Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Miten ihmeessä tämä näin kaukaa kärkeen pomppasi kaikkien Guitar Herojen ynnä muiden ohi? :eek:

Kenties sen takia, että Zelda: PH:sta oli edellisen kuukauden listassa ainoastaan julkaisuviikon luvut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nimimerkit fuller ja sinappipipo voivat sitten jatkaa vääntämistä yksityisviesteillä, jos on vielä jotain hampaankolossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Neogaffista napattua, ps3'n pelimyynnit Japanissa tähän asti:

PS3 titles (over 10k) until 11/11 - Media Create (PS3 1st year anniversary)
01位 363,000 Minna no Golf 5
02位 268,000 Gundam Musou
03位 188,000 Shin Sangoku Musou 5
04位 132,000 Ridge Racer 7
05位 132,000 Gundam Target in Sight
06位 126,000 Resistance Fall of Man
07位 107,000 Bladestorm
08位 83,000 Virtua Fighter 5
09位 82,000 Armored Core 4
10位 79,000 Ninja Gaiden Sigma
11位 67,000 Motorstorm
12位 64,000 Pro Yakyuu Spirits 4
13位 58,000 Genji
14位 57,000 Boku no natsuyasumi 3
15位 51,000 The Elder Scrolls IV: Oblivion
16位 40,000 RISE FROM LAIR
17位 35,000 Rainbow Six Vegas
18位 35,000 FolksSoul
19位 34,000 FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION
20位 33,000 ENCHANT ARM
21位 32,000 Call of Duty 3
22位 31,000 Wangan Midnight
23位 30,000 Need for Speed Carbon
24位 30,000 Imabikisou
25位 28,000 Power Smash 3
26位 27,000 Sonic the Hedgehog
27位 23,000 Record of Agarest War
28位 20,000 Winning Post 7 Maximum 2007
29位 19,000 Mahjong Fight Club: Zenkoku Taisenban
30位 16,000 Untold Legends Dark Kingdom
31位 14,000 Mist of Chaos
32位 14,000 Blazing Angels ~SQUADRONS OF WW II~
33位 12,000 Ratchet and Clank FUTURE
34位 12,000 SEGA GOLF CLUB
35位 11,000 NBA 07

Jos se on totta, että tämän sukupolven ps3/360 -pelit tarvitsevat sen 500 000 myytyä kappaletta tullakseen tuottaviksi, niin vielä on monella tittelillä matkaa tuottoihin ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Jos se on totta, että tämän sukupolven ps3/360 -pelit tarvitsevat sen 500 000 myytyä kappaletta tullakseen tuottaviksi, niin vielä on monella tittelillä matkaa tuottoihin ;)

No en jaksa uskoa, että porttausten ja urheilupelejen vuosipäivitysten tarvitsee niin paljon myydä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Neogaffista napattua, ps3'n pelimyynnit Japanissa tähän asti:

PS3 titles (over 10k) until 11/11 - Media Create (PS3 1st year anniversary)
01??363,000?Minna no Golf 5
02??268,000?Gundam Musou
03??188,000?Shin Sangoku Musou 5
04??132,000?Ridge Racer 7
05??132,000?Gundam Target in Sight
06??126,000?Resistance Fall of Man
07??107,000?Bladestorm
08??83,000?Virtua Fighter 5
09??82,000?Armored Core 4
10??79,000?Ninja Gaiden Sigma
11??67,000?Motorstorm
12??64,000?Pro Yakyuu Spirits 4
13??58,000?Genji
14??57,000?Boku no natsuyasumi 3
15??51,000?The Elder Scrolls IV: Oblivion
16??40,000?RISE FROM LAIR
17??35,000?Rainbow Six Vegas
18??35,000?FolksSoul
19??34,000?FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION
20??33,000?ENCHANT ARM
21??32,000?Call of Duty 3
22??31,000?Wangan Midnight
23??30,000?Need for Speed Carbon
24??30,000?Imabikisou
25??28,000?Power Smash 3
26??27,000?Sonic the Hedgehog
27??23,000?Record of Agarest War
28??20,000?Winning Post 7 Maximum 2007
29??19,000?Mahjong Fight Club: Zenkoku Taisenban
30??16,000?Untold Legends Dark Kingdom
31??14,000?Mist of Chaos
32??14,000?Blazing Angels ?SQUADRONS OF WW II?
33??12,000?Ratchet and Clank FUTURE
34??12,000?SEGA GOLF CLUB
35??11,000?NBA 07

Jos se on totta, että tämän sukupolven ps3/360 -pelit tarvitsevat sen 500 000 myytyä kappaletta tullakseen tuottaviksi, niin vielä on monella tittelillä matkaa tuottoihin ;)

Joo toista se Boksilla jonka pelimyynti dominoi Japsi-markkinoita...eiku ;)

Eiköhän noista aika moni myy ihan kohtuullisesti muualla. Ihmeellisiä pelejä kyllä kärkipäässä mutta niinhän se usein näillä markkinoilla on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Joo toista se Boksilla jonka pelimyynti dominoi Japsi-markkinoita...eiku ;)
Melko heikko on PS3:n myyntien tilanne jos tuolla asialla täytyy itseään lohdutella. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Syd sanoi:
ennemmin katson minusta luotettavien lähteiden (esimerkiksi IGN ja Pelit-lehti) arvosteluja ja muodostan niistä käsitykseni, ellen peliä itse pääse kokeilemaan.

IGN:n luotettavuus kärsi kyllä PES 2008:n myötä. Antavat sille 9.2 ja kas kummaa, pelissä on ottelun jälkeisten tilastojen sponsorina ign.com. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Multiplatformit saavat yleensä rahat takaisin helpolla..Pitää vaan olla oikeat alustat ja pääpainot kehitykselle..Markkinointi on helppoa kun samalla voi mainostaa kaikkia versioita..
Exclusivet maksavat yleensä paljon, mutta ainakin MS maksaa niistä joten pelinkehittäjän vaan pitää keskittyä siihen peliin..Mainonta yleensä tulee pelialustan omistajan pussista ja mitä nyt uuden sukupolven peleistä sanoisi:
PS3: 500k-1.5milj. Ja omat on takaisin..
XO: 200k-1.5 milj. Ja omat on takaisin..
Wii: 100k-500k. Ja omat on takaisin..

Tarkkoja summia on paha sanoa, mutta nykyisellä pelimyynnillä ehdoton johtaja on XO joka on vienyt PS2:nkin tittelin jo aikoja sitten..
PS3:n kehitys maksaa hirveästi vaikka Sony on nyt tukenut enemmänkin pieniä kehittäjiä..Mutta silti työtunteina laskettuna PS3:n exclusivet vievät eniten rahaa ja aikaa, joten rahan saaminen takaisin on pienoinen ongelma, koska Sony ei maksa peleistä minkäänlaisia ennakkoja tai muitakaan bonuksia..Eikä pelimyynnit ole olleet mitenkään huimia vaan aika surkeita muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
GT5:n ja MGS4:n kai tarvitsevat sen 1.5 miljoonaa myytyä peliä ja ylikin tuottaakseen rahat takaisin..Kehityskustannuksissa ei ole tingitty yhtään.

Ja Japanissakin XO:n pelit myyvät ihan kohtuullisia määriä kun katsoo konekantaa..Mutta konsolisota on vasta alussa joten eiköhän ne pelimyynnitkin kasva niin, että tekijät saavat omansa takaisin..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
GT5:n ja MGS4:n kai tarvitsevat sen 1.5 miljoonaa myytyä peliä ja ylikin tuottaakseen rahat takaisin..Kehityskustannuksissa ei ole tingitty yhtään.
Surullista sonyn kannalta että jos GT5 ja MGS4 ovat juuri niitä pelejä jotka myyvät koneitakin niin siinä missä omat tulee takaisin pelien myynneissä (jos tulee) niin asiat menee uudelleen miinukselle kun pelien yhteydessä ostataan myös PS3 joka tuottaa sonylle tappiota :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Namcon kannattaa varmaan lopettaa pelien julkaiseminen jos PS2 HD pelit vaativat 500k myyntejä. :)

Voivoi.. Japani on niin paljon jäljessä länsimaita PS3:lla ja 360:llä. Ehkä PES on jo siedettävän näköinen ensi vuonna.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Namco Bandain pomo tarkoitti noin sanoessaan maailmanlaajuisia myyntejä.
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=3082

Jep, ja kustannukset on varmaan jo nyt hiukan tippunut ps3 peliä tehdessä. Jokatapauksessa huonoa bisnestähän tuo näyttää olevan.

X0 nyt taitaa jenkeissä tehdä sen verran rahaa että kaikki se mitä japanista irtoaa on pelkkää plussaa, mutta olisi kiva nähdä wiin vastaava myyntitilasto.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Namco Bandain pomo tarkoitti noin sanoessaan maailmanlaajuisia myyntejä.
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=3082

Toki toki, mutta jos Japanissa, joka on joskus ollut tärkeä markkina-alue, joku kalliin oloinen yksinoikeuspeli myy vaikkapa n. 30 000 kpl, niin hyvin tukevasti kauppa saa käydä jenkeissä/euroopassa, että saavat sen 470 000 myytyä vain kahdella markkina-alueella ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miten lie Strangleholdin käynyt...

Toisaalta jos kyseisen pelin budjetti on ollut 30M$, niin tuon rahasumman haalimiseksi ei tarvita edes miljoonan pelin myyntiä... Puolen miljoonen myynneilläkin tulee jo kasaan ihan mukavan kokoinen rahakasa (40$*500k =20M$)... Tosiasia mikä tuntuu itse kultakin (jep, minä myös) unohtuvan pelimyynneistä kinastellessa...

Joten jos Namcon PS3-pelit (Riiiidge Racer) maksavat tuon 20-30M$ tehdä, niin eiköhän vika ole sitten jossain muualla kuin PS3:n pienessä laitekannassa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Miten lie Strangleholdin käynyt...

Toisaalta jos kyseisen pelin budjetti on ollut 30M$, niin tuon rahasumman haalimiseksi ei tarvita edes miljoonan pelin myyntiä... Puolen miljoonen myynneilläkin tulee jo kasaan ihan mukavan kokoinen rahakasa (40$*500k =20M$)... Tosiasia mikä tuntuu itse kultakin (jep, minä myös) unohtuvan pelimyynneistä kinastellessa...

Joten jos Namcon PS3-pelit (Riiiidge Racer) maksavat tuon 20-30M$ tehdä, niin eiköhän vika ole sitten jossain muualla kuin PS3:n pienessä laitekannassa...

En nyt jaksa/ehdi kaivaa tarkkoja tietoja, mutta aivan varma on ettei julkaisija saa pelistään 40$/peli. Kyllä tuohon jakeluketjuun mahtuu jos jonkinlaista välistävetäjää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Puolen miljoonen myynneilläkin tulee jo kasaan ihan mukavan kokoinen rahakasa (40$*500k =20M$)... Tosiasia mikä tuntuu itse kultakin (jep, minä myös) unohtuvan pelimyynneistä kinastellessa...

Tuo rahakasa jaetaan kuitenkin useammalle taholle (ainakin valmistaja, julkaisija, konsolin valmistaja (lisenssimaksujen muodossa), maahantuojat ja jakelijat, jälleenmyyjä ja verottaja ovat kakkua jakamassa), joten ei se valmistaja sitä itselle kokonaan saa. Saisko ehkä puolet tuosta summasta omaan taskuun.

EDIT. TeRm0z näkyi ehtivän ensin
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Huh, ei taatusti! Usein tuntuu, että arvostelijat menevät hypeen kaikkein pahimmin mukaan, antavat isoja pisteitä suosikkisarjoilleen ja toisaalta aliarvostavat hyviä pelejä, jos takana ei ole isoa nimeä tai isoa hypeä. Esim. Mario Galaxyn kanssa arvostelijat ovat menneet aivan överiksi, kyllä nyt jostain tuollekin pelille pitäisi ainakin niitä kaseja tulla. Mutta taitaa arvostelijoilla olla niin hirmuiset Mario-fanitukset päällä että hyvä peli saa automaattisesti yhden tai parin pykälän verran Mario-bonusta. Gamespotillakin on taitanut mennä pupu pöksyyn, kun vihaiset Nintendo-fanipojat nillittivät niin maan perkeleesti Zeldan rehellisestä 8.8-arvostelusta.

Esim. Gamedailyn lainaus Metacriticistä:

Ja tästä hyvästä 90 pistettä? (Korostukset lisätty.)
Piti katsoa kahdesti nimimerkkiä ja avataria kun tuon luin :eek:

Jos tuon olisi sanonut kuka muu tahansa tällä foorumilla, niin rovio olisi laitettua valmiiksi käyttöä varten, mutta kiva huomata järki alkaa taas voittaa alaa täällä: "Nintendofanit" pystyvät kirjoittamaan tuollaista tekstiä ja "Plesepojat" pysyivät hiljaa Japanin viime viikon myynneistä... Nyt vielä kun "Xbotit" oppisivat käyttäytymään... (täysin turha trolli, elkää tarttuko)...

On tosiaan erikoista, että peliarvostelijat samanaikaisesti kritisoivat jatko-osia, mutta sitten taas toisaalta paukuttavat tutuille "jatko-osille" suhteessa mielettömiä arvosanoja (Mario, Halo, Ratchet)... Kannustaa tosissaan pelialaa uusiutumaan...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
En nyt jaksa/ehdi kaivaa tarkkoja tietoja, mutta aivan varma on ettei julkaisija saa pelistään 40$/peli. Kyllä tuohon jakeluketjuun mahtuu jos jonkinlaista välistävetäjää.
No jos uusi peli maksaa täällä sen 60 -> 90$, niin eiköhän pelintekijälle siitä napsahda joku 40$... Jenkit/Japani 50$ voikin olla sitten eri luokkaa (25$?)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihan mielenkiintoinen asia tämä, että tietyt nimet kasvattavat enemmän tai vähemmän pelille annettuja pisteitä. En varsinaisesti kuitenkaan näe tätä huonona asiana ellei peli ole selkeästi ja yleisesti todetusti saatuja pisteitä kehnompi. En myöskään allekirjoita sitä kuinka pahana asiana jotkut tämän näkevät että isot nimet saavat kovia pisteitä syystä tai toisesta kuin automaattisesti. Jos esimerkiksi Mario Galaxystä poistaisi kaikki Mario-yhteydet, olisi peli varmasti aivan yhtä hyvä kuin Marionkin kanssa, ja jos olisi asian laita vielä niin, että kehittelijänä olisi jokin pieni ja tuntematon pelitalo, annettaisiin pisteitä suhteessa samanlaisella innokkuudella kuin että kyseessä olisi Mario-peli sillä se olisi todellinen helmi mukujen joukossa. Se että kyseinen peli on Mario on pelkästään plussaa ja tunnetun tuotemerkin hyödyntäminen tässä kaikessa yhteydessä pelkästään järkevää sekä pisnesmielessä että mielekästä legenda-osastolla, sillä kukapa luoja ei haluaisi luomoksensa olevan niin hyvä kuin mahdollista.

On vähintäänkin erikoista jos joku kokee tehtäväkseen riisua peliltä krediittejä aikaisempien saavutusten myötä unhoittaen tyystin sen, että ajankohtainen tapaus enemmän kuin seisoo omilla jaloillaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
No jos uusi peli maksaa täällä sen 60 -> 90$, niin eiköhän pelintekijälle siitä napsahda joku 40$... Jenkit/Japani 50$ voikin olla sitten eri luokkaa (25$?)

Ehkä tekijälle+julkaisijalle *yhteensä* voisi mennä moisia summia suhteellisesti. Mutta todellisuudessa vähemmän, koska julkaisija maksaa myös painokulut, hoitaa markkinoinnin, median yms. Ja sitten tietysti verot, noille ihmisille jotka on peliä tehneet on pitänyt myös koko ajan maksaa palkkaa.

Palkat on jo iso kulu. Ajatellaan vaikka niin, että jos peliä on tehty 2 vuotta ja tekijätiimi on 25 henkilöä 3000 euron keskipalkalla (on epärealistisen pieni tiimi ja aika surkea palkka ja ylioptimistinen kehitysaika) 3000x12x2x25 = 1 800 000 euroa, tuohon päälle vakuutukset ja muut lakisääteiset kulut. Toimistotilat maksaa hitosti. Yksi lehtimainos maksaa keskimäärin 2000 euroa, mainostetaan peliä jokaisessa julkaisumaassa, sovitaan vaikka 20 maata keskimääräisen hinnan ollessa 2000 euroa -> 40.000 pelkkiin surkeisiin lehtimainoksiin. Tuolla summalla saisi YHDEN hyvän televisiomainoskampanjan Suomessa. Tai ei hyvää, koska hyvä maksaisi paljon enemmän. Luultavasti julkaisijalla ei ole omaa mainostoimistoa, tai vaikka olisikin, heidänkin työstään maksetaan mainoksien tekemisestä palkka. Jne Jne. kuluja tulee, kuluja tulee..

Lista on loputon, mutta pointti, että kyllä tuo sinun esittämäsi summa ei kuulosta likimainkaan realistiselta. Nimimerkki yrittäjyydestä omakohtaista kokemusta (tosin ei pelialalta).
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom