tanssimatot? Taiko? GH on saanut PS2 puolella innostusta... Miksi SingStar ei saanut kauheasti innostusta? Outoa, sanon minä. Onhan se ohjain kiinnostava, mutta loppujen lopuksi kun katsoo pelejä, niin ei siellä kauheasti itseäni kiinnostavia ole. Wanhat Mariot. Öööö... Okei. Ehkäpä ostan koneen käytettynä. 250-300e on aika paljon Super Mario Bros 1sestä.
Jos sinua ei Wiin tulevat pelit kiinnosta, niin minkäpä sille voi. Minä ainakin löysin muutaman kiinnostavan pelin heti julkaisulistoilta. Super Mario galaxy vaikuttaa ihan kiinnostavalta. Ainahan Super Mariot ovat hyviä olleet, vaikka sunshine alkoikin pidemmän päälle toistamaan itseään liikaa. Red Steel taas kuuluisi varmasti ilman Wiin uudenlaista ohjaustyyliä täysin kiinnostamattomien ja mitäänsanomattomien tusinaräiskintöjen luokkaan, mutta kyllä ainakin minua todellakin kiinnostaa kokeilla räiskintäpeliä kun se ohjain nyt on minkälainen on. Muita kiinnostavan oloisia pelejä enemmän ja vähemmän ohjaimen ansiosta olivat uusi Zelda, Project hammer ja uusi Metroid Prime (vaikken koskaan ennen ole metroideja pelannut). Kerrohan vielä millä perusteilla luokittelisit esim. nämä edellä mainitsemani pelit party peleihin?

Sen verran vielä, että edellä mainitsemasi muut innovatiiviset ohjaustavat ovat lähinnä olleet aina yhden pelin tai peligenren juttu. Wiillä jokainen peli (tai noh, ainakin 99% peleistä) tulee tukemaan uutta ohjaustapaa ja näin saadaan - ainakin toivottavasti - jotain uutta muuten jo niin puhki kaluttuihin peligenreihin. Esimerkiksi Eyetoylle tuli muutama levyllistä yhden illan hassuja pikkupelejä. Minusta tässä on paljon vähemmän innostumisen aihetta kuin siinä, että Wiille tulee paljon ihan kunnollisia pelejä, jotka todennäköisesti olisivat hyviä jo ilman Wiin ohjaustakaan.

EDIT: Sanottakoon vielä, että ostaisin kyllä Wiin ihan ilman Virtual Consoleakin. Minulle VC ei Wiissä ole koskaan ollut se pääpointti. Jos haluisin pelata vanhoja pelejä, voisin pelata niitä ilman Wiitäkin joko ostamalla vanhoja koneita halvalla käytettynä tai PC:llä emulaattoreilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Taitaa ehkä kuitenkin mennä sinne toiveajattelun puolelle? :) Toivottavasti kukaan ei floppaa ja kaikki kilpailevat keskenään osin samoista asiakkaista. Ehkä se pistäisi pelien kehitykseen lisää potkua.
Tuo on hyvä pointti. Mutta hinta ainakin ratkaisee omalla kohdallani. Jos PS3 maksaa 599 ja xbox huhujen mukaan laskee 349e ei ole vaikea arvata kumman pekka peruspelaaja valitsee. Toki on näitä nolife sällejäkin :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olenhan minä katsellut nuo listat läpi, ja oikeastaan... Ei kauheasti ole kiinnostavia juttuja. Virtual Consolesta tällä hetkellä kiinnostaa nuo matolaatikon SMB pelit.. Niistä ykkönen ja kakkonen. Ehkä mahdollisesti Rogue Squadron 1 ja 2 (olettaen että ne saadaan Wiille). Näitä kahta varten sitten tarvitaankin kunnollinen padi.

Se tuossa vuodatuksessa oli pointtina se, että Wiitä markkinoidaan party pelien kautta.. DVD kotelo ja vibraattori, ja ei kun party pystyyn. Toisaalta tuossa tulee se vibra valmiiksi jo mukana, mutta... Wii Golf? Okei, PS2 + Golf simu, missä on tuo mailakin mukana. Where's the innovation?

En millään tapaa yritä dissata Wiitä (tätä varten en käytä pissis tai paahdin nimitystä), mutta lootaa myydään partypeleillä... Ja tuo megaubersuperhieno FPS lopulta jätti aika kylmäksi. Wiin hieno autopelikin oli Burnout klooni. Olenko minä maailman ainoa ihminen joka on tullut tuosta Wiistä toisiin ajatuksiin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Se tuossa vuodatuksessa oli pointtina se, että Wiitä markkinoidaan party pelien kautta..
Edelleenki kysyisin, että mikä edellisessä viestissäni mainitsemista henk. koht. odotuslistan kärjessä olevista peleistä on party peli (nuo mainitsemani pelithän ovat samalla niitä, millä Wiitä on eniten yritetty markkinoida)?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
En millään tapaa yritä dissata Wiitä (tätä varten en käytä pissis tai paahdin nimitystä), mutta lootaa myydään partypeleillä... Ja tuo megaubersuperhieno FPS lopulta jätti aika kylmäksi. Wiin hieno autopelikin oli Burnout klooni. Olenko minä maailman ainoa ihminen joka on tullut tuosta Wiistä toisiin ajatuksiin?

Jos megaubersuperhieno FPS oli Red Steel, sen kankeus johtui varhaisesta paska-buildista. Googlaa tai lataa jostain neljän megan kokoinen rs.avi, joka on huonolaatuinen ja lyhyt mutta sitäkin havainnollistavampi video siitä, että Red Steelin ohjaus on oikeasti ihan toiselta planeetalta verrattuna tuohon ihmeelliseen E3-sähellykseen.

Ja mistä tollanen paahdin-nimitys tulee?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Olenko minä maailman ainoa ihminen joka on tullut tuosta Wiistä toisiin ajatuksiin?

Hmm.. Et varmaankaan.:D Siis kyllähän tähän asti Wii on ollut pieni pettymys, koska odotin jotain mahtavampaa (esim. RedSteelistä juuri sellaista "tähtään ajatuksellani"-tasolla toimivaa ohjaussysteemiä, mutta eipä se ihan niin unelmalliselta vielä vaikuttanut). MUTTA, katson silti tulevaisuuteen ja uskon, että vuoden, parin päästä Wiillä aletaan pääsemään oikeasti siihen mitä ennakkoon odotti (tai itse ainakin siis odotin), eli loistavia uusia ja uudenlaisia pelejä ja ideoita. Onhan se jo julkaisussa pakko ostaa Metroidin ja Zeldan takia, mutta se todellinen "Wii-meininki" tulee esiin vasta varmasti vuoden, parin päästä, kun kehittäjät saavat ideoita ja pääsevät teknologian kanssa sinuiksi.
Oikeastaan vähän sama kuin PS3:n kanssa. Alussa tulee pari aivan loistavaa peliä (tyyliin Heavenly Sword tai Assassin's Creed), mutta kunnolla kone syttyy varmasti vasta vuoden, kahden päästä.
Ja olen nähnyt sen paremman Red Steel videon ja kyllähän ohjaus siinä paremmin toimii, mutta ei siltikään kyllä lähellekään tasolla "unelma", mitä tuolta Wiiltä odottaa ja haluaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
Edelleenki kysyisin, että mikä edellisessä viestissäni mainitsemista henk. koht. odotuslistan kärjessä olevista peleistä on party peli (nuo mainitsemani pelithän ovat samalla niitä, millä Wiitä on eniten yritetty markkinoida)?

Noh, katsotaan..

Tennis (tosi hyvä systeemi, kuten toi Nintendon pressi osoitti), toisaalta tuota voisi sanoa juuri partyksi
WiiGolf? Miten minä sain Everybody's Golf fiilikset? Sporttia.. Juu, kyllä on... Mutta pistäppäs kasa PSPtä yhteen, niin se on todellinen partypeli.
Wario systeemi? Pure party.
Orkkajohto? Viimeksi kun tsekkasin, niin GH/Taiko/DonkeyKonga vai mikä bingobango se oli, katsotaan partypeleiksi.

Itse jotenkin vaan odotin jonkinlaista hardcore action adventure systeemiä. Red Steel on lupaava, mutta demossa tuo kontrollit näyttivät surkeilta. Minulle on tullut sellainen tunne, että Wiin vibra on loistava ohjain pikkupeleille, mutta heti kun lähdetään raskaampien pelien maailmaan (Zeldat, jne), ohjaimen rajat tulevat vastaan. En usko sitä, että jaksaisin kauhean kauaa mesoa noitten nuntsakuiden kanssa. Tuo vibra on pitkä, joten sekin voi olla yhtä ergoniminen kuin NESsin ohjain (ja vielä leveämpi). Toivottavasti olen väärässä tässä, koska laite on kiinnostava.

Red Steel, Zelda.. Siinäpä taitaa olla nuo enemmän hardcore pelit, loput ovat pick-up and play pelejä... Ja eipä kauhean innovatiivisiä. Ohjain itsessään on, mutta on noita uber ohjaimia nähty ennenkin, ja pelaaminen ei lopulta voi olla ohjain keskeistä. Pelissä pitää olla se sisältökin.


Edit: Salmari: Itselleni on aikaiset buildit tuttuja. On tullut pelailtua sellaisia pelejä, joita ei ole lopulta edes ilmestynyt. Tiedän tarkkaan miten paljon pelit muuttuvat/kehittyvät pelin kehityksen aikana. Tämän takia en tuomitse Red Steeliä ennenkuin itse sitä kokeilen. Toisaalta, samalla voisin ihmetellä tätä: mitä varten Nintendon keskeneräisiä pelejä ei saa haukkua/dissata, kun taas PS3/XO pelit ovat vapaata riistaa haukuille? En millään tapaa sano, että sinä dissaat. Ihmettelen vain näin yleismaallisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, mutta vaikka pelivalikoima tällä hetkellä vaikuttaa "köyhältä", niin kannattaa muistaa, että vasta E3-messut pidetty jossa on pelejä julkistettu ja koneen julkaisuun on vielä aikaa. Ehkä niitä huippuja uusia pelejä ei heti tule, mutta ei nyt kannata vielä laskeskella yksien pelimessujen perusteella mitä Wiille vuosien varrella julkaistaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Red Steel, Zelda.. Siinäpä taitaa olla nuo enemmän hardcore pelit, loput ovat pick-up and play pelejä... Ja eipä kauhean innovatiivisiä. Ohjain itsessään on, mutta on noita uber ohjaimia nähty ennenkin, ja pelaaminen ei lopulta voi olla ohjain keskeistä. Pelissä pitää olla se sisältökin.
Ehkä se Metroid Prime kolmonenkin tuonne kuuluu. Varmasti kovempi hitti tulossa entä Red Steelistä, joka vaikuttaa jo tällä hetkellä flopilta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En minä laskeskelekaan. Huomasin vain omissa ajatuksissani (tuosta Nisun floppi kommenteista tämä ajatus lähti) että Wii on loistava alusta juuri pikkupeleille, mutta tässä vahvuudessa on myös sen suurin vaara.

Itselleni kävi XOn kanssa näin: Alussa oli pari kiinnostavaa peliä, ostin Gotham 3sen.. Pelasin sen puhki... Ja sitten venailin piitkään seuraavaa todella kiinnostavaa peliä. COD2 oli PCllä, King Kong oli PS2lla. Kone keräsi kivan pölykerroksen. Tämän takia taidan venailla aikasta pitkään ennenkuin tuon Wiin hankin. Alkujaan oli tarkoitus kärrätä se heti julkkarina kotio.

Edit: Noseblunt: hyvä pointti. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Tennis (tosi hyvä systeemi, kuten toi Nintendon pressi osoitti), toisaalta tuota voisi sanoa juuri partyksi
WiiGolf? Miten minä sain Everybody's Golf fiilikset? Sporttia.. Juu, kyllä on... Mutta pistäppäs kasa PSPtä yhteen, niin se on todellinen partypeli.
Wario systeemi? Pure party.
Eli siis Wiin paristakymmenestä julkaisupelistä kolme on partypelejä. Tämähän tarkoittaa siis ilman muuta sitä, että jokainen Wiin peli on partypeli.


Orkkajohto? Viimeksi kun tsekkasin, niin GH/Taiko/DonkeyKonga vai mikä bingobango se oli, katsotaan partypeleiksi.
En ihan ymmärtänyt tätä kohtaa. Miten muiden konsoleiden lisäohjaimet liittyvät Wiihin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
Eli siis Wiin paristakymmenestä julkaisupelistä kolme on partypelejä. Tämähän tarkoittaa siis ilman muuta sitä, että jokainen Wiin peli on partypeli. En ihan ymmärtänyt tätä kohtaa. Miten muiden konsoleiden lisäohjaimet liittyvät Wiihin?

Katselen tässä tuota Wiin PR traileria. Lähinnä tuossa tuodaan tuota party puolta enemmän tutuksi. Juu, katselen mieluummin japsityttöjä kuin poikia vääntämässä jotain väkivaltapläjäystä.. Mutta silti tuo traileri jollain tapaa enemmän viittaisi tuohon Social Gamingiin (Sonyn lanseeraama termi).

Muuten, Loope.. Voisitko olla kärjistämättä omia sanojani, kiitos. En ole millään tapaa luokittelemassa koko systeemiä party koneeksi (vaikka omasta mielestäni sen voima on juuri siinä). Ja miten nuo muut lisäohjaimet liittyvät Wiihin? Noh.. Vibra: tahtipuikko, miekka/veitsi, valopyssy, rumputikku... Eli tuo Vibrahan hoitaa nuo tehtävät, joten en ole varmaankaan ainoa ihminen joka on mieltänyt tuon osittain gimmick ohjaimeksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Muuten, Loope.. Voisitko olla kärjistämättä omia sanojani, kiitos.

Ei niitä tarvitse kärjistää kun ne ovat jo niin tönkköjä. Ei niitä oikeastaan voinut edes tulkata muulla tavalla kuin millä Lloope ne ymmärsi (tai minä).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Eli tuo Vibrahan hoitaa nuo tehtävät, joten en ole varmaankaan ainoa ihminen joka on mieltänyt tuon osittain gimmick ohjaimeksi.

Eli ohjain / konsoli muuttuu gimmickiksi siinä vaiheessa kun se pystyy hoitamaan niin perinteiset kuin hieman erikoisemmatkin pelit ilman mitään lisälaitteita?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Eli ohjain / konsoli muuttuu gimmickiksi siinä vaiheessa kun se pystyy hoitamaan niin perinteiset kuin hieman erikoisemmatkin pelit ilman mitään lisälaitteita?

Ei, vaan se on helppo mieltää gimmick ohjaimeksi.



Ai niin. Sitähän se muuten onkin. Yksi hemmetin gimmick ohjain. Voitko väittää ettei se ole?

Edit: on se muuten kumma, kun yrittää pukea omia mietteitään tästä Wiistä sanoiksi, niin saa vittuilua ja haukkuja. Jos haukkuisin Sonya tai Microsoftia, niin kaikki olisivat mukana kuorossa. Kumma juttu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Ai niin. Sitähän se muuten onkin. Yksi hemmetin gimmick ohjain. Voitko väittää ettei se ole?

No siis... The American Heritage Dictionary of the English Language, Fourth Edition sanoo gimmickin tarkoittavan "An innovative or unusual mechanical contrivance; a gadget." Tätähän se kyllä on. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Edit: on se muuten kumma, kun yrittää pukea omia mietteitään tästä Wiistä sanoiksi, niin saa vittuilua ja haukkuja.

Vittuilua... hmh. Kannattaisi ehkä harkita viestin uudelleen muotoilua jos sen sisältö menee täysin ohitse lukijakunnalta. Sanot viestissä 1925 että "lootaa myydään partypeleillä." ja tuosta se sinun / Lloopen välinen kina alkoi (ja siihen minä myös otin kantaa). Täytyy olla aikamoinen kieliakrobaatti jos tuon lausahduksen pystyy tulkkaamaan sen eri tavalla kuin se tulkittiin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom