Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Commodore 64 on ihan rupuinen pelilaite.

Sillä oli sentään oikeita aikuisten pelejä, kuten Samantha Fox Strip Poker ja Sex Games. Niitä pelataan vieläkin, jotain pikkulasten putkimies- ja robottipelejä ei. :eek:

Niin, ja totisempana heittona: Januksen argumentti tunnetaan nimellä olkiukko. Jatketaan...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei ylimääräisiä optimointikierroksia ole olemassakaan.

Jos teet jonkun softan toiselle arkkitehtuurille alunperin, ei se tosiaan käänny toisen arkkitehtuurin alustalle pelkästään uudella cross-compilella maagisesti optimoiduksi ja viilatuksi koodiksi. Tämänkin varmasti itsekin ymmärrät.

Ja Alone in the Dark on sinun mielestä siis porttaus PS3:lle?

Porttaus mistä? PS2 -versiosta? Ja silti ei jaksa pyörittää? :O


Kyllä tämä nyt kuule on ihan ylimääräinen optimointikierros PS3:lle, koska sitä
ei määrämittaisella optimoinnilla saatu pyörimään, sitä on ihan turha kieltää.

Kysymys on, mistä leikataan? Minä veikkaan että perinteisesti resoluutiosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja Alone in the Dark on sinun mielestä siis porttaus PS3:lle?

Porttaus mistä? PS2 -versiosta? Ja silti ei jaksa pyörittää? :O


Kyllä tämä nyt kuule on ihan ylimääräinen optimointikierros PS3:lle, koska sitä
ei määrämittaisella optimoinnilla saatu pyörimään, sitä on ihan turha kieltää.

Kysymys on, mistä leikataan? Minä veikkaan että perinteisesti resoluutiosta.

Mitä helkutan väliä sillä on kuinka kauan ja montako kertaa optimoivat? Se kuuluu olennaisesti pelin kehitykseen. Miksipä pitäisi resosta leikata? Voihan sitä koodia aina tehdä paremmin PS3lle sopivammaksi. Olihan tuossa jo aiemmin pelejä mainittu jotka tekevät vaikka mitä ihmeitä kun resursseja osataan käyttää. Olisivatpa muutkin kuten Insomniac. Vai puhuuko kokemus XOn pelien kautta?

Eikö se listakaan FullHD peleistä riittänyt kumoamaan väitettäsi "XOlla enemmän 1080p pelejä kuin PS3lla"? Eti vittu ite parempi lista jos kerran meinaat asioita faktoina esittää. Parempaa ei löytänyt ja sillä mennään. Chewbacca-puolustus ei oikein toimi Paolo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En usko että mgs4 vaatisi kokonaisuudessaan 20gigaa vapaata tilaa.
Enemmän uskon että aina uusi chapteri kopioidaan vanhan päälle.
Suoranaista perseilyä jos peli vaatii 20gigaa vapaata tilaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä helkutan väliä sillä on kuinka kauan ja montako kertaa optimoivat?
Se että peli lykätään määrittelemättömään tulevaisuuteen siksi että on suorituskykyongelmia kertoo että alusta ei ole ihan loppuun saakka mietitty.
Onko sillä väliä? Se on suhteellista. Jos on merkityksetöntä että pelit myöhästelevät sille omalle alustalle niin eipä kait sitten.

Miksipä pitäisi resosta leikata? Voihan sitä koodia aina tehdä paremmin PS3lle sopivammaksi.
Kuten niin kovin monessa PS3-versiossa jossa resoa on jouduttu leikkaamaan?
Ei sieltä mitään ihmetehoja optimoimalla kaiveta, etenkään kun kehitys on jo (muilla alustoilla) julkaisuvaiheessa. Nyt aletaan karsia isolla kädellä.

Eikö se listakaan FullHD peleistä riittänyt kumoamaan väitettäsi "XOlla enemmän 1080p pelejä kuin PS3lla"?
Missä minä olen niin väittänyt?

Ja ei, tuo lista ei todista mitään - Tuon listan perusteellahan PS3:lla on enemmän pelejä kuin Xbox 360:lla. Ei ala hälytyskellot soida???


Eti vittu ite parempi lista jos kerran meinaat asioita faktoina esittää. Parempaa ei löytänyt ja sillä mennään. Chewbacca-puolustus ei oikein toimi Paolo.

Olen edelleen sitä mieltä että 1080p-pelit ovat harvassa. Jos olet eri mieltä asiasta tuon listasi
perusteella niin se kertonee ehkäpä enemmäkin siitä mihin toiset ovat valmiita tyytymään ja
toiset eivät. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vieläkään en ymmärrä tätä yhden levyn vimmaa, jos peli ei mahdu yhdelle niin sitten se laitetaan kahdelle. Kenen mielestä peli on huonompi (ja vaatii/oikeuttaa uuden levyformaatin) jos se ei mahdu yhdelle levylle, käsi ylös.
Kyllä se yhdellä levyllä on kivampi :)
Muutenkin PS3-pelien äänimaailmoista huomaa, että kyllä on levyllä tilaa kikkailla. Ja haluatko juuri vaikka GT5:ssä vaihtaa levyä kesken nettiajelun, koska hosti haluaa vaihtaa rataa...?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä se yhdellä levyllä on kivampi :)
Muutenkin PS3-pelien äänimaailmoista huomaa, että kyllä on levyllä tilaa kikkailla. Ja haluatko juuri vaikka GT5:ssä vaihtaa levyä kesken nettiajelun, koska hosti haluaa vaihtaa rataa...?

Eikös tässä jo aikaisemmin mainittu, että tuo levyn vaihto sopii tietyn tyyppisiin peleihin ja oikein vielä erikseen mainittiin, että ei sovi autopeleihin..........
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sori, en huomannut. Ei jaksa lukea tällaista skeidan jauhantaa 1080p-peleistä, koska niitä ei periaatteessa edes ole.

(Ja kuka helvetti on kehdannut väittää että levyn vaihtaminen sopii peliin?! Skeidaa, sanon ma!)

EDIT:
Moikka moderaattori.
Edelleen, en ole moderaattori. Mun homma on vain ja ainoastaan järkkäillä turnauksia. Ei mitään muuta. Siksi Online moderaattori. "Titteli" on ehkä harhaanjohtava.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä se yhdellä levyllä on kivampi :)
Muutenkin PS3-pelien äänimaailmoista huomaa, että kyllä on levyllä tilaa kikkailla. Ja haluatko juuri vaikka GT5:ssä vaihtaa levyä kesken nettiajelun, koska hosti haluaa vaihtaa rataa...?

Totta kai olen samaa mieltä, että yhdellä levyllä pelaaminen on mielekkäämpää mutta nämä esimerkit ovat melko kaukaa haettuja. Muistetaan nyt kuitenkin ettei XO:llekaan ole tullut yhtään peliä, jossa levyn vaihto oikeasti haittaisi. Ja en usko sekuntiakaan pr puheisiin esim. Resistancesta ja Heavenly Swordista - peleissä ei ole mitään mikä ei olisi oikeasti mahtunut yhdelle dvd:lle.
Mieluummin kulutan 15sekuntia levyn vaihtoon kuin 5-10min asennusruudun katseluun.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sori, en huomannut. Ei jaksa lukea tällaista skeidan jauhantaa 1080p-peleistä, koska niitä ei periaatteessa edes ole.
Aamen,

(Ja kuka helvetti on kehdannut väittää että levyn vaihtaminen sopii peliin?! Skeidaa, sanon ma!)
No ei kait kukaan väitä että se sopii, kyse on siitä ettei se välttämättä peliä pilaa.

Toisin kuin suorituskykyongelmat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No ei kait kukaan väitä että se sopii, kyse on siitä ettei se välttämättä peliä pilaa.
Tämä tummennettu se hassu osuus tässä onkin :D
Eikös tässä jo aikaisemmin mainittu, että tuo levyn vaihto sopii tietyn tyyppisiin peleihin ja oikein vielä erikseen mainittiin, että ei sovi autopeleihin..........
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tämä tummennettu se hassu osuus tässä onkin :D

Okei, ehkä sanavalintani meni hieman metsään, en taas ottanut huomioon sitä, että täällä konsolisodassa rautalangan vääntäminen on homman nimi. Eli kysymyshän on juuri siitä, että levyn vaihto ei välttämättä pilaa peliä jos kyseessä ei nyt satu olemaan se kuuluisa autopeli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On.

Mä asennan peliä kymmenen minuuttia ja ei tartte ihmetellä levyjen vaihtoa. Ne, jotka tuota kammotusta ovat pelanneet, tietävät mitä helvettiä se oli. Indy sanoo jotain.. Ei kun vaihdetaan levyä, sitten toista perään.

Kyllä vaan se asennus on tätä päivää. Se, että asennus tehdään huonosti on asia erikseen.
Ei levyn vaihto ollut pleikkamiehille ongelma PS1/PS2 generaatiossa. Mutta ihan sama, ei tässä ketjussa järjellä ole ollut tekemistä missään vaiheessa. Turhaa tunteenpaloa vaan.

PC:llä pelit on asennettu iät ajat. Indykin toimi kiintolevyltä. Mitään amigoita tuettu.

Kyllä minäkin toivoisin XO:lle kiintolevy installointia, mutta (modatun)XB/PC tyyliin. Asennetaan jos halutaan. Ja sen jälkeen heitetään levyt nurkkaan. That's the way it should be done.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olisivatpa muutkin kuten Insomniac. Vai puhuuko kokemus XOn pelien kautta?
Siinä voisi pikkuhiljaa realiteetit avautua myös teillekin, kun vääntää ensiksi koodia työkaluilla, joka tekee työn jo puoleenväliin ihan itsekseen ja ilman stressiä ja sitten vaihtaa työkaluihin, joissa vaikkapa muistiosoituksia joutuu fundeeraamaan ihan tosissaan yömyöhään asti.

Haluaisin myös tiedustella, miksi viestisi ovat kovin hyökkääviä toisia käyttäjiä kohtaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja Alone in the Dark on sinun mielestä siis porttaus PS3:lle?

Porttaus mistä? PS2 -versiosta? Ja silti ei jaksa pyörittää? :O

Eiköhän tuo AITD sisällä paljon (tai luultavasti lähes 100% :p) XO:lta "portattua" koodia, sitä varmaan haettiin. Vai onko PS3-versiota tekemässä oma tiimi alusta alkaen PS3:lle kehitetyllä moottorilla? Enpä usko..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eiköhän tuo AITD sisällä paljon (tai luultavasti lähes 100% :p) XO:lta "portattua" koodia, sitä varmaan haettiin. Vai onko PS3-versiota tekemässä oma tiimi alusta alkaen PS3:lle kehitetyllä moottorilla? Enpä usko..

Pelihän julkaistaan viidelle eri alustalle, PC ja XO ovat varmasti kehityslinjaltaan melko samoja.

Porttaus tarkoittaa valmiin pelin kääntämistä aliustalta toiselle, lead platform taas sitä että feature
implementoidaan ensin yhdelle alustalle, ja kun siihen ollaan konseptitasolla tyytyväisiä niin siinä
vaiheessa ominaisuus lyödään kasaan myös muille alustoille. Tämä ei siis tarkoita koodin kääntämistä
alustasta toiselle, yksittäisiä hyväksihavaittuja algoritmeja lukuunottamatta.

Logiikka tässä on siis se että testaamatonta ominaisuutta ei ole järkeä implementoida ja testata
usealla alustalla rinnakkain, ennen kuin on päätetty että se varmasti päätyy valmiiseen tuotteeseen.


Moottorista on vaikea sanoa, koska peliä todellakin kehitetään myös Wiille ja jopa PS2:lle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihan tuttua puuhaa tuon ajan diskettirumba on minullekin, mutta taisi nyt lipsahtaa vertaus hieman toiseen ääripäähän?

Lähempänä reaalimaailma on vaikka se, että itkitkö verta GC Resident Evil 4 kahden levyn kanssa? PS2:n yhden levyn versio sitten ikäänkuin päästi sinut pahasta ja antoi rauhan?

Särkeekö sydäntä ja päässä vihloo kun joutuu koskemaan FF9:n neljän(!) levyn peliin? FF X yhdellä levyllä oli sitten kova helpotus siihen tuskanhikeen mitä joutui kokemaan FF9:n kanssa? :D

Ei minua ainakaan haittaisi tippaakaan jos uusi Final Fantasy päätettäisiinkin tuoda kahdella bluureiskalla :confused:

Tietystikään joka peliin monen levyn meininki ei toimi. Esimerkiksi autopeleissä kukaan ei kestäisi vaihdella levyjä sen mukaan millä levyillä radat nyt mahtaakaan olla.


Ei minua haitannut LO:n 4 levyä. ;) Kivaa jos on monta levyä, toinen juttu sitten on se miten suhtaudun asentamiseen jokaisessa välissä. Se ei nimittäin kiinnostaisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toivottavasti Codemasters saa ohjelmoitua X360:een lisään suorituskykyä, niin se Grid saadaan pyörimään.

Ottaa kovon irti niin johan pyörii. Bugi != suorituskyky.

Johan 360-versiossa on parempi fps kuin pleikkaversiossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Heh, kannattaisi varmaan moderaattorinkin ottaa ensin asiasta selvää että ne piikittelyt voisi tehdä ihan faktatiedoilla silloin kun aihetta on.

Edit: joistakin olemattomista ruudunpäivityseroista nyt on turha taas vääntää. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom