Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kenties yksi kaikkien aikojen parhaista räiskintäpeleistä ja Xbox 360:llä 96 pisteen arvoiseksi nostettu Orange Box näyttäisi kärsivän suurista ongelmista PS3:lla, jos on uskominen ensimmäisiin arvosteluihin:

Ign 84


GameDaily 80


GameSpy 70


Tulee mieleen kysymys, että montako peliä vielä ennen kun tämä asia korjaantuu, vai korjaantuuko koskaan?

Jännä juttu miten eivät saa pyörimään kunnolla 3 vuotta vanhaa peliä. Orange boxin peleistä yksikään ei kuitenkaan ole teknisesti mikään erikoinen. Team Fortress ja Episode 2 näyttävät ihan ok:lta. Kai se PS3 on niin helvetillinen koodattava, kuitenkin toiset lafkat jotka kehittävät erityisesti sille, saavat aikaan hienoa jälkeä (naughty dog, polyphony ym.).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Todellinen syy on raha! Sen takia ei kunnon portteja jakseta vääntää. Boxilla pelit myy enemmän, joten siihen panostetaan tällä hetkellä ensimmäisenä. Niin, EA on aina tehnyt.

Aika ei välttämättä riitä, jos molemmille porteille annetaan sama tiukka aikaraja...

Laiskuus on vaan fanipoikien keksimää habatusta :) On siinä paljon muutakin taustalla...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olisiko pitänyt se hymiö työntää sinne perään, jotta "vitsi" PS3:n kuolemisesta olisi ollut helpommin ymmärrettävissä:p

Katsotaan, miten pitkään kestää, ennenkuin joku vakavalla naamalla kommentoi "ei se oo vitsi" ...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
:D Loistavaa :D Yksi vanha naavaparta kiittää ja kumartaa :D
Minä myös. Hurraa!

Kuten muistanet(te) niin DC-palstalla vikisin varmaa tuhoa ja valitettavasti olin oikeassa. Onneksi kone on säilynyt ehjänä ja toinen jemmassa pahimman varalle. Kunniapaikalla (lue TV:n vieressä) ja kovassa käytössä on.

Sonyn Saddam / superkompuutteri / Emotion Engine-markkinointia ja etenkin yllättävän monelle tuohon roskaan uskoneelle idiootille oli pitkään vaikea antaa anteeksi. Eiköhän tuo PS2-banni omalta osaltani ala olla ohi ja semmoinen kotitalouteeni vielä eksy. Hienoa jälkeä ja hyviä pelejä vuosien varrella tuli vaikka tunteet peleiltä vielä puuttuvatkin. No ehkä sitten kun ne oppivat ohjelmoimaan sitä kunnolla.. Vanhaa läppää mutta ah niin legendaarista.

EA:n toimista vikisijöille muistutuksena DC:n totaalinen sivuuttaminen kyseisen firman puolelta. Helvetin Sonyn pussiin pelaajat :cool: EA-banni oli täällä kans pitkään voimassa, mutta alekori Änärit ja Burnoutit XBoxille lakkauttivat moisen.

Eli joo. Turhan vakavissaan sitä itse(kin) on pelaamiseen tullut suhtauduttua. Mutta kyllä PS3 saa jäädä pitkäksi ajaksi vielä hyllyyn, sillä markkinoinnissa Sony vanhaa kunnon silkkaa valehtelua jatkaa. Ei sillä, että Nintendo tai Microsoft olisivat pieniä sympaattisia perheyrityksia saati puhtaita pulmusia, mutta edes joku roti Sony, PRKL! :) :p :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mullakin oli Dreamcast ja sille oli loistavia pelejä ainaskin: Virtua Tennikset, Crazy taxit, Shenmuet, MSR ja RE:Veronica. Noita tahkottiin ja paljon. Vanishing point myös keräsi paljon pelitunteja. Ja ai niin Tony Haukat myös. Oi muistoja. :o

EDIT: Pointti. Sille oli loistavia pelejä ja se oli loistava laite. Ainakin minun yksilö oli ehjä kun sen eteenpäin myin.
Niin ja minä tykästyin juuri Dreamcastin ohjaimeen. Sen takia ostinkin Xboxin, koska siinäkin oli liipaisimet. DC:llä rakastuin noihin liipaisimiin autopeleissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pasi85 sanoi:
Jännä juttu miten eivät saa pyörimään kunnolla 3 vuotta vanhaa peliä. Orange boxin peleistä yksikään ei kuitenkaan ole teknisesti mikään erikoinen.

Kaikki koodanneet, tai ainakin porttausta tehneet, tietävät, että porttaaminen alustalta (tai OS:ltä) toiselle ei ole helppoa, etenkään jos porttausta ei alunperin softaa kehitettäessä otettu huomioon. On eri asia saada softa pyörimään toisella alustalla ylipäätään, kuin saada se pyörimään hyvin. Sillä ei ole lopulta kovinkaan paljoa tekemistä eri alustoiden hypoteettisen helppouden tai vaikeuden kanssa. Arkkitehtuurierot ympäristössä ja portattavassa softassa vaikuttavat suuresti, ja jollekin alustalle voi olla helpompi portata tietyn toisen alustan softaa, kuin jollekin toiselle alustalle. Vanhaa koodia voi olla jopa vaikeampi portata johtuen sen aikaisten ohjelmointimenetelmien yms. eroista nykyisiin verrattuna.

Jos porttaukseen on annettu tarpeeksi aikaa, rahaa ja resursseja on hyvään lopputulokseen mahdollista päästä vaikeammistakin lähtökohdista, mutta jos jotain näistä karsitaan, joudutaan tekemään kompromisseja eri alueilla ja se näkyy väistämättä lopputuloksessa. EA:n kohdalla näin on käynyt tänä vuonna valitettavan usein.

Sony on usein, ymmärrettävästi, toitottanut, että PS3:lla toteutettua koodia on paljon helpompi portata muille alustoille kuin toisinpäin, ja kaiketi viimein ainakin jotkut 3rd party julkaisijat, kuten Midway, ovat tämän ymmärtäneet, ja aikovat käyttää PS3:sta lead-alustana multiplattareilleen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Har* sanoi:
Minä myös. Hurraa!

Kuten muistanet(te) niin DC-palstalla vikisin varmaa tuhoa ja valitettavasti olin oikeassa.

Mutta kyllä PS3 saa jäädä pitkäksi ajaksi vielä hyllyyn, sillä markkinoinnissa Sony vanhaa kunnon silkkaa valehtelua jatkaa. Ei sillä, että Nintendo tai Microsoft olisivat pieniä sympaattisia perheyrityksia saati puhtaita pulmusia, mutta edes joku roti Sony, PRKL! :) :p :D

Har*, sinä Tuomion Pasuuna:D Olit johdonmukaisesti lopullisen tuhon airue ja kuinka minua harmittikaan, kun olit täydellisen oikeassa ja minä täydellisen väärässä tuolloin:D Uskostani suurin osa oli (turhaa) toivoa, kyllähän sen nyt tajuaa:) Ja tuhoa ennustavat, täysin loogiset päätelmäsi olivat harmittavia juuri siksi, koska tiesi niiden todennäköisesti toteutuvan. Mutta yrittää täytyy, jonkun pitää olla underdoginkin puolella, vielä kun järki sanoo että anna olla jo:D

Älä nyt PS3'sta sorsi:) Jos DC'n tappaminenkin oli nuorten foorumilaisten mielestä vuosisadan kulttuuriteko, niin sehän olisi vuosituhannen kulttuuriteko, mikäli Sony olisi pyyhkinyt muut konsolivalmistajat suohon uhonsa mukaan ps3'llaan. Kuinka paljon parempi Tosi Pelaajien Maailma olisikaan ilman Nintendoa ja Microsoftia:eek:

Asiasta aidanseipääseen, Japanin myyntiluvut Sinobin mukaan:

Wii Fit is 95% sold-through.

DSL 165000
PSP 88000
PS2 15000
PS3 38000
Wii 110000
360 7800

1. WiiFit 153000 (407000)
2. TOI 108000
3. Layton 2 101000 (409000)
4. MnGP2 86000
5. Mario Party DS 81000 (602000)
6. Lost Odyssey 60000
7. Gundam 52000 (283000)
8. Mario Galaxy 49000 (501000)
9. Power Pro Pocket 10 47000
10. WE2008 PS2 44000 (439000)

Katsokaa Wiin myyntimäärää :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mielenkiintoista nähdä miten huominen Gran Tourismo 5 Prologue julkaisu vaikuttaa Japanin konsolimyynteihin. Meneekö PS3 uudestaan Wiin ohi viikkomyynneissä? Itse veikkaan kylmän optimistisesti, että PS3 myy Japanissa loppuvuoden joka viikko enemmän kuin Wii, GT5P:n vetämänä.

Kuulemma Sony tuo markkinoille ensimmäisellä viikolla n. 250.000 GT5P peliä ja odottaa ladattavan version myyvän n. 50.000 kappaletta.

For the record: tämä oli kirjoitettu ennenkuin Centauri lisäsi tuohon omaan viestiinsä tämän viikon myynnit ;) :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Wii Fit is 95% sold-through.

1. WiiFit 153000 (407000)
.
.
8. Mario Galaxy 49000 (501000)

2 viikkoako tuo WiiFit on ollut nyt myynnissä ja kohta mennään jo Galaxyn ohi. Sanokaa vanhanaikaiseksi, mutta minä en ymmärrä tätä touhua:eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
2 viikkoako tuo WiiFit on ollut nyt myynnissä ja kohta mennään jo Galaxyn ohi. Sanokaa vanhanaikaiseksi, mutta minä en ymmärrä tätä touhua:eek:

Jep, ei voi ymmärtää. No, kyseessä onkin se "uusi liikunnallinen konsoli", ainakin Hesarin mukaan :D Luottamus on kova, että vanhan liiton miehet näyttävät vielä närhen munat GT5P:n voimin ensi viikolla kaikenmaailman fittien myynneille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
2 viikkoako tuo WiiFit on ollut nyt myynnissä ja kohta mennään jo Galaxyn ohi. Sanokaa vanhanaikaiseksi, mutta minä en ymmärrä tätä touhua:eek:
Yhä suurempi määrä ihmisiä alkaa ostamaan Wii fitin kaltaisia pelejä ja pelintekijät tajuavat karun totuuden: "Tehkäämme tällaisia pelejä, niin suuret voitot ovat taattuja".
Tulevaisuudessa saamme nauttia Mass Effectin, Galaxyn ja Unchartedin kaltaisista peleistä vain kerran vuodessa, koska niiden tekeminen kestää niin pitkään ja ne vaativat niin paljon kehityskustannuksia.
" Onhan se nyt taloudellisesti idioottimaista vääntää yhtä peliä kolmea vuotta, kun samassa ajassa on mahdollista vääntää 3-6 Wii fitin kaltaista merkkiteosta, joilla voimme pitää osakkeenomistajat tyytyväisinä ja takoa rahaa niin paljon, ettei sitä enää keksi sille tuohelle käyttöä".

Uncharted myy paskasti UK:ssa, joku helvetin prostreet myy enemmän. MP3:n myy jenkeissä onnettomasti. Ainut tosipelaajan kone tulevaisuudessa on XO.

Puhumattakaan siitä, että suurelle massalle on luotava nautittavia ja helpohkoja pelejä. Tulevaisuudessa jokaisessa pelissä on helpotusnappi, jonka avulla pelaaja saa vinkin siitä mitä pitäisi tehdä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
2 viikkoako tuo WiiFit on ollut nyt myynnissä ja kohta mennään jo Galaxyn ohi. Sanokaa vanhanaikaiseksi, mutta minä en ymmärrä tätä touhua:eek:

Jo muinaiset gallialaiset sanoivat: "Hulluja nuo japanilaiset."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo ihan niinkuin Guitar Hero sai miljoona kilpailijaa ilmestyessään ja niin edelleen... eiväthän NIntendon epäpelien ulkopuoliset yrittäjät ole minusta mitenkään hyvin edes wiillä menestyneet. Ja miksi ihmeessä "HC"-pelaajat ja heidän tarpeensa pelata isoja pelejä häviäisi mihinkään jos epäpelien myötä peliala saa lisää pelaajia ? Tuollaiset "pelaaminen kuten sen tunnemme" kuolema jutut ovat aina yhtä naurettavia.

Tulevaisuudessa jokaisessa pelissä on helpotusnappi, jonka avulla pelaaja saa vinkin siitä mitä pitäisi tehdä.

En tiedä missä sä elät, mutta tuo kauhukuvasi on jo aikaa sitten ollut totta. Vai onko DMC3 jotenkin keskiverto vaikeustasoltaan ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Luottamus on kova, että vanhan liiton miehet näyttävät vielä närhen munat GT5P:n voimin ensi viikolla kaikenmaailman fittien myynneille.
Elä nyt liikoja odottele, mutta GT4 Prologi myi "vain" noin 1,3 milj. kun varsinainen GT4 myikin sitten lähes 9 miljoonaa...

Ja konekannat olivat kymmenkertaiset... Eli odotettavissa noin 130k... Lifetime, joten näinköhän mennee edes 100k rikki julkaisuviikolla Japanissa... Epäilen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Joo ihan niinkuin Guitar Hero sai miljoona kilpailijaa ilmestyessään ja niin edelleen... eiväthän NIntendon epäpelien ulkopuoliset yrittäjät ole minusta mitenkään hyvin edes wiillä menestyneet. Ja miksi ihmeessä "HC"-pelaajat ja heidän tarpeensa pelata isoja pelejä häviäisi mihinkään jos epäpelien myötä peliala saa lisää pelaajia ? Tuollaiset "pelaaminen kuten sen tunnemme" kuolema jutut ovat aina yhtä naurettavia.



En tiedä missä sä elät, mutta tuo kauhukuvasi on jo aikaa sitten ollut totta. Vai onko DMC3 jotenkin keskiverto vaikeustasoltaan ?
En tiedä missä sinä elät, kun otat tuon tekstin pätkän noin vakavissasi!Olisiko pitänyt se silmänisku-hymiö iskeä sinne perään?DMC 3 on yksi PS2:n lempipeleistä juurikin sen takia, että normal-vaikeustasollakin saa vääntää kunnolla. NG Sigmakin maistui erityisen hyvin juuri haasteen takia. Tuo koko helpotusnappikin oli vitsi. Kuka sitä edes pakottaa käyttämään esimerkiksi Unchartedissa?

Juurihan perustelin niin hiton asiantuntevasti taloudellisten syiden takia , miksi HC-pelaajien pelit kokevat pienoisen kolauksen. Lue se teksti uudestaan.

Nyt vähän pilkettä silmäkulmaan, tai muuten on aika turha tätä ketjua lukea, kerta sattuu noin pahasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ehkäpä nimenomaan juuri tämän triidin takia koko konsolifinissä ei koskaan tiedä mistä kukin tulistuu ja repii pultit päästään. Eikä niitä hymiöitä jaksa/tarvitse joka viestin perään... tosin pitää silloin varautua selittämään miksi on noita ja miksi rovio pitäisi pikaisesti sammuttaa.

Mutta tuo pelien helppous on oikeasti sellainen asia mistä pitäisi pakinoida ja paljon. Ja yrittää pyristellä sitä turtumusta vastaan. En jaksa kuin raapaista pintaa, mutta yleensä helppouden kannattajat perustelevat tätä pelin viihde-arvolla ja joskus jopa niinkin naurettavalla asialla kuin AJAN PUUTE. Tälle olen saanut repeillä monesti, mutta ei siitä nyt kiitos jeesus enempää.

Viihde-arvo siis monesti määritellään jotenkin silleen, että siinä pelin ääressä sohvalla löhötessään "viihtyy". Eli siis kun kuolet tavalla tai toisella ja mikä pahinta jos kuolet niin, että kyseisessä kohdassa on ensimmäisellä kerralla VAIKEA pysyä hengissä nousee jo monelta höyryä hanurista. Siis eihän peli saa nyt tietenkään olla epäreilu, kinkkinen, cryptinen tai vaatia pelaajalta kehittymistä tai opettelua saati panostusta.

Ja jo nyt huomaan, että jos jatkan niin tässä menee loppuilta, eli siis henkilökohtaisesti toivoisin nopeaa ja rajua nousua pelien vaikeustasossa. Pitkään olen pelannut ja aina uudet koneet ja genret ja ideat ovat ihastuttaneet, mutta juuri nyt on menossa pienimuotoinen haukotteluvaihe harrastuksessa kun mikään peli ei enää tunnu yllättävän, järkyttävän, haastavan tai edes yrittävän jotain noista. Huomaan yhä useammin vetäiseväni aina sen korkeimman mahdollisen vaikeustason pelissä tulille ja pettyväni silti haasteen määrään/laatuun.

Lähiaikojen parhaita pelejä haasteen-ihanuuden mittarilla ovat olleet Killer 7,DMC3, GODHAND, RE4, Final Fantasy Tactics (tää oli jo ps1:llä aikoinaan kovis) ja... no laitan ylös kun muistan.


Vaikken tätä allekirjoitukseen lisännytkään niin laitetaan sitten tähän. Eli yksi mahdollinen syy pelien helppouteen on kehityksen painopisteen siirtyminen yhä enemmän ja enemmän sisällöstä kuorrotukseen.

...mikä tehojen vähyydessä on pelaajalle eduksi? Toivottavasti ei ainakaan se, että kehittäjät JOUTUVAT keskittymään sisältöön grafiikan sijasta.

Parhauttakin parempaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toki pakko myöntää, että omassa asenteessakin saattaisi olla tarkastamisen varaa jos odotan rock bandia vesi kielellä ja sitten wiifit noin sylettää. Tavallaanhan nuo kuitenkin edustaa samaa genreä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
...yleensä helppouden kannattajat perustelevat tätä pelin viihde-arvolla ja joskus jopa niinkin naurettavalla asialla kuin AJAN PUUTE. Tälle olen saanut repeillä monesti, mutta ei siitä nyt kiitos jeesus enempää.
Itse en koe naurettavaksi sitä, että joku voi kokea pelaamisen viihteenä ja harrastaa sitä pikku annoksina, silloin kun on aikaa. Juuri ajan puutteen takia monen mielestä ei ole mielekästä vääntää tuntikausia turhautuneena samassa kohdassa samaa peliä, tai pyöriä pöpelikössä miettimässä joidenkin vipujen oikeaa vääntämisjärjestystä. Osittain myös siihen social gaming ja party-pelit tähtäävät: pelaamisen helppoon omaksumiseen ja itse pelaamisen helppouteen.

Mitä järkeä ylipäätään on tehdä pelistä niin vaikea, että vain HC-pelaajat löytävät siitä haastetta ja muille se on liian vaikea, jos tarkoituksena on saada myytyä sitä mahdollisimman paljon? Miksi peleissä ei saisi olla erilaisia vaikeustasoja eri tasoisille pelaajille?

Repeilyn sijaan voisit edes yrittää selittää mielipidettäsi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse olen ihan hc-pelaaja, mutta vaikeustasolla on minulle melko vähäinen merkitys peleissä. Olen varmaan eniten elämyspelaaja ja vaikka vaikeustasokin voi olla yhtenä tekijänä elämyksien luomisessa, on se harvoin tärkeimpiä elementtejä tuon kannalta. Silti vaikeustaso pystyy pilaamaan melkein pelin kun pelin, jos se on pahasti pielessä suuntaan tai toiseen. On toisaalta myös pelejä, joissa haasteella ei ole merkitystä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom