Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Bensaa konsolisodan liekkeihin: Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round Six

Vertailussa seuraavat multiplattarit:
* Call of Duty 4
* NBA Live 08
* Need for Speed ProStreet
* Stuntman Ignition
* WWE Smackdown vs Raw 2008
* The Simpsons Game
* Conan
* Assassin's Creed

Olisi luullut että multiplattareiden tilanne olisi muuttunut vuodessa enemmän PS3:a suosivaan suuntaan mutta ei, tilanne on täsmälleen sama kuin vuosi sitten.

Weldomite sanoi:
Offtopic:
Siis osti valmispaketin?
Ja mitään epäyhteensopivuuksia ei tule jos vähän osaa googlettaa tai lukea muropakettia.
Itse kasasin HTPC:n 700 ja siinä on sentää 8600GT näyttiksenä..
Se joka osaa vähän lukea niin ei saa ongelmia käsiinsä PC:n kanssa. Sitten ne kädettömät jotka rikkovat koneensa jo kasatessa tai ostivat ihan vääriä osia tutkimatta yhteensopivuutta yhtään.

Viimeisen 4 vuoden aikana 5 uutta konetta eikä yhdenkään kanssa ole ongelmia ollut. Pelikoneena Q6600, 4gb DDR2, 8800 GTX ja kokoonpano hiljaisena vesijäähyn avulla. Ongelmia pelien kanssa 0..Osat kiinni, emo koppaan, johdot emoon, DVD-asemaan Vistan DVD ja 2h tästä pelaamassa...4 olutta, yksi rikkoutunut tuoppi, utelias koira työntelemässä nenäänsä emoon = onnellinen loppu.
Mistä vi**** minä olisin voinut tietää, ettei kingstonin palikoiden tietty valmistuserä toimi tietynmerkkisen emon kanssa. Just joo... hyvähän se on jokeltaa siellä, että guuglaa. Sulla tuntuu olevan moiseen aikaa. Minä teen noita tietokoneenkasaamis pikkubizneksiä omalla vapaa-ajalla päivätöiden lisäksi. Ei paljoa napostele guuglailla, että toimiiko nuo parhaat hintalaatu suhteen omaavat komponentit nyt keskenään...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Lezlie sanoi:
Bensaa konsolisodan liekkeihin: Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round Six

Vertailussa seuraavat multiplattarit:
* Call of Duty 4
* NBA Live 08
* Need for Speed ProStreet
* Stuntman Ignition
* WWE Smackdown vs Raw 2008
* The Simpsons Game
* Conan
* Assassin's Creed

Olisi luullut että multiplattareiden tilanne olisi muuttunut vuodessa enemmän PS3:a suosivaan suuntaan mutta ei, tilanne on täsmälleen sama kuin vuosi sitten.

Veikkaisin että EAn tapauksessa tilanne jatkuu noin vuodelle 2011, näyttää myyntitilastot mitä sitten näyttääkin siinä vaiheessa. Kyllä sieltä aina joku "on niin raskasta", "ohjelmoijat lähti kalaan", "ei nyt ehditty" vastaus tulee. NBA Liveä jos ei saa pyörimään niin aika surullista toimintaa. Noh, viimeinen hyvä Live tehtiin joskus 98 että saisivat romuttaa koko sarjan. Mutta eipä kyllä 2k7 napannut yhtään sen enempää vaikka uudistusten piti olla niin mahtavia. Koripallopelit on kyllä aika huonossa jamassa verrattuna muihin urheilupeleihin.

Menihän niillä Boksin Maddeniinkin pari vuotta ennenkuin se alkoi pyörimään sujuvasti. Ei kovin suuria plus-merkkejä voi firmalle antaa.

tsinivuo sanoi:
Mistä vi**** minä olisin voinut tietää, ettei kingstonin palikoiden tietty valmistuserä toimi tietynmerkkisen emon kanssa. Just joo... hyvähän se on jokeltaa siellä, että guuglaa. Sulla tuntuu olevan moiseen aikaa. Minä teen noita tietokoneenkasaamis pikkubizneksiä omalla vapaa-ajalla siviilitöiden lisäksi. Ei paljoa napostele guuglailla, että toimiiko nuo parhaat hintalaatu suhteen omaavat komponentit nyt keskenään...
OFFTOPIC:
Miksi ostit kingstonia? Siis teet koneenkasauksia vapaa-ajallasi maksusta ja et osaa koota konetta joka toimii?? Olet sinäkin homman valinnut.
Ja minulla on aikaa kun olen sairaslomalla, sinun vapaa-aikasi taitaa mennä tänne kirjoitteluun kun ei aika riitä googletukseen. Tai normaalin tiedon keräämiseen..
PQI:t, A-data, etc halppismuistit on parhaita hinta/laatu-suhteeltaan eikä mitkään vitun kingstonit joissa on tunnetusti ihan vitusti yhteensopivuus ongelmia lähes kaiken kanssa.
Minä en tee koneenkasauksi vapaa-ajallani vaan silloin kun kaverit, sukulaiset ja muut tutut haluavat saada koneen kasaan halvemmalla. Lisäksi normaalisti toimin myös mikrotukena kavereilla ja opetan niitä käyttämään koneita. Tämä kaikki normaalisti 8-12h työpäivän lisäksi.

Jos et osaa konetta kasata niin älä ala marisemaan PC puolen ongelmista.
END OFFTOPIC:

jryi sanoi:
Siitä vain, olen esittänyt aiemminkin arvauksen, että Nintendo esittelee Wiin seuraajan vuonna 2008 ja alkaa myydä sitä 2009. Todennäköisesti suunnittelutyö on hyvässä käynnissä, ja Nintendolla on valmius aloittaa massatuotanto aika nopeasti, kun Wiin myynti alkaa hiipua.

Jos se myynnin hiipumisesta riippuu, niin sitten saadaan kyllä odotella vielä vuosikausia.

Helpollahan Wiistä saisi HD-konsolin, pistetään mukaan kympin skaalain ja avot, se on siinä, HD-resoja puskee eikä tarvitse tehoja nostaa mihinkään, vanhan mallin ostajillakaan ei ole mitään närää sanottavana koska HD-kohderyhmä on vain marginaalijoukko. Jotain PS2 slimline-tyylistä päivitystä saa siis helpolla aikaan, lisää ominaisuuksia ja yhä pienempää rautaa, samalla valmistuskulut putoavat entisestään mutta hintaa ei tarvitse säätää kuin enintään maltillisesti.

Mahewcoro sanoi:
Jos se myynnin hiipumisesta riippuu, niin sitten saadaan kyllä odotella vielä vuosikausia.

Helpollahan Wiistä saisi HD-konsolin, pistetään mukaan kympin skaalain ja avot, se on siinä, HD-resoja puskee eikä tarvitse tehoja nostaa mihinkään, vanhan mallin ostajillakaan ei ole mitään närää sanottavana koska HD-kohderyhmä on vain marginaalijoukko. Jotain PS2 slimline-tyylistä päivitystä saa siis helpolla aikaan, lisää ominaisuuksia ja yhä pienempää rautaa, samalla valmistuskulut putoavat entisestään mutta hintaa ei tarvitse säätää kuin enintään maltillisesti.

HD-kohderyhmä on marginaalijoukko, ja viiden vuoden päästä ne on jotain ihan muuta. Hence, Wii-hd?

jryi sanoi:
En tietenkään, mitä hyötyä siitä olisi?
Lähinnä vakuuttaisit, että todella uskot väitteisiisi.

tsinivuo sanoi:
Mistä vi**** minä olisin voinut tietää, ettei kingstonin palikoiden tietty valmistuserä toimi tietynmerkkisen emon kanssa. Just joo... hyvähän se on jokeltaa siellä, että guuglaa. Sulla tuntuu olevan moiseen aikaa. Minä teen noita tietokoneenkasaamis pikkubizneksiä omalla vapaa-ajalla siviilitöiden lisäksi. Ei paljoa napostele guuglailla, että toimiiko nuo parhaat hintalaatu suhteen omaavat komponentit nyt keskenään...

Yleensä pyydän murosta tms. neuvoa, vaikka olisinkin seurannut komponenttikeskusteluja. Siellä on kuitenkin muutama tyyppi jotka ihan oikeasti osaa asiansa ja on puolueettomia merkin suhteen. Kyllä internetin aikakaudella pitäisi ilmainen asiakaspalvelu osata käyttää hyödykseen. Pelkästään komponenttikyselyketjuja selaamalla saat helposti valittua osasi.

Ja aina olen kokenut saavani parhaan hinta/teho suhteen ja jopa hiljaisen koneen. Ei muuten ollut mitään ongelmia, kun ummikkona kasasin ensimäisen koneeni. Paneutumaanhan joutuu jokatapauksessa jos haluaa vastinetta rahoilleen. Osti sitten paketin tai kokoaa itse. Miksei siis samantien kokoaisi?

Ja jos haluaa mahdollisimman helpolla päästä, niin ostaa konsolin. simple as that.

E: sori tuplat tuli vahingossa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

TeRm0z sanoi:
Eiköhän tuossa taas tullut esiin syy, miksi suurin osa täällä haluaa pelata konsoleilla. Päivitysrumba kiinnostaa kiviäkin, olkoon se Crysis kuinka hyvän näköinen tahansa.

Luulen että moni tämänkin foorumin lukija on ostanut ainakin neljä konsolia viimeisen neljän vuoden aikana.

Billpen sanoi:
Luulen että moni tämänkin foorumin lukija on ostanut ainakin neljä konsolia viimeisen neljän vuoden aikana.

??Miksi niin? Harvalla täällä on kaikkia koneita, ja PS2 julkaistiin 2000, Box 2001 ja Cube samoin muistaakseni. Jos pelaa vain yhdellä koneella (ja se on varmasti täällä aika yleistä) niin ei taida mennä neljä konetta rikki silloin millään.

Joo EA on paska kun se ei viitsi panostaa häntäpään koneeseen, jolle on vaikeampi kehittää ja kääntää pelejä. Vaikka Sony niin ajatteleekin niitä pelinkehittäjiä ja meitä pelaajia. Laiskaa porukkaa nuo pelinkehittäjät.

En tietenkään, mitä hyötyä siitä olisi?

Oppimiskokemus nyt vähintäänkin. Ja vedonlyönti on kivaa.

samuel6 sanoi:
HD-kohderyhmä on marginaalijoukko, ja viiden vuoden päästä ne on jotain ihan muuta. Hence, Wii-hd?

Niin, viiden vuoden päästä on ihan varmasti Wii-HD myynnissä. Mutta ei ole kauaa aikaa siitä, kun nintendo puheli wiin eliniästä. 4 vuotta on kuulemma jotenkin kankea ajanjakso heidän mielestään, mutta minulle tuli se käsitys että wiin elinkaareksi on ajateltu pitempää kuin mitä cubella se oli. Ymmärtäähän sen, ei nintendolla ole järkeä tappaa hyvää lypsylehmää ja sukupolven vaihdos on aina riski. Sekä se on fakta että HD on vielä parinkin vuoden päästä "harvinaisuus". Enkä tiedä onko tarvettakaan, DS pyyhkii persausta huomattavasti tehokkaammalla kilpailijallaan. Ja nyt puhutaan jopa isommasta tehoerosta kuin Wii vs hd-konsolit.

Katsellaan kun vuosikymmen vaihtuu, varmasti kaikilla on uudet konsolit ulos tulollaan. Jopa sonylla.

tsinivuo sanoi:
Toivottavasti sieltä norsunluutornista tullaan alas vauhdilla kun PC:lle ei enää pelejä tule.
Siis kommentoin sinun ajatusta siitä, että PC-puolella ihmisillä on ongelmia raudan tai pelien kanssa!! Usein ongelmat johtuvat ihan käyttäjästä.

Varmaan PC:n puolella pelit loppuvatkin ekana. Näyttää vaan siltä, että ns. Konsolit lähestyvät enemmän ja enemmän PC:tä.

Ei kannata suuttua jos vähän kommentoi sinun osaamista PC:n puolella.

Useimmilla konsolimiehillä kun on PC. Ja aina tulee olemaan ainakin tässä sukupolvessa.

Zoukka sanoi:
Joo EA on paska kun se ei viitsi panostaa häntäpään koneeseen, jolle on vaikeampi kehittää ja kääntää pelejä. Vaikka Sony niin ajatteleekin niitä pelinkehittäjiä ja meitä pelaajia. Laiskaa porukkaa nuo pelinkehittäjät.

Oppimiskokemus nyt vähintäänkin. Ja vedonlyönti on kivaa.

Häntäpään kone joka on myynyt samaa vauhtia kuin suuri voittaja messiaspelien kera (ensimmäisenä vuotena siis), ja niin että osalla markkinoista konetta ei ollut edes tarjolla ensimmäiseen neljään kuukauteen. Ja tämän palstan mukaan väärällä hinnalla ja ilman pelejä.

Eli EA katsoo ilmeisesti asiaa todella pitkällä tähtäimellä, sillä tilanne kahden Hd-konsolin välillä ei missään tapauksessa voi muuttua. Eihän?

Montako pelimoottoria/tekniikkaa se EA tarvitsee avuksi että Maddenin saa pyörimään? EPIC, IW, Sonyn omat, ja veikkaisin tuleva GTA- check. En tiennytkään että NBA Live on tullut näin monimutkaiseksi, se onkin sitten varmaan taas vanhassa loistossaan. Sony varmaan ilkeyttään pimittää EAlta kaiken tiedon mitä muille jaetaan, ja saman tekee muut pelintekijät.

Zoukka sanoi:
Laiskaa porukkaa nuo pelinkehittäjät.

Jep, perkeleen poropeukalot.... Jos EA ei viitsi nähdä vaivaa vuotuisiin päivityksiinsä, niin voi voi, tulee jatkossa ostettua urheilupelit 2k sportsilta. On se jännä että esim. iso B sai Oblusta tehtyä sujuvamman version vuodessa (jos muistan oikein) PS3:lle.....

Weldomite sanoi:
Ei kannata suuttua jos vähän kommentoi sinun osaamista PC:n puolella.

Useimmilla konsolimiehillä kun on PC. Ja aina tulee olemaan ainakin tässä sukupolvessa.

Muussa, kuin pelikäytössä. Eipä tuo isoveljeni ole koskaan innoissaan ollut noista koneenrakennusprojekteista, vaikka onkin niitä jo montakymmentä koonnut. Kait tuo veljeni on vaan niin käsi, vaikka onkin viimeiset 17 vuotta niiden parissa touhunnut.

karpaasi sanoi:
Muussa, kuin pelikäytössä.

Jeps, itselleni Pc on laskujen maksuväline, ja ainoa peli mitä tulee vielä tänä päivänä sillä pelattua on Diablo 2, niin surulliselta kuin se kuullostaa. Kun nuo pelit jotka kiinnostaa, tulee nykyään koneelle jota ei tarvi pelikäyttöön niiiiiiin paljon päivittää (ainakaan osien osalta)....

Weldomite sanoi:
Siis kommentoin sinun ajatusta siitä, että PC-puolella ihmisillä on ongelmia raudan tai pelien kanssa!! Usein ongelmat johtuvat ihan käyttäjästä.

Ai se on käyttäjän vika, jos ei osaa valita (tai käytännössä kasata komponenteista) konetta, jonka kapasiteetti riiittää pyörittämään pelejä? Terveisiä vaan siinne norsunluutorniiin, että juuri tuollaisen nörtteilyn takia PC:t on niin p*skoja kuin ne nykyisellään on. En minä ainakaan halua elektroniikka-asentajan hommia opetella jotta pääsisin pelaamaan.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom