Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
No siis... The American Heritage Dictionary of the English Language, Fourth Edition sanoo gimmickin tarkoittavan "An innovative or unusual mechanical contrivance; a gadget." Tätähän se kyllä on. :)

No niin. Sanos mulle mitä varten otit sitten herneen nenään?

Tässä lähinnä olen miettinyt sitä mahdollisuutta, että pelintekijät menevät siitä, missä aita on matalin. Kaikki menestyneet pelit saavat hirveästi jatkoa, joten jos laite on liian innovatiivinen, niin näemme WiiGolfin jatko-osia, ja niitten jatkoja... Kunnes tuo ohjain hukkuu N-määrään samoja pelejä. Helppo toteuttaa, tehdä... Kustannukset tippuvat vielä lisää. Kuinka monta kokkipeliä maailmaan mahtuu? Meinaan, noita SingStareja ja klooneja on jo liikaa. Toisaalta biisit vaihtuvat, mutta ensimmäisen osan punainen lanka on unohdettu jo kauan sitten.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
No niin. Sanos mulle mitä varten otit sitten herneen nenään?

Heh, en tiedä mistä revit minun ottaneen herneen nenään gimmick sanan käytöstä, mutta tätä varmaan sanotaan kommunikaatiovirheeksi. Eli kts. mitä totesin viestissä 1940. Eli minä otin vain kantaa teidän kahden väliseen ovatko Wiin pelit partypelejä nahisteluun. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Ehkä se Metroid Prime kolmonenkin tuonne kuuluu. Varmasti kovempi hitti tulossa entä Red Steelistä, joka vaikuttaa jo tällä hetkellä flopilta.

oliko edelliset metroidit muka jotain hittia ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No minunkin mielestä Wiitä myydään Party peleillä massoille, oli niitä sitten 3 tahi 10.

Ja itsekkin epäilen miten Wii massoille sitten ajan kanssa uppoaa. Alkuun voi tuntua hienolta, mutta kuinka kauan kapulaa jaksetaan heiluttaa ja kiinnostaako peli toisensa jälkeen jossa kapulaa heilutetaan. En itse usko ja epäilen ettei kapulaa heiluttamalla jaksa kauaa pelata. Eli konetta kaupataan, mutta pelimyynti tippuu alun jälkeen.

Mutta eipä tuota tiedä, kun vasta sitten kun Wii ilmestyy ja pääsee pelejä kokeilemaan.

Ja ei PS3 jalkoihin tule jäämään, sillä nyt vaan on vankkumaton fanikunta takanaan, niin jo sillä pärjää XO:lle. Ainut kysymysmerkki on, meneekö Wii XO:n ohi toiselle sijalle vai jääkö kolmanneksi elinkaarensa aikana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

frozen9999 sanoi:
oliko edelliset metroidit muka jotain hittia ?

Olivat. Mitä itse olen nähnyt, niin vaikuttivat hemmetin hyvin toteutetuilta FPSiltä.

Teppo: Okei. :) Sori.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Ja ei PS3 jalkoihin tule jäämään, sillä nyt vaan on vankkumaton fanikunta takanaan, niin jo sillä pärjää XO:lle. Ainut kysymysmerkki on meneekö Wii XO:n ohi toiselle sijalle vai jääkö kolmanneksi.

Katsos, en olisi tuosta niinkään varma. Super Nintendolla oli 80 miljoonaan asiakkaan fanikunta ja siitä huolimatta markkinat muuttuivat nopeasti. Ja Nintendo 64:n ongelmat heijastavat huvittavan paljon PS3:n ongelmia.

- Yhtiöllä jääräpäinen ja turhankin itsevarma asenne että uskotaan vanhan fanikunnan takaavan jotakin
- Luvataan uskomattomia ja ylivertaisia tehoja kilpailijaa vastaan*
- Valitaan formaatti joka on kallis kuluttajalle / pelintekijöille
- Kallis hinta
- Laiha pelivalikoima startissa
- Tullaan markkinoille vuoden pääkilpailijaa jäljessä

* joita ei kuitenkaan todellisuudessa pystytä lunastamaan
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Tässä lähinnä olen miettinyt sitä mahdollisuutta, että pelintekijät menevät siitä, missä aita on matalin. Kaikki menestyneet pelit saavat hirveästi jatkoa, joten jos laite on liian innovatiivinen, niin näemme WiiGolfin jatko-osia, ja niitten jatkoja... Kunnes tuo ohjain hukkuu N-määrään samoja pelejä.

Mielestäni tässä on enemmänkin Xboxin ja PS2:n ongelma ja mahdollisesti myös Xbox 360:n ja PS3:n. Koska kustannukset ovat suuret, tuskin uskalletaan yrittää mitään kovin uutta, sillä floppeihin ei ole kauheasti varaa. Samasta syystä samat pelit tehdään PS3:lle ja Xbox 360:lle, ja yksinoikeuksia nähdään todennäköisesti entistä vähemmän. "Kaikki menestyneet pelit saavat hirveästi jatkoa, joten jos laite on liian innovatiivinen, niin näemme WiiGolfin jatko-osia, ja niitten jatkoja... Kunnes tuo ohjain hukkuu N-määrään samoja pelejä." Juuri tuota argumenttia ainakin minun on vaikea käsittää. Eikös nykyisellä konsolisukupolvella ole jo miljoona erilaista synkistelyräiskintää ja toisen maailmansodan räiskintää? Sigussasikin näkyvä Tourist Trophy on käsittääkseni Gran Turismo moottoripyörillä.

Minusta on mahtavaa, että Nintendo lähtee yrittämään jotain tälläistä. Uudenlainen ohjaustapa tuo helposti uutta jokaiseen genreen. Nintendo itsekin on korostanut, ettei se lopeta näiden eeppisten pelien tekemistä, vaan edelleen on luvassa Zeldoja ja Marioita ja niin edelleen. Myönnän kyllä, että on olemassa riski, että pelien sisältö unohtuu uuden ohjaustavan varjoon. Kuitenkin jaksan uskoa, että Nintendo saattaa näin herätellä ja ravistella peliteollisuutta, sillä minua ainakin masentaa ajatus siitä, että uusi sukupolvi tarkoittaa vain parempia grafiikoita. Toki suuremmat tehot muitakin mahdollisuuksia tuovat, ja minua mietityttää esimerkiksi Nintendon mahdollinen verkkopelistrategia, sillä esimerkiksi DS:n Wi-Fistä olen kuullut vähemmän mairittelevia juttuja. Wiin systeeminhän pitäisi muistuttaa vahvasti DS:n vastaavaa.

Eikä pidä unohtaa Nintendon omaa slogania Playing = Believing. Ennen kuin tuomitsee Wiimoten, kannattanee odottaa, että pääsee kokeilemaan sitä itse. Mistä helkatista tuo Vibra-nimitys muuten tulee? Näyttääkö ohjain mielestäsi vibraattorilta? :p

Kadun jo nyt, että menin tänne Konsolisota-alueelle mitään postailemaan.

EDIT: Ja mielestäni tämän uuden konsolisodan lähtökohdat ovat hyvin erilaiset kuin edellisen. PS3:n "voitto" ei IMO ole mikään itsestäänselvyys todellakaan. Siihen sisältyy hyvin paljon kysymysmerkkejä, enkä tiedä, kuinka pitkälle tuo Playstation-brändi jaksaa kannatella. Mielenkiinnolla odotan seuraavia vuosia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toi TT on enemmänkin Prologue pärrillä. Itse pidän siitä lähinnä tuon Nyrren takia. :D

Minustakin on hienoa että Nintendo lähti kokeilemaan tätä, ja kuten muualla olenkin sanonut, tämä on Nintendon Next-Gen. Ei hienot graffat. Toisaalta nuo raskaammat pelit ala RSVegas, Splinter Cell 4, Assassins' Creed, jne, miellyttävät enemmän kuin nuo pienemmät pelit.

Juu, ei täällä pitäisi lymyillä. Tylsää on. :)

Enivei, liian paljon olen nähnyt näitä 'tarttis saada uus peli ulos - aivot narikkaan, uusi graffa päälle ja vanha peli ulos' pelejä. TT on osittain yksi näistä.. Toisaalta peli myös tuntuu uudelta juuri noitten pyörien takia. Se on uutta ja ennenkokematonta GT sarjassa. Innovatiivista? Hell no. Tuntuu vain hyvältä.

Ihan vaan noottina: tuore/innovatiivinen ajatus ja systeemi ei takaa suurta menestystä, ja tuossa on liian helppo kangistua samaan formaattiin, ala EyeToy Play. Toisaalta odottelen innolla EyeToy Lemmingsiä. Mahdollisesti voi uudistaa EyeToyta oikein kunnolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
No, Wii ja kuorma-autollinen hevosenpaskaa maksavat yhteensä vähemmän kuin PS3, mutta mitä, jos minä en tee mitään sillä hevosenpaskalla? PS3 ja Wii maksavat yhteensä Wiin verran enemmän kuin PS3, joten minulle on huomattavasti luontevampaa ostaa nämä kaksi ja antaa edelleen muiden hankkia kestävyysrajoitteisempia konsoleita.

Olen ehkä outo, mutta en minä mitään muutakaan tarpeetonta ole ostanut siksi, että se on halvempi kuin Playstation3.

LOL kumma juttu että olet ainoa moderaattori joka päästää tälläistä riman alittavaa sontaa suustaan. Kilpaileva konsoli on hevosen paskaa ja oma on Jeesuksen toinen tuleminen, keep it up son!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
LOL kumma juttu että olet ainoa moderaattori joka päästää tälläistä riman alittavaa sontaa suustaan. Kilpaileva konsoli on hevosen paskaa ja oma on Jeesuksen toinen tuleminen, keep it up son!
No, itsekin olen muutaman viime kuukauden aikana alkanut muuttua entistä skeptisemmäksi PS3:n suhteen, enkä minä henkilökohtaisesti kilpaile minkään konsolin kanssa. Xbox360 vain ei ole minulle yhtään sen tarpeellisempi kapistus kuin Massey-Fergusonin kardaaniakseli, joten vaikka Wii onkin näillä näkymin julkaisuhetken aikoihin ilmestymässä olohuoneeseeni, niin Boxin hankkiminen ei edelleenkään kuulu suunnitelmiini.

Ja mitä vikaa hevosenpaskassa on? Sillä voi lannoittaa kukkapenkkiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
En ole millään tapaa luokittelemassa koko systeemiä party koneeksi (vaikka omasta mielestäni sen voima on juuri siinä).
En laittaisi itsekään koko konetta partykoneeksi, mutta tähän taloon tuon hankin nimenomaan partykoneeksi. XO on jo hyllyssä ja täyttää peruspelitarpeet enemmän kuin tarpeeksi, mutta koska sille ei kuitenkaan tule riittävästi partypelejä niin sen takia hyllyyn tulee Wii. Party + VC = riittävä syy ostaa Wii, jos hinta on alle 250 euroa. Ja luultavasti Wiin kaket kerää partyjen välillä pölyä, poislukien parit Nintendon pelit mitkä pitää hankkia.

Wiin ongelma saattaa kuitenkin olla tässä, jos vaikka moni muukin ajattelee kuten minä. Wii ostetaan, mutta pelejä ei sitten välttämättä niinkään paljoa. Pari partypeliä riittää pitkäksi aikaa, ja yksinpelaamiseen (ja nettipelaamiseen) on se toinen kone. Kun pelibisneksessä rahat kuitenkin tehdään pelimyynneillä, eikä laitemyynneillä, niin jos Wiin pelimyynti ei ota tuulta alleen voi hyvä alku muuttua huonommaksi tulevaisuudeksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jesh. Tätä pointtia ajoin takaa. Plus tuo imago tulee jo tuossa lanseeraus videossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

NviperO sanoi:
Kun pelibisneksessä rahat kuitenkin tehdään pelimyynneillä, eikä laitemyynneillä, niin jos Wiin pelimyynti ei ota tuulta alleen voi hyvä alku muuttua huonommaksi tulevaisuudeksi.

Nintendo saattaakin tässä poiketa kilpailijoistaan, sillä konsoli lienee sen verran edullinen valmistaa, ettei sitä myydä tappiolla ainakaan lähellekään niin pahasti kuin kilpailjoiden vehkeitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sony näyttää alkavan henkisesti varautua markkinaosuuksien menetykseen - tai näin ainakin voisi päätellä Sonyn Euroopan-johtaja David Reesen haastattelusta, jota Kikizo siteeraa seuraavasti:

"The name of the game is not market share, it's how fast we can grow the industry - our ambition is to grow 15 per cent a year on hardware and software if we can," Reeves told MCV.

http://games.kikizo.com/news/200606/010.asp
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Aloitin SS2:n uudelleen läppärilläni ja olen paitsi koukussa myös hieman hämilläni. Peli todella kyseenalaistaa sen, miten paljon pelit ovat kehittyneet vajaassa vuosikymmenessä. Joskus tuntuu siltä kuin tuotantokustannuksia kohottavan grafiikan vuoksi otettaisiin jopa takapakkia.

Mikäs uutinen tämä on? Monta vuotta tämä on mielestäni ollut selviö. Samaa tuubaa isommilla tuotantoarvoilla ja budjeteilla vaan. Uusimman pelit-lehden E3-raportti kuvineen oli kertakaikkisen masentava. Eikö siis mitään muita peli-ideoita enää ole kuin ainainen sotiminen?

Poikkeuksena Nintendon pelit, minkä takia PS2 pölyyntyy ja kaikki vähäinen peliaika menee DS:n parissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kapitalistien kasvuhömpötyksiä saadaan taas kuunnella.

Enpä kyllä sen puoleen oikein tajua tuota Party-hömpötystäkään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Plus tuo imago tulee jo tuossa lanseeraus videossa.

Nintendo tähtää tällä hetkellä markkinoiden laajentamiseen ja tämä heijastuu myös trailereissa. Machoilla ja uhoavilla mainoksilla kyllä pystyy kalastelemaan sitä ydinryhmää jolle konsoleita nykyään pääsääntöisesti myydään (eli 16-24 vuotiaat pojat), mutta muita kohderyhmiä tällä tavalla ei pystyttäisi tavoittamaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Edit: on se muuten kumma, kun yrittää pukea omia mietteitään tästä Wiistä sanoiksi, niin saa vittuilua ja haukkuja. Jos haukkuisin Sonya tai Microsoftia, niin kaikki olisivat mukana kuorossa. Kumma juttu.

Nintedo on kritiikin ylipuolella. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Nintedo on kritiikin ylipuolella. ;)
Onko täällä ammuttu alas asiallista ja hyvin perusteltua kritiikkiä esittäneet?

En vastaa omaan kysymykseeni, koska äidinkielen opettajani on minua kieltänyt niin tekemästä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Toisaalta, samalla voisin ihmetellä tätä: mitä varten Nintendon keskeneräisiä pelejä ei saa haukkua/dissata, kun taas PS3/XO pelit ovat vapaata riistaa haukuille? En millään tapaa sano, että sinä dissaat. Ihmettelen vain näin yleismaallisesti.

Mitä järkeä dissata peliä jonkun alkeelliseen versioon perustuvan videon perusteella, kun saatavilla on huomattavasti laadukkaampikin video? Se on vähän kuin haukkuisi Max Paynen grafiikkaa niiden joidenkin vuoden 1999 screenshotien perusteella, jossa käytettiin Quake 2:en pelimoottoria ja Maxkin oli mustaihoinen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom