Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo kyllähän PS3:lla pelailu (en omista boxia) on tuonut mieleen alkuaikojen PS1-pelit, joissa tuijotettiin joka välissä pitkiä loading ruutuja. Ei tosin pelkästään huonoja muistoja ole noista, sillä Abes Exoduksessa vai mikä liene olikaan oli latausruudussa "Loading, get over it" teksti ja vittuileva mudokoni :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Älkäähän nyt vielä tätä konesukupolvea haudatko! Itse odotan pelien puolesta erittäin hyvää syksyä, ja lähes kaikki odotetuista peleistä on multiplattareita. Joten jos ei wiillä ole pulaa pelattavasta, niin ei voi olla muillakaan.

Ei tämä mikään pettymys ole ollut :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Seuraavassa genissä sitten!

Tuskinpa. Ylilyövä hype-markkinointi, höplään meneminen ja siitä syntyvät epärealistiset odotukset ei häviä mihinkään. Turhautumisen kohde ehkä vaihtuu.

Parempi vaan laskea odotustasoa ja tyytyä siihen mitä on tarjolla. Elämä on hauskempaa niin, kun ei tarvitse stressata pienistä teknisistä nyansseista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Asennus vie aina voiton. Latausajat nopeutuu niin paljon. En vaan tajua miksei pelissä ole vaihtoehtoa asentaa koko peliä kerralla :(
EDIT: Ja MGS:n latausajathan on todella nopeat videoiden ja pelin välissä. Olisiko boxilla näin ilman mitään asennuksia?

Samaa tasoa varmaan DMC4:n kanssa eli parin sekunnin viive jos sitäkään. Ja kun moni tuntuu noista latausajoista itkevän niin kumma ettei tuota samaa itkua näy MGS4:n chapter-installoimisen suhteen, kyseessähän on latausaika aivan kuten muissakin peleissä, paitsi tässä se kestää minuutteja. Ja voisin väittää, että vaihtoisin levyn milloin tahansa nopeammin kuin yhdenkään chapterin odotukseen mennyt aika, tosin onhan ns. kusitauko välillä hyvä, etenkin näin kesällä.

Itse ajattelen MGS4:sta, että se koostuu minipeleistä pelin sisällä. Streamauskaan ei olisi toiminut edes MGS4:n suhteen ja suhteellisen suuri ensiasennus taas poistui varmaan heti ajatuksista Kojimalta. Tosin siinä olisi ollut hieno temppu näyttää kaikkien edellisten MGS-sarjan pelien juoni kaikille. Eikä kukaan olisi viitsinyt tuosta valittaa.

EDIT: MGS4 on myös omalla tavallaan suuri pettymys, sillä lopulta peli ei sillä paljoa paskaakaan pelattavaa. Hauska nähdä miten Forza3:n 2:n DVD:n linjaan suhtaudutaan. Ainakin pelattavaa ja saavutettavaa pitäisi olla riittämin. Tai korjauksena niin huhutaan.

EDIT2: MGS4 kai möi yli. 1.6 miljoonaa ja konsoleita meni aika hurjasti. Hauska nähdä seuraavien viikkojen/kuukausien myynnit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hauska nähdä miten Forza3:n 2:n DVD:n linjaan suhtaudutaan.
Yllätyin kun tämä tieto julkaistiin. Autopelit kun on niitä pelejä joissa monilevyt ei oikein toimi.

Miten peli sitten aiotaan jakaa kahdelle levylle? Nopeasti ajateltuna ei tule mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin, että yksin- ja moninpeli erotetaan omiksi levyiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Yllätyin kun tämä tieto julkaistiin. Autopelit kun on niitä pelejä joissa monilevyt ei oikein toimi.

Miten peli sitten aiotaan jakaa kahdelle levylle? Nopeasti ajateltuna ei tule mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin, että yksin- ja moninpeli erotetaan omiksi levyiksi.
Gran Turismo 2 erotti kahdelle levylle Arcade- ja GT-moden.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Yllätyin kun tämä tieto julkaistiin. Autopelit kun on niitä pelejä joissa monilevyt ei oikein toimi.

Miten peli sitten aiotaan jakaa kahdelle levylle? Nopeasti ajateltuna ei tule mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin, että yksin- ja moninpeli erotetaan omiksi levyiksi.

Pelin mukaan voidaan laittaa lisälevyasema tyyliin Amiga. :D Vaikea keksiä miten asia ratkaistaisiin muuten kuin mahdollistamalla toiselta levyltä usean gigan kovoasennus ja pelilevynä käytettäisi vain toista. Toisen levyn käyttöön vain moninpelissä en heti ainakaan usko sillä samoja ratoja siellä varmaankin ajellaan kuin yksinpelissäkin.

Tuo Har*:n kertoma Gran Turismo 2:n temppu on hieman yllätys, olivatko radat samoja arcade- ja GT -modeissa? Tässä huhussa haiskahtaa tuo kahden levyn käyttö myös sen vuoksi pahasti, että 100 radan ja 400 auton tekeminen kunnolla vie varmasti enemmän kuin kaksi vuotta, oli kehitysympäristöt sitten miten hyviä tahansa. Viimeksihän ratoja piti olla joitain yli 40 mutta kauas jäätiin. Ja ykkösosaa kehitettiin ainakin se kaksi vuotta. Toivottavasti kolmosen kanssa panostaisivat laatuun eikä määrään kuten Gran Turismo 5:kin tekee. Graafisella puolella olisi esim. valaistuksen kanssa paljon korjattavaa, vauriomallinnusta ei tarvitse tehdä yhtään realistisemmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

2:n DVD:n linja on kyllä hieman outo tosin saattaa olla, että peliin tulee sitten noita autoja+ratoja ladattavaksi. Ainakin kuulostaa järkevämmältä vaihtoehdolta.

Suurin osa maailman kilparadoista ja autoista on jo valmiiksi mallinnettu esim. PC:n puolella joten mikseivät firmat voi tehdä kunnon yhteistyötä. Itselleni autopeleissä kun se pelattavuus, tekoäly (yksinpeli/moninpeli botit) ja mahdollinen moninpeli on pääasiat. Grafiikka tulee sitten näiden ehtojen jälkeen.

Forza3:n suhteen tilanne on varmaan parempi kun taustatyötä on tehty jo kahden osan ajan. GT:n tekijöiden "ultra" realistiseen mallintamiseen voi sanoa vaan, että kyllähän niihin uppoaa rahaa ja aikaa. Joutuivat hekin nöyrtymään hieman alkeellisen vauriomallinnuksen tekemiseen tai jos sen sitten saavat ihan lopulliseen peliin mukaan jossain vaiheessa. Vaikuttaako vaurionmallinnuksen lisääminen sitten pelin resoluutioon tai esim. autojen määrään radalla.

Mutta kyllä on pakko myöntää, että ikävä kyllä DVD alkaa olla liian vähän. Kun MS ei osaa luovuttaa ja antaa Arcadelle tappotuomion, käyttäjille vapauden laittaa oma kovo koneeseen kiinni ja peleille luvan käyttää kovoa hyväksi. Kun vastustaja tekee näin niin mikseivät hekin. Ensiasennukset vaan peleihin. Tosin muutahan ei tarvita, ei etenkään erillisiä pelin aikana tapahtuvia asennuksia, joita ei edes PC:lläkään näe :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tässä huhussa haiskahtaa tuo kahden levyn käyttö myös sen vuoksi pahasti, että 100 radan ja 400 auton tekeminen kunnolla vie varmasti enemmän kuin kaksi vuotta, oli kehitysympäristöt sitten miten hyviä tahansa. Viimeksihän ratoja piti olla joitain yli 40 mutta kauas jäätiin. Ja ykkösosaa kehitettiin ainakin se kaksi vuotta. Toivottavasti kolmosen kanssa panostaisivat laatuun eikä määrään kuten Gran Turismo 5:kin tekee. Graafisella puolella olisi esim. valaistuksen kanssa paljon korjattavaa, vauriomallinnusta ei tarvitse tehdä yhtään realistisemmin.

Forza 2:sta saa reilusti yli 300 autoa valmiina, joten 400 kuulostaa realistiselta tavoitteelta. Kakkosesta saadaan myös 47 rataa, joista osa on tietysti samoissa ympäristöissä. 100 rataa voisi tarkoittaa noin 30 erilaista rataympäristöä. Jo ykkösestä löytyisi monia mielenkiintoisia (mutta kakkosesta puuttuvia) ratoja, jotka voisi päivittää kolmoseen. Suurimmat uudistukset pitäisi kohdistaa pelimuotoihin ja erityisesti uratilaan, koska pelkästään kattavammalla uratilalla pelisarja voitaisiin nostaa uudelle tasolle. Lisäksi kilpailutaktiikkaan soisi kiinnitettävän vähän enemmän huomiota. Aiempien osien Endurance-kisat kyllä sisältävät yhden varikkostopin, mutta kisojen toteutus on silti aika ... köyhä. Pitempiin kisoihin tulisi kivasti lisää yllätyksellisyyttä, kun ratkaisuja voisi tapahtua muuallakin kuin vain radalla. Uusintoihin vielä realistisemmat kameravinkkelit, niin pelissä olisi sitten sitä katsottavaakin. :) Luulisi olevan toteutettavissa keskivertokehityssyklin aikana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

EDIT: MGS4 on myös omalla tavallaan suuri pettymys, sillä lopulta peli ei sillä paljoa paskaakaan pelattavaa.

Voitko vakavalla naamalla sanoa että tuo tuli yllätyksenä ? :)
MGS on aina MGS, ja MGS sisältää aina pirusti videoita, tykkäsi massat siitä tai ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Juuh ei. Mielessäni kaivertaa edelleen se "yhteensopivuus edellisen konsolin kanssa" -lupaus, jonka molemmat konsolit toteuttivat sitten loppujen lopuksi todella huonosti.

Muistaakseni Microsoft lupaili ainoastaan yhteensopivuutta Xboxin suositumpien pelien kanssa, ei niinkään sitä, että kaikki pelit toimivat. Toisaalta en itse kyllä valita: Halot, Psychonauts, Soul Calibur II ja Ninja Gaiden pelittävät enkä muuta oikeasti uudelleenpelauksen arvoista Xboxilla edes omistanut.

PS3 varmaan olisikin jo tässä taloudessa, mutta se taaksepäin yhteensopivuus oli tässä kohtaa avaintekijä. En aiemmin ole omistanut PS2:sta (monet klassikkopelit jääneet kokematta) eikä ajatus kahden konsolin ostamisesta oikein hotsita...varsinkin, kun PS3 on jo itsessään suht hintava.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo Har*:n kertoma Gran Turismo 2:n temppu on hieman yllätys, olivatko radat samoja arcade- ja GT -modeissa?

GT-modesta (itse pääpelistä) taisi löytyä kaikki mahdolliset autot ja radat, mutta pelimuotoja oli levyllä vain tuo yksi. Arcade-levyltä löytyi sitten kaikki muut pelimuodot aina arcadesta kaksinpeliin, mutta autoja ja ratoja oli jonkin verran vähemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Final Fantasy XIII Versusin kehitys keskeytetty toistaiseksi, Square Enix yrittää siirtää resursseja varsinaiseen FFXIII:een nopeuttaakseen sen valmistumista.

Square Enix kiiruhti kumoamaan huhut palturina ja kateellisten panetteluna.

Heidän mukaan osa Fantasy XIII Versus tiimistä auttaa Final Fantasy XIII tiimiä ehtiessään, mutta molemmat pelit ovat edelleen kehitysputkessa alkuperäisen aikataulun mukaisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Syy on varmasti siinä, että ihmiset eivät kokisi asennuksia kovin mukavana, jos se kerta-asennus kestää 20-30min. Toisekseen monet voivat kokea tilan loppuvan Pleikalta kun Kojiman peli kaappaa valtaosan 40GB kovosta. Ei kovin mukavaa.

Mutta vaihtoehtona siis koko asennus... Mä asentaisin ainakin heti koko pelin, jos siihen annettaisiin mahdollisuus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös asennusajat ollut yksi niistä asioista joita Konami kielsi mainitsemasta arvosteluissa? Ei olisi välttämättä mukavaa pistää päivän päätteeksi peliä koneeseen tunnin pelailua varten ja huomata että se tunti kuluukin asenteluun...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös asennusajat ollut yksi niistä asioista joita Konami kielsi mainitsemasta arvosteluissa? Ei olisi välttämättä mukavaa pistää päivän päätteeksi peliä koneeseen tunnin pelailua varten ja huomata että se tunti kuluukin asenteluun...

Tunnin mittainen kahden minuutin asennus? :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös asennusajat ollut yksi niistä asioista joita Konami kielsi mainitsemasta arvosteluissa? Ei olisi välttämättä mukavaa pistää päivän päätteeksi peliä koneeseen tunnin pelailua varten ja huomata että se tunti kuluukin asenteluun...

Huomaa että et ole peliä pelannut.

Kyllä peli vaatii asennuksen, joka kesti itselläni noin 8minuuttia. Chapterien välissä asennetaan 1-3min dataa.

Eli yhteensä asenteluun menee siis alle 20minuuttia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Huomaa että et ole peliä pelannut.

Kyllä peli vaatii asennuksen, joka kesti itselläni noin 8minuuttia. Chapterien välissä asennetaan 1-3min dataa.

Eli yhteensä asenteluun menee siis alle 20minuuttia.

Aika naurettavaa tuo asentelu kyllä. :( Tuskin se kaikkia haittaa, mutta itse en ainakaa tuollaista kakkelia sietäisi. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aika naurettavaa tuo asentelu kyllä. :( Tuskin se kaikkia haittaa, mutta itse en ainakaa tuollaista kakkelia sietäisi. :)
On se kyllä ihan perseestä, että viiden tunnin välein joutuu katsomaan 2 minuutin installoinnin. Oh humanity!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom